Německá prokuratura vyměřila automobilovému koncernu Volkswagen kvůli emisnímu podvodu pokutu ve výši jedné miliardy eur (téměř 26 miliard Kč). Volkswagen uvedl, že pokutu přijímá, a přiznává se tak ke své zodpovědnosti.
Po VW jdou ne proto, že má vyšší emise, ale proto, že mu prokázaly podvodný software. Což, jak určitě sám víš, u nikoho jiného neprokázali.
Argumentuješ sice hezky, ale naprosto špatnými argumenty.
ja bych do toho USA netahal, i kdyz jim vdecime za to, ze se s dyzlama i v evrope konecne zacina neco delat
a vpodstate nevidim rozdil mezi VW, kterej laboratornim merenim prosel (i kdyz podvadel), podobne jako prosly jine znacky (kterym podvod neporokazaly), ale v realu limity nesplnuje nikdo.
a prijde mi na hlavu postaveny, ze ten postizenej je jen ten, co se priznal, a jeste k tomu v realu patri mezi nejlepsi.
a jestlize testovani mereni emisi bylo postaveny tak, ze auto muselo projit jen laboratori a v realu bylo uplne jedno kolik toho vypusti, tak vpodstate nechapu, proc v EU (v USA je to jinak) honi VW (ktere laboratori proslo) za to, ze v realu nevyhovuje.
novy auta se uz merej i v realu, na druhou stranu, kolik toho budou moct vypustit az budou mit najeto 100, 200, 500tis, nebo to bude uplne jedno a budou moct opet jezdit jako dymovnice ??
tim narazim na to, ze u nas jezdi spousta aut bez filtru (ktere filtr ani nikdy nemely), ktere smrdi naprosto neskutecnym zpusobem a treba jim z vyfuku ani zadny kour nejde. pritom je evidentni, ze takovy auto jako novy takhle smrdet nemohlo a je s nim neco v neporadku, ale technickou to vpohode projde
a ted neco k tomu, proc jdou jen po VW, kterej neni nejvetsi hrisnik, podobne jako jdou po malych zivnostniccich, kteri taky nejsou nejvetsimi hrisniky
nebo ti to prijde normalni, ze ti nejvetsi hrisnici se nechavaj na pokoji a jde se po tech co se nebrani??
to muze bejt i pravda co pises, ale proc se vozej jen po VW, kdyz vetsina automobilek ovzdusi znecistuje jeste mnohem vic??
me to prijde podobny jako ze se ted financak vozi po malejch zivnostniccich, ale kolem jednoho StBaka, co ojebava dane na korunovych dluhopisech a je stihanej z dotacniho podvodu, chodi se zavrenejma ocima
Hele vzdyt to je ten duvod, proc to vsichni delaji. Protoze se to proste rentuje.
Mam jeate jednu vec k zamysleni.
Maji provozni zisk rekneme 20%.
Rekneme ze musis vykoupit dieselgate auta (jako v USA) a jejich prumerne stari je treba 4 roky (a ono tu bude vic) a jejich cena je 40% porizovaci ceny.
To znamena, ze ten rok za kazdych 10 novych aut, ktera prodas, muzes vykoupit 2 auta dieselgate, ktere jsi prodal driv a stale jeste nejsi v cervenych cislech!
kolik by pak mely dostat automobilky, ktery na tom s emisemi jsou jeste mnohem hur nez VW?
I kdyz se po VW kazdej vozi, s emisema na tom jsou v realu mezi nejlepsima.
dalsi vec je, kam ty penize za pokuty jdou.
jestlize pokuty jsou za znecistovani ovzdusi, mely by se vratit na jeho zlepseni, a ne ze se prozerou
jak to VW muze prenes na nas motorysty, kdys si jejich auta nekoupime? prevede to spise jen na sve zakazniky :-) a tech je z celosvetoveho poctu motoristu (cca 1.5 miliardy lidi) rocne jen asi 0.6%, takze tu susmu za dany rok muze prenes na zhruba jen 0.6% motoristu
VW za dieselgate podle me dostal strasne maly pokuty.
Vzdyt ZISK VW byl loni $20 miliard.
Cela dieselgate se odhaduje, ze je stala nekde $30 miliard.
Tedy delaji brutalni prasarnu celou dekadu, potom nemuseji udelat zhola NIC jeden a pul roku .... zadny omezovani vyroby nebo cokoliv, proste pokracovat jak to bylo, jen vypnout ten problematickej software aby v novych autech nebyl ..
a to je cely.
Podle me by bylo adekvatni nekde 60-100 miliard dolaru. Proste tolik, aby to uz nikdo nikdy neudelal. Tolik, ze jim za to hrozi krach.
rocni zisk VW cinil za rok 2017 smesnych 11.35 milirdy eur, dostali pokutu 1 miliardu eur, ....no hele to bude rovnou na to, to rovnou zabalit a jit delat misto aut treba mezizubni paratka :-!
jenze kdyz vezmu jak to je v realu, tak japonci jsou na tom nejhur
z 16 znacek suzuki a suburu nejhorsi, pak nasleduje renault, fiat, honda
nejlepsi z japoncu je az osmy Mitsubishi a devata toyota
a vsichni nemci (MB, BMW a VW) jsou do pateho mista, kdy prvni je land-rover a ctvrty PSA
Nekde ty penize na migranty musi zase ziskat zpet :-) Ne ale ruku na srdce, bude jich vicero, kdo podvadeli a uprimne hlavne v Nemecku a Evrope. Vezmu neevropsky vuz a evropsky...oba stejne objemy a vykony, no ten evropsky jede znacne dynamicteji a proc? no protoze diagnostika ochcava, tak to jede. Nedusi ho tolik ty filtry atd...jelikoz ma jinak danou mapu a nemusi plnit emise :-) My to v praci zkouseli treba s Octaviema a Passatama, jeden po uprave aby plnil jak ma a druhy ne, no samo ze auto jelo lepe, kdyz ste ochcaval diagnostiku :-)
:yes: ať už je nebo není nejčistší, je evidentní, že totéž dělaly +- všechny (minimálně evropské) automobilky, a je evidentní, že za tichého souhlasu jejich evropských kontrolorů.