Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Slavné dobové testy: Fiat Tipo. Auto roku přišlo na 75.000 bonů...

Suverénní vítězství italského vozu Fiat Tipo v mezinárodní anketě Automobil roku 1989 vyvolalo značný ohlas v odborném tisku i mezi motoristy sledujícími vývoj a situaci ve výrobě i prodeji motorových vozidel.
Zpět na článek
Avatar - white label
12. 12. 2017 22:53
Re: Porovnanie 1989-2017
Napsal jsem, že dohoda byla (vzhledem k tomu, že se Amíci dostali na území dnešní České republiky o cca týden dřív, než Rudá armáda) společně! osvobodit Prahu (viz o tom později třeba Milada Horáková), nikoli pouze Amíci, i když i to mohli, ale nechtěli se rozkmotřit s Rudou armádou, protože v té době ještě byli ve válce s Japonskem (kdyby tušili že ta už za pár měsíců skončí...) a mohli její pomoc potřebovat. Nakonec Rusáci společné osvobození Prahy nedovolili (věděli proč) a muselo se čekat jen na ně. A kdo koho osvobodil rozhodně jedno nebylo, protože původní linie, která měla mít čistě vojenský účel, se změnila v politické rozhraní a z demarkační čáry vznikla později železná opona východního bloku se zásadním sovětským vlivem.
Amící Mnichovskou dohodu nepodepsali a na rozdíl od Rusů tady při osvobozování nerabovali, neznásilňovali apod., Amíci naopak rozdávali (ano, měli z čeho). Nehledě na to, že právě Rusko mělo předválečnou dohodu s Hitlerem o vzájemném neútočení a zneužívali toho, viz Polsko.
Takže tady nebyl jednoznačný důvod proto, Amíky "nenávidět" a Rusáky naopak milovat.

"Když se (generál Patton) dozvěděl o povstání v Praze, jeho touha ještě zesílila. Ve svých pamětech si k tomu poznamenal: „…Protože rozhlas přinášel zprávy, že českoslovenští občané ovládli Prahu, měl jsem sto chutí vyrazit jim na pomoc a požádal jsem Bradleye o svolení, ale nedostal jsem je. Ve skutečnosti však byly průzkumné jednotky 3. armády již u Prahy… 6. května bylo definitivně stanoveno, že nemáme překračovat konečnou čáru postupu, procházející Plzní, na větší vzdálenost, než bude zapotřebí pro průzkum v zájmu zabezpečení, tj. asi 5 mil. Velmi mne to mrzelo, protože jsem měl za to, a dosud se domnívám, že jsme měli postupovat až k Vltavě, a kdyby se to Rusům nelíbilo, měli jsme je poslat k čertu…"
12. 12. 2017 15:25
Re: Kdo si to koupil, brzy litoval
Svez se zachovalým Fávem a pak přesedni do Samary a hned ti to bude jasné! I ten interiér (vč. palubky a sedaček) měl ten ruský křáp podstatně horší, o dojmech z jízdy ani nemluvě. :-!
Avatar - Machýrek
11. 12. 2017 18:48
Re: Kdo si to koupil, brzy litoval
jj, ja vim, uno logo taky rezlo mene, nez uno... mel jsem oboje a tipo pred FL taky.
ta auta mela zpocatku ve srovnani s treba favoritem nadherny lak, vypadala, jako kdyby nikdy nemohla zreznout, bylo tezky si to predstavit, ale pak to nahle prislo a jelo to neuveritelne rychle, parkoval jsem tehdy auta venku, nemel jsem garaz
Avatar - Hammunasakra
11. 12. 2017 16:32
Re: Porovnanie 1989-2017
:yes: :-!

Jj vliv socialismu s náma žije dál = aktuálního spasitele státu = v očích lidu = Bureše [odkaz] radši nekomentovat >:D
Avatar - Hammunasakra
11. 12. 2017 16:28
Re: Porovnanie 1989-2017
Neměli spíš nenávidět Rusy za to že nás neosvobodili ale dobyli? A za to dobytí si vzali kořist [odkaz] ;-)
11. 12. 2017 12:03
Re: Porovnanie 1989-2017
Tebe někdo nutí bydlet v panelákovym bytě za 4,5 mega? Tak to máš hustý. Já bydlim za podobnou cenu ve velkym baráku se zahradou.
Znova píšu. Blbej a nešikovnej člověk se má jenom o hodně líp, než se měl tehdy. Akorát si to bohužel neuvědomuje, protože vidí, že jeho chytrej či šikovnej soused se má líp nesrovnatelně víckrát..
11. 12. 2017 11:33
Re: Porovnanie 1989-2017
Tak to je. Naivita, ruku v ruce s obecnou úrovní vzdělanosti národa, plodí tyto omyly a chyby dál a dál. Volební právo má prakticky každý a hodnota každého hlasu má stejnou váhu, ať jsi univerzitní profesor s encyklopedickými znalostmi nebo člověk s pokřiveným žebříčkem hodnot, který má problém sečíst dvě dvouciferná celá čísla. Ručička, ukazující poměr jedné či druhé kategorie, potom většinou přímo indikuje volební výsledky.

Politici by ideálně měli být maximálně vzdělaní, přirozeně inteligentní a s ryzím charakterem. Ale to je hypotetický sen, který není snad nikde na světě. Potom se stává, že se politické funkce "kupují" nebo že někdo zcela vážně ve sdělovacím prostředku připustí možnost kandidáta na prezidenta minimálně zloděje Kajínka, který se svými zlodějinami veřejně chlubí a je na ně pyšný.

(Náhoda způsobila, že jsem s tím "agentem Burešem" asi před dvaceti lety přišel velmi krátce až do osobního kontaktu. Řeknu to jednou větou, od té doby dělám všechno pro to, abych ho už nikdy v životě nemusel třeba jen potkat. A vím, že nejsem sám s podobnou zkušeností.)
11. 12. 2017 11:01
Re: Porovnanie 1989-2017
Dost lidí mělo zřejmě naivní představu o tom, jak rychle to doženeme. I na západě si to představovali růžověji. Osobně si myslím, že i kdybychom se vyvarovali vážnějších chyb, byla by to otázka minimálně 50 let. Ani já nemohu říct, že bych byl spokojený. Protože se významné chyby dělaly a dělají se další a další. Z mého pohledu. Jen od politiků nečekám zázraky.

Spíš je zajímavé, jak jsou lidé pořád naivní. Jinak si úspěch ANO/ Babiše nedovedu vysvětlit. To prostě není lidumil, kterému by záleželo na obecném blahu. Důkazem jsou jeho firmy. Jestli chce takhle vést stát...
11. 12. 2017 10:58
sestřička Tempra
No já měl příbuznou Tempru s digitální palubkou a motorem 1.9 TD navíc v kombi (SW) a stěžovat si na něj rozhodně nemůžu,problém byl,že po bouračce na zadek někdo totálně "sprasil" opravu a kus kufru byl laminátový-prostě se nevařilo,ale tmelilo a dost rezlo,jinak motor po studeném startu dokázal rozvibrovat okenní tabulky až na baráku,ale šlapal spolehlivě a úsporně (průměr 4.8 l/100km) navíc ta digitální palubovka působila hlavně v noci úžasně, celkově s autem veliká spokojenost,kdyby se v okolí ukázal zachovalý kus v dobrém stavu klidně bych ho koupil zase, a to i dnes :-!
Avatar - beibej
11. 12. 2017 10:01
Re: Porovnanie 1989-2017
Já nerozporuju tehdejší životní úroveň ani omezenost trhu. Taky bych nechtěl aby se vrátilo to co tu bylo dřív. Jen mě vytáčí, když se machruje, že dneska stačí roční plat na nové auto a pod. Dnes tu máme bezmála ekonomické otroctví a pár vyvolených může krást a neplatí na ně zákony. Nám zbývá hypotéka na panelákový byt za 4,5 mega. Prostě mě nebaví zjišťovat, že to samé zboží je za čárou nejen levnější ale i kvalitnější.
K autům, táta měl schovaný ústřižek složenky a bylo tam dvoumístné číslo 96 korun.
Když se dovezlo 3000 Daewoo Racer tak se po nich jen zaprášilo. Mezi lidmi bylo peněz dost. Šikovný člověk tehdá jako dneska se měl dobře. Jen asi to byla jiná šikovnost.
11. 12. 2017 09:45
Re: no neviem
... a rok 1986 Uno Fire 27.000 bonů.
11. 12. 2017 09:22
Re: Porovnanie 1989-2017
Ty dvě doby porovnávat nejde.
11. 12. 2017 09:17
Re: Porovnanie 1989-2017
Tak Stalin měl své plány...tam souhlas, ale že by Amíci měli dle dohody osvobodit Prahu, tim si tedy jist nejsem.Myslím že oni (Amíci) dodržely linii, tak jak byla dohodnuta a zapomeňte na to, že i kdyby Amíco osvobodily Prahu, že by se v budoucnu něco dělo jinak.Naší lidé "nenáviděli" západ za Mnichov, to je si potřeba dát taky do kontextu té doby.
Avatar - F127
11. 12. 2017 07:49
Re: Kdo si to koupil, brzy litoval
Tipo po faceliftu (93-95) rezlo už podstatně méně, vlastní zkušenost.
Avatar - Machýrek
11. 12. 2017 06:44
Re: Kdo si to koupil, brzy litoval
V te dobe rezla vsechna auta, byla to jejich naturalni vlastnost lisici se jen v rychlosti. Fiat v tomto smeru patril mezi nejlepsi, rezl velmi rychle.
11. 12. 2017 06:40
Re: Porovnanie 1989-2017
přesně tak, člověk až žasne že je někdo schopný porovnávat dobu před r.89 a tu dnešní..... já bych těm lidem přál aby se museli na rok vrátit do podmínek roku 1988 a užili si to....

pravda, pokud má někdo na krku 6 exekucí, asi mu výhody dnešního svobodného režimu moc neříkají.....

nejpříšernější na tom ale je že frustraci z vývoje po r.89 nemá pár zapšklých komunistických důchodců, ale dost podstatná část společnosti..... soudě dle volebních výsledků..... :*)
Avatar - Zappa
11. 12. 2017 04:00
no neviem
tá cena 75.000 bonov je velmi vysoká
ja som kupoval Escort 1.3 okolo roka 1985 a cena bola cca 26.000 bonov
a potom Sierra 1.6 za cenu okolo 32.000 bonov
Skodovky cca 11.000,....
svokor mal Chrysler 180 ale okolo 1980? a cena bola cca 22.000 bonov
Avatar - white label
11. 12. 2017 01:10
Re: Otázka
Nenapsal jsem nic ve smyslu, že nemá pravdu...
Avatar - white label
11. 12. 2017 01:08
Re: Kdo si to koupil, brzy litoval
Stydět by se (nejen) za to neměla Škodovka (Tatra, Jawa...), ale komanči, a nejen ti naši, ale hlavně ti naši sovětští "přátelé"...
Avatar - white label
11. 12. 2017 01:01
Re: Porovnanie 1989-2017
Kolik bylo povinko? Kolik rodin nemělo ani jedno auto a kolik rodin má dnes minimálně! 2 auta? Můj "skvělý" nástupní plat byl v polovině 80tých let 1.800,- Kčs, a to jsem dělal ekonoma na generálním ředitelství Tesly. Abych něco ušetřil, musel jsem jít dělat k pásu na tři směny a když už jsem si něco ušetřil, tak jsem si stejně neměl kde koupit to, co bych za své peníze chtěl, protože to jsme znali jen ze západních filmů, fotek apod., takže zbýval akorát Tuzex a nelegální nákup bonů od veksláků. A zajet sis mohl maximálně tak do Tater, nebo k Balatonu, no bylo to žůžo a skvělá životní úroveň s nekonečnou svobodou.
Avatar - white label
11. 12. 2017 00:45
Re: Porovnanie 1989-2017
Proč paradox? Na západ od nás nehospodařili 40 let komanči podporovaní Sověty, takže spíš logika, nikoli paradox. A západní Německo postavilo na nohy celé východní Německo. Kdyby nás (nejen Plzeň) osvobodili amící, mohli jsme se mít jako ten západ, přitom dohoda byla taková, že Prahu osvobodí amíci společně s rusákama, ale Stalin měl jiné plány a (nejen) na dohody kašlal.
Avatar - Ronault.
11. 12. 2017 00:41
Re: Kdo si to koupil, brzy litoval
A Favorit jako nerezl? I náš garazovany kus s 30t km rezl po pár zimách
Avatar - Ronault.
11. 12. 2017 00:39
Re: Kdo si to koupil, brzy litoval
Neodjel by?
Avatar - Hammunasakra
11. 12. 2017 00:10
Re: Porovnanie 1989-2017
Co ti na tom přijde paradoxní? Mě big paradox přijde že statisíce čechů by zpátky chtělo další ekonomickej úpadek a zaostání = chci říct socík >:-[]
Avatar - KubikCv
11. 12. 2017 00:08
Re: Porovnanie 1989-2017
mnohem větší paradox je na západ od nás :-) Nájem cca 1/3 platu...nižší DPH na potraviny...u nás realita nájem 2/3 platu jedné osoby....
Avatar - Machýrek
11. 12. 2017 00:00
Re: Kdo si to koupil, brzy litoval
Napodobne. Boj s casem ale vyhral Favorit, fiati zrezli.
Avatar - Machýrek
10. 12. 2017 23:56
Re: Kdo si to koupil, brzy litoval
Jednoho Favorita mam dodnes a funguje.
Avatar - Hammunasakra
10. 12. 2017 23:55
Re: Porovnanie 1989-2017
To bohužel nejsou sr@čky

Tehdy si žil v ekonomický ZOO = neudržitelný

A správně poukazuješ na cenovou nesmyslnost = i když to myslíš obráceně :-)

Tehdejší ekonomický ztráty budeme dohánět 60-70 let. Bohužel tak moc sme si to pos [odkaz] ali

Dneska seš v totálně blbý fázi kdy ti státy Evropy co si svý státy nepřivedly k bankrotu posílaj stamiliardy abys aspoň dneska postavil dálnice co oni maj desítky let a městský okruhy který stavěli kdy my budovali socialismus a měl zdravotnictví na úrovni co oni měli dávno atd. Je to fakt drsný = že tyhle naprostý základy = si spousta lidí 28 let po krachu socialismu = neuvědomuje, nepřipouští nebo dokonce odmítá :-|
Avatar - beibej
10. 12. 2017 23:47
Re: Porovnanie 1989-2017
Co to plácáš za sr@čky?
Kolik že je dnes plat? Zeptej se prodavačky na malým městě a ne ajťáka. Kolik stál kubík vody tehdá a kolik dneska, co stál lístek na metro? Kolik bylo povinko? Atd, atd. Vono je hezký machrovat jak to tehdá stálo za h0ˇno. Ale dneska 28 po sametu a vono nic moc. Není důležitý kolik se bralo tehdy a kolik dnes. Je docela důležitý kolik procent si musel dát na život a kolik ti zůstalo tehdá a kolik je to dneska.
Avatar - KubikCv
10. 12. 2017 23:30
Re: Kdo si to koupil, brzy litoval
tím jsi myslel Lancii Thema nebo Lancii Voyager?
Avatar - white label
10. 12. 2017 23:17
Re: Kdo si to koupil, brzy litoval
Ano, něco rozhodně fungovalo a ne zrovna špatně, měl jsem 136 LS (jako funglovku) několik let.
10. 12. 2017 23:06
Re: Porovnanie 1989-2017
jo, nějakou cestu za tu dobu naše národy ušly.... a byla správným směrem, i když občas trochu oklikou.... :yes:
Avatar - Stejsn
10. 12. 2017 22:37
Re: Kdo si to koupil, brzy litoval
Ten konec se Ti trochu nepovedl. Fiat nemůžeš srovnávat se škodovkou. Škoda je třeba otrok mateřského koncernu, ale Fiat sám je mateřský koncern. A sám vyrábí převzatá auta třetích (nekoncernových) značek. Já mám Fiat rád, ale s koncem tvého příspěvku souhlasit nemůžu.
10. 12. 2017 22:20
Porovnanie 1989-2017
Tipo 1989
75 000 bonov = 330 000 Kčs. Pri priemernej mzde 3000 Kčs. 110 mesiacov šetrenia bez žrádla.
Tipo 2017
330 000 Kč. Pri priemernej mzde 30 000 Kč. 11 mesiacov šetrenia bez žrádla.

A potom že sú cesty a parkoviská plné holoty :-)
10. 12. 2017 22:09
Re: 350L
Pozri si crashtest Tipa a sánka ti skočí späť :-)
10. 12. 2017 22:05
Re: Kdo si to koupil, brzy litoval
A ty myslíš že na socialistických favoritoch niečo fungovalo? Šak si nájdi reportáž TV na YT.
10. 12. 2017 22:01
Re: Kdo si to koupil, brzy litoval
Samara mala aj lepší interiér a kvalitu spracovania. K tomu moderné výkonné motory, predný stabilizátor.
A v čom bol akože lepší favorit?
Avatar - Hammunasakra
10. 12. 2017 21:48
Re: Otázka
Nebo někoho z tehdejších PZO = třeba Babiše >:-[]
Avatar - speedfred
10. 12. 2017 21:41
Re: Kdo si to koupil, brzy litoval
a Samara bola aj 3dv :-)
Avatar - KubikCv
10. 12. 2017 21:35
Re: Moje první auto....
a třídvířek bylo jak šafránu...jedno vínový jsem ještě donedávna potkával
10. 12. 2017 21:07
Moje první auto....
.... bylo právě Tipo.... Půjčovali mi ho rodiče, turbodiesel, digatální palubka (s ukazatelem plnícího tlaku!!!), v modrým semiši a s dálkáčem!
Miloval jsem ho, to se u prvního auta tak nějak musí :-)
a někdy kolem roku 96 kdy jsem v tom jezdil to furt byla slušná kára....

a na ty prosvícené páčky pod volantem vzpomínám dodnes.... bylo na nich fakt funkcí jak prase :-) dělají se dnes ty páčky vůbec takto prosvícené? u aut co jsem poslední dobou měl to myslím nebylo....

Tehdy se do mě ten Fiat syndrom nějak zažral a zatím se mě to furt drží.... :-)

PS: verze 2.0 16v "sedicivalvole" jela jak prase a hlavně měla tacháč do 260! :-!
Avatar - KubikCv
10. 12. 2017 21:07
Re: Otázka
zkus nějakáho veksláka...Rittiga nebo Janouška >:D
Avatar - KubikCv
10. 12. 2017 21:05
Re: Kdo si to koupil, brzy litoval
Dovolím si reagovat :-) Favorit byl dobře vymyšleným automobilem díky panu Hrdličkovi. Ale stal se konkurenceschopným a kvalitním až po vstupu koncernu VW. Kvalitu prvních Favoritů ovlivnila "produktivita" práce v tehdejší AZNP MB . Bohužel až němci naučili našince pracovat zodpovědně a nejen našince,ale i třeba zaměstnance Seatu. Upřímně mám mnohem radši koncern Fiat než VW. V době před rokem 89 byly Fiaty jako zjevení z jiného světa. Tuzexový Uno bylo opravdu fajn auto s úžasným využitím obestavěného prostoru...i když v něm v ČSSR jezdily dámy pochybných mravů >:D A nejen v ČSSR.... Fiat X1/9 měl podobnou reputaci v NSR. Problematické uložení tlumičů měl Favorit stejně jako Fiat Tipo :-) Fiat je dnes narozdíl od Škody svébytná značka a ne jen otrok mateřského koncernu.A rozhodně má barvitější historii než Škoda,která by se měla minimálně stydět za to co 40let produkovala...
Avatar - KubikCv
10. 12. 2017 20:50
Re: TOP
asi to v roce 89 psali rozumní lidé >:D Dneska dělá novinařinu každej >:D
Avatar - 3_diamanty
10. 12. 2017 18:57
Re: Kdo si to koupil, brzy litoval
:yes: samara bola kusok omyl .. ale tych bolo vo svete aut viac... sem tam sa proste nezadari
Avatar - 3_diamanty
10. 12. 2017 18:44
Re: Kdo si to koupil, brzy litoval
je to tak ( ved uz len vo velkosti kufra je rozdiel 110L ) .. ale tak tipo bolo aj vacsie .... favorit bol velkostne presne medzi UNOM a TIPOM

uno ravor 2360mm favo 2450mm tipo 2540mm .. a aj dlzkovo je favo presny stred medzi unom a tipom... pritom aj to uno s 270L kufrom uz vtedy prekonavalo vacsieho favorita ( 240L )

tipo svojho casu vlastne konkurovalo skor golfu a oplu kadett ako nejakemu favoritu
Avatar - Stejsn
10. 12. 2017 18:36
Re: Kdo si to koupil, brzy litoval
Především - Favorit byl na úrovni o deset let staršího Ritma. Tipo bylo auto úplně někde jinde. Jezdil jsem je všechny - Fávo, Ritmo i Tipo.
Avatar - netcar.xx
10. 12. 2017 18:15
Re: Kdo si to koupil, brzy litoval
Favorit ( a hlavne ten pred FL ) byl jeden z nejvetsich potratu vsech dob. Horsi bylo uz jen Yugo
Avatar - 3_diamanty
10. 12. 2017 18:14
Re: Kdo si to koupil, brzy litoval
tazky nesuhlas... moja sefka kedysi pocas jednej mojej vysokoskolskej brigady v prepravnej sluzbe jazdila samarou ( neskor uz mala xsaru ) .... to auto bolo horor... raz sa nam pokazil prepravak transporter ( odisiel mu uz starter ) a tak sme obedy aj mobilnejsich pacientov roznasali jej samarou ..nic tam nefungovalo... este aj tie stupliky na uzamknutie dveri zvnutra vypadavali.. volant vrzgal .. dvere trieskali ale zatvorit na prvykrat proste moc nesli... tie plasty zvnutra posobili ze sa kazdu chvilu odlepia alebo rozpadnu .. centimetrove fugy vsade...vsetko nesumerne a krive.. cele auto mi prislo ako zly vtip alebo nejaka pomsta alebo co ... jazda favoritom je pritom zazitok.... kamarat zo skoly mal svojho casu favo 93 rocnik a neraz som s nim siel ... dnes by to bolo krasne retro ... voci samare je to fakt ine kafe.. samaru by som nechcel ani zadara
10. 12. 2017 17:52
Re: Otázka
Ale ma pravdu
A to nema zapocitan uplatek pro pana vedouciho
10. 12. 2017 17:52
Re: Kdo si to koupil, brzy litoval
Tento motor byl myslim ve SM rozebiran na dvoustrane - pokud to byl ten s vyvazovacim hridelem. V tomto auto to musel byt hodne zajimavy zazitek.
10. 12. 2017 17:50
Re: Kdo si to koupil, brzy litoval
Taky jsem ho mel v hledacku, ale dobry kus nebyl k dispozici. Ale designem se mi to auto porad libi. No nakonec jsem skoncil Fiesty a chapadla Ford me nepustili dodnes :-)
Avatar - 3_diamanty
10. 12. 2017 16:20
350L
kufor na dlzke kratsej ako fabia.... a to uz v dobe davno minulej.. sanka dole... :yes: hold pokrok nezastavime... dnes mame aj male auta uz docela monstrozne ale inak vcelku do nich nic nedame ...
Avatar - praděda7
10. 12. 2017 15:29
No, nevím jak kdo,
ale švagr měl po revoluci několik Fiatů, dovoz z Německa a celkem spokojenost. Teď má již několik let Renault Scenic diesel a je taky spokojen.
Avatar - white label
10. 12. 2017 14:45
Re: Otázka
Zas to s tím retrem tak nepřeháněj... ;-)
Avatar - white label
10. 12. 2017 14:42
Re: Kdo si to koupil, brzy litoval
Ano, podle mě poslední, na svou dobu opravdu hodně povedený, kompaktní Fiat. :yes:
Avatar - white label
10. 12. 2017 14:40
Re: Kdo si to koupil, brzy litoval
Nemůžeš hodnotit model na základě zkušeností z kousků z půjčovny, jak by pak tehdy dopadl Favorit/Forman z půjčovny...
Avatar - Hammunasakra
10. 12. 2017 14:18
Re: Kdo si to koupil, brzy litoval
Už to přeháníš :no: :-!
Avatar - grifith
10. 12. 2017 14:02
Re: Kdo si to koupil, brzy litoval
Nepovídej Adolf a v čempak?
10. 12. 2017 13:55
Re: Kdo si to koupil, brzy litoval
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D Tak to byl opravdu vtip roku. Jediné, v čem byla Samara lepší než Fávo, byl výběr tří objemů motorů OHC, ale tím to končí!
Avatar - wakantanka
10. 12. 2017 13:13
Re: Kdo si to koupil, brzy litoval
Asi tak. Tipo strcilo Favorita do vrecka po kazdej stranke.
Avatar - Ada je zase tady
10. 12. 2017 12:02
Re: Kdo si to koupil, brzy litoval
Nevím, komu odpovídáš, já Adolf nejsem. :-!

S Tipem jsem jezdil a vím své. V devadesátkách to bylo v Německu v každé půjčovně...
10. 12. 2017 11:59
Re: Kdo si to koupil, brzy litoval
Spolužák ho měli jako ojetinu v 94 2,0i benzín opravdu i tato motorizace byla horší než Favorit? To fakt nebyl ani omylem :-) byla to raketa.
10. 12. 2017 11:42
Re: Kdo si to koupil, brzy litoval
Ado aj Lada Samara bola lepšie auto ako Favorit
Avatar - rokyta.p
10. 12. 2017 11:33
Re: Kdo si to koupil, brzy litoval
Ado, Tipo bylo výrazně lepší než Favorit ! Favorita obdivujete proto, protože byl husarským kouskem po motoristické genocidě jménem Škoda 105/120, kterou tu byla zprzněna většina národa.
Avatar - nalimer
10. 12. 2017 11:29
Otázka
Potrebujem 25.000 bonov. Poznáte niekoho pod 4,5 Kčs?
Sú na zabudovanom rádiopríjmači aj “naše” frekvencie? (Chcem počúvať stanicu Hvězda). Obsahuje aj rádiomagnetofón?
Pri benzíne musím tankovať Super?
Avatar - Dinar
10. 12. 2017 09:58
Re: Kdo si to koupil, brzy litoval
Mně se tipo designem velmi zamlouvalo, a když jsem v 91. pořizoval své první auto západní provenience, měl jsem ho ve výběru. Mnou zkoušený kus byl se stejným motorem jako tento testovaný a k jeho vyzkoušení jsem přijel favoritem, takže přímé srovnání. A musím říct, Adolfe, že se pleteš, tipo bylo v každém ohledu lepší a vyspělejší auto. ;-)
Avatar - Ada je zase tady
10. 12. 2017 09:36
Kdo si to koupil, brzy litoval
Favorit / Forman bylo v té době mnohem lepší auto. Jenže škodovka neměla prachy na lobbování prodejných motoristických novinářů. :no:
10. 12. 2017 09:27
TOP
Zkuste se v redakci zamyslet, místo přidávání co nejdebiInějších reklam, nad metodikou testování - v tom super testu výše je plno krásnejch příkladů:
- kompletní tabulka technickejch údajů
- rozsáhlý měření dosahovaných výkonů
- střízlivý popis reality (příjemná změna oproti hutnýmu zátahu)