S novinkami mezi malými vozy se letos roztrhl pytel a obměnila se většina modelů. Ibiza je stálicí, která se snaží zaujmout jízdními vlastnostmi a dynamickým designem, v nejnovější generaci se však zaměřuje i na praktičnost.
neviem posudit, ci to je v poriadku alebo nie... to sa mozeme bavit aj o tomto:
[odkaz] 64 km/h micra to aj s poskakovanim spravila o 10km/h rychlejsie... je to v poriadku alebo nie? ceed je nebezpecne auto, alebo ma zle jazdne vlastnosti ? nemyslim si skor naopak
Že má koncern VW řadu průserů (dieselgate, problémy s rozvody u první generace TSI atd.) samozřejmě nikdo nemůže popřít. Stejně jako to, že poskakování Micry při ostrém vyhýbacím manévru není v pořádku. ;-)
tak trapny si potom ty, lebo ty si s tym zacal ´´u Nissanu si ho za rámeček určitě nedají!´´ nedovidi si na koniec nosa a ide mi tu nieco pisat... ;-)
to je uplne jedno, mne +- koncern nevadi a leon uz vobec nie, len fanaticky i nefanaticky priaznivec koncernu si tiez neda do ´´ramecku´´ prusery a nepodarky koncernu... nic viac nic menej som nenapisal, viac si si tam nasiel ty
tak pre tych co si potrebuju obhajit koncern alebo nieco ine to argument je, ale to je tak asi vsetko... nech spravi niekto zrovnavacku na okruhu a potom sa bavme
ja nebojujem, iba som ho krivo oznacil >:D micra si trochu hopsala, ale ten zadok jej lietal statocne aj kvoli tomu to nedala az o 1km/h v cistej stope
aj tak ibiza 75km/h a micra 74km/h ... snad tu nebude niekto dokazovat ze to je moc...
uz tu jeden taky bol, v SZ ma presviedcal ze jeho fabia combi mala tento isty losi test len o par km pomalsi ako nejake Porsche cayman ... sick >:D8-s chlapik si myslel, ze ma auto na rovnakej jazdnej urovni, asi tak by som prirovnal aj v tejto diskusii
A nějaký příspěvek s konkrétními protiargumenty místo trapných osobních útoků by nebyl? Že bys byl fanatický příznivec Nissanu, který nesnese kritiku produktů této značky? A co máš proti Leonu, coby jeden z nejlepších zástupců segmentu C se prodává výborně po celé Evropě! ;-)
Odkazy na Micru a Swift jsem tady dával já (možná jsem nebyl jediný, nevím)...pokud to pomůže ukončit tohle bojové tažení. >:D Že losí test není žádným komplexním testem jízdních vlastností, je jasné, ale něco jako zábavnou přetáčivost vidím leda u Ibizy.
ten rozdiel medzi udávaným a zmeraným zrýchlením u micry je divný, pár desatín kľudne, ale toľko? Veď to významne mení pohľad na motor. Otázkou je presnosť merania pri teste. Spotreby nič moc na supr daunsajz efektívne eko motory.
Nižšiu. V tomto prípade to nebola klasická novinárska spotreba, kde sa testujú limity, ale normálny test spotreby pri bežnej jazde mesto, okres, hajvej. Ani jedna položka nedáva dôvod na radosť 6,5/6,5/6 PP je na bežnú jazdu s nenaloženým autom B dosť. Môj svišť má dlhodobku 4,4 PP aj keď prihodím liter na fakt svižnú jazdu, stále som liter pod nimi.
a preco by si mali ? ktory koncernak si dava za ramecek tie haldy koncernovych sr.aciek ? ty si davas tie fiatacke? hadam neckam, od majitela Leonu ze by...
Tie linky hlavne swift, si uz niekam daval /je mozne, ze nakoniec nie ty-pamat je omylna/ a bola tam aj Micra, nejak to neviem najst pod nissanom to nie je, bolo to pod testom nejakeho maleho auta, kde boli takto isto nakonfigurovane odkazy s podobnym komentarom.
Ja teda neviem, co tym chces naznacit, ze tento slalom je ako jediny, najlepsi, najdoveryhodnejsi test jazdnych vlastnosti, ktory vypoveda uplne o vsetkych vlastnostiach a bezpecnosti ? Kazdy na to musi mat rovnaky pohlad ? co to ma s Loebom ? aspon ze citas profily, chvalyhodne...
Mne by to vyhovovalo radsej nech to je zabavne a pretacave, aj tak je to chovanie len na hrane... samotny test ti vravi, ze micra drzi stopu ukazkovo a ma aj vela prilnavosti a ked to uz niekto chce hnat na limit, tak nech je to pretacave, super...
radsej budem krotit tocivy turbo trohrnek a krotit rozevlatu záď ako sa nechat krotit ESPckom a trapit nejaky tupy nudny wagen... kto rad soferuje nepotrebuje vela vykonu, ale hlavne dobry chassis.... tym som inak nemyslel ibizu, je to dobre auto
Toto španělské video srovnávající ostrý vyhýbací manévr nové Micry a Ibyzy je dost známé a u Nissanu si ho za rámeček určitě nedají! Poskakující auto mezi kužely opravdu nepůsobí důvěryhodně... :-O
No tak to pardon, pokud jsem se dotkl tvého jemnocitu příznivce Nissanu. >:D Pokud si dobře pamatuji, tak toto je PRVNÍ článek o Micře, kde tento odkaz používám. Zoufale tedy působí především tvoje reakce. Úplně vidím, jak budou salóny Nissanu narvané novými Loeby, kteří po shlédnutí tohoto videa zahoří touhou krotit divoký turbo tříhrnek.
>:D Máš alespoň mlhavou představu o klientele, která tahle auta kupuje ?
zatial co fabia alebo ibiza je ladena na konkretny slalom tak micra nie no je tam toho... to o zabave nic nevravi, micra je hrava a rozevlata pre vodica co to nevie s autom nevyhoda pre tych co to s volantom vedia vyhoda...
tieto linky budes posielat pod kazdy clanok o novej micre ? >:D nejak zufalo potrebujes nieco dokazovat...
To je realita turbo motorov. A väčšina sa vyžíva, keď turbo ťahá. P.S. Keď však v ACZ testujú nejaký výkonný a ťažký model od VW, tak má zázračne spotrebu ako tieto flusátka!!
Dokud Micra nedostane také motor 1.2 TCe, může na nějaké zvlášť dobré evropské prodeje zapomenout. Je to škoda, protože jinak to auto vypadá docela zajímavě. Nová Ibiza je ale jednoznačně lepší auto (prostornost, kufr, ergonomie, jízdní komfort). Lacinější plasty bych Ibize i odpustil, ovšem přeposilované řízení je u značky jako Seat ostuda. Super svezení bude určitě se čtyřválcem 1.5 TSI/110 kW, už aby tu byl! :-):yes:
Polo bylo dost poddajne (naklony, ponořovani) takže docela plavne, ale ukazkově kultivovane zrovna ne, samo v ramci třidy, navic to jeji řizeni. Prostě takovy falešnějši komfort, ale celkově určitě velice dobry v ramci třidy. Fiesta jezdila celkově řekl bych ještě o něco lepe než Ibiza, hlavně byla o něco komfortnějši, ale po starnce jizdnich vlastnosti bylo jedno ktere z těch dvou, spiš se dalo rozhodovat, dle jinych vlastnosti a potřeb. Jinak Leona jsem měl při poslednim vyběru taky v merku, ale u něj připadala v uvahu pouze verze 1.8 TSI takže vybava FR a nakonec neprošel.
Měl jsem polo i ibizu - na ibize po fl optimalizovali podvozek a zdála se mi dokonce komfortnější než polo(na retardérech určitě!).Bavil jsem se tím,že jsem obrážel autosalony na zkušební jízdy abych zjistil,že ibiza jezdí asi nejlíp+- s fiestou,ale teď mám leon za cenu těchhle prcků v základu a nevěřím,že je něco lepšího...teda pokud nepřiplatíš cca 100 000...ad.ibiza nastupování bylo i přes nižší výšku paradoxně lepší než do pola - dávám si ale sedačku co nejvýš,navíc u pola jsem se vrtěl kvůli užším opěradlům
nsn micra nema couvaci sensory ani za priplatek... tohle by meli mejt vsecka auta v absolutnim zakladu jako kola, volant, sedacky, svetla. A ty spotreby, to je taky dobrej des bes, to snad neni auto vazici 1800 kilo, proc to hergot tak zere, kdyz to ma pidi vykon ?
Ono niekedy netreba ani lak. Stacia kolesa a zopar drobnosti. Stretavam jedno GrandePunto biele s bielymi 17 a decentnym spoilerom na 5 dverach. Kym klasicke lahko prehliadnes. Toto je cisty soliter. :-)
Já s ní tedy nemám problém. A to proto, že je to v první řadě otázka nahoru - dolu - k sobě - od sebe, což je pro svalovou paměť triviální. Na rozdíl od nahmatávání tlačítek (také se dá, jen to trvá déle a záleží na provedení). Jen není ideální, že všechna auta nepoužívají stejnou logiku. Jestli si musím kousek posunout ruku, je mi celkem jedno (ani si to neuvědomuji). Hlavně, že na to nemusím koukat. Tlačítka pod volantem řadím jako tlačítka na volantu, pokud je vidět na jejich popisky. Pokud není vidět na jejich popisky a musím si pamatovat, co dělají, tak jsou pro mne z těchto řešení nejhorší.
Tohle co popisuješ je zřejmě vlastnost tzv. měkčených plastů, čili znak supermainstreamového či téměř prémiového zpracování. Je to nějaký čas, ale demostroval mi to prodejce Toyoty na příkladu prvního Aurise a Corolly (už sedan z Turecka). Zatímco Auris měl palubní desku z tvrdého plastu, tak jako je to třeba i u Lanceru, Corolla měla prohýbací, což mi bylo prezentováno, jako důkaz lepšího a kvalitnějšího zpracování ;-)
minule som sa pri vystupovani nejako nechtiac oprel o palubovku v mojom pole... keby si videl ako sa ten plast palubovky dokaze lahko "zmacknut" ... doslova som ho dlanou az spucil ale tak samozrejme ten kusok sa potom vratil po odlahceni do povodneho tvaru ... a pride mi ze nikomu to na koncernovych vozoch nevadi ale ked ide o ine znacky tak razom je vsetko akysi problem ( tak to tu na acz proste chodi ) .... ale inak som sa fakt az zlakol ake je to "elasticke" ... jednoducho tieto materialy pod istou vahou ( pod istym tlakom ) su vcelku pruzne... nic nove... ale tak chapes .. ibiza je predsa nic ine len opat zase koncern ... a tak micra nesmi projet za zadnou cenu ... ukol znel jasne ;-)
To je velmi individuální. Já měl tempomat na volantu v kdečem od Mazd po Fordy a na páčku pod volantem nedám dopustit.S ní se mi tempomat ovládá suverénně nejlíp, bez nutnosti podívání. Ale pokud do auta s páčkou sedneš poprvé, je to určitě problém, to uznávám.
0.9Tce je dobrý motor.Zatím nemá žádné větší závady(po6ti letech) a jede hezky.Oproti tsi ztrácí v krouťáku,pač nemá příme vstřiky,ale jinak je ok a svým projevem a chováním je na tom jako ostatní přeplňované tříválce.Mám ho v Dacii a neporovnatelné oproti 1.2 nebo 1.4 atmo od Renaultu.
Neodporuješ si náhodou tou první a poslední větou :-) ?
U mě jsou to krom laku a kol ještě světla, ta umí udělat strašně moc. Konkrétně třeba u Leona... ale i Golfu, Megana... radši bílý Leon s LED než červený s halogenama.
..zabavnej test. Nejvic se mi libi ta vytka Nissanu: "výplně dveří se po zatlačení prohýbají více, než je zdrávo."
V celym testu ani slovo o vecech jako treba jak to brzdi..jak to radi..jak to sviti.. hlavne ze kdyz zmacknes vypln dveri, moc se prohnou. Nevrzou, jen se prohnou vic, nez by se testerovi libilo.
Furt je to tu zabavnejsi, jsem rad, ze jsem na vas kuci nezanevrel ani po tom banu, co sem si pak pripadal jak Jan Hus.
Problém tlačítek na volantu je ten, že se tam nedá nacpat všechno. Potřebuješ ovládání rádia (ideálně kolečko na hlasitost + tak tři tlačítka), potřebuješ ovládání palubního pc, pak třeba nějaké hlasové vytáčení, tempomat... jasně že se to dá na volant nacpat všechno, ale já tomu moc nefandím, raději něco vystrčit na páčku - tempomat, rádio...
Samostatná páčka je pouze v případě adaptivního tempomatu, protože ten kromě základních funkcí obsahuje ještě nastavení odstupu. Když koupíš obyč tempomat, tak je ovládání na páčce blinkrů.
Třeba to zase přijde ... někdy ... Já letos určitě budu mít asi víc na kole než autem ;-), a to mi táhne na 49. Ještě před 10 lety jsem jezdil 60 tis km ročně autem a na kole tak 400 km za rok.
Ozzmane - já měl Aurise I. Jednoho z prvních v ČR, 2.0 diesel. Prostorný auto, kde se mi sedělo dobře všude. Přišel nový Auris a je to v pytli, vzadu se mi sedí sakra blbě a nelíbí se mi (ani po FL). Tak mám nakonec Pulsara, kde je to vzadu neuvěřitelný, měřím 187 a když si sednu "za sebe", zbývá mi před kolenama skoro 10cm. Fakt.
Ale u Toyoty bych bral novou Corollu v hybridu, nechápu, proč to nedělají. Asi by to kanibalizovalo Lexusy nebo co... >:D
No a co se týká Mazdy? Trojka je krásná, ale na ho.no, protože jsme v rodině velký a vzadu je v ní prostě málo místa. Navíc jak má nízký okna, připadal jsem si v ní jako v tanku (vzadu). Takže jedině šestku, ale to už je cenou na míle daleko rodinnému HB.
Ovládání adaptivního tempomatu - Koncern to má tak, že VW to má na volantě a páčku pod volantem má Audi, Škoda a Seat. Zkoušel jsem obě řešení - je to otázka zvyku u mě vyhrál volant. Jenom poznámka Nissan adaptivní tempomat nemá vůbec.
Vždyť já to s tím přesahem Oplu do prémie v 90 letech myslím vážně ;) A nejen Oplu... Volvo možná jednou dopadne stejně a až budeš za 20 let vyprávět svým dětem, že Volvo kupovali ti "bohatší", tak se třeba budou smát :-)
Pokud ve mě nevyvolá emoce běžná verze, tak jen změnou barvy laku a kol žádné emoce dodatečně nevyvolá. K tomu je třeba více změn (doplňků). Samozřejmě vkusných, ne ve stylu CTR. U Micry se to ale povedlo.
Suma sumárum, z těch čtyřech aut ve mně nějaký emoce vyvolá jen ta "vyšperkovaná" Micra.
uz som to spominal ze mne sa interier micry pozdava asi najviac z celeho segmentu malych aut sucasnosti... jej interier sa mi fakt paci moc ... tu micra spravila obrovsky skok.... famozna kabina :yes:
ale tak povedzme taka omega s pohonom na zadok a 6 valcom.... ;-) ... to boli casy ach jo... inak videl som uz nazivo aj tu novu insigniu a teda neviem preco vsetkyznacku nahanaju tne "volvo stajl" ... ale prilo mi ze to uz nie je opel... neviem... aj impreza ale aj to nove velke terenne bmw uz pritom tiez nahanaju volvo... sranda ked pritom zvazime ze volvo je vlastne uz cinske...
Barva a kola hrají velkou roli, s tou ibizou v základu by mělo vizuálně zápolit tohle [odkaz]
A to už je jiná písnička, pak bych na tvou otázku, jestli k emocím stačí oranžová barva a velká kola (dodávám já), pak říkám ano, takto se mi micra líbí, auto z mého odkazu je jen taková bublinka na kolečkách, tedy naopak ibiza umí nosit svůj základ důstojněji. ;-)
ozzy este k tomu komfortu pruzenia o ktorom pises hore pri ibize .... mame kosice komplet rozkopane kvoli vymene elektrickovych trati uz snad druhy rok... je to tu sama obchadzka a obmedzenie ... no a zrovna pred par dnami som siel brachovym lancerom hore do kopca k nam z mesta domov a je tam v istom useku taka priecna nerovnost ( siroka asi meter ) v kopci ( hlinou uz zarovnana rozkopavka medzi dvoma kuskami asfaltu ) .. na lanceri som predkom citil doslova akysi trepot od kazdeho kola vpredu pri tom vjazde do "jamy" .... potom som tam siel s mojim malym autom za par dni a doslova som predkom len tak do toho vklzol a ozvalo sa len take ciste "žuch" ... skoro som tu nerovnost na predku ani necitil... bolo to na predok ovela komfortnejsie oproti vacsiemu mitsu... to bolo pre mna velke prekvapenie... navyse auto sa nijako nezatrepotalo navzdory mensim pneu ako u mitsu kde boli citit razy odspodu ( hold lancer je skratka tvrdy ... sportove geny nezaprie ) ... s polom ale ziadny trepot nic... lancer ma ale zase v rukave skyytu uzasnu zadnu napravu ktorej nejde konkurovat dodnes mozno ani golfom ... ale na predok mi pride male polo akoby take komfortnejsie plavnejsie ... tu smekam... polo jazdou po nerovnostiach aj napriek jednoduchemu zadku si v celkovom vysledku hanbu urcite nespravi ... ono nakoniec ani celkovo nie je take tvrde ako som cakal ze asi bude... ale zase k comu by aj malo byt male auto tvrde ... kdezto u lancera doslova niekedy s tebou az zatrasie na nerovnosti.. ma ale aj tuhu kasnu ( ktora vsetko znesie ) a celkovo je to fakt tuhe auto a to este jazdi bracha na komfortnych pneu 205/60 R16
PS: k tvojmu najazdu... uz som sa zlakol ze to cislo je vice nez "sestimistni".. to by si bol milionar jako Bohus >:D
k té slavné koncernové ergonomii: páčka vlevo pod volantem, ještě takhle blbě dole, mi tedy moc šťastně řešená nepřipadá. Při normální poloze rukou na volantu je mimo dosah. To radši tlačítka na volantu. Jak se bez ovládání na volantu třeba přepínají stanice rádia, nebo přehazují písničky, se radši ani neptám. Zatímco Micra na to má tlačítka u displeje, u Ibizy není nic... Radši Micru.
ja som kedysi aj na horskom bajku robil 6000km rocne uplne bezne ( kludne som daval aj 800km za jediny mesiac v lete v tych casoch ked som mal okolo 22-24 rokov ... co dnes ani autom nerobim vzdy az 800 mesacne sranda )
napriklad taky trip z kosic na kojsovku 1246m.n.m po ceste a naspat... to mas 60km za den k tomu ani nehovorim o prevyseni... hotova horska cyklo etapa ...
s tym obrim turbom to gradovat musi aj kvoli objemu tam uz tie otacky su treba... akurat by som ti klasicky ofrflal ´´Navic to jak ten motor šel pěkně do otaček s gradaci, kterou by mu mohla zavidět, kdejaka atmosfera´´
zvyknuty na otvorenu a poladenu SR20DE alebo 2,2Vtec v ATR ktorymi sa vozim najcastejsie nemozem suhlasit... :-) ale vseobecne viem co si myslel, stale je dost atmosiek ktore vela vody nenamutili
Ja jel 200k a 270k varianty. U te 270k jsem čekal nějake velke propady nebo horši reakce na plyn, přecejen z 1.6 vydolovat 270k, už musi přinest nějake oběti. No byl jsem mile překvapen, ne že by to bylo bez hřichu, ale nic co by tu jednotku nějak degradovalo. Navic to jak ten motor šel pěkně do otaček s gradaci, kterou by mu mohla zavidět, kdejaka atmosfera bylo velice mile překvapeni.
Japonec ve srovnání s Němcem má výrazně hodnotnější interiér, a i vnější vzhled je výrazně atraktivnější než auto emocion... Kdo by to byl před pár lety řekl.
Čistě subjektivně bez hodnocení vlastností hraje Ibiza ve srovnání s novou Microu druhé, no ... spíše třetí housle :-!
Micra je však postavená obdobně jako nové Clio a je to prostě vůz pro dvě dospělé osoby.
japonske turba su celkom OK tiez... 1.6thp som jazdil v 308 115kw a 110kw eco je niekde inde vyladenim... samo THP bolo starsie a vykon to malo slusny ale ten turbolag a reakcia na plyn do 2500ot bola priserna a nie len turbolagom ale i nekonzistentnostou.... za to stacilo podradit a nad 3500ot najlepsie 4000-6200ot s nim uz bola ina rec >:D najcastejsie som chodil 2-3 nad 3000ot to bola celkom zabava jak sa 308 drala v pred aj nad 100kmh
Ibiza se zdá jako dobrý kompromis. Design odpovídající mému vkusu, solidní jízdní vlastnosti, nadprůměrná prostornost a zejména motorizace ve srovnání s renaultí 0.9. Přes co bych měl problém se přenést, je bakelitový interiér s minimální nabídkou dekorů a cena. Taky výbavy mi přijdou zvláštně poskládané, když vyhřívaná zrcátka jsou až v topu, za autoklimu se připlácí snad vždy a XDS je dostupné jen pro silnější TSI. Když se v konfigurátoru trochu rozjedu, tak brzy zjistím, že za podobné peníze mám Polo, u nějž už výraznější slabinu kromě ceny nevidím.
Pokud jde o Micru, jako auto do města taky nebude špatná. Interiér patří snad k tomu nejlepšímu ve třídě a design naživo opravdu funguje.
Mimochodem, Fiesta je již nepřekvapivě v akci, tak už taky stojí za zvážení.
Když jsem projel par TSI, těch malorožkovych a pak jedno vlastnil, tak jsem měl za to, že ta bezcharakternost je prostě uděl turbobenzinu a byl to u mě největši minus. A to až do doby než jsem měl možnost vyzkoušet 1.6THP, ktery mě prostě dostal a razem zjistil v jakem omylu jsem žil.
Vždyť je tolik možností, neblázni !! :d Nemusíš to udělat, nemusíš skočit, teda koupit Lexus >:D Dělám si srandu, mne taky nekteré modely nevadí, ale třeba SUV jsou pro mne až odporné 8-s
No, já Lexusu popravdě přicházím na chuť... možná to bude tím "pouličním sjednoceným mladoboleslavským designem". Oko podvědomně hledá nějakej novej jinej tvar... a to Lexus nabízí v dostatečném množství >:D
Techniku beru, ale mne ta auta prostě nesedí. Podívej se na Mazdu, pak na Toyotu a pak zas na Mazdu... vždyť i z Japonska to jde přeci elegantně ne? >:D
Som rad, ze Micra ma konecne zmysel po case... dizajnovo je uplne ina liga a celkom sa mi paci a tiez vyladenie jej charakteru... je zabavna, dobre jazdi, ticha v interieri pekna to s tym funky dizajnom sedi good job... snad uz len lepsi benzinak, ale podla testu prekvapil aj tento 0,9 tym ze sa tak rad toci to je prima a sedi to k podvozku...
ibiza vyzera vedla micry ako smutny praktik... ale ma svoje kvality a s lepsou farbou a nejakym FR to bude svihak aj ked trocha okukany,,,,leony ten dizajn uz trochu okukali... micra je svojska a to sa mi lubi...
ako pisali viaceri, micra ako auto pre 2 a male dieta, alebo ako 2he auto do rodiny a ibiza je uz celkom plnohodnotne vozitko, obe maju vyznam
no, není hybrid jako hybrid. Zrovinka ten koyotí mi přijde skvělý (do města). Faceliftovaný Auris v kombi v hybridu potkávám často a nebýt toho přemodřelého (od slova modrá) podsvícení interiéru v kombinaci s depresívně šedým interiérem, dalo by se o Toyotě Auris uvažovat. Ale když už hybridní koyotu, tak C-HR... ať to stojí za to :-)
musim suhlasit... TDI umiera nad 100-120kmh potom je to uz trapenie a je jedno ci to je 1.6 77kw vo fabke alebo rapide alebo 1.6 85kw v octavii tak isto je to aj s 2litrami... po meste a nizkych rychlostiach su svizne ale potom je to uz slabe - v tom pomere ako to ide v nizkych rychlostiach
s TSi tiez suhlasim 1,4tsi 110kw vs 1.5eco 110kw je nebe a dudy... 1,4 je ladena moc na spodok hore sa uz trapi, huci a ma fakt nezazivny nudny zvuk... a vlastne aj prejav... 1.5 eco je super, ma velmi dobry zvuk a charakter je vyladeny ukazkovo oplati sa ho tocit je aj pruzny, ma konzistentnejsie reakcie na plyn ako 1,4tsi a gradacia vykonu je navykova je to super motor... prekvapeny
V tomto případě bych to viděl jednoznačně na průběh výkonových křivek, kde je TSi znatelně lepší (175 vs. 140Nm). Takže s Ibizou, která má už ve 3.500 ot. 64kW, se budeš v pásmu zhruba od 4.000 do 5.500 ot. pohybovat prakticky pořád na plochém výkonovém maximu, kam se navíc i kdykoliv podřadíš. Tzn. při jízdě na krev budeš pořád využívat výkonové maximum.
Proti tomu Micra bude mít výraznější a užší špičku a proti Ibize ti tam pak nechybí 4kW, ale v širším pásmu to bude dělat v průměru tak 10kW, což už je v dynamice znatelný rozdíl.
Hm mne na palubce svítí trochu jiné číslo.... Je více, než 40x vyšší >:D >:D Mimochodem, slušná výbava, kožený volant, rádio s obrazovkou, tohle podle mne základní Ibiza nebude mít a rádio bude s tim minidisplayem, jako má Fabka.
Předchozi Ibiza nebyla tvrdši než dvojkova Fabie a oproti Polu určitě lepši jizdni projev + lepe fungujici řizeni. Po FL ibizu prej docela zařizli, ale neznam., plus lepe fungujici řizeni. Navic nebyla pro řidiče tak stisněna jako polo, jen se do ni huře nastupovalo/vystupovalo.
Já ho taky neposlouchám, spíš sem moc nepobral tuhle jeho přeměnu... >:D Toluen asi...
A ta záhada je jednoduchá, býval to milej týpek, snaživej a někdo si ho všiml ;) Těžko se to teď vysvětluje, když vidíš, to, co předvádí.... >:D To je jako tvrdit někomu, že Opel býval skoro prémiovka na přelomu 90 let >:D
Což je přesně ta věc, kterou plakátový kovbojové neřeší :yes:
Ano, když malé auto primárně do města, tak s atmo benzínem. V případě potřeby takového auta jsem měl dlouho jasnou volbu - Swift Sport. Teď už (bohužel) ne, zase to turbo.
TDI tak dobře nejede (né líp, než stejně výkonná konkurence), ono ti jen dává takový pocit. Umí prostě nakopnout, do toho zvuková kulisa jak když stratruje parník. Na druhou stranu, umí být docela dlouhověké (1.9TDI a nyní snad i 1.6TDI chválí) a prý jezdí i za dobrou spotřebu (tohle já neumím, ani s 1.9TDI moc pod 6 nejdu). Pravidelně jezdím 2.0TDI a občas 1.9TDI a přesedám do konkurečního dieslu, který mam jako soukromé vozidlo. Nové TDI CR už mi tak neurvalé ( v dobrém slova smyslu) nepříjdou, jel jsem jen 110Kw a 176Kw .
TSI nemohu soudit, protože jsem jezdil jen generací EA111, tam opravdu motorizace pocitově tahaly, ale oproti tomu tebou zmiňovanému Ecoboostu jim chyběl charakter a gradace výkonu. Tohle si ale každý asi musí vybrat sám, co mu vyhovuje.
Já to stihl proběhnout hned po začátku, takže jsem ušel všem těmhle moderním muzikantům >:D Ale Tomáše pamatuju jako obyčejnýho kluka, s kterym byla sranda pařit ;) >:D Nikdy jsem nepátral, co dneska čichá... >:D
tak vies ze ja som vyberal aj na zaklade potreby aj ceny... nemohol som uz moc cakat a zaroven som ani nemal na rozhadzovanie... takze z mojej strany to bolo asi maximum za danu cenu v danej dobe .. navyse ak clovek citi ze sa mu to zaroven aj paci a sedi mu to tak nie je moc co spekulovat... ved ono za dalsich 6-7 rokov pride zase dalsie polo dalsia ibiza.. dalsie nove vozy... a mozno uz aj nejake hybridne verzie pribudnu v malej triede ... este ta predosla fiesta ma strasne slaby vyhlad sikmo vpred aj vzad ( a sme zase pri tom vajickovom dizajne ktory ja nemusim )... rovnako jej palubovka a motory.. ale to je zase na dlhsie... v sucasnosti je podla mna top malym autom asi clio s stvrovalcom 1,2 tce ale mne zrovna clio nesedi kabinou ani celkovou vizazou ale uznavam ze je to stale jedno oz top aut v segmente navzdory veku ...
No máš trochu pravdu, ale přesto bych manželce raději koupil na ježdění (pokud se tomu tak ještě dá v Praze říkat) atmosféru 1,5 od Toyoty než TSI. A to jednoduše proto, že ne, že by to byl lepší motor, ale na 100% toho v Praze přežije víc.
Dcera už si na své další auto dávno vydělala :-) A koupila si... hádej >:D
Ale přiznávám, že tatínek občas v sobotu ráno vynechal snídani a šel si zaSwištit.
Na náplavce to Ibize slušelo (kdyby do toho automobilového rozjímaní z pódia nekecal vocasoviny hipík Klus, tak bych se na ni vydržel dívat dlouho, takhle mne nějak rozbolela hlava a šel jsem se zavřít do Insi).
Micra... asi jsem už starej :-) Moc funny design.
No hele to samý jsem si říkal u TDI a pak se ukázalo, že to je podvodem s emisema, protože po úpravě to nejede a žere to víc. Ale třeba se mýlím a bude to hlavně krouťákem. Je ale zajímavé, že pružné zrychlení 60-100 na čtyřku má lepší Micra, na pětku vítězí Ibiza. Ale zase je to krouťák, takže v praxi by to chtělo závod, ne měření :-). Prostě bych si s Microu podřadil, proč jí trápit na pětku, že :-)
V segmentu motorů okolo 1 litru je podle mého nejlepší Ford 1.0. Tahle 0,9 od Rendlíka snad původně neměla přímý vstřik, což se sice jeví jako zastaralé, ale pokud to takhle má i Nissan, je tam výhoda "oplachování" ventilů směsí = snad méně karbonu. Ale nejsem si fakt jistej jestli to nezměnili.
Jo a mimochodem - zrovna třeba brzdy jsou pro mně osobně důležitější než pružné zrychlení. Rozdíl 2,5 metru může znamenat rozdíl mezi totálkou a jen plechama.
Obě jsou to ale hezký auta, do Micry bych ale ještě přidal 1,2 DIG-T s 85kW, to by tomu moc slušelo :-)
Polo bude asi uvnitř lepší. Určitě si neprohloupil, ale ta Ibiza FR je hodně hezká. Nevím, jak je na tom tahle generace, ale z trojice Fabie-Polo-Ibiza, byl Seat vždy trochu tvrdší na silnici, někdy je to plus (na hezké okrsce), ale pro ČR/SR asi radši komfortnější podvozek.
S Ibizami jsem se něco najezdil, starší generace měly dvě tety, kamarád předchozí (tu první znovu hranatou, nevím, jak se tam značí generace :D) a koneckonců, moje první auto byla právě Seat Cordoba, což je vlastně Ibiza sedan ;)
Já vybírat bez ohledu na cenu auto B segmentu teď, tak jdu do nové Fiesty, ta se mi hodně líbí.
urcite ale zalezi aj od sprevodovania... tsi ako take je ale vazne vcelku zive ... trosku mozno ten sposob fungovania ( fostek to nazval ze turba maju akysi pruzinovy charakter a je to tak ) nebude kazdemu sediet ale ak auto sa uz rozbehne... tak ta to proste tlaci vpred samo.. atmo je zivocisnejsie zabavnejsie ale musis ho akoby viac zmykat .... ale ok... priznavam ze v praxi je to skoro jedno aky mas motor... ak je to teda klasicky benzin tak sa mu prisposobis hned...
Svišťem si určitě chybu neudělal, projel jsem jich desítky ve všech možných kombinací včetně SSS a 4x4. I ta nejobyčejnější verze jela tak nějak zábavněji, než třeba klasická konkurece. Motokára no >:D Otázkou je, jestli to dcera ocení >:D Nebo se jí ve Svišti vozí tatínek? >:D
Já právě poprvé fl. verzi viděl na té slavné světové výstavě na náplavce, kde to byla společně s novou Fiestou pro mne asi nejzajímavější novinka. FR, fialová metla, akorát to byl taky litr TSI. Interiér byl také hezký. Jenže takhle hezká Ibiza bude stát na úrovni ostrých subkompaktů.
Micru jsem taky viděl, ale nejel, je jiná a určitě bych se za ní nestyděl :-)
Od seatu by člověk očekaval emoce jak hlasa nebo hlasal jeho slogan a on je z něj univerzal, což se samozřejmě promitlo i v tabulce.Bohužel i vzhledově se ty emoce lety dost vytratily a interier, už nema ten sportovni nadech jako u předchudce.Když jsem novou ibizu viděl poprve tak jsem na par sekund zamrzl a až pote řekl, jo tohle je nova Ibiza. Nova micra ma šmrnc a vypada velice dobře a i interierově se mi vice zamlouva. Je fajn, že na vyvoji platformy si makli japonci jen ten motor je bidny a micra by si zasloužila určitě nějakou dustojnějši motorizaci.
vitaj ozzy... ibiza sa mi spredu aj zozadu viac pacila este ta predosla ako tato nova prerastena .. v podstate je to uz taky maly leon ... lenze ta predosla ibiza bola v kabine zase uz kusok uzka ( vnutorna sirka len okolo 1,36m ) ... ja som spokojny nadmieru s tym co mam... navyse auta su kazdych par rokov nove a nove ... ak by clovek takto rozmyslat a cakal vzdy na nieco ine tak nekupi nikdy nic.... mne sa moj drobec velmi paci a vyhovuje mi... samozrejme je dalsich xy lepsich a novsich aut uz na trhu... ale tak to proste v autach chodi... ;-) momentalne uz mam nieco cez 6000 km .. teda stale len .... lebo za 8 mesiacov to nie je stale nijako vela ... ale mozem povedat ze aj to predosle polo ( teda to ktore mam ja.. kedze uz mame zase nove ) je stale v zaplave inych aut moc pekne a ani moc nestarne... a aj o 10 rokov sa mi bude pacit aj ked dovtedy ho uz samozrejme vymenim za nieco ine predpokladam...
mne sa nepaci uz taky ten prerasteny vysoky tlusty vajickovky dizajn aky ma prave micra alebo yaris ci 208 .... ked si aj odmyslim motor a nejakym zazrakom sa povznesiem nad tie 4 valce tak stejne mam blizsie k vozom ako fabia polo swift mazda 2....
Neni to levarna, byt sem odpurce 1.0 tsi, neda nic navic proti posledni verzi 1.2 tsi, jede ale tak nejak stejne. Bohuzel 0.9 tce sem jel v dacii a to je opravdu uz hrozny motor >:D vsude si ho majitele brani, ale ja fakt nechapu proc, jedine + ma, neni to jeste primovstrik, tak snad i neco vydrzi.
Hypoteticky (čili bychařina - snad mi zde bude odpuštěna). Když jsem se před osmi lety rozhodoval, jaké startovací auto pro dceru, vyhrál to Swišť. To proto, že ještě nebyla tahle Ibiza. Živě opravdu vypadá báječně a jak píšeš, v FR paketu a při správné volbě barev je po stránce designu více než povedená. S 1.5 TSI to může být taková raketka sympatická. Moc rád si ji projedu, až bude příležitost.
Leon Cupra a Ibiza nové generace se moc povedli(y).
Micra... oproti Ibize hezčí interiér.
Jízdně nemohu soudit ani jedno, ale pod přístřeškem na zahradě by to víc slušelo Seatu (A to i přes naši domácí japonizaci :-) )
Jakto, že TSI je oproti konkurenčním motorům tak výrazně rychlejší ? 4kw nejsou dle mne takový rozdíl. Přeměření sil je sice lepší, než papír, ale i tak. Buď VW tak dobře ty motory umí, nebo za tím je nějaká levárna.
Za mne jako druhé auto klidně Micru, je svěží a zajímavá a umírněnost u malého auta nepotřebuji, na to bych měl ještě jedno, klasičtější >:D
Jako jediné auto rozhodně Seat. Docela mne ale fascinuje jak tady vypadá obyčejně a pak co s autem udělá FR paket a hezká barva. Toppere, měl si počkat na Ibizu, Polo je teď najednou takové obyčejné >:-[] Ale zas máš alespoň čtyřválec >:D