Blbost = GM sice mělo trochu trable = ale absolutně v rejži jako FCA nebylo = hravě to vyřešila státní záruka půjčka. Ford už vůbec ne
Prostě FCA nemáš rád = fakt že SM Fiat & spol vytáh z totálních srač ek = je prostě realita. Že ty bys k tomu chtěl aktuální inovace atd. = no kdo ne
Rozdíl je že lidi který o věci vědi tisíckrát víc než ty = včetně majitelů = vědi že to nějak zásadně líp nešlo. Aktuálně maj splaceno = co dál se uvidí
V takový rejži jako Fiat nebylo ani PSA = i když na jinym místě chválim nový vedení firmy = dostali se z toho rychle a v plusu sou i s věčně prodělečnym Opelem = s kterym si gigant GM neporadil celý desetiletí
Odišiel veľký človek. Dokázal veľa, aj keď s tým nemusí byť a nie je stotožnený každý. Urobil veľa, aj keď nie pre každého a nie spôsobom, ktorý sa páčil všetkým - lebo to sa jednoducho nedá. Tiež nepatrím k jeho obdivovateľom, ale takisto nemusím mať vôbec pravdu.
Každopádne je automobilový svet chudobnejší o jednu výraznú automobilovú osobnosť. Česť jeho pamiatke. Odpočívaj v pokoji, Sergio.
Ty se nestyď že nejsi ekonomickej analytik = neni náhoda že podobnej přístup zvolilo vedení PSA. Že se to nelíbí spotřebiteli jejich výrobků = to se holt nedá nic dělat. Nebo jinak = ty bys FCA nebo PSA pohřbil do roka a do dne = mě se moc nelíbí způsob jakym management obou koncernů vysekaj ty firmy zase do plusu = ale narozdíl od tebe vim = že to moc jinak nejde
A fakt si moh počkat = aspoň po pohřbu
Hele dřív sem zmínil rozdaný karty = tak ti to zkusim vysvětlit přes ně: Je to jako když máš blbě rozdaný karty a podaří se ti s nima vyhrát. A nějakdo tě pak kritizuje = že si sice vyhrál ale fixloval = teda ne podváděl ale.. rozumíš? :-)
Že někdo za pakatel shrábnul firmu, počkal si až odezní krize a prodával co vyvinul nebo dotáhl někdo jiný (DCH a Cerberus) a dodneš z toho žije a ždímá prachy na 30 let starých komponentech od někoho jiného? Do vývoje nového nedal pětník ze svého (to co dal a tak z toho co vydělal na tom co vyvyinuli jiní?)
Hele a proč nebodivuješ Ladu nebo Hindustan atd? Ti dělali to samý!!!!
" Auta, které tato aliance zplodila (DaimlerChrysler) , hrají pro FCA významnou roli i v roce 2018. „Vývoj a výrobní nástroje jsou dávno zaplacené, takže jsou v současnosti jasným strojem na peníze,“ říká Dave Sullivan, analytik společnosti AutoPacific.
" Z dávno zkrachovalé aliance dnes paradoxně nejvíc těží někdo úplně jiný: Fiat"
"Vývoj Fiatu, který je velmi slabý tedy navíc paradoxně platí i vysloužilé komponenty z dnes již pomalu bazarových Mercedesů. Financují ostatně i znovuzrození Alfy Romeo nebo nový nástup Maserati – tedy dvou přímých konkurentů Mercedesu."
" Ještě nedávno Jeep udržoval při životě legendární odolný pětistupňový automat původem od Mercedesu – k dispozici byl v předchozí generaci ikonického terénního Wrangleru. Slavnou převodovku tak dnes používají jen policejní speciály Dodge Charger."
HAHAHA
Ještě někdo mi tu poví co mam na Fiatu obdivovat?
A já tu proti Marchionennu nic nepíšu jestli si všim a ani sem si nikdy nepřál aby odešel z vedení FCA tímhle způsobem. Nejsem tenhle typ...
Ale že těch troubů je
" Auta, které tato aliance zplodila (DaimlerChrysler) , hrají pro FCA významnou roli i v roce 2018. „Vývoj a výrobní nástroje jsou dávno zaplacené, takže jsou v současnosti jasným strojem na peníze,“ říká Dave Sullivan, analytik společnosti AutoPacific.
" Z dávno zkrachovalé aliance dnes paradoxně nejvíc těží někdo úplně jiný: Fiat"
"Vývoj Fiatu, který je velmi slabý tedy navíc paradoxně platí i vysloužilé komponenty z dnes již pomalu bazarových Mercedesů. Financují ostatně i znovuzrození Alfy Romeo nebo nový nástup Maserati – tedy dvou přímých konkurentů Mercedesu."
" Ještě nedávno Jeep udržoval při životě legendární odolný pětistupňový automat původem od Mercedesu – k dispozici byl v předchozí generaci ikonického terénního Wrangleru. Slavnou převodovku tak dnes používají jen policejní speciály Dodge Charger."
Takže je lepšie, že ľudia pracujú ako otrci 10 rokov za rovnakú mzdu. Hlavne že fungujú.
Vieš čo, choď sa tam zamestnať a môžeš im pomôcť k udržaniu tohoto koncernu.
Teraz ešte kúpili Ronalda takže sa priprav že bude treba makať ešte viac na jeho výplatu.
jeep sa pekne uz prebral... ale uz bolo aj na case ... tato znacka este prekvapi... dajme jej este dalsi rok dva a .... no kazdopadne sa po novom wrangleri aj compasse tesim na jej dalsie kusky .. vidim tu spravny smer.... :yes:
… a to všem, kteří se zde v diskuzi vyslovili kladně o zásadním příspěvku pana Marchionneho k záchraně Fiatu a Chrysleru.
Ne, není to v rozporu s mými včerejšími vyjádřeními. I nadále věřím tomu, že jiný odborník z branže by našel lepší řešení a dokázal by více, než pan Marchionne.
Ale velký dojem a obdiv u mě vyvolává zásadní postoj fandů značek koncernu a jejich důvěra v činy pan Marchionneho. U Vás má, pánové, autoprůmysl ještě šanci!
(Jsme stejného ražení).
Tak nejsi ekonomickej analytik = neni důvod rozumět všemu
Viz to jak vysekával management z bryndy PSA = ono to moc jinak nejde. A když lidi co znaj konrétní čísla a info = sou spokojený = tak to taky něco naznačuje ;-)
Když řídíš hodně velkou firmu = nevymejšlíš si řešení sám + ta firma má majitele = SM byl jen manažerem. Viz já 17:13 viz už předchozí působení v SGS = neschopnej neznalej troubík = to nebyl
Ses tak blbej, nebo jsi chtel jen vyvolat reakci?!
Jinak by to "po boku" nebylo ani fyzicky mozny. Pomalu polovinu hrbitova ve Fobellu zabiraji hrobky rodu Lancia, pricemz Vincenzo je spolu s nejblizsi rodinou pochovany v te nejvetsi v cele a po obou stranach je nekolik mensich hrobek dalsich clenu rodiny. Nejen ve Fobellu, ale v cele provincii Vercelli jde o historicky nejvazenejsi osobnost a jak znam par skalnich fanousku z nejvernejsiho Lancia Valsesia Club, tak by auto s Marchionnem nejspis ani do obce nepustili.
Marchionneho smrt je jen z lidskeho hlediska tragedii pro jeho nejblizsi, pro ostatni a zejmena pro Fiat a pro fanousky Lancie to rozhodne zadna tragedie neni.
Jak stoji na konci clanku, zasahla holt vyssi moc. Mam pocit, ze na hrbitove ve Fobellu se v tamni nejvetsi hrobce dostalo jednomu cloveku zadostiucineni.
A Sergio ted muze tam nahore Vincenzovi nebo staremu Agnellimu obhajovat sve hospodareni.
Jinak me neprekvapuje udivovat ta jistota vetsiny lidi, ze zrovna bez Marchionneho by cely Fiat zkrachoval, ze zrovna on tu automobilku zachranil a ze to proste neslo udelat jinak - lepe. :-!
Předtím tam byl Mercedes a před Mercedesem byli v zisku.....takže kdo za to může?
A i když za Mercedesu byli v červených číslech, jeli modernizační program, rozšiříli modelové portfolio, investovali. Fiat nedělal nic, jen vybíral zisky...
Jenže ten koncern právě nezachrnáil, pouze papírově.
Jinak to je stín toho co to bylo s poklesem podílu na trhu nejméně 15-20% proti nejsilnějším 90. létům :-)
A za peníze us a kanadské vlády + splácení z provozního zisku firmy namísto použití těchto peněz do vývoje to umí každej. Fakt ne tom nemůžu nic obdivovat - není co.
máš to blbě - měl si napsat zachránil Jeep. Chrysler je v podstatě mrtvý s dvěma modely a poklesem podílu na trhu někde o 70% oproti tkaaovému roku 2005 >:D >:D >:D
Znáš produktivitu Fiatu, snižování/zvyšování počtu pracovních míst a nebo alespoň základní ekonomickou situaci před nástupem SM?
Pokud ne, tak na svůj koment radši zapomeň. Nebýt jeho, pak by fabriky Fiatu vypadaly jako část průmyslové zony v Detroitu.
No ne, myslel jsem že by měli hřbitov významných italských automobilových ikon. Popravdě - už před Marcchioneho nástupem jsem si dlouho říkal, že v Evropě není zbytečnější automobilka než Lancia.
JJ, dokonce jsem stál několikrát v jeho blízkosti na autosalonu v Ženevě, byl jedinečná osobnost a živel, ne jako škrobení panáci ostatních automobilek, kteří při tiskovkách jen recitovali zoufale nudné fráze... :-O
P.S. Fakt je ale i to, že mě ještě nedávno stačil namíchnout slovy o tom, že Fiat v Evropě bude utlumen a že Tipo nedostane nástupce... :-O
Určitě, právě jeho "politická nekorektnost" a bezprostřednost bylo to, čím byl většině lidí nesmírně sympatický, protože ho polidšťovala, stejně jako třeba jeho odpor k nošení obleků. Viz jeho slavná (a bohužel pravdivá) slova o tom, že Alfa 159 byl přešlap... :-O
Podle informací v zahraničním tisku byl na operaci sarkomu a během operace dostal embolii. Tedy šlo o komplikace, které ta operace ramene způsobila. A také byl kuřákem s údajnou rakovinou plic.
Ti takzvaní petrolhead by si měli uvědomitm že to byl právě SM, který se rozhodl nepokračovat ve vývoji FWD Alf a i přes až nekonečné zdržení představil něco, co je znaku AR hodno...Giulii.
Zanadávali jsme si nad průtahy asi všichni, pohled zpátky a střízlivá mysl však negativní emoce dokázali eliminovat.
A než někdo opět vytáhne mrtvou Lancii, prosím, aby si nejprve v duchu odříkal masivní portfolio této dlouhodobě vzkvétající automobilky v roce 2004, kdy se Marchionne dostal prostřednictvím Fiatu i do jejího čela. Pokud se nemýlím, jednalo se o následující skvosty, které nenechají žádného petrolheada chladným: Ypsilon, Musa, Lybra, Phedra... A pak samozřejmě Thesis. Jenom ten poslední model je nečím zajímavý, protože 1) UFO design a za 2) Busso. Jenže ouha, vyšší střední od Lancie téměř nikdo nechtěl a "Účetního" chyba to nebyla a ani na tom nemohl zhola nic změnit. Byl učiněn sentimentální pokus o vzkříšení značky v podobě novodobé Delty, která imho byla v mnoha ohledech zajímavým autem a kupovat v té době nižší střední, určitě bych o ní uvažoval, ale opět, trh auto zavrhl. Přeznačené Chryslery samozřejmě byly těžká křeč, ale už pouze posmrtná...Zkrátka a dobře Lancia byla už při nástupu Marchionneho v nanejvýš zbědovaném stavu a pevně opisovala trajektorii vedoucí k jejímu zániku, pro který navíc nemusí fandové aut vzhledem k nabízeným modelům vůbec truchlit, leda pro osud značky jako takové.
Hej, blbo som to napisal, myslel som to tak, ze by Taliansko nemalo ziadnu vlastnu automobilku, lebo Fiat by bud krachol alebo by ho niekto cudzi kupil.
Fiat mal jedine stastie ze sa tam SM dostal uz v roku 2003/4, keby s restrukturou cakali do krizy v 2008om, tak by sa dnes v Taliansku nevyrabali ziadne auta domacej znacky.
Přesně, třeba poslední generace Delty (jezevčíkovitý hatchback na prodlouženém provedení nepříliš povedené platformy Stila/Bravy) byla fakt zoufalost. 8-s
Tak sorry, v kontextu mi to tak připadalo, tvoje reakce přece reagovala na jiný příspěvek, který palcem nahoru naznačoval, že pro italskou ekonomiku je jeho smrt přínosem... :-!
Tam by si měl lehnout ten, kdo ji poslal do stavu, ze kterého už nebylo návratu. Tvou poznámku beru jako omyl. Pokud by tomu bylo jinak, pak by mě to od člověka jako ty hodně překvapilo.
Nejvíc jsem ocenil jeho upřímná slova o tom, že prosí zákazníky, aby kupovali elektrickou verzi pětistovky co nejméně, protože na každý prodaný kus Fiat doplácí 280 000 Kč (v přepočtu). ;-) Nebo o tom, že nechá postavit vlastní obdobu Tesly 3 s italským designem, pokud by zjistil, jak na ní neprodělávat statisíce! :-):yes::yes::yes::yes: R.I.P. Sergio! :-(:-(:-(
Jestli jsem pochopil z některých článků dobře, tak právě :-! k tomu přispělo. Nic to nemění na tom, že zachránil tradičního evropského a amerického výrobce.
Minimálně italové by mu za zachování výroby a pracovních příležitostí měli postavit v Turíně pomník.