Dlouhých 24 let figuroval pod kapotami mnoha větších evropských vozů motor označený PRV. Pod trojicí písmen se však za ta léta ukrývala celá rodina agregátů, jejíž členové měli v některých případech společný nanejvýš tak blok motoru.
"charakter motoru je proste navykovy" - vystiženo velmi přesně, lépe se to nedá popsat - před léty jsem mu propadl a už nechci nic jiného, stačí mi, vyhovuje a ještě tak kdyby ta auta s těmi motory vydržela věčně.. S atmosférou 2.8 v takřka denním provozu a přeplňovanou 2.5 na občasný mezigalaktický (nebo aspoň mezikontinentální, když není víc času >:-[] ) přesun je svět veselejší >:D Měnit pravidelně včas olej a vyvarovat se úniků chladící kapaliny přes děravý chladiče, hadice a netěsný jejich spoje, pak skoro věčně vydrží. Jen mohli konstruktéři vymyslet umístění teplotního snímače někam mnohem níž - když o vodu i jen postupně přicházíte, auto začne bít na poplach ručičkou, kontrolkou a mluvícím kontrolním systémem až ve chvíli, kdy je už většinou pozdě - do té doby se tváří jako by nic, motor teplotně v normě nebo i jakoby podchlazený a naráz ACHTUNG!!! a v tu chvíli je čidlo už dávno na suchu. Zlatě do přibližně roku výroby 88, kdy měly expanzky snímač hladiny.
Kdo by si ho nepamatoval, kdyz jeste v 90. letech ho mel pod kapotou kazdy druhy majitel sestivalce. :-) Mam verzi s objemem 2,8l v Theme a zejmena zvukovy projev a spolehlivost si nemuzu vynachvalit. Za me jeden z nejpovedenejsich motoru vsech dob a rozhodne nejpovedenejsi francouzsky motor. :yes: Skoda te ropne krize tenkrat... takova 604 V8 nebo Tagora V8 by byla velka pecka. A vzhledem k tomu, ze tenkrat meli zastoupeni na severoamerickem trhu jeste vsechny tri znacky, tak by ten osmivalec nemusel byt vubec marny.
Kazdopadne PRV se musi zazit na vlastni kuzi. Na papire muze cloveka odradit papirove slabsi vykon ve srovnani s konkurenci, ale ten nezamenitelny charakter motoru je proste navykovy. :-):yes:
Aha, to je zajímavé... rozumím tomu správně, že Laguna I ještě měla ten společný šestiválec, ale Xantia + 406 už měly ten vlastní... jehož mutaci dostala Laguna I zřejmě při faceliftu?
Měl jsem ho léta páně patnácetdvacet v Renaultu 25 V6 Injection. Ten motor byl to nejlepší na tom autě. Vstřikováni Bosch K-Jetronic výkon 104 kW
Pardon ještě jsem zapomněl na sedadla, to nebyly sedadla ale klubovky. Úžasné sezení.
The PRV was also the basis for the 90° V6 engine used by Alfa Romeo in the 155 V6 Ti in the 1996 DTM/ITC season from Silverstone onwards. The engines in that series required the use of bank separation angle and cylinder bore spacing from a production based engine, and as a 90° V6 has greater room between banks than a 60° V6 for a more optimal induction system, Alfa Romeo used the PRV as a basis as it had been used in the Lancia Thema, a car which shared its platform with the Alfa Romeo 164, as well as the Fiat Croma and Saab 9000.
Other sources declare that the 90° V6 engine in 1996 Alfa Romeo 155 V6 Ti is based on a 2.6 L V8 from 1970 Alfa Romeo Montreal with 2 cylinders removed, as allowed by the rules, however the FIA homologation documentation shows the homologated production engine was a "2850cmł" capacity "V6” engine. The "Montreal V8" story was created to throw the press off the scent and to satisfy FIAT management who were unhappy that a non-FIAT group developed engine was being used.