Nevím, co máte, podle mě je to jeden z nejhezčích modelů, se kterým VW přišel. Proto jsem neváhala a při koupi nového auta jsem se rozhodla právě pro něj. Konkrétně jsem si ho pořídila z obchodu [odkaz] , pokud byste sháněli. :-)
Samozřejmě kecá. Psal jsem to zrovna o šestiválcích v naftě a benzínu, že pro "cestování" je jediným bonusem benzínového proti naftovému (pro mě) zvuk. A že mi to za 40-50tkč ročně nestojí. ;-)
To samozrejme nerozporujem, ale po skusenostiach s Lexusmi, mozem povedat, ze perimeter od klucky je tak dva kroky, co je cca 1 meter. A aj to len z tej strany, kde je kluc. V praxi to znamena, ze ked stojim u dveri vodica, tak sa da auto otvorit/odomknut len zo strany vodica. Z nijakej inej strany a nie viac ako od jedneho metra. Mne osobne to prijde celkom bezpecne.
A ano, mozem ten kluc dat inej osobe, nech si otvori a nasadne a robievam to tak obcas. Ale potom zase musim kontrolovat, ze mam kluc zase u seba, lebo je potrebny na nastartovanie, jazdu a nasledne zamykanie.
Podle tebe jsou vsichni uz velmi blizko premiovym vozom a ta skulinka se furt a furt zmensuje. Cteme to od tebe uz tak dlouho, ze uz si ani nedovedu predstavit jak mala ta skulinka musi byt, kdyz je furt mensi a mensi. :-) To je takovej ten evergreen co ani nestoji za koment...
... co mi ale stoji za koment je ta 10 let stara kabina 3er nebo A4, co tohle ma dokazovat ve vztahu k arteonu? :-O
ad PS = dobře budu si to pamatovat = a aplikovat na tebe. Platí to i pro tebe ne? :-)
Taky nemám problém s 6/8válcovejma dieslama = jen je mi benzín blíž. Použitelná V6 nafta byla už před lety v levnym Citroenu = neni nutný zmiňovat Panameru S
Ale když Panameru tak kašlat na Karlovův dojem že jedinej rozdíl je spotřeba = a samozřejmě benzín ;-)
S většinou víceválcových dieselů (R6/V6/V8) problém nemám..., když jsem jel s SQ7, nebo dieselovou Panamerou S, byl motor možná to poslední, na co bych si stěžoval...
P.S. Proč to teda píšeš, když to "netřeba ani psát"?
Zjevně je (v tomto ohledu) tvoje potřeba silnější, než ty. :*)
Nemyslím si, že zrovna Karel to má takhle jednoduše.
Kdybych nad Arteonem uvažoval, tak určitě v benzínu, jel jsem ho i v BiTDI a za mě taky ne.
Zvlášť v téhle cenové relaci (a výš) pro mě nemá R4 diesel v autě co dělat, padni komu padni.
Ten rozdíl je v tom, že na kliku stojícího auta může sáhnout kdokoli... a pokud je klíč v dosahu, auto se odemkne. U klíčku může taky to tlačítko smáčknout kdokoli, k tomu ale musí mít ten klíč fyzicky v ruce.
No, na odomykanie musim siahnut na klucku a pri zamykani musim stlacit tlacitko. V prinicipe nevidim rozdiel medzi dialkacom, co je z hladiska kradeze jednoduchsie z dovodu vacsej vzdialenosti. A bateriu menim raz za 3 roky, modul i auto ma na to upozorni.
Jinak na obranu proti primitivnímu načítání kódů se přešlo na tzv. plovoucí kódy. Kód je tedy pokaždé jiný. I na tohle však existuje triviální útok. Ke dveřím dáš zařízení, které aktivuje rušičku, když použiješ dálkové ovládání, aby znemožnilo příjem kódu, ale zároveň je schopné ho samo zachytit. Uloží si ho a vyšle předchozí kód. Prvně nemá co vyslat. Ale uživatel klidně stiskne tlačítko znovu, když se nic napoprvé nestane. Dveře se otevřou pomocí toho staršího kódu a v zařízení zůstane uložen ten novější, který je stále platný. Tenhle útok zneužívá toho, že jsou ty kódy platné nekonečně dlouho. Mění se po použití, ne po daném časovém intervalu. Dnes jsou na trhu čipy, které umí časově omezené kódy, takže zvoní hrana i tomuto triviálnímu útoku. Řekl bych, že před deseti lety bylo pozdě.
Vždy se směji, když ve filmu odšroubují klávesnici, aby otevřeli dveře. Říkám si, jaký blbec by člověk musel být, aby ovládání zámku vedlo přímo ke klávesnici. A pak člověk naráží na takovéhle radosti. Asi v zájmu nižší ceny, nebo jak jinak si to má člověk vysvětlit.
Klasika rozhodně není dokonalá a máš ještě imobilizér a mechanický zámek zapalování, i když si poradí i s tím. Ale tady se ani nemusí obtěžovat s prolomením kódu/ implementace. Auto může otevřít pravým klíčem, aniž by ti ho musel krást. Je to velmi jednoduché. Profík může v klidu počkat, až k němu auto přijede, aby zneškodnil případný sledovací systém. Normální nasednutí budí méně pozornosti a neriskuje, že ho v tom venku chytí.
Zloději mají řadu triků v rukávu. Jen naštve, když zabezpečení podrývají, místo aby ho zlepšovali.
Aha, tak kokpit to byl. Jsem myslel, že se filtr urazil kvůli Renaultu a jeho znaku. >:D
Tady se vesele sportovně sází a já přepsal celej příspěvek. 8-s
Jel jsem "jen" 200HP verzi a už ta byla hodně zajímavá. R-ko ale bude ještě jinde.[odkaz]
Spam filtr mi blokuje i-coc.kpit, já to trouba píšu s tečkou, místo tak jednoduchého řešení -K. ;-\
Fakt je RCZ tak dobrý?
Edit: koukám, že od něj jako do správnýho sporťáku dávali i dvolitrovou naftu, asi po vzoru TT.
Normálně záleží na síle signálu. Což je fajn, když ti vůbec nezáleží na bezpečnosti. A k dokonalosti to dotáhli tím, že minimálně u některých aut nemusí být klíč v autě, jakmile je motor nastartovaný. I když mám takový pocit, že jsem viděl udělátko na tohle, které pracovalo přes mobilní síť. Jeden maník se ti nalepí na zadek, zatímco jeho kámoš ti normálně s autem odjede, jako by se nic nedělo. Za tohle by někdo zasloužil nakopat.
Tak šestiválce v té době měl i Renault (Laguna coupé např.) ale taky třeba Grand Vitara.
Než začal Peugeot blbnout s íííííííííí kokpitem, vytvořil v podobě RCZ produkt, který také mainstream do jisté míry přesahoval. I s (jak by řekl děda) ukakaným čtyřválcem. ;-)
Otázka tedy zdá se nezní kdo patří do podprémie.....ale spíš kdo tam vlastně nepatří. >:-[]
na svoju dobu ozaj slusny kusok :yes: .. k tomu know-how v podobe sedanovito-liftoveho twindooru :yes: ... kto to mal... superb bol vtedy ozaj akoby az vo vodach subpremie ... dnes uz take caro nema a fakticky padol naspat do mainstreamu ;-\
Premiovku este zbadame ked ju vyplacame tam za tu vrtulu,hviezdu styri kruzky atd... si pekny balik priplatime a potom este za priplatkovu vybavu a tiez v servise su radi pri vypisovani faktur... Vsetko ma svoje vyhody aj nevyhody.... >:D
One, two, Sakra's coming for you.
Three, four, Better lock your door
Five, six, grab a crucifix.
Seven, eight, Gonna stay up late.
Nine, ten, Never sleep again....
:-) Pokud by u (zatím nepotvrzené) sedmimístné verze ještě navíc mírně změnili název, já nevím, třeba na Dusterq, pak není o čem mluvit. Dacia klepe na dveře prémie. >:-[]
Tim pádem jo, ale zase, pokud vím, podobný problém má i klasické dálkové ovládání? (Načtení frekvence atd). Ale jsem v autokrádežích laik ;-)
Osobné si myslím, že pokud si Tvé auto vyhlídnou, tak si jej taky odvezou. Zámky ve dveřích jsou dobré na to, aby v autě nespali bezdomovci.
V době, kdy mělo Subaru 3,6, měli třílitry ve střední třídě i Ford, Opel, VW, Škoda (!)...
Vůbec nebojuju proti Subaru, jen říkám - žádná subprémie.
Edit: dokonce i Citroen!!! ( >:-[] )
Tak nevím. U mého auta to funguje tak, že musím zmáčknout čudlík na klice. Poté, co auto ověří, že klíč je dostatečně blízko, tak se dveře odemknou. A dostatečně blízko znamená prakticky u dveří. Když stojím metr od auta a čudlík zmáčkne někdo jiný. tak se auto prostě neotevře.
jsuhlas.. je to prave o tom ze dnes ak chces super auto tak uz ani vlastne k premii zdaleka nemusis.... a este aj co to usetris. ;-) .. celkovo zrovnava sa to... uz to tu pisem dookola .. ze dnes uz aj male auto ma technologie ktore kedysi nemali ani luxusne vozy... takze clovek ak chce dnes solidne auto uz zdaleka nemusi k premiantom.. ale aj bezny mainstream pripadne subpremia mu daju vsetko podstatne a neraz este aj v krajsom baleni s lepsou spolahlivostou ako ti neraz vizazou krcoviti nudni premianti ;-)
no hlavne je ten motor s protibeznymi piestami .. .ktory je jeho skvelym know-how... k tomu skvele podvozky aj skvele vlastnosti aj v terene ( vid outback, XV, forester ) .... za mna je subaru subpremia.... nemusis sa samozrejme so mnou stotoznovat... a kludne beriem tvoj pohlad kedze kazdy teto veci vidime inak.. ja napriklad tvrdim to ze taka A1 od audi nie je skutocna premia a v tomto je vacsim premiantom aj taky bezny golfik.. vsetko je to teda uhol pohladu a vec konkretneho "kusu" auta ... tento supremiovy lad je stale este dost tenky ale do buducna prave subpremia ma asi najviacsie moznosti rastu a bude asi najziadanejsia .. kym u premii uz cakam istu stagnaciu a zmensenie zaujmu
ja verim prave subpremiantom ( premia uz dnes vlastne ani nie je nutna ak clovek chce dobre a stylove auto ) ... a ako keby sa k subpremii dotahovala aj mazda ( zvlast nova CX9 akebo CX4 ) ... takisto taky espace od renaultu akoby uz bol skor subpremiant ... nastava boom subpremiovych styloviek... a arteon je len zaciatok... casom pride stinger... a dalsi subpremianti....
JJ, takový čtyřválcový volvo, to je cenovej trhák proti prémii. Za dvoutřetinovou cenu....to by asi čtyřválcová 5-er měla stát 3 míče, aby ti to vycházelo.
subpremia je v kurze :yes: ludia uz dnes nemusia ist po superdrahej premii ked mozu mat krajsie auto a skoro rovnako dobre za dvojtretinovu cenu ..... a prave supremia ma do buducna velke mzonosti :yes:
subaru ma ale stale plochy boxer motor... aj tazisko ma inak rozlozene ako bezne vozy... stale je to aj o istom know-.how a to ma subaru inde ako nejaky seat alebo hyundai..
honda ma spickovu spolahlivost ktoru jej zavidi aj premia... rovnako motory... tehcnologie... nejde to proste zrovnavat so skodou alebo oplom .. ael na druhej strane je fakt ze lexus alebo jaguar su zase kusok inde...
ta subpremia je ozaj len taka mala uzka skupina vozov... spada tam len par znaciek plus nejake tie "namakanejsie" modely od inak mainstremovych znaciek ( arteon, touareg, stinger, cadenza, mini, a kludne by som k supremii zaradil aj maly F500 )
Na jednoduchou otázku 10 vět, a ani jedna odpověď.
Subaru mělo skvělý pohon 4WD, dnes má pokud vím haldex.Motory a převodovky minimálně v Evropě zcela mainstreamové. Interiéry, konfigurovatelnost - nula. Prodeje tomu odpovídají.
Honda - stavěla kdysi skvělá sportovní auta, dnes staví zcela běžná auta.Kromě spolehlivosti nevidím nic extra byť jen centimetr nad mainstreamem.Od toho má Acuru.
V jůesej je možná jiná situace, u nás zcela běžný mainstream. Žel bohu možná spíš podprůměr - i když v pár oblastech umí nadprůměr.
:-) nie nie.. a pozri co pisem Karlovi hned nad tebou ... za mna je to urcite aj o technologiach a cene... je tu akoby taky tenky lad medzi dvoma brehmi ktory tvoria prave subpremianti .... za mna je dokonalym prikladom supremie volvo a alfa... ale zaradil by som sem aj arteona... ci touareg aj ked obecne znacka vw ako taka je samozrejme klasicky mainstream
subpremia je z mojho pohladu taka ta tenka hranica medzi nepremiovostou a premiovostou .. spada sem cena.. dizajn.. technologie... proste subaru je viac ako peugeot ale zase na medveda nema.. asi moc zjednodusene som to napisal ale su iste znacky ktore sa uz ozaj akoby "odlepili" od masoveho mainstreamu ale na druhej strane stale este vidiet ze na tych najlepsich nemaju ... aj ked vlastne mozno ani netuzia byt tam kde oni kedze ich orientacia je proste ina a chcu si uchmatnut prave tento svoj kus kolaca .... subpremia v niecom zasahuje do bezneho mainstremu ( povedzme vybava ) a v niecom uz do premie ( pouzite technologie, dizajn ) .. ale vysledny prienik a najvacsia mnozina je prave kdesi medzi nepremiou a premiou... mozno pojem subpremia ani nie je prave najvhodnejsi ale lepsi ma nenapada
Ty tvoje filozofický traktáty mě snad zabijou. >:-[] Pro tebe se evidentně rozdíl mezi prémií a mainstreamem redukuje čistě na vizuální vjem. Přitom to, co je důležité, většinou vidět není. Asi je vás takových dost a nemůžeme se pak divit, že přibývá pokusů o navléknutí obyčejné mainstreamové kostřičky do prémiového kabátku, kterej to má schovat. Nic proti, hezký sportovní sáčko je lepší než zmuchlanej baloňák......jenže jak to tak vypadá, tak posledním výrobcem, který ještě nemá aspoň jeden "prémiový" model, je Dacia. Ačkoliv, raději se mrknu na jejich webovky. Možná jsem něco prošvihl. ;-) >:D
je to uz v podstate taka vwstupna brana do premie ... ale ak by som chcel byt objektivny tak asi by som arteona zaradil predsa len kdesi k subpremii prave k volvu alfe subaru honde .... skutocna premia je fakt este o malicky kusocek dalej ale tie rozdiely sa z roka na rok zmensuju ....kym v roku 2000 rozdiel medzi premiantom a nepremiantom bol viditelny uz z kilometra... tak dnes ho nezbadas uz pomaly ani z jedneho metra ... je to uz hodne tesne a zanedlho pride cas kedy sa to uz pekne vsetko zrovna ;-)
Ano velmi pekny kus auta je tento Arteon... Ok nema 4 kruzky na kapote ale tiez netreba nikdy nikomu vysvetlovat ze vies to je ta nova Kia alebo Hyunday uz su to dnes tiez dobre auta nie ako Musso alebo volakedy Daewoo atd... Arteon bude pekne reprezentovat majitela a ten nemusi nic nikomu vysvetlovat ma elegantne auto nabite technologiou ... well done Arteon...
Re: Ztencujici se mezera mezi mainstreamem a premii?
Hm... jednu dobu se Mazda fakt nepředala, když byla šestka nová, tak to bylo tak na navi zdarma. Pak se na mazdaihned objevila docela flotila aut i se slevami cca. v tom řádu 10%, na naftu jsem našel i cca. 15%. A pak to někdy zase zmizlo. Takže těžko říct.
Ty famy zde rozsiruji trollove jakkoli financne provazani s evropskymi vyrobci aut. Neni tajemstvim, ze sem na diskuzi chodi dealeri aut.
....a pak samozrejme ti hloupi, ci jim tu jejich "osvetu" veri.
Ja to auto videl a zvenku vypada paradne, premiove. Jediny, kdo tomu z mainstreamu muze dojmem konkurovat, je Volvo, ktere taky pusobi u nekterych modelu premiove.
Arteon je podle mně úźasným vítězstvím oddělení marketingu nad technickým oddělením. Dovedou prodávat auto,které není lepší než passat, s divným dizajnem za mnohem vyšší částky.
Bohuźel je to pravý opak Phaetonu. Tam inženýři dovedli udělat úžasné auto, chtělo to jen trochu atraktivnější kabát, ale marketing ho nebyl schopen dostatečně prodat.
Re: Ztencujici se mezera mezi mainstreamem a premii?
Právě. ;-) Na webu ústeckého dealera Mazdy Auto BEK jsem dokonce našel poznámku "O cenách nesmlouváme". Aby bylo jasno, mě to nijak neuráží. Jsem rád, když hned vím, na čem jsem. Navíc samozřejmě i ta "nesmlouvací" cena je o něco nižší než ceník. Ale 90t na nové auto to rozhodně není.
nie ty si sa tvaril, ze passat ma pri 2.0BiTDI spatnu hmotnost z nejakej zakladnej verzie 1.5TSi, to je kravina a nevies to dokazat a dovtedy je arteon tazsi o 100kg pri svojich 1828 kg oproti B8 s tym istym motorom... jak na pieskovisku 8-s
Tak jo >:D Vyhráli jste. Už nemá cenu se dál handrkovat. Řekněme že Audi je lepší prostě. U mě ale pořád zůstane jako nejoblíbenější značka VW a BMW. :-)
Mám takový pocit, že evropská auta začínají být technicky docela zaostalá. Ve světě jdou do kurzu vodíková auta, různé typy benzínových hybridů, elektrická auta ... To bych si za ty peníze koupil raději a cítil bych se, že jsem k okolí ohleduplnější.
A u nás se mezitím šíří fámy o nerecyklovatelnosti baterií, jejich malé výdrži..a moje oblíbená je ta pohádka o jedné lodi, která má emise jako celá automobilová doprava v Evropě ..
Re: Ztencujici se mezera mezi mainstreamem a premii?
Ona u Opelu ta cena po "akční slevě" určitě není nedotknutelná. Aspoň tedy u faceliftované Zafiry jsme se jen po zmínce o tom, že mám IČO (aniž bys auto na to IČO kupoval) dostali.....moment, se mrknu....je to malinko složitější, protože se to počítalo z té neakční ceny + příplatky.....jo, tak to vychází na necelých 8% z té ceny po "akční slevě". A to byla jen taková oťukávací nabídka.
PS: Jseš si jistej, že třeba na Magdu 6 dostaneš 90t slevy ? Nevím, jen se ptám. Soudě dle skladovek 2.5G to moc nevypadá.
Za 5 minut mi toho nestihol povedat viac, preberali sme aj ine veci. A o tych pataliach co ma z autom mi povedal na odchode, takze viac zatial neviem. Ale presne slova boli: Ta stara krava sa aspon nehubila, nova je furt popsuta v servise. :-) treba preklad?
Re: Ztencujici se mezera mezi mainstreamem a premii?
K tématu Insignia - Insignia určitě nemá skoro kompletní výbavu, připlácí se nejen LED světla, ale třeba i automatická klima, parkovací senzory nebo vyhřívané přední sedačky, seznam příplatků je dost dlouhý i v top výbavě. A cena je po "akční slevě" 90.000, což je sleva, kterou dostaneš na libovolného třídního konkurenta taky. Pořád je to hodně pěkná nabídka, ale už ne tak revoluční. Leda že bys dostal ještě 10% z té akční ceny.
Re: Ztencujici se mezera mezi mainstreamem a premii?
Nic proti tomu co píšeš, ale ta Insignia je opravdu výjimečná nabídka, a její výbava ani náhodou není "skoro kompletní", spíš bych řekl, že není nepoužitelná.
V dobe, kdy Insignia s 260 koniky, automatem a pohonem 4x4, a navic skoro kompletni vybavou stoji i s dani 850k, bych urcite nehovoril o nejake ztencujici se hranici mezi mainstreamem a premii.
To spis VW si chtel vyrobit imagemakera, s ohledem ma cenovy hrubocit (muhehe) zrejme nepocita s tim, ze si to nejak zvlast moc lidi koupi.
Touareg ano. To je sesterský model Porsche a Audi, vyráběný v jedné továrně, na platformě s motorem podél, se šestiválci atd... to je prostě prémiový produkt od mainstreamové značky.
Arteon ne. To je vystajlovaný Passat se vším co k tomu patří, tj. MQB platforma, motory napříč, primárně FWD, pouze R4 (a to ještě můžeme napsat díky bohu za to).
Ok, s tím co dnes předvádí Volvo chápu jistý trend odklonu od techniky jako hlavního kritéria... já se k tomu ale nepřidávám.
To nahore ale neni anglicke, francouzske ani japonske auto. Neni vubec duvodu mluvit o nacionalismu v jejich zemich. O tom muzeme az v clanku o ... vyrobku anglickeho mainstreamoveho vyrobce.
Tolik o tom tvem rozhledu trolle. >:-[] Nevidis si ani na spicku nosu.
Nemozes porovnavat Arteon s 10 rocnym Audi...ten automobilovy priemysel nabral raketove tempo a dnes uz 3 rocne auta su stare. Technologia sa priemiestnuje s premiovych aut smerom dole a tiez z vacsich tried smerom dole a napr. to co mala volakedy S klasse ako etalon triedy dnes uz mas v ovela lacnejsom E cku alebo technologia ktoru mas v 7 cke je dnes v pohode v 5 ke atd atd... tak ako ma virtual kokpit nove Audi ma ho aj Arteon + vsetky asist. hracky k tomu. Kvalitu kabiny si necha Audina stale trosku zamatovejsiu ,lepsiu a tiez 6 valce a 8 valce + 4 kruzky na kapote za tie treba poriadne priplatit....
Ne, to není můj názor, to jsou fakta, která si muže ověřit každá trubka v konfigurátoru. A neřekl jsem maximální výbavu vs. nejnižší výbavu, ale Aerton má prostě v základu o mnoho prvků víc.
ono prave touareg s arteonom su uz podla mna velmi blizko premiovym vozom.. tie rozdiely su v podstate uz len velmi male... a okom uz mozno aj neviditelne ... navyse si pozri kabinu 10 rokov stareho bmw 3 alebo audiny A4ky a razom je arteon v podstate premiant ;-)
Božínku, japonský, francouzský, anglický nacionalismus nevadí. O rasismu asiatů tu nemluvíš, plkání neustále stejných hloupostí ukazuje na minimálně rozhled.
Jasne, 100 lidi, 100 chuti. Tohle nahore osobne beru jako vrchol nevkusu.
Ale nazyvat jakykoli Volkswagen skoro-premii se tu uz pred lety pokousel jeden troll jmenem GTI. .... Nepochodil.....se spatnou se potazal. Pod svym jmenem nebude nic premioveho at se snazi jak se snazi.
Problem VW neni pouze v kvalite, ale hlavne v image. Jde o priklad, predlohu, klasickeho mainstreamu. Navic vyuzivani podvodu k ziskani vyhodneho postaveni na trhu/ trzich.... Pritom i ja beru nektere vyrobky VW za docela povedene. UP, Beetle nebo Amarok bych si, s motorem od jineho vyrobce, (v urcite situaci) ve sve garazi dokazal predstavit.
Přesně tak, nedávno jsem nechával nacenit hůř vybavenou Octavii 1.4TSI Fresh proti lépe vybavené 2.0TDI Style, oboje LED světla a jinak nic moc navíc. Rozdíl byl do tisíce korun bez daně.
PS: že pak střední třída nevyjde o moc dráž je další věc.
facelift superba je planovan na cca polovicku roku 2019. rozhodne to nebude drive. co (a pokud neco) se tam bude v ramci faceliftu menit pod kapotou ale netusim.
to je tvoj nazor, ze ale arteon vychadza max vybaveny na tu hodnotu xxx a naopak passat na najnizsiu vybavenu nemozes nijako dokazat, je uplne jedno co si myslis, nahravas bezdovodne tomuto tvrdeniu a mne to staci na to, aby som si myslel, ze potrebujes za kazdu cenu nadrzat VW ;-)
Já nezobecňuji, já dávám konkrétní příklady. VW kecá v tabulkách úplně stejně jako jiné automobilky, je zde nějaká norma třeba jak se udává hmotnost a do té se každý vejde, jenom je potřeba vědět jak ta norma vypadá a tudíž jak to dopadne u Aertonu s výbavou v základu vs u Passatu bez výbavy. Ve výsledku jejich hmotnost bude podobná i když oba udávají správné údaje, ale jeden se prostě prodává jako holátko a druhý nikoliv. Úplně stejné je se spotřebou, se zrychlením a dalšími údaji.
Ono je tam navíc i elektrické víko. A možná ještě něco. Tyhle věci ale myslím na rozdíl od "keyless" samostatně nekoupíš (ten stojí asi polovinu). Není to tedy vyloženě balíček. Je to prostě takový keyless+ (ve smyslu rozšířený). :-) Jinak chápu, jak jsi to myslel.
Napsal jsem to nepřesně, jedna ceníková položka to asi je, ale je v tom přece kromě bezklíčového zamykání ještě "podkop" kufru, který není všeobecně součástí bezklíčového zamykání.Tedy dvě funkce v jedné položce. Např. u superba je virtuální pedál dražší než bezklíč. Takže mi přišlo nepřesné tvrdit, že bezklíč je za 28t.
Pro odemčení auta není vyžadována žádná činnost z tvé strany a není nijak ověřováno, že skutečně stojíš u auta a nesedíš třeba v kavárně. Veškerá aktivita je na straně auta. Klíč tedy nevysílá na tvou žádost, ale na žádost auta. Automobilky při implementaci tohoto systému zklamaly. Označil bych to až diletantstvím. A proč? Abych si ušetřil sáhnutí pro klíče? Abych o nich snadněji ztratil přehled? Aby byla vybitá baterie ještě větší opruz? Jo, s bezkontaktním otevírání/ zavíráním kufru mi to dává smysl. Alespoň za tu bezpečnostní díru něco slušného dostanu.
Ona je to jedna položka - Easy Open bez alarmu. To za tím je (zkrácený, neúplný) popis. Dá se koupit i samostatně. I když se mi ta částka nelíbí, alespoň má člověk na výběr. Osobně mu moc nevěřím.
ved ja som to uz pisal... ze mne sa tiez neche verit ze mam len 90 konikov ... akokeby ten motor mal proste vacsi vykon pocitovo.. ked v buducnosti pojdem na nejaku diagnostiku tak potom napisem kolko ma namerany vykon ( sam si chcem casom overit ze kolko to mam vlastne tych kw )... ale to az neskor... lebo teraz mam fakt ine starosti ;-) boze uz nech je ten september za nami a je po vsetkom
tvoj nazor ti neberiem... a zase ten moj uz poznas... v zrychleni alebo v spotrebe ci hmotnosti to bude vzdy na dlhe lakte .... tu je to stale malo transparentne a papier znesie vsetko to je pravda... zakaznik tu fakt moc priestoru nema a az v reale neraz moze byt prekvapeny co si to vlastne kupil ... niekto milo iny nemilo... je to uz kazdeho vlastna skusenost... u mna zatial panuje spokojnost jak s japoncom tak aj s europanom ... obe konkretne auta si neviem vynachvalit ... tak snad to tak bude aj neskor za xy rokov pri dalsich japoncoch a europanoch ;-)
A5 je citelně dražší, když ji stejně vybavíš. Arteon má bohatší základ, hlavně v téhle motorizaci, která se v nejchudší výbavě ani nenabízí, proto se zdá A5 relativně levná. To je ti však prd platné, pokud se s tím holobytem u A5 nespokojíš.
tak to si jeden mala co koncern povazuje za serioznu znacku a co sa tyka udajov tak to uz duplom, ale nevadi nazor ani preferencie neberiem nikomu, aj ja ich mam len nie u VW
vsetky oturbene motory maju vyssi vykon ako papierovy, nevidim to ako ziadne velke plus, skorej mozna VW a ich obava, ze sa to po 200tis tak zmeni, ze by nevosli do udavaneho :-!
to ale neznaci, ze Passat B8 BiTDI je o 40kg lahsi ako Arteon BiTDI ... prikladov najdes kopu akych chces, ide o konkretne veci nie o zovseobecnovanie
inak zakladny fail tvojich tvrdeni je v tom, ze povazujete tu vy oponujuci VW za znacku ktora nekeca v tabulkach, ale asi vam uslo ze obe auta su VW aj passat aj arteon... ktore ma potom klamstvo v tabulkach ? ved obe by mali byt spravne... a preco zrovna to musi byt ten pripad, ze passat je zle navazeny, lebo arteonu to nebude nahravat v 100kg rozdieli hmotnosti... >:D
Tento argument arteon vs. a5 zaznie vela krat, ale naozaj, treba si pozriet rozmery. A5 je mensia octavia v interieri, arteon & superb su velkostou interieru a kufrom uplne inde
toto moze byt pre beznych ludi nie plne relevantny fakt, ci uz ma kufor 500 alebo 600l.. to sa nejak poriesi
ale pre stale zvacsujuci sa pocet vysokych ludi s vysokymi detmi je to uz uplne ina dolezitost ak nechcu kupit nejake trapne SUV
Tohle je směšné. I A5, jako jiné Audi, může mít audio systém Bang & Olufsen, i když jen ten levný, ten lepší systém nabízí až o třídu výš. Ono by se asi nenašlo moc lidí, kteří by ve střední třídě dali přes šest tisíc euro za audio systém. A v asistentech má všechno, na co si vzpomeneš. No, zrovna ten tvůj emergency assist bude možná výjimkou potvrzující pravidlo. A3 nebo Q2 ho mají, ale u A5 si nejsem jistý. Většinou má tyhle věci dlouho před VW. Má samozřejmě hlídání pruhů, přednárazový systém, jak vpředu, tak vzadu, a hromadu dalších hraček. Zajímalo by mě, kam jsi koukal. Vem si třeba, jak má Passat v porovnání primitivní HUD. Nebo že Audi klidně funguje adaptivní tempomat až do 250. Má LED světlomety s vypínáním jednotlivých segmentů. A dalo by se pokračovat. Na těhle "blbinkách" můžeš utratit tisíce a tisíce euro (spíš pomalu desítky a desítky tisíc). :-)
Ano, stačí se podívat do německého konfigurátoru a podívat se kolik výbavy se musí přiházet do Passatu aby měl stejnou výbavu jako základ Aertonu. Nebo se podívat na reálné testy kde se auta váží, třeba tady s 2.0 TSI rozdíl u Aertonu papír vs reál je 21 kg, u Insignie je rozdíl 146 kg a u Superbu je rozdíl 238 kg.
[odkaz]
[odkaz]
Asi si pletes znacku.. auta koncernu VW mivaji pravidelne vyssi vykon, nez je udavany a narozdil od jinych znacek jako Ford, Kia, Opel se nesetkas s tim, ze by se nekomu zdalo, ze tam ty kone nejsou. Zrychleni sedi, krome mistnich testu, tady bohuzel zrychleni merit neumi. Pokud by jsi chtel vytahnout dieselgate, dnes uz vime, ze podvadeli vsichni a spis hur, viz frantici. Nemam duvod neverit koncernu, naopak ho povazuju za tu vice hodnovernou a seriozni znacku.
je to mozne.... ono niekde na nete som aj videl taku tabulku vybranych modelov aut kde si mal ukazku ich zrychlenia udavaneho vyrobcom vs namerane zrychlenie... a nejedno auto tam v tomto nedosiahlo ani zdaleka udaj udavany vyrobcom... nic prekvapujuce..tusim aj na autoforume takato tabulka raz bola.. a mnohe auta v nameranom zrychleni voci papierovym udajom doslova prepadli na celej ciare ;-)
na tom ako tebe pride, ze zrychluje pekne nezalezi, aj podla mna zrychluje pekne a co ? bavime sa o niecom inom, teda aspon ja,.,. alebo len ja?
VAG dokaze pridat 1-2s v lepsom zrychleni na papieri a to uz dokaze dnesnu tabulkovu generaciu pekne posramotit ked vidi, ze konkurencia je na papieri vyrazne pomalsia... potom do toho sadnu a namotaju sa, real pri tom bude uplne inde a zakaznik to isto merat nebude... tabulky a data predavaju a VW to vie, nepoznam inu automobilku kt to tak manipuluje ako VW ostatne tie emisie to je len ceresnicka... vacsina JPN vyrobcov je konzervativnych a udava prave naopak o nieco horsie udaje a v reale sa daju namerat lepsie
mas to niekde podlozene ze to je len 40 kg ? teoretizovat sa da lahko, to aj ten Arteon moze byt dostupny s udajmi hmotnosti pre 1.5 TSI aj ked sa este nepredava...
zbytocne sa o tom bavit, ty mu chces velmi verit tak sa tu budes presadzovat, ja naopak poznam tie VW group odrby v tabulkach velmi dobre, takze uvidime raz ked budu testy
dal ti tam nazorne video ... mne pride ze to auto zrychluje velmi pekne :yes:
ono dosiahnut cas udavany vyrobcom na to treba aj idealne poveternostne podmienky... bracha skusal s lancerom uz neraz zrychlenie a hlbsie pod 12 to stejne moc nevedal dat ( 1,6tka ) ... pritom v katalogu ma udaj okolo 11,1s takze to mas tak... ono "klamu" viaceri ... ver mi ;-) mysliet si ze len koncern sali v zrychleni a zbytok sveta udava cisla ktore dosiahnes vzdy a vsade s prstom v nose je hodne uzkoprse a naivne ... a ty to vies
V reálu to není 100 kg, protože Passat má daleko víc odrbané základní verze a u těch se udává hmotnost, vybavený Passat (BiTDI se prodává vždy s nějakou příplatkovou výbavou) na úroveň Aertonu rozdíl sníží někam na 40-50 kg. A 0,4 sekundy v udávaném zrychlení je dostatečný rozdíl na to aby si s tím motor poradil i kdyby ten rozdíl byl 100kg.
Vo firme máme nejaké množstvo 1,2 tsi ( prvej nepodarenej ale aj druhej generácie) a štatiskika ( do ktorej sa ráta úplne každý jeden výdaj týkajúci sa auta) tvoje slová nepotvrdzuje. Väčšina výdajov vrátane ceny bežného servisu sú porovnateľné , dízel sa potom výrazne lepšie predá a cena phm je nižšia. Netvrdím, že nemáš štatistiku z väčšieho počtu vozidiel...
OK no tak Arteon v té stejné výbavě jako Audi je horší ale i přesto si myslím že bude VW Arteonu prodáno ve finále více kusů než Audi A5. A to nechápu ale určitě to tak bude >:D Je fakt že za to asi můžou spíš firmy ty berou Passaty po stovkách a teď to bude Arteon. Audi mají spíš soukromníci.
Nie som si istý, zrovna v operáku je šialene zvýhodnená nafta, dôvod jednoduchý, výrazne nižšia strata hodnoty. Zatiaľ som nevidel v nižšiej strednej, alebo strednej triede lepšiu ponuku na ol u benzínu ako u nafty...
ty ho vidiet nemusis, vyse 100kg je na 4valec dost je jedno s kolkymi turbami, uvidime... reagujem na VW a jeho pravidelne odrby na casoch zrychlenia tj tie katalogove odrby
kym kedysi sa mi interiery volva pacili... tak dnes su to prave ich interiery ktore mi pridu najslabsim clankom dnesnych volv..... ten "bankomat" rozumej stredova konzola v novej XC90 je proste nieco co tazko prekusne zaujemca o serioznu kabinu v tejto cenovej relacii .... nic v zlom ale pritom uz kia to dnes vie v kabine lepsie ako to cele uzasne legendarne volvo.. vid stinger, cadenza, sorento alebo optima :yes:
mat tie peniaze tak na dnesne volva uz ani nepozriem ale naopak skor okuknem prave nieco ako arteon stinger alebo nieco na sposob stelvia ci jaguaru F pace ...
Prečo nie? Priemerná životnosť modelu je 6 až 7 rokov; SIII bol predstavený v Ženeve na jar 2015, celkom to vychádza, že na jesennom autosalóne 2018 bude predstavený facelift, s ktorým vydrží ďalšie 3 roky.
Nechápu jak může v tom případě když je Audi lepší a ještě levnější jezdit několika násobek lidí ve VW a ne v Audi. Jaktože je více prodávaný VW a ne Audi. V tom případě kdo si koupí Arteona je vlastně hlupák a nebo milovník aut VW jiný důvod nevidím. >:D
Jaké zdanění? Ty peníze mi zůstanou, protože jsem je neutratil. A jestli je to auto firemní, není nikde psáno, že je dostanu navíc (tak to normálně nefunguje).
Je zvláštní, že byste měli o tolik lepší nabídku. Moc to nesleduji, ale co si tak vzpomínám, v ČR kolikrát na operativní zážehové ani nenabízeli.
Tak 2,5 TSI z Teramontu má pěkných 500Nm a 300Hp. Má Atlasu/Teramontu papírovou spotřebu kolem 10l s tím, že podladěný 2,0TSI má kolem 8 a VR6 3,6 Atmopřes 12. Podle mého docela ideál. Snad se ho dočkáme i v EU. Nějak jsem zaslechl, že se s ním počítá do Arteonu ale třeba i do novýho Turka.. Respektive asi ve 3,0l provedení.
co sa tyka vizaze to iste si vravim ja o DS5ke ... a predsa jednu vidim jazdit... takze co spravis... kolko ludi tolko chuti a aut... aspon si kazdy moze vybrat to auto ktore mu vyhovuje najlepsie... arteona by som si sam vedel predstavit ako rodinne auto .. paci sa mi.. pritom passat alebo golfik ma nepritahuju.. ani touran ani tigi ani beetle .... ale arteon sa mi podobne ako povedzme up alebo polo ci touareg z portfolia vw paci ...
arteon podla mna moze smelo zobrat zakaznikov aj od premioviek.. aspon teda tych zakladnejsich.. ktore budu len o chlp lepsie ale zrejme uz o dost drahsie a neraz vizazou aj nudnejsie ako tato artoenovska nazvime to skoropremia ...
ja som hlavne zvedavy ako tento skoropremiant obstoji vedla kie stinger ale asi mu to kia nalozi ... mam taky citak uz len ked vidim tu kabinu stingera ze to arteon bude mat vedla neho velmi tazke
Jen dalsi nastvane vypdajici Volkswagen. Takovy vyraz odpuzuje, jednou se podivam a pak se radsi koukam jinam.
Blazen, kdo si neco takoveho koupi. Tech se ale v nacionalene smyslejicim Nemecku najde dost.
Sice to není ideální porovnání, ale 140 kW TSI (když teď pominu, že v ČR nebo DE je v nabídce jen 206 kW) bude pomalejší. A teď je otázka, jak dobrý tenhle diesel je. Jestli je totiž dobrý, ani 30 kW ti v TSI nemusí stačit, abys mu nějak ujel. Podle mne tak dobrý není. Už jen proto, jak je těžký. Ale je třeba na to myslet.
Mimochodem, tohle jsou také dvoulitry. U daní a poplatků se to bude lišit. Není náhoda, že tam, kde zavedli vysoké daně/ poplatky, bývají diesely velmi rozšířené (jen pak bývají slabé). V ČR se silniční daň určuje podle objemu, pokud si dobře vzpomínám, takže to vyjde nastejno. U povinného ručení to bude podle objemu nebo výkonu, to pro zážehový také nevyjde lépe. U havarijní budeš mít cenu a konkrétně v tomhle případě (176 vs. 206) je skoro stejná. Velké pozitivum, které tak nějak přehlížíš, je prodej.
bezklucovy vstup ma aj svoje tieniste stranky.... ale plne chapem ak niekto v tejto cene to proste uz chce ako standard ;-) ....
s tym audi suhlas... ale asi je dnes v mode ked si vyrobcovia konkuruju navzajom hoci su jedna a ta ista rodina ;-) ... akurat som to chcel napisat ze mne sa arteon dokonca paci viac ako A4 a zrejme od A4 to ani horsie auto nebude ... takze ozaj netusim ako si zakaznici podelia v koncerne tieto "milionove kusky" ale za mna arteon ma na to aby kludne zobral zakaznikov vlastne aj audine
arteon si viem predstavit ako rodinny sportovo ladeny voz ktory ozaj vie spravit dojem... proste pre majetnejsich taka stylovka .. ono audiny su uz na kazdom rohu a defakto vsetky su tak nejake vizazou rovnake.. ale arteon ma predsa len take kusok vlastne caro a to sa mi na nom paci ... na parkovisku urcite "zasvieti" viac ako nejedno bmw alebo audi ci tie az prisne rovnake ( zaroven hodne nudne ) medvede .. asi aj prave preto mi arteon zacina byt coraz viac sympaticky... a aj na ten face s minimalistickymi svetlami a hodne nizko posadenym logom si uz zvykam... len to chce spravnu farbu vozu ... cize ziadna cierna.. ale pekne ostre syte a stavnate farby.. tato ozaj nema chybu a k sportovemu stylu auta sedi ako uliata [odkaz] :yes:
Edit: ehm piatok uz mi to tak nemysli, ten prepocet na 900 bol s najazdom 45t rocne, pri 50t bude usetrenych 1100 co po uvedenom zdaneni a zodvodovani bude 595 eur.
Nechce sa mi dopodrobna vsetko spisovat, ale all inclusive operativak na strednu triedu triedu je na benzin o 50 - 100 eur mesacne lacnejsi. Ked to spriemerujes a zoberies rozdiel v spotrebe 4 eura na 100 kilometrov na nule si ked nabehas 22,5 za rok. Kazdych dalsi 100 kilakov ti usetri 4 eura, pri najazde 50tis za rok usetris 900 eur. Nezdanenych. Odrataj 20% dph, mas 750, zaplat dan z prijmu a odvod (neviem ako u vas, ale tu na sk za 2016 to bolo 35%) a ostane ti krasnych 487,5 eur. Stoji to za to najazdit 50 tisic kilakov rocne s naftou namiesto benzinu?
Ja zase nechcem auto bez bezklucoveho vstupu. Je to prijemne, ked len chytis klucku a auto sa odomkne, alebo stlacis bod na klucke a auto sa zamkne.
Aspon sa vyhnes takej trapnej situacii, akou je napriklad nafasovanie firemneho auta, aby si neprovokoval so svojim, ktore tuto feature nema a netahas za klucku ako * a v kabine nehladas neexistujuce tlacitko Start, aby si nastartoval...
To samozrejme mozes. Ale ide o to, ze VW sa tlaci do oblasti, kde ma Audi a nechapem preco. Navyse, ak by som si mal vyberat medzi Audi a VW, beriem Audi. To povazujem za plnohodnotnu premiu.
To nemam z vlastnej hlavy. Je to uplne na konci textu testu:
Výbava testovaného vozu:
20“ kola z lehkých slitin Rosario v matně černém provedení (+28.500,-), Easy Open bez alarmu – otevření víka kufru kopnutím, bezklíčový vstup (+28.200,-), ...
na druhej strane bezklucovy vstup by som v aute nechcel hoci nech stoji aj 5 melonov... takze je to vec individualna...
dnes uz mozes mat aj yetinu za melon ( v plnke ) .. takze to je tak s tymi cenami dnes uz... alebo mozes mat za melon a tristo babek gycovu DS5ku .... ono cena obecne nie je podla mna zla u arteona... ved bude sranda ked stinger od kie bude nakoniec este drahsi ako arteon ... ale pockajme si ;-)
To bude dané výbavou. A samozřejmě záleží, jak se k tomu postaví dovozce. Vem si, že základní německý Arteon (110 kW TDI se 7 st. DSG) stojí prakticky jako Passat Highline se stejným motorem a starší 6 st. DSG. Ve druhém stupni Elegance je o tři tisíce dražší. Asi nečekáš, že by Highline byl zásadně lépe vybavený než Elegance (i když tam nějaké rozdíly jsou, například má Highline v základu třízónovou klimatizaci, ale komplexně to srovnávat nebudu). Od VW myslím i padlo, že má být Arteon zhruba o tolik dražší (myslím tři, čtyři tisíce).
Ano, ale ty tem polozkam prisuzujes statisice (v KC) ja jim prisoudim, kdyz hodne, tak o rad min (viz pojistka s otaznikem, nakladnejsi servis s otaznikem, ojetejsi gumy, ikdyz pobavili >:D tak taky jen s otaznikem). Vedle usetrenych statisicu na palivu je prave vsechno cos zminil ty to zanedbatelne. :-)
Ale tak clovek je tvor omylny a ja nejsem rozhodne zadna vyjimka, takze se rad necham poucit na konkretnim aute, at nestrilime cifry jen tak od boku, jestli bys mi mohl napsat rozdil nafta vs. benzin v pojistce s kterym jsi se setkal a u jake pojistovny to bylo, dal v cenach garancek (konkretniho auta) a v tom jak se ti sjizdeli gumy a kolik te stalo tohle.
A5 bude dal uvnitr, bude dal platformou, pohonem (V6>r4 biturbo, Quattro>Haldex), MMI je urcite lepsi rozhrani nez opatlanej dotykac z mainstreamu, vrcholne audio dava audi bowers and wilkins a nemyslim ze bude hrat spatne. Elektronicke cinkrlatka co pises audi samotne mit urcite bude, jestli to jeste nema konkretne v A5 tak si neco nechali stranou pro kazdorocny refresh, nebo pro facelift, tezko ale toto vyvazi ty na uvod zminene vyhody.
Co A5 od Arteonu oddeli bude velikost, komu prijde A5 mala tomu...
... tomu prijde proste A5 mala a kdyz nedosahne na A7 (za jeste vetsi peniz) veme arteonem zavdek.
Pokud nebyli spokojeni s prodeji Phaetonu, tak asi měli velké oči. Vždyť v dané třídě překonal Jaguar nebo Maserati. Doufal bych, že si nemysleli, že s první generací budou mít prodeje na úrovni A8. Nedej Bože S-Klasse. To by museli být řádně padlí na hlavu. A ta tvá naleštěná bída technicky vycházela právě z A8.
tak nakoniec z tychto realnych fotiek mozem povedat ze ten face nie je az taky hrozny ako som spociatku ocakaval... dokonca ako celok je to nahodou pekne auto a to u vw fakt nepisem casto.... osobne by som ale v arteone radsej benzin... take 2.0tsi by uz asi slo paradne a zaroven by lepsie odpovedalo sportovejsiemu dizajnu/naladeniu auta.. dizel mi pasuje predsa len skor do klasickeho passatu...
co na tom aute ocenujem a chvalim je to ze na rozdiel od predosleho passatu CC to uz konecne neposobi len ako znizeny passat ale ma to auto uz na pohlad v sebe aj nieco vlastne... minimalne teda podla masky to uz clovek hned vidi ze to uz je kusok ine kaficko ... co u predosleho CC s tymto bol kus problem ze auto nemalo az tak stylovu vizaz aku by si voci passatu zasluzilo ... teraz uz je to ovela lepsie a ocakavam aj lepsie predaje arteonu ako v pripade passatu CC....
hlavni konkurenti budu zrejme insigina.. optima GT ( mozno aj nejaky ten zakladnejsi stinger ) a v konecnom dosledku je mozne ze aj samotny passat aj ked ten asi len okrajovo lebo kto chce raz arteon nepojde do passatu... ale skor porovna konkurenciu prave od opla kie mazdy a podobne..
Až na to, že jsou ta auta na úplně jiných platformách. Není to tedy výprodejová A5. Nemluvě o tom, že bude Arteon větší. A na té fotce máš současnou generaci, která ještě dlouho nikam odcházet nebude.
Comu sa cudujes, ved si potvrdil vsetky polozky co som napisal. Nebude to majland ale nazbiera sa to a ked to zratas bude toho dost. Ekonomicka vyhodnost nafty zacina niekde na 25 tisic kilakov za rok, pozri si ceny nejakych operativakov kde mas vsetko v cene a tam si mesacne porovnaj o kolko ti daju diesel drahsie.
Co jsem se díval na tu A5 tak tam nabízí převážně milion úprav sedaček různých barev a kůže a tak podobně. Jediná technologie je Audi Sound System ale to si nemyslím, že může konkurovat Beats Audio System nebo Dynaudio, které používá VW. Dále jasně jsou to kraviny, ale třeba to, že Arteon dokáže poznat když člověk přestane řídit, řekněme usne, omdlí nebo má nějakou příhodu zdravotní a auto s výstražnými světly dojede na krajnici a zavolá pomoc to Audi nenabízí jmenuje se to tzv. "Emergency Assist". Nebo PreCrash jak jsem už říkal. Nebo že jde nastavit aby si auto četlo značky a podle toho samo přizpůsobovalo rychlost je taky fajn vychytávka kterou Audi nemá. Další funkce Lane Assist, Front Assist.
Ty kilometry ti (v dobrem) zavidim. Rad bych se dostal na podobny najezd a pak se vratil k benzinu. TED BY MELI PRESTAT CIST VSICHNI MILOVNICI NAFTY: 2L nafta je proste vyklesteni, lepsi prirovnani me nenapadne. Z cloveka to vysaje jakoukoliv touhu se projet jen tak pro radost, se v rizeni zlepsovat (meziplyny jen tak, treba pri sjezdu z dalnice co cloveka bavilo skouset v benzinovem aute) nebo si i jizdu za povinnostma uzivat. Takze jednou snad znovu benzin, cas ukaze. ;-)
PS: dojezd 1000km s benzinem, to musi byt slusny asketizmus. >:D Ja udelam na 50-55L nafty nejcasteji kolem 700-800km. Kazdopadne ten argument u tebe beru stejne jen castecte. Ano, mas krasnej dojezd i v benzinu, ale s naftou by byl nejspis jeste hezci. ;-)
OK, ja som pochopil, že je reč o šesťvalci všeobecne. Samozrejme klasické Véčko tam nenarvú, VR6 by vošlo. A tiež sa dosť pri týchto debatách "vojde-nevojde" (napadá mi všeličo >:-[] ) opomína R5, ktorá si veselo tróni v kompakte RS3. Takže keby nebolo tej hierarchie, kľudne mohol mať Arteon R5 a bol by niekde inde, ako ostatní i bez šesťvalca. Ale Audi nepustí (čo Ty vieš najlepšie). ;-)
Pri všetkých kvalitách Arteonu A5ka bude o kus ďalej, a to nielen vo veciach, ktoré sú vidieť (na pohľad i dotyk kvalitnejší interiér), ale aj pod "sukňami", viď veľká platforma MLB pre pozdĺžne uložené motory vs. MQB. MQB strednou triedou končí, MLB len začína.
Pojistka: havarijni jde z ceny auta, drazsi bude jen pokud bude drazsi auto, dal tam muzou vstupovat kilowaty (horsi pro benzin) a najezd, stejne pro oba. Treba Allianz mi spocita na chlup stejne pojistku pro benzin i naftu.
Opotrebeni pneu >:D pri rozdilu kolem 5% hmotnosti? To jako vazne budes resit ze vyhodis jednu sadu s 3mm a druhou s 2,7mm (ani jednu tam uz nenechas pro pristi rok).
Priklad rozdilne ceny garancky? O cem se bavime, o jine cene oleje (ukony budou stejne) a par filtru (palivovy)? V souctu za ty roky celkove 4 garancky kazda drazsi o kolik, 50-100E, jestli vubec?
Ohybas to o kolik je nafta v souctu ekonomicky vyhodnejsi. Rozhodne nepujde o drobne (nikde netvrdim ze ten muj nastrel nahore bude jediny spravny a vychazet u kazdeho auta, ale mne to takhle cca vyslo kdyz jsem se rozhodoval u sebe).
Jasné, to nerozporujem, len som chcel spresniť to o tej cene porovnateľnej nafty/benzínu.
Ja s mojimi 20t km ročne v pohode znesiem (downsizovaný) benzín, ak by to malo ale byť výrazne viac km, prípade väčší objem/výkon motora, tiež by som zvažoval naftu.
P.S. Dojazd s benzínom mám skoro1000 km na nádrž (posledné tri tankovania: 954, 985 a 995 km), takže u mňa i argument dojazdu odpadá.
Tá biela perleť je samozrejme krajšia, ako pastelová biela, ale v princípe dať 1440 eur za bielu farbu mi príde choré. Bežná metla/perleť stojí 670 a aj tá promo žltá za 810 eur je furt oveľa lacnejšia. Mojou voľbou by asi bola červená chilli metalíza: [odkaz]
Tady uz zachazime hodne do detailu. Ano, ten dieslovy vrchol je slabsi, ale neni slaby a pri tom rozdilu par kilowat to klidne porovnam, vrchol vs. vrchol, jeden ma vic kw, druhy vic Nm. Ano, ty 140kw 2L jdou proti sobe primeji, ale i tak tezko vyvozovat ze 2k E rozdil v cenku bude pak i v realu pri placeni. Ve vysledku je ale jedno jestli to je rozdil za ty 3 roky 1k E nebo 10k E, v podstate vzdy to vyjde v prospech nafty a o to jde. Lidem, kterym "je to jedno" jestli benzin nebo naftu pak vychazi volba velice snadno, stejne jak snadno vychazi firmam. Firma taky nekupuje naftu nejak ze zvyku nebo z donuceni, ale protoze vychazi celkove vyhodneji. Kdyz se chovaji ekonomicky racionalne firmy, tezko se podivovat ze se ekonomicky racionalne chova i clovek. ;-)
Ako sory ale snad nechces porovnavat motory ktore maju 40 konovy rozdiel? Porovnatelne budu (pri tomto aute) tie dvojlitre a tam ten cenovy rozdiel bude ako pisem. Servisom som samozrejme nemyslel opravy, ale garancky - tych 150tis asi nechces natocit na jeden olej. A garancky na diesel su drahsie, taktiez aj poistka, pri niektorych modeloch aj dan, k tomu aj skor zjazdis gumy a podobne kraviny vzhladom na vyssiu vahu. Takze diesel nie je ani zdaleka tak vyhodnejsi ako pises, hej je lacnejsi, ale jedine zanedbatelne pozitivum je ten dojazd, v ostatnom vitazi benzin, tak nech si kazdy zvazi ci sa mu oplati setrit a jazdit horsim autom. A neviem co podla teba ohybam, len som povedal fakty ktore ovplyvnia vysledok.
Ty si asi veľa cenníkov nevidel, že? Treba sa troška preklikať ďalej.
Tá základná cena je za najslabšie 2,0TDI so 110 kW vo výbave "Arteon", kdežto v teste je BiTDI so 176 kW a top výbave R-line, ktorá je skutočne od 1326900 Kč.
Když se podívám na Superb, váží s 2,0TSI a 2,0TDI totéž.
Předplacený servis (standardní předepsaný servis) pro 2,0TSI i TDI stejná cena.
Podvozek je podle mě dimenzován na konkrétní motor/zátěž.
Proč by měla být pojistka rozdílná?
Malé rozdíly tam být můžou, velké ne. Firmy dobře vědí, proč si berou naftu.
Ja síce Tvoj prepočet nerozporujem a súhlasím, že pri tom nájazde je nafta výhodnejšia, ale zrovna top benzín a dízel nie sú porovnateľné motorizácie, rozdiel 176 vs 206 kW je značný (a i tak je rozdiel 640 eur, čo je pri 50 tisícoch zanedbateľné).
Pre porovnanie sa priam ponúkajú dvojlitrové TSI a TDI so 140 kW, prvý stojí 41580, druhý 43600 eur, rozdiel 2020 eur. Obdobne základy, 1,5TSI za 32810, 110 kW TDI za 36t, rozdiel cez 3190 eur.
To je divné, jsem z toho trošku jelen. Je tu napsáno "Cena v základní výbavě: 1 326 900 Kč", jak je tedy možné že je tady: [odkaz]
Cena: Arteon od 1 007 900,- Kč
Nevím jestli jsem kouzelník, že dokážu koupit nové auto o 300 tisíc levněji než na auto.cz >:D a to přímo od VW. Nebo jsem něco přehlédl. Cena je vč. DPH.
A taky bych řekl, že na auto bude levnější pojistka oproti Audi A5. Ono pokud je Audi 6 válec a ještě 3.0 litr tak to bude určitě dražší pojištění než VW 2.0 4 válec. Audi podle mého je na tom technologicky myslím teď v interiéru podle mého hůře. Postrádá technologie jako PreCrash, nemá zlepšené reproduktory Dynaudio apod. A co jsem se díval na cenu tak Audi A5 se v žádné výbavě ani minimální nedostalo na 1 007 900,- Kč vč. DPH jako je Arteon. Min. Audi A5 je Audi A5 Coupé 2.0 TFSI 140 kw (190h.p.) za 1 034 900,- Kč vč. DPH.
Podivej se do ceniku Arteonu. Nejvykonejsi diesel je levnejsi nez nejvykonejsi benzin, takze to "vzdy drazsi" si muzes rovnou skrtnout. Skrtni si i ty servisni naklady, ve 150tis km si ani jedno z tech aut neveme nic a pokud jo tak to poresi zaruka.
Benzin bezesporu je kultivovanejsi, vykonejsi... ano, ale celkove lepsi? To si musi rozseknout kazdy sam za sebe. Diesel ma taky svoje plusy, vetsi dojezd, snadnejsi pristi prodej, hutnejsi zatah v nizsich otackach.
Na zacatku jsi psal, ze nechapes jak si nekdo muze koupit takove auto v dieslu (kdyz teda pominu ze tohle je mistni evergreen, uz se to tu resilo nespocet krat predtim, resime to tu ted a bude se to tu resit i v budoucnu), a ja ti napsal priklad v kterem si ten diesel koupis velice snadno. Jsou za tim jednoduche propocty kde diesel vychazi ekonomicky vyhodneji.
PS:2k E za tri roky, to si solidne ohybas aby ti to vychazelo tak jak chces. ;-)
Skoro za vsetko? Garancky su drahsie, okrem toho diesel viac vazi takze ti skor zjazdi gumy a celkovo opotrebuje podvozok a brzdy. A ked uz hodnotime tu ekonomicku stranku veci, aj poistenie ma drahsie. Ked to vsetko zohladnis hned to vyzera o cosi menej vyhodne ako ked len prepocitas spotrebu.
Za posledni rok mam 45tis km. Cestovanim do prace a z prace nenajedu ani polovinu z toho. To mas dovolenou tady, vylet tamhle, najake ty aktivity kolem a kilometry naskakuji.
200km, každý pracovní den v roce? Čím se proboha živíš že potřebuješ většinu pracovní doby strávit v autě? Podle diskuzí mám pocit, že většina obyvatel naší malé země denně křížuje celou republiku aby se vůbec uživili...
Ratas to zle. Diesel nestoji rovnako ako benzin, je vzdy drahsi (ak chces porovnatelny vykon) o cca 5%, k tomu si prirataj drahsi servis dieslu a za tri roky ti usetri tak polku toho co pises. A ked zohladnime ze 90% tychto aut je firemnych, aby si si ten rozdiel este zdaneny a zodvodovany vyplatil odrataj si este dalsich 30-40 % z toho (podla krajiny). Takze kolko usetris, 2tisic eur za tri roky? Okej aj to su peniaze, ale stoji za uvahu, ci sa ti oplati za to jazdit horsim autom (lebo benzin bezosporu je lepsi). Setrit mozes aj ak budes jest chleba so slaninou, ale aj tak si kazdy radsej da rezen napriek tomu ze je drahsi.
Druhy problem je Volvo, podobna technika vo velmi peknom baleni - S90. Aj ceny su podobne ambiciozne, resp. este ambicioznejsie.
Na druhej strane Volva sa aktualne predavaju ako nikdy predtym, takze ludia na to pocuvaju a su trhy (napr. Holandsko), ktore danovymi sadzbami praju drahym autam so slabymi motormi. Tam je uz aj ten 2 liter vazny nadpriemer :-)
Sup bych do toho netahal, ten je krasnej zvenci ale uvnitr je to jen nafoukla oktavka s plastovym kralovstvim (ikdyz kvalitnim). Doufam ze Arteon ma ambice vyssi a hrat si na neco navic predvede hlavne uvnitr.
Jinak souhlas, dat za bitdi r4 ve VW vic nez za A5 s 3.0tdi je imho divne, ale tak dokonfigurovana A5 zase bude o 200-300tis nad aertonem tak to mozna VW i vyjde. Kde si ale myslim ze VW bude mit problem neni Audi, ale Kia. Ta nebude jen prekapotovana konfekce hrajici si na premii, ta prinese i premiovou platformu/techniku a osobne tipuju ze za stejne penize jake si dnes zada VW za Arteon.
Ja tam zadne odliseni od mainstreamu v USA nevidim ani s vicevalcem. On ten vicevalec ma v USA i Fusion, bude ho tam mit i Kia... ten punc by takove auto melo v oklestene mainstreamove stredni tride tak jak ji zname z evropy, ale tu si na premiovost muzou hrat i s 2L (minimalne podle ceniku to zkousi). ;-)
Ja to mam zase naopak, mozna pomohlo ze poprve nazivo byl zrovna v te hezke zlute. Za me (a narozdil od passatu) jeden velice pohledny VW, spolu s tiguanem na spici svych trid.
Jen ta cena, jen ta cena...
Nove auto, na tri roky a 150tis km => rozdil ve spotrebe cca 5-6tis euro. Porizovacka stejna, zustatkova cena bude vyssi u dieslu (jako ojetiny jsou benziny ve vetsich autech proste bite) coz ten rozdil dal rozevre. Za ty tri roky bude ten diesel tratit 60% cenikovky (40-50% zaplacene ceny).
Vysledek: za tri roky me tahle "sranda" vyjde na 20tis E u dieslu a treba na 28tis E u benzinu. Tohle udelam ted, za tri roky, za dalsi tri roky, za dalsi dalsi tri roky a behem jedne dekady se dopracuju k 1) mam na ucte 0 nebo mam na ucte 20tis E navic protoze jsem jezdil v nafte. A najednou mam treba pro dite na jeho/jeji prvni splatku hypoteky pro prvni vlastni bydleni.
Ani ten kdo vydelava takove penize neprestava pocitat, naopak. Jakkoliv se mi taky nafta nelibi projevem, hlukem, smradem... tak ekonomicky dava pri vyssim najezdu vetsi smysl. ;-)
No ak je uz rec o V6 TDI, práve včera som stretol jedného známeho čo vymenil starä Q7 za nový model práve s V6 TDI a narýchlo mi len stihol povedať, že ľutuje pretože tá nová je viacej v servise ako jazdí ... tak neviem či len blbý kus auto, či blbý medzikus za volantom.
Asi máš trochu zvláštní chápání pojmu "naleštěná bída". U citroenů DS mi ten termín sedí, ale proč Phaeton? Auto s šesti i dvanáctiválci je naleštěná bída?
U nás se to jmenuje myslím individuální lakování, stojí 22.900 a běžná metla 16.900, což v ceně auta nehraje roli. Trošku problém je, že u běžného dealera mají maximálně tak malý vzorníček, ale šance podívat se jak to bude vypadat na autě moc není. Na výběr je snad 50 barev...
Lift vs. sedan rozumím, ale já případně nemám problém s kombíkem... u Insi se mi teda tolik nelíbí, ale u Passatu je stejný (stejně konzervativní) jako sedan.
Iudexi, ved ano, dokonca uz aj suskandy suskaju, ze benzinove VR6ky sa ozaj dostanu pod kapotu europskych modelov ;)
Ja ale narazam na autorove povzdychy nad R4 BiTDi a porovnavanie s V6 TDi a jeho dalsie rozbory, ze "ved v koncepte bola V6"...blaa, blaa...
Takze este raz, ak si autor praje V6 TDi pod kapotu Arteonu, bude musiet celu jeho kasnu hodit na platformu MLBevo, lebo do MQBcka klasicku V6 TDi proste nenapcha.
Preto som tak ustipacne napisal, ze neviem o chystanej VR6 TDi... kapiš ? ;-)
OK, rozumieme si. Inak ja možno na rozdiel od typického kupujúceho viac rozlišujem tie karosárske verzie, sedan u mňa vypadáva z hry, preto pre mňa Passat a Insi nie sú alternatívne statky, tými sú len Insi-Arteon-Superb-Mondeo a možno budúci Stinger.
Inak videl som nedávno Sup vo fleet farbe, bola to taká červeno-oranžová a pomerne výrazná farba a dala inak okukanému SUpu úplne nový švih, paráda. Neviem, ako presne fungujú tie fleetové farby, či ich dajú každému, ak áno, určite by som vyberal z nich (favorit je raspberry red).
Presne tak, to je des bes! Jeste ze w222 predbehlo dobu :-) Ale napriklad u Audi Q8 se uz alespon v te horni casti dari malinko lip [odkaz] ;-) Ale dvoulitrovy vw bude muset urazit jeste dlouhou cestu, nez z nej bude auto :-|
Čo som tuším na britských weboch zaregistroval, uvažuje sa práve o VR6ke. Tá by mala význam hlavne pre americký trh, pretože na rozdiel od nás tam sa nemôžu hrať na niečo viac než mainstream iba s dvojlitrovými R4.
A práve ten šesťvalec by dodal ten želaný punc prémiovosti a odlišnosti od mainstreamu (ktorý aktuálne chýba). Je mi jasné, že tá cena Arteonu s VR6 by bola galaktická a bol by som prvý, kto by nad ňou krútil nosom, ale rolu imagemakera by splnila a tí, ktorí si aj tak kúpia Arteona s R4, by mali hrejivý pocit na srdci, že keby chceli... ;-)
Píšu o Insignii, ne o Arteonu... Arteon jsem zatím neviděl, neprohlížel, jen jsem četl blog a test a přikláním se k názoru, že tu cenu si neobhájí.
Insignii srovnávám se Superbem, Mondeem a Passatem, případně 6. Jak říkám, na první pohled vypadá těch 900 neodolatelně, ale právě proto píšu, že se slevou se tam dostaneš třeba s Passatem taky (na Sup TDI jsme dostali o něco horší nabídku) a pak je to znovu o osobních preferencích. Za sebe píšu, že bych ji z výběru nevynechal.
No co, mame MQB u Supu natiahnutu o 5 cm oproti Passatu, postavme na tom este nieco dalsie a "zaujimavejsie" nez Passat... Voalaaaa, Arteon ! >:D
Takze kto chce inac vyzerajusi Sup, s mensim kufrom, ale drahsi a zriedkavejsi, nasiel svojho favorita.
Lenze ako tu uz mnohi pisali, toto je proste dost odvazny krok: Dat vyslovene horsi motor nez V6 TDi ( s nizsou spotrebou a neporovnatelne lepsou kulturou chodu a lepsim zvukom ) do povedzme ze pekneho auta a pytat za neho take prachy...just lol :-O
Autor nieco basni o V6 ktora bola v koncepte... Tak v koncepte bola VR6 - jedina mozna konfiguracia V6, ktora sa do MQBcka da napchat. A kedze neviem o tom, zeby koncern vyvyjal VR6 TDi... No neviem, asi to ani netreba dalej pitvat, vsak pan autor... :*)
PS: Preco tu nemame fotky z poodhaleneho interieru novej "Osmy" ? Tam by som sa vyplakal a zanadaval si tiez >:-[] teda vlastne :-(
Dizajnovo mi pride pri zrovani krajsi stary CC... je vyvazenejsi a jeho obliny funguju... Arteon sice nevyzera zle, predok je OK, zadok hlavne v bielej a Rku mi pride preplacany... na ukor cistoty dizajnu
1828 kg + 2.0 BiTDI ... tym 6,5s z 0-100 by som neveril, to je zas taky tabulkovy boj VW group
Ten interier je za tie prachy dizajnovo dost pozadu, je jasne ze na novy interier nebolo, ale dat za toto 1,3mega s rachtavym dieslom a fakt neosobnym interierom je asi moc... keby ma vlastny interier dizajnovo niekde vyssie tak by ta cena bola myslim OK
Passat nemôžeš brať do porovnania, ten je už v podstate výpredajový, aj u nás je pre biznis klientelu automatický bonus -5000 eur. Kdežto Arteon dostane len klasických pár percent ako novinka, ako som naveľa vytiahol z predajcu, stropom je 8%. Takže cenovo je tá Insignia o level nižšie a tak si v podstate ani nekonkurujú (resp. 2,0Turbo 4x4 konkuruje 1,5TSI 2WD).
Už jsem to tu psal... naživo trošku zklamání, z těch pár kousků co jsem po Německu potkal. Ten efekt nízkého dynamického auta požírajícího Pandy naživo tolik nefunguje, když jsem postavil vedle Superba, tak to byla pro Insi maximálně plichta... ale konkrétně tohle byla nějaká služebáková šedokonfigurace.
V ceníku je pořád akční sleva 90t (v konfigurátoru ne), takže 2.0Turbo 191kW 4x4 za 850, s povinným příplatkem za světla za 900 - to považuju dál za nejlepší kup v dané cenové relaci, v hezké barvě atd. Samozřejmě v závislosti na ochotě dát ještě nějakou další slevu, na Passat jsme teď dostali přes 20%.
arteon ma byt pre niekoho kto chce viac a nehladi na co najvacsie auto za nejlepsie peniaze... ked ma nejaky zakaznik VW pustit perie, tak prave za toto auto... trochu iracionalne a srdcom ? v tomto pripade kusom ľadu... ten interier by mi za tu cenu vadil, nie spracovanim ale stvarnenim a jedoduchosti kt je OK tak max u passatu
Kombík sa ani mne až tak nepáči, tá linka majúca ozvláštniť D stĺpik mi nesedí. Ale lift sa mi aspoň od stola páči, práve som si dohodol jazdu, tak pôjdem skúsiť. Skôr tipujem, že tam bude ten efekt promo verzie vs. základ ako u Arteona, teda všetci poznáme tie prezentačné fotky/videá červenej Insignie s OPC paketom na 20", tak snáď reálna verzia nebude veľkým sklamaním.
Včera jsem měl poprvé tu čest s bílým kombikem. Trochu mně zklamala, je hodně placata a dlouhá. Poprvé jsem myslel, že je to nějaký korejec. Ještě počkám se soudem na další setkání
No, Phaeton... to nebyla úplně naleštěná bída. Na podvozkové platformě Bentley, s motory V10 a V12, s výrobou ve skleněné továrně... to bylo spíš naopak, technicky to bylo zajímavé auto, ale málo "naleštěné" :-)
Ale Arteon filozofiu CC zachováva, tiež to bolo štýlovejšie a o niečo drahšie auto, ako Passat. Problém je, že Arteon je drahší o hodne. Byť to nejaké 2-3 tisícky, bolo by to úplne v pohode, ale aktuálne ceny (u vás začína Arteon cez milión) z neho robia o triedu drahšie auto, pritom o triedu vyššie nepatrí.
Koukam, ze skoro kazda automobilka ma problem s napasovanim vetsiho dotykoveho displaye do interieru - VW nevyjimaje, spatne umistene, divne okraje, vypada jakoby tam neptarila, neni to sladene, hrany, prechody.
Mimochodem vyplne dveri jsou jenom plastove? Z fotek to tak vypada.
V podstatě máš pravdu. Ale žádný dizajnový odvaz se nekoná.
Aerton je prostě pěkná holka, která není ničím zajímavá. Člověk se ohlédne, ale po 10 vteřinách už by si jí nevybavil.
Teď otázka proč konkurovat vlastní značce, podobnou cenou a dizajnem ? V případě značky, která v portfoliu zastává nižší pozici mi to nejde do hlavy.
Ono už to tady jednou bylo - viz. Phaeton. Naleštěná bída, která se stejně prodávala jako vypadala.Daleko lépe by VW udělal, kdyby zachoval filozofii původního CC. Tedy za něco málo více peněz pěknější auto.
Jj, ten podladený benzín je asi ideál z hľadiska výkonu, kultivovanosti a spotreby. Keď som sa bavil s predajcom, či už nejaký Arteon predal, jediný predaný kus bol práve TSI 140 kW.
Ale to prirovnanie k A5 SB je pre Arteon v podstate lichôtka, keďže Sporback je naozaj pekné a pôsobivé auto. A v podstate o to aj VW išlo, spraviť auto, ktoré vizuálne konkuruje prémii, pričom od tej strednotriednej prémie je podstatne väčšie.
Diesel ma smysl v 6-valci. Prefoukany 4-valec je ukazka toho, jak krecovite se VW drzi nafty, i kdyz nemusi. Jenze 6-valec dostava pouze vyssi koncernova trida.
Osobne mne vice zajima na pohodu vyladeny benzinovy dvoulitr 140 kW (320 Nm). Jiz nyni je dostupny v A4.
Samozrejme, ze ano. Ale zostal som zamerne v koncerne :-)
Je to mozne, ale i tak mi dava viac zmysel to Audi. I ked by to bola A5. Materialy, design. A dokonca, ak by kriterium bol koncern a cena, kludne by som siel do A5 Sportback Sport 2.0 TSI Quattro a vykon by bol este o chlp lepsi.
Auto celkem pekne na nudny VW design ale je pro lidi co si mysly ze za tu predrazenost dostanou jedinecny styl, nez radost z jizdy s opravdoveho ridicskeho zadokolkoveho auta.
Pokud jde o vnitřní prostor, tak odhaduju, že konkurentem pro Arteon by byla spíše A7 než A5. Podélné uložení motoru Audi ukrojí totiž z prostoru pro posádku daleko více než příčné uložení VW.
Asi tak. Jedině že bych byl někdo, kdo má peníze, ale chce zůstat relativně nenápadný. A to relativně je dost s otazníkem, protože Arteon až tak nenápadný určitě nebude a vzhledem k přítomnosti Audi na každém rohu to možná bude větší přitahovač pozornosti než všechna Audi dohromady. Takže když se vrátím k původní otázce, kdo si koupí VW místo Audi? Možná ten, kdo chce vyčnívat z davu. Bez ohledu na znak na kapotě. A třeba taky ne. Uvidíme :-)
Nechápem ako si môže niekto kúpiť takého krásne auto so super výbavou, zaplatiť 50 000 eur a dať si tam dízlový hlučný motor. Však takému človeku musí byť jedno, či na 100 km zaplatí 9 eur alebo 11. To naozaj nestojí za to mať tichý benzínový motor (zrejme aj lacnejší)?
No vcelku je to klasický koncernový počit.
Vezmeme odcházející prémiový model. Vyretušujeme támhleto a tohleto a začneme prodávat pod spodnější značkou.Přičemž si za to pro jistotu řekneme stejné prachy.
[odkaz]
Pokud tedy tohle vw a redaktoři považují za dizajnový koncernový odvaz, tak to jen ukazuje na bídu koncernu. Inu jak tvrdí o Aertonu v reklamě - není pro každého.
Je pouze pro lidi, kteří si to nesrovají s konkurencí ( i mezikoncernovou - sic!).
Tak test Arteonu som si po mojej aktuálnej skúsenosti s ním s chuťou prečítal. A v zásade musím skonštatovať, že hodnotenie v teste sa do značnej miery zhoduje s mojím (neberúc do úvahy odlišný motor a detalily výbavy).
Akurát ma vcelku prekvapuje to konštatovanie, že sa za ním všetci obzerali, v žltej kurkuma pochopím, v bežnej bielej auto ale tak nevyniká. Ale asi to tak bude, presne toto konštatovali aj v prvom slovenskom teste, naviac 20" disky pomôžu vizuálne každému autu.
Celkovo mi Arteon dáva väčší zmysel práve v tých slabších verziách (výbavou i výkonovo), ako bolo konštatované v teste, keď základná cena Arteonu s R4 BTDI je vyššia, ako cena A5 SB so šesťvalcom, to budú kupujúci ťažko predýchavať. Preto mi väčší zmysel dáva výbava Arteon (základný stupeň), kde je všetko podstatné; obdobne tak by som volil slabší motor, ako ideál sa javí stredný dízel či benzín (oba 140 kW), viem si predstaviť aj základný benzín 1,5TSI (predsalen Arteon nie je športiak, skôr pohodlná limuzína).