Posuzovani vykonu je relativni vec. Pro nekoho je malo 150, pro druheho je to velky vykon.
Osobne mam vzykousenou veryi 1.0 EB 125PS ve Focus Combi a dle meho dostatecny motor, s dostatkem vykonu. jasne, ze ve ctyrech na dovolenou to bude znat, ale neni to zadna tragedie.
V S-maxu mam 1.6 EB a je to defacto neco podobneho - zatizeni je znat. Ale takove cesty mam dvakrat/trikrat do roka a na cesty do rpace kazdy den je plne dostacujici.
Nevěřím, že ten malý a složitý motor s problematickým časováním vydrží velkou zátěž. proto to taky nikdo do hot hatche nedává. // 2,3l do Fiesty nedají. Ale 1,6 ecoboost měla ještě potenciálu dost. Stačí se podívat, co s tím dělá Mountune, aniž by šla dolů životnost motoru.
1,0 EB měla moje žena rok. Ten motor měl hrozný zvuk a slabý výkon. Velký vliv na něj mělo zatížení. Ve více lidech nechtěl jet. Spotřeba okolo 6 litrů i s lehkou nohou. Vůbec jsem nepoznal jeho přednosti. Se stejným stylem s 2x silnější ST se dá jezdit pod 7 litrů. Takže ani úsporný tříválec není. Leda v laboratoři.
Fiestu ST bych s těžkopádnou Fábií RS nesrovnával. Ani s první a ani s druhou generací. Byť jsme tu první řídil rád. A ani jejich zákazníky. Ukáže čas.
Zkus někdy přijet na sraz majitelů ST nebo závody, slalomy atp. ;-)
Se soucasnym 1.0 EB nejsou problemy a to nektere maji pres 200 tKm.
Podivej se na popularitu prvni Fabie RS s naftakem a vykonem 96kW a jakou mel popularitu - to jsou ti znalci ? Myslim, ze zakaznik Fiesty ST to az tolik neresi - jen chce male a rychle auto.
Takovy zakaznik Focusu RS tam uz je to jina a zejmena je to dane cenou, ktera uz profiltruje zakazniky.
Jistě, běžný zákazník to asi moc neřeší, dokud nezačnou problémy. A nebo druhý majitel. Ale u vozů ST-RS to zákazníci řeší, protože se o auta v drtivé většině zajímají a ekonesmysl nekoupí.
Co jsem slysel, novy Focus by mel byt prostornejsi, tak uvidime.
Pocet valcu zase tolik lidi neresi a verim, ze po svezeni v tom trivalci na steroidech budou nadseni.
me by spise zajimalo, co se stane se soucasnym 1.5 EB ctyrvalcem, ktery davaji do S-maxu - trivalcovy S-max by byla slusna raritka :-)
Re: PRO VŠECHNY DÍZLPRSATA POVINNĚ !! - koukejte jí přispět
SUV svojou podstatou popiera to, čo písmená RS vyjadrujú. Ale dnes je už možné asi všetko. Na parkovisku sa stretávajú poplastované kupé do terénu s SUV na šrobovačkách so spojlerom až na zemi, crossover tváriaci sa ako MPV... Ľudia sú blázni, bavia ich nezmysly, hlavne že sú IN. Pritom pekné auto, za ktorým sa človek otočí ako za krásnou ženou, snáď už ani neexistuje. Skoro všetko sú to nasrane sa tváriace vyšklebené obludy...
Znám pár majitelů Fiest ST 1,6 i 2,0 (taky máme současnou 5 dvéřovou na běžné ježdění s manželkou), sledoval jsem diskuse na ST-RS kanálech, hlavně českých a neslyšel jsem od nikoho, že by svoje auto vyměnil. Vlastně to vyvolalo především negativní reakce. Fiestu ST si nekupují běžní zákazníci, ale většinou lidé, co vědí, co chcou. Takže uvidíme. Nechci si hrát na proroka...za sebe bych byl rád, kdyby do roka a do dne se z toho omylu vzpamatovali a použili třeba agregát z ST200, který měl shodný výkon s právě představenou. Nevěřím, že by nový motor vydržel třeba závody v slalomu, ke kterému se Fiesty ST běžně používají.
Prodejni prusvih to nebude. Stejne jako i jine znacky me Ford skalni priznivce a neni jich po celem svete malo. Znam minimalne ctyri rodiny, kde ve trech generacich jinou znacku nez Ford nekupovali. Me u fordu ani tak nevadi jejich motorizace, porad mas na vyber. Vadi mi spise zarputile trvani na stisnenych a obstaroznich interierech (vyjma mondea nebo edge, kde si to obhaji slusnou ergonomii). A ten svetove jednotny vnejsi design je v pripade nekterych modelu zkratka neprekousnutelny.
SUV a ST-RS mi moc nejdou dohromady. Ford má v zásobě také výborný 3,5 ecoboost, ale obávám se, že v Evropě se nedočkáme. A to ani v Mondeu, kde by slušel více. Co se týká Fiesty RS, tak pochybuju.Soušasné ST a jeho derivát ST200 budou brzy nahrazeny novým 2-3 válcovým ST. To bude spíše prodejní průšvih než aby z toho podivného pidimotůrku naháněli další koně atedy verze.
Mineni o fordu Edge sdilim s autorem clanku (mel jsem prilezitost uzit si s nim vikend). Kuga v RS... Nevim. Radeji bych nejaky silnejsi motor do Mondea. Tam bych klidne pustil chlup, protoze Mondeo s naftovym bi- turbem mne denne presvedcuje o tom, ze dokaze byt svizne a v podvozku ma jeste dostatecnou rezervu. Kuga mi na nejake RS jezdeni prijde moc... Zkratka je to SUV...