Ostrý španělský hatchback ztratil něco málo ze své ostrosti. Jeho výkon už nezačíná trojkou, důvodem přitom není nic jiného, než nová metodika měření spotřeby.
No to zase mame manipulativny klikbait clanok.
"Kvůli nové metodice měření spotřeby (WLTP) byla automobilka nucena snížit výkon motoru o 10 koní. " - nikto nikoho nenuti - mali aj ine moznosti. Maximalne tak menej generovat cisla od stola.
"Tabulková spotřeba by tedy měla mnohem přesněji odpovídat realitě, jak je ale vidět, má to i své stinné stránky." - to vazne ? "Petrolheadi" si to budu v tomto pripade kvoli 10k na papieri hadzat ? Na tak nech kupia 4kolku, ked im ide o to cisielko.
EDIT: No a pokial je dovod uplne iny, ako sa pise v diskusii, tak to uz je naozaj megafail od autora clanku.
Uz aby tu bolo aj plnohodnotne RDE. Len skoda, ze sa nikto nechystat pritvrdit na uz existujuce crepy na ceste. Sused si nedavno kupil uz druhy srot, najlepsie, ak pojde o co najvacsie a kedysi drahe auto, je jedno v akom stave. Teraz je to pre zmenu 20r stary olietany Mercedes s 3L dizlom a za jazdy (bez zataze, prakticky na volnobeh) s "vonou" petroleja.
Konfigurator ted vubec nebrat v potaz. Uz par tydnu se zadny Leon neda objednat do vyroby, a pujde to az nekdy v polovine srpna, kdyz vyleze cenik na modelovou radu pro rok 2019, coz je ta predokolka s 290 PS. Maji jen skladovky, respektive jen to, co z nich zbylo, vyber bidnej.
Ale i ta čtyřkolka už má mít nově 7dsg a na webech je pořád s 6dsg.
Takže to, co je na webech, už dnes platí jen pro skladovky a nové auto se podle toho objednat nedá. A konfigurátory s novými verzemi budou někdy až koncem července.
Já měl čtyřkolku a ta má snad výkon pořád stejný, jak tam kolega píše. Šlo mi o ten motor, který je dost předělaný oproti dosavadní "gen 3". Ono ceníky jsou věc jedna, realita mnohdy jiná, kor teď, když se všechno nově homologuje. To pak sice auto máte v ceníku, ale čekat na něj taky můžete dost dlouho. Jedno takové jsme ted v rodině objednávali a je to hrůza.
Na českém, německém i španělském webu (včetně konfig.) Seatu má stále Leon Cupra (včetně FWD) 221kW/300PS a 6dsg, takže zřejmě není divu, že ho ta "vaše" Cupra ještě neměla.
Velmi dobře popsáno. Ano, jde o novou verzi motoru EA 888, kterou jako první mělo Audi. Zřejmě jste četl pozorně technické školení. :-) Když jsem testoval Cupru nedávno, tak mě zarazilo, že to ještě nemá tady ten nový motor a hle, už tam je.
Takže (podle tebe) ta změna má být ve finále přechod na jiný manuál, který bude lepší/odolnější, a proto motoru ubrali 10 PS..., tak to má opravdu neprůstřelnou logiku. >:D
Ne, je tam podle mých informací jiný manuál. Ale je chyba v přepočtu výkonu motoru a přenosu na vozovku, ve skutečnosti slabší nebude, ale bude lepší manuál, odolnější.
Hlavním důvodem by měl být u T(F)SI (postupný) přechod na spalovací proces nazývaný Cyklus B*, který měl premiéru v aktuální A4 2.0 TFSI ultra/140kW.
* "Za tajemným názvem Cyklus B není nic jiného než v roce 1940 patentovaný Millerův cyklus v mírně upravené formě. Ten využívá expanzního poměru ve válci vyššího než poměru kompresního v součinnosti s přeplňováním. (Millerův cyklus bez přeplňování by byl de facto Atkinsonův cyklus.) Klíč efektivnějšího spalování v klasickém Millerově cyklu je v tom, že sací ventily zůstávají otevřené i během cca první čtvrtiny kompresního cyklu, čímž se část nasáté náplně ve válci vytlačí zpět do sacího traktu. Pozdní zavření sacích ventilů má poté za následek de facto snížení délky kompresního zdvihu při zachování délky navazujícího expanzního zdvihu (produkujícího sílu), přičemž díky přeplňování se do válce během sacího zdvihu dostane stále hodně vzduchu. U Audi systém upravili tak, že namísto pozdního zavření sacích ventilů jsou tyto zavřeny naopak brzo. Fáze sání tak probíhá přibližně ve své poslední čtvrtině „naprázdno“. Dosáhne se tak velmi podobného efektu s tím, že podle Audi se znatelně sníží čerpací ztráty (vzduch se nemusí nasávat a znovu vytlačovat, pouze se zvýší jeho objem při zachování tlaku). Už Atkinsonův cyklus pracuje ve fázích částečného zatížení s vyšší účinností než Ottův cyklus (=standardní motor), Millerův cyklus účinnost díky přeplňování turbodmychadlem a tedy vyššímu možnému kompresnímu poměru oproti Atkinsonově cyklu (u 2.0 TFSI ultra z 9,6:1 na 11,7:1) ještě zvyšuje."
Takže na rozdílu 10 PS se (podle tebe) láme odolnost převodovky..., ale nadpis si pro svůj příspěvek zvolil trefný, to se musí nechat... >:-[];-)
Mimochodem například Golf R po face, při přechodu z 6DSG na 7DSG, ještě naopak o 10 PS posílil a v kombinaci se 7DSG k tomu přidal +20 Nm.
A pro odolnost převodovky jsou mnohem spíš určující Nm, než kW.