Tatra 603-700 byla především kusově dělaná rarita, které se dělalo cca 1000-1500 kusů ročně. Mercedesu w126 vyráběli 70000 kusů.
K tomu je třeba připomenout naprostou absenci prodejní a servisní sítě. Co navíc je důležité, T613-700 se, krom let po roce 1989 nikdy neprodávala. Tak auta byla přidělována papalášům za nějakou podivně stanovenou cenu.
Těžko dnes uvažovat o případném úspěchu či neúspěchu Tater na světových trzích, byť si myslím, že úspěch by to nebyl, tak by celá věc stála obrovské množství peněz na vybudování obchodní sítě a propagaci. S problematickou návratností.
Ve chvíli, kdy skončil socialistický skleník, nemohla Tatra s osobními vozy přežít.
Sundej ty růžový brejle = aspoň jedny dvoje = máš úplně rozostřený vidění reality :-)
Aby se z Tatry stalo něco jako Alpina = potřebovala by miliardový investice = s nejistotou jak to dopadne. Naprosto nereálný. Možná kdyby sem v ´68 nevletěli Rusáci a tehdy sme se stali zase zemí s normální ekonomikou = tak snad možná..
V ´89 byla už ekonomická realita a technický zaostání ve všech oborech takovejch rozměrů = že to komunista radši sám pustil = neb věděl ;-)
Velmi smutný že i když to víme a máme to důkladně zmapovaný atd. = dneska 30 let potom = si lidi vymejšlej absurdní pohádky :-)
Nadčasové na 613 nebolo nič. Naopak, bola to tretia recyklácia T77, čiže predvojnového konceptu.
Jazdné vlastnosti to malo mizerné, ľahký predok plával, nutné stále korekcie volantom. A pri bočnom vetre, katastrofa.
Tak dnes je oblíbené vše házet na politiky. Sundejte si růžové brýle, podívejte se na západní konkurenci a pak si odpovězte, že je Tatra adekvátním soupeřem.
Tak to není. Zánik T700 je hodně politický a důsledek marasmu 90-ých let. Tvorba T700 na základě T613 - auta, které se konstruovalo v r.1968 a které bylo hodně nadčasové, mohla překlenout meziobdobí k novému vozu. Ale byla to poslední z mohutných facek, které Tatra dostávala od r.1948 - bohužel teď už ta konečná.
PS: V Tatře byli vždycky lidi, kteří dokázali skoro na počkání převratné nadčasové věci. A tak i koncept motoru T613 nad zadní nápravou s diferenciálem v karteru, dávající povinně representativnímu vládnímu vozidlu formulové jízdní vlastnosti, nemá dosud obdoby. Např. Audi nebo Subaru by takové řešení hodně pozvedlo.
Asi jako spousta lidí v Česku jsem tak nějak přirozeně fandaTatry, co doufá, že se jednou k osobním autům vrátí. Ale tenhle konkrétní model bylo zoufalství už v době vzniku. Abychom to zasadili do kontextu, je to doba posledních w140 a prvních w220. Asi každý musí vidět, že z tohoto pohledu byla tato Tatra garažový počin z doby kamenné. A fakt, že je jich málo, je spíš důsledek výše uvedeného a naprostého komerčního fiaska. Neumím si představit dát za ni 5 mio. (kolik stojí např. 603 v super stavu?!) Ale jak se říká, vše má svého kupce.
V takej Tatre som sa vozil na zadnom sedadle, sluzobny vodic za volantom..
V prvom roku po nežnej revolucii na nemeckej dialnici som prvykrat zazil 200 km/h rychlost v aute. :-! Je to zazitok na cely zivot.
V nasej Tatre, este nebola klimatizacia a predsa sa nam cestovalo pohodlne.