FIAT Doblò se ve své druhé generaci představil sice již v roce 2009, ale testům Euro NCAP se podrobil teprve nyní a nedosáhl moc uspokojivých výsledkům.
Je to jen o lenosti. Když sis před deseti roky nepřečetl podrobné hodnocení, tak jsi věděl stejné prd jako dnes, to dnešní BMW 5 by před deseti roky získalo také 5 hvězd a že má slabší ochranu kolen by ses dočetl jenom kdybys rozklikl podrobný protokol, tenkrát jako dnes.
Není to jen o lenosti, ale kdysi byly hvězdičky jen za bezpečnost. Teď jsou za kdejakej elektronickej krumpl a automobilky se pak ohánějí jen hvězdama, ale už né celým testem.
Myslíš, že třeba BMW 5 napíše v prospektu "máme 5 hvězd, ale možná vám to zláme stehna, protože zrovna ty mají ochranu jen slabou" ?? Asi ne, že...
...ale mají na rozdíl od BMW 5 ochranu "dostačující". BMW mělo ochranu "slabou". Takže pokud srovnáme výsledek u ridiče, je lepší mít hlavu "dostačující" u Dobla, nebo mít zlámaný stehenní kosti z ochrany "slabé" u BMW? :-!
Pozor, neříkám tím, že Doblo je lepší auto :-)
P.S. Mimochodem tyhle testy - byl bych rád, kdyby oddělovali skutečnou ochranu posádky od hodnocení asistentů a ochrany chodců. Mám raději 4 hvězdy bez asistentů, ale s výbornou ochranou pasažérů, než 5 hvězd s horší ochranou pasažérů, ale s hvězdičkama za nesmysly typu "asistent jízdy v pruzích" atd...
Prostě by to mělo vypadat třeba takhle:
Ochrana cestujících: ***
Asistenti: **
Ochrana chodců: *
Prostě to nemíchat dohromady. Já vím, že se to dá taky vyčíst z podrobného testu, ale uvádět jen jeden počet hvězd je zavádějící..
A co ti brání přečíst si to hodnocení celé a podívat se jenom na to co tě zajímá? Jsou tam zvlášť jednotlivé nárazové testy a zvlášť hodnocení asistentů. Pokud jsi líný a "čteš" jenom celkový počet hvězdiček tak ti není pomoci, ale je to asi tak na stejné úrovni jako chtít se z názvu knihy dozvědět její obsah.
"Do nízkého hodnocení se pak promítla i absence omezovače rychlosti, systémů autonomního brzdění a varování před neúmyslným vyjetím z jízdního pruhu."
Za toto zhoršovať hodnotenie bezpečnosti...to je už fakt na hlavu. Konečne by mali prestať miešať pasívnu a aktívnu bezpečnosť. V tom hodnotiacom guláši sa už nedá vyznať, tromi hviezdičkami môžu byť označené dve úplne rozdielne autá, s bezpečnostnými aspektami na míle vzdialenými od seba. A to je fakt na hlavu.