Módní crossovery jsou vždy kompromis, ať výrobci říkají, co chtějí. Novinka od Subaru se ale povedla a schopnosti osobních a terénních aut kombinuje náramně!
Nie, dobre si videl :-)
Uplne staticky asi nie. Vsetko to bude len o tej urovni preklzu , lebo ta spojka je v trvalom preklze stale a utahovanim/otvaranim menia pomer v realnom case.
Ja si to predstavujem tak, ze ta spojka je pri beznej jazde SW nastavena tak, ze to vychadza na tych 60:40. Ale ked sa udeje nieco dynamicke (napr. plyn, riadenie, brzda), tak sa to okamzite meni. Ako - to sa povedat neda vzhladom na mnozstvo vsupnych premennych.
Pokial viem, ta viskoza v cent. diferenciali Subaru nie je nijako el.ovladatelna. Ziadna elektronika do toho sahnut nevie.
Vyborny popis riesenia je tuto: [odkaz]
To sis to přeložil špatně. Autor v článku mluví o parametrech vzbuzujících nadšení... tak jsem se jen zamyslel, co by u mě "vzbudilo nadšení":
Dnešní dvoulitrový etalon je Mazda, která má z dvoulitru 210Nm/4000 otáček. Za dveřmi je SkyX, který by teoreticky mohl přinést s větším kompresním poměrem i větší krouťák... kdyby se dostali na 250Nm a vyrovnali se tak foukané 1.4TSI, tak bych byl dejme tomu nadšený. Každopádně - pokud chce někdo "vzbudit nadšení", tak musí minimálně překonat pár let staré hodnoty Mazdy.
Ja za posledni rok mel moznost najezdit par tisic kilometru s dvojspojkou (Audi S-Tronic), s CVT ( Subaru Lineatronic v aktualnim Outbacku, tj. uz s virtualnimi stupni) a nyni jezdim s klasickym automatem (Mazda Skyactive Drive). Kdybych mel porovnat ciste jen prevodovky, bude vybral bych si to CVT.
Skubani neexistuje, prevodovka reaguje bleskurychle, pri jizde na tempomat si neustale plynule upravuje otacky motoru k idealu, a pri plne akceleraci se z toho pocitove stane klasicky automat s sesti kvalty.
Nejhorsi je jednoznacne dvojspojka, a to ne ani tak kvuli skubani pri popojizdeni (to mi ani moc nevadilo), ale hlavne kvuli pomale reakci, kdyz ji "prekvapite".
Jenže u viskózní spojky ten diferenciál mají. Stejně tak u planetových automatů s vícelamelovou spojkou byl planetový diferenciál. Spojka u těchto systémů zajišťovala svornost. Statické dělení zajišťoval diferenciál. I když se spojka přehřeje a elektronika ji rozpojí, diferenciál tam pořád bude a pořád to bude fungovat jako pohon všech kol.
U Lineartronicu jsem v ilustracích žádný diferenciál neviděl. Jen spojku. Což nevylučuje, že jsem byl slepý. ;-) Není mi jasné, jak pak na spojce dělají nějaké statické 60:40 dělení.
Já vám pořád nevím - doby starýho Haldexu už jsou pryč, takže i s Golfem Alltrack se vyhrabu všude, kam potřebuju. Obligátní Ještěd ve sněhu to dá téměř celý bokem, v kopci se to taky rozjede kdykoli a na rozdíl od XV to díky 180 turbokoním neutlumenejm CVT i docela jede.
Pořád ten kompromis nebo omezení nevidím :-(
Až tam dají normální automat/manuál a 1.6T/2.0T, budu o tom do Krušnejch hor a Jizerek přemejšlet.
a fčíl babo raď....
Ano - Subaru vyměklo.... SUV? už ne. Crosska? Ano. Ne ta od vietnamců z PRCu, ale kvalitní z Japonska.
Přesto - vyměklo. Podlehlo době - CVT, diskotéka na palubce - ano jsem starší ročník - je mi skoro pade...ale jsem odkojen na prvních Atari, Duně - pamatuju Sinclaira a obrázky by se mi měly líbit. Hraju dodnes, ale v autě to nepotřebuju...
Jo - taková je doba...
Do terénu - s X-mode - proč ne? Zvládne víc, než si řadový řidič představuje a auto se nepodívá na své limity, protože limity najde spíše řidič.
Terénní ambice končí tam, kde přední dlouhý převis a jeho plasty..
Proč XVčko? Protože je vyšší - líp se do něj nastupuje. Motor se asi nebude tak mršit, protože je to atmosféra o "evropsky vysokém objemu". Zbytek? inu - ukáže čas...
Bezpečnostní systémy na jedničku s hvězdičkou.
A ad pneu - ano - pořád se divím, kdo je to u Subaru placen za to, aby vybral, pokud možno, ty nejblbější gumu.
Univerzální Yokohamy šly do vývoje po první sezoně - co na to dávají teď nevím, ale podle reakcí - zase něco "skvělého". Kašlete na univerzály a vyberte to, s čím máte nejlepší zkušenosti(každý s trochu něčím jiným...podle svého stylu).
Subaru nebude trhat statistiky, ale "snad" bude zase tou spolehlivou značkou, co vás doveze, kam budete potřebovat, bezpečně a s možností si zablbnout v terénu, když vás to popadne....
Když jsem kupoval Forestra tak jsem také raději vzal ruční řazení. Ale byl to rok tuším 2012. Od té doby udělalo CVT výrazný pokrok. Mám to celkem najeté. S předvolenými stupni je opravdu dobrá. Tady velmi platí, že není CVT jako CVT.
Že to nechce každý to souhlasím. Mnoho lidí ovlivní testy kde je popisována CVT negativně a někdy i oprávněně. Ale jak říkám. Pokrok i zde je masivní a je potřeba vyzkoušet.
Bridgestony su (najme svojou vnutornou konstrukciou)vhodne len na zad.napravu, ak je ziadany progresivny prechod do smyku. Naopak vpredu generuju nedotacavost, celkove su tvrde, tazke, s velkym val.odporom. Maju velmi male teplotne okno' kedy maju akotaku prilnavost. Do 'auta pre manzelku' nie su vhodne. Spominane TS850 P su ovela lepsia volba.
Deficity v brzdeni a spravani na limite sa daju dobre korigovat...optimalizovanym nastavenim geometrie a tlakov.(fabricke Subaru hodnoty totiz devalvuju skutocny potencial podvozka)
Asi to byl my2017. První várka My2018 do evropy se skládala teprve kolem 15.11. z lodi. Ale že nevhodné pneu zabíjí jízdní vlastnosti to ti podepíší. Bohužel si lidé často myslí, že například vyšší index rychlosti automatický znamená lepší vlastnosti a tak podobně.
Já mám Imprezu dvoulitru a plná spokojenost. Na cvt jsem si zvykl za 1 den. Mám dlouhodobé zkušenosti s koncernem a to 1.2tsi atm, 1.4tsi 110kw, 1.4cng, 1.6tdi, 1.5tsi atm 1.8tsi (4x4 atm) a 2.0tdi. Na rozdíl od spousty jiných se mně se všemi modely a motory jezdilo vcelku dobře. Ale teprve u imprezy jsem pocítil radost z jízdy. Je třeba si uvědomit že ten samý podvozek půjde časem do všech modelů Subaru a proto je extrémně kvalitní (subjektivně více než motor). Kdybych to přirovnal ke koncernu, tak je to jako by Oktávka 1.4 tsi měla podvozek z golfu R. To by naopak pak všichni psali jak se škoda vytáhla.
A jsi si jistý že to bylo XV my2018? Já na novou Imprezu měl rychlý výběr, protože rozměr 205/50 r17 není úplně běžný. Musel jsem vzít co bylo skladem (čínu a pneu starší dvou let jsem zavrhl), tak mám WinterContact TS 850 P V XL.
To ses mi trefil do noty. V nedávném srovnáváku Forestera a Kodiaqa jsem si všiml, že Forester jezdí na Bridgestone Dueler. No tedy, jezdil jsem s nima první zimu na Grand Vitaře a měl jsem sto chutí někde na vhodném místě zastavit, skopat je dolů z disků a rituálně je poch...cat.
Hmm, 1.8T by mohla být fajnová...ale taky o tom slyším poprvé. Spíš jsem myslel, že po Levorgu Subaru nasadí 1.6T i do příbuzných modelů - Imprezy a XV.
Jezdi skvele mozna s jinymi pneu nez ma z vyroby, na polygonu v pribrami se Subaru XV brzdnou drahou a schopnostmi zvladnout smyk radilo mezi tezky podprumer. Skoda ze pani neprijela s kvalitnimi zimaky.
Nevím proč by nikdo nechtěl jezdit s "nerozpojitelným železem" když s tím běžně jezdí milióny aut. Dyť fulltime pohon mají i mnohé dřívější modely z vlastní stáje Subaru, většina produkce Audi, něco by se našlo i u VW, má to třícípá hvězda, anebo znova z opačné strany zeměkoule LC a další. Nevím že by si někdo stěžoval.
A co se týká poslední poznámky, i proaktivní systémy mohou prohrábnout. Prokluz kola určitě není spojený jen s reaktivně pracujícími systémy
Ne, nepsal jsi jen o výkonu motoru. Psal jsi "jak jezdí" a to nikdo nezpochybňuje.
Jak se chová CVT - já CVT měl (i když ne v Subaru) a byl jsem docela spokojenej, mohl bych s tím žít, podle testů není ta převodovka špatná. Ale je to pořád CVT a někdo je nechce.
Souhlasím s tebou. Rozhodoval jsem se mezi imprezou a levorgem. Jelikož mně delší auta nesedí a parkování není má silná stránka, tak jsem zvolil Imprezu. A nelituji. Pro každodenní ježdění s pocitem, že nemusíš nic řešit je to to nejlepší v našich podmínkách. A spotřeba není hrozná jak se všude píše. Průměr mám 7.5l.
Takže nejel. Díky. Odhadl jak asi jede....jasně kdo má naježděná auta odhadne. To je pravda. Ale já nepsal pouze o výkonu motoru. Ale když jsme u něho tak mi připadá dost úsměvný argument, že 196 Nm není o ničem, ale 201 Nm to je špička.
Nic moc výkon motoru uvádějí i redaktoři, co je testovali.
A je potřeba jet speciálně v Subaru, abych odhadl, jak asi jede 115kw, 196Nm, s maximálkou pod 200 ? Coby vrcholný motor je to prostě nic moc. A nic na tom nemění to, že to velké části kupců může v pohodě stačit.
to ze chce niekto silnejsi motor ako s 200nm vo vysokych ot. tak nechce nic extremne, subaru to myslim vie a snad doplni silnejsie/pruznejsie motory...
Problém je ještě větší. Nejen, že skoro nikdo z diskutujících nejel v XV a Impreze. Oni nejeli v žádném Subaru. Ale přesto znají bezvadně jak jezdí, jak se chová CVT i nedostatečnost výkonu motoru,
No tak ja ti to prezradim (najma, co sa tyka tych vyssich modelov). Nepotrebujes fakt extra rozmyslat o nejakych poveternostnych podmienkach, ci stave cesty, ked ides niekam, kde to nepoznas. Mas univerzalne auto a skor tie vyzvy vyhladavas ako sa im vyhybas.
Ako sa vravi (s nadsazkou), ides tam, kam chces ty a nie auto.
Ja teda neviem, ale este som nepocul, ze by sa MPT v nejakej jazdnej situacii rozpajala. Vsade sa zdoraznuje, ze to je navrhnute na trvale pripojenie. (nie nesledoval som zatial pocas jazdy cez diagnostiku stav spojky :-) ). Pri brzdeni sa samozrejme pomery zmenia, ale nevypne.
Prehriat sa rovnako vie aj viskoza pri centr. diferenciali pri manualnej prevodovke, co tiez nie je prijemne.
Jedine permanentne by bolo fakt len ciste a nerozpojitelne zelezo, ale s tym by asi nikto nechcel jazdit.
Pridavam obligatne video: [odkaz]
Co mi tam trochu vadi, je "když však systém zaznamená prokluz předního kola, okamžitě pošle více točivého momentu dozadu" - ak by to bolo len pri preklze, to by znamenalo, ze system funguje len reaktivne, co nie je pravda.
A naopak... na co je vlastně XV, když je to jen zvýšená Impreza? Prostě se dává zákazníkovi na výběr, jestli chce za 30t zvýšenou verzi, podobně jako to třeba dělá koncern s Allroady a Scouty nebo nakonec samotné Subaru s Outbackem.
Skoro nikdo v novém XV a nové Impreze nejel, ale všichni chrlí rozumy.
1. Když chci jezdit na spotřebu tak si koupím hybrida nebo cng.
2. Když chci trhače asfaltu tak mám na výběr z několika hothatchů.
3. Když chci auto pro pět lidí a psa na dovolenou tak tu mám MPV.
4. Když na to nemám tak to nekupuji a ani nekritizuji
5. Když na to někdo nemá a může si koupit jen něco pro všechny podřadného, tak se mu nesměji.
wow to ma novu zadnu napravu ... global platform nie je ziaden sunes, mat na aute ako XV dvojity lichac v zadu je luxus.... uz len keby fakt prisli tie 1.8t alebo aspon 1.6t tak tomu clovek odpusti aj to nove 7st CVT...
jj, bez znalosti AJ by si myslím ještě poradil, ale horší je že se neorientuje ani v té technice. Ta je v odbornějším překladu ještě důležitější než samotná znalost jazyka
Tak to by byl mazec! Zvlášť v situaci, kdy do Evropy nepustili svůj 2.0 DIT z japonského Levorgu, protože emise. Každopádně by jim to mohlo s prodeji v Evropě dost pomoct.
Ono to je i naopak - známá teď kupuje náhradu za Passata B8 a Golfa VII a určitě to bude SUV, protože:
- je to vyšší a kdo by se v padesáti letech ohýbal
- je z toho lépe vidět
- půdorysně je to o něco kompaktnější
- to aktuálně letí
Vyšla nám z toho trojka CX-5, Tiguan, Ateca/Karoq, v záloze je ještě Kadjar.
Ano, Subaru by mělo mít 3 benzínové turbomotory. 2,4T ze stejného zdroje, ze kterého čerpám, už byla potvrzena. Tak věřím i té 1,8T s cca 150kW. Třetí motor nevím, jestli to má být stávající 1,6T nebo jiný motor.
Impreza by měla dostat nový turbomotor příští rok. Očekávám, že to bude právě ta 1,8. 1,6 nebo její alternativu neočekávám, ta by byla výkonově podobná současným motorům.
obavam sa ze novy eclipse cross toto XVecko "roztrha v zuboch".. kam kracas subaru... pritom nie je to tak davno co sa misak na subaru vobec nechytal ... ako vravim konkurencia je stale sirsia a silnejsia ... podla mna nove XV v eu pojde dole ( koniec boxeru dizla obzvlast u SUV je dalsia odvaha nic netusiaceho ) ... bohuzial.. este ze ta amerika to vsetko dobehne ;-)
a to ani nehovorim o moznej vzajomnej kanibalizacii povezdme s levorgom ( cena je podobna.. aj praktickost asi ).. lebo sam poznam z okolia zakaznika ktory isiel kupovat SUV a skoncil nakoniec v jednom kombiku tej istej znacky ( tigi vs passat )
Lineartronic projeď (ten ve verzi 2.0) a pak suď. Z vlastní zkušenosti bych o cukání silně pochyboval a do města je to naopak ideál. Kufr nicméně nenafoukneš... ;-\
Ty máš nějaké informace o tom, že by měla přijít 1,8T? O takovém motoru ani nevím, že by byl v plánu, natož ve výrobě. To by bylo do takových aut akorát.
Myslím, že to je tím, že autor nezná AJ a ani se nevyzná v technice. Název elektronický lamelový diferenciál je totální hámotina, Subaru i všichni ostatní používají pro tento typ AWD název "electronically controlled multiplate clutch", takže kdyby uměl alespoň základy AJ, tak by musel napsat "elektronicky řízená vícelamelová spojka".
ten zaklad je vazne odvaha---- bracha ma v nizsom a lahsom aute 86 kw 1,6tku a je to tak akurat ... takze subaru nas s tou 1,6tkou so zrychlenim 14s razom hadze kdesi do doby 44kw 20 rocneho pola.... ach jaj... v eu to asi opat bude kusovka.. v usa ale predpokladam ze to dostane este nejaku poriadnu 2,4ku alebo take daco ... jeho trh bude hlavne tam
inak diezel boxer uz tu asi skoncil ako pozeram... lepsi klinec do rakvy v eu XV dostat ani nemohlo
ono XV neraz roprasi aj seriozne SUvecka ked pride na realny teren .. pojem cross je tu kusok kamuflaz... len aku ma nosnost.. lebo levorg je vdaka CVT s nosnostou na urovni dvojmiestneho kabria ... snad XV toho papierovo odvezie viac.. lebo takeho dobreho auta by kvoli takej "blbosti" opat bola skoda.... inak za mna radsej krajsi outback... aj ked ano jedna sa tu opat o jineho zaka z jine tridy ... inak bez CVT to nejde? v tabulke klasicky manual nikde nevidim... takisto ten 84 kw zaklad posobi az odvazne... takze mame v europe v reale jeden motor a jednu prevodovku.... ;-\ ... ach jaj.. konkurencia je pritom uz daleko vacsia ako za cias jeho prveho XVecka.... pan boh zehnaj XVecku :-|
Citace "...pohon všech kol, který je u XV dodáván standardně. Jedná se obdobu Haldexu využívající elektronický lamelový diferenciál, který na rozdíl od starších generací Haldexu trvale spíná pohon obou náprav. Proto Subaru nadále o hovoří o „stálé čtyřkolce.“..."
Za prvé by mě zajímalo kde autor článku přišel na ten diferenciál. Navíc diferenciál určitě není obdobou haldexu jak autor mylně tvrdí, ale zařízení stojící o level výše a fungující jinak.
Nakonec je to ale fuk, v XV stejně uprostřed žádný diferenciál není, jen obyčejná mezinápravová spojka s elektronikou
A za druhé když je někde elektronická spojka, tak to nejspíše nebude stálá čtyřkolka. Alespoň při brzdění se tyhle spojky zcela běžně samy rozpojují, ale může se rozepnout i během pohonu, např. když stoupne její teplota. Záleží na provozních podmínkách
ja sem vo tomhle uvazoval jako o druhym aute do rodiny spis pro manzelku. atmosfera, pro ucel pouziti (3km do skoly a 3km zpet) byla spis vyhodou. co me odradilo byl lineartronik a malej kufr, kam by se nevesel pes...
115kW, i kdyz atmosferickych, by na to popojizdeni stacilo, hlavni byla ctyrkolka a vyssi povozek, takze tohle XV by jinak byl ideal
Chápu, že zřejmě budu označen za suchara, co se už nedokáže z ničeho radovat a pro nic se nadchnout.....no ale přesto bych si dovolil zpochybnit výrok autora, že "výkonově oba motory na papíře možná nadchnou". Mě tedy 84kW z 1.6, ani 115kW z dvoulitru k žádnýmu rauši nepřivedlo ani na tom papíře. Jak říkám, suchar. ;-)