Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Fabia s najetým 1,2 milionem km: Naměřili jsme jí neskutečný výkon. Ale prošla na emisích?

Máme tu druhý díl našeho miniseriálu s milionovou Škodou Fabia. Vzali jsme ji na válcovou zkušebnu!
Zpět na článek
Avatar - O5kar
28. 6. 2017 09:38
Nějaká divná sláva té Fábie.
Oni ten motor dávali jenom do Fábií v Česku? Vždyť ty skupiny a součástky pro montáž jsou posbírány z celého koncernu. Od Audi počínaje a Seatem konče. Spíš by se měli zajímat o to, která součástka kde vyrobená vydržela nejdéle, a která nestála za nic. A co se týká toho motoru? Vždyť na něm bylo vyměněno nedávno téměř vše to hlavní, počínaje turbem, vačkou, hlavou vstřiky a podobně. Stačí prohlédnou jenom historii oprav.
19. 6. 2017 15:54
Re: Legendární?
To by ju najprv musel mať, ale nemá.
19. 6. 2017 08:46
Re: Legendární?
No nevím jestli tady s pravdou uspěješ ;-)
19. 6. 2017 08:42
Re: Legendární?
To je jednoduchý. Protože ten motor vynikal vysokou životností, solidním výkonem a hospodárností provozu. Ukaž mi nějaký dnešní motor, který má tyhle vlastnosti.
Avatar - Ronault.
18. 6. 2017 23:24
Re: Hm
Kecám, na konci roku 2010 se doprodavaly poslední kusy registrované jako nová auta, to jsme zrovna kupovali. Slevy byly někde možná i mám nabídku, protože otci jsem něco v té době sháněl, ceny byly viz výše, za diesel v Oktavii velmi lákavé
18. 6. 2017 15:36
Re: Fabia 1,2 mega...
My momentálne trpíme TSI prvej generácie a utrpenie je na oboch stranách barikády :-)
18. 6. 2017 13:47
Re: Fabia 1,2 mega...
Někdy v roce 2004 se dostaly jako příplatková výbava i do běžných verzí Ambiente a Elegance. Takže stačilo připlatit 23 tisíc Kč a mohl si mít i třeba Fabii HTP 40 kW s xenonama. Takových Fabií není moc, ale tu a tam nějakou potkáš.
Co mě na autě překvapuje nejvíc, je originální navigace. Ta totiž stávala 77 tisíc Kč a bývá to rarita i u Fabek dovezených ze Západní Evropy.
18. 6. 2017 13:40
Re: Fabia 1,2 mega...
Mám o několik centimetrů méně a ve výsledku mi přijde díky Fabia těm možnostem nastavení (sedačka úplně dolů, volant úplně nahoru) o něco lepší. Ve Feldě byl spodek volantu tam, kde jsem měl já kolena, takže jsem musel mít při jízdě rozkrčené nohy. U Fabie vnímám problém spíše s podélným prostorem, sedačka se nedá dostatečně posunout dozadu. Velkou ergonomickou výhodou jedničkové Fabky je to, že s loktem opřeným o loketní opěrku ve dveřích můžu ovládat volant i levou páčku, z loketní opěrky mezi sedadly dosáhnu na volant (na pravou páčku už ne). A hlavovou opěrku lze naklonit blíže hlavě. Ve výsledku jsou hlavním problémem Fabie sedadla, která byla navrhnuta pro průměrého Vietnamce, ne pro vysokého středoevropana.
18. 6. 2017 13:35
Re: Hm
Prodávalo se to dokonce až do konce 2010, a zas tak moc slev na to nebylo, dealeři věděli že 1.9 prodají vždy, a nebyl problém si to přihlásit na sebe, takže reálně se s novou 1.9 odjíždělo od dealerů ještě v prvním pololetí 2011.
18. 6. 2017 13:32
Re: Hm
Tak nikdo neříká že zhoubné, jen to není holt automaticky vždy to rozumnější řešení, toť celé ;-)
U moderních aut je to naopak ok, ty jsou na to konstrukčně připraveny mnohem lépe, 2.5TDI trpěla právě tím že na její původní verzi někdo narouboval nový systém. Stačilo udělat rolny v hlavě a 2.5 jezdí půl míče bez problému. Zakarbonování je pak dílem předevších egrů a systému vstřikování, samozřejmě zkrácením intervalu se to částečně řeší, ale je to řešení následků a né příčiny.
Avatar - twistedTSD
18. 6. 2017 12:30
Re: Fabia 1,2 mega...
Být tam klidně můžou. Do jedničkové Fabie sis je mohl normálně objednat, ale mimo RS jsou spíše rarita.
Avatar - twistedTSD
18. 6. 2017 12:24
Re: Fabia 1,2 mega...
To by nejvíce trpěl zaměstnavatel, ne zaměstnanec. >:-[]
Avatar - _Karel_
18. 6. 2017 12:24
Re: Hm
Jasně, nic není pro auto zhoubnější, než rozumně zkrátit interval výměny oleje.
A tím spíš u moderních aut, kde všichni píší o long lifech jako jasné příčině zakarbonování. A ono je víc motorů, které long life přímo zabíjel (např. 2,5TDI).
18. 6. 2017 11:56
Re: Hm
Lže nelže, není náhoda že většina z těhle půl milionových až milionových aut co má doloženou historii jezdilo celou dobu nebo drtivou většinu života dle předepsaných intervalů výrobce. ;-)
Avatar - speedfred
18. 6. 2017 11:51
Re: Hm
....že sa premenila na diaľničnú stíhačku.
Chlape teba nominovať do ankety "zlatý ventilek"
18. 6. 2017 09:08
Re: čip?
Taky by mi to přišlo jako nereálná odchylka, kdybych se sám nevozil v podobném extrému. 1.8 TSI 118 kW 250 Nm, naměřeno 147 kW 300 Nm, bez úprav, znám to auto od nového.
Avatar - _Karel_
18. 6. 2017 08:58
Re: Hm
Ale já reagoval na Jirku26, který psal, že měl načipovaný PD, a měl "důkladnou péči". Já teda long life považuji za základní-předepsanou péči. :-)
18. 6. 2017 07:14
Re: Fabia 1,2 mega...
Souhlas - držet někoho trvale v práci 14 hodin a ještě ve Fabii je prostě šetříkovství nejhrubšího zrna, za to by měl majitel do smrti jezdit 15 hod denně ve Filcce..
Avatar - Ronault.
18. 6. 2017 02:21
Re: Hm
Já chodím po 15t km, ale to je fuk... Jde o to, že pokud si tu škodovka zaplatí reklamu a je pravda, že si ji zaplatila, viz to, kdo je aktuální majitel, tak se přece nebude Škodovka vymlouvat na to, že jezdí na long life...
Tady navíc ten long life je i celkem v pohodě, však to auto mělo ideální podmínky, prázdné, dlouhé trasy, sotva vychladlo, pomalé rychlosti...co by milión nevydrželo...
Avatar - _Karel_
18. 6. 2017 00:23
Re: Hm
Ne, tak lže výrobce, že je to ok, aby předstíral nízké náklady na servis. Nechce se mi věřit, že bys zrovna ty chodil na oleje po 30tkm.
Avatar - Ronault.
17. 6. 2017 23:47
Re: Hm
Do konce roku 2009 se poslední kusy 1,9 TDI prodávaly i u nás, dokonce v prosinci na ně byla hodně slušná sleva, protože se jich museli rychle zbavit před příchodem eura 5... tuším základ od 335t
Avatar - Otrava
17. 6. 2017 23:29
Re: Fabia 1,2 mega...
Ta zmínka o policistech mi připomněla návštěvu servisu dealera škodovky(!) s fábií 1.4 16v (74KW). Nejdříve se mi zdráhali měnit řemen, že prý 1.4 mají řetěz (i přes mou snahu jim vysvětlit rozdíly mezi jednotlivými motory ve fabii) a vyměnit zadní kotouče, protože tam prý má bubny (přes mou snahu o vysvětlení rozdílů ve výbavě stokoňové verze), což se mi marně snažili dokázat pohledem na náš vůz...

Je to k smíchu, ale nesmál jsem se .)
Avatar - Otrava
17. 6. 2017 23:21
Re: Článek v SM
Díky, nenapadlo mě, že došlo až k takovému pokroku. Možná že ta výměna ložiska u naší fábie byla ještě za starší díl.
17. 6. 2017 23:03
Re: Legendární?
Pouštět se kdekoli na laických fórech do tématu výkon/moment je marné. Diskutéři se dohadují "co to asi je" podle toho co kde přečetli a jak jim to od oka dává smysl. A málo kdo je skutečně v obraze. P.S. Souhlasím s tebou..
17. 6. 2017 22:36
Re: Hm
Důvody nekomentuju, ale tak hlavně že se shodujeme že byl špička ;-)
17. 6. 2017 22:09
Re: Fabia 1,2 mega...
No a pro neznale historie Fiabie, jak je to s tema xenonama, proc tam jsou, kdyz tam nemaji byt?
17. 6. 2017 22:03
Re: Fabia 1,2 mega...
Testovaci stredisko Skoda AZNP.
17. 6. 2017 21:40
Smarja
Tak nam pan Vaculik zjistil ze to ma nekdo fcypu, nebo spis nezjistil. A to je povazovan zqa odbornika. Asi mame stesti, ze sel kolem....
17. 6. 2017 21:40
Re: Fabia 1,2 mega...
"Papierové" bezpečnostné prestávky si pamätám z čias keď som v aute nemal "gépeesku" ;-) . Tiež si tie časy zopakovať nechcem i cez fakt, že to bolo pri nájazde do 50k km, v poslednom roku kedy mi došla trpezlivosť a hodil som na stôl výpoveď.
17. 6. 2017 21:36
Re: Fabia 1,2 mega...
Tak počkaj, mohol mu na to kúpiť niečo francúzske >:D >:-[]
17. 6. 2017 21:20
Re: Legendární?
Napísal si, že jazdí na Nm, nie na kW čo je principiálne mimo ;-) . To, že do 2500 ot/min to ide ako prasa a potom to pocitovo upadá na tomto fakte nič nezmení
Avatar - Googlit
17. 6. 2017 20:48
Re: Hm
180kmh ve fabii??? zavřít až zčernáš!
Avatar - Googlit
17. 6. 2017 20:43
Re: Fabia 1,2 mega...
JJ Fabia I byla co se týká ergonomie opravdová katastrofa. Měřím 195cm a když jsem do ní v roce 2000 poprvé nasedal tak to bylo první auto u kterého jsem skutečně nevěděl jak do něj na pozici řidiče vlézt. Později už jsem přišel na fintu že po otevření dveří musím sedačku posunout "nadoraz dozadu, dolů" a volant "dopředu nahoru", no byl to šok oproti felicii...
17. 6. 2017 20:39
Re: Legendární?
Já nikde nepíšu, že pojede ve vyšších otáčkách hůře... Každý motor má smysl točit až do otáček maximálního výkonu...

Jen se pocitově bude zdát že "to vadne"... Neznám konkrétní graf nebo průběh výkonu, ale tipuji, že kolem 3000 už bude výkon tak na nějakých 70kw
Avatar - Kuski
17. 6. 2017 20:37
Re: Fabia 1,2 mega...
Ahoj, upřímně tě lituji najet tolik km v něčem tak nepohodlném na sezení jako je jedničková Fabie. Já jí měl jako služebák taky. Měřím 193cm, akorát já měl 1.2 HTP a najel jsem s ní za rok "jen" 84.000km, než jsem z firmy utekl. Přeju ti ať najezdíš dalších pár milionů v bezpečí v něčem komfortnějším. :-)
Avatar - Googlit
17. 6. 2017 20:34
Re: Fabia 1,2 mega...
Děkuji za reakci a přidávám poklonu. Každopádně jsi pro mě PAN ŘIDIČ.
Avatar - Ja Prvni 123
17. 6. 2017 19:55
Re: Hm
PD byl "špička" hlavně proto, že ho vyráběl VW... on i Brouk byl legenda hlavně proto, že ho podporoval vůdce a nejlepší světová mašinerie na propagandu mu udělala prostor.
Předloha v Tatře 97 byla trochu zastaralá, levnější verze T 87... a prostě to ukrást a okopčit bylo levnější.

No.. a tak je to pořád,
17. 6. 2017 19:27
Re: Legendární?
Snáď nám nechceš tvrdiť, že pri max otáčkach s max výkonom to pôjde horšie ako pri polovičných otáčkach a vyšším momentom, ale nižším výkonom. To že nárast výkonu za 2500 ot/ je pozvoľný neznamená, že to pôjde horšie ako v nižšich otáčkach....
17. 6. 2017 19:24
Re: Legendární?
A zase sme pri výkone, však že
17. 6. 2017 18:31
Re: Fabia 1,2 mega...
Tomu říkám sebemrskačství ;-)
17. 6. 2017 18:30
Re: Kampaň hydry
Kraďousek platí asi všechna média, jinak si nedokážu vysvětlit, proč dostává ta politická zombie tolik prostoru k vyjadřování ;-)
Avatar - _Karel_
17. 6. 2017 17:07
Re: Fabia 1,2 mega...
To je neskutečná porce. Nicméně zaměstnavatel, co ti na 1000km denně koupí fabku je u mě vychcaná ku...a.
:yes: za tvou výdrž. Klobouk dolů před fabií.
Avatar - _Karel_
17. 6. 2017 17:00
Re: Hm
"pravidelně a důkladně servisovaný ...po 30tkm long life" - to máš dost zvláštní představu, co je to důkladně.
17. 6. 2017 16:50
Re: Fabia 1,2 mega...
Jojo. Začátek prac. doby 3-4 hod ráno, návrat domů okolo 18 hod (pokud nebyly kolony). Po 4 hod bezpečnostní přestávky (které se jen psaly papírově). Měřím 188 cm a než se prosedělo sedadlo to bylopruz. Naštěstí jsme jezdili jen dva, tak za mnou nikdo neseděl a ja se mohl roztáhnout. Poslední rok jako bonus mizerný plat a tak už to druhý rok nedělám. Divím se, jak jsem to mohl vydržet 25 let... 8-s
Avatar - pallas
17. 6. 2017 15:30
Re: Fabia 1,2 mega...
čo to musí byť za firma, keď sám jej šéf najazdí milión v oktávke, a podriadeného týra vo fabii s 1.2 mil nájazdom..
17. 6. 2017 15:19
Re: Hm
v SM su vsetky servisne ukony pri tejto Fabii. Pri 1.000.000 menene turbo a pri 1.215.000. Dokonca predne loziska menene az po 400.000 a zadne este neskor. Olej meney kazdych 30.000km a pravidelne menene rozvody. Neskutocne. A este je ten motor cipnuty na vyse 90kW a 322Nm krutak. A to presli s takto upravenym motorm cez STK bez problemov. Klobuk dolu! Vacsinou cipnuty motor ma problem s dymivostou, pokial nema filter pevnych casti.

Ja som mal tento motor, ale 77kW v Octavii II po FL 2009 rok vyroby. Normalne boli uz namiesto tohto motora 1.6 TDI CR, ale na Slovensku sa este predaval a dokonca bez filtru pevnych castic ako Euro4. Mimochodm v testoch v realnej premavke mu namerali ,enej NOx ako fungel novemu Subaru Euro6 a rovnako ako Citroenu tiez splnajuceho euro6 normu.

Oproti Octavii I 81kW sa tento PD spraval subjektivne ako lenivsi motor, ale bolo to dane jeho inou charakteristikou - posunutym krutakom trocha vyssie. Pri 150.000km preto dostal ciptuning na cca 113kW a 324Nm a auto sa zmenilo na dialnicnu stihacku. neskutocna odozva na plynovy pedal a chut nekonecne tlacit auto vpred. Najvyraznejsie to bolo medzi 140 a 180km/h, kde sa ten motor spraval ako daleko silnejsie motory. Striedal som ho s 220CDI 170 koni a 400Nm krutak a rozdiel bol snad len v prevodovke, kde povodny patkvalt nedovoloval autu vyssiu rychlost, lebo na patku bol velmi rychlo v cervenych otackach. Samozrejme spotrebou sa nechytal na klasicke rotacne cerpadlo v Octavii I 81kW, ale stale dokazal jazdit za 5,5, co nebolo na dialnici vobec zle.

Mal som ho do 272.000km a motoru nebolo absolutne nic. Iba vymena dvojhmoty pri 230.000km, ale pravidelna vymena oleja po 15.000 km. A to bolo kupovane ako 3 rocne s najazdom 125.000 a servisom oleja po 30.000km. Auto stale jazdi a novy majitel chodi s autom k nam do servisu, takze auto je pod kontrolou. Podobne ako prva Octavia I, ktora tiez stale chodi k nam do servisu a ma uz skoro 400.000km. Povodny zotrvacnik, turbo...Menene len rozvody a olej.

Teraz mam 2.0TDI CR 110kW v Golfe a je to ako navrat k rotacnemu cerpadlu. Spotreba v pohode pod 5 litrov a to s DSG. Najnizsia dosiahnuta dialnicna 4,3 na 400km useku, ktory jazdim pravidelne 2x tyzdenne a najvyssia bola prva jazda za 5,3. Ale potom to islo len dole. Neskutocny motor a neskutocna prevodovka. Auto sa sprava komfortnejsie a tichsie ako Mercedes C 220CDI. Cest Mercedesu su minimalne servisne naklady a spotreba cca 5,5 litra a nizsie. Maly servis v Mercedese 86euro tusim, velky servis v Mercedese 128euro. Ktory dealer ma nizsie ceny? Pozor, meni sa 6,5 litra oleja.

Ked sme v roku 1999 porovnavali novu Fabiu a Peugeot 206, tak Peugeot 206 mal sice lubivejsiu karoseriu, ale oproti Fabii to bolo ako 2. kategorie. Fabia bola ako mala Octavia.
Avatar - twistedTSD
17. 6. 2017 14:57
Re: Fabia 1,2 mega...
:yes: To bych asi policisty poslal někam, než jim něco dokazovat s techničákem. Hlavně, že jim ještě rozšiřují pravomoci, aby si mohli hrát na techniky.
17. 6. 2017 14:53
Re: Hm
PD byl špička právě proti prvním CR, který sice šlapaly potichu ale to bylo tak všechno. ;-)
17. 6. 2017 14:52
Re: Hm
PD právě že soudobé CR předčili ve většině parametrů, ať už šlo o spolehlivost, servisní náročnost, spotřebu nebo životnost. Ano kultura chodu byla už tehdy na straně CR, což zas dnešní majitele moc netrápí, protože jim to bude jezdit do smrti. To že se vývoj PD ukončil a to více tak nastartoval vývoj CR a tím pádem se zmíněné handicapy rychle dohnaly je pak věc jiná.
Avatar - twistedTSD
17. 6. 2017 14:47
Re: Legendární?
Ve Fabii to bylo přesně 47 kW, asfalt trhajících 50 nebo 51 kW zůstalo výsadou Octavie. :-)
Avatar - Googlit
17. 6. 2017 14:37
Re: Fabia 1,2 mega...
Jak 1000km denně? Jakou máš pracovní dobu a co děláš? To musí být denně alespoň 10h za volantem. To mi připadá v nákupní tašce jako je fabia úplně absurdní! To si dělal firemní intranet a vozil si poštu nebo co?
17. 6. 2017 14:31
Re: Legendární?
Hovadiny meleš sám...

74 kW při 4000 ot. je maximální výkon...

Výkon je závislý na točivém momentu a otáčkách a točivý moment je závislý na výkonu a otáčkách...

výkon = točivý moment x otáčky x Pí / 30

Je-li točivý moment při 2400 ot. 240 Nm, můžeme vypočítat, že je výkon při těchto otáčkách 60,3 kW a stejně tak můžeme vypočítat, že při 4000 ot. je točivý moment 176,7 Nm...
17. 6. 2017 14:08
Fabia 1,2 mega...
Zdravím. Docela mě článek potěšil, protože jsem s tímto vozem těch 1,2 mega najel osobně. Jde o služební vůz, který byl na cestách denně a každý den přibývalo cca 1000 km. Starali se mi o něj v jednom brněnském servisu a jak je vidět, docela dobře. Co se motoru týče, tak vše opravdu původní - teda až na jeden vstřik (ten klekl v cca 930 tis km) a 2x turba, které bylo měněno v 350 a 850 tis. Motor je samozřejmě čiplý (cca ve 250 tis km). S motorem nikdy žádný problém nebyl, jen od cca 800 tis si bral docela dost oleje. V poslední fázi provozu až 1l/2500 km. Nafty si bral i při neustálé svižné jízdě okolo 6l.
Vozidlo jezdilo od r.2004 do června 2015, kdy klekly ojniční ložiska. Na vozidle, mimo běžnou údržbu byla 3x měněna spojka, několikrát žhavky, 1x těsnění pod hlavou, 1x jeden vstřik a ty turba. Toto auto trpělo na nápravy - mockrát čepy a tlumiče, 1x rameno. Jinak neštěstí byly xenony! Když pominu, že mě neustále zastavovali policajti s tím, že se xenony na fabie nemontují, že je to tuning. Dost těžko se jim to dokazovalo bez velkého TP. Jinak ty xenony neštěstí obecně. Neustále měnění výbojek (1x za 4 měsíce), ale některé kusy vydržely i déle. Nezřídka se stávalo, že zapálila pouze jedna strana a přesto na displeji palubovky bylo OK.
Jinak autíčko posloužilo dobře, mělo dost dobrý jízdní vlastnosti ..... a když kleklo, dostal jsem Oktávku po šéfovi, která v té době měla na tachecu necelý mega.
17. 6. 2017 13:53
Re: čip?
Motor 1,9 TDI PD 77 kW měl skutečných 87 kW, ale ne 320 Nm... :-)
17. 6. 2017 13:52
Legenda
Legendarne otrasny nekultivovany a jazdne protivny motor, co krasne ukazuje graf dyno. Nad 1800 nastane vybuch a nad 2900-3000 to uz nejde. Pasmo akurat tak siroke, aby vodic preradil v spravnom momente ako pri drag race a udrzal motor v aktivnom pasme, inak je vysledkom jazda akoby priskokmi.
17. 6. 2017 13:52
Hm...
Ten motor je určitě přečipovaný a docela fest, pokles momentu a tedy výkonu je dán malým turbem, které už nedokáže dát víc tlaku, proto výkon od těch cca 2800 rpm klesá, i když v 4000 rpm je stále vyšší, než u sériovky.

Co se týká životnosti - GO se dělá v případě poklesu výkonu o 5%, i když při takovém výkonu se 5% provozně nepozná. Pokud motor nežere olej a má tlaky, jezdí se dál a tak je možné, že při správném servisování a předepsaném oleji motor drží. Pokles výkonu je diskutabilní, jelikož nevíme, jaký výkon měl v momentě přečipování. Ovšem ty kilometry nejsou jen o motoru, kastle se už musí slušně kroutit z únavy materiálu, o dalších mechanických dílech nemluvě. Ale i tak je to slušná porce.
17. 6. 2017 13:43
Re: Legendární?
Dík za opravu, šlo skutečně o SDI a 50 kW...
17. 6. 2017 13:39
Re: Článek v SM
Nekvalitní ložiska byla problém u Fabií z prvních let výroby. Tento kus už je po faceliftu a u té už ložiska vydrží mnohem déle.
17. 6. 2017 13:32
Re: Legendární?
PD bez turba se do Fabie nikdy nedával. Jen 1.9 SDI, ale ten neměl PD vstřikování.
Avatar - Googlit
17. 6. 2017 13:29
Kampaň hydry
To by mě zajímalo kdo tuhle kampaň na auto.cz platí. Kalousek?
17. 6. 2017 13:28
Re: Hm
Neřekl bych, CR se lépe chová a velikost výkonu je spíš věcí mechanické odolnosti motoru, než dostupnosti výkonu. Měl jsem prakticky od každého technického řešení diesela, PD z nich na tom byl z provozního hlediska nejhůře, jediné, co ho ctilo, byla možnost v nezimním období startovat bez žhavení. Měl nejvyšší spotřebu, byl nejhlučnější a pod 1500 rpm se mu ale vůbec nic nechtělo. Věřím tomu, že to byl držák (vracel jsem ho při 238 000 km a nevykazoval sebemenší pokles výkonu, přestože byl přečipovaný), ovšem pravidelně a důkladně servisovaný podle předpisu výrobce (po 30 000 km na long life olej).
17. 6. 2017 13:24
Re: čip?
V SM psali, že má vyměněnou RJ za čiplou :-)
17. 6. 2017 13:22
pretocenej tachometr
o 1.15mil km nahoru
je to jeste v zabehu
17. 6. 2017 13:22
Re: Legendární?
Meleš totální hovadiny, ten motor má 74 kW při 4000 rpm, pleteš si dojmy s pojmy. Moment je moment a výkon je výkon. Jestli to auto nejede, nebude to asi TDI, ale jen PD bez turba, jeden čas se tento motor do Fabií dával. Nebo je totálně zhuntovaný, v těch kilometrech by o nějakém poklesu výkonu neměl vědět.
17. 6. 2017 13:21
Re: Článek v SM
Spojku měnili, žeprý poprvé v milionu a další za 100 000 km. Asi ve SM překlepli :D.
Celkem by mě zajímalo jak intenzivně se měnily zadní silentbloky předního ramene >:D
Avatar - Uživatel_5340709
17. 6. 2017 12:53
Re: čip?
Že by ta servisní historie nebyla tak "clear", jak se nám snaží na videu vnutit? ;-)
17. 6. 2017 12:43
Re: Hm
Jistě... Ať si říká kdo chce co chce, ale takový 1.9 TDI-PD 110kW a 320 Nm ve Volkswagenech a Seatech (Škodovky tuhle verzi nikdy neměly) byl v roce 2000 opravdu neskutečná raketa na to, že to byl 1,9 diesel... Ani dnes po 17 letech nemá průměrný 2,0 commonrail o moc lepší parametry...
17. 6. 2017 12:40
Re: Hm
PD nikdy nebyl spicka, mozn apokud by CR neexistoval. V te dobe uz nikdo nechtel kopance do zadm nikdo nechtel poslouchat traktorovy zvuk.
Avatar - martin.filak
17. 6. 2017 12:35
čip?
Nejsou ty naměřené hodnoty trochu divné? Výrobci většinou uvádí katalogově nižší hodnoty než jsou reálné aby byli kryti, ale toto? Jako výkon vyšší o 6 kW bych i odkýval, sice s takovým nájezdem až něuvěřitelné, ale co ten krouťák? Místo 240 více než 320? Tady mi něco nesedí... buď si VW nebylo u těchto motorů jisté u výrobních tolerancí a proto nechávali velký toleranční rozptyl a pod 74 kW a 240 Nm neměl žádný motor nebo si někdo krapet pohrál s jednotkou... Tak co, kde je pravda?
Avatar - martin.filak
17. 6. 2017 12:32
Re: Hm
PD byly už v době uvedení horší než CR... Dobře, krouťák a "výbušnost" byla asi větší, ale potřebuje každý ten kopanec do zadku? Kultivovanost, životnost, servisní náklady, budoucí vývoj... na to se tu hrálo a hraje...
17. 6. 2017 12:22
Re: Legendární?
Co se ti nelíbí? TDI-PD 74kW má 240 Nm mezi 1800-2400 ot, což odpovídá výkonu 60,3 kW při 2400 ot.

Tzn, 100% točivého momentu a 81,5% z max. výkonu máš k dispozici do 2400 ot.

Z toho vyplývá, že za 2400 ot, bude narůstat výkon jen velmi pozvolna a točivý moment bude klesat...
Avatar - Otrava
17. 6. 2017 12:20
Článek v SM
Zvláštní, že v téhle části nevidím zmínku o přečipování motoru jako ve SM (byť i tak se jedná o více než slušný výkon). Ale celkově se mi ten článek o Fábii zdá divný... tak například, pokud jsem něco nepřehlédl, tak tuším poprvé měnili ložiska ve 440 tis. km. U naší fábie, nijak netýrané, hučela u polovičního nájezdu i jednou měněná. Výměnu spojky jsem tam zmíněnou nenašel snad vůbec...
Avatar - GM.rja
17. 6. 2017 12:06
Myslím,
že kdo v tomto běsu s hrozným zvukem motoru vydržel 1,2 mil. km by si zasloužil od výrobce odškodnění a min. polovinu částky věnovat na léčbu rakoviny plic, kterou způsobil.
17. 6. 2017 11:59
Re: Legendární?
Pokiaľ myslíš vážne to čo si napísal, tak sa vráť na fyziku v základnej škole
17. 6. 2017 11:27
Re: Hm
O PD řekne že byly k ničemu jenom blbec, ve své době to byla špička (což neznamená že nemělo spoustu chyb) slepá vývojová větev to sice byla, ale předevšim z emisních důvodů, CR se tomu tenkrát nemohl rovnat. Dneska po nějakých 15ti letech od ukončení vývoje PD je ten pohled samozřejmě trochu jiný, CR od té doby pokročil o víc jak 2 generace dál a starý PD vedle něj logicky působí jako traktor z roku dva, ale jezdit budou skutečně do aleluja.
17. 6. 2017 11:16
No to snad není ani možný
Nevěřím, propagace, nesmysl. Škodovka nemůže být prostě tak dobrá. To v tom bude nějaký motor od BMW.
Avatar - Zetti
17. 6. 2017 11:15
Re: tak je to jasný
Jen blbni a budes s ni muset jezdit 20 let :-)
17. 6. 2017 11:07
Re: Legendární?
Chyba bude mezi sedačkou a volantem... Nejspíše s tím jen neumíš jezdit... S TDI-PD se nejezdí na kW, ale na NM... Nad 4000 ot. to skutečně už má jen kolem těch 50 kW...
Avatar - Jopino
17. 6. 2017 10:54
Hm
Jen by mě zajímalo, kolik komponentů na tom autě bylo původních. Na to, že všude slyším, že PD motory jsou (byly) k ničemu a že PD byla (je) slepá ulička VW, tak 1.2 milionů km je slušný výsledek... Takže mohli při testu říct, pokud je známa servisní historie téhle Fabie, co všechno bylo měněno a kolikrát. Dožijí se takých nájezdů i CR motory? :-|
17. 6. 2017 10:34
Re: Legendární?
Předběhl jste mne s komentářem. AMS jsem si velmi rád přečetl pro fundovanost textů a objektivní informace. Matně tuším, že zmínka o navařování "jeklů" do standardního šasi VW u prvního Superbu, které vedlo ke kýžené délce a prostoru hlavně vzadu, nezkouslo vedení fabriky a bryskně vystavilo AMS stopku stran půjčování jejich vozů. O čemž se redaktoři AMS s s jistou dávkou hořkosti zmínili na svých stránkách. Jestli je pak někdo raději koupil a zlikvidoval, netuším. A tak Martin raději vyje dál s vlky, což se konečně asi dá pochopit.
Avatar - Uživatel_5340709
17. 6. 2017 10:25
Re: Legendární?
Krásný závěr - poslanec, uklizečka. >:D
17. 6. 2017 10:10
Legendární?
A čím byl legendární? Zrovna ho mám shodou okolností v náhradním autě za jinou Škoda popelnici, co stojí už 14 dní v servise. Něco tak otřesnýho jsem už dlouho nezažil. Ukrutnej rámus, neochota se vytáčet, vypadá to, že má tak 50 kW. A přitom má najeto "jen" 225 000 km.

Pane Vaculík, nejen já si vás pamatuju co jste psal o Škodovkách ještě do AMS. Nestydíte se? Že se ptám. Nestydíte. :no: Asi proto je novinář u dna prestiže povolání :no:

[odkaz]
17. 6. 2017 09:53
tak je to jasný
Jdu prodat svou 3,5 roku starou dáčku, beztak je to krám a jdu po nějaký podobný fábii a možná mi zbyde i na kafe
Avatar - Uživatel_5340709
17. 6. 2017 09:48
Lidi,
nebojte se Fábií, nebojte se TDíček, s počty najetých kilometrů vám poroste výkon! :-)