Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen slaví s modely R nebývalý úspěch. Do každého volkswagenu technika R?

Do současnosti Volkswagen prodal téměř 100.000 Golfů R. Tento nečekaný úspěch vyústil ve změnu strategie výroby a zejména přípravy nových Volkswagenů. Nově proto budou modely R součástí vývoje každého modelu už od jeho počátku.
Zpět na článek
Avatar - iudex
31. 8. 2018 16:02
Re: Je řeč o
Vieš dať na ten 2,5 VR6 nejaký link? Pozeral som stránku čínskeho VW, ale je to len v čínštine (a napr. pod označením Passat 280 TSI sa predáva 1,4TSI 110 kW a pod 330TSI je stará 1,8TSI 132 kW, V6T som tam nenašiel). Plus je otázka, aké normy spĺňajú čínske motory a či je ich možné jednoducho adaptovať na Euro 6d.
Ja sa teda nepriem o dôvody (tie sú jasné), iba tvrdím, že aktuálne - ak by i tá vôľa bola, čo nie je - ani niet motora väčšieho/silnejšieho ako 2,0TSI, ktorý by sa do európskych Volkswagenov bez veľkých úprav dal dať. Technicky je síce možné všeličo, ostatne VW už dal aj dvanásťvalec do Golfu: [odkaz] , ide ale o to, či niečo vhodné a okamžite použiteľné VW má na sklade, resp. či vyvinie niečo nové len pre potreby R. A tu tvrdím, že nie.
31. 8. 2018 15:22
Re: Je řeč o
Jak nemělo smysl? Ten 2,5 litr je turbobenzín zmenšený z objemu 3.0 kvůli daním v Číně. A v té samé Číně se prodává jako vrcholná motorizace vedle R4 2.0 TSI. Takže se nemusíš o nic vsázet, platforma MQB šestiválec umí, motor mají. Není to o technické nemožnosti (platforma, motor), ale o politickém nechtění.
Avatar - Hammunasakra
31. 8. 2018 15:19
Re: R-line
Dobrej příklad = a brzo je nebude už rozlišovat ani počet dveří. Připomenu i cenu R = s výbavou hravě přes 1,5 mega kč = to je fakt síla

Teď je ale aktuálnější [odkaz]
Avatar - iudex
31. 8. 2018 14:55
Re: Je řeč o
Ako píšeš 3,6 VR6 v Atlase (a rovnaký motor v Passate) je atmosféra (s rovnakým výkonom ako 2,0TSI v európskom Passate), takže to by - ak by aj vošlo do MQB - nemalo zmysel. Teda pre verziu R by bolo treba pridať turbo, čo by bol fakticky úplne odlišný motor. A vyvíjať nový motor pre jeden-dva okrajové modely nemá absolútne zmysel. O čínskom motore neviem nič, ale šesťvalec s objemom 2,5 l by v dobe turbobenzínov mal ešte menší zmysel ako 3,6. Takže opakujem, VW aktuálne ani nemá motor, ktorý by do eRkových modelov mohlo dať, aby mali zmysel (ako najvýkonnejšie športové verzie). Skrátka stavím fľašu tokajského výberu na to, že európske modely VW na MQB žiadne väčšie motory ako 2,0TSI nedostanú. Sám by som rád videl povedzme Golf 8 R s 2,5 R5 turbo (a to by som si vedel reálne predstaviť v garáži), reálnejšie však budúcnosť pre potentné Rká tipujem (žiaľ) v hybride, teda 2,0TSI s baterkami/elektromotorom.
31. 8. 2018 13:57
Re: Je řeč o
V USA se VR6 atmo dává do MQB třeba v Atlasu, v Číně (Teramont) mají v MQB zase nový VR6 2,5 litru. Platforma skutečně není problém. VR6 je kratší motor než R5, tudíž nemůže být žádný problém jej tam napříč napasovat. Jediný problém jsou flotilové emise CO2.
Avatar - iudex
31. 8. 2018 13:45
Re: Je řeč o
Btw. pozeral som ten šesťvalec v USA a to je ešte starý 3,6, ktorý bol aj v Passate a Superbe minulej generácie (ostatne americký Passat je už od pohľadu modifikovaný Passat minulej generácie)
Avatar - iudex
31. 8. 2018 13:40
Re: Je řeč o
Jasné, MQB zvládne aj R5, ako dokazuje RS3, ale presne ako píšeš je to klenot Audi, ktorý si nepustí (je to jeden z mála hmatateľných znakov prémie, ktorým Audi prevyšuje VW). A ten VR6 sa síce spomínal, ale už je o ňom dlhšie ticho, zjavne by bol problém, aby splnil EU emisné normy, resp. by zhoršil flotilové emisie, takže žiadny nový VR6 nebude. Preto som písal, že autá na MQB (t.j. vrátane Pasatu a Arteonu) sú odsúdené na R4, čo pri väčších autách nedáva priestor na plnotučnú R verziu.
31. 8. 2018 13:14
Re: Je řeč o
Platforma samozřejmě umožňuje dát tam jak nový VR6, který jezdí jak v USA tak v Číně, tak R5, který jezdí v Audi. Druhá věc je co umožní politika (VR6 asi brání politika emisí v EU, R5 interní politika Audi). Konkrétně o Passatu R resp. ještě víc o Arteonu R němečtí novináři hodně spekulují, protože technicky je VR6 i R5 easy, ovšem politicky je to možná no way.
31. 8. 2018 13:00
Re: R-line
To je ale přesně ono. lidi chtějí sportovní vzhled. V podstatě by výrobci mohli dělat pouze sportovní verzi, která stejně bude mít minimální vliv na cenu. To by ale potom nemohli prodávat sportovní paket za velký příplatek.
Avatar - iudex
31. 8. 2018 12:25
Re: R-line
Dokonca nie je problém nasadiť R-line na trojvalcový Golf, čo je už pomerne smiešne. No a ako píšeš, rozlíšiť Golf 1,0TSI R-line od plnotučného eRka s 310k nie je úplne ľahké (a komu to imidžovo škodí, nech si zodpovie každý sám).
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - iudex
31. 8. 2018 12:18
Re: Je řeč o
Z logiky veci vyplýva, že sa píše o R ako o najvýkonnejšom/športovom modeli rady, nielen o výbavovej línii R-line, ktorú si môžeš kúpiť aj k trojvalcu.
Na jednej strane znie väčšie zameranie na eRkové modely fajn, na druhej strane mám obavu z "rozriedenia" obsahu, keď je jasné, že nejaký T-Roc nikdy nebude jazdne zaujímavým "hot-SUV" a ani Passat asi nedostane žiadny iný silný motor a teda skutočný R model (pretože proste platforma neumožňuje dať tam iné ako dvojliter R4, ktorý tam je už teraz). A robiť to polovičato štýlom Passat R s 2,0TSI a výkonom zvýšeným o 7 kW oproti sériovému "neerkovému" 2,0TSI imidžu eRka neprospeje.
Takže za mňa buď naozaj športové varianty ako je súčasný Golf R (fakticky jediné eRko), alebo nič.
31. 8. 2018 12:16
R-line
Je to docela logické. Lidi chtějí aby auto vypadalo sportovně a jsou ochotni za to zaplatit. Vzhledem ke složitostem na STK je body tunning věcí v podstatě zapovězenou, takže nezbývá než použít aspoň "tunning" od výrobce.
Zrovna R-Line má ale minimální výstřelky. I přes snahu o sportovní vzhled je to němec, tak se nedají očekávat tak velké výstřelky. Pokud to někdo nezná, tak ani nepozná rozdíl.
Třeba v porovnání s RS u Škody můžete mít R-line i u mnohem oholenější verze. Není to stupeň výbavy, pouze paket. Takže není problém narazit na passat R-line, který má textilní sedačky, malou navigaci a dokonce i pouze halogeny.
31. 8. 2018 11:08
Je řeč o
"R" nebo "R-Line"?
To je fatální rozdíl.
Ale tentokrát se normálně ptám.
Ale to je za celou dobu..tak to by mohly být "R"ka.
Sqjelá zpráva!!!