Moderní spalovací motory trpí na zanášení nečistotami více než starší agregáty. Důvodů je pro to celá řada. Kromě mechaniky motoru se nečistoty tvoří také v sání a rovněž v palivové soustavě. Jak s tím bojovat?
Zdravím a rád by jsem tady popsal moje problémy z mazdou 3 diesel 2017 najéto jenom 8052 km!
Poprvé jsem s tím autem byl v servise dne 18.11. 2019 najeto jenom 6730 km , kdy se mně rozsvítila kontrolka,že se mně nevypaluje ´filtr pevných ČÁSTIC DPF !
V servise mně udělali regeneraci filtru DPF a vyměnili olej !
To samé se mně stalo dne 11.12. 2019 najeto jenom 7662 km , kdy mně zase začala svíti kontrolka DPF, že se mně nevypaluje ! V´serivse mně provedli regeneraci filtr DPF jel jsem zase domů !
Dnes jsem s tím autem byl zase v servise, než jsem tam dojel tak se mně asi 5km před servisem znova rozsvítila kontrolka, že se mně zase nevypaluje filtr pevných částic DPF !
v serivice se poradili a řeší to výměnou vstřiků ???
A já se Vás tady chci touto cestou zeptat, jestli je to opravdu těmi vstřiky, že se mně přIstříkává nafta do OLEJE ?? TANKUJI POUZE U SHELL NEBO BENZINA,,,,,,,,ONO - NÍKDY !!!!
Jako reklama na BG dobrý (i když je moc agresivní a rozpouští gumová těsnění), ale jinak nic nového a řada nepřesností plynoucí z neznalosti tématu.
Chybí zmínka o mechanckém vyčištění např. drcenými skořápkami vlašských ořechů, což se pooužívá roky na hliníkové díly v letckém průmyslu.
VIF a spol nečistí sání ani sací ventily, ale "pouze" vstřiky a vnitřek válce.
Nic o nejnovější metodě čištění pomocí HHO plynu, atd.
Největším zdrojem úsad je recirkulace výfukových plynů, to tam chybí, takže ani premiová paliva nepomůžou !!!
Není pravdou, že vodičky přidávané do nafty nevyčistí vstřikovače. Je jasné, že čištění trvá tak jednu nebo více nádrží, záleží na typu a výrobci. Pokud už trysky skutečně kapou, je lepší je demontovat a vyčistit mimo motor. Že má motor najeto 150 000 km bez aditivovaných paliv ještě neznamená, že vodičky nepomohou. Ono pomůže i trvalé používaní skutečně aditivovaných paliv, do 4 - 6 vyjetých nádrží se stav vstřikovací soustavy dostává na úroveň zánovního vozu.
Jak zde kdosi už psal - je lepší prevence, než oprava. Pokud nemám z nějakých důvodů možnost kupovat aditivovaná paliva, jelikož v naší vesnici je nikdo neprodává, stačí přidávat nějaká komerčně prodávaná aditiva, každé z nich umí vstřiky čistit. Osobně používám do nafty aditivum od Bishopa [odkaz] , jde o koncentáty, dává se asi 1:5000 a ve velkých mrazech pod -25°C 1:1000. Existuje letní a zimní varianta. Takto jsem s dieselovými Octaviemi najel přes 700 000 km naprosto bez problémů se vstřikovací soustavou. Paradoxně nejvíce bylo přidávání aditiva znát u 1,9 TDI 81 kW, tedy s tím starým typem.
Proto píši jezdit autem rozumně, výrobce lajkům nastaví jaký si ekorádce řazení a již sem se na vlastní uši setkal s názorem, že to pak moc žere a že když motor řve a je slyšet, už mu to vadí :-)
Důležité je určit proč došlo k zanesení vstřikovačů ,problém je buď v palivové soustavě kde nečitotami se někde sníží průtok ,případně přídírající vstřkovač a tím následně se sníží vstřikovací tlak, což při jízdě nejste schopní postřehnout a na konci vstřiku dochází k tomu, že okamžitý spalovací tlak je vyšší než tlak v palivové soustavě a spaliny tkzv. fouknou do vstřikovače a začnou ho karbonovat. Toto nastává i u naftových motorů pokud někdo upravuje - přidává předvstřik a zdá se mu , že jde lépe za plynem adt.. K propálení pístu dochází většinou když vstřik už přímo teče ale to je řidič jelito ,protože je za ním kouřová clona.
Samo odkapávání vstřiku už dělá problémy s chodem motoru .100% je stejně jenom výměna za nový nebo repas / kde je vyměněná tryska a provedena kalibrace./ Jinak jak jsem zde četl přípravek zajišťující zvýšení výkonu na nebo o 233% je asi nesmysl - začněte počítat.
Tak aby prodejce nakupoval dráž, než stanoví ceník pro koncového zákazníka (což je navíc typicky jen doporučená cena, která by spíš měla zabránit natahování cen), je zajímavý kousek. Tohle mi někdo navrhnout, tak na něj budu koukat jak na blázna. Už se vidím, jak bych jim podepsal bianko směnku. >:D
Což jim přestane být jedno až zjistí, že zbejvá 10 servisů, na garančku pofrčí 100 km a objednají je za 2 mesíce. Jestli kvůli tomu prošvihnou limit, tak mohou záruce zamávat, pochybuju že přístup k zákazníkům bude výrazně odlišný od toho k dealerům.
takých všelijakých prípravkov tu už bolo hafo, jeden čas to boli údajne patenty zo sovietskeho vojenského výskumu, potom patenty z NASA atď. Očividne sa nájde vždy dosť takých čo to minimálne vyskúšajú a zaplatia. :-)
Když zkombinuješ TSI a dlouhodobou jízdu lážo-plážo a na úsporu paliva (nebo klasická jízda manželek se zataženými kvalty), tak ti ani aditivovaná paliva nepomůžou.
Automobilka nuti dealerov predavat zakaznikom auta lacnejsie, to je teda riadne svinstvo mas pravdu. Zajdi radsej ku skodovke, tam zaplatis vyssiu marzu a budes spokojny.
Jen další "moderní bolest". Nepřímý vstřik tak choulostivý nebyl. U benzínu dramatický rozdíl, u nafty také, ale ne tolik. Oprava - náprava však byla legrace, jak finančně, tak co do pracnosti.
Chápu, že u nafty není cesty zpět k nepřímému vstřiku. Ale u benzínu ?
není lepší než řešit předčasné problémy vstříků jejich ochranu ? Tak jednoduše jako tankovat prověřené aditivované palivo a jezdit s autem rozumně a ne jak si žádá výrobce ? >:D
Tak já bych určitě věřil nejvíc přípravku Millroad X7, který kromě dokonalého vyčištění motoru zaručuje i 233 % zvýšení výkonu a desetinásobné prodloužení životnosti, jak jsme se mohli nedávno dočíst v reklamách přímo tady na auto.cz >:D
Drtivý většině lidí je to u .... a oni o tom neví. Nemaj čas sledovat kraviny. To je asi jako nechodit do nějakýho krámu, protože si "jezeďáci" stěžujou, že je odrbávaj nízkejma výkupníma cenama. Jenže tady holt drží výrobce pod krkem prodejce, zatímco u žrádla drží prodejce pod krkem výrobce.
stydel bych se jezdit hyundaiem
uz jen kvuli tem praktikam ne
jednou jsem si do toho sednul daleko od domova ale rychle jsem vyskocil, aby me nekdo nevyfotil a nemel dozivotni ostudu
Takže jsem se dozvěděl, že nejlepší je vstřiky rovnou vyměnit, což vím i bez článku, čímž pádem má pro mě vypovídací hodnotu 0 a stačila by býval jedna věta. Za mě tedy :no::no::no: a uvidíme, co na to kalousek...