Na ženevském autosalonu měl premiéru facelift Hyundai Matrix, nyní přichází na náš trh. Cena je stanovena na příznivých 299.900,- za benzinový motor 1,6 litru a 329.900,- Kč za turbodiesel 1,5 CRDi.
Ahoj...Modus a Matrix sú dva rozdielne svety, ale to zistíš, až si do tých áut sadneš. Modus s jemným nádychom aristokratického myslenia, ale ja osobne z neho cítim dych recyklovateľných plastov. Matrix je voči nemu sedliak, hoci pre mnohých nevzhľadný, priestorný, užitočný a spoľahlivý. Závisí na preferenciách, pre čo sa kto rozhodne. ;-)
P.S.:Modus bol krajší, Grand Modus praktickejší.
Matrix byl jedním z prvních projektů, kterými dal Hyundai po r.1998 najevo, že se hodlá radikálně rozloučit s plechovkovou minulostí. Svou roli splnil bezvadně, zejména v JV Asii na dlouhou dobu prodeji zastínil např. mnohem ambicióznější Elantru. ČR ho začala objevovat až po prvním výrazném snížení cen sotva před pár lety. Ale přiznejme, že poněkud s křížkem po funuse, už v podstatě ve fázi výprodeje a čekání na nový model. Ani loňský facelift nemůže zakrýt 10 let starou technickou koncepci, včetně přesluhující motorizace a hubené bezpečnostní výbavy - jezdí na podvozku staré Elantry a 1,5CRDi ani po úpravě prostě není 1,6CRDi, jak ji známe z i30 a cee'du. Nechme tedy veterána v klidu dožít. Čekám, že po otevření Nošovic se velmi rychle seznámíme s nástupcem.
Tak o tom, že Getz nejede slyším poprvé od tebe. Možná motor s obsahem 1,1 ,ale 1,3 jede možná líp než snese podvozek. Jezdil jsem s ním skoro pět let tak můžu soudit a podotýkám, že před tím jsem měl dvoulitrovou Mazdu 626, takže laťka byla vysoko. 1,1 je nejslabší motůrek výhradně určený do města. S 1,3 jsem na dálnici do táhlýho kopce naloženej vypráskal kde koho. Pokud jsem se o tom bavil s jinými majiteli, měli všichni stejnou zkušenost. Nevím s jakým Getzem jsi kdy jezdil a jak moc, ale tohle co jsi napsal, je totální blábol. A co se táká Matrixu tak si nikdy nikdo a nikde nestěžoval na výkon motoru u benzínu ani u nafty.Ty tvoje čtyři věty, které soudíš, jsou fakt k pláči. O těch autech nevíš vůbec nic, ale soudy ti jdou velmi dobře. Fakt bída s nouzí.
Matrix je spolehlivý a solidní automobil, ale vzhledem pokulhává. Zkrátka a dobře, studio Pininfarina mělo Hyundaiem spoutané ruce a muselo navrhnout to, co si zákazník poručil. Kdyby to bylo na Pininovy, vypadal by jistě jinak. To mu ale neubírá na spolehlivosti a lidovosti. K tomu Modusu bych chtěl říct jediné: Modus mám rád, ale designem a celkovým charakterem zdaleka nedosahuje na kvality malého Modusu. Prostě dospěl...
MPV nie je formula, musíš si najprv ujasniť, čo od nho chceš. Ako píše Zdeněk Svoboda, môžeš ho mať aj so stádom 110 koní. Matrix je hendikepovaný pre svoj zvláštny vzhľad, ale je to sper prietorné a kvalitné auto, tera za bombastickú cenu. Kvalitný voz, ľuďmi nedocenený, kto ho má, myslí si svoje a usmieva sa pod fúz. DO servisu s tým veľa nejazdíš, náklady na prevádzku vysoké nie sú, odveziš v tom všetko čo potrebuješ, nikto ti ho nezávidí a nemáš strach, že ti ho niekto ukradne. Čo ešte by si za tých pár šupiek chcel? Mrkni, za čo sa predáva porovnateľná Meriva alebo Grand Modus.
Jojo, tenhle facelift je ještě horší, než původní (a už jednou decentně faceliftovaná) verze. Ale pokud na něj budou akce, tak se tahle obludka prodávat bude, jako letos v prvním půlroce.
Design byl příšerný už v době uvedení na trh. Nemohl jsem tenkrát věřit, že ho měli na svědomí Italové. Nová kamufláž "dílo" jen dokončila, zvláště ty začerněné okraje zadních bočních okének. Jakési zamaskováníé toho nesouměrného děsu... :no:
Nejede špatně? To nemyslíš vážně, že ne? O rok mladší Getz jede hrozně. A Matrix se svou přehnanou výškou na tom bude podle mého soudu ještě podstatně hůř.