Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain – Businessman v holínkách

Mercedes-Benz vyrábí skvělá terénní auta, musí však myslet také na zákazníky, kterým jde hlavně o terénní vzhled. A proto vznikla nová třída E All-Terrain.
Zpět na článek
19. 6. 2017 07:49
Re: Když umí výborný dvoulitr,
Otazce nerozumim, ale asi je na tom neco vtipnyho :-P
17. 6. 2017 10:19
Re: paráda
Před prodejem se to dá do pucu a alespoň si za ty peníze trochu užiješ. :-) Vím, že si na auto potrpíš, také mám rád věci v dobrém stavu. Je to pak trochu náročnější.

Když to někdo používá na svém pozemku, tak chápu, že si pořídí něco jiného (staršího/ pracovnějšího). Já k těm relativně lehkým terénním schopnostem potřebuji i schopnost pohodlně cestovat (do terénu většinou jezdím daleko od domova). Navíc mi to dává volnost mít ne zrovna praktické hlavní auto. Cestovat v něčem jako RRS není za trest.
Avatar - white label
16. 6. 2017 11:57
Re: paráda
V tom byl lepší první Allroad, měl větší světlou výšku a s manuálem i možnost redukce převodovky. Ale zase ty motory nic moc, hlavně diesely. A na asfaltu byl zbytečně vysoký i v nejnižší poloze.
Mně by ale stejně bylo "líto" brát nová auta (včetně SUV) v hodnotě kolem 2 mil. a víc do terénu.
16. 6. 2017 11:38
Re: paráda
No jo, blbě (nebo dobře?) jsem si pro test vybral. Před časem to tam muselo být pořádně prolité, protože zpevnění nevydrželo a byly tam pěkné koleje po lesnické/ zemědělské technice. To se většinou dá, dokud nechceš jet jinudy, než kudy vedou koleje. Přejezd takových těch hupů a valů, co jsou někdy kolem cesty, byl také zajímavý, což je dané dlouhým rozvorem. Uzávěrka by také bodla, protože to budeš přejíždět šikmo a budeš mít kolo ve vzduchu. I návrat na asfaltku byl zajímavý, protože byl mezi nimi značný výškový rozdíl. Z paměti bych řekl víc než půl metru pomalu 100% stoupání. Od té doby, co jsem tam byl předtím, udělali nový povrch a ten nájezd vypadal ještě hůř, než jsem si pamatoval. V minulosti jsem tam byl s nižšími auty, ale také kratšími. Nebylo to poprvé, co jsem vjel na cestu, kterou jsem znal, a překvapil mě špatný stav. Normálně to dají zase do pořádku (nebo se to rozjezdí/ sedne si to samo), ale nějaký čas to bude trvat.

Nebyla to taková ta procházka růžovým sadem, kde bych si troufl i s 6er. Ale ani nějaká divočina - rozbahněná, velké kameny, příkopy plné vody atp. Dobré SUV něco takového zvládne, ale já na to většinou nemám náladu (většinou jsem sám a dělat to zodpovědně dá práci; vyprošťování pak není sranda).
Avatar - white label
16. 6. 2017 11:09
Re: paráda
To jo, hlavně je nepraktický ten plytký kufr s výrazně sešikmenými/položenými pátými dveřmi, Na plochu je to letiště, ale s výrazně omezenou výškou/hloubkou.
16. 6. 2017 10:44
Re: paráda
Tak to ano. Já to bral víc obecně (jaké rozdíly v nich vidím) a z dnešního pohledu.
Avatar - white label
15. 6. 2017 14:32
Re: Když umí výborný dvoulitr,
Chlapi, a na (Jana) Krause jste v tom Londýně taky byli?
15. 6. 2017 08:25
Re: Když umí výborný dvoulitr,
Jo to mi povidej.
Auto v Londyne (taky tu ziju) neni zrovna prilis pouzitelna vec...
15. 6. 2017 08:23
Re: Když umí výborný dvoulitr,
Predpokladam, ze ten "obyceny Passat" za 6,3s je BiTDI 240k 500Nm 4x4 ... :-)
14. 6. 2017 22:10
Re: prostě vypadá divně ;-)
Mne za mokra a specialne v zime na brecke pride, ze diesle sa prave dost tazko kontroluju ak clovek chce z vedlajsej vystrelit rozumne rychlo a sucasne nechce skoncit s pretocenim kolies. Nie je to samozrejme ziadna hroza, ale jazdit cely den po meste, tak sa takato situacia opakuje desiatky krat a tu by som suverenitu stvorkolky ocenil. To bol moj odkaz.
Avatar - Londonbridge
14. 6. 2017 21:39
Re: E 63 Amg
Este mas v kombiku E 63 AMG , to je dost velke a je s tym aj velka zabavka... >:D
Avatar - Hammunasakra
14. 6. 2017 16:47
Re: to má být vtip?
To víš neni to [odkaz] :-)

Stačí když začneš na 1:40 = aby ses netrápil [odkaz] ;-)

A standardní E je o 29 mm níž = od toho maxima 156 mm >:D
Jj all-terrain se fakt zvedá od toho standardu o ty 3 cm >:-[]

Zakladatel kategorie Subaru Outback má myslim rovnejch 200 mm
14. 6. 2017 14:03
Re: 220d
Trilitr proste nutnost neni a i dvoulitr neni nedustojny, nebo se tak nechova. K dynamice nelze mit vytek, vcera jsme to porovnaval s novou O3 1.8TSI a jede hur, aspon do tech 160 km/h, za Nuselakem uz byl provoz :-) A ze by ta byla nedostatecna dynamicky, to by asi nikdo netvrdil. Vubec nevidim duvod, proc do 220d nejit. Cenovy rozdil od sestivalce je pomalu nova Dacie.

Ze s tim sranda neni? Zkus se tim svezt, zablnouut ve sport+ modu. A uvidis ze je.Porad je to zadkolka a i kdyz se houpe jak lod, oproti A6 at uz FWD anebo AWD si zabavy myslim uzijes.
Avatar - white label
14. 6. 2017 12:07
Re: 220d
Jo, to už jsme probírali, vypadá to sice dynamičtěji, ale je to na úkor praktičnosti...
14. 6. 2017 12:04
Re: 220d
Nejsou, čím dál tím víc skloněné zadní dveře silně limitují využití.
14. 6. 2017 12:03
Re: 220d
Omlouvám se, ani klasický kombík se v ČR ve verzi 350d nenabízí.

V tom případě megapovedená verze E400!
Avatar - white label
14. 6. 2017 12:03
Re: 220d
Nejsou to auta pod psa, ani pro psa... ;-)
14. 6. 2017 11:56
Re: 220d
Já tohle beru, ale ve chvíli, kdy je tahle E dražší než sice výběhový Allroad s V6, bych osobně šel do něj.
Nicméně obecně nevím, kde berou ty litry v kufru. Ani do jednoho se mi pohodlně nevešel pes, který byl spokojený s jedničkovým Allroadem a je v pohodě v jakémkoliv větším gazíku.
Avatar - white label
14. 6. 2017 11:55
Re: 4,5*
Ano, R4 nafta se dá pouze co nejvíc utlumit, psát ale o jakémkoli kultivovaném akustickém projevu apod, je obecně blábol. ;-)
Avatar - white label
14. 6. 2017 11:52
Re: paráda
Jinak s C7 takovou zkušenost nemám, ale s C6 po polních cestách občas jezdím a nikdy jsem neměl problém se světlou výškou. Asi není polní cesta, jako polní cesta... :-)
Avatar - white label
14. 6. 2017 11:46
Re: paráda
Já ale přece psal jen o tom, proč byl (z mého pohledu) nej volbou v rámci A6/C6! zrovna allroad. Do terénu nejezdím, žádný přívěs netahám (natož tak těžký) a A6/C6 dvojspojku neměla.
Navíc v té době byly SUV typu Q7/Cayenne nesrovnatelně horší auta, než dnes.
Výhody/nevýhody Crossover/SUV jsou jasné, ale o nich má reakce nebyla.
A jasně, že kupovat dnes končící A6 allroad nedává příliš smysl, a když už, tak určitě BiTDI s hdm.
Celou dlouhou reakcí se tak víceméně "dobýváš" do otevřených dveří. ;-)
Avatar - Londonbridge
14. 6. 2017 10:27
220d
Tak je to vsetky dizlaky maju diesel prejav aj ked sa to obrovsky zlepsilo ked to porovname ako klepali pred 20 rokmi... Dizlak nema rad prudke agresivne mackanie plynu vtedy aj 3l d. naftak nema prijemny zvuk, hlavne po meste pri mensich rychlostiach su ovela menej kultivovane ako benzinak. pri vysokych otackach sa hlavne R4 d agregaty ozvu este viac a ani nova 520 d nie je ziadna vynimka tak ako ani Audi Tdi atd. Ta poznamka od autora clanku ze ma hlucnejsi prejav pri vysokych otackach plati celoplosne na vsetky 4 valcove dizlaky vyrobene k dnesnemu datumu...
To by mohol este napisat nej muzik z Novosimbirska clanok ze rano pri - 40 C ked startuje svoj dizlak mu to strasne klepe ,huci a smrdi.... >:D
14. 6. 2017 09:16
Re: 4,5*
4R nafta prostě tichá nebude, už z principu. V6 od M-B je sice starší, ale proti R4 stále sameťák.
Avatar - Londonbridge
14. 6. 2017 09:14
Re: 4,5*
Hlucny motor ? Tak sme sa dozvedeli ze vsetky MB su vlastne hlucne ako Zetor minule bol hlucny V6 d teraz novy R4 d. .... Audi a BMW musia mat tie dizle zamatove ako benzin ziadny prejav dizlaku....Usi nemam zanesene a spunty tiez nenosim a pocut je kazdy dizlak moze mat aj 8 valcov. Zeby sme potrebovali merat db v kabine a zistovat ze kto je o 1 db menej hlucnejsi...? :no:
14. 6. 2017 09:02
Re: paráda
Neztratím... Břicho i nárazníky jsem dřel i na horší polní cestě (C7, lift). Nemá ani jednu uzávěrku, ani redukci, to padlo s první generací, pokud si dobře vzpomínám (teď si nevzpomenu, jestli neměl alespoň zkrácenou jedničku - hodí se to i při tahání). Dvouspojka je špatný vtip jak v terénu, tak pro tahání a jen dvoustupňově přeplňovaný 3.0 TDI ji neměl. Oproti typickému SUV kategorie RRS/ Cayenne utáhne o tunu méně, což pro mne není kritické, ale je to tuna rozdíl. Když porovnám s Cayenne, na kouli zvládne o 40 kg méně, což je významné i u lehčích přívěsů. Cayenne je terénní auto (z hlediska homologace), má tedy vyšší koeficient pro okamžitou hmotnost (navíc bude i těžší; i s prázdným autem tak můžeš tahat hodně těžký přívěs - tohle asi bude stát za tím tunovým rozdílem). I SUV se vzduchovým podvozkem pak typicky umí snížit světlou výšku. A je to u nich významnější.

Kdybych chtěl avant, tak se na allroad určitě podívám. Beru, že si hodně lidí koupí (něco jako) SUV jen proto, že se jim prostě chce (líbí se jim, etc.). Pro mne je třeba tahání opravdu důležité. I když nevyužiji schopnosti auta jako Cayenne naplno a dokázal bych žít s allroadem, kdyby na to přišlo, pořád mi přijde, že kompromituji praktické vlastnosti; vlastnosti, kvůli kterým to auto kupuji. Tohle pak vede k úvahám, jestli mi nebude stačit sedan (salámová metoda). :-) Přitom jsou tahle SUV hodně dobrá i na silnici. Dnes je allroad relativně starý model a ze stáje Audi bych spíš koukal na Q7, která pořád není v terénu tak schopná jako Cayenne/ RRS, ale řeší některé nedostatky allroadu. allroad je pohlednější, ale přežil bych to.
Avatar - Hammunasakra
14. 6. 2017 08:28
Re: prostě vypadá divně ;-)
Hele a co tvoje superschopnosti a Velar? Jak dopad? :-)
14. 6. 2017 07:28
Re: prostě vypadá divně ;-)
Toz asi tak:) jako pracant a setrilek dobry, ale pindy o "vylozene peknem zvuku" a "umi pobavit" - ty umi pobavit:)
Hlavne kdyz je vevnitr high-end audio Buřtmajster:)
14. 6. 2017 06:42
4,5*
To je hodnocení u auta, kde mezi mínusy je opět problémový Airmatic s odskakováním, hlučný motor ve vyšších otáčkách a nulová interakce ve volantu? Konkurence s V6 je za ty samé peníze a komfort i na 20" je skvělý.
Sorry, ale vzhledem k tomu, jak nízko je tahle oplastovaná hrůza, je volba klasického kombíku třídy E poměrně jasná.
Kombík totiž ztrácí neduh sedanu s tvarem vzrostlé brambory, vypadá mnohem vyváženěji a vůbec bych nad ním neváhal. Ušetřené peníze pak doporučuji vrazit do V6.

Testované auto nemá ani na 4* a to ne kvůli konkurenci, ale kvůli povedenému běžnému kombíku s ne o moc nižší světlou výškou.
Avatar - Machýrek
14. 6. 2017 06:34
Re: prostě vypadá divně ;-)
S E 220d s 9g jsem loni najel cca 15 tis. km. Ta moje nikdy nezavdala pricinu k pochybnostem o tom, co je pod kapotou. Chrochtala stejne jako chrochta dvoulitr v 5er nebo A6. Nerikam ze nejede, ve Sport+ celkem slusne tahla. Budiz ji k dobru, ze svym charakterem to bylo auto, se kterym jedina zabava byla hrat hru na spotrebu, ja se dostal na prumernou 4,9. Mel jsem ji jen docasne na cekani nez mi vyrobi novy auto, ale jo dokazu si predstavit, ze bych s tim dvoulitrem zil. Akorat kdyby se me spolujezdec zeptal, na co to jezdi, tak bych to nebral jako dukaz kultivovanosti motoru.
14. 6. 2017 04:24
Re: prostě vypadá divně ;-)
Jak charakterní je R4 v naftě? Vyloženě pěkný zvuk říkáš?

Nechci vědět co posloucháš za muziku, když čtyřválcový dýzl má u tebe hezký zvuk. ;-)
Avatar - Londonbridge
13. 6. 2017 21:11
Re: prostě vypadá divně ;-)
Ta 220d je fakt hodne povedene... Viezol som sa v nej a prekvapila... Aj ked nova 350d uz ma tiez tu istu 9g prevodovku a kapanek ma navrch ten rozdiel nie je asi hodny toho priplatku ak chce clovek usetrit... :yes:
Avatar - Londonbridge
13. 6. 2017 19:11
Re: prostě vypadá divně ;-)
Tak nejak... Dnes sa kazdy honi a kritizuje 150 kw auta ... pamatam ked som zbesile nahanal Primeru GT a mala len 110 Kw , vtedy mi to pripadalo ako dnes 200 kw...
Avatar - white label
13. 6. 2017 19:00
Re: prostě vypadá divně ;-)
Jasně, že jo = Battmane... >:-[]
Avatar - Hammunasakra
13. 6. 2017 18:56
Re: prostě vypadá divně ;-)
Fotky? Jasně že mám = bylo fakt horko [odkaz] >:-[]

A zelenou mám fakt rád [odkaz] = i proto ten hybrid ;-)

Jejich vztah k přírodě se mi fakt líbí [odkaz] :-)
Avatar - white label
13. 6. 2017 18:50
Re: prostě vypadá divně ;-)
Kde tě vyfotili? Ta zelená ti fakt sekne, nemáš ještě nějaké další fotky z dovolené? :*) >:-[]
Avatar - Hammunasakra
13. 6. 2017 18:45
Re: prostě vypadá divně ;-)
Řikej mi spíš šéfe :-)

Já timhle vývojem neprošel [odkaz] [odkaz] vy budete tak stejně starý ne? Podobná evoluce? >:D
Avatar - white label
13. 6. 2017 18:43
Re: prostě vypadá divně ;-)
Jj, všechno při tobě... >:-[]
Avatar - Hammunasakra
13. 6. 2017 18:31
Re: prostě vypadá divně ;-)
Vidim že všechno při starym >:D >:-[]
Avatar - white label
13. 6. 2017 18:29
Re: prostě vypadá divně ;-)
Nežárli, Halino... :*) >:-[]
Avatar - Hammunasakra
13. 6. 2017 18:18
Re: prostě vypadá divně ;-)
Tobě stačí fakt málo >:D

Aspoň že ti konečně došlo že topten je osvícenější než ty [odkaz] >:-[]
Avatar - Hammunasakra
13. 6. 2017 18:01
Re: prostě vypadá divně ;-)
Vim že mám pravdu = nevim jestli ty ;-)
Avatar - white label
13. 6. 2017 17:57
Re: prostě vypadá divně ;-)
Bez urážky, a to si nedělám p.del = máš pravdu, že tu jsi bohužel mnohem častěji, než občas... :-O :*) >:-[]
13. 6. 2017 17:50
Re: prostě vypadá divně ;-)
Kolega měl Phaetona s mnoha úpravami a jeho W12 měla na brzdě odměřených 500 koní. A bylo to dost nepříjemné, to auto reagovalo naprosto zběsile na každé šlápnutí, nedalo se s tím rozjet plynuje. Nevím, co mu s tím dělali ale tam se opravdu muselo na plyn jemně.
U dieselu jsem takový pocit nikdy nezažil. Diesel netáhne od nuly, potřebuje nějaký čas. U dieelu dokážeš prošlápnout plyn až na podlahu a zpátky a když to uděláš rychle, tak to motor ani nepostřehne.
Avatar - Hammunasakra
13. 6. 2017 17:49
Re: prostě vypadá divně ;-)
Občas? >:D
Děláš si p.del? >:-[]

Snad v každý diskuzi sou naprostý * a kraviny = docela často i v článcích :-)

Bez urážky = v technickejch záležitostech ses i ty x-krát splet ;-)
Avatar - white label
13. 6. 2017 17:30
Re: paráda
S allroadem možná moc nezískáš, ale taky nic moc neztratíš, a to, že si jej můžeš snížit, je minimálně stejně zajímavé, jako to, že si jej můžeš zvednout. Nehledě na to, že sériový podvozek u běžné A6/C6 je na větších kolech prkenný, nemluvě o katastrofálním podvozku S-linu.
To s allroadem je to i na 18" úplně v pohodě, a to nejen díky sériovému vzduchu, ale i díky většímu obvodu kol.
Avatar - _Karel_
13. 6. 2017 16:33
Re: prostě vypadá divně ;-)
To by mě fakt zajímalo, který vemeno ti dalo mínus. Tady je to občas ráj dementů. :-)
13. 6. 2017 16:32
Re: prostě vypadá divně ;-)
To je ale jen tim, ze mas blby motor i prevodovku. U nove 220d s 9g (c snad tenhle motor ani nema, ma porad ten stary?) bys tohle nerekl. Vyzkousej a uvidis, bude to vetsi rozdil, nez bys cekal, podle toho co vim o c, jeste o starsich, rozdil minimalne tridy.

Prave ze nove dvoulitry ukazuji, ze dnes uz umi byt dustojnou motorizaci i u vyssi stredni, nemas pocit "jiz od". Nechybi ani vykon, ani charakter. Trilitr bude lepsi. Ale v zakladu za 1.5 mega a osobne si myslim, ze to nebude az takovy skok, jako by clovek cekal a nahodou obtom pise i redaktor,ktery porovnani ma. Ja sestivalce mel, i ctyrvalce a nova 220d projevem a samo sladenim s dobrou prevodovkou me hodbe prekvapila, to se vubec neda srovnat s nejakym 2.0d v E90 apod.V E je i dobre utlumena a zbytecne netoci, uz x lidi neverilo, ze je to diesel a v zaberu ma vylozene pekny zvuk. Vezl jsem i majitele predchozi gen E v 6ti valci a ten celou dobu pry myslel, ze mam benzin a to i kdyz jsem mu ukazoval akceleraci a vytocil to az k peti tisicum. Takze takovy rozdil to je.

Ve vyssich rychlostech a s velkou zatezi to uz samo zazrak neni, ale pokud jezdis sam, tak ten donedavna zakladni diesel umi dat zabrat ostatnim autum a ten zakladne znejici napis 220d na zadku dost lidi prekvapi :-)
Avatar - C30AMG
13. 6. 2017 16:09
Re: prostě vypadá divně ;-)
Díky, lépe bych to neřekl. Nejde o čísla a výkony, ale... pocit. Mám 4 válec C250 7G+ a prostě do 60 km/h auto nejede dobře. Buď je podřazené, nebo kope turbo a skáčeš.
13. 6. 2017 15:02
Re: paráda
Ani jedno (SUV/ kombi) není mým šálkem čaje. Na allroad jsem párkrát koukal, ale přišlo mi, že se vzdávám schopností a nic moc nezískávám. Koncept Panamery Sport Turismo mě tenkrát nahlodal, s konvenčním pohonem a interiérem, ideálně s možností přizvednutí, to jsem si uměl představit.
Avatar - vabis
13. 6. 2017 13:41
Re: prostě vypadá divně ;-)
O maximalni vykony nejde. Dyt hodnoty okolo 7 sekud byly pred 20 lety pouze pro osmivalce. Nejde o to byt rychlejsi, ale o to, ze se silnejsim se lepe jezdi. Neradi a taha to na vyssi stupen bez namahy, predjizdis nad volnobehem. Jakmile si jednou zvyknes, zbytek jsou priskoky a dychani pres trubku.

Ja jezdim skoro vzdycky na Comfort predtim byvalo Eco nebo Winter atd. Tebou popisovany jev je vlastnost auta, pozna co staci prave ted, ale nevidi dopredu. Je treba vic predvidat a reagovat driv nez dopravni dana situace nastane, pak se to rozkutali zcela samozrejme a samo.
13. 6. 2017 13:29
Re: prostě vypadá divně ;-)
Ja som reagoval na stvorkolku, ale ked si myslis, ze si vtipny ...je to tvoj boj.
Avatar - Zappa
13. 6. 2017 12:06
Re: prostě vypadá divně ;-)
áno a vypneš si tam aj otravný start-stop
Avatar - Zappa
13. 6. 2017 12:02
Re: ***
dvojliter je výborný, ked to zrovnaš s bavorakom alebo Volvo, Audi - všade najlepšie výsledky
13. 6. 2017 11:31
Re: to má být vtip?
Je to možné, někde nad 200. I proto jsem to napsal, jak jsem to napsal. Úplně se mi nezdála myšlenka, že bude držet standardní výšku až do omezovače, ale v hlavě mám, že by se snižovat neměl. Může se mi tam však plést nějaké SUV, kde je to důležitější.
Avatar - white label
13. 6. 2017 11:07
Re: to má být vtip?
Taky, že nesnižuje, u comfortu je podvozek stále na druhé pozici, ale myslím, že při nějaké hodně vysoké rychlosti se zřejmě stáhne taky. Comfort je měkčí, než automatic, i když jsou oba ve stejné/druhé poloze, allroad je vyšší a tvrdší, lift tuhý a drží jen do cca 30 km/h.
13. 6. 2017 10:59
Re: to má být vtip?
Mělo by to být stejně. Myslel jsem si, že v comfort se podvozek nesnižuje, ale nebyl jsem si jistý, jak je to s dynamic. Automatic by měl volit mezi nimi. Tohle dává smysl, jinak by asi nebyl rozdíl mezi dynamic a automatic.
13. 6. 2017 10:49
Re: prostě vypadá divně ;-)
Při taxikářském použití do města si někdo kupuje třílitrový diesel - a s pohonem všech kol, samozřejmě. Protože kdyby náhodou šlápnul víc na plyn, skončí v protisměru v hodinách. Jak to turbo sepne tak nezná bratra. Je to auto zabiják :-) :-) :-)
Avatar - white label
13. 6. 2017 10:25
Re: to má být vtip?
Jak je to u C7 úplně přesně nevím.
Všechny režimy mají i svou/odlišnou základní světlou výšku, jen comfort a automatic ji mají shodnou. Dynamic je trvale úplně dole na první poloze, automatic se stahuje z druhé (základní) polohy na první a zpět na druhou, comfort drží na druhé, allroad ze čtvrté na třetí a lift na páté, takže celkem pět režimů a pět poloh. ;-)
13. 6. 2017 10:23
Re: Když umí výborný dvoulitr,
No u této verze All-Terrain uvádí Mercedes zrychlení 0-100 za 8,0 sec. a naměřené v AMuS má 8,7 sec., takže s tím "souladem" papír vs realita to není žádná sláva, tak jako u všech výrobců.
[odkaz]
A už vůbec žádná sláva není, že ho dynamicky rozštípou jak Volvo (naměřené 8,1 sec.) tak VW (naměřené 6,3 sec.) také s obyčejnými dvoulitry. Podle mě dvoulitr ve vyšší střední je jenom z nouze ctnost (nebo spíše sen šéfa controllingu na dienstwagen) nota bene u takovéto speciální verze, ta prostě potřebuje šestiválec jak prase drbání.
Avatar - wakantanka
13. 6. 2017 10:22
Re: prostě vypadá divně ;-)
Nevieš si vyššie spomenuté "nedostatky" nastaviť do režimu individual? Teda napr. podvozok do Comfortu, reakcie motora a riadenie do Sport či Sport + ? Nehral som sa s tým až tak do detailu, ale mám pocit, že práve Individual toto umožňuje.
Avatar - Londonbridge
13. 6. 2017 10:20
Re: prostě vypadá divně ;-)
9G je uplne inde ako predch. 7G ja mam stary 3l d. a jazdim v Eco mode tam je ta prevodovka fakt pomala a nelaka ta silno stlacat ten plyn. S mode je lepsi ale kapanek to pritvrdne a to mi moc nesedi... Ano 620 N/m zacitis a neradim pridavat na mokru v zakrutach tam hodi tym zadkom takym sposobom ze som mal skoro blato v trenirkach...Elektronika ti pomaha ale vsetko ma nej fyz. zakony...3 l je lepsi na dialnici ked mas 4 - 5 cestujucich a nej batozinu ten motor proste taha ako maly slonik a dialnicne priemerne tempa / okrem autobanu / mu nic nehovoria a rucicku mozes lahko uvidiet tam kde ti uz beru vodicak... problem je ze ten motor moc nepocujes a valis v pohode az kym nepozries na tachometer... Podla mna novy 220 d je velmi vydareny agregat :yes:
Avatar - kari.laz
13. 6. 2017 10:12
Re: paráda
Jenže mě už se ty všudypřítomná SUV přejídají. Ano RRS je super, krásné auto. A i popsané vlastnosti má lepší. Jenže stejně s tím téměř nikdo do terénu nepojede a o něco vyšší podvozek a 4x4 většinou postačí. Ale každý má jiný vkus. Mě se zvedlá kombi zamlouvají nejvíce.
13. 6. 2017 09:55
Re: prostě vypadá divně ;-)
Nie zeby som nesuhlasil, ale pri taxikarskom pouziti - t.j. hlavne mesto, to moze byt riadna otrava, neustale byt citlivy na plyne pri rozjazdoch. A ze ich clovek za den urobi.

Na dialkove presuny je to podla mna tiez zbytocnost :-)
13. 6. 2017 09:47
Re: to má být vtip?
Este je otazka pre aky podvozok to plati. Ci tych cca 100mm pre E nie je pre vzduchovy podvozok v nejakej nizsej polohe ako pises. Tam si to viem predstavit, da sa to zdvihnut, ale pri pevnom podvozku to musi byt peklo s tymi prevysmi.

Na Peugeote mam cca 150 - 160 mm a uz druhykrat som doskriabal predny naraznik zo spodu. Rovnako sa mi podarilo posadit Superba na prah pri nevynnom vyjazde z miesta vedla cesty na asfalt s asi 8-10cm schodom. A to som mal predtym auto so svetlou vyskou pod 80mm, ale to bolo od ochrany prevodovky, prahy a narazniky boli o dost vyssie!

Ale uz aspon chapem, preco niekto hovori o SUV u Hondy CRV so svetlou vyskou 160mm >:-[]
Avatar - Londonbridge
13. 6. 2017 09:35
Re: Když umí výborný dvoulitr,
Presne tak 9G je uplne inde ako ospala 7G . staci pozriet 350d zrychlenie pod 6s
Avatar - Londonbridge
13. 6. 2017 09:33
Re: Když umí výborný dvoulitr,
Tak 220d a 250d je to najlepsie v 2l diesloch. Ja sa este stale presuvam v starom 3l a blizim sa pomaly k 10 000 milam asi musim urobit nej. dlhsie vylety inak pri predaji budu v MB happy ako blchy ked im to odovzdam s naklepanymi cca 20 000 milami.... naposledy som predaval auto s 25 000 milami a az ma krutilo ake drobne mi strkali do ruky pri opatovnom predaji....Na com lietas?
Avatar - wakantanka
13. 6. 2017 08:23
Re: ***
Podľa skúsenosti s novým 2,0 tipujem, že ten 3 liter R6 bude zaujímavý, výkonný a kultivovaný.
13. 6. 2017 07:21
Re: prostě vypadá divně ;-)
čtyřkolku, asistenty, automat - anebo řidiče:)
13. 6. 2017 05:49
Re: to má být vtip?
Myslel jsem, že mezi C6 a C7 byl nějaký rozdíl. Jinak automatic není poloha a teď nevím, jestli se dynamic a comfort liší i v základní výšce, nebo jestli se jen liší, jak se auto automaticky s rychlostí snižuje. Jsou to zkrátka režimy podvozku.
13. 6. 2017 02:35
Re: Když umí výborný dvoulitr,
to zrychlení je na tak velké a těžké auto u 220d, ve sport+ režimu který pomůže při rozjezdu opravdu překvapující. žádné jako jinde, kde uvedou 7.3 a dostat se na to jde jen za ideálních podmínek. tady to prostě je. pomáhá tomu podle mě dobře nastavené esp a převodovka, která v tom režimu řadí naprosto perfektně, rychlosti práská jednu za druhou během mžiku a i s tím "jen" dvoulitrem umí pobavit.
13. 6. 2017 02:28
Re: prostě vypadá divně ;-)
Nejsem si jistý. S šestiválem jsem nejel, ale tak nějak se domnívám, stejně jako redaktor, že to nebude až takový rozdíl, jako by jsi čekal. Výkon samozřejmě, jenže on i tenhle dvoulitr jede velice dobře, 0-100 za 7.3 sedí přesně, na Youtube se dostávají ještě na méně. Což ale, vzhledem k automatu, bude spíš vlivem okolí. Na takto veliké a těžké auto s tím hýbe velice dobře, dech mu dochází samozřejmě s čím vyšší rychlostí, pokud někdo chce létat po dálnici, ok. Jinak si ale myslím, že to je důstojná motorizace. Nejen výkony, ale i projevem. On má při vytáčení velice pěkný zvuk, skoro jak jinde ten šestiválec. Motor je opravdu velice povedený. Převodovka je také skvělá. Co to trochu kazí a co mě mrzí od začátku ale jsou dle mě špatně nastavené režimy. Resp. chybí něco mezi Comfortem a Spor. Nějaký normal. Comfort drží otáčky na 1200 a řadí někde při 1500 a to je pod maximem krouťáku. Při klidné a plynulé jízdě je to jedno, já ale jezdím převážně ve městě, za 3.5 měsíce tam mám najeto 22 tisíc km a pokud chci házet myšky atd. reakce než motor chytne dech je moc dlouhá. Auto se musí nadechnout a vystřelit. Řeklo by se, že řešení je jezdit na sport. Na spotřebě se to moc neprojeví, tak proč ne. Jenže to nejde. Tuhost volantu lze nastavit, jenže bohužel nejen u Sport+ ale i u Sportu je zostřená reakce plynu a bohužel i brzdy. Prostě rozjezdy a brždění pak už po chvíli není tak plynulé a příjemné a v podstatě se , s tím nedá jezdit. Takže nezbývá, než dost aktivně přepínat režimy, naštěstí přepínač je výborně po ruce a Sport+ tam házím víceméně před každým předjetím, myškou, ale i jen když se rozletím na vyšší rychlost a přichází zatáčka, ať je auto pořád v otáčkách a nebo při sjíždění kopců - auto brzdí motorem. Rychlost lze upravovat přepínáním na Sport/Sport+. Větší idnividualizace těch režimů by bodla. Jinak v comfortu, což je jediný použitelný režim na delší jízdu je ten výkon motoru prostě zabitý. Na okresce to už tak vadit nebude a na dálnici je úplně jedno.

Co mě zklamalo postupně čím dál víc jsou světla. Osobně myslím, že připlácet za multibeam je zbytečné a postačí high performance led. Multibeam stejně povětšinou nefungují a není příjemné, když vás furt někdo problikává. Navíc ten efekt dálkových, "cloněných" dálkových není moc velký, člověk většinou ani nepozná, že svítí. Proto klasické naplno zapnuté/vypnuté postačí a nejsem moc daleko i u těchto light assistent vypnout.

Jinak u třílitru si moc neumím představit těch 600 nm. na zadku. I tady těch 400 na mokru dost prokluzuje a ten výkon se přenáší blbě. To bude chtít čtyřkolku.
Avatar - white label
12. 6. 2017 23:11
Re: to má být vtip?
Těch 142-208 mm, ve čtyřech polohách, je u C5 správně.
U C6 by to mělo být 125-185 mm, v pěti polohách (dynamic, automatic, comfort, allroad, lift)
12. 6. 2017 22:58
Re: to má být vtip?
To samé u SUV. A všechna provedení nemusí mít stejné hodnoty. V materiálech pro prodejce to můžou mít rozepsané (všechny stupně a za jakých podmínek), ale v těch pro zákazníky to typicky není.
Avatar - maxi!
12. 6. 2017 22:51
Re: ***
na ten som aj ja zvedavy, aj ked asi do medveda hned nepojdem.
:-!
Avatar - maxi!
12. 6. 2017 22:49
Re: Když umí výborný dvoulitr,
v Nemeckou Autobilde testovali 220 diesel proti novemu BMW a A6 ( vsetko dvojlitre)
Nove E 220 ma najlepsie zrychlenie, najvyssiu maximalku a - este aj tak najmensiu spotrebu?! Prekvapujuce, ze bavorak napriek snahe usetrit vahu na novej petke ma vo vsetkom slabsie hodnoty a este aj spotreba....
( London, ja uz budem musiet zmenit avatar, medvedik isiel o dom dalej ;-) )
Bolo to fajnove vozidlo :-!
12. 6. 2017 22:46
Re: to má být vtip?
Co jsem se teď podíval po webu, u poslední generace by to mělo být 125-185 (175 to bude v režimu allroad, ale dá se ještě dál přizvednout). A4 tedy musí mít méně. A u první generace jsem našel článek z Austrálie, kde psali 142-208 (standard 167).

Druhá pak byla někde mezi a tipl bych si těch 195 (odněkud to v makovici mám :-) ).
Avatar - white label
12. 6. 2017 22:30
Re: to má být vtip?
Trefně napsáno, viz poslední věta... ;-)
Avatar - white label
12. 6. 2017 22:16
Re: to má být vtip?
Allroad II/C6 byl až od II. pol. 2006!, takže 2004 ti nemůžu uznat ani s tím cca. ;-)
12. 6. 2017 22:11
Re: prostě vypadá divně ;-)
jojo, i ta brodivost je u vozů s hvězdou na kapotě vysoká
[odkaz]
Avatar - _Karel_
12. 6. 2017 20:47
Re: to má být vtip?
:yes:
Marně jsem hledal na stránkách Audi, MB, BMW, Volva.....
U terénního kombíku asi zcela nepodstatný údaj.(u BMW mě jen pro porovnání zajímala standardní 5-er). Zlatej Renault.
Avatar - AUDIRS6
12. 6. 2017 20:34
Re: to má být vtip?
Allroad C5 ( ponorka ) max. 205mm ( v 4 krokoch od 145mm )
Allroad C6 - WL a spol., kopec mojich znamych (cca 2004-2011 ) max. 185mm / min.135mm
Allroad C7 - aktualna - max. 180mm-175mm, / min. 130mm

;-)
12. 6. 2017 19:08
Re: to má být vtip?
Kdo ví, jestli ta čísla nejsou jen nějaké hrátky marketingového oddělení. Jestli těch 29 opravdu platí pro standardní výšky (pak ti vychází 92 mm pro standardní E: 121 - 29) a neporovnávají třeba standardní u All-Terrain s dálniční u klasického (řekněme nejnižší s nejnižší; počet poloh by mohl být stejný, ale All-Terrain má ty dvě "terénní" a tak nemá žádnou nižší).
Avatar - _Karel_
12. 6. 2017 19:05
Re: to má být vtip?
Já jen tak metrem naměřil u běžné A6 13cm, mám sport. podvozek což (předpokládám) něco málo ubírá proti standardu a mívám s výškou občas problém. 10cm si nedovedu představit, to musí vadit (s tím rozvorem) i nějaký ostřejší nájezd do garáže nebo retardér, o polňačce samozřejmě nemluvě.
Opravdu bych u All-terrainu čekal těch 156mm jako výchozí přiměřenou výšku.
12. 6. 2017 19:01
Re: to má být vtip?
Nějaký majitel posledního E tu je, tak by nám někdo mohl říct, jestli má tlačítko na přizvednutí pro zpomalovací prahy, vjezdy do garáží atp.

Bude to něco mezi 185 a 195. Snad těch 195 v nejvyšší poloze (v první generaci to bylo 210, nebo i o něco víc), 185 má myslím A4 (napevno). Při tom rozvoru a délce je ale i to málo, i na polní cestě můžeš krásně narazit břichem (a nárazníky; ani převisy nejsou nejmenší). Tohle je špatný vtip; leštěnka, u které zapomněli na lakování plastů.
12. 6. 2017 18:56
Re: prostě vypadá divně ;-)
Tenhle příspěvek asi nejlíp vystihuje jak vy kluci z klubu "s hvězdou na kapotě" chápete...
aby druzí viděli :yes:
Avatar - _Karel_
12. 6. 2017 18:53
Re: to má být vtip?
Možnost snížení ve vyšších rychlostech je určitě super, ale standardně 10cm mi přijde dost trága.
Zkoušel jsem najít sv. výšku u Allroadu,(na stránkách Audi) toliko 6 let prodávaného modelu, a kromě reklamních žvástů jsem nepochodil. No, chápu, koho by při koupi tohoto typu auta zajímala světlá výška

8-s
12. 6. 2017 18:47
Re: to má být vtip?
To číslo jsem viděl na více místech, včetně tiskových zpráv MB. Standardní E má mít 104 mm.

Tady je úryvek z CAR magazínu [odkaz] :

In its standard configuration, the new All-Terrain sits 29mm higher than the regular E-class; 14mm of that increase comes from the tyres’ taller sidewalls, while the other 15mm comes from the higher-riding air suspension set-up.

Select the All-Terrain driving programme, however, and the suspension raises the body of the E-class by another 20mm. You can only hit 22mph in this mode, though; if the going gets really rough, you can manually select a +35mm lift from inside the car. Ground clearance, in total, ranges from 121mm to 156mm, up from the standard car’s 104mm.

Po pravdě z těch jejich počtů nejsem moc chytrý. :-) Sice jim sedí 156 - 121 = 35, ale 104 + 29 = 133. Až na 104 ta čísla sedí s tiskovou zprávou Daimleru. [odkaz]

Matně si vzpomínám, že A8 (nebo S8) umí jít ve vyšších rychlostech někam k 9 cm. :-)
12. 6. 2017 18:28
Re: paráda
Lepšího nastupování? Leda si ho zvedneš a s ani ne 16 cm v nejvyšší poloze a karoserií kombi (stejný vstupní otvor, stejná výška kabiny, stejné ukotvení sedadel) to nemůže být nějaký zázračný rozdíl.
Avatar - _Karel_
12. 6. 2017 18:17
Re: to má být vtip?
Přesně, je to kravina. Pokud by auto zvedlé proti původní verzi o 3cm s možností zvýšit o další 2cm mělo max 156mm, pak by muselo standardní E mít sv. výšku pod 10cm. :-|
Edit: tak všude opravdu píší sv. výška 121-156mm. To je snad od Mercedesu špatný vtip.
12. 6. 2017 18:16
Re: paráda
Jsem na rozpacích hlavně kvůli délce. Tím spíš, když to skoro nejde zvednout. Ve chvíli, kdy chci nějaké ty lehčí terénní schopnosti, je mi asi nejsympatičtější něco jako Cayenne/ RRS. Je to kratší, zvedne se to výš (na pomalu dvojnásobek), víc to utáhne (i na kouli určitě zvládnou víc), jen kufr bude menší, ale na hromadu krámů pořád dostatečný (pro mne). A spotřeba bude vyšší. K nosiči na střeše bude horší přístup. Víc mě teď nějak nenapadá.
12. 6. 2017 15:46
Re: prostě vypadá divně ;-)
Outback teda opravdu jiná liga je.. Ale asi trochu jiná než myslíš ty >:D
Avatar - white label
12. 6. 2017 15:17
Re: prostě vypadá divně ;-)
Souhlas, to nelakované oplastování vypadá v této třídě divně/lacině a All-Terrainu sluší ještě méně, než Allroadu, tím spíš v této barvě. A zatímco u Allroadu lze jednoduše zaškrtnout volbu plného lakování (mezi příplatkovými položkami) u All-Terrainu zatím nic podobného nelze.
12. 6. 2017 15:04
Re: paráda
#jakosorry ale bitdi allroad ma priemer okolo 10 litrov pri dialnicnych presunoch mpr+30
Avatar - sargis
12. 6. 2017 15:03
Re: prostě vypadá divně ;-)
Jaj, to je bakelit? A ja ze karton nastriekany na cierno...
Avatar - Londonbridge
12. 6. 2017 15:00
Re: prostě vypadá divně ;-)
Pokial ma hviezdu na kapote ...moze byt... :yes:
Avatar - Londonbridge
12. 6. 2017 14:59
Re: Když umí výborný dvoulitr,
6 valec je super ale tie nove 220d a 250d urobili velky pokrok od predch.gen. hlavne v odhlucneni a aj pruznosti je to obrovsky posun .
Avatar - balu1989
12. 6. 2017 14:36
Re: to má být vtip?
já spíš myslel tu světlou výšku....
Avatar - iudex
12. 6. 2017 14:23
Re: paráda
Zdieľam Tvoj názor. Tieto "terénne kombíky" považujem za ideálneho univerzála, z hľadiska jazdných vlastností, dynamiky a pod. v podstate na úrovni kombi, avšak s pridanou hodnotou vyššej svetlej výšky, lepšieho nastupovania a pod. ako SUV. Pohon 4x4 a vyššia svetlá výška je zjednodušene hlavná devíza SUV a to ponúkajú aj tieto zdvihnuté komíky, dnešné SUV inú džungľu ako tú mestskú nepoznajú, maximálne absolvujú neodhrnutú cestu niekde cestou do lyžiarskeho strediska a to zvládne aj štvorkolkové zdvihnuté kombi.
A tiež súhlasím s tým výzorom, nejak mi tá drsnejšia vizáž a plasty neladí s uhladeným imidžom Éčka a jeho v zásade oblým dizajnom, terénny kombík si skôr pýta hranatejší, ostrejší dizajn, ako má Audi alebo Volvo. Ale to je už subjektívna záležitosť.
Avatar - wakantanka
12. 6. 2017 14:19
Re: prostě vypadá divně ;-)
Neviem, idea je to pekná, ale tipujem že minimálne v našich končinách si ten vinár kúpi skôr GLE či GLS. :-) s ktorými v pohode dôjde aj na kontrolu do vinohradu. >:D
Avatar - wakantanka
12. 6. 2017 14:17
Re: ***
V DE je už údajne dostupný. U nás ho prvý dostane MB S v júli. E príde na rad o nejaký mesiac dva neskôr. Aspoň také som dostal info od predajcu.
Avatar - kari.laz
12. 6. 2017 14:10
paráda
Musím říct, že tento typ aut se mi líbí podstatně více, než SUV. Mají vyšší podvozek, pokud ho někdo potřebuje využít i s určitou ochranou podvozku. Díky vyššímu podvozku a často vzduchovému nabízí lepší komfort a přesto jsou to klasická auta. Za mě jednoznačně jeden z nejlepších konceptů aut. Mercedes vypadá moc pěkně, ale z mého pohledu musím říct, že i odcházející A6 allroad mi přijde hezčí a zajímavé je, že i s motorem 3.0 BiTDI nemá spotřebu o moc vyšší, než uvedený Mercedes.
Avatar - Londonbridge
12. 6. 2017 13:46
Re: prostě vypadá divně ;-)
To bude v terene asi tak casto ako ja na Novom Zelande,,, Je to pekna imidzovka napr. ak ma uspesny vinar drahe vina a mierne zaprasenu cestu k svojmu sklipku + potrebuje preniest par bedniciek draheho vinka je to pekna vizitna karta za ktoru sa nemusi hanbit a potvrdi ze ma kvalitne a drahe aj to vinko...Je to dalsi produkt na ktorom ma zrejme MB slusnu marzu a je to cielene pre mensiu skupinu ludi ako bezne E cko...Do terenu su na trhu uplne ine auta ...
Avatar - vabis
12. 6. 2017 13:44
Re: prostě vypadá divně ;-)
To ja s tim problem nemam. Uz jen ten interier je jak v automobilu, nikoliv bakelit XC70 nebo Pasik Alltrack. Nekdo by mohl v celkove jinak povedene rade w213 cekat vice mista. A je treba zduraznit, ze jde o stale zretelne silnicni auto s utazenum podvozkem. Nikoliv rallye special jak jsem to pojal ja na prezentaci v piscich okolo Leby v PL. Rychle jezdeni po gravel roads, tedy sotoline to moc rado nema, tlumice obcas na doraz, skoky a vibrace celym autem jej jasne zarazuji na kvalitni alpskou silnici. V tomto smeru si vyrazne jednodussi Outback 3.6 necha libit malinko vic. Na zakladni 220d se mi libil pomer vykon spotreba, i kdyz to chce samozrejme sestivalec.
Avatar - KANKUNEN
12. 6. 2017 13:42
Když umí výborný dvoulitr,
tak budou i umět dobrý šestiválec a ten řadový bude to pravé ořechové.
Avatar - Jenik3
12. 6. 2017 13:35
Re: to má být vtip?
Mne prislo vtipnejsi slovo businessman v souvislosti s karoserii combi. :no:
Dal jsem tu hruzu necetl.
Avatar - 3_diamanty
12. 6. 2017 13:22
Re: prostě vypadá divně ;-)
to oplastovanie blatnikov je doslova skarede.. a hodne necitlivo prevedene... mne pride ze celkovo to aj dost taha brucho po zemi... neviem... k tomu tie megaprevisy ... vidno ze uz viac hra na fejkovy styl ako na skutocny outdoor a schopnosti mimo cestu...

kazdopadne taky outback je uplne ina liga ;-) :yes:
Avatar - Honza Mička
12. 6. 2017 13:18
Re: to má být vtip?
Dobrý den,

ne, to není vtip. Je to podobné jako u Range Roveru. Ten sice může brodit i ve více než půlmetrové hloubce, nikdo ale nezaručí, že do auta například kolem sloupku řízení nezateče.
12. 6. 2017 13:14
prostě vypadá divně ;-)
.... nemůžu si pomoci, ale to co vidím na fotkách vypadá zvenku prostě podivně.... oranžová metla, bakelit kolem kol.... prostě to není vůbec pěkný.... :no: a zdá se mi že ani jiné barvy moc nepomůžou....
Avatar - happy_driver
12. 6. 2017 13:06
***
Nádherný kombík. Možno to bude chcieť počkať na nový radový šesťvalec a môže ísť do domu. :yes: :-!
Avatar - balu1989
12. 6. 2017 13:02
to má být vtip?
Podtrženo, sečteno, maximální světlá výška činí 156 milimetrů a automobilka dokonce uvádí i třiceticentimetrovou brodivost, která však nezaručuje, že do auta skutečně nenateče