Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Retro test Mercedes-Benz 300 E-24: Sen dobových československých novinářů

Je to už hodně dávno, co byl ve Světě motorů naposledy test vozu s třícípou hvězdou ve znaku. Dokonce ani ten dnešní by nepřerušil dlouhou přestávku, nebýt okolnosti, s níž jsme nepočítali.
Zpět na článek
Avatar - MarTin1
19. 11. 2017 11:24
Re: neni 124 jako 124
500 mělo hlavně podvozek Porsche..... dneska sehnat nezpatlanej, neztuzenej kousej v hezkým stavu..... skoro nemožný a když už tak za cenu, která atakuje už nový modely E a S >:D Pro mě srdcovka
18. 11. 2017 21:56
Re: Co chybí
Ved s anglickom to ide pekne do sraciek...
18. 11. 2017 20:43
Re: Co chybí
Ona to ale nebude jenom nase specialita. V Anglii ted srovnavali superb s BMW 7 V12.
18. 11. 2017 20:17
Re: Co chybí
Nu, bylo by to srovnání soudobého nejlepšího v tuzemsku masově vyráběného vozu s pouhou německou vyšší střední třídou. Navíc jsme měli včera 17. listopadu, čili by už jen toto datum k podobné srovnávačce přímo vybízelo.
Mimochodem - nezapomněl jsem na Tatru 613, jenže kdo by se odvážil porovnávat unikátně kontruovanou reprezentační limuzínu s nějakým řadovým výrobkem západní provenience.
18. 11. 2017 19:43
Re: Co chybí
Dnes tí angažovaní urobili porovnávačku Mercedes E a Škoda Fabia?

Pane vy žvaníte a jste v tom dobrý >:D
18. 11. 2017 18:43
Re: neni 124 jako 124
Hmm, pokud jsi měl E500, řídil jsi velmi vyjímečný automobil, v podstatě takový kitcar, pětistovka má tolik odlišných součástek, že jí jen vidět na srazech je velmi vzácnou záležitostí. Jinak máš pravdu, W210 byla konstrukčně velmi vydařená, ale ekologické vodou ředitelné laky vytvořily v kombinaci s čínskými plechy otřesnou kombinaci. Pak už mě to nějak přestalo zajímat.
18. 11. 2017 18:28
Re: .
Palubku mě to připomíná jak tu ve škodofce.
18. 11. 2017 18:22
Co chybí
Je Škoda, že tedy ještě nebyli novináři dostatečně angažovaní. Vždyť co bránilo vytvoření exkluzivního srovnávacího testu s tehdy žhavou novinkou Škoda Forman. Můžeme se jen dohadovat, jak by tato srovnávačka mohla vypadat a jak by dopadla. Ano, na straně Merglu by byl o něco silnější motor a (v podstatě nedůležitá a zanedbatelná) lepší výbava - pokud by ovšem nebyl Forman nasazen v nějaké akční verzi s otáčkoměrem. Ve všem ostatním by ale ale zajisté vynikal tuzemský výrobek. Zejména by sedanovitá teutonská kastle jen stěží mohla konkurovat geniální variabilitě a prostornosti škodováckého pozadí. Jízdní vlastnosti by vyšly asi tak nerozhodně, přeci jen vysoká mercedesí hmotnost by si vyžádala svojí daň v obratnosti. Spotřeba by byla jasná, o nákladech ani nemluvě. Dost možná by měl Mergl problém přenést výkon na silnici, zatímco Forman by díky revoluční koncepci "vše vpředu" udivoval agilností a hbitostí.
A co design - hmm, to je přeci pouze subjektivní.
Avatar - vabis
18. 11. 2017 18:21
neni 124 jako 124
Jo take jsem ho mel, ale 500 s M119. To melo diametralne odlisny podvozek od ostatnich verzi. Takovou kinematiku naprav uz neska nikdo nedela. Pres nizke pneu i velmi pohodlne. Soudobe Bmw nemelo vubec sanci, predjizdeni za bezneho provozu do 2000 rpm, kuze na sedadlech tlusta jak zimni kabat. Ale to byl temer special, za specialni cenu.

Lidovy 300E-24 mel charakteristiku jak Wartburg, v nizkych otackach nic, ale cim vic tomu clovek daval tim vic ho to zacinalo bavit, takze bez kick-downu to neslo. Paradoxne me ale obycejna124 nedokazala oslovit a daleko lepe se mi ridilo Audi A6 gen C4 ve ctyrkolce. To bylo ridicsky velmi prijemne auto.

w210 byla krasne ovladatelna, ale shnila jak papir. w211 a w212 jsem nezazil tak nevim, a nova w213 je docela prijemna :-)