Zatímco hatchback mohou zájemci o Golf pořídit v několika sportovních provedeních, ostrý kombík je v nabídce de facto jediný. Jak dobrým společníkem dokáže být?
Tak to fakt nevím. Jezdím na střední tvrdost, tedy normal, protože mi to na comfort přijde moc houpavý. Na sport tu nemáme silnice. Mám 18" na léto a 17" na zimu. 19" je podle mě na prd.
Re: Leon Cupra ST 4x4 je hezčí a cenově mnohem výhodnější
Máš v hodně věcech pravdu, ale:
Stávající Leon má stejnou techniku, jako GR před faceliftem.
Zkusil jsem si udělat podobnou specifikaci, jako mám u GR a Leon je o cca. 200k levnější. To není málo. Před dvěma lety se ale nevyráběl.
Zadek Leonu je hezčí, ale na něj při jízdě nekoukám a rozdíl v interiéru jasně mluví pro Golfa. DSG pracuje famózně a už bych fofrklacek nechtěl, ale pravda je, že v autě trávím hodně času a už mi taky není 25 ;-\
Stylizace barva a doplňky černé se mi taky vůbec nelíbí. Chrom je chrom :-)
Jinak tohle auto je jedním slovem báječný!!! Na každý den, kolo do něj dám, lyže a rodinu na víkend a když je pěkná silnice přede mnou >:-[]
To auto mě baví a při volbě jsem se jen rozhodoval, jestli tolik zaplatím. A nelituju!
Leon Cupra ST 4x4 je hezčí a cenově mnohem výhodnější
Jasně, Golf má hodnotněji působící interiér, ale jinak je proti špičkovému Leonu ST Cupra 4x4 nesmysleně drahý. V každém případě bych ale nesnesl ty odporná černá kola (splu s pneu dělají z podběhů jen černou díru) a rozhodně bych neměl radost ani z toho DSG (což je ovšem problém i u toho špičkového Leonu). Každopádně si ale myslím, že Leon ST má nesrovnatelně elegantnější pozadí než Golf Variant! :-O
Dneska seš kingem i ve zrezlé Felícii, stačí když mezi Příborem a N. Jičínem v tom rozkopaném omezení v neděli bez provozu jedeš 40 km/h 8-s8-s >:D (Jsem myslel, že ho normálně potlačím, oota >:D )
myslel som cenu 1.4 síce nabitý výbavou aj keď aj dajú dolu 10% tak málo to nie je.
Moja voľba BY bola GR 3dv M/T a tam by to cenovo vypadalo určite lepšie.
... a kdyby měl srovnatelné možnosti konfigurace (ohledně příplatkové výbavy) s GR, tak by šel taky nakonfigurovat na ještě podstatně vyšší celkovou částku, než těch 1.225.
Pokud je pro někoho cena 1.1 (za GR Var./dsg) vysoká, nemám s tím problém. Pokud ale bude vydávat za jeho "běžnou" cenu, ceníkovou cenu tohoto "novinářského" auta, pak je to (podle mě) mimo.
tak G Variant a G Variant R sú možno iba v ďalekom výrobnom základe rovnaké autá. Tu máš ku*wa rýchle auto zabalené v praktickom balení. Cena je ale aj podľa môjho názoru vysoká,ale keď majú kupcov.....
Celková ceníková cena této konkrétní konfigurace je naprosto nepodstatná, nikdo ji nikomu (zvlášť za takovou cenu) nutit nebude, prostě cena testované (novinářské) konfigurace není směrodatná pro to, jestli je obecně cena GR Variant přijatelná. Drtivá většina kupců tohoto auta se na konečnou cenu 1,4 mega nedostane a naopak spíš bude blíž k tomu základu (1,1 mega). Stačí se podívat na rozdíl mezi tím, jak se takové auto případně konfiguruje na sklad pro potencionálního koncového zákazníka a jak se konfiguruje jako novinářská předváděčka.
A Golf Variant v základu stojí necelých 450 tisíc. Před slevou. Ale to se bavíme o jiné konfiguraci, že ano? Reaguji na cenu testované konfigurace, ne jiného auta.
Myslel jsem si pred casem to same, ale pravda je, ze to auto proste naslo diru na trhu (bavime se o kombi!!). Premie s obdobnym vykonem stoji kolem 1,4-1,5 mio plus priplatky a konkurence defacto nic obdobneho nenabizi. Zaroven ale dodam, ze dost podrazili a tento kus v plne palbe se dal sehnat za uplne jine penize nez 1,4 mio (mozna je to tak i ted, ale to nevim).
A ak si nepriplatíš 19ky, tak nemusíš ani adaptívne tlmiče, lebo na 18kach sa to v pohode dá aj na "železe".
Osobne by som priplatil iba farbu, winter paket a parkovacie senzory, dovidenia.
Příteli, nezlob se, ale GR Variant stojí před slevou 1,1 mega (s dsg). Podobně argumentovat ceníkovou cenou "novinářské" konfigurace může (tvými slovy): "jenom totální jelito". ;-)
Já začínal na Š120GLS (eMko 5 kvalt), ale moje první služební auto byla taky (starší) Š105S. Jenže tehdy ještě bylo poměrně málo aut, navíc byly mnohem slabší, než dnes.
A ještě v polovině devadesátých let si tady byl "král cest" i s (tehdy novým) 1.9 TDI. >:-[]
Jasně, ale pokud někdo místo ultimativního auta loví ve vodách úplně jiných kategorií jen kvůli ceně, tak rozhodně není potenciálním zákazníkem, když si ve finále koupí auto zcela rozdílného charakteru a schopností ve smyslu tom, v čem je R-ko a podobné výjimečné. Cenová hierarchie je prostě na trhu obecně daná a ta výjimečnost se odráží v ceně. A jedno, jestli se bavíme o Golfu, Superbu nebo prémii. A třeba namátkou u A3 vidím rozhodně jinou "prémiovost" u tříválce za 620 litrů a RSky za 1.5M.
Ale to auto nestojí 1.4 mega proto, že je to kombi, ale hlavně proto, že je to novinářská konfigurace. To auto je slušně vybavené už v základu, takže by stačilo připlatit jen to DCC, (příp. navi) a jsi na 1.135.800,- Kč (před slevou!). Základní cena kombíku je vyšší (proti hb) taky proto, že už má dsg (a taky 5dv.) v základu.
P.S. Z té příplatkové výbavy:
"19“ kola z lehkých slitin (+17.100 Kč), Active Info Display (+16.500 Kč), Adaptivní regulace podvozku (+25.900 Kč), bezklíčové odemykání (+9.600 Kč), Blind Spot Senzor (+8.100 Kč), boční airbagy vzadu (+10.300 Kč), navigace Discover Pro (+52.500 Kč), elektricky nastavitelné sedadlo řidiče (+25.500 Kč), Dynaudio Excite s výkonem 400 W (+16.700 Kč), výbava v kůži Vienna (+62.100 Kč) atd."
bych osobně v prvé řadě vyřadil Active info, bezklíč, elktricky nast. sedadlo řidiče a hlavně tu kůži.
V zásade s Tebou súhlasím, kto chce hot-kombi, tak sa uspokojí aj s niečím menej ostrým, predsalen s kombíkom sa na okruhy nechodí a na suverenitu na okreskách netreba nevyhnutne 310 koní, takže väčšina záujemcov o "horúce kombi" sa uspokojí s lacnejšími a slabšími alternatívami typu Cupra ST či Octavia RS kombi.
Na druhej strane ten, kto chce to najlepšie a nemôže si dovoliť dve autá, preto hľadá all-in-one, tak ten Golf R kombi je proste top. Zrýchlenie ako Ferrari z 90. rokov, pritom dosť miesta a obrovský kufor. A aj keď je ultra drahý, furt za tú cenu človek dve autá (teda HH + kombi) nekúpi, teda žiadne dve adekvátne autá, to by si musel ísť s požiadavkami dole (nielen výkonovo, ale aj výbavou a triedou). Povedzme za tých 43t eur, čo stojí Golf R Variant, sa dá kúpiť Golf Variant Comfortline s 1,4TSI 92 kW za cca. 20t plus povedzme Clio RS za cca. 23t., to by bola asi najrozumnejšia alternatíva. Ale stále to nie je riešením pre niekoho, kto môže mať len jedno auto (lebo garáž, lebo manželka nemá vodičák a pod.).
Ano, v Česku je ten rozdíl velký v tom, že Cupra je u obecně proti konkurenci levná (u diskutovaných kombíků o 19% proti R-ku). Ale třeba vedle v Německu je rozdíl "jen" něco přes 11%, takže tam už to až tak jednoznančné není. Otázkou je taky pak to, jakou reálnou cenu a slevu dostane člověk na krámě.
Jj, odteraz bude Speedfred živým príkladom a protiargumentom, keď niekto bude hovoriť o bychároch a papierových petrolheadoch a že aj tak si všetci nakoniec kúpime Nemcov. Big respect. :yes:
Samozrejme dalo sa obiehať aj so 105S , ale v protismere išlo auto raz za 5min a na trambusa či Karosu to stačilo :-)
Pravda ale je že sme už troška rozmlsaný.
Golf R Variant stojí 1.109M. A je stále za co připlácet, třeba to DCC, díky kterému bude auto použitelné na sport i komfort v základu není (+ 25k) - na rozdíl od Cupry. Ten rozdíl prostě je velký a když bych chtěl kombík, tak nevím proč vlastně připlácet tolik peněz za Golfa. Viz testovaná varianta 1.404M.
Jo, už jsme rozmazlení, když vzpomenu na svou první káru Š105s, tak musím konstatovat, že na předjíždění opravdu stačí všechno. Byla to hra nervů, stihnu, nestihnu, využívání vzduchových pytlů, sklonu terénu, dokonalá práce při řazení, ani kůň nepřišel nazmar... to předjetí si jeden musel prostě zasloužit. >:D >:D
Na margo Toyobaru len toľko, že zábava za volantom dostupná v nižších rýchlostiach mne pripadá ako ďaleko lepšie riešenie ako hľadať zábavu v rýchlostiach blížiacim sa rýchlostiam pri ktorých štartujú menšie lietadlá. Na verejných cestách dupľom.
A jakou máš představu o ceně takového auta? Když vezmu krátké verze v této kategorii, tak Ford začíná ceníkově na 0,97M, R-ko je za 1M (+30 litrů za 5 dveří), odcházející STi WRX za 1,13M. A45 za 1,3 a RS3 za 1,5. Takže pokud je R v kombíku o 70 litrů dražší než obdobný hatch, tak to není žádný ústřel. A všechna zmíněná auta si taky můžeš nakonfigurovat tak, že tam máš příplatky za statisíce. Což platí i pro Cupru, která R-ku konkuruje napřímo jen v kombíku a začíná po ceníkové slevě na 0,9M.
Osobně nevím, kolik u nás jezdí R-ek, ale pokud se podívám na autoscout, tak je tam v nabídce cca. 2.300 GTi-ček od r.v. 2016 a proti tomu 800 R-ek (a z toho 10% kombíků). Takže pokud je pro R-ko obecně třetinový trh jako pro GTi, tak to rozhodně není špatné.
Já s tebou souhlasím. Problém je, že když si tohle někdo řekne, tak si koupí Cupru z "vlastní" stáje, protože stojí výrazně méně. Ostatní zvolí něco méně ultimativního a o to levnější. Kdo má rozpočtově na Golf R, tak většinou zvolí spíš tu variantu ala Superb sportline nebo premie. Někdo koupí druhé auto (civil + sport).
Proč to takhle píšu? Znám ve svém okolí konkrétní lidi, kteří se takhle rozhodovali a do takových variant v podstatě rozdělili. Já osobně jsem případ, kdy jsem šel cestou dvou aut. Doslova za cenu Golfa R mám praktické SUV a skoro srovnatelně rychlý (samozřejmě není to 4x4), ale řekl bych zábavnější hot hatch.
Já si tohle uvědomuji. Jenom rozporuji, že je na něco takového trh a poptávka za cenu 1 až 1.4M. Já sám mám něco na pomezí běžného a "ultra" hot hatche a důvod proč to nemám jako daily car rozhodně není prostor - velký kufr nebo místo by mi to nevyřešil. Jenže kdybych ubral z brutality aby to bylo příjemnější na běžné ježdění, tak pro mě takový druh auta ztrácí smysl a raději bych to vzal z té opačné strany pohledu. Ale i kdyby řešil, tak ta cena je prostě příliš vysoká. Je to můj názor, ale asi nejsem sám při pohledu na to kolik Golfů R jezdí. Obzvlášť v kontrastu s tím kolik se prodá Goflů GTI.
Od nástupu downsizingu už bežný Golf dvojliter nemá, naposledy to bol tuším 2,0FSI a to už je hodne dávno. Aktuálne je tak pomerne veľká medzera medzi najvýkonnejším bežným Golfom s 1,4TSI 150k a GTI s 2,0TSI 230k.
S ohľadom na to, čo dokážu za hlúposti popísať v niektorých testoch, tento mi prišiel objektívny a zodpovedajúci mojim skúsenostiam, v zásade som nemal námietky proti žiadnemu tvrdeniu autora. To, že sa autor mohol rozpísať podstatne viac, to už je druhá vec.
Btw. niekedy sa z tých časákov, kde majú auto rubriku len tak do počtu, dozvieš viac, ako tu. >:D8-s
Jenže opět se bavíš o dvou kategoriích aut - hot hatch a ultra hatch (teda aspoň já už jsem se někde s tímto termínem setkal). Octavia RS a podobné sice jsou levnější, ale také civilnější, slabší a podstatně méně sportovní. Prostě úplně jinak zaměřené a konstruované auto. Jde spíše o takové GTčko pro svižné cestování, pro mne v žádném případě extrém, po všech stránkách praktické a každodenně použitelné.
Ale pokud vezmeš R-ko, tak to v kombíku kromě jediné verze Cupry nemá co do "brutality" přímého soupeře a jde o auto, které už je pro spoustu lidí za hranou každodenní použitelnosti, kde tuto jaks taks dostaneš ve chvíli, když všechno popřepínáš na Comfort, Normal nebo podobné civilní mody. Přepni to na sportovní mod a ani si nevšimneš, že chce s tebou někdo s Oktou RS nebo podobným závodit.
BTW: Zrovna jsem udělal obdobný upgrade, takže přímá osobní zkušenost.
Neslo mi o hodnoceni 316i, gro bylo v tom, ze nove BMW 3 byt za zakladni cenu a se slevou prijde vetsine lidi jako podstatne drazsi koupe, nez VW Golf za 1,4 mega.
Ta cena je v tomto konkrétním případě klíčová. Hlavně Golf Variant je sice protáhlý, ale uvnitř prostě není moc velký. Člověk s tímto rozpočtem a potřebou kombi ty sportovní vlastnosti bude hledat spíš od aut, co do této cenové kategorie patří. Ale nemyslím si, že je to naopak. Že by si někdo řekl, chci hot hatch, ale potřebuju kombi, tak připlatím pár set tisíc a nezajímá mě co bych za ty peníze mohl mít jinde, tomu nevěřím. Tam je buď výrazně levnější Cupra nebo něco slabšího jako Octavia RS - méně ultimativní, ale stále "sportovní" a praktičtější.
Sám to píšeš - mimo kategorii. Protože to, co zmiňuješ, jsou dvě odlišné kategorie aut a pochybuji, že se nějak výrazně překrývají. Pokud chci relativně malé, ostré a drsné auto v kombíku, které je stavěné na sportovní jízdu, tzn. mimo pořádného motoru má taky odpovídající podvozek, brzdy, sedačky, řízení apod., tak v této kategorii je Rko s Cuprou v mainstreamu jediná nabídka, protože to jsou vrcholné a k tomu sportovní verze.
Ano, vrcholný Superb je za podobnou cenu, nabídne to civilnější a pohodlnější svezení, ale rozhodně nenabídne tak sportovní. Je rychlý, na rovině. Ale v zatáčkách se projeví jeho velikost, hmotnost a civilnější naladění a najednou je i 280 koní na 16-18 metráků "nic moc".
Pokud tu jeho kategorii limituješ primárně hlavně cenou, tak Superb Combi Sportline (apod.) ano, ale to už je výrazně větší auto se všemi pro i proti s tím spojenými a do hh už má hodně daleko. Podobně schopnou a srovnatelně vybavenou/prostornou prémii za stejné prachy nepořídíš.
Za ty peníze tam vidím vrcholné modely střední třídy. Superb Combi Sportline mě napadá hned jako první. V cenově hladině R, tj. nad 1M, už taky vystrkuje růžky prémie. Pokud se bavíme o rychlém a stylovém kombi. Jasně, že ostrosti R asi ani zdaleka nedosahují, je to jen jiný (praktičtější) úhel pohledu na kompromisnost.
Otázka je, co přesně považuješ za tu jeho kategorii. Konkrétně v tom, co jsem popisoval, je velmi dobrý i za ty prachy a v kombíku nemá (kromě koncernovwé Cupry) prakticky přímou konkurenci.
Chápu. Můj názor je, že R už se snaží spojovat příliš odlišné světy a není to kategorie auta, kde by si to mohl dovolit, protože za dané peníze existuje mnoho dalších možností mimo svou kategorii.
Problém nafty je taky v úzkém spektru otáček. Na přeřazování a vychytávání těch ideálních otáček, což je v podstatě tak 2500-3500, se pak hodně ztrácí oproti tsi, které zatáhne v mnohem širším spektru. V tomhle mám zkušenost s 2.0 TDI 140kw, které dělá s DSG dojem, že to jede. Jenže to jak to rychle vystřelí, tak taky rychle skončí a buď se motor vytáčí a nijak negraduje nebo se holt přeřadí dál, což je taky ztráta. A právě v tomhle mám raději benzín, který i když bude mít menší výkon a krouťák, tak prostě táhne déle než 2 vteřiny a i ploché TSI je oproti TDI krásně gradující.
GR je poměrně velmi rychlý, univerzální a kvalitní hh, ideálně jako daily (pokud si jej můžeš dovolit živit, není to TDI), ale není to prototyp "víkendového" hh. Jako hb vypadá rozhodně lépe (než jako kombi), a nejlépe vypadá jako 3dv. hb.
Podle mě Cupra vypadá lépe (než GR Variant, byť pouze exterier) právě v kombíku (ST), naopak jako 5dv. hb nikoli.
Záleží co znamená "stačí". V kontextu silnějších aut nestačí. Když už předjíždět, tak maximálně bezpečně, tzn. manévr udělat co nejrychleji. Čím víc koní tím líp, rozdíl mezi 135kw tdi a 228kw tsi je propastný.
Ví někdo jak má Golf R řešený výfuk? Myslím tím jak je řešený rozdílný zvuk v jednotlivých modech. Není to spíš jen, že ve sportovních módech pouští zvuk do interiéru a převodovka řadí s meziplyny?
Golf R je pro mě rozpačité auto. Znám ostatní verze Golfů a nemám důvod nevěřit, že R bude velmi rychlé a ve všech ohledech kvalitní auto, je ale dost drahé což možná odpovídá kvalitám, ALE univerzálnost mi sedí tak možná k běžnému GTI, k těmto super hot hatchům vůbec, tam prostě očekávám dravost, kterou u mě R vzbuzuje tak možná 4 koncovkami výfuku...který ani odpovídající zvuk nevydává. Čímž se ale také nedá mluvit o žádném sleeperu.
Chápu myšlenku rychlého kombíku, ale implementace do modelu R mi přijde přehnaná. Za mě design hatchbacku G7 obecně je velmi povedený, ale Variant se nepovedl a je to snad nejnudnější design na trhu, R na to dle mého doplácí. Příkladem třeba Superb combi, ten je v základu pro mě atraktivnější než R variant.
Musím trochu poukázat na Toyobaru, které sám často kritizuji, to je opačný extrém od R. Jde o to, že sportovní auto prostě musí být zábavné. Toyobaru to splňuje, ale zase je příliš pomalé. Golf R je sice jeden z nejrychlejších hot hatchů, ale zase nejnudnější. Ostatní hot hatche hledají nějaký kompromis mezi...někde víc toho, někde toho druhého + k tomu patří design, který už je dle vkusu samozřejmě.
Z Golfu R mám respekt a akceptuji ho jako krále, nicméně v žebříčku hot hatchů je pro mě na posledním místě. Prodeje myslím R moc nemá a já se nedivím. V atraktivnějším obalu byť s trochu menší precizností, ale výrazně nižší cenou, je tu Cupra.
Tak ono to taky odpovídá realitě. Vrcholný diesel je skoro o dva metraky těžší než tuctova jednactverka, takže jen ten rozdíl v hmotnosti "pozere" většinu výkonu, který má diesel "navíc". A technická data tomu taky odpovídají, sprint má naftové RSo opouze o nějaké dvě desetiny lepší než 1.4 TSI.
Aha. Mal som pocit ze v Golfe bol aj 2 liter benzin. Ale vymysleli to potom paradne. Ak chces 2 litrovy benzin , priplat si za GTI alebo R. Alebo su na vine fleetove emisie?
Jel jsem G7R hb po faceliftu na 19" s DCC a ohledně komfortu jsem žádný problém neměl. A jel jsem i běžný G7 (v R-linu) po faceliftu na 18" bez DCC a taky vůbec žádný problém, což jsem teda nečekal. V tomto ohledu se to obecně stále zlepšuje, ještě u G6 byly 18" bez DCC docela problém (ohledně komfortu), teď už ne.
P.S. Mimochodem ty 19" na GR mají o 7mm vyšší profil, než Fabia po faceliftu na 18", která si přitom o DCC může nechat zdát.
Ten motor mám v Octě a teda nic moc, musel jsem ho nachipovat, aby to jelo. Řekl bych, že to jede jak Golf 1.4 tsi 150PS, pokud jsou ty auta pouze s řidičem...
Ty 19" Pretoria (viz titulka) jsou tvarově pěkná a navíc lehká kola, designově je ale zabíjí právě to celo černé provedení, naštěstí jdou objednat i v kovově šedé, ale tohle barevné provedení zase omylem chybí v českém konfigurátoru (chybí tam jen u R Variantu), takže díky tomu se většina lidí v ČR o této možné alternativě bohužel ani nedozví.
[odkaz]
[odkaz]
Měl jsem nedávno možnost otestovat těsně po sobě oba. V každým případě bych nešel do 19" kol, na naše cesty to prostě není nic moc - tvrdý, hlučný, drahý. Menší 18" by mohly bejt fajn. Překvapilo mě, že GTI měl stejně tuhý/měkký sedačky, jako normální hatchback, zatímco sedačky v R jsou výrazně tužší a dělají jízdu poněkud žebřiňákovější. Erko je asi _trošičku_ tužší, ale skoro neznatelně, bylo to poznat jen trošku na takových těch sebemenších nerovnostech na silnici, nic, co by mělo někoho usměrnit buďto na jednu nebo druhou stranu. Obě auta měly 19" a GTI měl po přepočítání profilu ještě o pár mm hubenější gumu. Jel jsem s oběma naprosto stejnou trasu.
Musím přiznat, že převodovka se mi zdála při některých rozjezdech taky trochu uskákanější, divil jsem se, bylo to jako by měla spojka nejlepší léta za sebou. Bylo to ale stejný v obou.
Erko brzdí jako ďas!
Proti Golfu mk6 má mk7 určitě lepší řízení, není to taková guma.
Mne to ako tak dobry test neprislo... na to, ze sa testuje najvykonnejsia verzia R sa tam nedocitas o ziadnom zasadnom porovnani s konkurenciou /vykon nie je vsetko takze aj slabsie modely/ a taktiez sa nedocitas nic o riadeni a nejakych naunciach podvozku... feelingu... jasne o Rku a celkovo Golfoch si toho precitas tony, no nenajdes tam nic podstatne pre niekoho koho bavi jazdit. Pride mi to len akesi zkonstatovanie faktov, spotreby a okomentovanie komfortu na 19 kach, inac som z toho nic nemal. O motore mimo cisiel sa toho tiez moc nedozvies... test do casaku Playboy
Paci sa mi ako tu redaktor, ktory ma Oktaviu TDI radi ludom aka je tento Golf vyhodna kupa. Skutocnost je ale taka, ze ktorykolvek predajca VW vam povie, ze tieto auta sa nepredavaju. Maximalne 5-7 kusov za rok!!! Preco asi? >:-[]:-!
Mas pravdu s tymi 2M som prestrelil, dostal som sa niekde k 65+k euro (aj ked ma nebavilo hladat co sa da este zaskrtnut), to je 2M akurat tak v starych SKK >:D
Kazdopadne pointa je rovnaka, ked to zvladne Aerton, ktory ponuka oproti Golfu R naviac len design a par prvkov vybavy, tak preco by on nemohol stat 55k euro s este silnejsim motorom...
No pozor, ja som raz vzal tu 316ku a cakalo ma 5 nadhernych rokov a 300tisic bezproblemovych kilometrov. Teraz mam rocnu octaviu ktorej cennikovka (36tisic eur) presahovala cenu bmw a uz bola 2krat nepojazdna.
Jo, N98 je dobrá poznámka. Síce by ma to od kúpy neodradilo, ale je to nepríjemnosť (napr. na "mojej" pumpe 98 nemajú a musel by som tankovať inde).
Inak Arteon je tiež sakra predražený, naviac na rozdiel od Golfa R (v hothečoch je R4 štandard) už Arteon atakuje prémiu, proti ktorej technicky nemá čo ponúknuť.
Tak s tím Arteonem jsi trochu ujel ;-)
Já se dostal s 2,0BiTDI na max 1,67mil. (ne, že by to bylo přijatelné)
Ale jo, je to zbytečnej pláč, VW jsou drahý model vedle modelu. Tiguan, T-Roc, Arteon..... :-)
Zase ak trh znesie Aerton za 2+M v podstate s rovnakym pohonom, tak preco nie Golf za 1.4M :-)
A ak chces rychle pohodlne kombi co ma vykon, tak v podstate ani nemas na vyber. Predpokladam, ze pri cestovani 160-200 bude to pohodlie oproti Cupre citelne lepsie a cena je stale o dost nizsia ako u premiovej konkurencie s vykonom 300+k, 4x4 a automatom.
Vlastne najblizsie mu bude snad najsilnejsi Superb.
Inak mna osobne u tychto silnych TSI serie potreba tankovat N98.
Někdy i víc než dvojnásobný, protože valivý a čelní odpor jsou stejné, na dálnici při cca 160 km/h to dělá asi 50 kW, takže u TDI zbývá na akceleraci 85 kW, u TSI 178 kW.
Souhlas, hlavně mi hlava nebere čtvrt milionový rozdíl proti sesterské Cupře. Beru, že něco padne na kastli kombi, ale zbytek? A cenu s výbavou 1,4M je škoda komentovat. To auto je o milion dražší, než základní Golf :-|
Nevím, nejsu subaru fanoušek, ale tahle derniéra by mě (mít na to cash) docela lákala. I když, jak píše KANKUNEN, ten motor má své mouchy (včetně toho, že 2,5T zdaleka nevydrží to, co starší 2,0T) - ideálně osadit elektrokompresorem jako má SQ7, to by byla paráda.
Ano, kdyz mrknes do ceniku BMW (nevim, proc ho sem furt taham >:D ), tak 340i je sice podstatne vyse, ale pri znamem cenovem jemnocitu prodejcu BMW a nejake te "akci na podporu benzinovych motoru" se muzes s sestivalcovym kombajnem klidne dostat na podobne penize a to pak VW potahne za kratsi konec startovaciho kabelu.
Verim ale tomu, ze R variant si i za tyto prachy cestu k zakaznikum najde, vsude mozne je BMW 316i povazovano za mnohem zhyralejsi a penezi z flotiloveho budgetu vice plytvajici, nez Golf v jakemkoliv provedeni, nebot ten je prece "jen VW Golf".
Nemůžu si pomoct ale ten agresivně červený kombík na černých kolech vypadá dost odpudivě. Jakkoliv se mi Golf samotný líbí a jednoho mám doma tak tuto kombinaci bych opravdu nechtěl.
jsem nepochopil, k čemu je kombík nižší střední s 228kW? Za 5 litru můžete jezdit s 2,0 TDI, vyjde vás na polovic a když budete mít chutě si zařádit, půjčím si na to adekvátní auto. Ruku na srdce, kolikrát za rok využijete tento motor naplno?
To som prekvapený, že sa k vám Final edition vôbec dostala, Sk zrejme nie je zaujímavé pre Subaru. Inak ako záujemca o STi by som bral práve tú limitku.
Akurát neviem, ako vlastne vyzerá, v cenníku sa píše o zlatých diskoch, strieborných strmeňoch a červenej maske, ale ako gúglim, nachádza mi len verziu s antracitovými diskami a žltými strmeňmi, teda sa zdá, že tá Final edition u nás nebude identická napr. s britskou verziou, či?
Keby to boli len tie fixne nastavené režimy, to by bolo na kritiku. Ak si to ale vieš zadefinovať podľa seba, je to OK. Inak práve tlmiče zrejme budú robiť najväčší rozdiel, či posilovač riadenie umelo stuhne, to by som neriešil, reakcie DSGčka aj bez toho vieš ovplyvniť režimom prevodovky. Teda bez adaptívnych tlmičov tá voľba jazdných profilov nemá moc význam (buď si priplatiť oboje, alebo nič).
To, že R nemá vizuální sílu GTI je neoddiskutovatelný fakt, k cenám jediné...dokud to nehází zadkem, tak jakákoliv cena +40kEUR je podle mě nesmysl.
Určitě tam nějaký faktor zábavy je, ale mě bohužel neoslovuje. Proto mi HB GTI dává víc smyslu a kombi R je ne bez očekávání jediný solitér. ;-)
Jednak STI končí - čeští fandové mají poslední možnost nakoupit v limitované edici!
Druhak má motor dlouhé svody, tak to je každá rada drahá, leda nějaký zásobník výfukových plynů, jako má Volvo, který by foukl před turbo a tím ho roztočil. A nebo by pomohla technologie biturbo, jako mají některé diesely.
Varianty-R a Varianty-GTD tu v současné generaci byly testovány mnohokrát, to si nemůžete půjčit na test něco originálnějšího?? Chci vidět test nejlepšího českého kombi! Tedy i30 kombi 1,4T-GDI s 6°MT >:-[] >:-[]
Ale to práve rieši režim individual, kde si môžeš skombinovať ostré reakcie motora, prevodovky atp. s komfortným nastavením tlmičov.
Čierne disky neznášam ani ja, ale práve v tejto kombinácii červeného laku a čiernych doplnkov sa to relatívne dá pozerať. Sám by som ale nechal základné 18ky Cadiz; [odkaz] ak by som musel mať 19ky, tak potom model Spielberg: [odkaz]
Vcelku dobrý a objektívny test. Golf R kombi je jednoznačne najlepším hotkombi v triede, vytknúť sa mu dá máločo, skutočne asi najväčším nedostatkom je fakt, že Rko nie je také ostré, ako vizuálne, tak pocitovo. Exteriér kritizujem dlhodobo, je chybou, že najvýkonnejšia verzia vyzerá obyčajnejšie, ako slabšie GTI a je zameniteľná s nejakým trojvalcovým Golfom s R-linom; chcelo by to trošku ostrejší, výraznejší vzhľad, podľa mňa niečo ako bola štúdia R400: [odkaz] Čo sa týka jazdného prejavu a charakteru, je asi pravdou, že ostatné 300+ koňové hotheče pôsobia dravšie, ale to je skôr úmyselná vlastnosť Golfa než chyba (GTI Clubsport dokázal, že Golf vie byť aj ostrým okruhovým hothečom) a pri kombíku by mi to vôbec neprekážalo. Každopádne Rko je nesmierne rýchle a v porovnávačkách porazil aj výkonnejších súperov.
Hlavne má R kombi tú výhodu, že nemá vlastne konkurenciu, najbližšie mu je práve sesterský Leon Cupra ST, ktorý je slabším a chudobnejším klonom. Ostatné (2?) hotkombi sú ďaleko vzadu. A VW si je toho zjavne vedomý, tá cena je dosť drsná, ja som jazdil v krátkom eRku a cena bola vyše 50000 eur, a to je za mainstreamový hatch so štvorvalcom sakra veľa. Naviac podľa mojich skúseností ani zľava to výrazne neskreše, na jeseň som mal ponuku s maximálne 10% dolu. Pri kombíku to je ale ťažké, tam v podstate niet na výber, ale napriek kvalitám Golfa by som uprednostnil lacnejšiu Cupru, ktorá už môže mať v podstate to isté (štvorkolku, DSG), 10 koní reálne nik nepocíti a ten lacnejší interiér oproti Golfu pri tak vysokej cene by som skúsol. Pri hatchbacku je to ešte ťažšie, tam je konkurencie viac, od type R po Focus RS. A dokonca podľa mojich skúseností sa na veľmi podobnú cenu ako Golf R vie dostať aj M140i (ktorý vyššiu cenu kompenzuje vyššou zľavou) a tam je šesťvalec silným argumentom.
kdyz necham tlumice v comfortu, motor a prevodovku nastavim spis do rychla, furt je to v beznym provozu tvrdy a uskakany? Ja bych si to umel predstavit na takovy to rodinny cestovani, kdy se nemusim bat predjet, pritom ale chci nejaky pohodli. To bych si myslel, ze potencialni kupce zajima nejvic.. Pro "sportovani" si to asi koupi malokdo.
Kdyz se napise takhle natvrdo bez slev vybavena cena, vypada to.. drsne.