Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat pracuje na modelu 500 Giardiniera. Bude to nástupce Punta?

Italská automobilka se v příštích letech primárně zaměří na řadu retro modelů 500. Počítá i s rozšířením této rodiny.
Zpět na článek
5. 6. 2018 17:13
Re: správny krok
Tipo v designu 500?! Pane bože, jen to ne! 8-s :no:
5. 6. 2018 17:10
Re: správny krok
500punto? To je snad špatný vtip! Konec konců, kdo chce pětistovku v této velikosti, může přece zvolit 500L nebo menší 500 X! ;-)
P.S. Doufám, že skutečný nástupce Punta v designu navazujícím na krásné Tipo bude představen ještě letos! :-) :yes: :yes: :yes:
5. 6. 2018 17:08
Re: takže
Přesně tak, než přišlo Tipo, tak se mi známý prodejce Fiatu stěžoval, že už těch pětistovek je moc a že lidi postrádají nějaké normální auto této značky! :-!
5. 6. 2018 09:35
Re: Nicitelia
Maserati má teď největší počet modelů i prodeje jaké kdy mělo.
Avatar - Bubáq
5. 6. 2018 05:55
Re: Nicitelia
Nerozumím: co se mi nepovedlo?
Vedení FCA trvá na tak vysokých cenách v USA i v Evropě, že prodeje vážně jdou jen velice pomalu a jsou daleko (DALEKO) za očekáváními.
Auta samotná jsou OK.
Avatar - Jaros71
5. 6. 2018 00:14
Re: Nicitelia
Maserati i Alfa vypadají nyní docela slušně..po letech !
Avatar - Jaros71
5. 6. 2018 00:09
Re: takže
Pakárna... :no: 8-s
Už nyní ty kreace 500 nikdo nechce !
Povedla se jen u malého SUV 500X.
TIPO je klasický Fiat , mělo by jet dál..a Punto už tady mělo mít nástupce dávno.
A ne 500..
Avatar - Avanti
4. 6. 2018 22:55
Re: správny krok
Kľudne treba písať ďalej, ja rád čítam vízie, ktoré majú šancu a reálny základ. Za chvíľu príde topper a je koniec všetkej logiky a rozumu..
Avatar - Emel
4. 6. 2018 16:10
Re: správny krok
Sergio ale zřejmě nevěří ani plnohodnotnému kompaktu s designem 500.

Já vím že design prodává, jen na rozdíl od tebe nejsem přesvědčený, že 500 na 10 způsobů je to, co kupci Fiatu chtějí. Dokonce by to mohlo oslabit i pozici klasické 500.

PS: myslím, že dealbreaker má opačný význam
4. 6. 2018 15:26
Re: Nicitelia
Zrovna to Maserati se ti Bubáku moc nepovedlo.
4. 6. 2018 15:11
Re: správny krok
áno fičí na rozvojových trhoch asi za rozvojové ceny, to ale imidžu neprospieva a neponúka maržu, je to len z núdze cnosť (keď sa nevieme presadiť v strede, skúsme lowkost), to fiat nezachráni. Sám sergio hovorí, že im moc nezarába, nejde o počty ks, ale o zárobok.
4. 6. 2018 15:07
Re: správny krok
Ja napríklad nevidím silný dôvod na kúpu nového tipa, dizajn na fiat slabý, technika ako tak v nejakej kombinácii s motorom, imidž a vnímanie spoľahlivosti žiadna sláva. Práve myšlienka 500 dáva zrazu fiatu šmrnc, nostalgiu, dílbrejker. Ak by mali vyvíjať úplne nové modely, museli by investovať a to sergio do fiatu nedá, neverí mu mimo 500, lebo vie, že to neutiahne. Dnes je v mejnstríme toľko vydarených kompaktov, že koláč by bol maličký, ale kompaktov s retrodizajnom moc nie je a preto je to šanca, ktorú musia skúsiť.

Ospravedlňujem sa všetkým, že som sa tak rozpísal, idem skludniť hormón na kafčo
Avatar - Bubáq
4. 6. 2018 15:02
Re: Nicitelia
... a Maserati.
Ale třeba akcionáři řeknou ještě včas Dost! Marchione ven, důvěryhodný člověk na jeho místo.
4. 6. 2018 15:02
Re: správny krok
viem, že sa tu písalo, že čísla predaju nie sú také zlé, ale to by sergio nekecal o stopke, vždy je podstatné, či na ňom dokážu zarobiť. Možno by 500 dizajn išiel mimo teba, ale to už tak býva, ak by zas naopak niekho iného chytili, je to ok. Ja tu nevypisujem len o tom, že mne by sa to páčilo (aj keď uznávam, že áno), ale o tom, ako môže fiat prežiť. Fiat urobil chybu (možno bola vynútená), že bravo, ktoré malo fakt dobrý taliansky dizajn nechali dožiť bez nástupcu a až po čase prišli s nemastným neslaným tipom (nové tipo ani náhodou nenaväzuje na originálny dizajn brava, bolo vidno, že ho robili bez odvahy, bez jasnej koncepcie alebo možno orvorene so zacielením na lowkost a rozvojové trhy, čo imidžu neprospelo). Fiat už raz kontinuitu v kompaktoch prestrihol a vrátiť sa môže len cez 500 (teda podľa môjho skromného odhadu, môžem sa mýliť).
Avatar - Bubáq
4. 6. 2018 14:56
Re: správny krok
Děkuji za srozumitelně sdělený názor. Jen si dovolím připomenout, že novodobá pětistovka je tu s námi už od roku 2008, a to s minimálním updatem pro podporu prodeje. Je pravda, že fabrika v Tychy je téměř naplno využita i po ukončení výroby Fordu Káčka na stejné platformě. Ale to prostě a jednoduše nepůjde do nekonečna. Oživení řady modelem s dvěma páry dveří ve verzi "kombi" (asi spíše mini-Allroad) jen zajistí naplnění kapacity na další 3-4 roky. A přichází opravdu pozdě. Stejně jako v pátek naznačené nové Alfy.
Ten "buzz-word" ne-vývoj je už v DNA současného Fiatu. A v tom spatřuji největší riziko do blízké budoucnosti. Teď najednou signore SM hovoří o elektromobilech, přitom před pouhými třemi lety pravil, že elektromobilita nedává žádný smysl (tedy, ona ehm opravdu zatím nedává smysl; ale vlak jede dál prudkým tempem, Magnetti-Marelli bylo od vývoje elektroauta odstaveno a teď by měli dát dohromady několik zachránců značky?) Nejde o pomlouvání, prostě to všechno, co se děje kolem Fiatu, nedává smysl.
Ještě jedna poznámka, z jiného konce. Agea, tedy Tipo, je prodejně velmi úspěšný model. Jistě, že ne ve střední Evropě. Ale na jihu Evropy i v Turecku a přilehlých zemích a dále v Latinské Americe jede na plné obrátky. Přitom na těchto trzích patří k těm dražším autům. A vyrábí se v levném Turecku a v levné Argentině. Přesto SM hlásí, že na něm nevydělává tolik, kolik si Fiat představoval. Tak kde je chyba? Znovu si dovolím pochybovat o reálných manažerských kvalitách SM: jiní vůdci automobilek si s podobnými situacemi poradili úplně jinak, než aby osekávali výrobu. Našli systémová opatření, která zajistila efektivní výrobu neustále stoupajícího počtu aut v každé ze zvolených fabrik. Proč se domníváte, že recept SM bude fungovat?
Avatar - Emel
4. 6. 2018 14:48
Re: správny krok
Že to jak říkáš "nevyšlo" ale podle mě není způsobené designem Tipa. Já jim do účetnictví nevidím, ale pochopil jsem to tak, že nejsou schopní Tipo vyrábět dostatečně levně ani prodávat dostatečně draho, prostě na něm nejsou schopní vydělat peníze. Jinak samotná prodejní čísla nejsou špatná - na to, že Fiat na tu třídu nějakou dobu kašlal a tedy přišel o opakované nákupy.

Jsem dost skeptický k tomu, že by stačilo Tipo předesignovat ve stylu 500 a rázem by bylo možné ho prodávat o 20% dráž. Tam by musela být i lepší technika. Já věřím, že by bylo v silách Fiatu postavit plnohodnotný kompakt... ale Fiatu se do toho zjevně nechce investovat peníze.
Avatar - twistedTSD
4. 6. 2018 14:38
Re: správny krok
Tvé argumenty na konci příspěvku jsou ale úplně liché. Tipo se s přehledem prodává lépe než i30, není to žádná kusovka.

Nevyužít toho, že konečně trochu zamíchali kartami v C segmentu a na Tipo nenavázat, je neprozíravé. A pokud jde o mě, vždy jsem měl rád italský, originální design, který ještě na tom Tipu s trochou snahy vidět je. Jestli ze sebe Fiat udělá druhé Mini (které jde úplně mimo mě), pak šance, že jej ještě někdy zahrnu do výběru, výrazně klesne.
4. 6. 2018 14:16
Re: správny krok
jasné, že sa s tým treba pohrať a niekedy je to lepšie, inokedy horšie, ale dá sa. Ja som nemyslel, že majú mať úzku cieľovku, ale že musia rezignovať na snahu chytiť všetkých (časť a la 500 a časť a la tipo, to každopádne už skúsili a nevyšlo). 3 značky, ktoré si uviedol, nie sú bežný mejnstrím, fiat má širšiu cieľovku zaručenú nižšou cenou.
4. 6. 2018 13:49
Nicitelia
Ide im. Najprv znicili Lanciu, pomali pada Alfa, a nakoniec takymto sposob nicia aj Fiat.
Avatar - Emel
4. 6. 2018 13:43
Re: správny krok
Právě Clubman ukazuje, jak je to s tím designem problematické... minimálně pro mě tedy to auto nefunguje. A 500XL to ukazuje ještě mnohem názorněji. U iXka to funguje právě proto, že si udržuje rozumné proporce, větší délka spolu s větší výškou vedou k tomu, že ten celkový tvar vypadá pořád dobře, ale nižší a delší kombík už by mohl mít problém. Neříkám že neřešitelný, můžeš si nechat markanty (přední + zadní světla), trošku zaoblit rohy... a třeba to půjde.

To "pravidlo marketingu" ale není univerzální. Je potřeba rozlišovat, jestli chceš tvořit hlavní proud, nebo detailně cílit na úzkou skupinku. Já beru úzké zaměření u Mini nebo třeba u Subaru, u Alfy... ale u Fiatu je to minimálně sporné rozhodnutí, protože Fiat nutně potřebuje točit větší čísla než kdokoli ze jmenovaných.
4. 6. 2018 13:27
Giardiniera.
"Označení Giardiniera bylo v minulosti používáno pro nataženou originální pětistovku, ..."

Toto tvrzení je velmi nepřesné, až chybné. Jednalo se tehdy o zcela jasnou verzi kombi [odkaz] [odkaz] .

Takže já osobně bych s novou Gardinierou neměl žádný problém. Toť vše. Jsou úsměvné zdejší rozbory znalců, třeba jako že aplikovatelnost na kompakt a kombi, potíže s faceliftovatelností a pod. >:D

(Kromě Mini má facelift i klasický Fiat 500 a také ujde. Nebo Brouk. )
4. 6. 2018 13:16
Re: správny krok
pre emela: aj kompakt by mohol vyzerať dobre, kros má prakticky veľkosť kompaktu, či by mohol byť kombík vidno na clubmanovi, keď sa chce, všetko sa dá. Že by to odrezalo časť cieľovky? Asi áno, ale základné pravidlo marketingu hovorí, že keď chceš chytiť všetkých, nechytíš nikoho. Aktualizovať retro dizajn? V pohode, mini to robí už pekných pár rokov a aj fiat má už druhú generáciu 500.
pre bubáka: nemusia sa inšiprovať mini (iba vidia, že sa to dá), prvá nová 500 im jasne ukázala, že to vedia a môžu uspieť. Šérovačku platforiem a efektivitu výroby posúdiť neviem, to si musí sergio. Majú na stole trhovo úspešný model 500 a kvôli všelijaským pochybnostim ako tu v diskusii skúselili nastreliť kompakt mimo 500 a vraj neuspel (čísla nemám, ale inak by sergio nad ním nelámal palicu). Aj fiat pokryje kategórie od super mini až po kompakt a krosy, môže prežiť. S modelmi a la nové tipo nemá šancu. Tu sa ho mnohí zastávajú, ale koľko ich behá po cestách u nás? O i30 sa potkýňam, tipo je kusovka jak maserati.
Avatar - Bubáq
4. 6. 2018 13:03
Re: správny krok
Tak určitě, pan SM má - vidím - alespoň jednoho, kdo ho chápe.
Já ale nějak pořád nechápu. Jak lze na zúžení portfolia a zaměření se na více výdělečné modely zajistit zdroje pro další rozvoj?!
Pan SM je zcela zjevně inspirován Mini. Může ale Fiat zopakovat podobný úspěch?
Mini se v době, kdy se připravovalo na expanzi modelů, mohlo opřít o statisícové série vozu BMW a o společně provedený vývoj platforem s předním pohonem. Připomínám, že v době, kdy BMW převzalo Mini, už mělo jasnou představu, v čem budou synergie.
Má 500 možnost využít sdílení nákladů na vývoj platforem pro více modelů nebo značek? Lancia Y? Malá Alfa? Malé Maserati? Malinkaté Iveco? Pidi Astra?
Nějak mi tu chybí pozitivní odpovědi na takovouto základní otázku.
Také mi chybí pozitivní odpověď na otázku, kdo bude kupovat ony dražší pětistovky... Evropané?! No jistě, ti z jihu kontinentu. Ti se už nemohou dočkat, až Fiat zrealizuje představu pana SM o tom, že městské miniauto Fiat bude mít vysokou základní cenu a desítky položek příplatků a la Mini....
Suma sumárum, pořád se nemohu zbavit pocitu, že ona Strategie, předestřená akcionářům FCA o minulém pátku, není o nic méně pohádka, než všechny předchozí plány. Jo, osekat náklady umí i cvičená opice (omlouvám se všem inteligentním šimpánům). Ale udělat takové změny v velké firmě, aby opravdu generovala POTŘEBNÉ zdroje nikoliv na dividendy, ale na technický a technologický vývoj, jenž zajistí konkurenceschopnost a přežití této automobilky na dalších 30 let....
Příspěvek pana Nonsense považuji za opravdový příklad nonsens uvažování.
Avatar - Emel
4. 6. 2018 13:03
Re: správny krok
Je otázka, jestli je koncept Fiat = 500 pro mainstreamovou automobilku dlouhodobě výhodný. Souhlas že 500 i 500x vypadají dobře, nejspíš by se dalo udělat "pětidveřové 500 = Punto"... ale jsou tam jiné problémy.

První je aplikovatelnost na kompakt (vč. kombíku). Nevěřím, že je pro evropský mainstream schůdná cesta na kompakt rezignovat. Stejně jako si myslím, že by byla chyba, kdyby Ford rezignoval na Mondeo... ta komplexnost portfolia je důležitá - jednak kvůli vývojovému cyklu techniky, dvak pro schopnost nabízet auta do firem jako jediný dodavatel.

Druhá potíž je retro design v čase aktualizovat. Ok, Mini se to celkem daří... ale určitě je to složitější.

A konečně... pokud bude jen retro, tak se tím odřízne ta skupinka zákazníků, které se to nelíbí.
4. 6. 2018 12:41
Re: takže
dúfam, že áno, pre fiat jediná a skvelá cesta k záchrane.
4. 6. 2018 12:40
správny krok
písal som to už dávno aj naposledy pred pár dňami. Punto 500 tu už dávno malo byť a pôjde jak teplé rožky. Áno fiat by mal všetko robiť v dizajne 500. Prečo? Lebo sa to osvedčilo, Nehodilo sa to len na nafúknutý van, ale základná 500 aj cros sú super. Audi našlo dobrý xicht a točia ho dokola a sú úspešní. Prečo by nemohli točiť vo fiate úspešný dizajn? Len preto, že dfiskutéri by radi každý deň nový model a nový dizajn, aby mali čo kukať a komentovať? Aj rozhodnutie sústreďovať sa na mestské a menšie autá je správne, lebo v tom sú silní a trh ich akceptuje. Načo sa budú tlačiť k pasatu, kde nemajú šancu? Keby bola 500punto už na trhu, mohol mať fiat plnšie portfolko a určite by to bol komerčne úspešný model, lebo v takej veľkosti bude ten dizajn skvelý o tom nepochybujem.