To asi ne. Do nového capturu jsem tankoval Maxxmotion 100 (E5) a paráda. Minulý týden jsem natankoval tu "novou" Vervu 100 (E10) a motoru se to moc nelíbilo - studený hůř startoval a při rozjezdu cukal. Po pár startech si zvykl - zřejmě přemapoval adaptivní paměť. Oba benzíny nemají v sobě líh (100 oktan s lihem nejde prakticky vyrobit), ale ETBE. Ten by měl být spíše přínosem, ale motor to poznal. Jinak síť čerpaček OMV v ČR měl koupit MOL.
Nesmysl to obecně není, ale je to vždy o konkrétním případu. Pakliže vezmeme v potaz že zcele evidentně jsou auta (resp.motory) u kterých premiové paliva sníží spotřebu, tak může být ekonomická návratnost okamžitá už jen na tom, nemluvím o vlivu na stav motoru, což je ale faktor který objektivně vzato vstupuje do hry až když má auto jednoho provozovatele delší dobu, kdo mění auto po roce tak samozřejmě tohle moc neocení (i když i těch 10tis v testu už ukázalo že autu to pomůže).
když se várka paliva uvaří a do ní se pak v přesném poměru přidává aditivum - je jakákoliv další dávka nad to optimum - záleží na tom, kolik tam toho samozřejmě člověk leje.... Ale viděl jsem výsledky testování a ona to opravdu není taková sranda ten správný poměr najít. Takže sám za sebe - já bych tam toho víc nelil....
Bohužel, i když se v ČR pod daným názvem palivo prodává, není to vždy to samé, jako prodávají v Německu. A někteří hráči na českém trhu chybí. I to obyčejné německé palivo nebývá špatné. V minulosti se myslím v testech stalo, že obyčejné z Německa porazilo prémiové (nebo se vyrovnalo) z pumpy v Čechách (a to i stejné značky). Český Shell v tomhle míval špatnou pověst.
Teda aspoň cca 3 roky zpátky dělal velkej srovnávací test benzínů Svět motorů = a podle laboratorních měření sou MaxxMotion 100 a Benzina Verva 100 dva naprosto odlišný benzíny [odkaz] [odkaz]
jezdím také na benzin, auto sežere podle manuálu vše od 91 po 98. Nicméně jezdit bez aditiv si nedovedu představit. Pokud je tam dlouhodobě neliji, tak se začne ozývat mlácení ventilů jako kdyby byly zalepené hydroštely, které to nemá. Po pár vyjetých nádržích s aditivovaným benzinem ono mlácení ustane.
"Zdánlivě to vypadá logicky, vždyť na desetileté auto si také nikdo nekupuje nová litá kola a nenechá voskovat lak u profesionálů."
ja si na 8 lete auto koupil jak nove litaky, tak jsem auto 1x rocne daval po dobu 9 let vycistit a nablejskat profikum
dal jsem to necet neb me to nezajima, podle me je to nesmysl tankovat "premiove" drazsi palivo, neb za dobu co to auto provozuju bych za tu vyssi cenu dal X desitek az set tisic navic za palivo, a to se vyplati u auta co po te dobe ma cenu ktera ani neodpovida cene te vyssi sumy za to palivo :yes:
Článok sa síce viaže na naftu a keďže ja na naftu nejazdím, prispejem svojou benzínovou troškou...
Do benzínu nelejem žiadne aditíva, len tankujem prémiovejší benzín od Shell ale 95 oktánový. 100 oktánov som zatiaľ neskúšal a zdá sa mi zbytočný. Manuál od výrobcu k môjmu auto uvádza nasledujúci text: "Vaše vozidlo nepotrebuje žiadne aditíva. Nakupovanie aditív do motora alebo prevodovky nezvýši ich výkon a ani nepredĺžia jeho životnosť. Čo sa zvýši, sú len náklady na jeho prevádzku." Samozrejme, že výrobca vychádza z úsudku, že majiteľ vozidla nebude tankovať na pofiderných benzínových pumpách, či JRD (JZD). Ja sa s jeho tvrdením plne stotožňujem. Vozidlo som kupoval ako nové a iný benzín ako Shell nemal, zo začiatku (pár natankovaní) som tam dal Fuel Save, ale odvtedy (je to už 5 rokov) tankujem len Nitro Power+ 95 a som spokojný. Palubné počítače síce dávajú vždy optimistickejšiu spotrebu ako je real, ale ten môj mi ukazuje 6,7 za posledných 30.000 km a to som skôr šofér, ktorý radšej tlačí plynový, ako brzdový pedál. Nemám dôvod meniť palivo, ani značku a pri ďalšom aute (ak ho vymením) nemienim meniť na mojich zvyklostiach v tankovaní nič, ibaže by nový motor vyžadoval výrobcom stanovený 98 oktánový prípadne vyšší benzín. Myslím, že Shell 98 neponúka, len 95 alebo rovno 100 oktánov.
To je tím, že to je stejný benzín, Verva 100 je jen přeznačený Maxxmotion 100. Benzina jej kupuje přímo od OMV a vozí se k nám z jejich rakouské rafinerky. Teda alespoň cca 3 roky zpátky to tak bylo.
Aditivum se muze samozrejme nalit i k premiovym aditivovanym palivum. Dulezity je hlavne dodrzovat spravny pomer a nenalit napr. plechovku na 100l do polovicni nadrze.
Pred par lety, kdyz jsem jeste bydlel v CR, jsem mel ke sluzebnimu autu dve tankovaci karty - CCS a Shell. Na CCS jsme museli tankovat v CR a to pokud mozno vzdy co nejlevneji (zhruba jednou za mesic prichazel e-mailem aktualni cenovy limit, ktery z moznosti volby vyrazoval prakticky vsechny "premiove" pumpy). Ten diesel taky bez nadsazky chrochtal jak skutecny traktor, ze jsem cas od casu radsi za svy vlastni penize koupil aditivum, aby bezel tiseji. Bylo nekdy az trapny, kdyz mi i zakaznici rikali, co s tim motorem mam, at si tam naleju to nase aditivum (ktery mimochodem funguje opravdu super)... na cesty do zahranici byla naopak vyhradne Shell karta a kdyz jsem s tim autem jel parkrat do Svycarska, tak tam Shell nenabizi vubec to levnejsi palivo FuelSave, ale jen ty premiove. Napr. pri ceste do Zenevy jsem tankoval vzdy 2x plnou a clovek uz po prvnim natankovani po nekolika kilometrech slysel, ze motor bezi o poznani tiseji a po prejeti hranic zpatky do Nemecka me prekvapila i tachometrova maximalka o 10km/h vyssi, nez normalne na ceskou levnou naftu.
Nemuzu tedy sice porovnat rozdil mezi ceskym levnym a ceskym premiovym palivem (nekolikrat jsem slysel, ze v CR ani to premiove palivo nestoji za moc), ale minimalne rozdil mezi ceskou levnou naftou (vetsinou RobinOil, Texaco atd.) a svycarskou premiovou naftou od Shellu byl opravdu markantni a hned rozpoznatelny po sluchu.
Re: Hlavní výhoda u bezínu je, že tam nejsou ty řepkový sxač
No, tos nám to teda dal... tak si taky něco zjisti: Tvoje ad 2) pravda není - počítá se celkový průměr z výtoče toho kterého prodejce.
A klidně můžeš prodávat i benzin bez sxaček - ale zaplatíš za to pokutu.
= ten benzin bude dražší...
Pojen "řepkové sxačky" používám pro zjednodušení... že se bioethanol vyrábí z jiných plodin na věci nic nemění. Je to zvěrstvo - potraviny se mají jíst...
A o tom, že líh se ochotně váže na vodu jsi určitě slyšel i Ty... takže jistě chápeš, proč ho do Alfy zásadně netankuju.
Re: Hlavní výhoda u bezínu je, že tam nejsou ty řepkový sxač
Neodporuješ si? V každym litru nafty i benzínu je pseudoekologická *** = jak řiká Já první 123 = povinná daň vicepremierovi minulý a premiérovi současný vlády
Označený jak si správně napsal E10 nebo E85 = je označený. Vlastně do budoucna bude správně označenej i běžnej Natural = E5 :-)
Řešenim sou 100 a víc oktanový benzíny = tam ty *** zatim snad nejsou. Podobný je to snad i u nafty = ta mě nezajímá tu nesleduju
Re: Hlavní výhoda u bezínu je, že tam nejsou ty řepkový sxač
Tak to by mělo být spíš záležitostí nafty. Do benzinu se přimíchává bioetanol a to by mělo být označeno, navíc v čr to petolejářské firmy moc nevyužívají.
Re: Hlavní výhoda u bezínu je, že tam nejsou ty řepkový sxač
1) řepkové *** rozhodně nenajdeš v žádném benzínu, MEŘO se dává do nafty. Do benzinu se dává bioethanol (po kterém rozhodně nemusíš nic čistit, spíš má problém opačný, a to že čistí až moc a to u starších zanesených motorů může dělat neplechu).
2) podíl biosložky musí být v každém benzinu na našem trhu, i v tom nejprémiovějším a nejdražším
3) ona totiž i to aditivum ke zvýšení oktanového čista se dělá z bioetanolu
Ale chápu že mi to plusy nepřinese, ono totiž nadávat a litovat se (či svoje auto) jak mi každý ubližuje je daleko jednodušší a populárnější, než si něco zjistit.
Re: Hlavní výhoda u bezínu je, že tam nejsou ty řepkový sxač
Motor by sa pri takej jazde nemal prehrievať. To že sa zapínal ventilátor neznamená prehriatie, ale normálne zvýšenie teploty. Klepanie ventilov tiež pri dnešných motoroch vlastne nie je možné, je tam snímač, ktorý klepanie hneď zaregistruje a upraví parametre.
Také přidám vlastní pozitivní zkušenost s prémiovými palivy a to konkrétně s benzinem od firmy s lasturou ve znaku. Jeden rok jsme do obyčejného Punta tankovali vylepšený benzin (ne 100 oktan) a výsledkem byla nižší spotřeba skoro o 0,5 l/100 km, na jedné nádrži se vždy ujelo skoro o 50 km více!
Druhá zkušenost se služebním autem, dostal jsem po kolegovi Kangoo, motoru kolísali volnoběžné otáčky a celkově motor nejel zrovna dvakrát dobře. Jakmile jsem začal tankovat obyčejný benzin u lastury, tak i díky jednorázové aplikaci čistící přísady do nádrže se vše zlepšilo a po čase problémy úplně zmizely a to bez zásahu servisu.
Za mě tedy tankování prémiových paliv má smysl, kvůli ceně ale osobně tankuji "obyčejný" benzin a pokud má lastura akci slevu za body, tak ji rád využiji a natankuji prémiové palivo za cenu obyčejného. A jednou za čas motoru udělám radost a natankuji 100 oktan. Naposledy jsem tak obdaroval auto k prvním narozeninám.
Kdes to viděl, proboha? Možná na no name čerpačce, aditivovaný paliva se vozí v cisternách přímo ze skladů, aditiva se přidávají rovnou při plnění, poměr řídí počítač.
Z vlastni zkusenosti Verva je nej. Zena mela problem s dieslem (pri pouhych 70 tis.), motor misty jemne cukal. Aditiva nepomahala, V-power taky ne. Verva diesel a vyrazna zmena. Cukani ustavalo az ustalo uplne. Od te doby nic jineho.
Re: Hlavní výhoda u bezínu je, že tam nejsou ty řepkový sxač
Mal som zamestnanie ako kontrolór, kde som jazdil po uličkách, zastavoval, vystupoval, znova sa posúval, ... a benzinový motor sa v lete musel stále chladiť ventilátorom. To, že na permanentne prehriatom motore klepali ventily bolo nepríjemné. A tak som začal tankovať prémiový benzín a klepanie zmizlo. A motor mi ďakuje doteraz! ;-)
To není tak úplně pravda - VIF je sice jistě dobrej, ale fakt že prémiová nafta až na vyjímky nemá biosložku nijak nezmění, takže kdo chce mít jistotu tak jde stejně do premie.
To že by se prémiová nafta dělala nalitím kyblíku do cisterny je spíš internetovej folklor (byť netvrdím že nějaká vesnická pumpa to tak nemůže dělat), velcí hráči vozí prémiovou naftu buď přímo ze zahraničí, nebo si jí nechají na míru vyrobit v rafinerii (a opravdu to není nějakým aditivem - to ti třeba cetanové číslo moc nezmění atd...).
Re: Hlavní výhoda u bezínu je, že tam nejsou ty řepkový sxač
Já ale nemluvil o aditivech... ale o řepkových pseudoekologických sxačkách... který jsou v zásadě jen k zlosti a jedinej, kdo z nich má radost je babiš. Protože jeho království je pěstuje a prodává...
...čím víc, tím líp.... Na to pozor. Takže jestli už berete aditivovaná paliva, což jsou třeba u effecty nebo Vervy, tak už tam toho víc nelijte. Ve větším množství to působí - samozřejmě při dlouhodobějším užívání, kontraproduktivně.
Kdybyste neuváděli a v článku několikrát neopakovali značku tankované nafty, tak by test působil důvěryhodněji. A co se týče Shellu. Před léty, když jsem byl ještě nerozumný a měl diesel, tak jsem dvakrát tankoval u Shellu na Lehovci a pak motor vůbec netáhnul, tam kde jsem normálně do mírnýho kopce jezdil na 5-ku, tak po týhle naftě sotva funěl na 4-ku. :no:
Ať si každý kupuje co chce ;-)
Ale moje zkušenosti jsou takové. Do firemního auta se tankuje na nejlevnějších pumpách, jednou ročně se tam musí měnit hodně za***nej pal. filtr a už se i několikrát stalo, že v mrazech nafta zamrzla a auta nevyjela
Do soukromeho, tankuji jen vervu a mám zatím klid :-)
Re: Hlavní výhoda u bezínu je, že tam nejsou ty řepkový sxač
To jo, ale tyhle starší motory nemají problém s karbonem a jinými úsadami obecně. Ale zkus jezdit s přímovstřikovým benzínem a člověk už začíná být rád za nějaká aditiva. Začíná to divným volnoběhem a leností v otáčkách to končí. Samozřejmě se na tom také hodně podepisuje řidičský styl.
Taktéž tankuju jen pémiová paliva. Dříve dražší MaxxMotion 100, dnes převážně Vervu 100. Zajímal by mě srovnávací test mezi vysokooktanovými benzíny. Subjektivně auto na Vervu jezdí stejně jako na dražší benzín od OMV.
Re: Hlavní výhoda u bezínu je, že tam nejsou ty řepkový sxač
presne tak
ja do svých aut leju jen V100, at je auto novy nebo davno za zenitem
vyjimecne tam naleju klasickej N95, když nemam cestu kolem pumpy kde V100 mají a nechce se mi zajizdet cca 15km.
jedno auto na N95 uz ani nechce jet a davi se, asi si zvyklo na lepsi ...
Není nutné tankovat předraženou "prémiovou" naftu. 4 panáky VIFu do bandasky a motor si jen přede. To co stojí piksla VIFu je zpátky oproti 2 natankovanim drahý nafty. Stejnak co jsem viděl, tak se "prémiová" nafta dělá z obyč pouhým dolitím kyblíku aditiva po navezení na čerpačku.
Ano, z vlastnej skusenosti mozem potvrdit prinos premiovych diesel paliv k mensiemu poctu regeneracii DPF a tym aj uspore paliva.
Ale prave v clanku spominany- propagovany V-Power diesel mal najmensi (ziadny) prinos oproti obycajnej nafte z mnou vyskusanych premiovych paliv v mojom aute.
Hlavní výhoda u bezínu je, že tam nejsou ty řepkový sxačky..
takže se motor ani nezašvihá, není nutné jej čistit.
A třeba u letité Alfy 164 nic jiného netankuju proto, že jezdí jen občas - a benzín bez řepkových sxaček netáhne vodu a motor je ušetřen po delším stání devastace...