Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Modernizovaná Škoda Fabia očima svého designéra. Co na novince vyzdvihuje?

Inovovanou Fabii na první pohled rozeznáte podle přepracované přídě. Do zákulisí její tvorby nechává nahlédnout jeden z jejích autorů.
Zpět na článek
13. 2. 2018 07:14
Re: ahaa
Prečo asi stavali v Bratislave novú fabriku? Prečo asi spustili fabriku v Trnave? Skús si na túto tému niečo prečítať, materiálov je dosť a dosť. Problém bol, že koncepcia sa menila, pretože súdruhovia nemali jasno, a tiež mnohí tápali v tom, či Slováci dokážu niečo iné ako pestovať zemiaky a valcovať plechy (žiaľ, takýto pohľad majú podaktorí aj dnes).
Na Slovensku sa skutočne mali vyrábať autá, v hre bola napríklad licencia Alfa Romeo, neskôr bol navrhnutý výnimočne schopný Devín, ktorý mal nahradiť Pragu V3S, tiež bol vyvinutý celý rad užitkáčov, ktorý české šéfstvo s konštatovaním "kluci z luk a polí auta dělat nebudou" (čo je dnes už legendárny citát) do výroby nepustilo.
Dnešok do toho nepleť, dnešné fabriky na Slovensku sú len montovne, to so skutočnou automobilkou a vlastnou značkou nemá nič spoločné. Myslel som len relatívne nedávnu minulosť.
Avatar - white label
13. 2. 2018 01:57
Re: ahaa
Když někomu prodám švédskou, českou, britskou.... značku, tak už mi sice nepatří, ale, pořád je to švédská, česká, britská... značka, nikoli značka Švédska, Česka/ČR, nebo značka Velké Británie, ty náš erbe(ne). ;-)
Avatar - white label
13. 2. 2018 01:42
Re: ahaa
Takže, se značkami ti to nevyšlo, tak teď to zkoušíš pro změnu s erby... >:D
Pokud nejsi schopen rozlišovat ani mezi (firemními/továrními) značkami a (rodovými) erby, tak to je potom opravdu marné...
Zjevně si dosud nepochopil ani tak jasný a zásadní rozdíl, jaký je např. mezi "švédskou značkou" a "značkou Švédska"!
12. 2. 2018 21:42
Re: ahaa
Ano je mně jedno čí je značka,ale to neodporuje vyvrátit nesmysl že když něco prodáš,že to je stále tvé.Vlastnická práva jsou doufám jasná.
Viz příspěvek níže z 21.40.
12. 2. 2018 21:40
Re: ahaa
A víš co bylo před značkami?Asi nevíš.Byli to erby.A dovedeš si představit že šlechtic prodá svůj erb a pak tvrdí že je stále jeho?
Dovedeš si představit prodat státní znaky a tvrdit že jsou stále naše?Absurdní.
I když někteří lidé (ty asi také) by prodali kvůli krátkodobému zisku cokoliv.
Můžeme se bavit o původu značky.To ano.
Původ značky Škoda je český.Ale naše už sotva.
Avatar - white label
12. 2. 2018 20:46
Re: ahaa
Já jsem to pochopil, jen jsem se chtěl ujistit, žes to myslel opravdu vážně. Poč by zrovna tenkrát, v době centralizovaného plánování/hospodaření (RVHP), někdo vymýšlel novou slovenskou značku pro výrobu automobilů? Dyť měli dost problémů i s těmi, které ukradli/znárodnili...
Ani dnes si něco podobného nedovedu představit, natož tehdy.
Nebo, dnes taky čekáš, že koncern VW, nebo H/K zavedou novou slovenskou značku v Blavě, nebo v Žilině?
Avatar - white label
12. 2. 2018 20:39
Re: ahaa
Zase kecáš, samozřejmě ji nemusím zkonzumovat nikdy, šlo o to (viz ad absurdum), že pokud si někdo něco koupí, nemění se tím přívlastek spojený s původem značky (a to platí jak pro značku konkrétního produktu, tak pro značku jako takovou), a to i kdyby nakrásně přesunul (třeba částečně) výrobu jinam.
A hlavně, má stěžejní reakce na tvé nesmysly je z 00:26, ale na tu zřejmě nemáš koule reagovat.
12. 2. 2018 20:10
Re: ahaa
Když si koupíš švýcarskou čokoládu ,tak ji použiješ,zkonzumuješ a vytvoříš White labelovu čokoládu (hnědou) a žádného švýcara ani nenapadne,že by to mohla být jejich čokoláda.Ty demagogu.
Jsou čokolády které mají přímo na obalu Swiss.Ano je to Švýcarské.
Tak jako vyrobeno v ČR,tak je to český výrobek.
Ano jsou bývalé statky,pole,lesy které nazýváme po starých majitelích.Ale právě to jen zvyk a nostalgie.
Až se zase bude diskutovat že němci nedovolí Škodě vyrábět to a to,tak se zeptej prvně proč mohou vlastně rozhodovat.
12. 2. 2018 10:43
1.6 MPI
Dostalo se ke me pred lety CD pro skoda servis s detailnim popisem jednotlivych casti trojkove fabie. Bylo tam jasne napsáno, ze se pocita s variantou 1.6 MPI .... skoda, ze to nakonec nevyslo.
12. 2. 2018 09:53
cz/sk
ja len k téme značiek. Samozrejme, že slovensko značku ako cz škodu nemá. Sme len miestom, kde postavili nejaké továrne, ktoré môžu byť zajtra inde. Škoda je pôvodom česká značka bez ohľadu na to, ako sa menia vlastníci. Dalo by sa diskutovať čia je to značka teraz, keď to nemci kúpili aj s topánkami, ale niečo ako škoda slováci v automotiv nemajú. Aj preto vyznieva trápne vošičák.
Avatar - Lackey
12. 2. 2018 09:07
Re: ahaa
Prispejem aj ja, do tejto duchaplnej diskusie o tom kto má nárok hovoriť, že Škoda auto je jeho.
Laurin-Klemenet prapôvodca Škodoviek, bola Rakusko-Uhorská značka.
Neskôr bola včlenená do pôvodne Rakúsko-Uhorskeho koncernu Škoda Plzeň.
Stalo sa to počas existencie Československa.
Československo predalo AZNP n.p. MB , Nemeckemu VW.
Takže si môžete vybrať podľa ľubovôle, kto si môže nárokovať na "vlastníctvo" automobilky v Mladej Boleslavi.
Podla mňa je to cisár Franz Joseph I. :-)
12. 2. 2018 08:57
Re: ahaa
Pekne trepeš.Značka Škoda je a ostane česká, aj keď sa ty alebo tebe podobní postavia na hlavu. Rovnako česká navždy ostane Kofola, alebo slovenská Vinea, bez ohľadu na to, kto ju bude vlastniť a kde sa bude vyrábať.
12. 2. 2018 08:41
Re: ahaa
Co se hádáte, česká automobilka je Tatra v Kopřivnici a SOR v Libchavech, ostatní jsou mezinárodní směsky...
12. 2. 2018 07:55
Re: ahaa
Tak to máš fakt úbohé informácie. Kam na tie múdrosti chodíš?
12. 2. 2018 07:54
Re: ahaa
Ty ani nie. ;-) Ale tématicky sa to za Tvoj príspevok hodilo. :-)
Avatar - Blue Sun
12. 2. 2018 06:54
Re: teď přijde další soupravička
Kdo si, abys mi rozkazoval?
12. 2. 2018 06:19
Re: ahaa
Nevím, o jaké slovenské značce je řeč. Nikdy v životě jsem o něčem podobném neslyšel a zcela jistě nejsem sám. V době, kdy se u nás vyráběla opravdu česká auta na Slovensku a v okolí drotári drátovali hrnce. Pak naši papaláši vykoumali, že by v rámci pomoci Slovensku by v Trnavě mohli vyrábět Škodu 1203 a komponenty do Tatry třeba v Trstenné nebo Bánovcích nad Bebravou. Nemluvě o tom, že po převratu se Slováci dokonce soudili, že značka Tatra je jejich.
Avatar - white label
12. 2. 2018 00:53
Re: ahaa
Ne,"Moje vlastněná Tebou", ale švédská (nikoli Švédska!) značka, vlastněná Číňany.
Podle tvé "logiky" (ad absurdum), když si např. koupím švýcarskou čokoládu (čokoláda švýcarské značky), tak přestává být švýcarská, protože já jsem se stal jejím majitelem, ale Švýcar nejsem. Švýcarská čokoláda, vlastněná mnou (Čechem), tedy v principu stejný "protimluv"... 8-s
Avatar - white label
12. 2. 2018 00:32
Re: ahaa
"Češi robili pekné a dobré autá..." Ale kdy? Za socialismu těžko (až na vzácné výjimky ze začátku soc. éry, viz Tatraplán) a po těch 40 letech devastace už nebylo (bez zahraničního kapitálu) na čem stavět, což byla nezpochybnitelná realita.
Tady zůstaly dvě značky s vydrancovanými automobilkami (Tatra a Škoda).
Které dvě slovenské značky máš na mysli?
Avatar - white label
12. 2. 2018 00:26
Re: ahaa
Typická ukázka tvé "diskusní demagogie"..., nejdřív hrozně řešíš jak je podstatné kdo co vlastní a pak napíšeš, že to ani nerozlišuješ, a že není potřeba pátrat po tom kdo je majitel, nebo odkud je značka.
Přitom logicky, koho nezajímá, kdo co vlastní a odkud je daná značka, ten to prostě řešit nebude a koho to naopak zajímá, ten si může zjistit, že je např. Volvo švédská značka, vlastněná Číňany, nebo Jaguar, britská značka, vlastněná Indy.
Avatar - wakantanka
11. 2. 2018 21:17
Re: ahaa
Tak inak. Chrysler je aka znacka? Americka ci Talianska? :-)
11. 2. 2018 20:57
Re: ahaa
V dnešní globální společnosti to už ani nerozlišuji.Ono je to potřeba?U všeho pátráš kdo je majitel,nebo odkud je značka?Nebo rozhoduje kvalita produktu,vůči ceně samozřejmě.
Prostě to je Volvo.Švédsko,nebo švédskou ocel už k tomu automaticky nepřiřazuji.
A víš jak to budou vnímat naše děti?A vnoučata?Stejně?Svět se neustále mění,takže spíše,ne.
Avatar - _Karel_
11. 2. 2018 20:35
Re: ahaa
Ok. Podle mě je třeba Volvo švédská značka vlastněná číňany, podle tebe je Volvo čínská značka. Nemá cenu pokračovat. ;-)
11. 2. 2018 20:31
Re: ahaa
A ty to nevidíš?Moje vlastněné Tebou. >:D To je protimluv.Nebo tam chybí ještě jedno slovíčko.
Nebo je vše nás všech?Jako za komárů?Vše je relativní,ne absolutní.
Avatar - _Karel_
11. 2. 2018 20:20
Re: ahaa
Čemu konkrétně jsi nerozuměl na "česká značka vlastněná němci"?
11. 2. 2018 20:02
Re: ahaa
Problém je že když něco prodáš,tak si můžeš ještě chvilku nostalgicky říkat že je to Tvoje ,ale už to není pravda. :-!
Nebo takhle,do naší firmy přijede německý majitel,který ji tady před lety koupil.Proč říká že je to jeho?Lže on?Asi ne.
Avatar - _Karel_
11. 2. 2018 19:53
Re: ahaa
Tak ještě jednou - neměřím si pindíky. Nenapsal jsem to dost jasně? Jen jsem konstatoval věc, kterou považuji za fakt. Samozřejmě, že nebýt VW, Škoda by dnes nebyla. Ale přesto vidím rozdíl mezi českou Škodou a "českým" Hyundayem.
11. 2. 2018 19:39
Re: ahaa
Nebyť Nemcov, tak Škoda by skončila ako Trabant - v múzeu. ;-)
11. 2. 2018 19:36
Re: ahaa
Značka by bola, pokiaľ by v rámci centrálneho riadenia nenechali vtedajší mocipáni nemenovaný nový závod v Bratislave schátrať. Druhá by bola, keby ju tí istí páni nenútili desaťročia vyrábať zastarané šroty. Slovenská značka dnes žiadna nie je, Čechom zostala prakticky tiež len jedna, resp. aj tú museli predať, aby prežila. Smutné je, že v oboch štátoch zaniklo viac-menej všetko, čo malo tradíciu a kvalitu, a naše trhy si rozobral západ. Naša vlastná blbosť, že sme im dovolili zájsť až tak ďaleko. Čiastočne to ospravedlní vtedajšia vidina lepšieho života, ale dnes sa už mnohí pýtajú, či to naozaj stálo za to. Mne osobne je to ľúto - českých aj slovenských prehier.
Doby minulé toho zničili viac, nie iba pár snáh o slovenskú automobilku. Češi robili pekné a dobré autá, dnes sú len v nostalgických spomienkach. Kde sú osobné Tatry, Zetky, Wikovy, Aerovky, Pragy? Slováci prišli o dve značky, jednu len nádejnú, jednu s neveľkou hodnotou. Češi majú viac dôvodov na plač ako na hrdosť, to si môžeš byť istý.
Avatar - _Karel_
11. 2. 2018 19:17
Re: ahaa
Ta původní Petova poznámka byla hloupá, není důvod si poměřovat pindíky, ale jinak je určitě Škoda česká značka vlastněná německou firmou. Jakou slovenskou značku aut máš na mysli ty, to se přiznám - nevím. :-)
Avatar - Joky
11. 2. 2018 18:58
Re: teď přijde další soupravička
tak sem nelez ....
Avatar - Blue Sun
11. 2. 2018 18:55
Re: teď přijde další soupravička
Nudíš.
11. 2. 2018 17:00
Re: Úkol zněl jasně
No facelift Octavie je hezkej..ale jen tehdy,pokud nemáš přímé srovnání.Zrovna před chvílí jsem si (nenápadně) prohlížel Octaviu, Megane a Astru,vše kombíky..už je to evidentně starší model..nové modely jsou už jinde.
11. 2. 2018 16:49
Re: Úkol zněl jasně
No to fakt nespleteš... O2 byla divná s oběma druhy světel. První takový nevýrazný jako když to auto světla ani nechce a ty druhý takový jak z Korei,nevim co bylo hnusnější.
O3 před FL byla designově asi nejdokonalejší Škodovka, tam nebylo třeba cokoliv na čumáku měnit, dneska jí harazuje Sup.
Avatar - 3_diamanty
11. 2. 2018 16:38
Re: Úkol zněl jasně
ja dokonca facelift O2 ( tie bumerangove svetla ) hodnotim menej podarene ako tie 4 oci na O3 ... tu predoslu octavvku fakt zmrvili.. k hranatej kasni proste bumerangove a akesi aj prerastene svetla a la C-klasse vobec nepasovali ... tie mensie hranate povodne nemali chybu ) ... no ale tie 4 sucasne oci na faceliftovanej O3 su podla mna fakt paradne ... mne sa to vazne lubi.. obzvlast na cervenej kasni je to supa ... Jozko to spravil sikovne a za babku ... klobuk dole.... a konecne jej face uz ma aj akysi smrnc a zaroven auto si nepomylis s dalsimi desiatimi naokolo... :yes:
11. 2. 2018 16:35
Re: Úkol zněl jasně
Mně je jedno co kupujou flotily, ty to budou brát pořád i kdyby to mělo kastli z žebřiňáku. Za mně je O3 po faceliftu zmrvený auto a tahle obluda je bachratá zrůda asi jako kdysi P206 (ješt že od toho vzhledu už upustili).
Zužování světel je blbost.
Zatim jsou ještě hezký škodovky zatim Rapid, Superb a Yetti, jsem zvědavej, kdy dojde i na ně 8-s
Avatar - 3_diamanty
11. 2. 2018 16:30
Re: Úkol zněl jasně
ved predaje O3 po facelifte su predsa fajn a auto boduje aj u nas ( prvykrat u nas octavka predbehla v rocnom predaji mensiu fabiu ) ... a rovnako nemam pochyb ze aj fabia III po facelifte si urcite v eu tiez nijako nepohorsi... alebo si toto vsetko myslel ironicky ze :-) .... zamrzi akurat to ze uz nemas 4 valec vo fabii... inak auto to nebude zle... mne v reale na fabii pred faceliftom vadili tie predne fakt nepekne megakukadla a aj samotny fakt ze ta prerastena vysoka kasna je tak skatulovita ze aj 16tky na nej posobia ako realtivne male disky ... k tomu hodne fadna kabina... ale v malom aute to nemusi byt vzdy nevyhoda ... niekto prave takuto "jednoduchost na kazdy den" proste vyhladava... zvlast dochodcovia alebo zacinajuci soferi sa podla mna sa vo fabii udomacnia hned... kym v yarise som sa aj ja citil nesvoj a to sa fakt necitim stary ( o spatnom vyhlade a akejsi MPV kasni uzu ani nevravim ) ... takze fabia si aj po facelifte iste najde hodne spokojnych zakaznikov .. len tie motory ach jo
11. 2. 2018 16:02
Úkol zněl jasně
Po pokažění dokonalý O3 dorazit stejnym způsobem i Fabii. Předchozí éru O3, Fabie a Rapidů považuju designově za nejdokonalejší auta od Škodovky. Bohužel už je to pryč a hezčí nebudou. Kdo se je o to prosil ? "Vývoj" pro vývoj ? Aby bylo co dělat a hlásit jak jsme zase něco vylepšili ? Sorry, radši bych i za 10 let kupoval stejně hezký auta jako předloni. Stačilo jenom odstranit nesmyslný trojúhelníky vzadu a dát čísla na tachometru hlavou nahoru a bylo by.
K tomu ty motory/nemotory a Škodovky mi tak loni vypadly z výběru novýho auta úplně
11. 2. 2018 15:43
Re: ahaa
jednu mame v Bratislave, jednu v Trnave, jednu pri ziline, a jednu coskoro pri Nitre. vsetky su takisto nase ako je vasa skodovka...
11. 2. 2018 15:25
Re: Škoda PR články na ACZ
..no přesně.Psal jsem to zde už taky.Ale říkám si,proč to vlastně dělají..vždyť ty jejich škodofky se zde stejně prodávají výborně,teda hlavně do firem..tak na co taková propagace?Nebo je to jen kvůli klikáním na článek?
Avatar - 3_diamanty
11. 2. 2018 15:22
presne ako som cakal
predne velke svetlomety sa snazili zmensit a zadne hodne malicke opticky zase zvacsit... lebo ten ich vzajomny nepomer bol proste citelny .. akurat ze vysledok je pomerne rozpacity s kompromismi aj ked celkovo facelift da sa povedat ze chvalim ... hlavne ten odchod dizlu za to palce hore ... uz len ponuknut naspat nejaky 4 valec ako kedysi a fabia moze nadalej byt medzi najlepsimi v B segmente a to aj na tomto "kratkom" podvozku z predoslej ibizy/pola :yes:
Avatar - Joky
11. 2. 2018 15:20
teď přijde další soupravička
pokut za všechny ty jejich levárny a bude klid ...
11. 2. 2018 15:04
Náhodou...
...ten facelift nie je najhorší. Aspoň v exteriéri. Tvar predných svetiel mení výraz čela k lepšiemu. Zmena vzadu je menej znateľná, ale v priamom porovnaní so starším modelom ju tiež považujem za plus.
Čo naopak nepochválim, je interiér. Je stále rovnako hnusne čierny. Čo je sakra na tých čierno-čiernych kombináciách pekné?
11. 2. 2018 14:54
ahaa
Tak linie prednich svetel se dle vsech trendu zuzuji, ale my rozsirujeme .... opravdu nepovedenee. Jen si neodpustim poznamku ke slovenskym kolegum ..... kde mate automobilku vy??
Avatar - Lackey
11. 2. 2018 14:25
Škoda PR články na ACZ
na mňa majú taký účinok, že už cítim odpor voči každému Škoda autu.(a tiež koncernovým autám)
Len tak ďalej ACZ... !
11. 2. 2018 13:51
Škoda
Bodaj by neboli Škodovky take predrazene ked musia platit niekolko autowebov. S Auto.cz je to ako na Slovensku s policiou. Tiez im na zaciatku roka povedu kolko maju vybrat na pokutach. Tu je presne stanoveny tyzdenny pocet clankov.
K tej Fobii - predtym vyzerala lepsie