Jinak dneska sem objevil nového majitele mého bývalého Sebringu, kára stále jezdí, najeto 186 tis km, funguje ok >:D Takže už mam konakt se současnými mjiteli jak 300C, tak Sebringu i Alera. Z amerik zbývá jen Stratus ale ten už asi dojezdil, přeci jen 21 let a majitel po mě se o to prý moc nestaral.
tak tohle fakt nedám...nemám k těm autům prostě vztah...americkej primeros bastl a ovarovo weekend car...
řešit že je fajn že škodiak má sedačky 40:20:40 je zde irelevantní
tak snad nám dneska do testu daj zas něco normálního
No, ale Edge prohrálo vlastně jen kvůli ceně, ve všem ostatním je lepší... takže Kuga by tenhle rozdíl smazala...
A proč taháš verzi Vignale proti obyčejné škodovce?
A teď to nemyslím pejorativně... prostě Kodiak je v normální verzi - tak proti ní postav normální verzi Kugy. :-)
Tak jelikož Kodiaq porazil i dražší, větší Edge v akční nabídce, tak Kugu by doslova deklasoval. Nemluvě o tom, že Kuga Vignale je v poměru cena/vykon nesmysl, akorát tak past na hejly. >:-[]
Nejel, ale víš, že ORS je lepší? Silnější/rychlejší určitě, ale lepší těžko. Nemůže mít některé prvky Kodiaqa, a je to zkrátka menší a levnější auto. Tak jako A4 bude těžko lepší než Q7, i když pro někoho konkrétního může.
Ja v Tiguanu nejel, nemuzu slouzit.
A jinak si myslim, ze je Kodiak dobry SUVcko, ale ani v tom jsem nejel.
A ani jen tak nepojedu, me na SUV neprijde chytreho vubec nic, dokud to teda neni X5 nebo RR Sport, potom se s tim asi da i nejak zit :-)
rozumis tomu dobre. ten hnuj si musim taky projet abych se utvrdil v tom ze je to hnuj jeste horsi nez sem si myslel. a stavbyvedoucimu asi dam co? no samozrejme ze hnuj z boleslavi.
Fakt co je moc, to je moc. Presne podla predpokladov.
Ford objektivne lepsi motor, jazdne vlastnosti a brzdy. Ja viem, vsetko je to pri aute nepodstatne, ved "ukol znel jasne".
MBcka subjektivne za dizajn rozdiel bod , co postacilo na vitazstvo 8-s
Dalej, Náklady na servisní prohlídky do ujetí 100 000 km [Kč] 22.047 a 8.138 . To ako vazne 8000 za niekolko prehliadok a vymen oleja pri tejto cenovej kategorii ? Bez materialu ? Aj tych 22tis je dost malo.
Tento ford vypada lepe, hlavne zezadu skodu deklasuje-design je ale osobni vec, nelibi se mi treba spodek predniho narazniku F. I interier je hezkej. Kodiak vypada vedle nej obycejne, snad jen ta zelena z vystaviste by me presvedcila.Na rozdil od ostatnich modelu fordu nebude edge vypadat po par letech jako dozivajici plecka. Dle testu i jede stejne nebo lepe, nez skoda. Vitezstvi skody je v tomto pripade pouze na body, pri delsim klani by ji hrozilo K.O.
A jeste postreh, uz po par kilometrech testovaneho kodiaku jsou videt ryhy v kuzi na sedacce ridice od vysedani, nechci to videt po trech letech.
Tak sleva určitej vliv určitě má = ale pokud máš hifi rád = ani sleva tě nedonutí poslouchat co ti nesedí
Ty ultradrahý komponenty si může možná dovolit autor [odkaz] podle mých skromných zkušeností jsou případy kdy se i ten ultradrahej komponent vyplatí = samozřejmě když ty peníze máš
S těma muzikantama ti nevim = mám malou zkušenost s lidma od klasiky i jednou středně známou rockovou kapelou a aniž bych je chtěl urazit = s nadsázkou všichni patřej k těm 5% co neslyšej :-)
Ale už předem se ptám, zda to nebude zbytečná práce a plýtvání časem, když ten prohrávající už bude dopředu znám? Protože budoucí auto roku v ČR nenajde přemožitele.
Tak ten už moc dlouho nevydrží, protože mu buď někdo rozbije ciferník, nebo ho zavřou >:D zvláště s tím jeho povedenym právníkem, co se nezmohl ani vystudovat bakaláře >:D
Teraz som si to našiel, máš pravdu, MQB a nič spoločné s Touaregom :-( OK, ale ak by som si mal vybrať medzi Edge a Atlasom a Atlas stál povedzme o 5 tis. € viac oproti Kodiaqovi, tak by som si s čistým svedomím vybral Atlas :-) Dnešná porovnávačka mi totiž príde skoro ako súťaž dvoch handicapovaných :-) Vo Forde zrejme netušili, ako zabijú Edge a uletenou cenovkou nahrajú Škodovke :-)
Miluju tyhle reklamní akce...... Nebezpečný terén - ono je to letiště - plocha jako kjáááva - ale je nebezpečná, jako minové pole u Adenu.... křup - buch..... a válíte se s autem v kotrmelcích...
Nueee - dělám si jundu - tohle je letiště a v přímém směru - nebezpečí a adrenalin jako bláázen....přece
Jo a v Koudym se cítíte tak nějak přece bezpečněji....při rozjezdu, na letišti, v přímém směru....
Sice vám na začátku jakoby trochu plave...ale Koudy, Koudy Koudy..........
A teď vážně a pro autory - když už ty auta vezmete takhle do sněhu - proč ne slalom? proč ne brzdné dráhy - třeba z té stovky? Stabilita při brždění a tak vůbec?
Honzo, prosím Vás, několikrát jsem upozorňoval na to, že po překliknutí na druhou stranu testu se stránky samy přesměrují zpět na první stranu. Psala mi ohledně toho i Vaše kolegyně Renáta, a po několika týdnech- opět, dva pokusy, a dvakrát po pár vteřinách na druhé straně blik- a jsem znovu na první. Do prd.ele, když teď vím, že jste to zaregistrovali, nějak řešili, a po několika týdnech pořád to samé- je to normální!?
To není výtka Vám, vím, že to není Vaše parketa, ale vzhledem k tomu, že nepovažujete za důležité mít na svých stránkách kontakty na redakci (asi nejste moc pyšní na svou práci?), tak to dávám sem.
Atlas je jenom velký kus auta po vzoru Edge, prostě velká kráva přes 5 m délky a skoro 2m šířky, tedy o dost větší než Touareg, určená pro US trh, ale kvalitativně stejná třetí cenová jako Edge nebo Kodiaq, prostě auto s motorem naštorc, 4x4 realizovaném spojkou, McPhersonem a dalšími levnými řešeními na platformě MQB. S Touaregem nemá absolutně nic společného, ten je (a bude i v nové generaci) na MLB, tedy plnohodnotné 4x4, motory podél, začíná na 6 válcích, vzduchové pérování, závěrka diffu, přední náprava víceprvek a hromada dalších řešení, které Atlas díky MQB nemůže nikdy dostat.
Reakce na: Kodiaq je najlepšou Škodovkou ever, je obdivuhodné, že toto dokázali vyskladať z mainstreamových komponentov koncernu.
No nevim jestli je to nejlepsi skodovka ever. Je to proste SUVcko.
Ovsem nesouhlasim s "je obdivuhodné, že toto dokázali vyskladať z mainstreamových komponentov koncernu".
Vzdyt je to proboha Tiguan XL + jiny plechy a prvky interieru. Jinak neni co skladat, vsechno je uz davno v provozu (Tiguan, Ateca...), jen tu prodlouzenou verzi dostala Skodovka o par mesicu driv nez VW.
A pokud jsi to myslel tak, ze to zvladnuli udelat z MQB platformy, tak se neni cemu divit, ta platforma byla navrzena i pro SUVcka.
Barik by si měl založit vlastní YOUTUBE kanál s názvem JAK VYZRAT NA SYSTEM a tam lidem vysvětlovat, jak jsou vlastně úplně hloupí, když si kupuji Evropské auta, jezdí autem dal než 300 km, kupuji si dvoje sady pneumatik na léto i zimu a nebo nedejbože jezdí do autorizaku a nechají si vyměnit olej !!! :-) Ještě to okořenit pár excesama o Rusku ( to umí brilantne), pohejtovat EU a uprchlíky a má sledovanost jistou >:D
Najskôr k testu - po včerajšej upútavke som sa ho trochu obával, ale pochvala autorovi, porovnávačku zvládol vystihnúť dosť dobre!
K autám:
Kodiaq je najlepšou Škodovkou ever, je obdivuhodné, že toto dokázali vyskladať z mainstreamových komponentov koncernu. Napriek pochvale nezabúdaj, že medveď zostal v mainstreame, aj keď vlastnosti ho radia na jeho špičku. Auto (ako je u nich bežné) natiahli, takže dĺžkou konkuruje súperovi a zdá sa byť výhodnejšou kúpou ako v skutočnosti je.
Edge som jazdil s 3.5l V6 a zaradil by som ho nad Kodiaq, je širší, stabilnejší a určite má viac macho dizajn ;-) V EU ho odpísali tým, že to prestrelili s cenou, v US ho dostaneš od 29 do 40 tis. USD za verziu Sport, ktorá je hodne nabúšená. Btw. v US sa už dodáva SYNC 3, čo z toho robí použiteľný systém.
Je sranda, ako sa autor článku aj viacerí diskutujúci dali uniesť "cenou od" u Škodovky, stačí vybrať niečo predražené do porovnávačky a zrazu ten Kodiaq nevyzerá byť vôbec drahý >:D
A víťazom sa stáva........ samozrejme Škoda, súhlasím s autorom testu, aj keď asi z iných dôvodov :-) Ale ak si súdny, tak počkáš, či sa v EU bude predávať Atlas, ten by mohol byť o kúsok lacnejší od Edge a zároveň objektívne o kus lepší, teda ak je pravda, že technicky vychádza z Touarega :-)
Obecne vsechna auta v US jsou levnejsi ze spousty duvodu...treba D3 se tam da koupit za krasne penize.
Ale k cemu tato informace ma slouzit zdejsimu publiku, netusim....
Spíš jde o to, o co jim vůbec jde. Nejednoho zajímá víc reprodukce než hudba. Zkoumá limity aparatury. U hudebníka by asi byl protějškem někdo, kdo se zaměřuje na techniku hry.
Přijde mi zajímavé sledovat, co si redaktoři hifi magazínů sami kupují. Pomíjím, jestli dostali zajímavou slevu (když ti to sám neřekne, tak to nezjistíš). Líbí se mi heslo, put your money where your mouth is. Občas koupí i něco z těch opravdu drahých komponent.
Nebavíme se o tom, že auto kickdown neumí (a je to tedy chyba automobilky), ale o tom, že redaktor schválně tuhle funkci u jednoho auta vypnul (aby mohl změřit pružné zrychlení, jako kdyby auto mělo manuální převodovku) a u druhého ne, protože to neumožňuje. Tedy měřil dvě různé věci. Pokud je převodovka v manuálním režimu, tak v něm je, protože sis ji do něj sám přepnul. Měl bys tedy počítat s tím, že se bude chovat jinak, než kdybys ji nechal v automatickém.
Presne tak, človek nepotrebuje dostať bukrétu s čokoládou, keď si ide prevziať auto, ale chceš ústretovosť a proaktívny prístup. Poslednú zmluvu na auto som podpisoval tak, že som bol s dcérou na krúžku a predajca mi tam zmluvu priniesol na podpis osobne (po pracovnej dobe!), lebo ja som to do salónu nestíhal.
Tak ta škodovka je nejen mnohem hezčí, ale také levnější. Nicméně výsledný dojem fatálně kazí hmyzí čtyřoká příď, chybějící ruční brzda, LCD televize namísto tachometru a otáčkoměru, šikmý střední panel, který tlačí do pravého kolena, ergonomicko nevhodné křivé umístění čísel na tachometru a otáčkoměru, nemožnost sklopení druhé řady sedadel tak, aby vznikla rovná ložná plocha. A také menší krouťák motoru... Předpokládám, že možnost objednat si manuální převodovku je plně zachována..
Ano, že to Jouda co oravuje Zetor umí taky vyměnit.
Ty sis brzdy sám nikdy nedělal vid, že to považuješ za vědu >:D To je taková mooc složitá věc, na dílenským zvedáku (ale jde to dělat i na heveru) dole na autě povolíš matky nebo šrouby (pokud to nezarve jelito utahovačkou - to si pak musíš nastavíš klíč trubkou), zvedneš, sundáš kola, povolíš třmen, sundáš kotouč, očištíš, dáš novej, vyndáš starý desky, vrazíš tam nový, rozpěrkou rozpeřeš, nandáš na kotouč, zašroubuješ třmen a nandáš kolo, dotahneš rukou nebo utahovčkou na lehko matky, shodíš dolů a dotáhneš to na fest.
Hotovooooooo.
Kdo to neměnil sto let a mát to zatuhlý, tak holt musíš místo ráčny vzít T goly a praštit do toho palicí železnou, jinak to nepovolíš. Fajnšmekři si u toho rovnou natřou i třmeny, pokud to není zánovní kára nebo něco echt luxus co je má láklý z fabriky, prtože není lepší kcháár, než leštěnka s luxusními alu disky, skrz který prosvítaj vorezlý třmeny.
A správně se maj brzdy rovnou odvzdušnit.
Obdobně složitý sou tlumiče nebo tyčky. Když máš nářadí, stahováky atd zívačka.
Ano, to mě také zajímá, ale to nezměřili, protože Kodiaq nechali zrychlovat na jeden pevný stupeň (jenom proto, že umí manuální režim kde to lze navolit), kdežto Edge nechali podřadit o dva stupně dolů podle úvahy převodovky (prostě proto, že nic jiného než automatický režim neumí). Takže porovnání k hounu. To co píšeš by bylo užitečné, kdyby Kodiaq nechali v normálním módu převodovky a dali kick-down a nechali Kodiaq také podřazovat. To ovšem evidentně neudělali.
To co naměřili říká pouze jedinou věc, že hodnoty Edge jsou maximálně dosažitelné, víc prostě auto neumí, protože si volilo optimální stupně pro dosažení maximálního zrychlení, kdežto hodnoty Kodiaqa nejsou zdaleka ty maximálně dosažitelné, protože převodovku nutili zrychlovat na pevně daný (vysoký) stupeň, kdy optimálnímu zrychlení by ve skutečnosti odpovídal v dané rychlosti např. o dva stupně nižší převod. Takže zrychlení Kodiaqa není zdaleka to nejlepší možné, s podřazováním by byl evidentně daleko rychlejší než redakce naměřila. Proto píši, že celé měření měli hodit do koše a ne se s ním veřejně ztrapňovat nebo měřit jinak, za shodných podmínek s podřazováním a měřit jenom zrychlení, nikoliv pružné zrychlení, které u Edge prostě nejde změřit.
Většinou jezdím do autorizáku, tým, který byl u ACh byl velmi dobrý, není potřeba se o něj otírat. Zároveň u některých aut používám neautorizované specialisty, ale nikdy bych si nedovolil napsat, že je jedno ke komu to strčíš...nikdy.
No vidíš, dneska už tam není ani jedno >:D JLR skončil a Caddyho i s Míšou Klementem přestěhovali do Vršovic a udělali z toho United Cars and services.
Ty zbylý JLR ze showroomu odvážel tehdá kámoš na odtahovce >:D >:D
Četl jsi vůbec ten test včetně naměřených hodnot a poznámek k nim? Právě to co píšeš neudělali, Kodiaq nechali zrychlovat na jeden jediný převod z 80 na 120 a na jiný převod dtto 60-100 a naproti tomu Edge nechali zrychlovat s podřazením podle volby převodovky, protože ta neumí držet jeden stupeň, viz i odpověď redaktora na můj dotaz. Takže buď měli nechat normální mód u obou převodovek a v 80 dát kick-down a nechat obě auta aby zrychlovala s podřazováním (to co píšeš ty) nebo se na nesmyslný test, který provedli úplně vykašlat, protože výsledky jsou hrušky a jablka.
Ne, je to dobre srovnani, za volantem me jako ridice zajima, za kolik je AUTO jako celek schopne zrychlit, jestli pritom musi, nebo nemusi radit je mi fuk, podstatne pro me je, jak zrychluje. Rychlosti na jednotlive kvalty znat nepotrebuju, to je mi k nicemu.
priznavam ze viac ako edge .. hlavne kabinou .... ktora mu moc sekne ;-)
edge posobi navonok majestatnejsie ale v kabine z neho citim skor akesi suzuki alebo subaru pripadne starsi hyundai? ale americkeho forda vobec nie ... necitim tu akusi ameriku.. pritom aj korejske sorento vie v kabine posobit viac americky ako tento ford
u edge ale ocenujem vonkajsi dizajn... uz to konecne dycha tym spravnym fordom .... a akousi amerikou a menom ake mu aj pristane ... otazne je len to ze ci to zakaznikovi za tu cenu stoji... lebo kodiaq je podla mna v sucte velmi dobrym vozom a za ferovejsie peniaze ako kusok drahy edge .. to iste aj sorento....
Když je někdo kolenovrt a chce jezdit na E85 místo na benál (což se třeba ještě nedávno ohromně vyplácelo při E85 za 23,90 a N95 za 26,90).....a když už je kolenovrt tak si tam měl dát LPG, 3,6 s ním funguje úplně v pohodě.
Podle mě to s E85 nechce kamarádit kvůli přímýmu vstřiku. Musely by se dát jiný palivový mapy.
Já ten motor mam a funguje mi až na vyšší spotřebu úplně v pohodě. Na E85 s tím teda nejezdím, to sem zkoušel Akorát v Aleru (najeto na mix E85/N95 50:50) asi 3500 km a pak sem se na to vykašlal a jezdil dál na N95. Tam to fungovalo OK.
Copak, v uberwagen servisu neuměj měnit čelní sklo? Teeeda.
Sklo sem měnil jednou, na Sebringu, nestálo mě to ani 1 Kč a ještě sem dostal to vaše slavný kafe. Ráno sem jim to dal, odpoledne sem si to vyzvedl hotový. Zívačka.
Brzdy vymění každej jouda co opravoval aspon zetor někdy, na tom není nic záhadnýho. A kde nejsou ramena z bláta, odchází na podvozku leda tak čepy řízení nebo tyčky nebo tlumiče, opět mechanická záležitost co umí cvičená vopice.
Stačí k tomu mít pár stahováků a nářadí, na zvedáku se to dělá jedna básen.
Myslíš že sem nikdy nebyl u ofiko dealera? A neviděl pár faktur kolik co stojí?
Akorát tam holt nejezdím se svými auty, u Tondy Charouze bych moc štěstí neudělal ani s Jagem, kterej viděli 2x v životě, ani s CTS, na Camaro a Alero žádnej ofiko servis ani neexistuje, neb starý káry oni odmítaj opravovat a na Chodově v Daimleru sem byl několikrát pro díly, i v servisu, většinou pro kody k rádium nebo s kámošema.
A navíc jaksi mam kámoše mechanika, co dělá v servisu VW, Audi a Seat :-)
O jednom konkrétním motoru z Cadillacu jsem psal...propad ceny víc než převýšil rozdíl mezi evropským a US autem. Pokud bych všechno hnal ad absurdum, pak bych z toho udělal obecnou formuli. Podpořenou tím, že šlo o zcela nový vůz. ;-)
A ano, výbavu měl slušnou...jenže když to nejede, tak nevětráš sitzny :-!
Blbost. Treba na oboch autach zaradit co najsportovejsi rezim (resp. najrychlejsi s ohladom na pocasie/podmienky). Ze sa auto/prevodovka nejako sprava, to je vec vyrobcu. To by si nikdy nemohol porovnavat ziadne auta, lebo vzdy by nieco vadilo. Vzdy ide o to, otestovat realne auto, nie nejake teoreticke hodnoty "co by bolo, keby".
Dost pochybujem, ze sa pri automatoch meria pruzne zrychlenie v manualnom mode. To absolutne nema vyznam. Preto sa to meria, aby sa odhalilo aj spravanie prevodovky.
Servis není jen o výměně oleje. Po čase přicházejí legrace jako komponenty brzd, podvozku atd. A pak je důležité ať tě někdo netahá za fusekli a místo toho, aby oznámil, že se podobná událost blíží, současně nabídl výměnu, tak tě nechá odjet a ty jsi tam za měsíc znovu.
Jeden diskuzní kola by mohl vyprávět o martyriu po výměně čelního skla atd...
tak servis má stejné hodnocení u obou aut, tedy náklady by byly být obdobné, byť:
Náklady za servis prohlídky l22.047 (Ford) vs 8.138 (Škoda) :*) a cena vybraných náhr. dílů je také v průměru nižší u škodovky.(Subjektivně vnímám hodnocení 7 pro Škodu jako hodně nízkou, když tyto náklady budou zřejmě zdaleka nejnižší (a to Ford mívá také mezi nejnižšími)). Nebo patří do hodnocení servis také dostupnost náhr. dílů a rozsáhlost servisní sítě? Tak tam Ford zase nemůže Škodě konkurovat.
Druhá věc je, že určit náklady jako jeden ze kvalitativních parametrů auta je nesmysl :'-(, mícháte hrušky s jabkama, o subjektivním designu nemluvě.
Edge je kategória vozidiel ako Tuareg, Santa Fe, Sorento (veľkostne - nie triedou ako GLE)
Kodiak má bližšie k Tiguanovi a spomínanej Kuge. Škoda to spravila ako vždy šikovne a ano, vždy to tak i interpretuje - že sa porovnáva bez problémov so všetkými a tých väčších bije cenou a tých menších veľkosťou.
- Akonáhle argumentujete, že je menšia, horšie jazdí, je väčší hluk atď ... je vytiahnutá nižšia cena
- Akonáhle argumentujete, že je drahšia, je vytiahnutý argument, že je väčšia
V globále Škoda tak, ako pri iných kategóriach robí autá na pomedzi tried - veľmi ťažko ich zaradiť do tej, či onej kategórie a nájsť im presne rovnocenných súperov. Ideálnym prípadom je staršia octavia - kde to bol ideálny prípad veľkého auta s malým vnútorným priestorom, ale veľkým priestorom v kufri.
Kodiak je trefa do čierneho, lebo je určený zákazníkom, čo požadujú SUV kúsok väčšie ako KUGA ale menšie ako EDGE. Kodiak je o toľko horšie auto od EDGE o koľko je nižšia cena. GLE od Mercedesu, tak vybavené ako EGDE, by stálo cca 80 - 90 tis EUR, GLC je menšie a cena niekde na úrovni 60 - 70 tis EUR. EDGE je pri rovnakej výbave lacnejší ako prémiovky, ale vo všetkom horší - lepší je iba v cene. Tak ako je lepší KODIAK voči FORDU EDGE iba cenou ;-)
Tak možná jsem naivní, ale doufám, že vyměnit olej umí každej autorizovanej servis.
Pozáruční servis už by mě asi zajímal, ale upřímně - pokud si člověk auto neplánuje nechat 10 let nebo nemá vyloženě smůlu na kus, tak zas bych tomu nepřikládal takovou váhu. Měl jsem několik Fordů (s pověstnou (ne)spolehlivostí) a teď Škodovku a problém vyžadující servis jsem zažil jednou a ten promptně vyřešen v rámci záruky. Auto po periodický vždy předáno vydrbané a umyté, nikdy jsem o to nežádal, takže to beru jako standard i u levných značek. Kvalitní servis bych řešil u starého auta, které servis potřebuje. Ale zase kdo by platil drahý servis u starého vraku >:D >:D
A kolik jich potřebuješ? Já si teda maximálně koupím tak jedno kafe, na to mi dva vepředu stačí a zbytek narvu v petce do kapsy ve dveří, když je to extrémě nutné :-) Ale ja vím, že je potřeba hledat pozitiva v US kárách všude možně, protože to je to jediný, čím mohou konkurovat >:D
Voni tam na kafe jezděj rádi, to víš takový kafe v rámci štemplu do servisky a výměny oleje za 8 litrů + úsměv bloncky z recepce, to za to stojí. 10x ročně žádnej termín.
Sice tak drahý kafe není ani na Příkopech a to i s 2 hodinovou zastávkou na masáži u kočeny co ti vyleští tyč, ale tak proti gustu >:D >:D
Co mam zprávy od lidi co se vyznaj byl ten servis na tak skvělý úrovni, že složitější věci jako rozvody dělalo Volvo v průhonicích. Sranda ne, dáš si opravit Cadillac a servisuje ti to Volvo >:D >:D
Mě přijdou jako dva gazíky, nic víc. Na oba se dá tvarově zvyknout, ale nic z čeho bych si sednul na zadek. Edge má líp zvládnuté proporce kola vs karoserie, kaďouš je štíhlejší.
V top verzi Vignale pak má jednoznačně Ford působivější deačky, otázka je jejich reálná pohodlnost (viz problém u standardních u nového Mondea).
Ano, je to kravina jak kravín. Porovnávat zrychlení dvou aut, kde jedno jede na jeden převodový stupeň a neřadí, protože to umožňuje a druhé při zrychlování řadí, protože držet jeden stupeň neumí a navrch se jedná o dvě auta s různým počtem převodových stupňů (tedy zcela jiným zpřevodováním na konkrétní stupeň) a ještě za takové nesmyslné srovnání přidělovat body je kravina. Když Edge neumí držet převodový stupeň tak měli porovnávat zrychlení s řazením i u Kodiaqu. Ale u jednoho řadit a druhého neřadit a porovnávat časy je nesmysl první třídy. Pružné zrychlení je zrychlení na pevně daný stupeň by definition, pokud to nějaké auto neumí, tak je takový test konina z podstaty.
Nepotrebuješ všetko, ale napr. mať parkovacie senzory iba vzadu a nie vpredu je blbosť, to aby si rozmýšľal pri parkovaní, kde sa na ne môžeš spoľahnúť a kde nie; to už rovno žiadne (ale parkovacie vzadu sú séria, naschvál, aby si si dokupoval aj predné).
Obdobne svetlá a disky, nie je to nutnosť, ale sám vieš, že dnes 50% výzoru auta robia kolesá a "svetelný podpis" LEDiek. Základné 17ky na veľkom SUV vyzerajú ako balóny na stodvadsiatke embéčke a vedľa auta s fullLED verzie s halogénmi vyzerajú ako chudobný príbuzný.
A pokud je test spravedlivý, proč se v něm obouvá testér do interiéru fordu s poznámkou, že je ne nepodobné MPV? Vždť sám musí vidět, že interiér Fordu je funkční a zajmavý. A s tím komenem, že škodovka to má intuitivně nastaveno.... no, když jezdíte v 80% v koncernu, tak vám to prostě přiroste k srdci, ale nic to nevypovídá a ergonomii. Třeba středový tunel na kodiaku je bída.
Tohle si uvědomíš, až tehdy, kdy tě nějaká taková nemilá věc potká, pak jsi rád, když s tebou servis alespoň mluví >:D A to nemluvím jen o Fordu, ale v blahé paměti mám i výše zmíněného Klokočku a TSI vs Mladá Boleslav >:-[]
Proč to srovnáváte s tou fordí jebkou. Srovejte to s Cherokee nebo Audi iQ10, To sou věci, takový technologický czechische klenot, plný prostoru, pohodlí, mléka a strdí s rovnávat s nějakým fordím vejškrabkem.
Zrovna Santa-Fe je nádherné SUV.
Když vidím vedle sebe na fotkách Edge a Kodiaq, tak mi ty dvě auta přijdou jak z rozdílné dimenze. Kodiaq absolutně ošklivý oproti Edge.
Nechápu, že má Kodiaq více bodů za design...to už není subjektivní, ale zavání odměnou pro redaktora.
Kdybych si mohl kterékoli z těchto aut odvéz domů, beru bez váhání Edge.
Kdybych ze něj ale musel zaplatit, beru Kodiaq. :-)
Reálně neberu ani jeno. Cenovka u Fordu je nesmysl. a Kodiaq je uvnitř úzký (v loktech vzadu o 10cm užší než Ford?!) a působí spíš jako česká Kia Sportage, než jako český Touareg.
A kdo by je kupoval když to nikdo v benzínu nekupuje díky pomatení z falešných papírových hodnot dieslů, který na paíru žere 3,0 V6 CRD sice krásných 8, reálu ale 9,5 a stylem kterým stím půl národa jezdí 11. Ale máme, ten V6 benzín co má na papíru 10,5 bysme neuživili, to nejde >:D >:D >:D
Ale neee, najednou hraje roli šířka penu. To sou věci. Neříkej mi, že i zítra bude hrát i výšku auta.
To by se pak vyvalení diviči mohli přestat divit, proč je na Kruháči lepší Alero s pneu 215 a výškou 1399mm než průměrný evropský zástupce nižší střední či střední s pneu 185 či 195 a výškou 1510mm >:D >:D
kdysi tu jeden bezcenej vosel hlasal ze pri koupi skodovky je potreba vyzkouset jaky maj kafe a jak se povida s holkama na recepci. no bodejt ne kdyz tam budes na servisu vic nez doma
HEMI je poctivá kovadlina, na to se při předepsané výměně oleje nic nekazí.
Převodovka je od vašich oblíbených soudruhů z rajchu - od ZF a pdovozek na zánovním autě musí vydržet, tak co bys chtěl servisovat.
Leda elektriku pod pečlivým dozorem fa Fiat, ta jim obvykle nějak nejde >:D >:D
Jo, jasné, že to uslyšíš, já tu mluvím o rozdílech, které 95% lidí neuslyší, když jsme třeba nahrávali a takový člověk to rozpozná (jak třeba jednotlivé nástroje do sebe správně zamíchat a podobně..). Troufnu si říct, že tohle by nedalo ani 95% vás audistů :-)
A s tím sluchem - řekl bych že motáme citlivost sluchu (to je to, co mají ženy lepší, jak říkáš) a hudební sluch :-) To jsou dvě veci.
Ten odkaz >:D To je co? Ani to tam neni napsané, to je zesik? Nebo repro? >:D Nebo je to něco dohromady? >:D Když si chci doma udělat pořádnej kravál, beru si starý 90tkový PA, co máme léta doma, je to z Jů es mejd in original, takže by to prošlo i přes Barika >:D
Nneni to nonsens. Vypovida to o tom, jak ti auto zrychli, pokud potrebujes predjet, nebo z jinych duvodu nahle zrychlit. Automat se chova jak se chova, to uz je na kazdem vyrobci, jak jej dokaze sladit s motorem a zbytkem vozu.
No při koupi nového auta předpokládám, že servis nebude potřeba, takže bych se asi spíš orientoval na cenu a servis ať si pak vybere druhý majitel podle svého gusta
Ono sa to líši hlavne nielen v rámci značky či cen.kategórie ale dosť aj po jednotlivých dealeroch či pobočkách v rámci jednej firmy. Ale je fakt, že u prémie si väčšinou pri výbere a motivácii ľudí na salóne či servise dajú viac záležať (nie vždy je to ale pravidlom). A ako píše paja, keď už je predaj na ho*no tak sevis a aftersale bude dupľom.
Len na margo tých nápojov, Edge je primárne určený pre NA a pre EU ho len trochu prispôsobili. Ale v NA bez poriadnych držiakov nápojov najlepšie niekde v strede je každé podobne veľké auto veľký fail. Môj Carnival je urobený na podobný spôsob, teda prispôsobené US auto pre európana a tých držiakov na nápoje je po aute tuším desať. >:D To hádam ani viacpočetná rodina všetko naraz nevyužije. >:D Ale výborne sa to hodí na odkladanie všelijakých drobností, či kľúčov o tom ani potom. >:D
Jde generalizovat = ženský maj z principu trochu jiný konstrukce ucha lepší sluch
Jasně že to neznamená že každá ženská slyší líp a každej chlap hůř :-)
Otcův kámoš je nikoli audista má volvo ;-) ale audiofil docela jo. Tyhle argumenty slyšel každej z nás z oboru = nejlepší řešení je zajít do prvního studia a dát si slepej poslech = jedno čeho. Zkušenost je že přes 90% lidí rozdíly naprosto v pohodě slyší. Což odpovídá i lékařskýmu pohledu na věc = nějaký 4-5% prostě fakt nemá šanci
Je to jako tvrdit že nevidíš rozdíl mezi UHD 8K televizí a třeba tim co máš doma = sorry >:-[]
Jen ten sluch nějak víc opomíjíme a podceňujeme = rozdíly pozná většina
Je fakt že dneska na hodně slušný poslouchání stačí [odkaz]
AMB - docela ujde, ale prodejci se také nepřetrhnou. Servis docela dobrý - dříve jsem jezdil do jejich pobočky na Plzeňské, tam to bylo lepší.
Klokan - Klokočka? No, to je uplně jiná liga.... naprosto vystihuješ jejich chování a to nejen k čumilum, ale i když si tam chceš něco koupit, nebo když jsme tam dávali kdysi Oktávku na pravidelný servis (do pobočky na barrandově a ještě nám jí odřeli nárazník a vymlouvali se.... stejně jako odmítali řešit problémy s TSI)
Ale u tebe bych hledal problém jinde, každej prodejce Škodovky Holdena musí ze dveří vyrazit >:D Třeba tě poznali >:D
Tak som si nakonfiguroval Kodiaqa 2,0TDI Ambition, ale zistil som, že keď som si doplnil len pár vecí, ktoré mi tam chýbali (parkovacie senzory vpredu, 18" disky, LED svetlá), bol som na cene Style, takže má zmysel brať rovno tú najvyššiu výbavu.
JJ, tyhle řeči se krásně vedou než máš vytáhnout peníze z kapsy. Reálně je pro mě důležitější vzduchový podvozek a šestiválec než nálepka Vignale. (nejen Touareg, ale i zmiňované Grandčíro)
Mi se ten Kodiaq celkem libi, optimalni to sice neni, ale (dokud v tom neni Zeman) tak ostudu neudela :-) Oproti Kajdar-SantaFe-Kaskaj pak primo mnamka ;-)
Tak úroveň služeb bude vždycky individuální a do jisté míry samozřejmě odpovídat ceně.
Zase proč připlácet 100 tis. za dobré kafe a úsměvy, případně otravné telefonáty. Kdyby byla možnost výběru, radši bych vzal nepříjemného prodejce s normální marží a z rozdílu v ceně bych vzal rodinu na dovolenou >:D >:D
no vidis to, ja prisel do forda a mohl jsem hned vyzkouset oba mustangy a edge. u skodovky mi ctyri bavici se prodavaci o jejich zazitcich z hor sdelili ze nemaji cas a musim se na zk jizdu objednat. autosalon AMB a Klokan repy. a to sem u klokana koupil uz 4 auta
Je mi jasné, že dvojlitrová nafta nebude v pomerne veľkom SUV trhať asfalt, vychádzal som skôr zo Superbu, kde subjektívne medzi 110 a 140 kW nie je moc rozdiel a ani v Supe nie je 140 kW žiadny závodník, takže oboje motorizácie budú tak na pohodu. A keďže ja by som automat mať nemusel (pri 140 kW je povinne), slabšou verziou by som ušetril 4000 eur.
Na velikost Fordu je kufr prostě malý.. :no:
Kodiaq je na tom lépe , i když údaj 602 l v 5 místném provedení je zřejmě bez rezervy??
Pak by to už taková pecka nebyla..byli by jsme někde na 550 l s rezervou..tedy podobně jako má třeba Nissan X-Trail.
Toho považuji za nějvětšího konkurenta Kodiaqa.
Myslím , že většina normálních lidí si nebude chtít doplácet za zimní pneu rozměrů 19' a 20' další šílené tisíce.
Kola 18' jsou maximum , vel.17' je reálně financovatelný rozměr pneu u soukromníka.
Není to BMW a Mercedes kde lidi na peníze nekoukají.
Že velká kola vypadají pěkně je fakt..ale ten dražší provoz i horší komfort lidi odradí.
Edge je jednoznačně úplně z jiné dimenze než krabice z "Qasin".
Teď už to není o otřepané větě: "Každýmu se líbi něco jinýho"!
Pepík už se nemá kam posunout, tak odchází a dělá dobře.
Z krabice od bot neudělá umělecké dílo jako je např. Alfa Romeo.
FL Octavie je toho jasným důkazem.
Holt z vody se dá vařit chvíli, ale ne pořád....
Neviem ako v CR ale ja som kupoval Forda vo Wimbledone a ten pristup bol otrasny after sale tiez slabota nezavolaju neochotny nepodakuju atd.Potom som kupoval auto v Mercedese a ten pristup bol uplne inde synovy pustili rozpravky hot chocolate, obletovali ma tam ako vcelicky okolo mediku aj zlavu dali keby som nemusel soferovat asi ma tam ozeru s nej nemeckym cucom...Volaju mi ako sa mam a ci nechcem prist vyskusat novy model atd... Tak ma napadlo pokial Edge predava auto za 1.3 miliona Ceskych dukatov tak by mali zakaznikov uplne rozmaznavat a posielat im darky na vanoce a este nej dovolenky plus zabalit do kufra bednu sampanskyho a detom krabice lega....ak to tak neurobia budu smutno zazerat na predajnost Kodiakov a chlastat tu lacnu kavu z toho lacneho kavovaru a tu klucenku co mozno daju k autu nech si nekam strcia...
Nechápu pláč nad tlačítky u Forda, když palubní deska toho škodováckého zázraku je v oblasti klimatizace tlačítky přecpána. Není to ani přehledné, ani hezké. Lesklý plast bude taky skvělý k orientaci, když na to zasvítí sluníčko. No a utopení horní řady tlačítek hluboko pod hranu horní části palubní desky? Které jelito to navrhlo? A tomuhle dají za ergonomii osm bodů, jo?
Stejný nesmysl je cenové porovnání... proti top výbavě Fordu dají holátko v Active a bez možnosti si vůbec připlatit... a pak takový bodový rozdíl? To už není ani směšné, to je prostě ostudné.
Ale no tak... kodiaq a octavia snad mají stejný rozvor a rozchod, nebo jsou stejně široké?
Zamlouvání mercedesem si nechej, faktem je, že kodiaq s edgem si technikou nemají co vyčítat, žádný rozdíl třídy apod., o kterém píšeš, tam prostě není. ;-)
Jakej aftrcare sevis? Lojza z vedlejší garáže pomůže, vše si objednáš z jů es ej ! Všimni si jak to pak voní svobodou ! Navíc, co to povídáš? US káry se nekazej ! Včera to Barik řikal, že nejlepší za sto tisíc pro někoho, kdo potřebuje jediné auto do rodiny, je koupit jů es šestiválec ! Třeba Camáro ! >:D >:-[]
Teď to asi popíšu možná laicky, ale rozdíl mezi uchem audisty (to je jako autista, promin :D) a muzikanta bude v odlišném vnímání muziky. Zatím co audista poslouchá muziku jako spektrum a vyváženost jednotlivých frekvencí, tak muzikant vnímá melodii, dynamiku, stavbu skladby a podobně.
Myslím si, že trochu nějaký sluch mám, jelikož to, co dělám a na jaké úrovni to dělám, se bez toho už neobejde, ale frekvenční rozdíly prostě nepoznám tak dobře, jako audisté :-) Nahrával jsem třeba u lidí, což jsou kapacity v ČR a když jsem pak v režii poslouchal, zdálo se mi to dobré, kdežto oni tam slyší i minimální překryv frekvencí. Před takovými klobouk dolů :-) To jsou ale zase trochu jiná liga, než audisti >:D
A s ženskýma - znám i takové, co jsou hluché jak poleno >:D To nejde generalizovat
S tou cenou - jo, tady se kupodivu shodneme. Mám třeba nástroj za 6 tisíc a hraje lépe, než nástroje za 60 :-)
Teoreticky ano, ale víme jak se kupují auta. Zajdeš do šourůmu, dvou, třeba i tří a odcházíš.
Jestli to chápu správně, pak sám obchoduješ a ne zrovna s programem z asijské tržnice. Vyjma kvalitnějšího programu máš určitě i nějaký aftercare servis a tohle všechno u individuálů nefunguje.
Barik se tu rozklepá vždy nad šedými dovozci a můj zaměstnanec si před lety kupoval nový Cadillac SRX. Samozřejmě problémy technického charakteru a jelikož je nedokázali po roce trablů vyřešit, šlo auto s neskutečným prodělkem pryč.
Jak doveze, co to je, to tu budeme barikovat?
Ford je značka, která v Evropě prodává evropské modely, její dealership najdeš v každém druhém městě. Mají v nich šestiválcové edge, prodávají je v Evropě? Ne, nemají, ne, nenabízejí! Nabízejí čtyřválec za cenu šestiválce.
Ale no tak....podvozkove je rozdil mezi focusem a mondem....tudiz i mezi Kugou a Edgem...sirka..jina zadni naprava....a mnoho dalsiho..to preci vis.
Nic mene se me Edge nechce ani za mak obhajovat...zejmena v souvislsoti s cenou.
Jen vime, ze v ceskych testech porazi Octavka Mercedes...a tak :-) pritom v realu kdyz jezdis s obema auty delsi dobu...zjistis ze kufr a cena neni uplne tak vsechno...
Víš sám, že jsem se s prémiovým větším SUV dostal na ceníkovou cenu Vignale...a tam se není vůbec o čem bavit.
Jakmile to má jedničku v cenovce a za ní ještě šest míst ani jedno z testovaných aut nemá cenu obstát. ;-)
Pár muzikantů znám a popravdě ty sou až antiaudiofilský :-)
Znám 2 členy Český filharmonie = jednomu sem dokonce zařizoval prodej hifi = když to přeženu ani jeden neslyšel rozdíl >:-[]
Dobrej fór = holky slyšej daleko líp než my = je to jinou konstrukcí ucha. Takže z praxe = parta audiofilů soustředěně poslouchá rozdíl a pak se dohaduje co a jak a manželka co byla celou dobu vedle v kuchyni zavolá jak to bylo = a má pravdu :yes: >:D
S tou malovýrobou souhlasim = tam se najdou neuvěřitelný perly. Bohužel právě ti kvůli ekonomickejm tlakum poslední dobou dost zdražujou
S cenou je to všude stejný = jedno jestli u drahý whisky nebo hifi. Za testy sme utratili majlant [odkaz] [odkaz] = sorry u starších článků nejsou obrázky, po změně image = třeba to jednou někdo dodělá >:-[]
Prostě křivka růstu ceny roste exponenciálně = vyplatí se jít max. kousek nad střed = dál už je růst ceny neodpovídající
Ale jak sem zrovna včera psal Barikovi = i V12 má smysl a je skvělej stejně jako 60 letá whisky atp. = jen ty prachy no >:D
Já jsem jel jen ten vrchol, ale ani ten není žádný trhač asfaltu, upřímně 150koní si v tom moc představit neumím.
Na benzín je to moc cihlovité a těžké, byl bys tam za deset a dynamicky si nepomůžeš, je to už větší suv, chce to krouťák (dýzl) a automat. ;-)
az se srovna pokrivena ekonomika po intervencich. euro za dvacet, dolar za patnact a uvidime jak to bude. kolik ze ma ten kadak sirku kufru? metr jako fabie?
qasiny to je nejaka vaginalni qvasinkova nemoc?
Nemusí to být ani o třídu výš, cenově se rovná s premií středních suv, která má v dané třídě motory podél, šestiválce, lepší převodovky, většinou i lepší awd, pokud by chtěli edge srovnávat dokonce s velkými suv, tak tam má premie i osmiválce, to je prostě jiná liga. ;-)
To jo ale bude to stejný jako u Lexusu a popravdě to platí ve všech oborech = sem se to nevozí protože tu neni zájem. A když ho někdo fakt má = ten kus čehokoli si nějak sežene
Mě mrzí když zjistim že v mym oboru i dalších třeba celá značka která tu neni se prodává v Bulharsku apod. = to mě fakt netěší
A eště pesimističtějš = nějak nevidim ani světýlko na konci tunelu :-|
Ano, ACZ se škodovkou až prudí, každej den článek, možná se budem dozvídat i to, že mají novýho vrátnýho, ale normálnímu člověku by tohle nemělo zastírat úsudek, pokud jde o škodovky-auta.
Jinými slovy, co je na tom sirově souhrnu výstižné? Že o kodiaqu napíše, že je na podvozku oktávky a edge na mondeu? Jo, a co superb, není jeho podvozek kodiaqu blíž než octavia, nemluvě o tom, že je to všechno na stejné platformě? A jaký je rozdíl mezi podvozkem mondea a focusu? Obecně vzato, jsou to (kodiaq, edge) obě auta s motorem napříč a připojitelnou zadní nápravou, troufnu si tvrdit, že haldex 5 bude lepší viscospojky fordu, ale to je jedno, žádný rozdíl v technice tu není, o rozdílu třídy nemůže být řeč. :-!
Neber to zle = ale ani obrovskej 20% rozdíl při běžnym zkoušení a zabrždění nepoznáš
To co cejtíš je pocit = a ten při akceleraci i deceleraci nepracuje jen s reálnym časem a metrama. Víš to sám = stejná rychlost nebo pocit ze zrychlení je v různejch autech až extrémně jinej pocit ;-)
Jo na to musim načíst hafo článků? >:D Asi se spolehnu na svůj sluch >:D Ale třeba v tomhle bych si nechal něco povyprávět a vysvětlit.
Já používám výhradně celolampové zesíky, dokonce i tam, kde většina kolegů jede na tranzistor pro čistčí zvuk >:D Je to moje úchylka, mám rád ten "dirty sound" :-) Za ty ceny, co píšeš, bych do toho neinvestoval. To je asi největší rozdíl mezi muzikantem a audiofilem. Muzikant nehledá značku, protože i průměrný výrobce, či šikovná malovýroba, umí vyrobit geniální aparát :-) A někdy to stojí pakatel. Na značku se nekouká :-)
Pověz, je opravdu ten rozdíl ve střední třídě vs high end tak obrovský, aby si obhájil cenu? U hudebních aparátů to tak rozhodně neplatí...a u hudebních nástrojů ? Tam už vůbec :-)
DS - je to splácanina, ale vzhled je příjemný, proto je škoda té ceny. DS - tam chybí klasický sedan a kombi, stejně prodávají v EU a tady takové vozy letí..
Cenu beru jen v ramci te akce...jinak opravdu nedava smysl.....ale za 1,3 takhle vybavene auto proste nemas...ani stary Touareg...ani jinou premii.....nepocitam Korejce teda >:D
Jinak start Edge je nejakych 900.....a celkem v poho vybaveny.
Me nejvic chybi 2,7 EB.....za nejakych 1,3-1,4 ..to by byla imidgovka :-)
A hlavne Sync 3.....ten je uplne jinde..nez to co je v skodarne potazmo ve VW....
Denno denne se me chce z tohl blit >:D v pasatu
Škoda, že Hjondé má zákaz v testech na ACZ, třeba zrovna Kodiaq vs Santa Fe by se mi vyloženě líbilo. Santa mi přijde snad jako jediné auto od Hyundai, které bych byl ochoten uvažovat. Je odprostěno od ulítlých vln a i interiér není nejhorší.... to Tucson mne hodně zklamal uvnitř.
Cenový skoky v high endu během posledních pár let sou šílený = špičkovej zesík byl nedávno za 10 t. eur, dneska klidně 40, 60 i přes 100 000 €
DS je jen jiná verze hledání vyšších marží = ekonomicky logickej krok
Technicky splácali co mohli z toho co měli = minulej management pos.al co šlo
Co bude DS a jestli vůbec bude rozhodne příští případně přespříští generace modelů. První má bejt SUV, konečně alespoň 8 st. automat atp. = motorama půjdou cestou Volva. Plus během desetiletí přijde asi větší zlom než čekáme = co bude pak jak ho kdo ustojí to je otázka = můžou přijít i překvapivý změny
No celkom ma inšpiruješ toho Kodiaqa si ísť vyskúšať, síce ma SUV míňajú, ale ako ho tu chváliš, asi to bude vydarená Škoda. Ja síce osobne za optimum považujem ten stred, 2,0TDI 110 kW (štvorkolka, manuál v strednej výbave), ktorý je pod 30t a okrem fullLED mi tam nič nechýba. A ak by nebol dvojliter TSI nútene s DSG, uvažoval by som aj nad ním.
Touareg je ale jinde, Má prémiové motorizace, pokud se nemýlím, tak měl i vzduch. podvozek? Navíc funguje i v terénu, což bych u Edge docela pochyboval.... a to víš, že já jsem Ford Fanatik >:-[] >:D
Myslíš u audia? >:D Hele, k tomu mám trochu nedůvěru a jelikož do muziky trochu jiným způsobem už léta dělám a myslím, že se taky trochu vyznám, tak mi audiofilové přijdou trochu pozérští, teda ty co znám >:D Pak jsou odvařeni ze staré Tesly... >:-[] >:D Pokud jim neřekneš, že to je teda Tesla >:D
DS je hodně velký fail, kdyby tak vypadal normální Citroen a nabízel konvenčnější modely za ceny Citroenů, tak by to bylo také lepší...
Nakládat netřeba, je to tak, že ford chtěl udělat auto směrem k premii, a úplně to nedotáhnul, tedy cenově ano, autem ne, překvapivější je spíše to, jak se mu o tolik levnější kodiaq dokáže postavit. Já jsem z toho auta byl opravdu mile překvapen, co z té koncern techniky dokázala škodovka seskládat, ano chce to vrcholnou specifikaci, ale v ní se to může postavit v dané třídě čemukoliv se čtyřválcem. ;-)
Budem sa opakovať, ale za najväčšieho konkurenta Edge nevidím Kodiaqa, ale Touarega, ktorý je o triedu väčší, má , 8st. AT a hlavne je za super ceny, základ pod 40 a plnka za 50t.
Jasně = to je hledání cesty k vyšším maržím = automobilky maj problém vejít se do cen
A samozřejmě nejen automobilky = v mym oboru to vyřešili i násobnym zdraženim = to u aut nejde. Teda u těch supersportovních atd. tam to proběhlo taky, u masovejch modelů je to problém = vymejšlej Vignale a DS atd.
Taky jsem fanoušek, ale Edge bude dobrá ojetina >:D Tam se ceny srovnají a Ford padá i rychleji, než Škodovka >:-[] Ta cena je šílená, když si vezmu, že bez akce je to za 1.5M >:D To je vlastně taková garsonka v Praze >:-[]
Ako píšeš, tiež som čakal, že Fordu naložia, ale vyjma ceny a diskutabilného dizajnu tam v zásade nijaký problém nevidím. Slušný motor, komfortný a istý podvozok, dobré brzdy, skrátka jazda (čo je základ) evidentne bez výhrad.
Zaujímalo by ma iba, ako vyzerá na nejakých menších diskoch, pretože 20" a šírku 255 mm pri dvojlitrovom R4 považujem za overkill a aj na tých dvadsiatkach vyzerá akurát, takže nejaké 18ky budú asi celkom podmerečné. Ak som nejaký Edge u nás videl, bol to vždy topmodel, chcelo by to vidieť nejaký štandard. Ak sa cena Edge znormalizuje do vôd štandardného mainsteamu, bude mať úspech (za súčasnú cenu v dobe výpredajových Touaregov za 38t eur nemá moc šancí).
Já si také myslím, že Edge je komplexně lepším autem, lépe i postaveným (rozuměj materiály, technika, vyledění), ale pokud bych měl utratit za takto velké SUV svoje peníze a vybírat z těchto konkurentů, tak vemu Kodiaqa za cca 800 a k tomu mam ještě 400 na pěknýho Fíkuse >:D Cena Edge je hodně nastřelená a za to máš už šestiválcové SUV, potažmo prémiovku... :-)
U těch brzd, nezapomeň, že velkou roli hraje šířka gum, jestli máš 4x235 nebo 4x255 mm plochy je prostě znát. Netvrdím, že na stejných gumách by byl kodiaq lepší edge, ale stopro by rozdíl nebyl tak velký.
Edge není projevem špatný, vzpomeň na toho mého známého, co jsem ho dovedl k discu, ten byl z edge odvařený, jinými slovy, bez přímého srovnání umí udělat dojem. Vůbec to není špatné auto, jen cena neodpovídá. ;-)
No já nevím....pocit z interieru i z řízení a pohodlí je u Edge o level výše.....a to je většinou rozhodující.
Tichost...komfort...prostornost na šííííířku..je to co rozlišuje třídy....aspoň když člověk jede v autě déle.
10 cm v rozdílu v šířce na zadních sedačkách...to prostě nejde jen tak přejít....jde vidět, že tam kde jsou parametry srovnatelné tak je to v pořádu..t.am kde je už velký rozdíl...tak jen lehká zmínka....nevím nevím...
podívejte se na kapličku přístroju....u Edge moderní digitál kombinovaný s klasikou, u Kodiaqu nudna cerno bila nuda.
Rozdil tridy jde vide i v tom, kde se ukladaji napoje u Edge..siroka konzola. mezi ridicem a spolujezdcem.....a u Kodiaqu se napoje odkladaji kam? :-O
Jinak souhlas....ze pokud si muzu vybrat slabsi verzi....tak je Kodiaq vyhodne a dobre udelane auto.
Ale proste rozdil velikosti trid je jasny.... a to se tyce i podvozku. Kodiaq je postaven na Octavce....Edge na Mondeu/S-max...
Copak Edge, ale jsou tu k mání individuální Explorery za 1.4-1.5M, 3.5 V6 268Kw :-) Pokud bych chtěl benzinové SUV v téhle ceně, tak se půjdu podívat právě na tohle.
Tak Edge pod 1M ceníkově nekoupíš, proto mi z toho vychází lépe Kodiaq, třeba i se 110Kw TDI :-) Nahoře to napsal zcela perfektně Dinar, Ford se pouští do vod, kde jsou zaběhlí hráči a pokud je chce dohnat, tak mu to bude ještě chvíli trvat a jestli se to podaří, kdo ví....
Zabrzdit ze 100 km/h na 50 metrech je ostuda, i na zimních. To aby si člověk započítal do příplatkové výbavy dalších min. 50 tis. Kč na nové brzdy.
Cenově v těchto specifikacích u nás moc smysl nedavájí. Co se týče designu, tak snad jen verze Sport je pohledná [odkaz]
Kodiaq naživo vypadá ještě hůř než na fotkách. Po Fabii 2 nejošklivější Škoda v novodobé éře. Pohled na Kadiaqa ve zpětném zrcátku bych přirovnal k pohledu do očí Medůzy, tzn. hrůzou zkamení.
Viz sir 8:43 = záleží jak nastavíš kritéria = někdo to nezbaští tak snadno jako ty ;-)
Ty nevíš že škodovka vyhraje úplně všechno? Já si narozdíl od tebe nejsem jistej že dělá všechno nejlíp na světě = všechny modely motory i verze sou nejlepší. Nikdo na světě nedokáže konkurovat. Od městskejch aut po SUV = už první model v jakymkoli segmentu = a už je nejlepší na světě :-)
Mne by strašně zajímalo, jak by na tom auta byla na nějaké polní cestě, když už to jsou SUV. Trochu se bojím, že Edge by moc nezabodoval, minimálně díky světlé výšce.
Upřímně jsem čekal, že Edge dostane na zadek mnohem víc. To řízení musí být jednoznačně proti Mondeu překalibrované, protože se podle popisu chová zcela jinak. Skvěle komfortní podvozek při pěkných jízdních vlastnostech bez elektronických tlumičů Ford umí, tam jsem nepochyboval. Sync2 je šmejd a škoda pár detailů na konzoli.
Překvapily brzdy, Kodiak je na nich o skoro 20% horší!!! To je sakra hodně.
Pokud Ford upraví cenu, pak Edge není přešlap, za který jsem ho na počátku jeho působení v Evropě považoval.
Taky srovnání hmotností mě dostalo. Čekal bych od škodovky mnohem větší rozdíl v její prospěch a další mýlka...
Test jako takový je pro mě opravdu překvapivý. ;-)
Bude to ode mne znít asi dost zaujatě, jelikož Ford mám rád, ale i z testu mi vyplývá, že je Edge lepším autem (líp jezdí a to je primární, co od auta chceme ne?). Výtky na cenu chápu, na vzhled taky (není to krasavec a z boku se mi třeba Kodiaq líbí více), ale interiér ? Odprostěme se od matného rámečku navigace, Edge je uvnitř bytelnější, od palubky, přes středový tunel až po dveře a výplně. Sedačky i volant jsou také na mainstream velmi dobré.
Kodiaq ztrácí v hodně levně působících výplní dveří, sice nahoře má také měkčené plasty, ale u kolen už je bakelit, má super sedačky i volant. Je to takový mix Octavie a prvního Touaregu (i volič automatu mi ho nevím proč evokoval). Pak třeba takový detail, na který upozornil včera Paja, což mi zezačátkku nedošlo, a to třeba tepcírung kufru, zátěžový koberec vs jemný černý kobereček ve Fordu (to má třeba už od Fokusu výše každý).
Pane Mička, proč toto zamlčujete, u Superbu jeden z vás recenzentů tady na ACZ, měl odvahu toto napsat, Kodiaq je na tom stejně a nikde to nečtu :-) Nebo se to dozvíme, až bude připraven facelift? Vždyť je Kodiaq hodně dobré auto, trochu té objektivity by se šiklo :-)
Auta jsem nejel, nechci tak soudit, ale jak jsem psal včera, tak otec měl možnost jet Edge při návštěvě servisu a byl z něj unešen.
Na závěr asi řeknu šokující verdikt na mne, ale z obou aut, bych si za své peníze radši koupil Kodiaq (pokud bych musel vybrat z těchto dvou). Rozhodně bych kupoval levnější konfiguraci, kdy mi Škodovka nabídne velké SUV s dostatkem prostoru, kolem 800 tisíc je to velmi pěkná nabídka. A to i s vědomím, že Edge je lépe jezdící a dle mne i bytelnějším interiérem, ale 1.3M je prostě nářez..... Za peníze testovaných kusů je tu Touareg či GCH s V6 naftou :-)
Šmarjá, tak takové měření vůbec nedělám a raději proměřím celou škálu zrychlení třeba 0-50-100-150 s řazením automatů. Měřit pružné zrychlení u automatů s různým počtem převodových stupňů a navíc u jednoho se schopností držet navolený stupeň a u druhého nikoliv je totální nonses.
Jel jsem oboje, s hodnocením v testu souhlasím. Problém edge je, že svou cenou se srovnává s premií, oproti které ale už nemá co nabídnout, žádné šestiválce, virtuál cokpity apod., kodiaq je čistý mainstream a tolik i stojí. Právě proto, že to auto dělá vše tak, aby to odpovídalo jeho ceně, je lepší, Ford má lepší brzdy, možná o fous lepší motor, ale doplatek je příliš velký na to, o jak malý fous je to lepší, a že je to pořád ford s tím us vnitřkem apod., teda jestli mi rozumíš. ;-)
Promin, ale vyjma ceny, kterou Edge má nastavenou vysoku a vzhledu, který je subjektivní ( Mne se Edge taky dvakrát nelíbí), to Škodovka utáhla na dojmech z interiéru, kdy bylo taktně zamlčeno něco, co bylo Fordu vytýkáno... schválně, podívej se na výplně dveří u Kodiaqa a pak u Edge. To mi přijde u takto drahého auta větší fail, než matný rámeček kolem navigace ;) Minimálně si tady nemají co vyčítat.
proč měříte pružné zrychlení když u jednoho vozu je to s podřazováním a u druhého nikoliv. To co uvádíte jsou zcele nesrovnatelné a nepoužitelné hodnoty.