Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat do roku 2022 skoncuje s dieselovými motory

Od roku 2022 už žádné dieselové motory v osobních vozech, takový je podle listu Financial Times plán automobilky Fiat Chrysler. Deník se odvolává na zdroje obeznámené s novou čtyřletou strategií italsko-amerického automobilového koncernu.
Zpět na článek
Avatar - Martin911Turbo
27. 2. 2018 21:16
A co SUV Fiat?
A co SUV od Fiatu a Jeepu, které v Evropě jezdí nejvíce právě v naftě?
Bude prodávat Fiat americké benzínové motorizace do Evropských modelů? Asi ne
Avatar - mariov8
27. 2. 2018 11:56
Re: Itálie
Teď to nenajdu, nemám tady kolegu z fleetu, zaměstnanci prý považuji ta auta v případě nehody za nebezpečná. Viděl jsem tu konstrukci, taky bych do toho nesedl. Žel současné diesely se pro poštovní pojížďky opravdu moc nehodí, jenže ty benzínové nikdo nekupoval a mají vysoké emise CO2...

A strč si ty svoje čichače někam!

Nedokáže to ani dojet do depa a nemohou dělat svoji práci nýbrž si musí hrát s dojezdem: [odkaz]
Avatar - Stejsn
27. 2. 2018 11:49
A tady nejde nevytáhnout stará říkanka:
"Chceš-li poznat co je svízel, kup si Fiat, nejlíp diesel" :-)
Avatar - Beefcake
27. 2. 2018 10:05
Re: Itálie
Zakaznik by urcil prd, lebo vacsina z nich si necha vrtat do kolena kvoli usetrenej troche paliva bez ohladu na vsetko ostatne.
Tuto s tym popostrcenim automobiliek(a zakaznikov) od uradov a regulatorov plne suhlasim.
27. 2. 2018 09:45
Re: Itálie
vsude se najdou vyjimky, i dodavky budou takobve, ktere nalitaj treba 500k za den a vic, ale to neznamena ze to tak delaj vsechny, nebo vetsina, treba Ceska Posta ma prumerny najezd vozoveho parku do 40km za den, ne tam opravdu nepotrebuji naftove dodavky aby si ridici mohli jezdit po adresach a misto dorucovani baliku jen vhazovat listecek ze adresat nebyl zastizen >:D

to s tim odmitnutim s tim jezdit mas odkud? nejaky zdroj? nebo je to jen ta kachna/hoax co kolovala na netu z rad naftocichacu? a co byla vyvracena behem chvilky?
Avatar - mariov8
27. 2. 2018 09:07
Re: jak píší v čánku o Porsche ...
Znal jsem majitele Cayennu Turbo S, neměl problém zaplatit každý den 2 plné nádrže, ale sr*l* ho tak časté tankování. Neotočil v tom na nádrž trať Žilina - Bratislava.
Avatar - mariov8
27. 2. 2018 09:04
Re: Itálie
Mimochodem ohledně toho nájezdu dodávek, asi pracuji pro špatnou automobilku, ale pro drtivou většinu zákazníků byl nájezd problém. Těch pár nadšenců co do toho šlo, je smířeno s tím, že to v zimě odstaví...
Avatar - mariov8
27. 2. 2018 09:01
Re: Itálie
Akorát jich teď polovina stojí, protože zaměstnanci s tím prý odmítli jezdit. >:D
Avatar - Hittman
27. 2. 2018 08:58
Re: jak píší v čánku o Porsche ...
Tak ono ukončit diesel u Fiatu, který má u osobních aut největší model AR Giulli je vcelku normální, vývoj versus prodej by se jim asi nevyplatil a AR firmy nekupují a v Maserati se s těmi pár kusy za rok bez toho obejde. To samé Volvo, není to v Evropě prodejní trhák jako např. VW, kterému se diesel zaplatí dokonce i v Oktávce. Jsem zvědav, jak si s tím volvo poradí, protože kupovat takové XC90 v elektrice a nebo hybridu, docela sebevražda, pokud najedete přes 20 tis za rok. Také se divím, když zamrzne sever (Švédsko, Norsko), jak si s těmi mrazy poradí baterky v totovaném Norsku u elektromobilů, o kolik jsem jim sníží dojezd..o 40%?
Avatar - white label
26. 2. 2018 22:26
Re: Já do roku 2022 zkoncuju s chlastem.
Jen, aby tě, do té doby, ten chlast nepředběhl... >:-[] ;-)
Avatar - JiRkA997CZ
26. 2. 2018 22:25
Re: Zlaté oči :-)
Pojedou za 20 let, ale jen v kamionech, dieselagregátech a lodích. Nechci se teďka zastávat dieselu, ale mě ten boom s EV přijde dost přehnaný. Jako kdyby existovala čistší alternativa k výbuchům dinosaurů, tak ať si třeba kamiony a půlka aut na to jezděj, ale ty kejdy o tom že za 10 let po spalovacím autě neštěkne pes jsou pěkná kravina. V Německu se krásně ukazuje ekofašismus, kterej nemá v konečným důsledku nic společného s ekologií. Fabriky v tom jen viděj ultra příjmy, jinak by elektřina zůstala u škody eltra, vlaků a ještěrek. A využívají k tomu pitomce, kteří papouškují a šíří názory a kecají státu do správy. Takhle to je v Německu již léta a bohužel to podsouvaj dalším státům.
Budoucnost je tam, kde jsou příjmy, ne tam, kde je to pro lid/planetu lepší a o tom to bylo vždycky...
Avatar - speedfred
26. 2. 2018 22:16
Re: Já do roku 2022 zkoncuju s chlastem.
>:D >:D
26. 2. 2018 20:13
Re: Já do roku 2022 zkoncuju s chlastem.
Já být tebou tak zatím udělám takový koncept, tedy nepil bych jeden večer a udělal z toho velkej hunbuk:DD
26. 2. 2018 18:47
Kdo ví, jak to bude...
Takových prohlášení jsme už slyšeli více (viz již zmižňované Porsche) a nakonec bylo vše jinak. Každopádně by byla škoda čtyřválec 1.6 JTD/88 kW a 310 N.m (viz ilustrační foto), v Tipu má zátah jako bejk! :-) :yes:
Avatar - Blue Sun
26. 2. 2018 18:25
Re: Aleluja
Zastřel se, odpade.
To, co jsi popsal, je asi tak třetina průmyslové reality a ta logika, bohužel, v ní skutečně nefigurovala. Zejména ne poslední desetiletí.
Můj hnůj je stále lepší, než cokoli, co dovedeš ty sám.
26. 2. 2018 18:23
Re: Kecy....
vsechno co se prodava se da oznacit za konkurencni
Avatar - white label
26. 2. 2018 18:22
Re: jak píší v čánku o Porsche ...
Ano, prodeje nového Cayennu jsou bez dieselu mizerné, čemuž se ani moc nedivím.
26. 2. 2018 18:21
Re: Itálie
at se to mixuje idealne tak jak si to urci trh/zakaznik, i tenhle jakysi pocatek konce dieselu v podstate urcuje zakaznik, kdyby zakaznich chtel zachovat diesel, tak by jeho prodeje neklesali i prez restrixe
26. 2. 2018 18:19
Re: Itálie
u dodavek se chystaji hybridy, ono se do mesta s dieselovou dodavkou jezdi blbe kdys tam ma diesel treba zakaz, treba DP to nevydrzeli a kdys jim zadny vyrobce poradnou elektrododavku nenabidnul, tak si koupili Streetscooter a postavili si vlastni, mimochodem jiz jich maj prez 3500

ono to postupne prechazeni na elektrododavky nebo hybridni dodavky nebude as tak bolestne jako u osobaku, neb velice malo dodavek jezdi opravdu dlouhe streky, a ty co vetsinu casu sveho zivota stravej ve meste, tak maj denni najezdy tak male ze stacej i mensi baterie, a ve chvili kdy rozdil mezi dieselovou dodovakou a hybridni dodavkou bude v radu tisicu, tak to proste nebudou kupujici resit
26. 2. 2018 18:16
Re: jak píší v čánku o Porsche ...
Přesně tak.
A navíc diesely kupujou kupci za peníze a hybridy BYkupci hubou. :-)
26. 2. 2018 18:15
Re: Itálie
jj já vod roku 2010 píšu o rozumných (tj ne pro fanatiky a ne brutálně zadotovanejch) elektroautech cca kolem roku 2030 a to ještě budou boxovat se spalovákem a vodíkem.
26. 2. 2018 18:13
Re: Aleluja
no, ty jsi blb, to už bohužel vím.
Ale zkusím (ač beznadějně) i pro tvou prázdnou palici tu logiku trošku vysvětlit.
Vznětový motor má prostě trochu jiné fyzikální a termodynamické vlastnosti než motor zážehový a tak jsou vozidla a jejich určení (a dlouho budou) u kterých je to vzhledem k ekonomice provozu a trvanlivosti celého stroje ta nejlepší varianta. o ekologii bychom mohli debatovat. Ale nehodlám to udělat dřív, než si vykydáš z mozkovny ten hnůj, co tě tam tíží.
Avatar - WinDiesel
26. 2. 2018 17:54
jak píší v čánku o Porsche ...
Již druhý den to Porsche dementovalo. Na konkurenčním webu už jásali a potom museli ocas stáhnout zpět.
Cayenne v dieselu chtějí všichni, dealeři i uživatelé.
Včera jsme tady viděli v testu jak funguje hybrid Lexus versus diesel Audi. 2 litry rozdílu za obvyklých podmínek, mnohem více když se na to šlápne.
Tak proto.
Porsche je Porsche ale pokud bude mít diesel bratranec od Audi, potom Porsche neprodá polovinu Cayenne a to by bolelo. A jsou tu i další značky které se dieselu nevzdají protože by to byla sebevražda.
Avatar - WinDiesel
26. 2. 2018 17:50
Re: Aleluja
Vstanou noví bojovníci ......... proti dieselům - ty logiku woe, přečti si občas po sobě jaké krawiny píšeš.
Avatar - 3_diamanty
26. 2. 2018 17:48
Re: Itálie
500X alebo 500L ci tipo zase az taki drobci nie su ... lebo ide tu aj o vahu auta ... za mna ale palec hore ze fiat sa takto rozumne rozhodol ... pritom iste mu dizle robili stale slusne predajne cisla ... moj osobny tip konca dizlov obecne v osobakoch bol pred rokom tych 5-10 rokov... a nakoniec sa aj trafim ;-) .. len este pockat nech sa pridaju aj dalsie znacky cim skor..
Avatar - wladyk
26. 2. 2018 17:47
Kecy....
"Konkurenční elektromobily" konkurenční nejsou a dlóóóóuho nebudou.
Avatar - Blue Sun
26. 2. 2018 17:42
Re: Aleluja
V průmyslu logika? Ha ha... jen byznys.
26. 2. 2018 17:28
Re: Aleluja
No oni v některejch autech logiku měly a maj.
Ale jak píšeš, ve sporťákách to bylo moc.
TWL a na leMans mě z toho praskala palice.
>:D
26. 2. 2018 17:26
Re: Itálie
Hele, mě to dává smysl. Za prvé to bude pozdějc, ale hlavně: fiat v současnosti vyrábí hlavně malá auta do města a tam diesel prostě ztrácí smysl.
Avatar - 3_diamanty
26. 2. 2018 17:16
Re: Aleluja
bol to pritom umelo vytvoreny boom... ktory sme roky museli trpiet ... obzvlast ale az s prichodom common-railu zacalo masove dizlove peklo ( okolo r 99-2000 ) .... lebo dizle v pande ani 406 coupe ci nejakej 3-ke kabrio mi nikdy zmysel nedavali ... slo tu proste o biznis ... zrazu boli dizle vsade ... logike navzdory
Avatar - 3_diamanty
26. 2. 2018 17:10
Re: Itálie
no v beznych osobakoch .. je jasne ze fullback alias L200 alebo ducato o dizel zrejme tak skoro nepridu.. ale tam sa to da chapat ..
Avatar - Beefcake
26. 2. 2018 17:09
Aleluja
Konecne ten etalon dizlovej klepavosti skonci.
26. 2. 2018 17:07
Itálie
je přitom dieselů plná a frčí tam i v pidiautech. Navíc v dodávkách skončí sotva.
Avatar - 3_diamanty
26. 2. 2018 17:04
bolo jasne
ze to nejde hned.... ani za rok ani za dva,,,, ale ze zrovna fiat skonci tak rychlo s dizlami je pre mna prijemne prekvapko ... fiat palec hore... :yes:
Avatar - Ada je zase tady
26. 2. 2018 17:03
Zlaté oči :-)
Spíše bych řekl, že v roce 2022 už FIAT nebude existovat. :-)

Jedna věc je však jistá, diesely pojedou svou vítěznou cestou i za 20 let.