To skutečně není zač ;-) I já jsem před lety, když bylo Clio novinkou, ten motor jel a na auto této velikosti je velmi dobrou volbou. Ale stejně - zaplať pánbůh za 1.2 TCe s manuálem - a to bylo kdysi keců že se do Clia převodovka prostě nevejde ;)
Mimochodem, vypíchl jsi jednu velmi důležitou věc - co se spotřeby týká, je prostě třeba se s turbobenzínem naučit. Zatímco s atmosférou je třeba naučit se jezdit s ohledem na dynamiku. S mým motorem není vůbec problém jezdit za deset, což by s mou minulou 1.6 atmo asi ani fakt nešlo. Ale v reálu jezdím nyní za cca 0.5 litru méně, mám pod kapotou o 30 hp více, o krouťáku ani nemluvě. A kultivovanost je z jiného vesmíru.
A druhá věc - na testy dovozce většinou dodává syrová auta a nezajeté TCe žere a fakt nejede. Je diletanstvím novinářů že toto v textu nezmíní (ale co chtít od plátku, kde je již několik let ve srovnávacích testech kladem stejný důraz na spotřebu reálnou a papírovou) a jeabsolutní idiocií dovozce že nenajme čtyři študáky kteří to prostě zajedou. Kdybych při koupi vozu nejel s předváděčkou co měla najeto přes 25 tkm, ale s něčím úplně novým, ten motor bych nekoupil.
Motor se již nějaký pátek vyrábí, stačí se zeptat reálných uživatelů a popřípadě automechaniků, nikdo nenarazil na závažné problémy, nic jsem neobjevil...
Díky za obhajobu, opravdu jezdím v pohodě do 6 litrů s tím, že většina cest vede po dálnici do práce.
Jinak tento týden mi PC ukazuje 5,1 l/100 km, odpoledne jezdím samozřejmě s klimatizací, která ovlivňuje také spotřebu. Hold jsem se s Cliem už sžil a pěkně jsem ho zajel, výsledkem je docela slušná spotřeba.
Vtip je v tom, že biker ten motor reálně má (jak uvádí výše) a reálně jezdí za výrazně méně, než uvádí pan redaktor v článku. Spritmonitor potvrzuje bikerovu verzi.
A já dodám, že moje 1.2 TCe 130 ani náhodou nejezdí za tolik, jak se uvádí ve zdejších testech, s tím, že to platí i o spotřebě ve 130ti, kdy nastavíš rychlost na rempomatu a je to. Já jezdím po dálnici s tacho 140 a přesto mi to jede o více než litr úspotněji než pánům redaktorům...
Takže asi tak, já věřím bikerovi. Redaktorům ACZ již několik let bohužel nikoli.
Mně zase nebaví číst v každé diskusi nekonstruktivní frflání a narážky na koncern. Pokud se ti popis motoru nezdá, zkus něčím normálně argumentovat. TSI není argument.
RE:PS: Jako motor vyvinutý čistě pro malá auta byl obdařen až extrémním downsizingem, vždyť nedosahuje ani 900 ccm objemu. K tomu se váže ne zrovna lineární charakteristika.
jsem se jel projet před 14 dny s přeplňovanou 0,9 a po vynulování počítače se sotva 500 najetými kilometry (takže nezajetý motor), kdy jsem ji taky nešetřil byl průměr 6,4L, jinak jízdně je to auto hodně povedené, místa na danou kategorii ucházející(178cm a za sebe si v poho sednu), kufr dostatečný, malinko větší hluk od kol (nízkoprofilové sedmnáctky):
za mě :yes:
Ty se fakt ptáš proč??? Protože mi nebaví na tomhle serveru pořád číst, jak tady OKAŤĚ haní ostatní motory, co nejsou od VW !!!! A ty jejich šlupky, i když se sypou, vychvalujou do nebes. :no::no:
Pokud sis toho do teď nevšiml, tak je mi tě líto.
P.S. V čem je TCe kontreverzní oproti ostatním 3 válcům.
ani mne sa nepaci.. ;-\ ... dizajn ozaj mimo misu dnes uz... uz ani hyundai by taketo nieco pokrutene dnes nevyrobil.... o motoroch skoda debat... tu je micra doslova tragicka... ako neviem preco nemoze mat 1,2tce z clia... ale podobne ako v pripade sandera stepway aj tu asi marne cakam na dovody preco ho nema ...
asi nissan pocita s tym ze kupujcimi novej micry budu prevazne zeny ktorym je vo vacsine pripadov uplne jedno co to ma pod kapotou hlavne nech je to pekne velke napadne a dvojfarebne vajicko ... ved kto by dnes uz riesil motory v malej triede kde uz aj farby kasne maju vacsiu vahu ako motory .. teda v nissane urcite ;-)
Tak toto auto mě fakt nezaujalo - vnější design vysloveně podivný (hlavně nesmyslně veliká světla ve srovnání s maličkou maskou), uvnitř o něco lepší. Ovšem nabídka prostoru je již od pohledu slabá a to auto zatím nemá jediný použitelný benzinový motor a tomu odpovídají i jeho slabé jízdní výkony... :-O:'-(:-(
nejde ani tak o silu motora.. ide aj o realnu spotrebu tychto malych agregatov... ja mam oturbenych 66kw ale v stvorvalci ... a jazdim do tych 5,5-6 litrov v pohode .. ... tak k comu mi povedzme take litrove tgdi ktore pojde v reale za 7... neviem ako je na tom spotrebou 0,9tce ale obecne tieto 3 valcove motory nie su moc v reale o setreni paliva... a aj bezna 1,6 atmo ich neraz zosmiesni co do spotreby... ved bracha neraz dokaze zajazdit podobnu spotrebu ako ja ... pritom on ma atmo 1,6tku a ja 1,2 turbo v mensom a o 200kg lahsom voze ako on .... tak co uz potom taky vytuneny 3 valcovy liter v zatazi .. ved ten musi ist aspon za 7-8L minimalne .. a to mi nepride moc o spotrebe ani setreni paliva...
ved to vyzera jak nejake MPVecko [odkaz] ... ako nastupca modelu Note by to snad aj slo
taketo vlnbitie na blatnikoch nemala ani predosla i30 ktoru za to kazdy kritizoval...
budem uprimny.. nepaci sa mi na micre snad jeden jediny detail na kasni.. ani tie prezvejkane blatniky .... ani tie mega svetla... ani ta prudko sa zvazujuca a kratucka kapota... ani ta pokrutena bocna linka.. ani origami zadne dvere .. ani tie zrkadla na stopkach posadene kdesi mimo .. ani zadna klucka dveri...
pisal som to tiez.. uz je to maxi micra... ja som ju videl v tej peknej oranzovej a prislo mi to doslova ako nejake MPVecko.. proste masivne vysoke natiahnute cosi co uz zdaleka nie je taka ta klasicka pekna kompaktna micra.... dokonca spredu som mal pocit ze pozeram na nejaky faceliftovany note... kapota sa prudko dole zvazuje ozaj ako pri MPVecku... ...za mna je to proste dizajnovo uplne mimo mna..... male auto si predstavujem dnes uz proste inak ( za cias prerastenej okatej 207 by som taketo dalsie okate vajicko hadam aj chapal ) ale dnes uz povazujem dizajn micry za prekonany a nie uplne vhodny na male auto...
co sa mi aspon na micre paci je jej interier.. ma ho snad najkrajsi v triede... skoda ale tej prapodivnej kasne...
Třeba podle Autobildu zvládl 100 tisíc km perfektně, po rozebrání nenašli žádné nepatřičné opotřebení. Jeho výhodou je nepřímý vstřik a tedy žádné karbonové usazeniny.
Proč zase plevelíš diskuse s TSI? 1.0 TSI je modernější a podle všeho povedený motor, takže nevidím důvod, proč by nemohlo být (jízdně) lepší než lehce kontroverzní 0.9 tCe.
Zajímalo by mě, kolik zde diskutujících "odpůrců" si ten motor 0,9 TCe vyzkoušelo a čím jezdí, jestli náhodou doma neparkují ještě slabší auto, třeba Fabii HTP >:D
Tříválec není nesmysl, některé tříválce jsou dosti povedené (Ford), některé se moc nepovedli (HTP od Škody) a některé jsou průměrné. Motor 0,9 od Renaultu bych zařadil do té poslední kategorie, je to spolehlivý motor, na svůj objem dostatečně výkonný a spotřeba není špatná. Redaktoři autům dávají pořádně zabrat, jezdí brzda-plyn, proto ta vysoká spotřeba. "Normální" majitel vozu tak jezdit se svým vozem nebude a v pohodě udrží spotřebu mezi 5-6 litry jako já se svým Cliem. Nejsem jediný řidič, stačí se podívat na sprintmonitor.de
Souhlasím. Exteriér, interiér a další jsou naprosto v pořádku, ale motory katastrofa. Takto dynamicky pojaté auto by si zasloužilo motory co mají jiskru, říz a pěkný zvuk, což ty trivalce pochopitelně mít nebudou. Dokud se toto nezmění, nemá Micra smysl.
Tak to si klidně kup Fábku s 1.0 TSI... a vlastně asi i MPI... když jsem jel úsprně, jel jsem za 6,5. Jediná otázka je, jestli kdyby se těch 55kW rozdráždilo na maximum, jestli by těch 9 litrů proteklo trubkama - ale dost možná jo.
To autíčko vypadá k světu, ale paleta motorů je katastrofická. Devítistovky se kupují jednostopé stroje a ne auta. O spotřebě nemluvě za tolik jezdí i 2x objemnější motory. Tříválce jsou v reálu nesmysl.
To je jasný pane redaktore, že nemá na 1.0 TSI >:D >:D >:D
Ale to, že nemá přímý vstřik, je naopak pro někoho výhoda (nebude řešit karbonizaci ventilů) a ta spotřeba mi nepříjde při vašem režimu jízdy hrozná. TSI taky nejezdí za 5, že ano?
ALE ZNOVA OPAKUJI, že je mi jasné, že 1.0 TSI se nic nevyrovná. Rozkaz zněl jasně: přes TSI nesmí nic projít >:D >:D >:D
Jinak k diasajnu auta: Super, možná nejhezčí malý auto na trhu :yes::yes::yes:
Táto Micra už nie je Micra.
Predošlé Micry boli niečo ako staré Mini, malé autá, ktoré však perfektne hospodárili s priestorom, vošli sa tam v pohode štyria 180cm ľudia, resp za 180cm decko v sedačke, ktoré malo miesto na nožičky.
Táto nová Micra je ako designové cvičenie, síce zaujme tvarom, ale funkcia nula bodov.
Z ošklivého káčátka ve stylový hatch evropského ražení. :yes: V reakci na poslední bod článku bych řekl, že místo na trhu si určitě najít může. Fiesta je alespoň u nás předražená, Ibiza zaostává interiérem a Swift je malý, navíc se pro změnu stalo ošklivé káčátko z něj. Micra mi přijde jako to zajímavější v segmentu, jen nabídka motorizací je slabá.