Porsche se s panamerou trefilo zákazníkům do vkusu a je načase opět trochu rozvířit vody luxusního segmentu. Co byste řekli variaci na téma kombi? Jmenuje se honosně Sport Turismo.
To, že mají dvě převodovky stejný počet stupňů, neznamená, že jsou to stejné převodovky. A to ani v rámci jednoho modelu. Není jen jedna 7 stupňová PDK.
Je vidět, kde se ACZ inspiruje. Nadpis slibuje něco, co pak článek neposkytuje. Člověk by třeba čekal nějaká čísla. Ono je těžké porazit dobrou dvouspojku, když řadí prakticky okamžitě. Předpoklad pro to je, že dobře předpoví, kam se bude řadit. U těch dobrých se kolikrát udává čas přeřazení 0 ms (osobně to beru jako trochu hyperbolu). Rychleji to jde jen těžko. A když jsem četl, že jedním z klíčů k rychlosti této převodovky je, že má na kterémkoli stupni otevřené jen dva prvky, tak jsem se musel usmát - to samé udělali u 8HP (vzpomínám si, jak u ZF ukazovali, jak efektivní je podřazení z 8 na 2). A ta je jak stará? Že by se třeba zmínili o uzamykání HDM, to ne. Informace skoro žádné. Ale je mi jasné, že máš obě auta projetá. >:-[]
Panamera má plug-in hybrid i se základním šestiválcem (AWD) a je to druhá nejlevnější motorizace (levnější je jen základní šestiválec samotný, který je jako RWD i AWD). Mně osobně dává větší smysl, protože hybrid udělá větší rozdíl (z hlediska tedy výkonů, což jakž takž může vykoupit tu šílenou hmotnost - tři metráky navíc). Turbo samotné je už hodně rychlé a potřebovalo by výkonnější systém (ta elektrická část je stejná). Nebo alespoň "silnější" převodovku.
Kdy naposledy VW vypustil nějakou šílenost? 90. léta jsou pryč. Piëch, který za takovými projekty typicky stál, je pryč. Do počtu by to bylo tak jako tak.
Mě se na palce neptej, nejsou ode mě, ale jestli chceš, můžu ti moje palce přidat.
Dám/přidám ti (jako důkaz) teď po jednom na tvé poslední tři reakce.
VW zatim hybridní technologie nabízí jen v drahejch respektive nejdražších modelech. Panamera Turbo hybrid je skvělá = ale dostat tyhle sofistikovanější technologie do běžnejch aut běžnejch cen abych to napsal neprůstřelně = to zatim VW neumí
Napsal jsi: "...neumí to zatím aplikovat do levnejch masovejch modelů typu Yaris nebo Auris = pro koncernisty přeložim: Polo nebo Golf".
A Golf je pro VW tím samým modelem jako Auris pro Toyotu (kompaktní hb).
Takže možná si to myslel jinak, ale napsal jsi to tak, jak si to napsal. Model je model a verze je verze. Pak jsi měl napsat, že to neumí nabídnout v cenově přijatelné verzi a nepsat zbytečně o modelech (Auris/Golf) obecně, protože Golf je obecně ještě výrazně masovější model, než Auris, a to, že zrovna GTE postavili (celkově) jako jednu z jeho vrcholných verzí na tom logicky nic nemění.
"sfoukolo", jo... >:-[]
8st. PDK je jen v Panameře, v Cayennu je 8st. TipTronic, takže zjistit kolik se jakých 8st. automatů v Porsche prodává, by neměl být neřešitelný problém.
Aha = tys to nepochopil jak sem to myslel = tak zopakuju: Neumí to aplikovat do levnejch masovejch modelů. Golf v základu přes milion = to neni levnej masovej model ;-)
Kvalita převodovky není primárně o počtu převodových stupňů a v naprosté většině případů sedm bohatě stačí. Nebo si snad myslíš, že takové GT3, nebo GT2 RS, chybí "osmička"?
Myslíš zajímavý, kolik se celkem prodalo Porscháků s 8st. automaty nebo jen s 8st. PéDéKáčkem?
Myslim že důvod proč sou hybridy u koncernu jen v těch nejdražších verzích je ekonomika výroby = neumí to zatím aplikovat do levnejch masovejch modelů typu Yaris nebo Auris = pro koncernisty přeložim: Polo nebo Golf ;-)
Proto jsem psal, že Passat měl variantu W8. To taky v mainstreamu nikdo neměl. Golf VR6 taky moc konkurencí nebylo, ikdyž by se našlo.
Jenže teď už to tam není a to mi přijde prostě škoda. Zvlášť s ohledem na to, že v konceptech na MQB bylo na poli PHEV i třeba VR6 a dva elektromotory. To, že to nemá ekonomický smysl je věc jedna. Ale jaký ekonomický smysl měl Phaeton.. Jenže když se prodávají R4 jak na běžícím pásu, není důvod pouštět se do vývojově dražších variací. Každopádně počkej kolem roku 2019, najednou bez PHEV nevyjdou emise a bude to mít kde co.
A k tomu "slabému", jde o to, že Panamera je v hybridu TOP specifikace. Zatímco u VW je to tak nějak do počtu. Líbilo by se mi, kdyby to tak bylo i třeba u toho Passatu.
Vidim že pravda bolí = minimálně 2 :no: z nás >:-[]
7 st. PDK jako nový bylo super a velmi slušný je i dneska = ale jak sem napsal zbytek světa nezůstal spát. 8st. GM v Corvette je už pár let lepší. Zajímavý by bylo kdyby byl dostupnej údaj kolik se letos prodalo Porsche 8st. a kolik 7st. ;-)
Slabý? Asi by ses měl seznámit s tvrdou realitou mainstreamové střední třídy, Passat GTE si namaže na chleba většinu konkurentů ve vrcholných specifikacích.
[odkaz]
[odkaz]
A proč by měli dělat konkurenci sami sobě (z hlediska výkonu), to už mi hlava vůbec nebere, Passat GTE nemá problém konkurovat prémii,
[odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
dělat ještě něco "lepšího" v mainstreamu nemá špetku ekonomického smyslu, buď by to bylo drahé a nikdo by to nekupoval, nebo by to bylo levné a výrobce by na tom jenom prodělával, obojí je nesmysl. Až tady budou ve střední mainstreamové třídě nabízet konkurenti alespoň jeden plug-in s podobnými parametry, tak se možná Passat posune někam výš, ale dnes, kdy prakticky nemá ve své třídě konkurenci je to utopie.
Mna vzdy potesi ako sa niekto zasekne v minulom tisicroci a nasledne sa prezentuje ako "opravdovy fanda". A je uplne jedno ci ide o auta alebo akukolvek inu vec. Aj tak si to nekupis, tak co riesis?
A najsmutnejsie na tom to, ze si neuvedomujes, ze ludia, ktorymi svojim sposobom pohrdas, tahaju vyrobu a vdaka nim este existuje to, z coho mas mokre sny ako "opravdovy fanda".
No, tak nějak slabý vlastně je. Představoval bych si konkurenci pro 206 TSI a pro 176 kW BiTdi, tedy třeba kombinaci 2,0 TSI a k tomu dva elektromotory s celkovým výkonem někde kolem 300HP a hlavně pohon všech kol.
To jsou typické příspěvky typu - čím méně toho (o tom) vím, tím větší mám potřebu se k tomu zásadně vyjádřit... 8-s
P.S. Ale jinak to chápu, nejlepší auto na světě (Mustang) se přece (taky) v kombíku nedělá...
V roce 2001 také nešlo dohromady spojení Porsche+SUV+diesel. Někomu zase nejde dohromady, že Mercedes montuje do svých aut motory od Renaulta. Jaguar patří Indovi, Volvo Číňanovi a Škodovka Němcovi a nikdo se nad tím už ani nepozastaví.
A co si představuješ pod pojmem "rozumný"? Passat GTE je snad slabý? 160 kW a stovka za 7,4, dojezd 50 km, co by sis v mainstreamu představoval lepšího? Jasně Panamera s V8 to není, ale také to nestojí 5 mega.
VR6 poladěná je a běžně se používá (USA, Čína), takže jsme v kruhu zpátky u těch evropských politiků.
Spíš mi vadí, že tam nedají nějaký rozumný hybrid. Navíc ze zkušenosti mi žrala VR6 stejně jako R4. Takže kdyby se ta VR6 trošku poladila (vypínání válců) možná by to vyšlo stejně. Takhle nahoněnej R4 je prostě už za hranou a je to vidět na spotřebě a hrubším chodu.
Na prvních 9000km jsem měl tak 75% dálnice (cestovní rychlost 150 tempomat, málokdy nějak podstatně víc), 20% okresky a 5% město víkendovým provozem. Byly to vlastně hlavně dálkové trasy 700-1000km a vždycky to vyšlo 10,5 plus mínus deci. Pořád 98+ natural. Teď s tím jezdím víc město a běžný provoz a mám dlouhodobou k 12l.
Naprosto klidnou jízdou v eko režimu kde je cca 25% okresky silnice druhé třídy, 5% okresek první třídy s cestovní rychlostí 100 bez předjíždění, 60% dálnice s rychlostí kolem 130 (tím myslím 130 ne 160) a zbytek město v nočním provozu to ukáže tak 8,5. Za míň ani s větrem v zádech z kopce...
Reálně mi 3,6 VR6 ukazovala v kombinaci 11, město 13 a mimo to žralo snad i míň než tohle. Ale jezdilo to na 95 natural.
Kombík a sportovní nejde dohromady. Stejně jako Porsche a kombík. Ale jak vidím pod články místní komentátory, kteří onanují nad každou chybičkou novinářů, tak tady moc opravdových fandů aut není a tohle do toho zapadá.
To, že Passat nemá dnes v Evropě V6 není problém VW (ani jiných automobilek, které jej také nemají v mainstreamové střední), ale problém politiků a klientů, když politici v EU nastavili podmínky tak, že V6 znamená platit pokuty za nadlimitní emise, tak je jediná možnost, jak takový motor udržet v nabídce a to by byla ochota klientů platit za V6 včetně těch pokut a to prostě klienti ochotní nejsou a výrobci logicky takové volby stahují z nabídky (poptávka/nabídka). Dnes už s tím začínají mít problém i prémiové značky, třeba Volvo už hodilo vidle do hnoje a slušnější motor nenabízí.
Takže máš v zásadě jenom jednu možnost, volit jiné politiky, vyčítat to Diessovi nebo jak se ten pták jmenuje je zbytečné.
Za Ferriho (který se sportovními auty začal) života vlastně vznikly dva koncepty "Panamery" (989 a 932). Nebo malé, levné auto pro Čínu. Vytvořili koncept MPV založený na Sharanu. Jo, ten se skutečně musí v hrobě obracet. >:-[]
Jak to, je to prece nejsportovnejsi kombik na trhu? Jestli ti teda nestaci 23 verzi 911 Carrera v nabidce Mrkni na nabidku Jeepu sama srajda do mesta, da se ted o nich rict ze to co vyrabej je spicka na trhu stejne jak Porsche? Prestizni uroven na trhu ma Porsche porad, treba takovej Jeep co ted vyraby za nanuky tak to vypada ze na nejaky odkaz v puvodu uplne zapomeli.
V posledních 4 autech jsem měl 2,0 TDI, teď mám 2,0 TSI s 206kW a s ohledem na fakt, že nic jinýho není to nejlepší volba je.
Ale srovnání s 3,6 to opravdu nesnese. A to i přes to, že všichni na to 2,0 TSI pějí chválu, tak po pár tisícovkách kilometrů přijde vystřízlivění. Dole to nejede, reakce na plyn do cca 2800 otáček žádná, chce to 98+ Natural a jezdí to reálně za 11. Nemyslím si, že by R6 3,0 v BMW 3 jezdil za podstatně jiný čísla a navíc levnějšího naturalu.
Jistě, mohli udělat místo Passata GTE tak jak je kombinaci s 2,0 TSI a dvěma elektromotorama, pak by to projevem dohnalo šestiválce a spotřebou se přiblížilo dieselovýmu R4. Ale stálo by to víc peněz a marže by byla jaká, nižší...
K pár týdnům ježdění s 1,6 DCI v Espace bych se vracel velmi nerad... Musím ale uznat, že třeba poslední evoluce 1,4 TSI se mi docela líbila. Nízká spotřeba, slušná odezva a hlavně tichý projev. Ale to 2,0 tsi v tý vrcholný verzi už tak klidný běh nemá. Prostě ta 3,6 byla úplně diametrálně něco jinýho a to už je to zase kousek historie..
Ferdinand a jeho nasledovnici si rikaj "na zacatku jsme vyrabeli i traktor, aby jsme prezili muselo prijit v devadesatkach SUV". Stejne tak se muzou obracet v hrobe zakladatele Jeepu kdyz po vstupu do koncernu FCA vyrabej takyovy hruzy.
Předpokládám, že celkový moment systému bude limitovaný převodovkou. S vypnutým motorem bude schopen podat maximum bez omezení. Elektromotor je tak silný/ výkonný, aby to auto mohlo v pohodě jezdit v EV režimu. Když bude motor běžet, bude záležet na strategii (a zvoleném režimu). Při tahání zespoda by například spalovacímu nemusela ŘJ dovolit jít nad nějakých 75-80 %, pokud máš dost energie. Protože mu pak rychle padá účinnost.
No u mainstreamové automobilky je v Evropě dvoulitr nejlepší volba, to není žert, to je realita. Ostatní mainstream se často snaží vnutit myšlenku, že maximum je 1,5 nebo 1,6 litru. A dávat za příklad mainstreamu AMG od Merce je trochu úlet, ten snad konkuruje spíš tomu Porsche nebo Audi než Golfu.
Převodovka podřadí/nepodřadí podle toho v jakém je režimu a jak moc tlačíš na pilu (na pedál). Takže když jedeš na osmičku 100 km/h, tak motor točí nějakých 1200 ot. tedy spalovák zdaleka není v maximu svého toč. momentu (770 Nm má až v těch 1960 ot), ale soustava spalovák/elektro má již v těchto otáčkách 400 Nm od elektromotoru plus nějakých 350 Nm od turbomotoru tedy se blíží svému maximu, které začíná na 1400 ot. kdy soustava dává již 850 Nm.
Když jsi v nějakém režimu ekoplecho a potlačíš jemně na plyn v těch 100km/h, tak auto nepodřadí, ale zrychluje s toč. momentem 750-850 Nm díky elektromotoru, samozřejmě když dáš podlahu, tak osmistupňové PDK podřadí klidně na 3 st. do oblasti max. výkonu, tedy otáčky jdou někam přes 5500 ot./min. Jinak řečeno, mezi volnoběhem a 1960 ot. je spousta prostoru pro 400Nm elektromotoru aby když jsi v nějakém cestovním módu a chceš plynule zrychlovat na vysoké stupně, tak aby to nebylo trápení, samozřejmě kickdown nebo režim Sport+ je něco jiného, tam PDK okamžitě podřazuje jako zběsilá.
Pokud s tím opravdu někdo jel dál než že to přeparkoval v garážích, musel by napsat lepší článek. To auto je napěchovaný technikou a zasloužilo by si samostatný test a hlavně technický rozbor. Zajímalo by mě třeba topení, respektive jestli tam je tepelný čerpadlo. Pak bych docela rád věděl, jak se chová převodovka v zatáčkách a jak reaguje elektromotor. Průběh točivého momentu by si zasloužil minimálně graf a porovnání s "obyč" V8.
Co mě na VW štve je, že se nebojí nacpat takovouhle výkladní skříň do Porsche, A8 a Q7, ale přitom mainstream ostrouhává. Viz nedávné prohlášení Herberta Diesse o nenasazení PHEV do řad relativně běžných aut. K tomu je ale hromada článků o hybridní Fábii a Karoqu. Takže to na mě celé působí jako máme to ve skříni, ale zatím to na trh nedáme, protože na konvenčních autech máme větší marži. Počkáme, až to bude nutné. Ok, jezdí hybridní Passat a Golf, ale je to drahý, bez pohonu obou náprav a má to dost much.
Přitom dřív měli "koule na VR6 R32 Golf nebo na Passata W8. O Touaregu W12 nemluvě. A teď se nám snaží vnutit myšlenku, že 2,0 je nejlepší volba... A přitom to jinde jde. Pořád existují auta jako je C63 AMG nebo GLE 500e...
A úroveň článků tady mi nestojí za zmínku..
Jezdim hybridních jen elektrickejch 207 Nm v C segmentu a ne že by to bylo přesně poznat kdy co jak = ty přechody sou fakt relativně nepoznatelný = ale ten elektromotor pomáhá a zabírá hlavně odspoda = líp než TDI PD ;-)
Neřek bych tomu ale okrajový = těch zrychlení a nejen od nuly je obrovský množství. Tam všude funguje. Myslim že neni náhoda že vrcholný Porsche spojili s elektromotorem = v levnejch příměstskejch vozech i vrcholnejch supersprtech to podle mě má smysl = i když spousta lidí na hybridy kouká furt spíš s nedůvěrou. Nebo spíš nepochopenim
Úroveň článku sem zmínil a správně to rozepsal gil :-)
Však oni to nesečetli, to by jinak psali celkových 1170 Nm. Já jen říkám že 400 Nm elmotoru bude jen velmi okrajový režim i když článek se snaží navodit pocit že je to úplně jinak.
Ono toho v článku chybí víc. Ani zmínka, že hybrid je plug-in, ani zmínka o event. režimech čistě el. jízdy (když je to plug-in), ani zmínka o velikosti resp. kapacitě akumulátorů.
U hybridů podstatné informace. Ale víme, že "Stačí pomyslet na předjetí, zarazit plyn do podlahy, a už abyste zapínali blinkr". :-|
I Porsche bude fungovat jako jakejkoli hybrid = těch 400 Nm elektromotoru bude od nejnižších otáček = je to rychlejší než podřazení. A i když se to některý automobilky snažej populisticky sčítat = čistě sčítat to nejde = de spíš o překrývání nebo jak to říct
Převodovka je normální Porsche 8 st. dvojspojka PDK
Trochu mi uniká kdy vlastně elektromotor poskytuje slíbených 400 Nm. Spalovák dává v širokém rozsahu 770 Nm a celkový moment obou motorů je 850 Nm, tj. elektrických je pouze 80 Nm.
Samozřejmě více by elmotor mohl zabrat v pásmu pod 1960 ot. kdy je moment spalováku nižší, ale tam bych při větším plynu čekal spíše že automat bleskově podřadí a pustí motory do vyšších otáček. Takže mě napadá jen krátký zlomek sekundy po prudkém přidání plynu než naběhne více turbo.
Mimochodem o druhu převodovky není v článku ani zmínka.