Francouzského zastánce downsizingu jsme postavili proti Korejci s atmosférickým motorem, abychom zjistili, kdo z nich bude ve sprintu na 400 metrů rychlejší.
Tak si pospěš, motor 1,2 16v s touto generací Clia skončí, i Dacia jej teď již nenabízí.
Motor 0,9 TCe není špatný na běžné každodenní cestování, dá se s ním v pohodě žít, pokud od auta nečekáš, že bude dálniční stíhačka, tak je to naprosto v pohodě. Dynamika ve městě i mimo něj je dostačující.
Motor 1,2 TCe je sice lepší, ale příplatek 25 tisíc vůči 0,9 TCe a 55 tisíc vůči základní 1,2 není zrovna malý, když vezmeš do úvahy cenu auta.
mne sa nechce verit ze ten maly turbobenzin treba drzat medzi 2tis-3tis..moj ecoboost preraduje ( powershift automat ) pri rychlejsich rozbehoch podstatne vyssie..cez 5 tis..
Jako by zrychlení bylo u těchto městských vozítek to nejdůležitější. Vůbec to ale neříká nic o tom, jak se s těma autama ve finále jezdí po městě, kam patří. Závodit s nima nikdo nebude...
Mě v tomhle případě nejde konkrétně o ta dvě auta...pouze o to že toto "srovnání" pouze jednim časem vlastně žádným srovnáním není. Prostě pokud chci něco srovnávat tak těch dat musi být více u čehož se musí i eliminovat co nejvíce lidská chyba.
suhlas.. ale na druhej strane ved v reale si kazdy vyberie to co mu sedi viac a co sa mu viac paci bez ohladu na to kto je na 400m rychlejsi ... obe auta su svojske zaujimave a kazde ma nieco do seba... nebudu to zihadla ale vo vysledku na bezne pouzitie obe mnohym asi postacia... ;-)
u clia sa mi paci ta akasi vizualna svalnatost a za mna stale je to najkrajsi renault ... u ria zase naopak ocenujem tie jeho rovne stihle plochy a akusi sportovy nadych ... obe su moc pekne :yes:
A nezáleží náhodou spíš na typu motoru, stylu jízdy a terénu? Já dřív jezdil po městě přes 100tis. km služebním prckem sparkem a pod 3000/min. to bylo spíš utrpení. Zato mezi 3-5 tis. při správném řazení to lítalo krásně a nebyl to nijak nepříjemný zvuk.
Ano a ne, mám 1,6 GDI, 135 koní a v provozu řadím max. v 3000 otáčkách (obvykle míň - spíše 2 až 2,5k) na další převod, více nemá smysl točit, protože nemůžu jet rychleji, než dav.
A když jednou za čas potřebuji zmizet, tak to holt vytočím, nevidím problém...
3500 tisíce otáček a víc točí málokdo, za chvíli to každého přestane bavit, i ty takzvané opravdové řidiče, takže atmosférický motor prostě opravdu moc nepojede a "turbo" je uživatelsky příjemnější, né že né.
Je trošku blbé, že overboost funguje jen chviličku, takže ve skutečnosti je Clio laděné pouze na 66 kW, což je rozdíl přes deset procent a to je samozřejmě u tak malých výkonů znát...
...by bylo možná trochu víc vypovídající kdyby si ti řidiči ta auta prohodili a zkusili to znovu. A taky těch 400m dali víckrát.. A taky jaká kola (gumy) měla auta obuté ???Takhle to vypovídá třeba jen o tom že řidič Kie to umí víc než řidič Renaultu. Nic víc. :no: ;-\