MX5 ,toyobaru a podobně jsou auta svojí koncepcí napodobující ty z devadesátek... to že ti palubní počítač zahlasí že asistenti jsou vypnutý ještě neznamená že tomu tak je ... takový HH bez asistentů by totiž asi nebyl HH protože by ten výkon na silnici ani nepřenesl.... a mercedes AMG a supersporty ty o elektronice byli vždycky ... ale pokud mluvime o autech pro obyčejný lidi ani ten Hyundai N není bez počítače schopný jezdit ... já bych si taky dokázal dneska vybrat .. Megane RS cupovou verzi . s rámem , odlehčenou... 911 GT3 RS ... STI... a mnoho dalších >:D ale sporťáky z 80 a 90 let by měli v mý garáži vždycky místo ... neříkám že dnešní sporťáky nejsou záživný ale srovnej si třeba dnešní Leon Cupra a pak se posaď třeba do civicu SI z roku 89... ten civic z tebe vytřese duši a zalehnout ti bubínky s cuprou bude frajer i tvoje babička ...
súhlas!! Tak isto si myslím že žijeme v dobe veľmi dobrých,výkonných a vcelku aj spoľahlivých aút. Škála výkonov,pohonov a výberu prevodoviek tu asi ešte nebola.
Tak jedna věc jsou kupující nového auta. A druhá věc je komunita lidí, co si opečovávají jeté kousky a youngtimery a jezdí s nimi na Subaru srazy. Ti první si přechod na variátory a haldex spojky asi budou pochvalovat. Ale pro ty druhé to asi znamená postupný konec. A tím i konec "kultu" Subaru. Trochu mi to připomíná Hondu, když ze "sportovního" Civica udělala MPVéčko a pak Ufo.
Je fakt, že zrovna Fabie není úplně řidičské auto, ale právě díky tomu manuálu v kombinaci s benzínovou atmosférou to mimo obce taky není úplně špatné. Kdybych mohl tu Fabii vyměnit třeba za 2.0 TSI Oktávku s automatem, tak nemám zájem, to se tady u nás líp projedu takhle. Za šestiválcového Superba v automatu bych si výměnu představit uměl, V6 automat už je i pro mě víc, než R4 manuál, ten zvuk ničím nenahradíš :-)
Tak ja jsem posledne napsal email do Subaru of America, jelikoz je to nejvetsi trh Subaru. V US se proda 4% aut s manualem celkove, SoA prodava 9%, takze nadprumer. Manualy podle nich zustanou u sportovnich aut, STi a BRZ... Navic, WRX, ktere se ve statech prodava i s automatem, je v 86% s manualem.... Naproti tomu Forester se, v roce kdy jeste byl dostupny s manualem, prodaval temer vyhradne s automatem (97%).... takze teoretici si pobreci a bychari to nekoupi, ale lidi co rozhoduji svymi penezmi voli celkem jasne ;)
To co říkáš, je polovina pravdy, u spousty aut jdou asistenti kompletně vypnout a pak to je práce pro chlapy s chlupama na jazyku... ale chápu, nehodí se to do krámu.
MX-5 jezdí pořád jako MX-5, máme Toyobaru, máme z pohledu Evropana zřejmě nejlepšího Mustanga všech dob. Máme Alfu 4C nebo Alpine, které v devadesátkách vůbec nebyly. BMW našlo cestu k oldskůlu, což dokazuje třeba M2 nebo naprosto skvělé M-performance doplňky pro standardní modely. O novém Megane RS se říká, že to je zřejmě nepřetáčivější hot hatch za posledních dvacet let, Hyundai zbořil segment s i30 N, Porsche, Lotus nebo Ferrari mají stále stejně přitažlivá portfolia, F-Type je zvíře, Současné AMG Mercedesy jsou podle všeho jedny z nejlepších v celé historii... Dnešní auta jsou za mě obecně lepší než ta, která vznikala mezi roky 2000 - 2010
Samozřejmě, je mi líto že už nikdy nikdo nevyrobí věci jako třeba S2000 nebo Integra, ale tak to holt bylo vždycky. Já bych si z nových aut vybrat dokázal a vypozoroval jsem, že obecně si na nezáživnost nových aut nejvíce stěžují ti, kteří s nimi mají nejméně zkušeností... ;-)
Dnesni ridicska auta jsou easy for all ...stoupnout na plyn a tocit vse ostatni dela pocitac a to ti prijde uchvatne ? Joo asi je to skvelej zazitek ... Ale ty nejlepsi aita vznikali do konce devadesatek to jsou legendy ktery uz nic neprekona
Přesně! Ale bohužel je jiná doba, jak říká naše pravnučka svojí praprababičce. Ale jak píši někde nahoře. Když bude po manuálu poptávka, tak se určitě někdo najde, který tu poptávku uspokojí.... ;-)
Bacha! Já tu nemluvím o nějakém poloautomatu. Já tu mluvím o klasickém manuálu, který využije elektroniky jen pro snažší přestavbu a ovládání. To znamená, že se zachová spojkový pedál, který ale nebude mechanicky spojený se spojkou za motorem a zrovna tak řadička, kterou nebude třeba mechanicky propojit s převodovkou. Řazení bude proto dokonale synchronizováno a možnost poškození agregátů díky špatnému řazení vyloučena. :-!
BRZ by mi bez manuální převodovky vůbec nedávalo smysl. Nemají tam CVT, ale ten automat je na dvě věci. BRZ a WRX (STI). U toho zbytku je to pro mne spíš otázka ceny.
Jinak v USA myslím prodávají více modelů s manuální převodovkou. I novou Imprezu, pokud mě paměť nešálí. EyeSight, neEyeSight.
Ale mají "automat". :-) V eMkách byly za ty roky různé samočinné převodovky. Nepřijde mi však moc relevantní, co má M5. V menších autech (zatím) manuální převodovky jsou.
Proč nedávat automaty. Drtivá většina lidí v řazení nevidí zábavu. Zahrádkáři, důchodci, maminy... Navíc automat umožńuje držet volant oběma rukama po celou dobu jízdy. Optimalizuje chod motoru, snižuje hluk atd.
Kdo manuál vysloveně chce, určitě bude mít ještě mnoho let možnost si nějakej (alespoň v bazaru) pořídit. Odhaduju, že by to bylo jen třeba 5% zákazníků, gurmánů, kteří chtějí Porsche 911, Toyotu Celicu atd. Ideálně se vzduchem chlazenou atmosférou. To by mi dávalo smysl.
Ale za mě by automat měl bejt standardem u všech nových aut a manuál jen jako volba u modelů, kde to má smysl. Třeba ve Fabiích a podobnejch autech je manuál zbytečnej. Bez zážitku. Lidi ho kupují jen proto, že je k tomu automobilka cenově motivuje slevou i 50tis.
Často máš celkem kontroverzní názory, ale musím s tebou souhlasit. Stručně, jasně a pravdivě řečené.
Dnešní nová auta pomalu dělají půl "práce" za řidiče. Drží se to v pruhu, samo to brzdí, samo to řadí... Jsem přesvědčen že lidi řidičsky degenerují. Stačí se podívat jak obecně lidstvo svou leností degeneruje, děti si neumí hrát venku, když jednou vyjdou ven, hned se zraní. O dospělých, hlavně městských lidech ani nemluvím.
To je takový problém užívat si čistého řízení a věnovat se za jízdy řízení. Hlídat si kam jedu, jak jedu, koukat kolem sebe, řadit si? To opravdu někoho baví sedět tam jak paša na pastvě a koukat před sebe?
Můžu být rád, že jsem zažil dobu, kdy řízení je řízení a ne sedění v plechovce co mi sama diktuje co a jak.
Pro lidi, kteří jen čtou sentimentální stesky po starých časech a světonázor si utvářejí za volantem Pola, jsou asi všechny dnešní auta o 'vození se'...
...pak existují jiní lidé, kteří místo 'vození se' raději řídí a ti dobře ví, že dnešní řidičská a zážitková auta jsou úchvatná.
Osobně si myslím, že na desetiletku 2010-2020 se za dvacet let bude vzpomínat jako na zlaté období, během kterého vznikla celá řada legendárních aut. Nabídka a kvalita opravdu zajímavých aut je s ohledem na zpřísňující se podmínky enormní.
A to tam nemá nepostavený dálnice a okruhy měst = za biliony ;-)
Komanč šetřil kde se dalo = od neudrožování infrastruktury po třeba zanedbání tisíců historickejch staveb. Nerealizovaný bilionový investice třeba do zdravotnictví = z rozkazu soudruha každej občas socbloku od Aše až po Kamčatku umřel o roky dřív = ale ušetřilo to fakt hodně. Ono to radši nerozebírat
A ty dálnice a okruhy holt stavět s 50-70 letym zpožděnim. Přes oblíbený plky těhle znalců = průměrnej věk dožití potom co tu nevládne komanč skočil najednou nahoru = už ty léky přístroje sou počet operací se zvýšil o stovky procent atd atp.
Je neuvěřitelný že i 30 let po ekonomickym zhroucení obřího kusu planety kterej komunisti ovládli = a přivedli k bankrotu = sou lidi co si myslej..
Tyto přestavby se dělají třeba na Smart Coupe. Super autíčko, ale ta extra pomalá robotizovaná převodovka ho ničí. Navíc spojka v tom automatu vydrží tak 30 tisíc - nevyřazuje na neutrál, když se zastaví, pořád klouže a pálí se. CVT je ta největší kravina už z principu - prokluzující řetěz na discích, to prostě nemůže mít životnost jako klasický nezničitelný manuál. Kamarád ji měl v jinak skvělé Hondě HRV. Neustále nějaké problémy, seřídit ji prakticky nemožné. Raději se toho krámu zbavil. A jsem si jistý, že CVT i dvouspojky budou znamenat vyšší ztrátu hodnoty staršího auta - případné opravy budou někdy tak drahé, že se auto stane neprodejným - oprava klidně převýší hodnotu auta.
Koukám, že jsem to skutečně prohodil, za chybu se omlouvám. A teď koukám, že dokonce byl dnes změněn i ceník Outbacku. A tam už nově manuál koupit nelze vůbec
No vidis a zase to vacsina pochopila tak, ze MT nebude, aby sa bolo o com hadat.
Inak "V obou případech je možné ho objednat pro dvoulitrový turbodiesel se 110 kW, u Foresteru je nabízen také pro benzinový dvoulitr se 108 kW." je uplne naopak - benziny su 110kW a sadzomet 108kW.
Arese..No, já bych se nedivil, kdyby se časem objevila nějaká šikovná firma, která by byla schopná nabízet changeover převodovky auto > manuál. Když bude poptávka a budou se tom dát vydělat peníze, tak proč ne, že? Jistě, nebude to služba za hubičku, ale trh by se s tím určitě vypořádal. Velké možnosti dnes nabízí různé elektronické vychytávky jako elektronická funkce pedálu spojky i manuálního řazení převodovky. Tyto technologie již existují a hodně by tento proces usnadnily. :-!
uz pri teste noveho outbacku Rasto tvrdil ze uz to nie je take to ridicske subaru ako kedysi... proste auta su dnes vsetky len o vozeni sa .. od dacie po bmw ;-)
Ale neni = jen se zajímavý modely posunuly spíš cenově vejš = a svět se prostě mění
Ale i dneska a i zejtra = jde a pude objednat spousta zajímavejch aut = a přes tuhle realitu = tu bude nejprodávanější nějaká Okta a to i v ojetinách :-)
A těch pár co neteoretizuje = si furt něco zajímavýho najde
Pro starší je asi blbý = že nejlepší roky autoprůmyslu byli za železnou oponou a z rozhodnutí soudruha nesměli = se jet ani podívat >:D
A když soudruh přived stát k bankrotu = zase byli chudý = no chudší sou furt eště a bohužel eště chvíli budem :-|
Ono se někde v článku píše, co bude? Já tam jen čtu, že stále jdou koupit některé (4) modely s manuálem, a jakési názory a "možná" šéfa britského zastoupení. WRX STI s CVT je kravina, ke které (věřím) v Subaru neklesnou.
Podobná kravina jako "když můžou mít automat emková BMW...". Emková BMW nemají CVT.
Informační hodnota článku je 0.
...je přesně jedno z mála aut, kde bych manual zachoval a nechtěl bych to auto v jiným něž manualním řazení. Dalším je třeba i 370Z...Jinak rychlé a kvalitní automaty jsou určitě lepší řešení i pro ostrou,sportovní jízdu i pro denní ježdění. :yes:;-)
Kvůli nějaké kvazibezpečnostní fíčuře zazdí manuál. Aspoň kdyby to nebylo to pitomé CVTéčko. A nacpat tuhle vymoženost do WRX STI? Subaru is dead! :no::no::no: