Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Peugeot 308 SW vs. Škoda Octavia Combi – Duel obřích kufrů

Kombíky nižší střední třídy jsou nejprodávanějšími auty na českém trhu. Postavili jsme proti sobě ten vůbec nejprodávanější a evropské Auto roku 2014.
Zpět na článek
28. 9. 2017 13:50
Re: Nastavení volantu a posedu v 308 je do minuty
Tak asi jazdil aj O3, ze? na to netreba byt clenom Mensa, aby na to clovek prisiel.
1.6 BlueHDI HB sa robi vo verziach 100k a 120k, tak je logicke, ze nemusi poznat vykonovu verziu.
27. 9. 2017 18:53
Re: Pane Bureši
Na druhou stranu, hůř se ti využívá 105 mezi podběhy, když karoserií prostrčíš jen 102.
27. 9. 2017 13:16
Re: Zcela mi v testu chybí
Taky jsem si myslel, že je to zásadní. Bohužel jsem se dostal do situace, že bych rád dnešní FULL-LED z octy s chutí vyměnil za čirou optiku z O2 FL. S těmi LEDkami se nedá jezdit rychleji na tlumená světla, protože po cca 20m krásně osvětleného prostoru před autem začíná doslova zeď naprosté tmy. Příplatek 25.000,- bych za to v dnešní době nikdy nedal a radši bych ty peníze vrazil do užitečnějších věcí.
27. 9. 2017 12:41
Re: 5 rychlostí - prostě nestačí !
Mám s touto služební Octávkou najeto teprve 20.000km, ale jedno vím naprosto jistě. Ten 5ikvalt je absolutně ta nejhorší věc na celém autě. Nějaký design, palubka, tuhá náprava, a pod. je to poslední, čím bych se zabýval. Nejde v tomto případě o nekvalitu. Řazení a přesnost je doslova na jedničku, ale auto je tímto degradováno o tři stupně dolů. Už jen a pouze kvůli tomuto jedinému bodu nikdy nemělo nad Pažoutem vyhrát. Dle mého názoru to tam cpou jen proto, aby si nesnížili odbyt podstatně dražších dvoulitrů, jkelikož ta 16ka v podstatě na důstojné ježdění stačí. Vzhledem k charakteristice motoru jsou prostě odstupy kvaltů, vzhledem k maximálce skutečně moc velké a třeba popojíždění v koloně rychlostí cca 40km je fakt utrpení, které jsem ještě nikdy v životě v žádném autě nezažil. Trojka skučí podtočením, dvojka řve. Abych jen nehaněl, na auto jsem si už zvykl a jezdím s ním i celkem rád. Našel jsem na něm i dost pozitiv, ale vždy si nostalgicky vzpomenu na předchozí 1.2TSI 77kW se 6ikvaltem, se kterým se mi jezdilo o level příjemněji a na které nedám nikdy dopustit.
27. 9. 2017 12:11
Misung v tabulkach
Miesate hrusky s jabkami; zrychlenie v bodovej tabulke je pouzite od vyrobcu, co v pripade Das Konzern kazdy vie, ze je zvycajne tazko dosiahnutelne, ale pruzne zrychlenie uz mate v tabulke merane.

Cena za 1h servisu urcite nie je 390Kc u Skody, jedine ze maju mega akciu. 690 alebo skor 790 bude realita.

Bagazniky ste urcite dobre merali? na fotke vyzera vyska vstupneho otvoru +- identicka, vy namerate 86cm a 72cm? pricom vyska aut je podobna a nakladacia hrana Pazouta je nizsie???

Bohviekolko dalsich cisel je odmeranych zle.
27. 9. 2017 09:34
Test
Už mi je jasné, proč se ještě nikde neobjevil test Oktávii s Tatrou 111. Vyhrála by totiž stařičká tatrovka, má větší kufr! A to je také důvod, proč stařičká Oktávie poráží moderní auta. Stačí se jen podívat na fotky, a je to jasné.
Avatar - lamal
26. 9. 2017 22:18
Re: Skoda vs cely Svet 28:3
Potom sem pride miestny whiteboy asi majitel VW Gti /nahoda/ a spusti tu prachsprosty trolling plny urazok aby vyprovokoval co to da a este sa pri tom bude tvarit ako ten na tej inteligentnej strane :-)

Mas pravdu s tym jelitom, to mi proste uslo a ak ti to dalo dovod, tak budis mal si ho. Whiteboya dajme tomu vynechajme, ten si prisiel vybit komplexy, tebe sa za jelito ospravedlnim - sorry a tymto by som uzavrel tuto dlhu sagu... Pokrytec by som bol keby sa do toho nezaplietol white a nepredviedol sa, reagoval som na jeho reakcie /nie tvoje/ tym, ze iny nazor by si nemal zasluzit taketo zufale trollovanie.
Ale jako, ty tiez neakceptujes, ze niekto to vidi inak... nie kazda debata alebo vymena nazoru musi skoncit pri zhode, stava sa ze kazdy si nazor ponecha svoj... to je tiez vysledok debat.
Avatar - white label
26. 9. 2017 21:40
Re: Nastavení volantu a posedu v 308 je do minuty
A u srovnávaného 1,2 TSI (z Rapidu) se ani neobtěžuje uvést výkonovou variantu.
26. 9. 2017 21:19
Re: Nastavení volantu a posedu v 308 je do minuty
Jen zvědavá poznámka. Nejdřív hodnotíš ostrý volant v oct 3, dole tvrdíš že máš benzínového rapida. Nahoře napíšeš přesné označení pažoutu (308 1.6 BlueHDI HB - přiznám se, že já jako majitel jsem netušil že je tam to Blue) a pak píšeš že ani neznáš výkon motoru co jsi zkoušel. Buď jde o poněkud průhlednou agitku někoho od pažoutů, nebo máš kvalitní matroš. :-!
Avatar - woody-alien
26. 9. 2017 21:07
Re: Skoda vs cely Svet 28:3
Ty si nevidíš ani na špičku nosu a budeš mě poučovat o tom,co je být nad věcí. Byls to právě ty, kdo mě nazval jelitem a mou snahu o slušnou diskuzi stupiditami. (25.09. 10:05).
A teď tu budeš fňukat, že tvůj názor si nezaslouží takové reakce, ty pokrytče.
Avatar - lamal
26. 9. 2017 17:07
Re: Skoda vs cely Svet 28:3
Tak mne to bolo uplne jasne, ze mate nejaky ´´vztah´´ a chodite sa tu obhajovat... ja som prave uplne v klude, ja rad diskutujem, iba mam dojem, ze toto uz nejak prerastlo... stava sa, clovek si spravi nazor aspon o diskutujucich ;-) Nevravim, ze moj nazor musi byt vzdy spravny, ale ked som ani po diskusii nedospel k jeho zmene, nemyslim ze si to zasluzi taketo reakcie.

Teba vnimam urcite pozitivne, si viac nad vecou ako tvoji kamosi >:D
Avatar - Emel
26. 9. 2017 16:54
Re: Skoda vs cely Svet 28:3
lamale, tady jsi se úplně zbytečně pustil do nějakého džihádu za JDM a vyeskaloval ho do osobních útoků... proti lidem, kteří tě jen upozornili na to, že v té větě nejspíš vidíš něco, co tam není... možná pod vlivem jinak tendenčně psaných testů, to je věc druhá.

My tři se shodou okolností známe nejen z auto.cz... ale není to tak, že bychom se proti tobě spikli, jen ti říkáme "vychladni" :-)
Avatar - lamal
26. 9. 2017 13:08
Re: Skoda vs cely Svet 28:3
No vidis, netrvalo to dlho a vypadla ta tvoja ´´objektivita´´ na povrch... ty vidis aj to co nie je napisane a kludne si to aj okomentujes... toto je uz slusny level >:D

sudiac podla tvojich ostatnych prispevkov si pekne na prasky, ze by midraky ? tak to uz pusti... >:D kludne vo forme citatu
Avatar - white label
26. 9. 2017 13:04
Re: Skoda vs cely Svet 28:3
Napsal jsem ti jasně, že nemusíš pořád psát, že něco nechápeš, a ty na to napíšeš, že nechápeš tu profilovku.
Měl bys v prvé řadě zabojovat sám se sebou.
Psát hlupákům cokoli moudrého je jako házet perly sviním.
Avatar - lamal
26. 9. 2017 12:47
Re: Skoda vs cely Svet 28:3
ked sa pozriem na fotku v tvojom profile, tak detinsky stupidne urazky zneju velmi komicky... napis este nieco mudre
Avatar - white label
26. 9. 2017 12:43
Re: Skoda vs cely Svet 28:3
Nemusíš pořád psát, že něco nechápeš, to je jasně zjevné podle toho co a jak tu píšeš, včetně tvých "originálních" (dětinsky stupidních) urážek...
Avatar - lamal
26. 9. 2017 12:40
Re: Skoda vs cely Svet 28:3
jedine co nechapem je ta tvoja uloha v tejto diskusii, na co mu lezies z *** ? tvojimi urazkami to znovu a znovu dokazujes >:D
Avatar - white label
26. 9. 2017 12:36
Re: Skoda vs cely Svet 28:3
Nemusíš znovu a znovu dokazovat, že to nejsi schopen pochopit (viz citát)...
Samotný "jiný názor" naopak rozhodně není problém.
Avatar - lamal
26. 9. 2017 12:30
Re: Skoda vs cely Svet 28:3
to som rad... aspon nieco je jasne >:D dalsi co ludi s inymi nazormi scitatuje blbcami, parada :-)
Avatar - white label
26. 9. 2017 12:26
Re: Skoda vs cely Svet 28:3
Díky, bohatě stačí to, cos tady napsal.
Avatar - lamal
26. 9. 2017 12:14
Re: Skoda vs cely Svet 28:3
Jasné, diky za nazor, chces citát ?
26. 9. 2017 11:51
Re: Nejsem odbornik jako zdejsi diskutujici...
Pořád se člověk učí, díky za info ;-)
Avatar - white label
26. 9. 2017 11:25
Re: hodnotit
Pokud máš auto vybavené i předními mlhovkami, tak jedno povytažení jsou přední a podruhé se přidá i zadní.
Avatar - white label
26. 9. 2017 11:21
Re: hodnotit
Já ji tam nemám, mám GTI (má celkově jiné "budíky") pro kontinentální Evropu po "faceliftu", ale můžou být verze, které ji tam mají, viz i poznámka u tvého odkazu:
"V závislosti na vybavení vozidla jsou instalovány různé verze přístrojové desky . Uspořádání výstražných svítilen se proto může lišit."
To, na cos dal odkaz je verze s levnější/základní/"poloviční" verzí palubního počítače. A je to z vw.com, takže nevím pro jaký trh je to přesně určeno.

P.S. Čekal jsem jsem nějakou reakci na 23:26.
Avatar - white label
26. 9. 2017 11:07
Re: Skoda vs cely Svet 28:3
Opět jsi pouze potvrdil, že to co ti napsal, na tebe sedí jak prd.el na hrnec.
Avatar - miromen
26. 9. 2017 09:43
Re: hodnotit
Tak ono to asi nikde nebude ideal, ale v ergonomii překonat peugeoti i-cocpit nebude tak jednoduche. >:D
Avatar - lamal
26. 9. 2017 09:38
Re: Skoda vs cely Svet 28:3
Nadherny citatik, to posles kazdemu koho nepresvedcis o svojom nazore ?
Aspon, ze si ukazal svoju uroven a obmedzenost.

Howgh
26. 9. 2017 09:06
Re: hodnotit
Po tejto diskusii si uz nepridem ako blb, ze mi to prislo zbytocne zlozite. >:D

Inak o tom, ze to treba povytiahnut 2x som netusil. Povytiahol som ich len 1x, tak som asi zapol len predne hmlovky?
Ono najazdil som sice na Superbe asi 10k km, ale clovek pouzije hmlovky len obcas a je to uz par rokov a pripomenulo sa mi to az teraz s Up!

Inak ja som to riesil skor z pohladu uzivatela co do auta sadne obcasne. Majitel si proste zvykne na hocico, urcite aj ovladanie klimatizacie cez display (ak to ide mat na domovskej obrazovke).
Avatar - Emel
26. 9. 2017 08:02
Re: hodnotit
Ne že bych tě chtěl poučovat o G5, ale kontrolku zadní mlhovky má na palubce taky, ne?
[odkaz]
Avatar - miromen
26. 9. 2017 00:06
Re: hodnotit
To určitě ne jen mi to prostě neutkvělo v paměti. U mlhovek jsem se jen parkrat zaměřil na to, jaky je jejich přinos, samozřejmě těch přednich. No a přinos minimalni, spiš nulovy. Vlastně jsem ještě zkoušel jejich nasvicovani do zataček, kdy měli byt funkčni do určite rychlosti. Tušim to bylo do 40km/h a vim, že to docela sedělo.
Avatar - white label
25. 9. 2017 23:52
Re: hodnotit
Tak potom dvojitém vytažení si přece nemohl přéhlédnout kontrolku zadní mlhovky na otáčkoměru, přímo na přístrojovce.
Avatar - miromen
25. 9. 2017 23:40
Re: hodnotit
Jo to určitě, ale jak pišu, mockrat k tomu nedošlo, jen si matně pamatuji na to dvojite povytaženi a něco mi pravě řika, že to bylo nestandardně oznamovano.
Avatar - miromen
25. 9. 2017 23:36
Re: hodnotit
Jen abych se ujistil, jde o kontrolku potkavacich světel ? >:D
Avatar - white label
25. 9. 2017 23:34
Re: hodnotit
A zapnul sis je někdy i se zadní mlhovkou?
Avatar - white label
25. 9. 2017 23:33
Re: hodnotit
A6/C6 má kontrolky mlhovek stejně jako G5, u kruhového ovladače světel.
Avatar - miromen
25. 9. 2017 23:26
Re: hodnotit
Tak to vim jistě, mlhovky byly přitomny...

[odkaz]
Avatar - white label
25. 9. 2017 23:26
Re: Jasná bilance
"A totéž teplota, proud vody... cokoli. Po směru přidat, proti směru ubrat."
Tak zrovna tady (voda, topení) je to právě naopak. ;-)
Avatar - white label
25. 9. 2017 23:12
Re: hodnotit
Měl si vůbec na tom svém G6 přední mlhovky? Co si tak matně vzpomínám, tak bych řekl, že spíš ne.
Nemáš nějakou fotku zepředu?
Avatar - miromen
25. 9. 2017 23:05
Re: hodnotit
No to jsem pravě neudělal a měl jsem za to, že emel reaguje na mě. Po tvem přispěvku jsem to samozřejmě rozklikl a bylo mi to jasne, stejně tak jako to, že emel řešil hlavně ty mlhovky.
Avatar - white label
25. 9. 2017 22:58
Re: hodnotit
Když se podíváš na který konkrétní příspěvek reaguje, tak snadno zjistíš, že to je ten, ve kterém řeším vyloženě kontrolky mlhovek a na to on logicky reaguje.
Avatar - miromen
25. 9. 2017 22:49
Re: hodnotit
Tak za tohle muže ten nesmyslny sled přispěvku.
Avatar - white label
25. 9. 2017 22:34
Re: hodnotit
Píše hlavně o mlhových světlech a kontrolku zadních mlhovek má G6 na přístrojovce, viz 22:31.
[odkaz]
Prostě nevíš/nepamatuješ si, ale píšeš.
Avatar - white label
25. 9. 2017 22:31
Re: hodnotit
To ale není pravidlem, třeba G5 má obě kontrolky mlhovek jen u kruhového ovladače světel a G6 má přední u ovladače světel a zadní na otáčkoměru nad dálkovýma. Zřejmě to má i určitou spojitost s dobovou legislativou.
Avatar - miromen
25. 9. 2017 21:40
Re: hodnotit
Nevim jak moc obvykle to je, ale par koncernovych modelu to nemělo nebo nema. Na jinem foru se kolem toho vedla debata a šetkovy golf ji neměl, to vim určitě a přehled o tom, kdy jsou potkavačky v akci nebo ne bylo v určitych momentech těžko zjistitelne.
Avatar - woody-alien
25. 9. 2017 21:31
Re: Skoda vs cely Svet 28:3
"Nejhorší srážka v životě je srážka s blbcem. Blbce nikdy neusvědčíte z blbství. Z takové srážky vyjdete vždycky jako největší blbec pod sluncem." Tolik citát. Mně už nestojíš za další komentář.
Avatar - Emel
25. 9. 2017 21:31
Re: hodnotit
No a krom kontrolek na samotném ovladači jsou obvykle ikony i v přístrojovém štítu, např. [odkaz]
Avatar - Emel
25. 9. 2017 20:18
Re: Jasná bilance
Fajn, tak jo. Opět za tím není nic jiného než zvyk... jen je v tomto případě mnohem hlubší. Čte se zprava doleva a shora dolů, ručičky se točí po směru hodinových ručiček, stejně tak otočením ovladače vpravo se hlasitost přidává a otočením vlevo se ubírá (chceš-li, tak po směru se přidává a proti směru snižuje). A totéž teplota, proud vody... cokoli. Po směru přidat, proti směru ubrat.

Jistěže můžeš udělat ovládání hlasitosti obráceně, tj. proti směru přidáváš a po směru ubíráš - a čistě teoreticky je to rovnocenné řešení - ale je to proti naší svalové paměti, proti zažitým reflexům.

PS: ano, samozřejmě jsou kultury, kde se čte zprava doleva... tam by to třeba ocenili... ale spíš ne, globalizace tyhle věci docela srovnala.
Avatar - miromen
25. 9. 2017 20:10
Re: hodnotit
A jo, ja si "vzal" jen ten odkaz na ktery si upozornil ve svem dalšim přispěvku. OK už je mi to jasne.
Avatar - _Karel_
25. 9. 2017 19:56
Re: naprostý souhlas
Pokud nezvládneš v jedné ruce držet peněženku s telefonem a ve druhé klíče, tak se divím, že zvládáš rukama tak složitou věc, jako je řízení auta. Teda já dokonce zvládám klíče, peněženku i mobil vše v jedné ruce, a jako eskamotér se u toho necítím, ale nic proti tomu, že to někomu dělá problém. Znám třeba lidi co neumí plavat. Nebo lyžovat. A ty holt v rukou neudržíš několik předmětů.
Debata je zbytečná, Když koukám na interiér 308, podle fotky bych neměl problém kam peněženku, telefon a klíče dát.Kapsa ve dveřích je, u řadičky taky.
25. 9. 2017 19:52
Re: Jasná bilance
no fajn, keď náhodou naberieš sily, a budeš mať chuť reagovať, tak by som rád prečítal vysvetlenie, v čom, je tá opačná ručička taká tragická?. To čo píše kolega nižšie, , že zvyšuje únavu, to je len taký blábol, bez faktov.
Avatar - white label
25. 9. 2017 19:52
Re: hodnotit
"Samotne kontrolky pro ty mlhovky tedy nebyly vubec ? Je to ostuda..."
Děláš si pr.del???
Četl jsi mou reakci z 18:05?!?
Jasně tam píšu, že tam je jak kontrolka pro přední (zelená), tak pro zadní (oranžová) mlhovky!
A na tom odkazu jsou to ty dvě kontrolky/symboly mlhovek v levém půlkruhu voliče osvětlení.
25. 9. 2017 19:39
Re: naprostý souhlas
veľmi zaujímavé, 10kľúčov, peňaženka, doklady k tomu telefón, to všetko v rukách, veľmi zaujímavé. to ja nie som taký eskamotér, to by som jednoducho nezvládol.
25. 9. 2017 19:31
Re: Jasná bilance
Přesně tak, u 308 chybí nějaký rozumný benzinový čtyřválcový střed nabídky za slušné peníze. Jenom demagogičtí příznivci PSA to zde za žádnou cenu nechtějí přiznat a radši budou básnit o tom, jak je nabídka tříválcové dvancáctistovky s různými výkony ideální! :-!
Avatar - miromen
25. 9. 2017 19:07
Re: Jasná bilance
Tak určitě ten skok je docela velky a nevim jak cenově, ale řekl bych, že i v tomhle ohledu je tam slušna dira. Ono by stačilo, kdyby tu 1.6 nabidli bez značku GT u nějake cenově dostupnějši vybavy. Jasně, už by tam nebyl ten GT setup, hlavně co se podvozku tyče, ale myslim si, že zakaznici by se určitě našli, už jen diky cenove dostupnosti.
Avatar - _Karel_
25. 9. 2017 18:59
Re: Jasná bilance
Ale je fakt, že Peugeotu chybí něco mezi tříválcem a relativně drahým GT. Na ideální rodinou volbu do oktávky - 1,5tsi nemá francouz, chtějící zakazovat naftu, adekvátní odpověď.
Avatar - miromen
25. 9. 2017 18:51
Re: Jasná bilance
Navic ten podvozek vubec neni sportovni a řizeni neni citlive, ale takhle kdyby fungovala standardni 308 tak je to určitě fajn. U GT je znat, že je odvedena lepši prace a řekl bych, že byly použity i lepši komponenty na podvozkove platformě.
Avatar - miromen
25. 9. 2017 18:49
Re: hodnotit
No ja měl potkavačky na automat, takže jsem moc přehled o zapnutych potkavacich světlech neměl a jo ono se to dalo poznat podle toho kruhoveho ovladače. Samotne kontrolky pro ty mlhovky tedy nebyly vubec ? Je to ostuda, ale jak jsem psal vyše, mlhovky často nepouživam a tohle, už si važně nepamatuji.
Avatar - _Karel_
25. 9. 2017 18:40
Re: Jasná bilance
jéžiši kriste,dobrali jsme se k přesnému opaku - že se 1,6TCe do kombíku normálně nabízí, je v konfigurátoru i ceníku. Na obojí jsi tu dostal odkaz. Stojí 690tis. s pěknou výbavou, což je +-srovnatelné s ORS.
Avatar - white label
25. 9. 2017 18:22
Re: hodnotit
Pokud je auto vybaveno předními mlhovkami, pak při zapnutí zadní/ch mlhovky/ek svítí standardně i přední, což je naprosto logické.
Pokud dáš hlavní kruhový spínač do polohy potkávaček, tak se ta kontrolka v dané poloze také prosvítí (viz předchozí odkaz). Kontrolka potkávaček je tedy přímo u vypínače, kdežto kontrolka dálkových na přístrojoví desce.
Avatar - miromen
25. 9. 2017 18:15
Re: hodnotit
Tak přiznam se, že tohle si važně nepamatuji, protože mlhovky jsem použival a vlastně vždy použival a použivam minimalně. Ale tušim, že zadni mlhovka zvlašť nešla, pouze s přednima... kontrolky si nepamatuji, tam jistě vim, že ta nebyla u potkavaček.
Avatar - white label
25. 9. 2017 18:05
Re: hodnotit
"...pokud si dobře pamatuji, tak na mlhovky byla jedna kontrolka a ani nešly použit zvlašť předni nebo zadni."
Tak to si pamatuješ hodně špatně...
V poloze potkávaček: jedno povytaženi-přední mlhovky (rozsvítí se zelená kontrolka), druhé povytažení-přidají se i zadní mlhovka/y (rozsvítí se další, tentokrát oranžová, kontrolka).
[odkaz]
Avatar - dal
25. 9. 2017 17:31
Re: naprostý souhlas
Určitě nejsem fanda Peugeotu i když jej momentálně vlastním. U mne to byla čistě racionální volba, stejně tak jsem mohl koupit Renault, Toyotu nebo Hyundai. Ještě jednou si pořádně přečti co jsem napsal. A jestli si myslíš, že různí testeři a autoodborníci nejsou placeni různými značkami, tak jsi docela naivní. A to, že Němec bude většinou na straně svých značek je zcela jasné.
Avatar - miromen
25. 9. 2017 17:25
Re: naprostý souhlas
Taky ji vždy davam do dveři. Jinak ja vyžaduji taštičku, ktera ma kapsu na zadni straně, kvuli lepši dostupnosti telefonu a to je docela problem, protože drtiva většina zezadu tu kapsu na telefon nemiva. Takže mam vyběr značně omezeny. Momentalně mam tuto a jsem s ni max spokojen...

[odkaz]
Avatar - miromen
25. 9. 2017 17:03
Re: hodnotit
No u koncernu je u některych modelu problem, že nemaji některe kontrolky, třeba potkavačky a pokud si dobře pamatuji, tak na mlhovky byla jedna kontrolka a ani nešly použit zvlašť předni nebo zadni. Ja třeba mlhovky použival vyjimečně a když na to přišlo, tak to byl docela problem. Prostě jsem se musel sehnout a koukat pod volant.
25. 9. 2017 16:46
Re: Jasná bilance
Sorry, ale tvoje reakce na můj příspěvek je snůška nepřesvědčivých až demagogických plků: 1) Vůbec nechápu, o jakých "rozšířených blatnících" u faceliftované Octavie mluvíš. Zadní blatníky se samozřejmě vůbec nezměnily, jen se k nim zadní kola díky rozšířené nápravě konečně správně přiblížila.
2) Litrový tříválec si v Octavii opravdu koupí málokdo, ale nová generace čtyřválců 1.2 TSI a 1.4 TSI jsou výborné motory, pro vůz této velikosti a hmotnosti zcela optimální a se 4 válci!!!. O popularitě 1.6 TDI a 2.0 TDI snad taky není třeba pochybovat. Jinak ovšem souhlas, že i 1.6 TDI by měla mít 6st. převodovkou, o tom žádná. Jinak jsme se na této diskusi o kus výše dobrali k poznání, že 308 SW s motorem 1.6 THP se už asi nenabízí, a i kdyby ano, tak svým sportovním podvozkem a vysokou cenou se u většiny zájemců o rodinný kombík stejně disvalifikuje.
3) S nejnovější generací 308 jsem několikrát jel a uspořádání jejího pracoviště řidiče považuji na naprosto katastrofální. A ano, jednou z trestuhodných ergonomických přešlapů je i protiběžná ručička otáčkoměru, která je nelogická, takže zbytečně zvyšuje únavu smyslů řidiče. Maličký volant dělá hlavně na dálnici řízení přecitlivělé, což ovšem zaznělo i v mnoha jiných a zahraničních testech. Nejšílenější je ovšem ovládání klimatizace výhradně přes dotykový displej, které je vysloveně nebezpečné, jelikož jeho ovládání od řidiče vyžaduje mnohem více pozornosti a času než poctivý kruhový ovládač či mechanické tlačítko.
4) Nazývat přístrojovou desku Octravie za "bakelitovou" je ubohý canc, plasty na ní jsou naprosto v pořádku (a v horní části měkčené)
Naopak bych ale kritizoval u této Škodovky výplně dveří bez jakékoliv látky, to je fakt ostuda.
5)Rozdíl v poloměru otáčení (U P308 SW +17,5 cm) je třeba na stísněných městských parkovištích a v podzemních garážích sakra znát, ne že ne. Tvrdit, že při parkování je výhodnější delší rozvor místo delšího zadního převisu je naprosto směšné, zejména když si dnes většina lidí do aut této třídy již pořizuje parkovací čidla.
6) LED full světla mám ve svém Leonu ST 1.4 TSI a jejich přínos považuji spíše za designový (zejména denní osvětlení na nich vypadá moc pěkně), ale že by svítily nějak výrazně lépe než kvalitní halogeny, to se mi nezdá.
7) Za vůbec největší nedostatek současného P 308 SW považuji zoufalý nedostatek místa pro nohy zadních cestujích. Při svých 188 cm jsem se za sebe koleny vešel jen tak tak. Při tak gigantickém rozvoru je to velká ostuda, koncern VW na podstatně kratším rozvoru umí nabídnou mnohem více "zadonožních" cm, což je pro naprosto zásadní (i vzadu vozím docela vysoké lidi). Navíc jezevčíkovité proporce 308 SW (třeba zadní dveře vůbec nesahají nad zadní podběh) považuji za velmi nehezké a působící užitkově natažené (stejně to měla např. 1. generace Dacie Logan MCV).
Podtrženo a sečteno, Octavii Combi či Leon ST celkově považuji za povedenější a hezčí auta, nikomu ale tento názor nevnucuji. Pokud ty jseš spokojen se svou 308 SW, z celého srdce ti to přeji! ;-)
Avatar - Emel
25. 9. 2017 16:35
Re: hodnotit
Logika ovladače je stejná, jako třeba u Renaultu na té páčce - jedno kliknutí přední mlhovky, dvě kliknutí přední a zadní mlhovky. Pokud auto přední mlhovky nemá... to bych kecal, takovým jsem nikdy nejel, pak předpokládám, že jeden klik = zadní. Co se stalo vidíš podle rozsvícené ikonky na palubce, na to nemusíš nikam koukat. Já beru, že pokud tě nenapadne, že by se dal ten ovladač povytáhnout, tak to je blbý. Když už to ale víš, tak to IMO žádný problém být nemůže a spíš mi vyhovuje, že taková okrajová funkce nepřekáží na páčce.

Tempomat znám dvě základní řešení - obyčejný je integrovaný do páčky blinkrů, kolíbka na boku upravuje při zapnutém tempomatu rychlost nahoru nebo dolů. Adaptivní tempomat pak má samostatnou páčku vlevo dole, tam pohyb páčky nahoru přidává a pohyb páčky dolů ubírá. Já bych adaptiv nechtěl a obecně... kdyby tempomat neuměl nic jiného než držet, tak by mi to z 90% taky stačilo.

Mně nedělá větší problém nic, zvykl jsem si na koncern i Renault i Peugeot (407) i Mazdu. Když si můžu vybrat, tak mám radši kolečko na hlasitost a teplotu a ofuk než tlačítka... a tlačítek na volantu tak do deseti, ne dvacet. iCockPit jsem ale nezkoušel a 308 ani do širšího výběru nepatří.
25. 9. 2017 15:33
Re: hodnotit
U ovladaca svetiel mi pride nezmyselne jeho umiestnenie - ak ho clovek nepozna, tak sa na neho musi pozriet a to znamena podhlad niekde k noham. Co je podla mna dost zle. Samozrejme, ide o trivialnost kym nepride prave na zapnutie hmloviek.
Po dlhom case s PSA som mal na dovolenke dva tyzdne VW UP a kym som zapol hmlovky tak to dost trvalo. Nic moc zazitok za jazdy. A to mam dost odjazdene na Superbe 2, tam ale boli automaticke svetla, tak som na ten nestastny ovladac prakticky nesahal :-)
Druha vec je, ze ani neviem ci som zapol len predne hmlovky, alebo aj zadne o ktore mi islo v prvom rade, kedze som si nemohol dovolit pozerat na ovladac dlhsiu dobu...

Tempomatom si ma fakt dostal, musim sa na ten Superb pozriet az sa k nemu opat dostanem. Netusil som, ze sa ta rychlost da menit. Kazdopadne uzivatelsky mi to prislo otravne v porovnani s PSA / Renaultom.

Na druhej strane, kazdy model ma nieco vyriesene uplne stupidne, takze je to len o vybere mensieho zla. Teda az na iCocpit v 308. Ten mi nesadol maximalne a tom mam pre PSA celkom slabost.
Starsia 308 ma este aj tie haciky v kufry a dokonca vyklopny hacik na tasku u spolujazdca. Fakt podarena blbost :-)
25. 9. 2017 14:09
Nastavení volantu a posedu v 308 je do minuty
Soused mi dal sjet v nové 308 1.6 BlueHDI HB, mám 180cm a posed jsem měl nastavený do minuty, na ciferníky jsem viděl velmi dobře. Volant je parádní, dobře se drží a nemá ostré hrany jako dolní polovina v Oct III. Interiér není stísněný je prostě moderní, všude měkčený plast a přesné zpracování. Jinak 308 má parádní odhlučnění - opět za mě argument číslo jedna jako bývalého konzultanta, co najezdil přes 40tis.km ročně :-) A teď ten motor - tichý a táhne jak běžná 1.9 TDI, nevím bohužel jaký výkon měl ten co jsem zkoušel.. Šestikvalt jakoby ani nebyl od francouzů, jde dobře, mě potěšily i lehce chodící pedály. Když to sečtu za levnější peníz dostanu auto s lepším motorem, lepším odhlučněním a dokonce s lepší výbavou, jako je autom. klima atd. Logicky musí 308 prohrát že? >:D
Jinak nastavení klimatizace na LCD je intuitivní, tlačítka nejsou tak malá, dá se i rolovat. Nejsem fanda LCD tlačítek, ale fatální problém to není teda.
Pak je tu volba v ben. motorem. Měl jsem zkušební jízdu s 1.2 Puretech 120k a jelo to o třídu lépe než můj 1.2 TSI v Rapidu, takže očekávám, že šicí stroj 1.0 TSI nebude mít na 1.2 Puretech žádnou šanci...
Avatar - Emel
25. 9. 2017 13:26
Re: hodnotit
Otočný ovladač na světla je nějaký problém? Mlhovky fajn, je potřeba vědět, že se dá za otočný ovladač zatáhnout... ale když jednou tu fintu odhalíš, tak už to problém není. Za mě asi trošku lepší než otočný konec páčky, ale ve finále je mi to jedno, nemám problém ani s jedním.

Tempomat má možnost měnit rychlost, i v té základní verzi... kolíbkou na páčce. Liší se jen to, jestli je to +- 1km/h nebo jestli je to skok na nejbližší celou desítku.
Avatar - lamal
25. 9. 2017 13:09
Re: Skoda vs cely Svet 28:3
ale vsak ja to chapem... sam som napisal ze aj bezny civic je drahy... len to nemienim pocuvat od testerov, ktori to pri teste chlebodarcu zapru,... o VW alebo Skode by si to v ziadnom clanku v prvej vete/odstavci nenasiel...
25. 9. 2017 12:50
Re: Vsechno pekny,
Jo to je přesně ono :-) Když jsem se ptal na nějakou příplatkovou výbavu do těch našich Focusů 1.6 TDCi, tak to nešlo, nevešla se do limitu. Ale to, že za stejný peníze mohlo být v pohodě Mondeo v automatu, bohužel nikdo neřešil >:D >:D
25. 9. 2017 12:46
Re: Vsechno pekny,
V testu BMW 330e psali, ze se jedna o vybavu Luxury Line. Pritom to byl Sport!

Cekal jsem, kdyz se to pise nekolikrat v diskuzi, ze to opravi. Ale nic..

[odkaz]
25. 9. 2017 12:03
Re: hodnotit
Koncern je z hladiska dostupnosti ovladacov a logiky ich chodu z tych lepsich, ale je toho viac co je otravne. Aj ked je pravda, ze casto ide o zakladne riesenia, ktore sa zlepsia ak clovek presadne do vyssieho modelu resp. Audi :-)

Taky ovladac svetiel (otocny na palubovke) je asi to najhorsie co poznam. S automatickymi svetlami sa s tym da zit, ale zapnutie hmloviek je skoro logicka hadanka :-)
Tempomat v niektorych verziach je tiez asi to najhorsie co poznam - nemoznost menit rychlost. Aj ked ten ma viacero verzii.
Avatar - Emel
25. 9. 2017 12:02