Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW M: Chystá se konec manuálů i dvouspojek

Sportovní divize BMW M už do budoucna nepočítá s manuálními převodovkami. Tedy vlastně ani s dvouspojkovými. Co tedy budou sportovní bavoráky využívat?
Zpět na článek
Avatar - Thomasino
26. 4. 2017 09:43
Re: BMW M2 facelift
Ještě při objednání v únoru to bylo kolem 4-5 měsíců, očekávalo se ale, že se to bude zase trošku prodlužovat, jakmile bude končit zima.
Avatar - Barrichello
26. 4. 2017 09:29
Re: A sakra...
k boomu autonomních vozů určitě dojde a peak nastane někde kolem prvních 500 vážných nehod zapříčiněných umělou intaliengcí a prvních 500 sousdních žalob s úzhrnou sumou cca 300 miliard USD, kterou budou chtít lidi po výrobci. Tam ten boom zas rychle opadne. >:D >:D >:D
Avatar - Barrichello
26. 4. 2017 09:27
Sem to říkal už dávno
že není nad měničové AT a hled, první vlaštovka už to pochopila dvouspojky půjdou do kopru. >:D
26. 4. 2017 09:26
Re: celkovo mi pride
Ty negeneralizujes???
Kdyz tu nekdo resi ty SLINTY o spojeni ridice s autem, tak rozhodne bukdy nemel na mysli felicii pick-u, ale prave auto pro zabavu.
Jestli jsi nam chtel rict ze automat je pohodlnejsi, tak za to dik :-)
Ale jak si dosel v diskusi o manualu k vete: "auta pre zabavu do toho neratam."??

>:-[]
26. 4. 2017 08:45
Re: celkovo mi pride
Áno, ja negeneralizujem, narozdiel od iných kde sa riešia slinty typu spojenie šoféra s autom, pôžitok, nevieš radiť a blabla. Je to síce len dvojspojka :-) ,ale už len za ten komfort to stojí. Zatiaľ mňa nenapadla situácia, kde by bol lepší manuál - autá pre zabavu do toho nerátam. Popritom mám stále služobné auto kde si manuálnu prevodovku "užívam" naplno >:-[]
Avatar - iudex
26. 4. 2017 08:31
Re: celkovo mi pride
Je to vždy o tom, ako daný človek auto používa, koľko a aké trasy jazdí. Keď ideš do práce povedzme zo satelitu po okreske či diaľnici do nejakého priemyselného areálu na okraji mesta, nevidím dôvod pre automat. Ak ale dochádzaš každý deň do práce hodinu cez prepchaté mesto a posúvaš sa v kolónach štýlom jedna-neutrál-jedna a varíš spojku, to ten automat rozhodne dáva zmysel. Preto nemožno podľa svojej situácie a potrieb paušálne vyslovovať nároky, čo je správne (ako to tu mnohí robia).
26. 4. 2017 08:20
Re: celkovo mi pride
A kdo si chce porizovat manual kvuli stani v ranni zacpe nebo jizde po dalnici?
Ale chapu, ze se temi auty nejezdis projet... :-)
Avatar - fOE
26. 4. 2017 08:08
Re: A sakra...
>:D
Tak prece. Jsem si rikal kde jsi tak dlouho, obycejne si podobne reci pod vetsinou clanku o BMW neodpustis mezi prvnimi a ne az takhle pozde. :-)
26. 4. 2017 08:07
Re: celkovo mi pride
Nič v zlom, začal som na formane , fďalej firemnej felicii pickup a sem tam škodylaku 105, vždy som si pomohol bez elektronických pomôcok, všetky firmemné autá majú manuál - triesnivý fakt, ale pokrok a vývoj nezastavíš.Mimochodm stále vozím v aute cocotiny ako štartovacie káble, v zime reťaze a skladaciu lopatku Vyplakávanie nad manuálom je mimo, pokiaľ sa pohybuješ v preplnených, tak je to výrazne príjemnejšie ako spojka 1, spojka neutrál. Každé ráno si to nacvičím cca 40x kým prejdem cca 300 metrov. To isté si zopakujem o 20 minút opačným smerom >:-[] . Keď lieteš po dialnici, zaradíš 6. a hotovo. Plač nad ručnou brzdou nemá zmysel riešiť, v súčasnom aute mám elektronickú, nikdy mato neobmedzilo na tom ktoré momentálne objednávam bude mechanická, šplnem si u miestnych fajnšmekrov >:D >:-[]
Avatar - speedfred
26. 4. 2017 07:00
Re: BMW M2 facelift
aká je teraz doba dodania ?
Avatar - Thomasino
26. 4. 2017 00:03
Re: BMW M2 facelift
No tak jsem to už prásknul, už jsem se dostal do půlky čekání :-) Objednaná je M2 v manuálu. O faceliftu jsem přemýšlel, má být od léta, ale nelíbí se mi ten nový styl světel co je nyní u 3 series a 4 series, kdy opouští ten typický BMW prvek s kulatými světly :'-(
Ohledně motoru by se prý nic měnit nemělo, až u verze CS, ale raději ještě prověřím ;-)
Avatar - Hammunasakra
25. 4. 2017 23:56
Re: A sakra...
Člověk by řek jako malý děti = ale u vás už je to spíš stařecká demence >:-[]
Avatar - CHerokee
25. 4. 2017 21:29
Re: A sakra...
Méně svobodné volby, menší zapojení řidiče = dnes BMW. Škoda. O co přijdou bavoráky příště...raději ani nechci vědět.
25. 4. 2017 21:26
Re: celkovo mi pride
Najezdím 90 až 120 tisíc ročně ale najíždět 40 tisíc měsíčně to bych fakt umřel.
Avatar - _Karel_
25. 4. 2017 20:57
Re: celkovo mi pride
Až budeš jezdit měsíčně třicet, čtyřicet tisíc kiláků, budeš nejspíš mrtvej ;-)
A budu předpokládat, že jsi to myslel zcela obecně, a ne na téma článku - M modely. V obecné rovině souhlasím.
Avatar - Covenant
25. 4. 2017 20:39
Re: BMW M2 facelift
Jojo taky to vím od začátku, ale nesměl jsem to říct ;-) ...jsem mysle, že to Tom vydrží až do léta >:D
Avatar - Blue Sun
25. 4. 2017 20:10
Re: celkovo mi pride
Až budeš jezdit měsíčně třicet, čtyřicet tisíc kiláků, tak tě to řazení a řízení přejde a budeš nejradši, když se můžeš jen tak svézt...
Zatím jsi pořád ještě jen děcko...
Avatar - white label
25. 4. 2017 18:02
Re: BMW M2 facelift
Já už vím dlouho, že M2, proto ta moje reakce. ;-)
Avatar - Covenant
25. 4. 2017 17:59
Re: BMW M2 facelift
Thomasino už to na sebe prásknul...brzy vám to objasní co objednal ;-)
Avatar - _Karel_
25. 4. 2017 17:20
Re: A sakra...
>:-[] Hamuna - napadlo mě totéž.
Avatar - Barry Lyndon
25. 4. 2017 17:03
Re: A sakra...
Myslím, že cesta od 3 k 5 je bude možná delší než od 0 k 3. 5 už bude vyžadovat poměrně vyspělou umělou inteligenci, aby to bylo alespoň rozumně bezpečné.

A jen doplním, že ta umělá inteligence by v autě měla fungovat pokud možno i v režimu offline... (není to mobil)
Avatar - Dinar
25. 4. 2017 16:27
Re: BMW M2 facelift
Myslím, že příští M3 už bude hybrid, tam to na kvedlačku nebude. Jde spíše o to, aby se alespoň ještě jednu další generaci zachovalo něco čistě na benzin s rwd, tj. následník aktuální M2. Malé auto se šestiválcem, tam pak nebude důvod manuál nenabízet.
25. 4. 2017 15:54
Re: celkovo mi pride
Vidím to takto. Čím méně a méně toho budou umět řidiči tím více toho budou muset umět auta. Jak je patrné i pod článkem o uspořádání pohoného ústrojí, dle dnešních řidičů se s náhonem zadní nápravy prakticky po napadnutí sněhu nedá rozjet. ;-)
25. 4. 2017 15:29
Re: BMW M2 facelift
Asi jo, možná tu kvedlačku až po M4 nechat mohli. Oproti ostatním z D3 nebo obecně prémii vyjma Giulie QV by to byla vyjímka.
Avatar - speedfred
25. 4. 2017 15:24
Re: BMW M2 facelift
...a má to motor v strede.
25. 4. 2017 15:03
Re: BMW M2 facelift
ja uz cekal tak dlouho, ze jsem nakonec neodolal a koupil si jiny vysneny auto...
ale M2 je podle me dobra volba. jen brzdy potrebovaly zlepsit
M3 bych nechtel...
Avatar - iudex
25. 4. 2017 14:53
Re: BMW M2 facelift
No keďže ja u neho tipujem M240i a nie M2, tak ho facelift M2 trápiť nemusí. Inak by určite rušil objednávku. >:D
Avatar - iudex
25. 4. 2017 14:52
Re: BMW M2 facelift
Autibild píše o S55 pre verziu CS, takže je skôr nepravdepodobné, že aj bežná M2 prejde na S55. Ja to tipujem na vyladenú B58 s výkonom niekde na 280 kW/380k (keďže CS má byť na hranici 400k/294 kW).
Avatar - speedfred
25. 4. 2017 14:44
Re: BMW M2 facelift
Možno to bude aj zmena k lepšiemu .
Ty si uz objednával,alebo čakal na FL ?
Avatar - 3_diamanty
25. 4. 2017 14:25
celkovo mi pride
ze take to skutocne ovladanie auta ako ho pozname z minulosti ( manualne prevodovky.. klasicka rucna brzda... ziadne ESP a podobne veci ) to zacina mat uz nahnute a to aj u znaciek od ktorych by som to necakal ... ;-\ ... aka uz len to bude radost z jazdy ked auta budu radit same jazdit same zatacat same a nedajboze este nam budu diktovat co mame robit ... ach jo... pritom ja prave to mam na aute rad ked ho mozem riadit a ovladat manualne a nie ked sa len vozim ako pasazier... to je ako futbalista utocnik sediaci na lavicke nahradnikov... ta bezmocnost a nemoznost zasiahnut do deja je az desiva... ide z toho cloveka porazit.. :-(
Avatar - white label
25. 4. 2017 14:13
Re: BMW M2 facelift
Např. AutoBild (a nejen ten) už dříve předpokládal i navýšení výkonu faceliftované M2:
[odkaz]
Avatar - white label
25. 4. 2017 14:06
Re: BMW M2 facelift
Tak hlavně jestli už o tom ví i Thomasino. ;-)
P.S. Bylo to trochu divné, když mohlo být M240i rychlejší, než M2.
Avatar - iudex
25. 4. 2017 14:01
Re: BMW M2 facelift
A nemôže to znamenať nahradenie motora N55 "pravým" emkovým S55? Alebo možno nová, výkonnejšia varianta B58čky. Už štandardná B58 v M240i má vyšší krútiak, ako N55 v M2. Ani jedno sa mi nejaví ako zlý ťah.
25. 4. 2017 13:19
Re: BMW M2 facelift
prave mi volali z BMW, ze uz je potvrzen facelift a da se objednat. To není uplna bomba, ale bomba je, ze je tam zmenene oznaceni motoru!

ještě neznam detaily, ale celou dobu se dusovali, ze na motoru zmeny nebudou!

pokud jste tedy uz objednali, byt vámi, odreknu to....
Avatar - Dinar
25. 4. 2017 12:19
Je tu více
faktorů najednou.
Konec manuálů ve sport. derivátech podle mého zapříčinila hlavně honba za výkonem v posledních patnácti letech, nejde se po ovladatelnosti, ale výkonu, zrychlení.

Konec dvojspojek je věc jiná, při obrovském pokroku měničových AT opravdu přestávají dávat smysl i ve sport variantách, stačí se svézt třeba ftypem, přesednout do M3 a těžko poznat rozdíl v rychlosti řazení, resp. nějaké změně v ovladatelnosti auta osazeného dvojspojkou oproti klasickému ZF.

A konečně je tu otázka, jakým směrem půjdou pohony sportovních variant konfekčních aut v blízké budoucnosti. K hybridům nejspíš, a s nimi ty kvalitní AT fungují lépe než dvojspojky, takže to, co hlásí v článku viceprezident M divize smysl dává. Každopádně uvidíme.
Avatar - Dzakobo
25. 4. 2017 11:45
Re: A sakra...
Myslím, že na to jdou špatně. Právě s nastupující elektrifikací (i částečnou) by elektromotor zvládal plynulé rozjezdy a zrychlení. Ke spalovacímu motoru by stačila levnější robotizovaná, třeba sedmistupňová, převodovka s jednou spojkou, která by při sportování trochu kopala.
25. 4. 2017 11:13
Re: A sakra...
Aby už to nebylo jedno, protože Audi na podzim představí A8 s autopilotem třídy 3, který už řidiče umí nahradit při jízdě po dálnici zcela, takže do 7 let tu asi máme autopilota třídy 5, kdy v autě už není volant ani pedály...
Avatar - white label
25. 4. 2017 10:53
A sakra...
...hamuna
Tak hlavně aby ty M///modely (za těch cca sedm let) ještě měly spalovací motory.