Krátce po příjezdu druhé generace elektrického Nissanu Leaf se dozvídáme podrobnosti o jeho silnějším derivátu, jenž dostane větší akumulátory i vyšší výkon.
Když měly před 16 lety e-auta doezd 100 km, kritici říkali...aspoň 200 jinak to není auto, minulé generace měly 200 tak diskutéři chtějí 400, teď se objevují 60kwh auta a opět někteří píšou o slepé uličce a 1000 km.
Pánové.. mrkněte se kolem sebe, elektromobil nemusí mít stejné vlastnosti jako naftové auto.. elektromobily jezdí už dávno jako golfová vozítka, vozíky pro handicapované atd. Jejich uplatnění se rozšiřuje. A Leaf bych opravdu chtěl, jakmile updatují autonomní jízdu na dálnici aby nevyžadoval tolik pozornosti...
Toto auto bude stát kolem 1 mil, ale bude jezdit za 0.5 Kč/km, mít zrychlení Golfu GTi/Gtd ale úplně jinou ekonomiku. A pokud někdo dojíždí 30 -100 km denně do práce a místo řízení si bude moci pít kafe.. co si vybere? Časem se dostaneme do stavu, kdy budou parametry elektromobilu "z jinýho světa" než u klasických aut. Budete mít 50kw motor v každým kole a zrychlení supersportu ve střední třídě. Aktuální omezení je hlavně ve schopnosti dodávat špičkové napětí - tj. není ve výkonu motoru, ale propojení energie z baterií s motorem a postuně se dostávámě k lepším číslům, který budou za pár let z jinýho vesmíru proti spalovákům. Ale pokud někdo jezdí po městě, stačí mu auto velikosti Renaultu Twizzy a 20 kw. Elektroauta mají jiné výhody a srovnávat výkon a dojezd je vypíchnutí 2 jejich nejslabších vlastností.
Ale pokud máte rád naftu, klidně si kupte i naftovej vysavač a vysávejte s ním doma... Mě už přijde divný kolo s přídavným benzínovým motorkem, když můžu mít bezúdržbový elektrokolo stejně tak se bude měnit přístup lidí k autům.