Bohužel tě musím opět opravit. O výkonu nebyla zpočátku vůbec řeč. Prvně (16.01. 23:17) jsi mylně tvrdil, že s třetí mocninou roste odpor vzduchu (tedy ne výkon) a přestože jsem tě upozornil na chybu, tak jsi na svém mylném tvrzení stále trval (22.01. 00:02).
Až následně sis někde přečet že třetí mocnina se týká výkonu, ale to jsi pořád ještě netušil, že mezi výkonem a sílou je nějaký rozdíl. Pokud máš tak krátkou paměť, nesnaž se dělat falešného hrdinu ale radši se na své příspěvky podívej znova. Případně si zopakuj základní fyzikální vztahy, určitě jsi už sám pochopil že v nich dost tápeš
Ale že ten rendlík nejede, s tím samozřejmě souhlasím :-)
No vida, konečně jsme dospěli k tomu, co jsem napsal výše, tedy že výkon roste s třetí mocninou rychlosti. A jsme u jádra věci, proč ten rendlík prostě víc už nepojede. Fyziku člověk neohne. :-)
Souhlasím, skutečně tomu nerozumíš a mícháš proto hrušky s jablkama. Tvůj omyl spočívá v tom, že nechápeš rozdíl mezi samotnou odporovou sílou a mezi výkonem potřebným pro její překonání za pohybu. Ve skutečnosti jsou ale výkon a síla zcela odlišné veličiny s odlišnou fyzikální podstatou a samozřejmě jsou odlišné i vztahy pro jejich výpočet.
Shrnuto - výkon pro překonání odporu vzduchu opravdu roste s třetí mocninou rychlosti, ale samotný odpor vzduchu (tedy ona protisíla) roste pouze s druhou mocninou rychlosti. Je to zcela logické, protože výkon je součinem síly a rychlosti. A pokud je už v síle obsažena druhá mocnina rychlosti F = (Cx.ro.S.v2)/2, dalším vynásobením rychlostí získáme její třetí mocninu a vypočítáme tím výkon
P = F.v = (Cx.ro.S.v3)/2
Myslím že není až tak těžké to pochopit, náročností bych to zařadil někam mezi osmou a devátou třídu ZDŠ
Nu, je otázka, zda matematické vyjádření fyzikální reality - tedy potřebného výkonu k překonání jízdních odporů v závislosti na rychlosti - může být považováno za technicky nesprávné... to ať si rozhodnou ti všichni, co se budou jednomu z nás smát. Ten materiál, uvedený výše, považuji za dostatečně vypovídající. Ale třeba tomu opravdu nerozumím ;-)
Jasně, pokud sám dáváš přednost mylnému výkladu před technicky správným, klidně můžeš, je to jen tvůj problém.
Akorát bych doporučil, aby ses s těmi omyly moc nechlubil veřejně, budou se ti všichni smát (bez urážky, myslím to v dobrém)
Jak je libo. Diskuse šla o tom, že v jednom okamžiku již motor v tom šuplíku nedokáže zrychlovat, protože jízdní odpory a v tom především odpor vzduchu rostou se třetí mocninou rychlosti. Nic více a nic méně. Pro mne je to vyjádření, že odpor roste se třetí mocninou rychlosti dostatečné. :-!
To si ovšem sám protiřečíš. Pokud potřebný výkon roste se třetí mocninou rychlosti, tak odpor vzduchu, tedy odporová síla logicky roste pouze se druhou mocninou.
V podstatě tím potvrzuješ, že pravdu mám já
Nežiju z diskuse na webu ACZ. Takže tu někdy jsem a jindy ne. Tu třetí mocninu si dobře pamatuji z dávné doby, kdy jsem ještě chodil na universitu. Našel jsem něco podobného, cituji:
"Ovšem potřebný výkon pro překonání odporu vzdušného vzrůstá s třetí mocninou rychlostí jízdy v."
Ta rovnice sem nejde vložit. Podívej se na článek 2.1. tohoto dokumentu: [odkaz]
Hele a našel bys pro své tvrzení i nějaký pádný argument, například rovnici pro turbulentní proudění, kde by odporová síla závisela na třetí mocnině rychlosti ?
Já se tomu moc nevěnuju a tak vycházím pouze z běžně známé kde je jen druhá mocnina: F = (Cx.ro.S.v2)/2
ale neviděl jsem ještě nikdy vztah kde by rychlost byla ve třetí mocnině
To o druhé mocnině platí jen pro laminární proudění, ne pro turbulentní proudění. A to bude z hlediska aerodynamických odporů, s ohledem na tvar karoserie nepochybně převažovat. :-!
Správné logo na kapotě ? Copak na renault patří hvězda ?
A dobrovolně připlatit balík jen za to falešné logo myslím není zrovna znakem pragmatismu. Tohle může udělat jen velký nadšenec, a jen pokud je málo informovaný.
Nedají se rozporovat statistiky prodeje, jen si nemyslím, že to je designem. Interiér Berlinga(Partnera) mi lepší nepřijde.
Co se mi jako technicky zaměřenému člověku líbí, je hliníkový diesel 1,6HDi (tedy aby nedošlo k mýlce až po roce 2011 v provedení 8V), rychle se zahřívá, je tichý a výkonný. 1,5dCi je úspornější, ale je to litinový ingot. Navíc těch 100ccm se podepisuje na poněkud nižším točivém momentu.
Jenže to auto má čelní plochu jako panelák, vždyť je vysoké 1,8m. Aerodynamika nepustí! Jezdil jsem 1,5 roku Citan 111CDI a v kontextu toho jaká je to bouda mne naopak živost motoru a rozumné zpřevodování do města příjemně překvapili. Jezdím třílitrovým starším Éčkem, ano s ním se to nedá srovnávat (také to je auto, které je na dálnici jako doma, Citan má město už schované ve jménu - nemá dálniční ambice). Jenže to E nové stojí nejméně 2x tolik a Citan si soukromník u nás koupí spíše jako "Jahreswagen" (tedy Éčko bude 3x dražší ;-) ). To už bude cena srovnatelná i s novým vybaveným Kangoo. Ne že by těch rozdílů na podvozku, řazení a technice či spíše interiéru (snad na něm zapracuje mercedes pro příští generaci, protože s Caddy se to nedá srovnávat) nemohlo být více, ale už by se o něm pak dalo uvažovat. Je to na mercedes "levné" auto a užitná hodnota je pro cílovku obrovská. Ne, typický zákazník si to nebude kupovat na poměřování pindíků, ani na řezání apexů. Na pojížďky školka, nákupák, vesnice, práce, praktické auto se správným logem na kapotě. A ta mechanika se v posledních 2 generacích u Renaultu také vytáhla. Nevěřil bych že to někdy napíši, ale je to podstatně lepší auto než se zdá, jenom ten test nějak nepochopil účel toho auta a není moc psán z pohledů lidí co s tím u nás jezdí... ne to nebudou automobilový nadšenci, spíše pragmatici spíše mimo velká města s trochou vztahu k hvězdě a omezeným rozpočtem.
Jo, Dokker sice pomáhá, ale je dodávka postavená na jiném základu než Kangoo, tj je to jiný auto. Kdežto Kangoo/Citan je auto z 95% stejný, karoserie atd.
Zkusil jsem pohledat a našel jsem srovnání LCV jen za rok 2015 a to bylo:
Berlingo Van cca 80tis ks
Kangoo Van 77tis Ks
Partner Van 71tis Ks
Naštěstí jim to "lehce" vylepšuje těch cca 33.000 Dokkerů. ;-) Nicméně, pokud to dobře chápu, tady se jedná o prodeje osobních verzí. Zajímavá by byla ještě statistika VANů.
Odpor vzduchu sice roste jen se druhou mocninou rychlosti ale souhlas, i tak asi bude obrovský. Protože maximálka pouhých 170 km/h je pro 81 kW motor docela mizérie
Hm, no buď nevieš čo je fake, alebo sa nám vrátil starý dobrý topper >:D
[odkaz] tu máš príklad priamo od človeka z praxe prečo ľudia berú úžitkové MB aj napriek častokrát vyššej nadobúdacej cene.
Ke svobodě jednotlivce nepochybně patří právo vyjádřit se úplně ke všemu. Není to ovšem žádná povinnost, stejně tak se můžeš svobodně rozhodnout, že se ke všemu vyjadřovat nebudeš. Aspoň občas tu možnost zvaž. ;-)
renaulty urcite nie su zle vozy .. ale mne teda tato znacka nikdy moc nevonala.. rovnako ani fordy... ale podla mna kazdy z nas ma iste znacky "radsej" a iste znacky zase "moc nemusi" ...
moc nemusim.. za mna teda radsej klasicke kangoo ako tento akozemercedes ;-) ... takisto jasna volba je mitsu L200 a nie akozefiat fullback ... a tak dalej a tak dalej....
Už jsem to psal vícekrát. Znám obě auta a nejsou špatná, ba naopak. Citan má však jeden zásadní problém, a to ten, že není v ničem lepší než aktuální Kangoo.
Kangoo Mk2 se objevilo v roce 2008 a pak jej vylepšil Mercedes v roce 2012 na Citan. Jenže o rok později se objevilo Kangoo po faceliftu a to Citan zadupalo do země.
Nejvýstižnější věta z celého testu: "Ať počítám, jak počítám, opravdu nevidím jediný racionální důvodu, proč byste si měli koupit citan místo Renaultu Kangoo."
.... ale jistě, Citan s designovým off-road paketem za příplatek 50 tisíc >:D
Ne vážně, tohle je vtip, na druhou stranu jestli od Mercedesu někdo ty auta kupuje a zároveň jsou si jistí, že jim to neprasí image, tak proč ne.... prachy jsou prachy.... ;-)
Pokud by se reálné chování tak markantně lišilo od továrních údajů, v prvé řadě bych se asi ptal výrobce proč na testování přidělil vadný kus (resp. velmi nestandartní)
Ovšem nevím jestli vůbec věřit p. Dusilovi. Například píše něco o lehkých převodech, a přitom šestka je tak dlouhá, že by podle jeho údajů měla dosáhnout max.výkonu až někde nad 200 kmh. To mi u auta s maximálkou jen 170 kmh až tak lehké nepřijde
Diamant je to možná v Británii, ale v Čechách jen těžko. Protože Britové tomu symbolu skutečně říkají diamant, viz karty. Kdežto Francouzi, stejně jako Češi, mu tak neříkají. Nakonec Renault vypustil reklamu, která celkem jasně dokazuje, že jim jistý význam tohoto symbolu není cizí. :-)
Jde o ten sešup točivého momentu. Průběh konkrétního kusu nemusí vypadat tak pěkně, jak udává výrobce. Nicméně když z toho vyjdeš, dalo by se to, co autor napsal, pochopit řekněme od 145. Ale je klidně možné, že moment začne klesat už dřív (motor má řekněme nějakou špičku místo té udávané plošiny) a autor si neplete pojmy s dojmy.
Aspon by si mohol dat autor clanku namahu a pozriet si fotky na nete...
"Na první pohled používají obě auta shodné výklopné dveře, stejně jako spodní plastovou lištu nárazníku s integrovanými svítilnami do mlhy. Obě auta se tak zezadu navenek liší vlastně jen skupinovými svítilnami."
Ved uz len pozicia pre SPZ je odlisna... okrem ineho...
Ja navrhujem auto.cz podobnu vec. Vymenit kosostvorca Dusila, co pisal tu recenziu, za nejakeho skutocneho autora. Ten totiz urcite vie, ze logo Renaultu je diamant.
Nie kazdy potrebuje pytel, a pre par kusov nechce riesit novu servisnu zmluvu atd. Furt je to len dodavka tak pianko, keby ako C triedu zacali davat preznackovany Talisman to by bol skutocny pruser >:D
Ako tu uz niekto raz pisal, ma to zmysel ak ma klientu velku fleet Mercedes dodavok a mensie nechce kupovat a servisovat inde. Pri velkom odbere nebude ani cena az tak zla. Individualny kus nema zmysel kupovat.
Citace: "...Ochota auta zrychlovat v dálničních rychlostech sice byla, avšak ne nějak výrazná. Na tempu vůz nabíral poměrně vlažně, přičemž logicky akcelerace se zhoršovala s rostoucí rychlostí. Tady se střetly dvě nechtěné věci - jednak už příliš vysoké otáčky motoru znamenají sestup točivého momentu ...!
Hm tak tomu nerozumím vůbec. Autor píše že na šestý převodový stupeň motor točil při rychlosti 130 km/h přes 2500 otáček za minutu. A zároveň uvede v tech. datech, že maximum krouťáku trvá až do 2750 ot./min. Takže krouťák by měl být na maximu nejmíň do 140 kmh. Fakt netuším o jakém sestupu toč. momentu je tady řeč ?
Zajímalo by mě jestli tomuhle rozumí aspoň sám autor ??
Nemohu uvěřit, že Mercedes na tuhle hrůzu nalepil svou značku. Ať si o kvalitě jejich aut myslíte cokoliv, jistě uznáte, že mercdes má vypadat jinak. I když by to byla dodávka nebo nejlevnější model.
Vždycky, když s kolegy vidíme tohle auto (a že je to minimálně), děláme si legraci, co to vlastně je.
"Je to Dacia Dokker? Není, to bude Renault! Ale né, vždyť je to přece luxusní Mercedes!" :-)