Zdravim. Sviti a stale se vraci kontrolka motoru, diagnostika pise zavadu P0325, cidlo klepani, zkrat, preruseny obvod. Vymenil jsem cidlo a utahl momentakem na 22 a nic. Nepomohlo. Vymenil stinici kabel do ridici jednotky a opet se vratila kontrolka. Vzdycky to vymazu diagnostikou, ale chyba se vrati. Uz fakt nevim. Muze byt preskoceny rozvod nebo spatne nastavene ventily? Motor jde docela tise. Taky je nizsi vykon, ale 43kw neni mnoho. Dekuji za rady.
Moc prosim o radu,jak jsem napsal mam audinu ktera nema vykon.diagnostika pise odchylka v sacim pitrubi,potom zas chyba egr ventilu ,vzdy jdeme s kamaradem co ma servis takovy ten garazovy🤫,postupne po pricinach opravy se nebo vymeni,ale vykon zas nic napise jinou chybu a tak porad dokola,kamarad dela ze vi jak dal furt rika tady to jak vymenime tak uvidis ten ficak 😁a zas nic,tak me napadlo ozvat se vam tady moudrym hlavickam s mraky a lety plnych zkusenosti,vymenil jse vahu vzduchu,dal jsem nove turbo repas.,nove elektromagneticke podtlakove ventily vcetne hadicek ,filtry olej,palivovy filtr,jo kos v nadrzi jsme jeste nedelaly co jsem se tady docetl,napada vas neco ?krom toho ze na nove auto nemam,predem vsem dekuji za postrehy a rady🙋♂️👨🏭
presne tak ! Nejakú lepšiu atmosféru je radosť dočiť do červeného , kdežto u turba je trošku iné ,aj keď nevravím že zlé.
Ja zabraňujem karbonovaniu hodne často. >:D
Ono vzdělání zde nechybí, alespoň to základní ;-) sání-stlačení-výbuch-výfuk. Přesně takto si to pamatuji ze základky..:-!
4min.:
[odkaz]
i s docela pěkným vysvětlením.
Ani tam nemusí být ten "radil", lidi se bojí to trochu vytočit nebo nedejbože podřadit. Člověk zapláčem, když vidí, jakým tempem se polovodiči sbíraj ze semaforů nebo zrychlují trojnásobně déle, než by auto zvládlo. Ale ono by si to vzalo celkově o decku víc a to se vyplatí. Že projede na zelenou polovina auto než by mohla nebo se nejebe v 90 do rychlého pruhu, nezájem.
jasne a hlavne by sa taky redaktor nemal pustat do takych clankov, na strane druhej si stale myslim, ze by som od auto.cz nic viac necakal ako to co sa tu docitame... v dobrom i zlom zmysle
no ono 1.5dci mala este dost kratke kvalty tak 130 na 4ke bolo kludne 3500ot co pri dlhych servis intervaloch a pouzivani osoby kt sa s tym fakt neserie a vypecie to na studeno pravidelne je dost vrazedna kombinacia na citlive kluky 1.5tiek
Komprese není kompresní poměr. Pokud se řekne že motor ztratil kompresi tak se mu samozřejmě nezměnil kompresní poměr, ale snížily tlaky kvůli netěsnostem
tak vyvazovak maju tiez len R4 diesle vacsinou, takze ked vyberies vyvazovak, tak ti hned odide dvojhmota a ked ju vymenis za pevnu tak ti to kluka nevydrzi... a nevydrzi to moc ani na 1.9TDI hlavne notorickym podtáčačom
a jako preco si myslis, ze nejaky ´´takyto´´ motoristicky server ma nejakeho skutocneho odbornika /aj zaplateneho to je vec druha/ na vsetky tech finesy ? ja to od webu ako auto.cz ani necakam ... myslim ze P. Dusil je tak akurat, nadsenie mu nechyba, vie napisat aj slusny test a k tomu obcas nieco technickeho s cim zvysi citavost a podpori diskusie vo webe... na tie ´´najodbornejsie´´ clanky tu maju predsa SM
Slusne upozornim na chybu raz, dva krat, pat krat. Ale nie furt! Ja neviem, ci je to len moj dojem, ale zda sa mi ze tento web isiel kvalitou neskutocne dole. Chodim sem zo 10 rokov a nestacim sa cudovat kam to za posledny rok-dva padlo...
Ze je to tu "naklonene" v prospech koncernu, to beriem. Vplyv domacej automobilky sa neda zmazat. Ale aspon technicka uroven tu byvala pomerne slusna, ako sa na technologicky portal napokon patri! Lenze odkedy sa tu vymenilo par klucovych ludi, padlo to tu niekam na uroven bulvaru. Nechapem, nechapem...
Tyhle starý benzíny dvouhmotu nemaj a upřímně, radši risknu kmitání než přidřenou kliku jen proto, že ostřik profoukneš pusou a zbytek tlaku oleje utekl přes ty vyvažováky. :-)
to dokaze aj nas sef servisu, ten zapiekol 1.5dci v megane 2 na dialnici, po 50 tisic km ho utahal... na octavii 1.6tdi je tiez schopny ist na 4ke po dialnici 150 >:D
Osobně se problematikou zanášení motoru rezidui spalování zabývám dvacet let. Na svých motorech používám VIF, vyjde tyo levněji než kupovat adekvátně aditivovaná paliva. Jenže nejde pouze o zakarbonování palivové cesty, ale vlivem vysokých teplot i o zapékání oleje v mazacích cestách. Zde jde často o zanesení a vyřazení kuličkových ventilů u trysek spodního mazání válců (typicky Twinspark Alfa Romeo). Zde pomůže pouze výměna nebo lépe mechanické či ultrazvukové očištění a případná výměna pružinky. Kdo nechce riskovat utavení motoru nebo jeho jinou formu destrukce, ten používá účinná čisticí a mazací aditiva jako je VIF. Kdo chce bojovat s postupným úbytkem materiálů na třecích dvojicích (převody, pístní kroužky a válec, vačky atd.), ten své motory pravidelně ošetřuje ruským Atomiem nebo dražším RVS-Tecem. Tato specifická aditiva na bázi minerálních koloidů dokáží reálně doplnit původní kovový materiál na původní sílu po záběhu, tj. na optimální sílu a současně výrazně sníží koeficient tření díky své skelnaté povrchové struktuře.
Mam svůj první automat a musim priznat, ze mam k nemu jedinou vytku. A to je obcasne zbytecne podtaceni. v 90% pripadu jsem spokojeny s tim jak se automat chova, ale tech 10% musim trosku automatu pomoct k tomu, aby udelal co chci. Bud trosku zrychlim aby se zvysili otáčky a nebo o trosku zpomalim aby auto podradilo. Drive jsem to resil tlačítkem SPORT, ale to me brzy prestalo bavit stále mackat, takze to resim zrychlenim si zpomalenim tak, abych dosahl idealnich otáček.
Nejen VW u benzinu. Máme Peugeota 5008 1,6HDI s tímto chytrým zázrakem a při 1500 otáčkách již nutí k dalšímu přeřazení. Motor je perfektně odhlučněn, takže bohužel většině lidí nevadí jezdit takto nízko, ale zkušenější řidič si všimne absolutní letargie motoru v těchto otáčkách stejně jako je slyšet i cítit, že motor tím trpí. Ovšem věřím tomu, že 80% řidičů bude jezdit podle šipek a těchto vlivů si ani nevšimnou....Já vyrůstal na Škoda 120 a favorit, kdy člověk jezdil podle citu...škoda, že dnes vám nějaká šipka musí radit kdy řadit, a ještě k tomu úplně nesmyslně. Zastávám názor, že ideální je oblast okolo 2tis otáček a je jedno, jestli je to benzin nebo nafta pro běžnou plynulou jízdu. Z kopce klidně méně, do kopce o něco více.
Mas pravdu ze "kompresny pomer" je dany konstrukciou. Kompresny tlak sa ale pocita (ak sa teda pocita pri navrhu motora, ked sa este nemoze zmerat) este s pouzitim ucinnostnych koeficientov: kompresna ucinnost, adiabaticka ucinnost, atd.
Koeficient kompresnej ucinnosti nie je ani u noveho motora 100%, a s opotrebenim motora dalej klesa...
Řekl bych že činnost spalovacího motoru je pro autora článku tak trochu španělská vesnice. Zjevně nemá tušení, že kromě samozápalů existuje i detonační spalování a oba zcela rozdílné jevy splácal dokupy. A k tomu se nám ještě snaží namluvit, že jiskra na svíčce normálně zažehuje směs až po horní úvrati.
Domnívám se že člověk se zásadními neznalostmi v oboru by do psaní takových článků neměl vůbec pouštět, asi tady zcela chybí jakákoliv sebereflexe
"...v některých případech může docházet k jevu, kdy je směs zažehnuta dříve, než na svíčce přeskočí jiskra. To znamená ještě před tím, než píst dosáhne horní úvratě (nejvyššího místa ve válci, v němž se píst na okamžik zastaví)..."
Tak po uzamknutom pripojeni zadnej napravy (ktore vraj rozdeli krutiaci moment 50:50), detonacom spalovani u vznetoveho motora a aerodynamickom prvku ktory generuje pritlak ale ziaden odpor si pisem do zoznamu blbosti typickych pre tento web dalsiu perlu! Kde vas preboha pozbierali? V pomocnej skole, ci co? Ved vy posobite tak, ako keby ste nemali ani paru o tom, ako funguje auto, potazne spalovaci motor!
Zmes MUSI BYT zazehnuta skor, ako piest pride do hornej uvrate! Ono to totiz chvilu trva, kym smes zhori, a spalovaci priestor sa natlakuje. Hovori sa tomu "predzapal", alebo "predstih". Tu to mate vysvetlene, vy "odbornici":
Komprese, přesněji kompresní poměr, se opotřebením nemůže měnit. Je daný konstrukcí motoru. Pouze se může změnit kompresní tlak. To slovo je sice vžité, ale v odborném článku by být nemuselo.
a taky se traduje, jak nejaka americanka v pujcenym aute cestou z bratislavy do brna uvařila motor, protože jela porad na jednicku, protože neumela radit. jen mi hlava nebere, jak se s tim rozjela ...
Běžná blondýna je schopna na křižovatce se rozjíždět na trojku, se kterou do ní přijela, nebo obráceně jet na trojku trvale /zvlášť u lépe odhlučněných aut/, tam kde už by měla mít šestku. Pro blondýny je DSG i v základním režimu pořád výhoda a výhra. ;-)
porad lepsi manual i s napovidacem, protože se muzes ridit vlastním rozumem, nez automat, kterej to tam hodi sam od sebe.
bohužel, v mnoha konfiguracích je manual nedostupnej, pouze automat
2000rpm neni samo o sobe spatne nebo nedostatecne, ale cistici moznosti primovstriku jsou omezene, takze tech faktoru pusobicich je vic.
Zajimalo by me ciste soukrome, kolik ridicu se obcas, po zahrati motoru, dostane k cervenemu pasmu na maximum rpm?
že je to článek jak přes kopírák z Autofora, tak největší zabiják výkonu u benzínů je dnes "napovídač" řazení u manuálů. Největší specialista je přes tohle opět koncern VW, protože pokud by se tím člověk řídil, tak do rychlosti 60-70 km/hod. vyskládá všechny kvalty a motor točí hrubě pod 2 tis.. Dlouhodobé ježdění tímto stylem zaručeně u přímovstřiků roznese karbon nad ventily a saze do katalyzátoru. Normální řidič tyto rady ignoruje, ale dovedu si představit běžnou uživatelku, která se tím řídí, a jak vypadá takové auto např. po 50 tis. km provozu.
Škoda, že článek nejde víc do hloubky - je to zajímavý téma a myslím, že by šlo rozpracovat i jinak než takhle "po náměstí".
Drobná nepřesnost, které jsem si všiml - směs se běžně zapaluje před dosažením TDC.