Renault 19 si pamatujeme i z našich silnic. Vznikal ve čtyřech karosářských variantách a v historii francouzské automobilky uzavřel kapitolu označování modelů jednotlivými čísly.
Hele devatenáctka byla moje první auto. Dostal jsem ho od táty, který ho koupil nový v roce 95. Na francouzský auto náhodou celkem spolehlivá kára. Motor sice strašný lenoch (nejslabší 1,7), ale fungoval spolehlivě. Spotřeba 9-10 litrů ovšem žádný zázrak nebyl. Rozhodně bych to neoznačil za křáp.
Mohu potvrdit, že i mého auta R 19 r.v.1992 (s kufrem po faceliftu), byl hned v třetím roce provozování problém s dobíjením, který nebyli schopni v autorizovaném servisu vyřešit ani po pěti reklamacích (našel jsem důvod problému nakonec sám). Následně jsem měl doma auto až do roku 2004 (jezdili s ním rodiče) a už nebyly žádné problémy.
...byla devatenáctka 1,7 16v 3d v červené barvě a se šíbrem. Koupená v perfektním stavu od veksláka z Teplic. Bylo potřeba jen seštelovat geometrii, vyměnit brzdy, přetědnit servo...no bylo toho hodně. Chlapík byl asi voňafka, auto totiž vizuálně vypadalo jako nové. Pojezdil jsem skoro dva roky, v telecích letech mu ještě zkrátil pružiny, což sice vypadalo úžasně, ale při návštěvě Brna jsem skoro nechal výfuk na kolejích tramvaje.
Příjemné auto, na tehdejší dobu poměrně rychlé a vyjma výše vypsaného bez problémů ;-)
To bych neřekl. Ono se to tak různě překrývalo, ale ta generace Megane I - Laguna I - Espace III byla povedená. Další modely typu Megane II HB... ok, beru, nebyly pro každého.
Pamätám sa na vtedajšie rozčarovanie novinárov, ktorí krútili hlavou nad tým, že spoza volantu nevidno dolu zahnutú prednú kapotu a ako sa s tým bude parkovať...
zaujímavé je, že aj jednoduchými tvarmi a líniami sa dá zaujať, majstri dizajnu aj z minima vyťažili maximum. Dnešní fabrickí dizajnéri potrebujú hŕbu hrán, prelisov, mriežok, líšt a ďalších zdobítok aby zaujali, ale zďaleka to nemá takú úroveň a hlavne nie trvácnosť.
19 ku som miloval ako faganko s katalogmi od predajcov a z este fungujucich autosalonov... moj stryc mal Chamade :-) A 19 bolo vela aj pod oknom cierna na sidlisku... velmi pekne auto a 1.8 16V si pamatam do dnes z katalogov, ze to bolo lietadlo .... pecka
Elektrika. Sypalo se to ale pokaždé jinak. Bylo to jak ruská ruleta. Faktem je, že to byl asi poslední rendlík, co vypadal jako auto. Potom to už byla jen hrůza :no:
Souhlas, design R19 se velmi povedl. Stejně tak první generace Clia (měl jsem) a hlavně přední znak Renaultu je u obou modelů decentní, ze bych i uvěřil, že to měl být diamant ;-) Prostě neruší...
Devatenáctka je dodnes jedním z nejhezčích Renaultů všech dob - Giugiaro odvedl vynikající práci! Hlavně boční linie zádě je mistrovské dílo - a ve své době se jednalo o jeden z nejprostornějších a nejkomfortnějších modelů C segmentu a velmi pěkný byl i sedan a cabrio i S16. (sympatická byla i o něco starší giugiarova R21, ale R19 jasně vedla). Dodnes si pamatuju, jak jsem z R19 byl coby tehdejší teenager úplně odvařený, když ho v srpnu 1988 představovali v tehdejším Auto-Moto-Revue! :-):yes::yes::yes: Tehdy mi to auto samozřejmě přišlo zcela nedostupné, asi jako cesta na Měsíc...
Renault pak ještě skvěle zabodoval s prvním Cliem, ovšem mě se moc líbila i R25 a Superpětka! :-):yes:
P.S. Samozřejmě je třeba poděkovat autorovi článku, jako vždy odvedl skvělou práci! :yes::yes::yes: