Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Aktivní řízení 4WS slaví 30 let: Všemi čtyřmi brzdit, všemi čtyřmi řídit!

Jaké by to bylo, kdyby auto neměnilo směr pouze vychylováním předních kol, ale rovnou všech čtyř? Na tuto otázku dali celosvětově poprvé odpověď inženýři japonské Hondy před třemi desítkami let.
Zpět na článek
Avatar - JDM
19. 7. 2017 06:30
Re: Nj, to je rozdiel
A dnes žádná změna, co se v Boleslavi vymyslelo? Nic celej vw jen kopíruje...
Avatar - Hammunasakra
18. 7. 2017 21:53
Re: Nj, to je rozdiel
Mnoho soudruhů by rádo starý katastrofa časy vrátilo ;-)
Avatar - _Karel_
18. 7. 2017 20:08
Re: Prelude
>:D :yes: "Stalo se mi to v půlce zatáčky a ani jsem si toho nevšiml" A jak tedy víš, že se ti to stalo?
18. 7. 2017 17:14
Re: Prelude
Ked ti v polke zatacky vypadne 4WS, tak si to v podstate ani nevsimnes a to ani ked ides na hrane. A uz vobec sa neda hovorit o nebezpecnej situacii, kedze sa mi to stalo neraz. Sam som mal dlho Preludu 4WS a poznam vela ludi s Preludami so 4WS a vzdy, ked 4WS vypadlo, stacilo ho jednoducho vyresetovat a ide sa dalej. Vzivote som nepocul, ze by s tym mal niekto vacsie problemy.
18. 7. 2017 10:51
Nj, to je rozdiel
Japonci vyvijali toto, ked my skodu 120 a favorit. Vdaka sudruhovia.
18. 7. 2017 09:58
Re: Prelude
mel jsem 1989 prelude 4ws, tedy prvni mechanicky system.
Kamarad mel stejnou. Krasny auto to bylo a mechanicky system rizeni fungoval bez problemu. V praxi se kola do protismeru otocily jen pri otaceni v pomale rychlosti, protoze v realu o vic nez 240 stupnu volantem pri jizde netocite. Pri otaceni jste pak meli pocit, ze se vam auto zlomilo v pulce.
Shodou okolnosti jsem v te dobe koupil e30 m3 sport evo. Ackoli mela prelude jen 140 koni proti 240 konim top verze opevovaneho auta, na silnici c. 9 na Dubou byla prelude tim rychlejsim autem prave diky podvozku. A navic mela mrkacky

Z toho, co vim se nasledne elektricke verze 4ws potykaly s problemy, jako vsechno elektricke...

Jedno z mych nejoblibenejsich aut.
Avatar - 125S
18. 7. 2017 08:48
Prelude
Ta mechanická varianta 4WS byla v celku dost spolehlivá, ale jak se tam nastěhovala elektronika, začaly jenom problémy. A když Vám potom v půlce zatáčky vypadne elektromotor, neni to moc příjemné...

Jinak k těm vlastnostem. Bylo třeba si na "zvláštní" chování podvozku zvyknou, ale pak byla jízda zábavná. Přejetí z pruhu do pruhu bylo až neuvěřitelně stabilní a přirozené. To byla také výhoda čistě mechanického spojení, kdy měl člověk jistotu stále stejného natočení v každé rychlosti. V elektronické variantě už člověk měl takovou malou nejistotu, že to může kdykoli přestat jít. Což se také stávalo.

A ještě něco: nastavení geometrie také nebyla žádná sranda.
Avatar - N6600
18. 7. 2017 08:35
He?!
Naopak japonské značky s výjimkou Infiniti se na světových trzích od systému aktivního řízení všech kol zdá se distancují. Proč, toť otázka?

Lexus GS450h F-Sport ho ma a da sa najst pod nazvom Lexus Dynamic Handling (LDH). Nova generacia LS ho bude mat tiez a mam pocit, ze v standarde.
18. 7. 2017 08:12
Jo, upustilo se od toho
kvůli ceně a hlavně složité a nákladné údržbě u staršího auta. Pamatuju kluky, co si z podvozku Přeludu zasukovali palici. >:D