Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Mercedes-Benz GLC 300 4Matic – Benzinová SUV vzpoura

Ve středně velkém SUV skoro automaticky předpokládáme naftu. Ne tak v testovaném Mercedesu GLC.
Zpět na článek
Avatar - praděda7
5. 1. 2019 11:50
Re: Opravte ma prosim
Tož ten 8 válec benzin snad ještě v X5 bude. Ale homologace jim trvá. To je pravda.... ;-)
Avatar - Machýrek
8. 6. 2018 21:21
Re: Opravte ma prosim
Do vsech GLC montuji stejnou HDM devitku, lisi se jen v nastaveni software. Mozna v 63 ma nektere casti odolnejsi, ale konstrukcne je shodna.
Avatar - Londonbridge
8. 6. 2018 20:13
180 Kw
Ten vykon 180 Kw na ten motor je OK, ja mam 3l v predoslom dieslaku 190 Kw a uplne v pohode aj na dialniciach dost rezervy tam je skor sa bojim o fotky ktore su vzdy neprijemne a vacsinou za 3 body... >:D
Avatar - Londonbridge
8. 6. 2018 20:10
Re: Perly svinim
GLC ale hlavne coupe sa mi dost pozdava su to podla mna velky fesaci...Zaujimave co pises o airmaticu radsej sa mu vyhnem. mam obyc.pruziny a som s tym spokojny. Ten 9G vacsinou chvalia v testoch . Myslim GLC 63 AMG ma vylepseny AMG 9G speed shift ktory radi ako svajcarske hodinky...ta spotreba na 43 je fajn. :yes:
8. 6. 2018 07:26
Re: Opravte ma prosim
A není náhodou převodovka v GLC 43 a v tom testovaným je úplně jiná?
7. 6. 2018 15:50
250d vs 300
"Ano, dal bych přednost silnějšímu zátahu vznětového motoru, který je ve verzi 250 d (výkon 150 kW)" - tady nějak nechápu, co tim chtěl autor říct.

Diesel má výkon 150 kW, zrychlení na stovku za 7,6 s a max. 222
Testovaný Benzín má výkon 180 kW, zrychlení za 6,5 a max. 236
To už není zanedbatelný rozdíl ve prospěch benzínu, který je navíc levnější. Ale nesmyslnost toho výroku se samozřejmě projeví ve vyšších rychostech, kdy se diesel při akcceleraci řekněme ze 150 na 200 samozřejmě benzínu nemá šanci rovnat, což ukazují i časy na 200, kde je diesel o 5 sekund pomalejší.
7. 6. 2018 07:12
Re: Perly svinim
Dik za info!

K tomu razeni na dalnici do kopce sem a tam - no nastesti vetsinou nejedes do tahlyho kopce dlouho, tak se s tim asi da zit. Nicmene to jsou ty situace, ktery ukazou, jestli to nekdo nastavil / naprogramoval dobre nebo ne, nemluve o tom, ze tak silnej motor nema v konstatnich 140 zadny duvod podradit.

Airmatic ja uz jsem nekolikrat slysel, ze se nekdy chova ve velkych rychlostech nad 200 proste divne (slysel jsem o minule generaci E a soucasne C, naopak v Sku si nikdy nikdo nestezoval). Oba majitele to kupovali “co bylo v ochode” a oba rikali, ze sami za sebe by si asi nepriplaceli, protoze Mercedes ma klasicky pruziny taky velmi dobry.
7. 6. 2018 06:05
Re: Opravte ma prosim
Jejda to jsou kecy, BMW představilo startovací nabídku motorů. V8 samozřejmě bude. ;-)
Avatar - Machýrek
7. 6. 2018 02:30
Perly svinim
S designem to mám opačně, než autor testu, neboť GLC považuji ve své třídě za nejhezčí SUV. Proto jsem si jej i vybral, když jsem po F10 hledal větší auto. Momentálně mám s AMG GLC 43 ujeto 45 tis. km, tak snad mohu poskytnout částečně relevantní názor ke slabším stránkám uvedeným v testu.

Převodovka - sladění převodovky s motorem má mouchy i u verze 43. Eviduji dva problémy: (1) na dálnici při ustálené rychlosti cca kolem 130-140 km/h v kopci začne převodovka opakovaně v krátkých intervalech cca 5 až 10 vteřin měnit převodový stupeň z 9 na 8 zpět na 9 a tak pořád dokola, což je dost otravné, řešení je přidat nebo přepnout na S/S+. (2) při pomalém pojíždění v koloně, když chceš najednou víc zrychlit, převodovka na to vůbec nereaguje, musíš sešlápnout plyn víc, než obvykle, aby podřadila a i tak trvá další vteřinu, než se něco stane. Toto žádné řešení nemá, v režimech S/S+ je i při pomalém popojíždění převodovka tak horlivá, že z toho dělá drama pro všechny v autě i kolem a moc se to nedá.

Airmatic - nejslabší článek auta, preferoval bych jednoznačně pružiny v kombinaci s adaptivním tlumením. Vzduch je v pohodě jen cca od 70 do 200 km/h, v nižších rychlostech drncá, kolébá se a vrtí, jízda po kostkách auto rozvibruje a hluk od kol je enormní. Řešením je jezdit rychleji, kdy veškeré nepříjemné kolébání a vrtění zmizí, podvozek nerovnosti žehlí a je příkladně komfortní resp. sportovní, jak bych podle zvoleného režimu očekával, toto ovšem trvá jen do přibližně 200 km/h, kdy podvozek začte přestávat stíhat a přichází fáze nepředvídatelných zhoupnutí, kdy máš pocit, že se auto zrovna rozhodlo opustit silnici ven po tečně. Bohužel ani v režimu S+ není tato vlastnost podvozku zcela eliminována a v jisté menší míře se stále děje. Při předjíždění ve 240 na dálnici to dokáže vystrašit.

Infotainment - tady opět nesdílím názor pana testera, že by infotainment byl nějakou vadou na dokonalosti. Už jsem viděl lepší (BMW) a spoustu horších. V aktuálním Audi s lány dotykáčů jsem ještě neseděl, tak to nemohu posoudit. Grafika systému včetně map je slušná, navigace patří k těm lepším, které jsem zažil a hlavně (pro mě důležitá věc), je tak přehledná a intuitivní, že se podle ní dá něco najít, i když nezadám cíl. Chybí mi snad jen funkční tlačítka, na která jsem zvyklý z BMW a rovněž tlačítko synchronizace třízónové klimatizace, kdy musíš jít do menu a je to na tři kliky a pak ještě točit kolečkem a další klik, prostě vopruz.

Dál nemám co bych autu vytknul. Nejlepší na verzi 43 je samozřejmě motor, který z uvedeného dělá bezvýznamné drobnosti (no až na ten airmatic). Nasazení s jakým táhne a zvuk jsou návykové. Průměrnou spotřebu mám 11,6, takže při nádrži 66 litrů činí dojezd zhruba 550 km, což není moc, ale když ty nádrže dělaj tak malý.
6. 6. 2018 22:03
strední trída SUV
z techto stredne trídních SUV u prémiovek se nemuzu zbavit dojmu, že soudruzi to vyrábí tak nejak pro manželky... jakoby predpokládali, že v rodine je jeste jedna trída E, ev er5 u BMW. GLC ani X3 na me nepusobily pri jízde tak nejak masivne, jak by človek čekal.
Avatar - 3_diamanty
6. 6. 2018 21:46
fesak
to teda moc nie je ;-\ .. tieto SUV premiovky zvlada bmw aj audi za mna dizajnom proste lepsie ... snad to hranate GLK bolo fakt podarene ale inak toto je opat za dane prachy vizualna bida :*) ( hranate velke Gecko teraz neratam .. to je ok )
6. 6. 2018 19:52
Křivka momentu
Cituji článek:
"...nad čtyři tisíce už se vlastně pouštět nemusíte, od této hodnoty křivka momentu klesá."

Mě se toto tvrzení nezdá. Ano, křivka momentu klesne, pocit "zátahnu" opadne. To všem nic nevypovídá o výkonové křivce, která může stále stoupat. Takový šestiválec se 180 kW není o brutálním výkonu na otáčku.

Jedou dvě auta vedle sebe. Řidič jednoho má 2.0 TDI 110 kW a s každým zařazením okolo 4 tisíc zažívá znovu a znovu pocit mohutného zátahu. Vedle něj jeden 4válcový dvoulitrový atmosférický benzín o podobném výkonu. Jeho řidič nic takového nezažívá. Vlastně se mu zdá, že motor nejede a převodovka neřadí. Jenom ten turbodiesel o stejném výkonu vidí za sebou v zrcátku....

Je velkým nešvarem spousty řidičů při předjíždění podvědomě řadit tam, kde přestává zátah. Neznamená to, že výkon motoru nestoupá. I s turbomotorem se musí tzv. "do plných", aby to jelo. Připraví se tak o spousty výkonu.
Avatar - CHerokee
6. 6. 2018 17:40
Re: Opravte ma prosim
Máme v rodině GLC 43 AMG, dříve všechny generace GLE. S automaty nikdy problém nebyl. Ta v benzínovém GLC je perfektní, zvláště ve sportovních modech (Sport, Sport +) je auto ostré a řadí přesně, výkon nijak neomezuje. Kdyby dělali manuál určitě by nebyl rychlejší. A jinak souhlas, s happy_driverem...do tohoto auta se hodí 6 válec. 8 válec pak musí být chuťovka, nezkoušel jsem, ale na denní ježdění bude moc ultimativní. S GLC se člověk v pohodě vejde do 11 - 11,5 litrů.

Je dobře, že Mercedes v této třídě neustupuje - a nabízí 6 i 8 válcové motory, na rozdíl od nového BMW X5. Jejich zákazníci jsou asi jiní...
Avatar - happy_driver
6. 6. 2018 15:03
Re: Opravte ma prosim
Asi ti presne neodpoviem, ale mal som požičané dve GLC, krátko po uvedení to bolo 220d (bez Airmaticu), ktoré jazdilo v zákrutách smelšie ako moje bývalé GLK 220CDI (ktoré v tých istých zákrutách sedelo dostatočne presvedčivo). Deväťkvalt radil celkom jednoznačne a v športovom režime nádherne podraďoval a držal motor v otáčkach. GLC iste nie je športové auto, ale je rýchle a pohodlné. Vzhľadom na jeho určenie by príčetný človek zrejme neočakával spätnú väzbu od riadenia a podvozku ako v Porsche Boxster a pod. Za mňa podvozok rozhodne nie je limitujúci prvok.
Nedávno som krátko jazdil s GLC 63 - skončil mi leasing na ML a čakám na nové GLE s novými radovými šesťvalcovými dieslami. Ale. Je tu ale. GLC 63 je tak presvedčivé auto, že som nalomený si ho zadovážiť ako café racer, ktorý doplní každodenné GLE. Najradšej aby to bolo už po facelifte. Tam proste nie je nad čím špekulovať a jeho prejav je pre mňa natoľko ultimátny, že by som ho volil radšej, ako obdobne výkonný sedan/kupé.
Benzínový dvojliter je do takejto karosérie proste nevhodná voľba, GLC kupé s týmto motorom stojí na showroome na Zlatých pieskoch už pekne dlho. Príliš to nejde a spotreba pri rýchlejšej jazde na dlhšie trate prekoná aj dieselový V6. Kto s tým bude poskakovať po meste a najazdí ročne len pár tisíc, tomu to vadiť určite nebude. A podobný osud vidím aj u Porsche, na sklade majú Macany s benzínovými štvorvalcami, o ktoré sa nikto netrhá. Pritom na naftový Macan boli ľudia ochotný čakať veľmi dlho.
Avatar - Loptos
6. 6. 2018 13:21
Opravte ma prosim
ak sa mylim, ale vo viacerych testoch sa o MB pise ze prevodovka pri ostrejsej jazde "zisti ze ma vela stupnov a nevie ktory tam bude pasovat najlepsie". MB som nikdy nejazdil, takze neviem ci to tak je, ale nie je to pre taku znacku trochu zvlastne? :-|