cena bola sebavedomá, ale ani mini sa nepredáva lacno, v tom hlavný problém nie je, veď prvá generácia new beetle doslova zosmiešnila historický odkaz.
na začiatku sa zle rozhodli, že nb bude síce odkazovať na legendu, ale bude to zároveň moderné auto s moderným dizajnom bez retro prvkov. Tým ho už na začiatku pochovali. F500 a mini išli do rizika, priznali poriadne retro aj za cenu rizika a oplatilo sa.
pritom maly F500 od fiatu trha predajne rekordy... vw ale proste tieto reinkarnacie svojich legiend nevie ... miesto toho ale robi premrstene prerastene obludy za neskutocne ceny... ved kto uz chce chrobaka velkeho ako golfik pre dvoch ludi za 800 tacov? ze to nemalo sancu bolo jasne uz vopred... prritom keby to bolo kompaktnejsie lacnejsie a viac retro tak iste to mohlo mat uspech.. ale chceli az moc velke dospele a silne auto .. na ukor skutocnych genov a pointy... a takto dopadli... z legendy spravili nepredajnu somarinu.. ach jo.. ale asi je zbytocne sa rozculovat... este ze normalne auta vedia :*)
V USA to zase takový fail nebyl. V nejlepších letech byl Beetle přes 80t ročně (1999-2000), na taková čísla se třeba Mini nikdy nedostal ani se všemi modely dohromady.
Já myslím, že rána do prázdna ne, NB si místo na trhu našel. Dodnes jich jezdí dost. Na cestu "za pět minut u teska" super kára. Jen tě nesmí posrat pták... (myšleno použitelný pro pipky, jízdní vlastnosti poplatný době vzniku)
nepredaval sa im chrobak s tradicnou technikou, pretoze bol drahy a malo retro, tak urobia EV ktory bude este drahsi a este menej retro. Niekto by im mal vysvetlit preco bol popularny povodny chrobak.