Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford Model A (1927-1932): Proč nebyl nástupce Plechové Lízinky tak úspěšný

Model A, následník slavné Plechové Lízinky, se postavil proti konkurenci od GM. Nebyl už tak primitivní jako Model T. Dá se auto se skoro pěti miliony kusů na kontě označit za neúspěšné?
Zpět na článek
9. 11. 2017 08:19
8000 aut denně?
Milá redakce jste si jistý tímhle číslem? Já jen že Škodovka aktuálně bouchá asi 3000 aut denně a to je panečku fabrika jako kráva. Že by ve 20 letech bez robotů a automatizace dělal Ford skoro 3x tolik? To se mi moc nezdá.
Avatar - Bubáq
9. 11. 2017 06:53
Dobrý pokus,
ale tento článek z Vás nálepku koncernové hlásné trouby nesejme!
;-)
9. 11. 2017 00:19
Re: Chlazení.
ok.

Přiznám se, že nevím, jak to u áčka doopravdy s chlazením přesně bylo. Obecně však je obvyklé, že první a starší varianty různých automobilů bývaly vybaveny prvotně jednodušším termosifonovým chlazením. S postupem vývoje modelu, se zvyšováním výkonu a modernizací se přecházelo na chlazení s nuceným oběhem, méně náročným na objem chladící kapaliny, s vyšším chladícím výkonem, s nižší hmotností, s přínosem rychlejšího ohřevu a s menšími nároky na "stavební výšku" celého systému, nehledě na zhoršenou funkci chlazení při stojícím automobilu s běžícím motorem u termosifonu. Proto je mi divné, že by to zde bylo obráceně. Možné to je, ale divil bych se.

Nakonec ze všech fotografií motorů v galerii mám pocit, že vodní pumpa byla vždy stejně realizována na společné hřídeli jako vrtule chladiče. Pumpa je, podle mě, umístěná pod přírubou v hlavě válců, s přímým odvodem horké kapaliny hadicí rovnou do chladiče a to na všech poskytnutých snímcích. Tak nevím, mrkněte se ještě na to. ;-)

(Ano, vím, že jsem tak trochu blázen. :-) )
8. 11. 2017 19:23
Chlazení.
Známe kapalinové chlazení buď termosifonové (samočinné, samotížné), které funguje na základě změny hustoty kapaliny, která se mění při změnách teploty kapaliny a je bez jakéhokoliv čerpadla nebo s nuceným oběhem, kdy je kapalina hnána oběhovým čerpadlem.

V textu uvedený termín ".....konstruktéři použili termosifonové chlazení s nuceným oběhem a čerpadlem, ...." je hloupost.

Šmouha na jinak pěkném a poměrně obsáhlém článku s bohatou a popsanou :yes: fotogalerií.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku