Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový motor PSA 1.5 BlueHDi je nabitý nejnovějšími technologiemi. Projdeme si je všechny!

Nový vznětový motor PSA 1.5 BlueHDi, který od začátku splňuje emisní normu Euro 6.2., technicky vychází ze starší šestnáctistovky, avšak změn je celá řada.
Zpět na článek
Avatar - del42sa
26. 2. 2024 13:41
1.5 HDi
https://www.aircrossforums.co.uk/viewtopic.php?t=1225
8. 11. 2022 13:42
Re: Motor
Preslo par rokov a motory tohto typu uz maju najazdene dost na to, aby sa dala zhodnotit ich spolahlivost. V praxi sa ukazali dva typy problemov:

1. problemy s AdBlue
2. praskajuca pomocna retaz pohonu vacky

Co sa tyka AdBlue, tak najtypickejsim a najcastejsim problemom je porucha cerpadla / elektroniky v nadrzi na AdBlue (meni sa cela nadrz), menej castym problemom je prepustajuci vstrekovac AdBlue (ale ak zacne prepustat, moze zaniest SCR katalyzator aj vyfuk). Este sa obcas objavuje aj problem s NoX sondou, ale ten je oproti prvym dvom typom poruch relativne lahko / lacno opravitelny.

Co sa tyka praskajucej retaze, tak to je mechanicky a teda omnoho väcsi problem tohto motora. Povodne sa pouzivala na pohon vaciek 7 mm retaz, neskor bola modifikovana na 8 mm (ta praska vyrazne menej, ale zial praska aj ta). Problem je, ze sa neda podla VIN vozidla / datumu vyroby jednoznacne identifikovat, ci je pouzita povodna 7 mm alebo novsia 8 mm verzia retaze. Este aj vozidla vyrobene v roku 2022 mozu mat v motore 7 mm retaz. Cize treba fyzicky pozriet vyrobne cislo na veku hlavy motora a len podla neho sa da identifikovat, aky typ retaze je v motore pouzity. Ak retaz praskne, tak pri troche stastia motor prezije. V kazdom pripade na to nie je dobre cakat, riziko je velke. Prestavba zo 7 mm na 8 mm verziu je mozna, ale je potrebne vymenit vacky, ulozenie vaciek, retaz, napinak, tesnenia atd., cize je to casovo aj financne narocna uprava a momentalne su dlhe cakacie doby na tieto diely. Retaz niekedy praska uz pred najazdom 100 tisic km, najcastejsie praska medzi 120 - 150 tisic km, cize jazdenky s tymto motorom su casovany problem (hlavne tie so 7 mm verziou retaze)...
21. 10. 2018 09:44
Jak jste přišli
na to, že olejová náplň se zmenšila z 4,7 na 4,1 litru, když byla olejová náplň u předchůdce 3,7 litru ???
Za což byl kritizovaný a spolu s idiotským tvarem víka olejové vany, které po vypuštění stále zadržovalo cca 3dcl starého oleje to bylo příčinou problémů které 1,6 bluehdi trápili. Zodpovědný servis, po vypuštění oleje sundal víko a vyčistil od starého oleje, znovu nasadil a pak teprve dollil nový olej 0W-30, samozřejmě použil originální nový filtr a doporučil další výměnu za rok nebo po 15 tisících, podle toho co nastane dřív. Tím ušetřil majiteli tohoto jinak dobrého motoru spoustu vrásek na čele. Například dvojče od Fordu 1,5TDCI má uvedeno v handbooku kapacitu oleje 3,8l a typ oleje jaký máte používat, bohužel Peugeot a Citroen píšou v manuále jen to, jak máte olej kontrolovat a na pravidelnou výměnu jezdit do značkového servisu.
Jinde jsem zjistil (z datasheetu motoru), že to má být olej 0W-20, ale množství tam rovněž nesdělili.

Taky by mě zajímal Váš názor na to, jak olej 0W-20 bude fungovat při vysokém zatížení, například v létě na cestě po dálnici na jih Evropy dlouhodobou rychlostí 130-140.
19. 9. 2018 12:46
Pěkná recenze!
Moc pěkné počtení, tak hlavně ať neodchází vyhřívání moočoviny a s tím baterka :-)
19. 9. 2018 10:40
Re: Motor
Dědo, že to inde funguje, alebo niekedy nefunguje, nemusí znamenať, že tento konkrétny motor bude vydarený ;-)
Avatar - Ronault.
19. 9. 2018 09:43
Re: No, tak si to shrňme...
Mladé dementy si ale vyrábíme výchovou, to co potkávám za rodiče dneska, to je síla 8-s někteří by se fakt neměli množit, bohužel rádoby vzdělaní, přesto výchova naprosto mimo... uplakaní rozmazleni maminčini a často ještě více tatínkovi fracci, co ani do školy sami nedojdou...a dětma to není, rodiči
19. 9. 2018 09:26
Re: Motor
Asi jedes na vyparech NOx z tech bezproblemovych SCR
Avatar - Ozzman
19. 9. 2018 09:11
Re: Vypadá zajímavě,
Tak to už zní zajímavěji;)
19. 9. 2018 08:44
Re: No, tak si to shrňme...
Kazdopadne vyroba mladych dementu je v zajmu kazde vlady, takovym se totiz nejlepe vladne ;-)
19. 9. 2018 08:43
Re: sem ted par dni na prazdninach v historicke casti jednoh
To si musis na noutbůku zapnout zvuk, je to takovy maly repracek vpravo dole, abys ten RR slysel, az zase budes koukat na jůtub ;-)
19. 9. 2018 08:41
Re: Motor
No, auto jako takove je pouzivano uz pres 100 let, nektera se kazi vic, nektera mene, dovozovat z toho spolehlivost nejakeho noveho vozu je pitomost, souhlasis?
Avatar - Ronault.
19. 9. 2018 08:05
Re: No, tak si to shrňme...
Trochu pleteš hrušky s jablkama. Jestli něco pronikne do jádra neznamená, že to změní DNA v pohlavních buňkách, resp. karcinogeny nemění DNA, to neumí ani Bond, ale poškozují reparatory atd. Tam spíše půjde o buňky první na řadě, tzn. dýchací cesty... velké částice spíše zůstaly v horních cestách dýchacích a ty malé se dostanou hlouběji, tak si vyber čeho chceš tumor
18. 9. 2018 22:53
sem ted par dni na prazdninach v historicke casti jednoho it
kam autem muze jen par ubytovanych turistu, par trvalych obyvatel a zasobovaci hotelu, obchudku ...
a je velkej rozdil, kdyz se tadytema uzouckejma ulickama mezi turistama brodi dyzl - at starej nebo novej - vzdy smrdi a neprijemne duni, nebo kdyz jede hybridni Toyota, ktera neni ani slyset, ani cejtit.
a jeste jedna vec me tady prekvapila - jak neslysne jede Rolls-Royce se svym 12 valcovym benzinovym motorem….
Avatar - Ja Prvni 123
18. 9. 2018 21:51
No, tak si to shrňme...
Ukrutně složitou, drahou při pořízení i servisně, technikou jste dosáhli toho, že částice, které nafťák zcela přirozeně tvoří, nezmizely... jen se změnily na částice natolik malé, že je dnešní technika neumí měřit.

V praxi to znamená, že nebude tolik dráždit ke kašli.. ale s vysokou pravděpodobností pronikne buněčnými membránami až do buněčných jader... a bude tedy mít negativní účinky v reprodukčním procesu...ale to bude trvat několik let, než někomu dojde, že snížení množství spermií u chlapů, rození dětí s poruchou intelektu a dramatické zvýšení počtu potratů je důsledek těchto drahých a nespolehlivých technologií...

Blahopřeju.
Avatar - KANKUNEN
18. 9. 2018 21:40
Tak jako jde očekávat, že Golf bude stále jednička,
tak stejně jde očekávat, že tento motor bude skvělý.
18. 9. 2018 20:36
cena komba
inu cena komba tech uvedenych cca 20tis je i s cidlama nebo bez? protoze to muze s cenou zasadne pohnout... tech uvedenych 10tis za stary filtr v puvodnich auteh je pekne, ale je to bez cidel...
Avatar - Ozzman
18. 9. 2018 19:39
Re: Vypadá zajímavě,
Prý je to jiný motor ale zkoušel sem a jel dobře
Avatar - praděda7
18. 9. 2018 16:48
No hrůza...
jen aby ty serepatičky opravdu k něčemu byly......rád bych viděl nějakou solidní evidenci, že to zachrání zeměkouli... :-!
18. 9. 2018 16:14
Re: Motor
Čidlo semo, čidlo tamo, které se nám podělalo?
Tohle bude za trest. Riziko potíží je přímo úměrné složitosti stroje.
Nu, voda na mlýn elektromobilům.
Avatar - WinDiesel
18. 9. 2018 16:06
Re: Vypadá zajímavě,
Motor na stejném základě vyrábí i Ford ………..
Avatar - WinDiesel
18. 9. 2018 16:05
Re: Motor
Data k dispozici jsou, systémy SCR i systémy DENOX (zachycovače) jsou používány již cca 6 let.... od normy Euro 6.1 (6a). V nákladních automobilech i déle.
Avatar - WinDiesel
18. 9. 2018 16:03
Re: Motor
Hochu, systémy SCR a zachycovače NOx jsou používány minimálně 7 let. Zkušenosti jsou tedy bohaté a jejich zástavba do motoru bezproblémová. A i proto nejsou příliš drahé.
18. 9. 2018 15:13
Re: Vypadá zajímavě,
Budeš mít příležitost v Astře. ;-)
18. 9. 2018 15:05
Re: Motor
O spolehlivosti se v tomto clanku logicky nemuze psat nic, nebot zatim nejsou k disposici zadna relevantni data. Takze zustanem u klasickych hospodskych poucek, treba o nekupovani aut, co zacinaji na pismenko "F": Fiat, Ford, Folcvagn a fsechna francouzka.
Avatar - Jenik3
18. 9. 2018 14:53
Re: Motor
Jedna vec je "nabite technologie" a druha spolehlivost. Kolik se toho v clanku pise o spolehlivosti? Toyota naftu vypustila a zda se, ze si usetrila radu starosti.
Avatar - Ozzman
18. 9. 2018 14:49
Vypadá zajímavě,
Škoda že si ho nemůžu koupit třeba v Golfu nebo Fokusu >:D
18. 9. 2018 14:46
Re: Motor
To dnes nikto nevie, aky bude, ale rozumna rada znie, ruky prec od motoru nabiteho najnovsou technologiou, pokial niekto nechce byt pokusny kralik, aspon prve 2 roky a jazdit na uplne inych pozicanych autach, kym toto bude v servise.
18. 9. 2018 14:21
Motor
Tu pisete same superlativy a za pat rokov budete ten motor zhadzovat kilometer pod zem