Monoposty formule 1 jsou nyní tak úsporné, že se za celý závodní víkend spálí méně paliva, než na jednom dlouhém letu dopravního letadla. Ale dvanáctiválce se beztak už nevrátí.
No akorát že to "budeme sledovat" bude v reálu čím dál tím míň lidí. Než koukat na něco tak nudnýho jako závody elektrických formulí to radši budu čumět kočce pod vocas.
No určitě ti těch 20 aut co tam jezdí vyvolá astmatickej záchvat. >:D >:D Ty 1,5 byly většinou taky 6 válcový. Čtyřválec byl tuším jen BMW. Pomalejší možná není ale zato totálně nezáživná o zvukovým projevu radši ani nemluvím.
Hlavně, když se sečtou veškeré další emise s tím spojené za dopravu materiálu a lidí, to je pak samotný závod oázou čistého vzduchu... Snad si někdo naivně nemůže myslet, že je 1,6 z F1 to samé co dostanu v osobním autě. Jediné co je stejné je základní princip tj. píst ve válci na ojnici a klikovce... s cenou za svíčku ve výši průměrného platu.
Nemá to být vrchol závodění na okruhu na této planetě ? Já jsem to tak dlouhá léta i s přihlédnutím k historii chápal. Dnes a v posledních letech to tak není a je to k smíchu.
Omezení, pravidla, jednotné palivo, jednotné pneumatiky, limitovaný hluk, limitovaná spotřeba, limitovaný počet motorů a ............ . S tím ať se jdou bodnout.
Asi nejvíc byla volná formule. Váhový limit a nic jiného. Ukaž co umíš. Gumy, jaké chceš, zdvihový objem jaký chceš, tankování kdy chceš, turbo jaké chceš, hejbací křídla, klidně. Vyhraje nejlepší. ano, bude to asi i nebezpečné. Ale kdo se bojí, ať do toho neleze. Nemáš prachy ? Tak nezávoď nebo jezdi nižší kategorie. Když ti to půjde dobře, tak ty prachy na F1 přijdou. A o reklamách ani nemluvím. Zakazují reklamy třeba na cigára, ale ty výrobky se klidně prodávají. To je u mě alibizmus nejhrubšího zrna. Heroin nebo koks se legálně neprodává, dobře nemůže mít reklamu, ale to ostatní, proč ne ?
Sázím na to, že by zase byly plné tribuny. A těch zplodin ani hluku se asi není třeba, kvůli 20ti - max. 30ti závodům v sezóně na celé zeměkouli, bát.
Nedívám se na formule proto, že tam jzdí to, co na cestě. Loňské formule byly výrazně pomalejší než předchozí...viz srovnání Hamilton vs. před deseti roky Montoya na BMW....rozdíl 3 tříd.
Zmrvené gumy...nejde o ekologii, to je úplně jedno u závodu, ale zaserou trať, která pak mimo ideální stopu klouže...to je fakt na hlavu. A ještě nemůžou jet naplno, no to mě poser.
záměrně se vyhýbám slovům prezident FIA, se může dovolávat nějaké imaginární "globální" společnosti při obhajobě pseudoekologické degradace královny motorsportu, kterou veškerá fanouškovská obec přijala s naprostým znechucením! F1 se stala výstavní skříní soudobé dementní politkorektnosti, která loví třísky emisí u dvou desítek závodních automobilů, zatímco jí nevadí emisní břevna miliónů kamiónů a stovek tisíc nákladních lodí, spalujících mnohem škodlivější palivo, nežli je vysokooktanový benzín. A o technologickém přínosu závodních hybridních technologií pro výrobu běžných, silničních vozidel lze také s úspěchem pochybovat. Způsob, jakým se generuje, ukládá a využívá energie v F1 a třeba v Priusu, nemá společného skoro nic.
Společnost by V10 nepřijala? A ptali jste se někoho? Ptali jste se fanoušků, z kterých taháte nejvíce peněz? Odkud máte tuhle přitroublou hlášku? Ptali jste se někoho, že chtějí dnešní pseudo motory? Neptali. Upekli jste to s automobilkama za velký zpropitný. Ale to, že fanoušek, aby se jel podívat na závody musí pomalu vyloupit banku Vás nezajímá. Ale tyhle korektní kecy ti jdou Jeane. Ale když si byl ve Ferrari tak ti to bylo jedno.
Píšou to i v článku a nejde s tím nesouhlasit, F1 je mimo jiné testbed pro vývoj technologií do obyčejnejch aut. A v době, kdy má většina prodávanejch aut v Evropě přeplňované motory menší než 1,6l, mi přijde její současné nastavení celkem v pořádku. Pokud by někdy do mass marketu přišel zase upsizing, věřím, že F1 to bude kopírovat.
A že by byly současné F1 nějaké pomalé j.bky, to mi taky nepřijde...
P.S.: S čím nesouhlasím, tak jsou ty úmyslně zmrvený gumy, takže potřebujou kolik sad na závod. To mi přijde dost neekologický. Klidně bych to viděl naopak - gumy, které výdrží celý závod, ale zase vrátit tankování (třeba s menší nádrží), aby se zachovalo taktizování při plánování pit stopů.
Re: Co má vyšší emise? Závodní víkend ve formuli 1, nebo zao
Chtěl jsem to tu napsat, ale ty jsi byl rychlejší ;-) Závod má nevím kolik, ale asi tak 500 km i s rozjezdy. Takže pokud startuje 30 aut na startu, tak F1 auta dokáží převézt 30 lidí na 500 km. Když to rozpočítáme, tak na 150 lidí v letadle tu u F1 je jen 100 km. Letadlo ulétne 6000 km, tak že si tu víkendovou spotřebu F1 vynásobte 60x a máte skutečnou spotřebu oproti letadlu.
Nevím kolik se o víkendu v F1 spálí paliva, ale troufnu si tvrdit, že v poměru na ujetou vzdálenost a přepravené lidi to bude mnonásobně víc, nežli u jednohu zaoceánského letu.
To jen pro pořádek. Jinak ekologii bych taky neřešil, jsou jiní adepti na snižování emisí, nežli nějaký trapný závody F1.
Co má vyšší emise? Závodní víkend ve formuli 1, nebo zaoceán
Jednen zaoceánsky let prepraví 150+ pasažierov na vzdialenosť 6,000+ km. Aké sú štatistiky pre závodný víkend F1? To, že emisie F1 sú nižšie by malo byť samozrejmosťou.
ja v tom zas takovej problem nevidim.
jit na zavody a pak mit z emisi astmatickej zachvat by asi idealni nebylo.
navíc ten 1.5 byl ctyrvalec a tenhle 1.6 je sestivalec a i přes dnesni nižší vykon si nejsem jistej, ze by dnesni formule byly pomalejsi.
zlata doba, no nevim. kolik pilotu v ty době na závodech zemrelo a jak často umiraj dnes? ale mozna tim ze nekoukam na novu, tak mi ta krev nechybi..
navíc v clanku se o emisích vpodsate nic nepise, tak co si mam pod temi emisemi představit? CO2, coz je normalni v beznych koncentracích neskodny plyn? nebo NOx, CO, PM a ja nevim co fsechno.
clanek celkem o nicem a pochybuju, ze tehdejsi F1 mela i jen radove vic NOx nez dnes, když NOx vznika hlavne diky prebytku vzduchu, tedy chudy smesi, coz mi k zavodnimu motoru moc nepasuje..
aj v čase 1.5l turbo motorov bola obmedzená spotreba (195L ?) ,ale na druhej strane mohli doviezť motorov kolko chceli.
Tohtoročná F1 bude hodne rýchla,ale chýba tomu poriadny rev motorov
Závody normálnych a elektrických formulí sa zlúčia a po novom budeme sledovať závody E1... Len uvažujú, či natiahnu nad okruhmi pletivo a autá dostanú zberače z púťových autíčok, alebo pôjdu vedenia do asfaltu a nastúpi indukcia... Ale ešte sa zvažuje jednoduchšia možnosť, že každý monopost dostane ťažné a vozík s baterkami bude ťahať za sebou...
A teraz už naozaj môžeme zvracať. Samozrejme som za elektrinu, ale toto ma desí.
Jo a byly doby, kdy si v Maďarsku dostal klapky na uši a šel z toho skutečné mráz po zádech. Minimum řízení z boxu, maximum na řidiči a pořádné motory bez omezení na spotřebě nebo emisích. Co to bude příště....dostanou filtry pevných částic?
To mas pravdu a byla to zaroven zlata era F1 Ovsem nikoho nezajimaly nejaky emise takze jestli motor zral 100 na 100 a rmise NOx mel 100x vetsi nez soucasny auta tak to bylo kazdymu ukradeny. Dneska je ta doba uplne uchylna. Jsem zvedavej kdy dojde k nejakymu zvratu. Ano je potreba se zabyvat cistotou ovzdusi ale u F1 to nema vyznam ani trosku F1 se na znecisteni ovzdusi podili tak miliardtinou promile takze je uplne nesmysl sledovat emise zpusobeny par zavodama. To muze jen ma.gor
Se mi chce zvracet, jak to čtu....jsme tak politicky korektní společnost, až je to k pláči. Takže kvůli těmto ekologickým mániím se díváme na splašené vysavače s objemem 1600 a to má být vrchol 8-s8-s8-s