Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault Mégane a nové emisní normy: S benzinovou třináctistovkou a jediným turbodieselem

Nabídka Méganu se aktuálně omezila výhradně na zážehovou třináctistovku ve čtyřech verzích, které doplňuje nové 1.5 Blue dCi. Verze GT chybí.
Zpět na článek
Avatar - twistedTSD
5. 9. 2018 00:52
Re: Decht
Zas tak malé mi nepřijde. Zvlášť v kombíku/sedanu.
4. 9. 2018 21:25
Re: O
Nie sú málo prísne, sú prísne až až, ale nemajú zmysel.
4. 9. 2018 20:26
Re: Decht
Zamrzí odstranění benzínové nepřímovstřikové 1,6. :-(
Avatar - mariov8
4. 9. 2018 15:18
Re: Decht
To by byla škoda, jedno z mála aut schopno jezdit po dálnici reálně pod 5L. Jako sedan nízké, široké a dlouhé s perfektní aerodynamikou a spalovacím motorem s vysokou účinností. Vevnitř alespoň relativně prostorné a se slušným kufrem.
4. 9. 2018 10:22
Re: Jeden motor, štyri verzie
Co to meleš za nesmysly? Nové evropské normy jsou hlavně o snižování emisí CO2. Jinde ve světě jsou limity 2x nebo 3x vyšší.
4. 9. 2018 09:18
Re: Decht
Předpokládám, že příští generace již bude jen benzín, příp hybrid.
Avatar - Blue Sun
4. 9. 2018 07:54
Re: O
Jsou malo prisne a netlaci do skutecne ekologie a ochrany zdravi.
Avatar - Blue Sun
4. 9. 2018 07:53
Re: O
Jenze s tou 1.3 nedostanu lepsi a prijemnejsi motor vuci te 1.6, a za tim si stojim. Mozna v nejake vyssi verzi nad 90 kW, ale ne v zakladu. Tak jako TCe 100 stala vuci 1.6 za houby, bude to stejne i tady.
4. 9. 2018 00:41
Re: O
Ptal jsi se co je špatného na současných emisních limitech, já tvrdím, že jsou nesmyslně nízké v oblasti CO2 a to mimo jiné generuje potřebu nasazovat DPF pro benzínové motory nebo SCR pro diesely. Čím víc se tlačí na spotřebu/CO2, tím víc se produkuje pevných částic a NOx a tím více se musí zplodiny motorů čistit. Např. benzín s nepřímým vstřikem by žádný DPF nepotřeboval a byl by čistý sám o sobě.

Tu nesoběstačnost si Evropa zhoršuje sama, viz třeba nesmyslné kroky v utlumování jádra v Německu a místo toho nové plynovody z Ruska. Takže utlumí jaderky, dovezou CNG, z něho vyrobí el. energii popř. teplo a budou opět závislí na diktatuře. Super promyšlené kroky jen co je pravda.
3. 9. 2018 23:49
Re: O
nastupujici emisni limity se netykaji snizovani CO2, ale jedovatych NOx u dyzlu a PM u benzinu
evropa je energeticky nesobestacna, tak tlak na snizovani CO2 (u aut dalsi krok od 2021) je tlakem na snizovani energeticke zavislosti na diktaturach, ktere ropu tezi - tedy arabske staty a russko. a to je podle me jen dobre
3. 9. 2018 23:26
Re: O
Nesmyslný na emisních limitech je další tlak na snižování CO2 u osobních aut v Evropě, který v celosvětové bilanci produkce CO2 nic neušetří a spotřebitelům přinese jenom vyšší ceny.
3. 9. 2018 23:25
Re: Cesta do historie
To je ale fakt drsná ironie... 8-s :no: A se mmnou ať nepočítají, svého čistě benzinového auta s manuální převodovkou se NIKDY nevzdám (tedy do konce své řidičské kariéry samozřejmě)! :-!
3. 9. 2018 23:24
Re: Jeden motor, štyri verzie
Přesně tak, zejména v té oranžové barvě! :-) A hlavně je k mání i s manuálem a s mechanickou ručkou! :-) :-) :-) :yes: :yes: :yes:
Avatar - Beefcake
3. 9. 2018 22:29
Decht
Tak uz odstranit len tu jednu naftu a bude to ok.
3. 9. 2018 21:10
Re: O
co je nesmyslnyho na soucasnych emisnich limitech???
3. 9. 2018 20:32
Re: O
Nemáš to trochu pomýlené? Odkedy ceny kopírujú výkonové maximum? Že zrovna Tebe treba pripomínať, že to, o čo pri motoroch ide, je niekde inde ako na vrchole krivky... Nehľadiac na to, že dosiahnutie nezmyselných emisných limitou euroúradníčkov stálo a s stojí nemálo peňazí a logicky sa to na predajnej cene auta prejaví... A to je ešte len začiatok.
Avatar - Blue Sun
3. 9. 2018 20:23
O
10 kW méně a o 30 tisíc více... si to nechte.
Avatar - Emel
3. 9. 2018 20:09
Re: Jeden motor, štyri verzie
Však taky nic moc nevydržel ;-)
3. 9. 2018 20:04
Re: Jeden motor, štyri verzie
Pamatuju jak se pod dvojkovou oktou do který se začala dávat 1.2 tsi 77kw psávalo jak je ten motor našponovanej nic nemuže vydržet a jak s tim autem bude bojovat. Že tam 1.4 bude tak tak stačit....Uteklo pár let a jsou tady 1.3 které mají přes 100kw a jeví se jako solidní nabídka. Nakoňované 1.4 jsou uz skoro zbytečné rakety.
Avatar - Emel
3. 9. 2018 19:59
Re: Jeden motor, štyri verzie
Ten motor se poprvé objevil v Juku a to už pár let bude. Jak jsem psal výš, chápu to tak, že Renault opouští 1.2-1.6-2.0 a přechází na 1.3-1.8, takže podobně jako u koncernu postupně mizí 1.8TSI, tak předpokládám, že dříve či později u Renaultu zmizí 1.6. Jestli se to bude týkat Nissanu netuším.
3. 9. 2018 19:39
Re: Cesta do historie
Zas nebuď taký netrpezlivý. Elektrina fakt bude, a všade, ale musíš si na ňu ešte chvíľku počkať. ;-)
Avatar - Emel
3. 9. 2018 19:23
Re: Jeden motor, štyri verzie
To jsem říct nechtěl, takovou informaci nemám. Na druhou stranu to chápu tak, že Renault přechází ze systému 0.9-1.2-1.6-2.0 na systém ??-1.3-1.8, takže si nejsem úplně jistý, co se starší 1.6TCe bude.
Avatar - Ada je zase tady
3. 9. 2018 19:05
Cesta do historie
Proč cpou pod kapotu zastaralé žravé a cukající zážehové motory, když už mají schválen nový Motor?
3. 9. 2018 18:30
Bravo Renault!
Zbrusu nový benzinový ČTYŘválec se zajímavým objemem 1,34 l a ke všem výkonovým verzím 6st.manuál - co si přát víc!!! Forde, podívej se, jak vypadá optimální nabídka základního benzinového motoru pro moderní evropský model nižší střední třídy! Nový Focus s tříválcovou diktaturou pro zákazníky je naopak odstrašující případ!
3. 9. 2018 16:52
Re: Jeden motor, štyri verzie
Souhlas, 103kW Intens vypadá jako fajn nabídka za 460tis Kč :yes:
Avatar - Ozzman
3. 9. 2018 16:21
Re: Jeden motor, štyri verzie
GT snad zůstane, jen zatím není v nabídce díky změnám legislativy ne? Ten motor není zas tak starý
Avatar - iudex
3. 9. 2018 16:18
Re: Jeden motor, štyri verzie
Ty si to pochopil tak, že GT sa už nevráti? V článku sa píše len "aktuálne nedostupný". Ak by mal ale skončiť a ako vrchol bežných non-RS verzií by mala byť 1,3ka, to by bola fakt škoda.
Avatar - Hammunasakra
3. 9. 2018 16:17
Re: Jeden motor, štyri verzie
To je :-!

To bylo hodně muziky za slušnej peníz :yes:
Avatar - Hammunasakra
3. 9. 2018 16:16
Re: Jeden motor, štyri verzie
Nechápeš to = ca stejný normy sou po celý planetě. Snad jen některý části Afriky.. :-)

Tohle je hlavně ekonomika a skrytá inflace
Avatar - iudex
3. 9. 2018 16:15
Re: Jeden motor, štyri verzie
Presne tak. A ten 1,0EB je aj vo verzii 103 kW (čo je aj jeho litrový výkon).
Avatar - Emel
3. 9. 2018 16:05
Re: Jeden motor, štyri verzie
117kW z 1.3 je 90kW na litr, to má třeba fordí Ecoboost taky (resp. 92kW).
Avatar - Verny_2013
3. 9. 2018 15:51
Re: Jeden motor, štyri verzie
čtyři verze jednoho přeplňovaného motoru jsou naprostý unikát a podle mě i nesmysl. Výkon u nejsilnější verzí tam asi bude ale jeho průběh bude tragický. Ale chápu to, je to vynucené bruselskými emisními normami. A Renault se jen chová racionálně.
Avatar - Emel
3. 9. 2018 15:49
Re: Jeden motor, štyri verzie
Ale toho GT je škoda...
Avatar - Ozzman
3. 9. 2018 15:45
Re: Jeden motor, štyri verzie
RS je nádherný... Renault je podle mě jediná Francouzská automobilka, která dnes dokáže v některých verzí dosáhnout na vrchol svých tříd a to i v interiéru (zdravím Peugeot >:D ).
Avatar - iudex
3. 9. 2018 15:28
Jeden motor, štyri verzie
Tak ono to neznie dobre, keď sa napíše, že Megane je dostupný s jediným benzínom 1,3. Ale fakticky jeho 4 výkonové verzie (75 až 117 kW) pokrývajú celú bežnú výkonovú paletu v tejto triede okrem hot verzií, pričom 103 kW verzia sa mi javí ako zlatý stred.
Inak oceňujem taký detail, že Renault poctivo označuje motor ako 1,3ku (Mercedes tuším o ňom píše ako o 1,4ke).
P.S. Aj tak by som z Meganu bral verziu RS. >:D