Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Avatar - traveldrive
Celoročné pneu
traveldrive
| 8. 10. 2017 22:32
"Ak maš matodor/barum a podobné, tak s univerzálkou si nepohoršís." - a že kto tu generalizuje...
Celoročné pneu
Niemand
| 8. 10. 2017 10:18
Nemôžeš generalizovať. V testoch nemiešajú náročky. Dokonca ADAC pri letných robil mokré brzdenie z 80 a pri celoročných zo 100. Aby to nešlo jednoducho porovnať. Ale napríklad Crossclimate ako prvé dostali za brzdenie za mokra A.
Okrem toho špičkové univerzálny spravidla dokážu poraziť priemerne špecializovane gumy. Len špičkové zimná porazí špičkovú univerzálku. Ak maš matodor/barum a podobné, tak s univerzálkou si nepohoršís.
Kompromis
Niemand
| 8. 10. 2017 10:08
V tých najhorších podmienkach nepomôže ani štvorkola na špičkových zimných, ale len reťaze, prípadne navijak(to už je vážne extrém).
Ja som prvý krát vyskúšal celoročné na Impreze, teraz ich už dávam všade(nebývam v horách) a v aute s ktorým chodím na lyžovačky mám pre najhoršie situácie kvalitné reťaze.
Avatar - Hammunasakra
Jak kabát do léta...
Hammunasakra
| 8. 10. 2017 08:15
Tak eště jednou dík = myslim že tady je to hlavně obrovskym posunem chemie = v čemž se teda moc nevyznám.

Viz dneska tady zveřejněnej test zimních [odkaz] špičkový celoroční se nejlepšim nerovnaj a to asi nebude nikdy nebo eště hodně dlouho ne = ale na velmi rozumnou úroveň se už dostaly
Jak kabát do léta...
kyklop
| 8. 10. 2017 07:19
Barik to teraz nakladá na zimákoch na kruháči ostaným účastníkom premávky. Len škoda že on netuší,že oni s ním nezávodia >:D
Jak kabát do léta...
webpaja
| 8. 10. 2017 06:13
JJ, to souhlas. Jen počkej, co z tohoto článku udělá Barik, až se vrátí z knajpy >:-[]
Jak kabát do léta...
webpaja
| 8. 10. 2017 06:12
Pokud jsou k tomu podmínky, pak není problém. Technicky zdatný jsem myslel naprosto upřímně, bez toho by jsi ve svém oboru zajisté fungovat nemohl :yes:

Jde mi jen o to, aby nedošlo k úsuzu, že dobrá celoroční bude na úrovni nejlepších letních i zimních. To jednoduše nezafunguje, ani s neoprénem se nedá moc příjemně lyžovat ;-)
Celoroční pneu
webpaja
| 8. 10. 2017 06:06
Co má společného běžná jízda s kvalit­ními/­nekva­litní­mi pneu? Potřeba kvalitních sezonních pneumatik není o závodění. Ale máš pravdu, že nevhodně zvolená pneu dokáže naprosto zkazit jakýkoliv zážitek z jízdy.
Celoroční pneu
romeus
| 7. 10. 2017 22:41
Jsem na tom stejně a proto jdu do celoročních. Ještě bych dodal, že auto nemám na závodění.
Kompromis
kyklop
| 7. 10. 2017 22:31
Tak teda dobru >:D
Kompromis
topten
| 7. 10. 2017 22:25
cet sem takovy pojednani, jak se duchodci prali o maslo.
byl to podany tak, ze kazdy ke spokojenymu zivotu potrebuje nejaky vitezstvi. nekteri duchodci to svoje vitezstvi vidi ve svych detech a vnucich a jsou spokojeni, jini ve svych detech a vnucich zadny vitezstvi nevidi a tak se pak perou treba o to maslo...

a kdyz te takhle nekdo predjede a hned zahne, tak to je mozna takovy jeho maly vitezstvi ....

tohle bylo na dobrou noc :-)
Kompromis
kyklop
| 7. 10. 2017 22:15
Ten trt to rezol predo mno doprava. Nechápem prečo vlastne nepočkal, lebo predbiehal ma na neprehľadnom úseku, kde nemohol vidieť normálne , nie to ešte cez karavan a zároveň týmto manévrom získal asi 1,5s . V niektorých prípadoch platí, že radšej mŕtvy ako druhý. Mne by sa v extrémnom prípade viac oplatilo zabrzdiť na ňom ako skončiť stiahnutý prívesom vedľa krajnice. Jj, načiopovaný dízel bez časticového filtra, to ti robia naschvál >:D
Kompromis
topten
| 7. 10. 2017 22:10
tyhle taky miluju
a kdyz odbocuje doleva a jede proti strudl, tak si jeste pockas ....
anebo - sem jediny auto siroko daleko, ale von se tam z ty vedlejsi prede me musi nacpat, takze musim brzdit a pak se za nim tahnout kdyz nejde predjet. a to si jeste predstav kdyz se mi tam nacpe nejakej cipnutej dyzl, jak zacnu vyvadet ...
Kompromis
kyklop
| 7. 10. 2017 22:08
Tri roky naspäť som si šiel po našich dedinách za Nitrou smer Šahy s prívesom "na chrbte" (ten bol skoro tak ťažký ako to auto čo ho ťahalo) a pako ma predbehol na to, aby len pár metrov na to dupol na brzdy a odbočil z hlavnej. Oči som mal ako lesná včela, ale vydalo to. Počasie žiadna hitparáda, na kraji cesty udupaný kašovitý sneh. Byť rozdiel jednej sekundy hore dole, tak je jedno čo mám na aute obuté, ja som len stihol položiť nohu na brzdu. Tento rok počas letnej dovolenky detto. Silný dážď (viditeľnosť len pár metrov za kapotu, rýchlosť sotva 30km/h a auto s prívesom som skoro rozbil 500m od domu počas odjazdu >:D >:D . Ujo si povedal, že nič nejde, alebo nepôjde a on môže vycúvať z dvora na cestu.
Avatar - Hammunasakra
Kompromis
Hammunasakra
| 7. 10. 2017 22:03
Jj ten znám = idioty co se vlečou a když je začneš předjíždět dupnou na plyn žeru :yes: >:-[]
Kompromis
topten
| 7. 10. 2017 22:00
asi nekomu vyskocil z podkapoty. dnes to při tech stovkách koni ani nepoznáš >:D

ja zas brzdil, nebo spis nebrzdil z kraje tydne. dojel sem vetsi SUV co jelo tak 70 a když sem ho s tim rozejtym hnojakem predjizdel, nechtel se nechat zahanbit a slapnul na plyn. musel sem to rozjet na 130 abych ho bezpecne predjel a poodjel, aby si nemyslel, ze ho znad vybrzduju az před zatáčkou slapnu na brzdy. jenze sem to nejak neodhad a na ty mokry silnici ty 6-8 lety letnaky moc nefungovaly, ale nakonec sem se tam vesel. zlaty zimaky, ty by to podrzely mnohem lip...
v tomhle miste se mi to letos stalo uz podruhy ze pri predjizdeni zacal zrychlovat a vzdy bezmozek v SUV a vzdy to v ty zatacce na tech 6-8 letych letnich bylo hodne knopovy...
v tom prvnim pripade me ale bezmozek v prvni obci predej a slapnul na brzdu, tak sem do nej tim hnojakem stouchnul, me na nejakym sramu nesejde. ale kvicel jak podriznuty podsvince. nakonec byl rad, ze sem nevolal policajty...
Avatar - Hammunasakra
Kompromis
Hammunasakra
| 7. 10. 2017 22:00
To je dobrej příklad = a v takovejch je to samozřejmě o reakci a dál o 4 malejch ploškách který určujou jak brzdnou dráhu tak trakci tak ten vyhýbací manévr

Fotřík řiká že většina věcí je naopak = lidi kupujou na drahý auta levný pneu = místo naopak což by bylo roumnější :-)

Viz i tahle diskuze = řek bych že hodně lidí důležitost těch 4 malejch plošek hodně podceňuje :-! ;-)
Jak kabát do léta...
kyklop
| 7. 10. 2017 21:57
Časť vozidiel je ale podobne ako pražská grand tour používaná, písal som vyššie o pár autách z najbližšiej rodiny. Tí ľudia boli zvyknutý a odchovaný na Š105 a Š120 na jedny gumy na celý život, takže pre nich je moderná celoročná guma vstupenkou do raja ;-)
Avatar - Hammunasakra
Kompromis
Hammunasakra
| 7. 10. 2017 21:53
Hm = to je ale fakt hloupý = chceš vysvětlit proč? ;-)

Ten kůň byl extrém a podobný sem zažil zatím dva = nečekaných intenzivních brzdění hodně, kolik nevim

Viz nespočet měření a materiálů k tématu zimní v létě = až tak úplně neteoretizuju

Debatuje mě o tom že asi nastal průlom = že konečně existujou celoroční který sou asi lepší než zimní po celej rok
Kompromis
kyklop
| 7. 10. 2017 21:50
Keď ti vbehne na diaľnicu kôň, tak to nebude o tej pneu , ale o správnej reakcii a nespanikarení. Možmo poznáš u nás úsek na R1 medzi Novou Baňou a Banskou Bystricou, ktorý je dosť kľukatý. Na tom úseku som sa dávno vyhýbal vo vysokej rýchlosti v nočných hodinách exotovi, ktorému nefungovalo osvetlenie prívesu. Obehol som ho cez odstavný pruh. Ja som mal pod plynom tých cca 140, on asi polovicu. Horšioa reakcia, alebo o chlp neskoršie zbadanie prekážky by znamenalo, že nestihnem bez ohľadu na to, čo mám na aute obuté ;-)
Avatar - Hammunasakra
Kompromis
Hammunasakra
| 7. 10. 2017 21:47
Jj napsal sem jezdí = místo -il. Ale že nic se nesta-lo :-)

Nicméně podle aktuálních info tak jez-dí asi 65% Čechů
Avatar - _Karel_
Kompromis
_Karel_
| 7. 10. 2017 21:46
Tak já zase zvažuju pořádně vyztužit střechu auta, páč občas padají letadla. Úplně nejhorší pak je, když letadlo padne na koně, co zrovna vběhl na dálnici.

O čem tu vlastně debatujeme? Já se nehádám, že ideální není mít co nejlepší gumy, a nejlépe i správné zimní/letní. Jen říkám, že ani zimní v létě nejsou za určitých okolností taková tragédie, jak tady ty opět teoretizuješ.
Avatar - Hammunasakra
Jak kabát do léta...
Hammunasakra
| 7. 10. 2017 21:45
Ale nepřezouváš a ne každej má pneu ve sklepě = uskladnění taky něco stojí
Kompromis
kyklop
| 7. 10. 2017 21:42
V tomto prípade to vyzerá byť rozumná voľba. Keď som doma prevádzkoval dve autá, tak jedno malo tiež relatívne malý nájazd , cca 10k km ročne , ale k nemu som mal oboje sady. Ak by to pokračovalo, tak by som tam hodil celoročné a hotovo...Nakoniec to všetko dopadlo inak. :-) V rodine na tom bol podobne pred nejako dobou aj môj starý otec a otec. Dôchodcovia, nízky nájazd, veľmi umiernený štýl jazdy (nezamieňaj s brzdou premávky) a tiež by po zodratí pôvodnej sady leto zima skončili pri celoročných gumách. V prípade zlého počasia nemuseli sadať za volant.
Avatar - Hammunasakra
Kompromis
Hammunasakra
| 7. 10. 2017 21:41
V létě?
Avatar - Hammunasakra
Kompromis
Hammunasakra
| 7. 10. 2017 21:41
Byl sem teda jen jako spolujezdec ale zažil sem brzdění z vyšší rychlosti = když na dálnici vběhl kůň = s tim jestli si dáváš pozor to nemá souvislost
Avatar - _Karel_
Kompromis
_Karel_
| 7. 10. 2017 21:09
Karel psal, že dřív několikrát jezdil, ne že pořád jezdí. Měl by sis k sobě pořídit editora nebo překladatele.
Pokud musíš na dálnici brzdit 140-0, pak asi nedáváš moc pozor, co se děje před tebou.
Kompromis
topten
| 7. 10. 2017 21:08
co sem narazil na par odkazu, tak celorocni v brzdeni byly o něco horsi nez zimni
Avatar - Hammunasakra
Jak kabát do léta...
Hammunasakra
| 7. 10. 2017 21:07
Nejen na Velar = tyhle 2 modely a časem jich bude určitě víc se prodávaj dýl než Velar ;-)

Jedno auto máme na Prahu a okolí = i na tom sou Dunlop Wintersport 5 zimní a Dunlop SP Sport letní

Dík za toho technicky zdatný = vim že celý roky bych na celoroční ani nepomyslel. Teď poprvý jo = poprvý byť s určitym omezenim = jo
Kompromis
topten
| 7. 10. 2017 21:04
10tis najedu s hnojakem, tam hobluju zimaky celorocne
dohromady 30-35tis rocne s obouma autama
takze u jednoho taky poctive prehazuju letni a zimni.
letos výjimka, i u hnojaku přes leto letni, pristi tyden prezouvam na zimni

obe auta jezdi každý den, pricemz jedno musí byt schopny vyjet vzdy, abych dostal deti do skoly...

v zime jezdim v prumeru 2x tydne na dopoledne na hory na sjezdovku a 1x tydne s detma odpoledne nebo vecer, takze celorocni neprichazej v úvahu, navíc když toho s hnojakem najedu vic v zime nez v lete
Avatar - Hammunasakra
Kompromis
Hammunasakra
| 7. 10. 2017 21:00
To jak přitlačíš na plnynovej pedál ovlivníš = brzdovej si nevybíráš

A Karel bez problémů jezdí 140 km/h = a taky se nikdy nic nestalo. A možná nikdy nestane = a nebo stane = to si nevybíráš

Zatim má rozdaný karty že v době kdy já budu stát = on pojede nějakejch 40 km/h
Avatar - vosicky.senior
OT
vosicky.senior
| 7. 10. 2017 20:58
Vladimíra z nemocnice zatím nepustili, snaží se vyndat tu láhev :-| [odkaz]
Kompromis
kuny
| 7. 10. 2017 20:47
no ma to svoje specifikum - ja pri svem najezdu (35000+) a potrebe jezdit prakticky bez ohledu na pocasi samozrejme musim prehazovat. zimni plaste v horkych letech opravdu dobre nejsou (chapu, ze jezdis malo a nemusis vzdy a tedy toto nemusis nutne resit), o letnich na sneholedu ani nemluve. i tak mame v rodine adepta na celorocni gumy - viz. nize ;-)
Celoroční pneu
kyklop
| 7. 10. 2017 20:45
Asi tak, su "aplikacie" kde celorocna pneu dava zmysel ...
Kompromis
kyklop
| 7. 10. 2017 20:44
Tie merania ani testy nikto nespochybnuje. Ako som pisal vyssie, odjazdil som s tym dost, pricom na rozdiel dojde az ked pritlacis intenzivnejsie plynovy, alebo brzdovy pedal. Su ludia, ktory tak nejazdia za ziadnych okolnosti, naprikad moj dedo za cias ked este soferoval a on by mozno okrem hlucnosti rozdiel nenasiel nikdy. Relevantne data nikto nespochybnuje
Kompromis
kuny
| 7. 10. 2017 20:43
bingo... a protoze kdyz kupovala nove auto, tak ji tam celorocni plaste obout odmitli, koupil jsem ji pak jeste na zimu cela zimni kola a ted to jako blbec prehazuju >:-[]. no nic, uvidim, jak to bude pokracovat a casem to treba zredukuju na ty celorocni.
Kompromis
topten
| 7. 10. 2017 20:42
kdysi davno jsem jezdival zimaky barum a jak se oteplilo, tak opravdu mizely před očima. na zimu vždycky novy, po zime uz zadna slava a před prazdninama uz byly holy.
od ty doby jezdim standardni GY nebo nokian a ty docela drzej i v lete. u auta s najezdem 10tis rocne a nejezdenim v největších vedrech zadny velky ubytek přes leto není. to vic ubyvaj v zime tim vecnym prohrabavanim a podkluzovanim při brzdeni a v zatackach
Kompromis
kyklop
| 7. 10. 2017 20:40
Pri beznej jazde sa k tomu rozdielu nedopracujes, ked pritlacis na pilu tak sa rozdiel prejavi rychlo ;)

A mimochodom, za tú haváriu mohla letná, alebo zimná guma?
Kompromis
kyklop
| 7. 10. 2017 20:38
Pri tych podmienkach a kilometroch celorocne a hotovo...
Kompromis
kuny
| 7. 10. 2017 20:31
... mas velmi specificky pohled. co bys doporucil moji matce (60+), ktera uz je v duchodu, zije ve zvlnenem nizko polozenem terenu cr (okresni mesto), kde najezdi cca 5000 km rocne (zejmena po meste) a neni nucena vyjizdet, kdyz nasnezi nebo je ledovka? k tomu jeste dodam, ze tak 4000 km najede v letnim obdobi. hm? troufam si tvrdit, ze je ukazkovym adeptem na pouziti celorocnich gum. zimni jsou v jejim pripade kravina, letni zase v zimnim obdobi nesou vetsi miru rizika (mimo to, ze by policajti jeste mohli drzkovat) a tocit letni a zimni pri jejim najezdu je hola pitomost (zejmena s ohledem na degradaci tech zimnich vlivem stari).

edit: a propos, skupina takovychto pilotu neni vubec mala.
Kompromis
kuny
| 7. 10. 2017 20:23
... no, jestli budes dobre a drahe zimaky brousit cele leto, tak z nich na podzim budes mit mizerne zimaky ;-).
Celoroční pneu
webpaja
| 7. 10. 2017 19:55
U tebe to jednoznacne dava smysl. Urcite vybrat slusny model, v gumach jsem jeste nezazil, aby levne byly zaroven skvele ;-)
Jak kabát do léta...
webpaja
| 7. 10. 2017 19:40
Jasne a dali to na Velar... Vim naprosto dobre o cem mluvim. Skvely univerzal nefunguje.

To prece jako technicky zdatny clovek vis a pokud prece, pak ne pokryvajici dva extremy.

Jestli mas rad sebe a lidi ktere vozis, nikdy do podobneho nesmyslu neinvestuj (pokud nemas auto jen na prazskou grand tour).
Avatar - Hammunasakra
Kompromis
Hammunasakra
| 7. 10. 2017 19:30
Fakt: Ale pro mne rozumného soudného? :-)

No přes to jak sám sebe hodnotíš = je to nejspíš přesně obráceně = myslim s pneumatikama ;-)

Něco takovýhleho [odkaz] si za svuj život určitě čet i slyšel 100x = nebo? :-)
Včetně měření atd. atp. = jen já pamatuju mraky měření a srovnávání = autoklubů různej motoristickej médií atd.

Většina lidí = zhruba těch 65% letní vůbec nekupuje = jezdí furt jen na zimních. Dělá to většina = je to normální = i když je to spíš blbě

Bohužel je to fakt asi obráceně = lidi si i na drahý auto koupěj často levný zimní = přitom tě na silnici drží jen ten kousek pneu. Tragedie to bejt nemusí = ale může. To je celý = je to v reálu nebezpečnější než ty kvalitní celoroční = to je všechno

Jezdit na oježděnejch nebo zimních uprostřed léta = je blbost. Jestli z toho bude průser nebo ne = je prostě náhoda

Lidi dělaj miliony blbostí a nic se nestane = většinou ;-)
Avatar - _Karel_
Kompromis
_Karel_
| 7. 10. 2017 19:12
A jak jsi to poznal ty? Kolik máš najeto na zimních v létě?
Brzdnou dráhu ovlivní nejen gumy, ale taky brzdy, reakce řidiče.Klidně ve stejné míře jako gumy.
Když si vezmu test letních gum, tam třeba Barumky, Klebery, Nexeny, Nokiany a desítky no name letních mají brzdnou dráhu o 5-15m delší, než vítěz. Takže řeči o tom, jak je nebezpečný jet po dálnici 140 v teple ........ [odkaz]
Nic proti kvalitním gumám na kvalitním autě v dobrém technickém stavu, ale pro rozumného soudného člověka není žádná tragédie dojet zimáky v létě, aniž by přitom zabil sebe a všechny okolo.
Avatar - wakantanka
Ne, ne, je to konšpirácia.
wakantanka
| 7. 10. 2017 19:00
Ja som dlho jazdil OR 34 potom MP12 celorocne. Na extremne kopce som mal retaze. :-) ale jasne clovek jazdil inak, premavka samotna bola ina.
Avatar - speedfred
OT
speedfred
| 7. 10. 2017 18:54
Už ho preberajú na ARO
Avatar - Hammunasakra
Jak kabát do léta...
Hammunasakra
| 7. 10. 2017 18:46
To je to o čem mluvím = dřívější ALW byly fakt kompromis. Zlom nastal s těmahle 2 modelama

Určitě fungují = mnohem mnohem líp než si představuješ ;-)

Ty mluvíš o ALW jaký bejvaly celý desetiletí = na ty to určitě sedí :-)
Jak kabát do léta...
webpaja
| 7. 10. 2017 18:42
Upřímně platí...díky oblíbenosti u prodejců jsem měl s pár allw co do činění.

Manželce bych to nepořídil ani po ošklivém rozvodu ;-)

Určitě jsou situace kdy nějak fungují, jen to není sucho a teplo, teplo a mokro nebo třeba sníh a zmrazky :-)
Jak kabát do léta...
Neurotic
| 7. 10. 2017 18:39
Ve mě taky ne. GY na mokru zastaví až o překážku takže nevím co je na ní lepší a Michelin sice zastaví asi ještě před překážkou, ale potřeboval bych je na 1 zimáky koupit odhadem 2x což je v mém rozměru tak o 4 tisíce dražší než letní/zimní...
Celoroční pneu
comper
| 7. 10. 2017 18:22
Poradim ti, existuju take prevadzky, volaju sa "pneuservis" a tam ti gumy prezuju ze sa vobec nenarobis.
Kompromis
kalousek
| 7. 10. 2017 18:22
Taky je fakt že není guma jako guma. U některých to může být poznat víc, u jiných míň a určitě taky záleží na jakém autě jsou a tisíc dalších vlivů ...
Avatar - Hammunasakra
Kompromis
Hammunasakra
| 7. 10. 2017 18:19
Já ti s těma rozdílnejma pneumatikama na nápravách nevim. Znám lidi kterejm dokonce vadí o číslo jiná velikost pneu a disku na zimu = že to poznaj
Avatar - Hammunasakra
Kompromis
Hammunasakra
| 7. 10. 2017 18:19
Já ti s těma rozdílnejma pneumatikama na nápravách nevim. Znám lidi kterejm vadí o číslo jiná velikost pneu a disku na zimu = že to poznaj
Kompromis
kalousek
| 7. 10. 2017 18:16
V zimě jezdím na zímních, tvoje příklady nejsou úplně k věci

Psal jsem v létě s letníma vpředu a zimníma vzadu. Asi bych si třeba všimnul kdyby auto bylo v horku přetáčivé, tj. že ty zimálky kloužou citelně víc. Ale nevšiml a myslím že jezdím dost svižně, takže to úplná tragédie s těma zimákama nebude. Dopředu bych je samozřejmě nedával
Celoročky
comper
| 7. 10. 2017 18:15
Setrilek hlavu nepouziva, inak by nebol setrilek...
Jak kabát do léta...
JirkaX
| 7. 10. 2017 18:10
U mne ta guma (Michelin)důvěru nevzbuzuje. Na pohled normální letňák, žádné jemné lamely atd. A jen tak na vyzkoušení moc drahá.
Ne, ne, je to konšpirácia.
JirkaX
| 7. 10. 2017 17:51
No já jsem na zimu dával OR 7. Ale je fakt, že zpočátku jenom na hnanou nápravu.
Avatar - Hammunasakra
Jak kabát do léta...
Hammunasakra
| 7. 10. 2017 17:31
To právě s poslední generací a speciálně s [odkaz] a [odkaz] neplatí = už tak jednoznačně jako dřív
Avatar - J@...
OT
J@...
| 7. 10. 2017 17:26
A co na to strejda Vošický? :-)
Jak kabát do léta...
webpaja
| 7. 10. 2017 17:26
...tak trochu zbytečná diskuze.

Kdo najezdí málo, jsou pro něj all season zřejmě volbou. Pro ty, kteří auto využívají často a vyjíždí za každého počasí jsou sezonní pneu nezbytností.
Avatar - Hammunasakra
Celoročky
Hammunasakra
| 7. 10. 2017 17:15
Sou to špičkový Micheliny = na zimu i na léto = pokud šetřílek použije hlavu.. ;-)
Avatar - lordlord
Kompromis
lordlord
| 7. 10. 2017 17:15
přesně, po 11 letech byly obě sady jako nové, jen zimní na sněhu plavaly, teď po koupi auta na zimních kolech už jezdím pár let a spokojenost
Avatar - Hammunasakra
Kompromis
Hammunasakra
| 7. 10. 2017 17:14
Jak bys to chtěl spozorovat? :-)

Když ti v zimě nejde vyjet kopec = to pozná každej. Jestli si zastavil třeba o 8 metrů dál = poznáš leda když [odkaz] ;-)

Ve 140 km/h bude ten rozdíl větší než 8 m >:-[]
Kompromis
kalousek
| 7. 10. 2017 17:09
Na FWD co jezdí míň nechávám zimní vzadu i přes léto, 140 kmh po dálnici v horku jezdím úplně běžně a ještě jsem nezpozoroval že by bylo něco špatně přestože to praktikuju už mnoho let
Celoročky
Neurotic
| 7. 10. 2017 17:06
1500 za R14 mi přijde dost drahý >:D Navíc za 800,- Jsou Spitfire a co myslíš, že šetřílek koupí?
Avatar - Hammunasakra
Celoročky
Hammunasakra
| 7. 10. 2017 17:00
No to je právě ta chyba [odkaz] špičkový celoročky nestojej o moc víc = v zimě se krom nejextrémnějších extrémů vyrovnaj zimnim, v létě sou prostě lepší
Celoročky
Neurotic
| 7. 10. 2017 16:55
Člověk, který nechce kupovat 2 sady pneumatik si nepůjde v 90% případů koupit Michelin, ale spíš něco co stojí tak 800,-/kus takže je to v létě horší jak nejhorší letní a v zimě to samé...
Avatar - Hammunasakra
Kompromis
Hammunasakra
| 7. 10. 2017 16:49
Ty až tak ne = problém má pneumatika = ovladatelnost, brzdná dráha a tim celý auto. No a když to nevyjde [odkaz] pak i ty >:-[]
Avatar - Hammunasakra
Celoroční pneu
Hammunasakra
| 7. 10. 2017 16:47
Měníš sám? Jak vyvažuješ? Myslim že s [odkaz] nebo [odkaz] bys moh bejt spokojenej. Určitě lepší než zimní v horku

A ta výměna jednou za třeba 5 let = to má taky něco do sebe :yes: :-)
Kompromis
kyklop
| 7. 10. 2017 16:45
Ja by som s tym zasadny problem nemal, rozdiel sa beznych podmienkach neprejavi ;)
Celoroční pneu
FaustEric
| 7. 10. 2017 16:39
Uvažuju o celoročních pneu, do hor nejezdím, nájezd pod 10tis./rok a když extrémně nasněží, vyjet nemusím. Když musím, máme druhé auto na zimákách. Mě k tomu vede mj. i skladování kol s pneu. Teď máme dvě starší auta, na každé dvě sady a kola zabírají skoro celý sklep v paneláku. Kola na obou autech měním sám a už mě to taky fyzicky zmáhá, každý rok jsou nějak těžší. Kdyby je jednou za 5 let vyměnili i s gumama v servisu, dost by mi to pomohlo.
Avatar - Hammunasakra
Kompromis
Hammunasakra
| 7. 10. 2017 16:21
No vypadá to = že tak jezdí většina lidí ve státě ;-)
Pochybuju že by většina z těch 65% co vůbec nepřezouvaj a jezděj furt jen na zimních = se letní dálnicí ploužila třeba 80 km/h = aby měla podobnou brzdnou dráhu jako spoluobčani na kvalitních letních :-)
Avatar - traveldrive
Kompromis
traveldrive
| 7. 10. 2017 16:19
To nikto normálny. ;-) :yes:
Avatar - Hammunasakra
Kompromis
Hammunasakra
| 7. 10. 2017 16:06
Je to tak = já furt myslim = doporučuju ;-)

Já teda ve 3 domech nebydlel = to je fakt :-)

Ale pokud trochu něco víš čet si viděl si o současnejch kvalitních celoročkách = nějakej ten zasněženej kopec vyjedou s prstem v nose. Je to dokonce výrazně menší problém = než ty zimní v létě

Rozdíl je v tom že když v zimě narazíš na extrémní extrém = tak nevyjedeš. V létě kvůli tomu nedobrzdíš = na letních stojíš na zimních jedeš rychlostí přes 40 km/h ;-)
Avatar - _Karel_
Kompromis
_Karel_
| 7. 10. 2017 15:57
Není nic vyjímečnýho, že člověk bydlí klidně v nížině, ale od domu mu vede kopec. A dobré zimní gumy potom můžou být o tom, jestli ráno odjedu do práce, event. jestli sednu, nastartuju a odjedu nebo se tam budu půl hodiny trápit. Tohle jsem měl já u posledních tří domů, kde jsem bydlel. To jen ty si pořád myslíš, že tohle člověk zažije jen na horách.
Avatar - Hammunasakra
Kompromis
Hammunasakra
| 7. 10. 2017 15:55
Pokud jezdíš někde kde to je na hraně i se zimníma = neni o čem

Videa si viděl [odkaz] pokud jezdíš v horšim = pro tebe to neni = ale takovejch lidí je menšina

Většina si naopak neuvědomuje o kolik moc sou horší zimní v létě = a to nemyslim ve spotřebě ;-)
Avatar - Hammunasakra
Kompromis
Hammunasakra
| 7. 10. 2017 15:50
Co to je nejhorší podmínky?

Pokud bydlíš v horách atp. = prostě si to 4x4 a zimáky pořiď = o tom žádná
Kompromis
topten
| 7. 10. 2017 15:49
ja neverim, ze celorocni jsou v zime na urovni zimnich.
a kdyz jsem se zimnima v zime uz na hrane toho, ze to vyjedu nebo sjedu, pochybuju, ze bych to dal s celorocnima
Avatar - Hammunasakra
Kompromis
Hammunasakra
| 7. 10. 2017 15:45
Takhle se rozhoduje drtivá většina = dneska nejspíš už špatně ;-)

Jestli to máš k tomu lesu po normální zasněžený cestě [odkaz] [odkaz] bude to lepší než zimáky v létě :-!

Kvalitní celoročky už sou hodně jinde než před lety = zimní v horku sou furt stejně na .. jako před lety :-)
Kompromis
topten
| 7. 10. 2017 15:38
pochybuju, ze to co jeste vyjedu se zimnima, tak ze vyjedu i s celorocnima.
takze jestli jen jedny gumy na aute, ktery toho moc nenajede, tak za me rozhodne zimni
Kompromis
topten
| 7. 10. 2017 15:36
jenze celorocni ti v tech nejhorsich podminkach zimni nenahradi, takze bud s celorocnima zustanes doma, nebo pak pod kopcem zustanes stat a delat psi oci...
kdyz ale nemusis vyrazit za kazdyho pocasi a bydlis na rovine, celorocni bude asi lepsi volba.
ja si u nas troufnu za urcitych podminek jet jeden usek jen se zimaka s min 7mm, jinak to objizdim. neverim, ze bych to s dal s novejma celorocnima
Avatar - Hammunasakra
Ne, ne, je to konšpirácia.
Hammunasakra
| 7. 10. 2017 15:33
:yes: :yes: >:-[]
Ne, ne, je to konšpirácia.
neregistrovaný "SR20"
| 7. 10. 2017 15:31
A teraz si prečítajte debaty na najčítanejších denníkoch pod podobnými testami.
Väčšina ľudí je presvedčená, že je to všetko podplatené a žiadne lepšie gumy nie sú. Lebo oni na svojej Š120 s OR6 jazdili na hory....
Avatar - Hammunasakra
Kompromis
Hammunasakra
| 7. 10. 2017 15:27
Je to jako s 4x4 = obecně spíš nesmyslný rozšíření = kdo bydlí v horách, jezdí přes polňačky atd. = tam smysl jasně má

Dnešní celoroční = speciálně Goodyear Vector 4seasons 2 generace nebo Michelin CrossClimate sou už použitelná volba. Ve většině případů lepší než přes léto jezdit na zimních = což prej dělá neuvěřitelnejch 65% lidí
Avatar - Hammunasakra
Kompromis
Hammunasakra
| 7. 10. 2017 15:23
Jasně že záleží kde jak na co. Ale úroveň dnešních špičkovejch celoroček je pro běžný ježdění už celkově lepší volba = než od jara do podzimu zimní

S [odkaz] se na kopec vyhrabeš v dešti i sněhu + bezpečnějš jezdíš od dubna do října ;-)
Kompromis
topten
| 7. 10. 2017 15:18
u toho, kdo nemusi vyjet kdyz napadne snih a nebydli v kopcich, si celorocni misto jen zimnich predstavit dovedu.
Kompromis
topten
| 7. 10. 2017 15:15
zalezi na co to mas
se zimnima se vyhrabu na kopec kde mam les i kdyz zaprsi
s letnima na to muzu rovnou zapomenout
a 140 ani 200 po dalnici ve 35C s tim autem nejezdim, na to mam jiny
Avatar - Hammunasakra
Kompromis
Hammunasakra
| 7. 10. 2017 14:58
Dělá to 65% lidí :-|
Kompromis
peterle
| 7. 10. 2017 14:57
JA by som sa pri 35 stupňoch a 140 na diaľnici, na zimných necítil bezpečne. A ešte nejakých na dojazdenie ...
Avatar - Hammunasakra
Kompromis
Hammunasakra
| 7. 10. 2017 14:57
Ne to neni :-!
Avatar - traveldrive
Celoročné pneu
traveldrive
| 7. 10. 2017 14:51
Horšie:
1. V lete horšie ako letné
2. V zime horšie ako zimné

Lepšie:
1. Lepšie ako v lete zimné
2. Lepšie ako v zime letné

Čiže vo všetkých prípadoch to nie je nič moc, vždy to je kompromis. Riskantné pre konkrétne auto s týmito gumami, neohľaduplné voči ostatným na ceste. Ovšem a chlp menej riskantné a neohľaduplné ako celoročné používanie či už letných alebo zimných gúm, poprípade ojazdených či prestarnutých. Podmienečne použiteľné pri minimálnych nájazdoch na krátke a pomalšie trasy (po meste). Na svojich autách neriskujem ani to. Pneumatiky kupujem po 3-5 rokoch, podľa potreby, a nie je to až taká tragicky vysoká investícia.
Kompromis
kyklop
| 7. 10. 2017 14:21
V zasade suhlasim, pri mensich najazdoch v tom problem nevidim. S tym smykanim tiez suhlas, na x firemnych autach kde prezuvame hromadne je vidno pri mixe pocasia ako je chlad a vlhko, resp dazd ze zimna guma kapituluje hodne daleko pred letnou. Neratam pripady kedy je jedna nova druha ohoblovana az do hladka. Preto mi je divna aj masaz okolo magickej teploty 7 st celzia ako dovod na prezuvnie ;)
Kompromis
topten
| 7. 10. 2017 14:12
ja zimni jezdim celorocne na hnojaku, tedy na aute, ktery mam jen na kratky popojizdecky, do lesa, nebo na bordel. s timhle autem najedu tak 10tis rocne.
letos byla vyjimka, protoze zimaky pred lonskou zimou byly nepouzitelny, tak sem koupil novy a v lete se mi nechtely hoblovat skoro novy zimaky, tak sem tam hodil puvodni letnaky stary tak 6-8 roku. a ted jak je chladneji a mokro, tak ty stary letnaky klouzou tak, ze uz sem se parkrat malem nevesel do zatacky nebo nedobrzdil, pritom s cerstvyma letnakama na jinym aute nemam zadny problem. takze podle me vetsi problem v lete je stara letni guma nez zimni v rozumnym stavu.
Goodyear Vector 4 seasons
Xylo
| 7. 10. 2017 14:01
Mám na Lanceru už skoro 5 let (53 tis km) v textu zmíněné Goodyear Vector 4Seasons a pořád mají přes 5 mm. Ještě tuhle zimu je určitě nechám, mám doma Pajero na terénních Dunlop Grandtrek, které by zaskočilo za Lancera, kdyby napadlo nějak hodně sněhu. Gumy jsou na moje klidné ježdění fajn, ale trochu více kloužou na mokru, což mě vede k tomu, že asi vyzkouším něco jiného a zatím uvažuju od Vraníků po Crossclimate :-)
Avatar - Jenik3
Kompromis
Jenik3
| 7. 10. 2017 13:36
Nejde ani tak o najezd, ale o to, ve kterych koncinach clovek jezdi. Na vysocine jednoznacne zimni, ale u Breclavi? Chce to k pneu pristupovat s chladnou hlavou. Navic jedna vymena pneu 400 Kc, tedy 800 Kc za sezonu nevydam, kdyz si necham all year.
Kompromis
JirkaX
| 7. 10. 2017 13:11
Rozumný to bude zhruba tak po pěti letech. Až ztvrdnou, budou z nich taky celoročky.
Kompromis
kyklop
| 7. 10. 2017 13:11
Tykalo sa to firemnych aut
Kompromis
kyklop
| 7. 10. 2017 13:10
V davnej dobe sme nechavali zimne gumy po poslednej zime kedy este boli pouzitelnenako zimne na dojazdenie a v lete to nebola ziadna parada. Rozdiel sa prejavi az horsiej situacii, nie za bezneho jazdenia. Pre x ludi je celorocna guma riesenim, napriklad v miestach kde su miernejsie zimy, alebo pri nizsiom najazde.
Avatar - _Karel_
Kompromis
_Karel_
| 7. 10. 2017 12:54
Obojí je kompromis. Celoročky budou lepší v létě, zimáky v zimě. Ale udělal bych asi totéž.
Kompromis
topten
| 7. 10. 2017 12:37
to uz je rozumnejsi jezdit zimni celorocne
Kompromis
sulcik
| 7. 10. 2017 12:04
Dřív sem byl toho názoru že celoročky jsou nesmysl, ale teď když vývoj pokročil, tak říkám, že pro lidi co maj malej nájezd, je lepší jednou za 4-5 let koupit novou sadu kvalitních celoročních gum, než točit zimní a letní sadu 10 let....
Avatar - Googlit
Celoročky
Googlit
| 7. 10. 2017 12:04
Celoročky nejsou nejlepší zimní ani nejlepší letní pneumatiky. Na druhou stranu pokud člověk najede málo (a tím pádem mu nevadí rychlejší opotřebení a vyšší spotřeba) tak třeba Michelin CrossClimate jsou jednoznačně lepší než většina levných, dedikovaných typů pneumatik a to i zvučných značek.
Avatar - vabis
OT
vabis
| 7. 10. 2017 11:51
Domnivam se, ze bude >:D :yes: Ceske kombi? Avia nebo Tatra nemaji kombi. Pokud myslis sikmou habaduru z Mototechny vlastnene Acky, co se neblizi ani Tipu kombi, tak to bude teprve Legrace >:D
Avatar - twistedTSD
OT
twistedTSD
| 7. 10. 2017 11:42
Jsem zvědav, zda bude z posledního SM zveřejněn i srovnávací test, ve kterém Octavia zcela deklasovala nejlepší české kombi zapůjčené z Mototechny. Za tu diskusi by to stálo. >:D

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku