Kompaktní novinka ze Žiliny vyzývá na souboj evropské Auto roku 2016. Jak vyrovnaný duel pětidveřových hatchbacků se čtrnáctistovkami pod kapotou dopadl?
Pořád je lepší kanibalizovat si svoje běžné modely, než SUV nemít a koukat, jak mi zákazníci kupují Kaškaje a Hjundaje.
U Škodovky mnozí (vč. mě) občas zapomínají, že tady byla nějaká Škoda Yeti, která sice třeba nebyla úplně třídní bestseller, ale přece jen svých stabilních 55-60t ročně prodala. Karoq je na 40t za 1-6 a potenciál je asi někde okolo 100t (červenec-srpen je 9t+).
Ono minulá Astra taky nebyla ošklivá, byla jen těžká a trošku jí chyběl nějaký eye-catcher, který by ji vytáhl na světlo. Ale třídvířko se mi líbilo víc než třeba u Meganu a kombík... to byla taková konzervativní kombíková klasika.
Kanibalizace klasické řady je téma všude. Letos jdou pomalu nahoru prodeje Karoqu, Octavia se zdá zatím nedotčená... ale uvidíme, trh není nafukovací a když se objeví nové modely, někde ta čísla chybět musí.
Svým způsobem je to škoda, že Opel nedokáže oslovit více lidí a namísto toho si svými novými modely vlastně jen podráží ty tradiční. Přitom zrovna Astra je dnes velmi pěkné auto, zatímco o minulou generaci jsem pohledem ani nezavadil.
Jo, to máš pravdu... to může být taky faktor. Tu politiku PSA jsem ale taky viděl zmíněnou vícekrát... zkusím k tomu třeba ještě někdy něco načíst, když už je teda Opel "vlastní garáž" :-)
Včera jsem se byl na dnu otevřených dveří ze zvědavosti projet novým Ceedem, 1,4 T-GDi s manuálem . Musím říct skvělé auto, komfortní, tiché, svižné, uvnitř i útulné, kvalitní materiály, určitě dotaženější než nová I30. Nejpříjemněji mě překvapilo přirozené a relativně komunikativní řízení. Nedivím se že nad Astrou vyhrála. Myslím že i Golf by měl problém.
Dalším důvodem ale může být i širší nabídka vozidel. Není to tak dávno, co k tradičním modelům přibyl Grandland a Crossland, což jsou vozy, které seberou zákazníky právě třeba té Astře.
Focus2move považuju za seriózní zdroj a četl jsem to i jinde.
O Opelu se říkalo, že pomáhá prodejům velkými slevami (můžu potvrdit) a na autech dost nevydělává. Předpokládám, že tlak z PSA mohl být na to, aby Opel prodával raději méně aut a vydělával na nich víc peněz.
Zkusil jsem narychlo pogooglit a našel třeba tohle:
[odkaz] -
Vykrývání segmentů znamená, že jsou světla schopná svítit dálkovými, i když jede proti auto... a zhasnout jen ten kus, kde to auto jede. Superb to měl u xenonů řešené pomocí nějakých stínítek myslím, jinak u LED je to pomocí zhasínání jednotlivých LED segmentů. Astra má 8+8, Insi má 16+16.
Tomu snad nevěříš ani ty sám...
Takové změny se nedějí ze dne na den a na smlouvách sotva stačil oschnout inkoust. Aby Astra ztratila 33%, to není vlivem PSA. Ještě jsem ochotný uvěřit tomu, že nespokojenci chtějí PSA za převzetí potrestat a Opel pro ně přestal být Opelem, ale takových je pár.
A dělat závěry o vlivech v roce, kdy auta nejsou dostupná kvůli problémům s homologací, je velmi odvážné.
Taky jsem si prošel, už dřive několik testu kde byla i30 1.4 t-gdi a spotřeba vždy patřila k těm vyššim. A navic při podrobnějšich popisech se k tomuto motoru zrovna kladně nevyjadřovali i v jinych ohledch. V jednom hromadnem testě byly přitomni jak Astra tak i30 ve shodnych motorizacich jako zde a spotřeba dopadla přesně opačně, kdy v kombinaci byl rozdil 0.8l v neprospech pravě korejske jednotky. No minimalně co se spotřeby tyče je zdejši porovnani podezřel. Chtělo by to osobni zkušenost s oběma a udělat si vlastni porovnani.
Zatim všechny testy 1.4 t-gdi (hlavně testy i30tky) naznačovaly, že je ten motor docela užranej. Pokud si dobře pamatuju tak uvadena spotřeba behem testu byla vždy cca 8 litru. Najednou test kde je spotřeba OK a dokonce nižší než přímý konkurent .... docela zvláštní.
Ne, tak jsem to nemyslel, spíš že PSA přesměrovává třeba výrobní kapacity... nebo já nevím. Ale už jsem takovou spekulaci parkrát četl, třeba i na tom Focus2Move:
Po desetiletích není žádný Opel v top 10, první efekt politiky aplikované PSA po akvizici.
[odkaz]
Když ty Ceedniky přišly, jezdil jsem v prvních letech všemi verzemi a i nejobyčejnější 1.4 byla docela živá, překvapilo mne to, to auto jelo líp, než třeba tehdejší koncernová 1.6MPI a naftový dvoulitr s lehkým kombíkem hýbal docela obstojně :-)
1.4 T: Stačí si pročíst (ne)slavný topic na Opel fóru. Jestli jsem to dobře pochopil, vlivem karbonizace spalovacích prostorů docházelo k LSPI, což se projevovalo škubáním při akceleraci a výsledkem mohla být i destrukce pístů. Myslím, že tahle kauza odradila hodně zájemců o Astru. Kamarádka se teoreticky bát nemusí, r.v. 2018 už by měl být vychytaný (přesněji tuším od 01/2017).
Nesouhlasím, předchozí Ceed byl hezké auto, v kombi a GT paketu i velmi slušivé, ale obyčejnější HB byl jako vajíčko, to je pro mne přijatelnější ta nuda výše v nové generaci >:D
Nesouhlasím. Pro_ceed byl warmhtach (byť možná i dobrý), který po svém příchodu zase zapadal prachem. Něco jiného jsou Cupra, MRS, Type-R nebo Focus RS, kteří se předhání v rekordech na ringu, limitovaných edicích a velikosti fanouškovské základny. I Peugeot dovede na oživeném GTI docela dobře stavět (nebo dříve na RCZ).
Na crossy nepřesedávají zákazníci jen u Opelu, ale i jinde.
Mokka a Astra... ani jedno nemá s PSA společný byť jen šroubek. Pro lidi, kterým PSA vadí by tedy měli být logickými volbami.
Navíc oproti oběma "landům" je Astra nádherné auto, elegantní a štíhlé. I Mokka vypadá líp, než bachraté krabice "landů".
no ked vidim tu kabinu ... tak som asi o nic neprisiel ;-) .. starsi sa mi pacil viac v kabine ... ja som napriklad sedel na predajni v T-rocu pred par tyzdnami ... a nejak mi to nepride tiez nijak vynimocne.. ale je mozne ze novy ceed je fakt pecka >:D
kombik astry sa ani mne uz nepaci.. je uz hodne natiahnuty a prerasteny... ale inak ich obcas vidim... ael tesim sa uz aj na noveho golfa... a nakoniec este mozno bude aj "vyraznejsi" a odvaznejsi ako novy ceed.. neprekapilo by ma to uz.. po tom co dokazal touareg aj arteon ktore su doslova "stavnate" by ma to neprekvapilo keby aj golf uz konecne "ozil" a posobil viac fun :yes:
Bohužel souhlas. Když přišla astra, byl jsem z ní nadšený,hatch je krásný, vně i uvnitř, skvělá sedadla, zajímavé motory, dobrá cena, ale po zkušební jízdě - příšerná řadička s bradavicí ( kdo tohle vymyslel?), hluk od podvozku, Na fórech neustále omílané problémy LSPI s motory 1,4 T, šílený design combi. Na Golfa současná Astra nemá, a zdá se že ani na Ceed bohužel.
Docela jsem zvědav na žive setkani s novym ceedem, protože přes monitor je to poměrně zklamani. Předchudce byl nejen dynamičtějši, ale i vice libivy. Z boku novy ceed vypada jak nějake polokombi a předni čast se mi až nelibi a tak jedina čast se kterou nemam problem a vcelku se mi i libi je ta zadni. O to vic zamrzi, když to ma byt z korejske dvojice ten "pusobivějši" a to nějak nenachazim a navic se mi o něco vic zamlouva i30. Ale k interieru nemam vyhrad a ten se mi dost libi. No každopadně u korejcu je zřejmě posun u aut jako takovehych což je určitě vitane.
Astra ta mě zklamala hned po přichodu a je to podobne jako u ceedu, kde se mi předchudce zamlouval určitě vic a to včetně interieru, ktery se mi sice docela libi, ale předchozi J se mi vnitřkem velmi libilo. Astra ma u mě od stolu jednu vyhodu a to, že se nabizi i s 1.6T. Což je vlastně součastny stav a ceed zanedlouho bude mit v nabidce taky 1.6T.
Dvě auta s největším propadem jsou Mokka a Astra... podle mě je to o vstupu PSA do Opelu, ale nevím co přesně se tam děje. Zapadání prachem by nemělo dělat 33% meziročně.
ceed bude fajn o tom bez debaty... len za mna ta poznavacia znacka u noveho ceedu nemusela prekryvat spodny chromovany lem masky ... ale mohla byt o dva centi nizsie a plne pod maskou ... opat blbost ja viem.. ale za mna fakt mohla byt nizsie a nezasahovat do priestoru masky .... toto nemci opel aj vw nadalej akosi vedia lepsie sa vyhrat prave s takymito "detailami" aby to aj na pohlad vsetko "ladilo" :*) .. a ako detailista som si hned vsimol ako prve ze uz len to posadenie spzt-ky voci maske a vobec aj poloha masky vzhladom na predok je krokom dodazu voci predoslemu ceedu :*) ach jo... ale tak ja som iny ja viem ;-)
Ale pri celkovom prepade klasických karosárskych verzií v prospech SUV nemôžeš absolútny pokles predaja hodnotiť automaticky ako neúspech, potom je dôležitý podiel v triede. Napr. Tebou spomínaný 3er skutočne za dekádu klesol na menej ako polovicu predajov. Znamená to, že aktuálna trojka je zlé a neúspešné auto? Vôbec nie, v triede je 4. a trebárs Superb či Insigniu predčí o polovicu (a to sa medzičasom oddelila 4er a počíta sa samostatne, pričom pred tými 10 rokmi bolo kupé pod trojkou).
Takže celkový pokles segmentu je trend, ale to len urýchliš, ak budeš na daný model kašľať úplne.
optima je solidna... aj mne sa paci... ved uz dostala aj to mensie turbo 1,6tgdi vo vykone 132kw co ma aj sportage/tucson .. to moze byt predsa dokonale... lebo taGT 2.0 verzia s 250 konikmi je ozaj uz len pre par vyvolenych :yes:
aj ked ty asi narazas na ponuku dizlov ze jo ... ;-)
kiez by si mal pravdu... ale pozri sa aky paradny bol warmhatch pro_ceed a napriek tomu predaje ceedu posledne roky v eu padali... to iste dalsie ine znacky... problem bude prave nastupujuci trend crossov ... ludia uz presedlavaju z hatchov proste do crossov... nejde to osalit..
tak ceed bol podla mna vzdy krajsi ako i30... za mna ( pisem len za seba teda ) je po 3 generaciach oboch vozov stav dizajnoveho duelu celkom jasny .... a to 3:0 pre kiu :yes:
myslím, že prevzatie oplu poškodilo, býval to dostupný nemec a to už neplatí. Astra ešte bojuje statočne. Trošku ma prekvapilo v tvojom odkaze, že svišť nie je ani v stovke,nakoniec budem mať raritku jak chiron :-)
Hot verzie predaje nerobia, ale nepriamo podporujú image a predaje bežných verzií. Zober si Megane, model bol predstavený, spravilo sa pár úvodných testov a pomaly by sa na auto začalo zabúdať. Ale prišiel model RS a zase máš plný internet testov a auto je opäť na pretrase. O chvíľu príde RS Cup a znova sa bude o aute písať, porovnávať a to isté keď príde Trophy. Skrátka nestačí, že auto je dobré, lebo dnes sú dobré skoro všetky autá, musí byť aj všeobecné povedomie o tom aute a automobilka musí aktívne pracovať na tom, aby bol dôvod o aute písať a hovoriť, pričom hot model je jedna z ciest.
hot verzie beznemu zakaznikovi v tomto nic nevravia .. tie nic nezvysia .. ;-) .. a na imidz sa tu nehra uz davno ... v tomto segmente ( ak neratas D3 ) je vsetko hlavne o praktickosti a masovosti ;-) takze je uplne jedno aky mas uz znak na kapote a ci v ponuke tu mas alebo nemas aj nejaky 300 konovy hot hatch .. problem bude inde... ja vidim odchod zakaznikov oplu ku novym vlastnym modelom ako je crossland a grandland... uz o 3 takych v okoli viem ktori si astru ci corsu vymenili prave za nejaky cross od opla... a ak to takto je aj inde v eu.. tak je mi jasne ze astra uz nema silu kam rast.. ale bude len padat prave na ukor vlastnych crossov ;-) .. ved podobne je to aj s bmw 3 ... zober si predaje bmw 3 pred 15 rokmi a dnes.. je jasne ze je pozierana uz vlastnymi SUV ;-) ako je X1, X3 a pod..
Možno Astra trochu zapadla prachom, rozumej nič sa tam priebežne neinovuje, bola predstavená a koniec. Žiadna následná hot verzia, ktorá typicky spôsobila povyk a aj zdvihla image, o aute sa píše a nepriamo podporuje predaj aj bežných verzií. OPC bola odpískaná definitívne a ani sľubovaná verzia GSi nechodí. K tomu obvyklé Oplovské rozvážne motory nie úplne zodpovedajúce svojim papierovým parametrom (viď tiež woodyho blog o miernom sklamaní s 200k Astry), čo prispieva k takému usadlejšiemu image. Takže o kom sa nepíše, nie je tak na očiach a kupujúci možno aj trošku zabúdajú, že tu tá Astra je.
ozzy si to vobec ty? :-) ... ved to akoby som to pisal ja :-) ... kia vali :yes: alebo este lepsie..... kia slape :yes:;-) hoc priznavam ze predosly ceed ma svojho casu viac zaujimal.. tento novy ma uz moc "nepritahuje" :*) ale iste to bude paradne auto :yes:
suhlas.. opel ma aj u nas dobre ceny... aj astra aj corsa ( ktoru som hodne aj okukaval svojho casu ) .. a aj novy crossland uz zacinam vidiet vcelku casto ... otazne ale preto je preco tak "rapidne" astra nam uz klesa v eu ako pise emel ... lebo u nas ju vidim velmi casto... trend v eu klesajucej astry si pritom uz dlhsie vsimam a som rad ze nie som sam... mozno odchod zakaznikovk u crosslandu alebo grandlandu? ale to nedava zmysel.. alebo hej?
sused si pritom tiez uz vymenil 10 rocnu corsu pred mesiacom za crossland... mensie vajicko za vacsie no ;-)
S motory naprostý souhlas, ale pokud budu srovnávat litr, třeba ten od Kie, tak stejně výkonné litrové TSI, nebo EB je lepší/živější (TSI jsem nejel, ale TGDi a EB ano), podobné by to asi bylo i u 4válcových 1.4/1.5 turbo. Reálně cenově je to jiná písnička a do litrových tříválců zasahuje právě nabídka Opelu s 1.4T, což jsem zmiňoval už v prvním příspěvku a tam bych všechny pihy na kráse Opelu odpustil.
1.5 TSI 110 kw jsem jel, mohu srovnat jen s 4válcovým EB 110kw (jak 1.6, tak 1.5) mají lepší charakteristiku a gradaci výkonu.Všechny tyto motory jsou na dnešní poměry celkem dobrou volbou s až nadprůměrnou dynamikou k poměru třídy.
tak kia to ma dnes fakt krasne naslapnute... proste vali neskutocne :yes:
obe auta su aj motoricky za mna fakt pekne a zmysluplne kusky na dany segment... ceed mi pride uz trosku strohejsi ako astra... tu pre zmenu kusok"pokazili" tymi tmavymi diskami na bielej kasni... ale inak som si isty ze astra vie vyzerat este aj lepsie ako tento novsi ceed... v cervenej na klasikach nema chybu... takze za mna rozhodne fakt uz len sympatia k znacke a nejake tie detaily a osobne preferencie ... obe auta su ale u nas aj velmi sikovne cenou posadene takze fakt pekny duel.. hadam mozno dnes aj dvaja najbliszi vzajomni konkurenti v segmente .. astra vs ceed.. kto by by to pritom este pred 15 rokmi povedal.. chybu tu uz nejde ale spravit nikde to je pravda .. obe tieto auta iste majitela v praxi nesklamu ani motoricky ani uzitkovou hodnotou :yes:
Já bych řekl, že Ceed má velký přeskok mezi 5 a 6. První dvě hodnoty pružného zrychlení má lepší, a pak náhle skok dolů vůči Astře, která na 6 točí víc.
Octavia sice může mít LED světla, ale pokud vím tak bez vykrývání segmentů. Nevím jak Focus / Golf... mám pocit že taky.
Turbomotory asi záleží co srovnáváš... byl bych nakloněný tomu vzít radši 1.4T 92kW než 1.0 od Fordu například. 1.4TSI 110 asi byla lepší než ekvivalent od Opelu, ale na 1.5TSI už tolik chvály neslyším. Fordí tříválec... uvidíme.
Víceprvek, adaptivní tlumiče, dvoulitry a 4x4 chybí, tam není o čem.
Je vidět, že Astře se letos moc nedaří. Těžko říct, co za tím je... jestli už se projevují kroky spojené s převzetím PSA, nebo emisní legislativa... každopádně za 1-7 ztratila meziročně 33% a propadla se za Megane
[odkaz]
Že by se mohla propadnout za Ceeda ale snad zatím nehrozí, pořád je to evropská top 5 ve třídě.
Tohle je ale hodně vytržené z kontextu, já souhlasím, že korejci umí udělat i velmi dobrá auta, ale když se podíváš na ty konkurenty, tak tradiční VW má tak širokou nabídku, že nabídne minimálně v té nižší střední třídě auto, které je nad Nkem, popřípadě na Stingera má Audi. Určitě ale dnes není ostuda jezdit v Kie... jestli je to to, kam míříš, pak souhlasím :-) Mne se třeba zamlouvá Optima, akorát má omezenou nabídku motorů.
Ledky může mít ale také Golf i nově Fokus, Oktávia.. tam nad konkurencí moc Ceed není, turbomotory vidím jako trochu horší, hlavně ty základnější a naopak diesel 1.6 jako ten lepší, než má třeba koncern, nebo ford v této kubauře... horší je, že na rozdíl od K/H nabízí i dvoulitr a 4x4.
Interiér - dnes bych asi hledal těžko vítěze, Golf je jasný, nový Fokus vypadá taky parádně, ale třeba i Mégane se nenechá zahanbit.
Já to myslel obecně, třeba Peugeot 308, si myslím, že je dost povedený, ale vzhledem k interiéru bych si jej nedokázal koupit. Fiat a Renault neumí nabídnout silnější motory, anebo jen s dvouspojkou a podobné kiksy. Pak přijede i30N nebo Stinger a všem spadne brada... Protože se snaží dělat auta poctivěji a bez zbytečných avantgard - které víc zákazníků odradí než přitáhnou. Zejména Kia se snaží ladit auta pro evropany, kdežto všichni s těmi mega dotykáči uvnitř (VW, Volvo, atp.) a spoustou chromu (Touareg, atd.) hlavně pro Čínu. ;-\
To je možný, ale bez čísel se to těžko hodnotí. Takhle pokud udávají jen 130/6st to pak vypadá divně.
Jinak... logický je, že přeskoky jsou čím dál menší, protože s rostoucí rychlostí má motor čím dál méně síly nazbyt. Já jsem jinak ale fanda toho mít nejvyšší stupeň hodně dlouhý.
Ten převis kastlíku myslím. To mi trochu rozčarovalo na jinak povedeném autě. I má přítelkyně, která je vzrůstem docela malá si stěžovala na málo místa... ale ona remcá i v novém Mondeu oproti předchůdci >:-[]
Také jsem jezdil Tgdi 88kw 1.0 a neříkám, že jako druhé auto na popojíždění bych to nezkousel, ale jak 1.2TSI, tak třeba 1.0EB jsou o dost lepší motory.
Insi - to po pravdě úplně nevím o čem mluvíš... je fakt, že na místě spolujezdce nejezdím, ale jinak mi palubka nepřijde nějak nestandardně tvarovaná, nebo že by měl spolujezdec méně místa než řidič... ani se kastlík neotvírá jako u Renaultu... >:-[]
[odkaz] [odkaz] no, zkusím se na to zaměřit.
Srovnávat KIU s Mercedesem bych si (stále) nedovolil. Navíc okruh potenciálních zákazníků se podle mého názoru nijak neprolíná, kdo chce M-B, těžko skončí na salonu KIA, že... :-))) A to i kdyby byla KIA objektivně lepší než budoucí CLA Shooting break, což odhaduju stále nebude.
viz zde:
[odkaz]
Ale jinak už se moc těším, až se v novém Ceedu svezu. Zatím jsem se do něj stihl jen posadit a interiér mě překvapil velmi mile. Mám raději tlačítka než dotykové displeje!
Převody - ono to může být tak, že čtyřka a pětka spolu s šestkou jsou hodně u sebe, čili při akceleraci na čtyřku (kterou zřejmě má Ceed kratší) Kia lépe táhne. Němci často takhle převodovky ladí, Korejci na to jdou logičtěji - např. u svého korejského auta mám převody téměř ideální, jen dvojka by mohla být trochu kratší (ale konkurence ji mívá ještě delší, takže i tak je to výhra :-) ).
Hm, to bych tak kategoricky nenapsal. Třeba MatrixLED jsou špičková světla... AGR s možností masáže a ventilace jsou taky top. Máš i další méně obvyklé prvky (vyhřívaný volant, vyhřívaný zadní sedačky, laminovaný skla, elektrický víko kufru).
Co se motorů týče.... vím, že bylo dost kontroverzí kolem nevyrovnaného běhu 1.4 benzínů. Naopak litr byl docela chválený a 1.6 nafta myslím taky. Aktuálně chybí hot verze, ale jinak si myslím není na co stěžovat.
Podvozek jasně, Watt asi víceprvek nenahradí, navíc 4x4 není...
Co se interiéru týče, tak u Astry problém nevidím... je +- stejná jako Insi, akorát o třídu níž s tím nadělá víc parády.
korejský golf, dobrá práca. Ešte donedávna sa mu vyčítali divné tvary, podozrivá technika, ázijský interiér, nič moc jazda a dnes? Smelo stojí vedľa golfa. Astra nie je zlá, ešte si požije, ale dieru do sveta neurobí.
Tak kvalita interiéru, technologie, podvozky, motory... holt Astra v tomto není premiant, na to jsou v mainstreamu právě ti Golfové, Fokusové a podobně...
Souhlasím, taky v této třídě koukám po kombíku, když jsem teď vybíral auto, tak nová Astra byla za podobné peníze, tak jsem se po pár kusech taky podíval, ale ta lišta.. to néé to nešlo.. navíc ji má soused >:D
S tou dynamikou jsem to také nepochopil, ale někde jsem našel tohle video, kde letí slabší 92kw a kombik dává 225 km/h tacho..:
[odkaz]
Docela obstojný motor..
P.s. nedávno jsem se poprvé posadil do nové Insignie a hodně mne zklamal posaz spolujezdce, palubka co skoro trčí před kolena :/ Jinak fajn auto.
O předchozí generaci snad nemá ani cenu mluvit, protože II. generace i30, potažmo odvozeného SUV ix35 je pro mne snad to nejošklivější, co se dalo koupit v tu dobu v ČR >:D Interiér bída (obrovský rozdíl proti stejně starému Ceedu), exteriér možná až po faceliftu jakž takž.. ta auta válčila cenou a obrovskou reklamou, proto jich je tady pořád dost.
On nový i30 v plné výbavě také neudělá ostudu, jen Ceed mi připadá dotaženější. V interiéru už srovnali docela krok, zkoušel jsem fastback a když odhlédnu od předsudku ke značce, tak je na úrovni klasického mainstreamu dnešní doby. Motoricky už to bylo horší.
Mně se v hatchi asi mírně víc líbí Astra. Problém je, že v kompaktech bych chtěl kombík... a tam Opel momentálně docela tápe. A samozřejmě, černý kola vypadaj stejně blbě jako kdekoli jinde.
I v interiéru to vidím o fous pro Astru... kvůli řešení displeje. Kia se generačně dost posunula, ale ten displej mi úplně nesedí a ani tlačítka na volantu se mi nelíbí. Naopak budíky vypadají líp.
Pokud je Kia o půl litru úspornější a má lepší měřitelnou dynamiku, navíc líp jezdí... tak rozumím, že to převáží relativně drobné rozdíly jinde. Tu větu s dlouhými převody ale nechápu, pokud mají obě auta šestikvalt a Opel točí při 130 o 100 víc, tak sakra nemá dlouhé převody!
Jestliže starší porovnání současného Golfa VII vs. současná Astra znělo: "Golfe máme problém", tak teď má Golf kurňa problém... Kdo nejde po výbavě, kterou nabídne jen G VII a nebo nedá na (někde stále trvající) předsudky vůči korejským vozům (ale na vývoji se podílí mnoho Evropanů, takže o výrazné korejskosti nemůže být řeč), moc střeliva Volfsburg nemá.
A Ceed shooting brake může udělat díru do světa. Moc bych neváhal jej srovnávat s CLA kombi (jo, CLA je o hodně starší atp., ale pořád je to "prémie"). S 1.6 T-GDi je jasné, že půjde o hodně povedené auto.
Trochu mě mrzí, že tradiční evropské značky neumí nabídnout víc. Viz. horší chod řazení, vyšší nakl. hrana kufru, viditelně horší kvalita interiéru, při nižší hmotnosti vyšší spotřeba, více hluku, méně pohodlný podvozek - to jsou všechno věci, které pak překlopí rozhodnutí směrem k Asii, sorry jako.
S tím vzhledem naprosto souhlasím, Hyundai mě neoslovuje vzhledem vůbec, Kia docela jo. U předchozí generace mi to přišlo úplně stejné... Tam byl Hyundai s podivnými kudrlinami a vedle něj dospělá sportovně střižená Kia. Navíc v předchozí generaci byl podle mě v Kie i několikanásobně hezčí interiér, což se u nové generace srovnalo.
Na rozdíl od nevýrazného Hyundaie je nový Ceed pohledným hatchbackem, popřípadě kombi, v interiéru udělal zase obrovský mílový krok a mne osobně sedí více, než Astra. Opel mi vždy trochu kazí dojem detaily jak v interiéru (oblé tvary přístrojovky a jakoby zapadlý navigační systém v celém pompézním chromování a výdechů ventilace), nebo prapodivnou linkou z bočního profilu, zde naštěsí vyvedenou v černé barvě.
Kia neurazí a nenadchne, nýbrž odvádí přesně to, co asi má, je to korejský Golf.. ať už si to vyloží kdo chce jak chce. Interiér je celkem kvalitní a přehledný, exteriér pro někoho nudný, pro mne i celkem elegantní.
Já osobně vidím obrovskou přesilu (a to proti celé nižší střední třídě) Astry v nabídce motorizací a výbav. Astra tu umí jako skladovka být lehce nad 400 v kombiku, metalíze a na alu kolech s 1.4T 92kw....tam se už ledacos dá přehlédnout a místo lowendových Rapidů, Fabií, nebo litrových Oktávek ambition zdá plnohodnotná Astra jako velmi zajímavá volba.
Osobně se mi více líbí nový Ceed, v kombi mu to hodně sekne, ale volba rozumu by byla Astra...