Zkuste si vzít brýle. A do Fabie to má hodně daleko. Předek auta je spíše přirovnáván ke Camaru nebo k Mustangu, ale rozhodne ne k Fabii :-):-):-) A světlou výšku má stejnou jako Sportage apod. Tak nevím, kde vidíte hatchback :-):-):-)
Teraz ako teraz >:D pokiaľ sa nemýlim, tak sa predávajú už asi štvrť roka. Ako píšem vyššie, nelieta ich hafo, ale každý deň aspoň jedno nové RIO stretnem.
To nic nemění na tom, že si Škoda připravila platformu, byť už ve třídě jedna byla a Škoda ji používala. Původně vznikla jen pro Roomster, s ničím ji nesdílel. Rapid ji pak jen podědil. Na Rapidu mě hlavně překvapilo, že použili staré motory. To jsem tenkrát opravdu nečekal.
akurat ze to chce aspon 16tky kedze je to uz dost vajcoidne a objemne auto .. lebo na tych 15tkach je to kusok bida nic v zlom.... ved uz aj take sandero stepway obuva 16tky a to sa pritom nehra na ziadny cross ... pritom bezpochyby bude daleko vacsim a lepsim crossom ako tato kia tragikomic .. pardon stonic... ked cross od kie tak seriozneho soula so serioznym motorom ... tento stonic je ozaj len take nafuknute rio ... kusok taka modna hrkalka... za mna je to aj nazivo sklamanie... nechapem cielenie na koho to cieli ( pre zeny do mesta? )... soul ma pritom podobny razvor aj podorys ale je fakt vo vsetkom uz uplne inde
KIA udělala pohledné auto.
Do města jako stylovka bez 4*4 ok.
Atmosfera 1.2 a 1.4 ...bezva volba , pro ženu rozvážející děti v pohodě motorizace. :yes:
Design se povedl , proti hrůze od Hjondaje vypadá auto dobře.
Interier má i pěkně netrčící tablet s tlačítky..super. :yes:
A kdo chce 4*4 , sáhne jinam..Mokka , Vitara či SX4 atd.
Re: To autíčko je docela lehké 1085kg bez řidiče, čili
Hmm, kabelka.... :-O
Snad se to dá říct i jinak. Tak třeba.
"Síť k upevnění předmětů v zavazadlovém prostoru v nabídce originálního příslušenství Suzuki Swift nehledejte." >:D
Rapid je hlavne krásnym príkladom využitia koncernového regálu, kde tu zoberieme toto, tam hento, tu niečo pridáme a tam zasa uberieme. >:D V čase príchodu Rapidu nástupcovia v C segmente už boli dávno na ceste a dosť dlho dopredu sa vedelo, že bude použitá MQB, nehovoriac o tom, že Rapid má dvojča Toledo. A preto mi príde divné, že napriek doterajšej praxi u H/K kedy v posledných rokoch mali modely v rámci koncernu svoje technické dvojčatá, tomu v tomto prípade tak nie je.
Ale vidiet vidim. Nie zeby ich bolo ako Fabii ale minimalne na vychode ich beha docela dost. Na vlastnu garaz som narazal z vlastnej skusenosti, ze niektore auta clovek podvedome prehliada az kym nezacne uvazovat o ich kupe resp. kym si jedno sam nekupi. :-)
Re: To autíčko je docela lehké 1085kg bez řidiče, čili
Posledního Swiště jsem ještě nezkoumal, ale u staršího byl kufr spíš taková kabelka. Těžko něco, do čeho bys strčil půlku domu. :-) Ten musí létat i s plným kufrem (pochopitelně ne olova).
Taktiež považujem toto auto za zbytočné a nevidím dôvod ho uprednostniť pred riom. Porovnateľná priestrannosť, svetlá výška, objem kufra, ale o dosť vyššia cena. Ak by som chcel nahradiť fabiu nejakým B SUV, tak týmto určite nie.
Vždyť zrovna Rapid je podobný případ. Vem si, že Rapid SB je delší než Golf a rozvor mají podobný (G7 má větší, ale G5/G6 ne). Místo aby použili platformu pro nižší střední, nasadili kočkopsa. Proč? Protože tehdy aktuální platforma pro nižší střední byla udělaná čistě pro multilink. Nepočítalo se s klikovou nápravou. Stejný problém musel VW řešit u Jetty a Brouka, pokud se nepletu. Pro USA ta auta nechtěli s multilinkem, chtěli je pěkně odrbat (netýkalo se to jen zavěšení). VW to nějak musel vyřešit a šel jinou cestou než Škoda. Škoda toho Frankensteina původně připravila pro Roomster. Kdo ví, jaké tam byly důvody. U Rapidu pak jen použili existující řešení (měl pak paradoxně větší rozvor než Octavia).
Je to jen otázka toho, jak moc to chtějí postavit. Pokud chtějí něco, co stávající podlahy neumožňují. Dá se na to jít z různých stran, ale pokud to chceš, nemůžeš použít stávající řešení. Tak to prostě je. Smůla. Můžeš si jít postěžovat na nádraží, že v žádném modelu takovou podlahu nemáš a prodraží ti to auto. A může to být tak jednoduché, že jedna z nich je novější. Ta druhá do budoucna nepřežije. Normálně bych spíš tipoval, že by za tím mohla být možnost zástavby hybridního/ elektrického ústrojí. Ale Stonic má snad něco takového také dostat, takže to tu asi roli hrát nebude. Ale je možné, že se s tím objeví další rozdíly mezi těmito platformami. Zatímco Kia mohla být spokojená s existující, nejspíš i levnější platformou.
ten je najmenší, tomu menšie sedeli, najnovší má vyšší pontón, širší rozkrok, žiada si väčšie, ale hlavne stonic je bobulový kros, tam malé nesedia aj keď na foto sú celkom obstojné, taký ecosport by mohol rozprávať.
tak tohle opravdu ne. Design je jak z deset let starého Tiguanu s naroubovanou přídí Kie, jízdní výkony a spotřeba dost nepřesvědčivé na to, že se jedná o lehké auto, a přepravní kapacita mizerná. Rio udělá lepší službu a o sedmdesát tisíc levněji.
Když už tedy malé korejské SUV, pak jednoznačně Kona. Nejen kvůli možnosti 4x4, ale celkově je o generaci vpředu.
Pisal som snad nieco o tom, ze to nie je tuctovy mainstream? Len som skonstatoval, ze nove Rio si naslo dvoch kupcov bez toho aby v nom sedeli ci sa previezli.
Stonicom som nejazdil. Nakratko som si sadol. Zatial mi je tazko sa k niecomu viac vyjadrovat. Trosku ma sklamali len same tvrde plasty vo vnutri. Spracovanie ci textury v ramci triedy vyborne.
Súhlas. Pritom keď som skúšal Stonic, najviac mi z malých crossoverov pripomenul podarené Suzuki SX4, lenže žiaľ bez tej štvorkolky a s nie práve ideálnym cenníkom. Napríklad litrové turbo je k dispozícii len s najvyššou výbavou.
Uplne s tebou suhlasim. Ja sam som bol uz takmer isty kupou Stonicu, lebo som vedel, ze Kona bude s 4x4 a presne ako ty som ocakaval rovnaku platformu s rovnakymi alebo podobnymi konfiguraciami. Ked som pred pol rokom zistil, ze dva "tie iste" modeli robi jeden koncern na dvoch roznych platformach, nemohol som tomu uverit. Na jednej strane sa setri na hrubke pozinkovania sroby, na druhej strane sa tu urobi taka hlupost, ze Stonicu kvoli platforme neumoznia 4x4, pritom by si tu clovek za 4x4 aj viac priplatil. Mozno clovek v Prahe 4x4 nepotrebuje ale som oblasti rakuskych Alp, kde 4x4 tvori asi 75% predajov aut (i preto je tu Oktavka 4x4 tak velmi oblubena, lebo konkurencia casto 4x4 vobec neponuka). Za mna sklamanie, o to viac, ze sa mi Stonic paci, daleko viac ako Kona.
Ve Světě motorů uvádějí pro tuhle motorizaci 3400 ot. při 130 km/h, což není zas tak moc na malou atmosféru. A celková spotřeba prý 6.5 l/100 km na jejich 200 km testovacím okruhu.
ja rovnako... nič extra okrem plastov navyše tam nieje... a mne skôr pripomína Sandero. No ale je tu dôvod posunúť cenu nahor.... a že sa v PO predali dve z kamiona? Fú to je teda obchodný úspech... na druhej strane keď som v roku 2006 kupoval hyundaja bol to skromný salon, prichádzal sem-tam nejaký dôchodca či bohatší otec ktorý dcérke kupoval getza... posun je veľký...
O.k. ale sam musite uznat ze to je proti zdravemu rozumu vyvijat v ramci jedneho koncernu dve velkostne blizke auta na rozlicnych platformach. To ako keby Golf mal svoj podvozok a Leon s Octaviou upraveny z Rapida/Toleda.
Ádo, najdeš tam i pořádný motor 1,6dCi >:-[] , pardon, teda CRDi. Auto vypadá cajk, ale vyloženě příjemný motor v nabídce nevidím. Kdyby to mělo R4 min. 1,2T okolo 130k s kratší převodovkou, to by byla věc.
Zástupci Kie nám na prezentaci Stonicu opravdu zdůrazňovali, že se jedná o dvě různé platformy. U Stonicu jde o architekturu z Ria, u níž pohon všech kol opravdu není možný. Podle Kie by o čtyřkolku v tomto segmentu nebyl dostatečný zájem, a tak Stonicu platforma z Ria "stačí" Hyundai má ale patrně jiný názor a u Kony použil jinou architekturu, už s možností pohonu všech kol.
Re: To autíčko je docela lehké 1085kg bez řidiče, čili
je to trochu ťažšie aj vyššie, vzduch nepustí. To, že sa musí podradiť, samozrejme nevadí. Dynamika je celkom v poho, len tu na autoserveri všetko pod 100 kw nestojí za reč. Ja mám približne rovnako výkonného swišťa a v pohode stíham aj diaľnicu. Nie plno naládovaný, tam by sa už zadýchal, ale na to nie je určený, aby držal ľavý do chorvátska aj s polkou domu v kufri.
u nás to je okolie bratislava trnava a všetko okolo. Dnes som videl prvé rio s dvomi blonckami (hneď sa mi aj to rio viac páčilo) a už je dlhšie v predaji. Aj C3 sa trochu rozbiehala a už behajú, ale napr. nových svišťov som videl viac ako ria a svište začali neskôr.
To autíčko je docela lehké 1085kg bez řidiče, čili
zhruba stejně jako Swift 1.3 a ten motor s ním musí cvičit celkem obstojně (80-120 za cca 9s není tak špatné), kdo nechce podřazovat, ať si pořídí 3.0 TDI (za trochu jiný prachy)
Kiu normálně můžu, ale tohle mě sice neuráží, ale ani moc nebere. Kupříkladu to oplastování s vlnkou na zadních dveřích vypadá divně... a celé auto působí tak, že by potřebovalo aspoň o 2" větší kola aby se na to dalo koukat - ok, ty 15" jsou asi fakt základ.
Čekal bych že redaktor aspoň zmíní jak je tapřevodovka odstupňovaná a kolik točí na 6°při 130 když to žere 7L v průměru. Pro nepříliš náročného motoristu do města a mimo dálnice asi celkem zajímavá volba. Auto ničím neuráží, pravda ani ničím nevyčnívá, ale přesně zapadá do dnešního stylingu.
Ja skôr verím tomu, že to je nejaká modulárna platforma, kde si dĺžku prispôsobíš ako chceš bez nejakých veľkých investícií, rovnako ako možnosť inštalácie AWD či naopak.
To isté by som donedávna tiež napísal, ale s litrovým turbom v Stonicu a teraz aj v Arone som maximálne spokojný. Samozrejme, životnosť si netrúfam zatiaľ posudzovať, ale stále sa tu objavujú až zbytočné predsudky.
U i30 a Ceeda si myslím totéž - výrobce ho tam nechce, jinými slovy, je to obchodní rozhodnutí spíš než že by to přímo nešlo. Nová i30 se (i s verzí N) snaží posunout nahoru, tak se nechme překvapit, třeba se časem i 4x4 objeví. Když se ale člověk podívá na hloubku kufru u nové i30, tak by se toho možná muselo předělat docela dost.
Kona a Stonic - bohužel do toho nevidím, jejich platformy neznám. Stonic a Rio mají shodně 2580mm rozvor, Kona má 2600mm -> asi bych věřil redakci, že to jsou jiné platformy.
zle som to napísal, u HB proste AWD nekúpiš aj keby si chcel. Výrobca ho tam zrejme nechce, tak ho niet. A osobne si myslím, že to je ten samý princíp u KONA vs STONIC.
ešte ma tak napadlo, Tucson či Sportage technicky vychádzajú zo Ceedú či i30. Pokiaľ u SUV je AWD možné u HB z ktorých vychádzajú nie. Tiež iná platforma?
Vďaka za odpoveď, ale proste mi to nejak hlava neberie, že veľkostne dve rovnaké autá by v rámci jedného koncernu stavali na dvoch rozličných technických základoch. To proste ide úplne proti koncernovému zdieľaniu techniky.
kde to je u vás? V BA? V PO keď doviezli prvé kusy do showroomu, dve sa predali hneď rovno z toho kamiónu. Švagor čo tam pracuje mi to vravel spôsobom, že keby nezažil tak neuverí. :-) A nieviem ako to je inde po SR, ale oni už predali jedného Stingera s dieslom a na druhého majú záväznú objednávku zadanú do výroby. Ten druhý je 2,0 benzín. :-)
u sesterského modelu Kona je to ve srovnání s dalšími malými SUV trochu jinak. Vůz totiž nevychází z menšího sourozence, ale je postaven na zcela nových základech, které pohon všech kol umožňují. Proto ten rozdíl.
17 v najvyššej, inak 15, na to môžu doplatiť. 9 l na diaľnici so 6 prevodovkou? Ak sa budem snažiť, tak sa dostanem na priemerku 6? NIč moc.Zatiaľ u nás nevidím behať nové rio, nejak tuším nejdú.
Mám za to, že jak Stonic tak sesterský Hyundai Kona vychádzajú z B triednych hatchbackov teda z Ria a i20. Tie pokiaľ viem zdieľajú rovnakú platformu a množstvo techniky. Tak ako je potom možné, že u Kony je AWD možný zatiaľ čo u Stonica vraj kvôli platforme nie? Nebude to proste tým, že koncernové vedenie predpokladá, že u Hyundaiu sa nájdu zákazníci ochotní si priplatiť za AWD a u Kie nie?
Foukání tříválců moc příjemnosti nepřinese a hnaní výkonu atmosfér otáčkami se taky moc nehodí. Když máš větší motor s větším kouťákem, tak ten motor nemusíš honit, jízda je příjemnější a spotřeba stejná. Na chromý chod tříválce hned zapomeneš a taky na mrtvolnost, než se turbo nadechne.