Mám v garáži benzín i naftu (obě turba s přímým vstřikem ze stejné doby) a mám to úplně stejně jako Karel, na dieselu výfuk (zevnitř!) čistý jako alabastr a na koncovce benzínu (zevnitř a na dolním okraji) saze.
Tak pokud ti DPF vydrželo 260 000km tak ti gratuluju. Většině moderních aut tolik km rozhodně nevydrží a bohužel v ČR je spousta aut co to vůbec neřeší a nebo výměnu řeší vykucháním jak píšeš...
Mě nafta nesmí do baráku, takže já problém s kucháním DPF nemám...
Vážně? to už není jak vychválit škodovku, tak se začne psát o opěrkách na sedadlech? Mě to už přijde opravdu k smíchu, co Vám? O tom, že se za x let nikam neposunuli se nepíše nikde, zajímalo by mě proč? Vás ne?
Souhlas. Nejvíc mě zaujala pasáž, kde píšeš o dnešních rodičích. Četl jsem na toto téma hezký článek, kde autor dobře vystihl dilema dnešních rodičů, z kterých se stali "otroci" svých dětí. Je to dáno tím, že dětí je málo a rodiče s jedním nebo dvěma dětmi se o ně přehnaně strachují. Je fakt, že rodiny dnes mají běžně 2-3 auta a je nutno podotknout, že dnes jezdí auty i ženy a navíc se jim to líbí. A tak není problém naložit ráno děcka a frknout s nimi do školy. Samozřejmě si neuvědomují, že tím nepomáhají dětem, které by se měli učit samostatnosti a ani sobě, protože ze sebe udělají mamataxi.[odkaz]
to je na samostatný článok. Ja som ako decko behal všade a rodičia ani nevedeli, ale zas vtedy išlo cez dedinu auto raz za rok a za socíku tu bolo fakt bezpečne, každý mal za zadkom poliša. Dnes je to napr. v ba chaos panika autá jazdia šialene a rýchlo a sú všade, okrem toho plno úchylákov, doslova zlodejov detí, narkošov a čo ja viem čoho, je tu nebezpečí pre decko kopec. Je aj pravda, že dnešní rodičia sú iní a monitorujú decká na každom kroku a často to preháňajú, takže pravda bude niekde v strede. Niektorí to preháňajú a vozia zbytočne, niektorí správne vyhodnotia reálie a iní to majú jednoducho po ceste. A hrajú v tom rolu aj decká, niektoré sú lenivé, niektoré sa chcú pochváliť pred spolužiakmi, že majú nové suv, a niektoré zas naopak. Ale aby som to zhrnul do záveru, je to najmä tým, že dnes má každý auto, dve či tri a jazdí sa stonásobne viac ako voľakedy, furt sme niekde autom, tak nie je divné, že sú v tom aute aj deti, je to obraz doby. Ale som si zafilozoval.
Cenovka medzi Tiguanom allspace / Touaregom. Kto nechce 7miest. si asi priplatí Touareg v základe 50000Eur., predsa je to auto niekde inde. A manželkám so 4 deťmi postačí aj obyčajný Kodiaq :-):-) cca 38000 eur + Zľavy na VW budú asi väčšie.
To si někdo dobastlil nejspíš na 1.6JTDm - silnější motorizace Giulietty mají z výroby duplex a obě koncovky jsou funkční :-)
Sice je to veterán, ale přesto/proto se na tom autě v zásadě nešetřilo.
:-)
Supersport určitě ne, ani klasické sportovní auto to není.
Za mě má být RS v první řadě Fabia a Octavia, v druhé Superb a Citigo a až pak případně Karoq a Kodiaq... ale že bych s tím měl nepřekonatelný problém, to nemám.
Ok, dobře, Octa RS v benzínu je víc hot, byl jsem uargumentován... nezbývá než souhlasit. Já jen chtěl vyvrátit zdejší výkřiky, jako by někdo z jakékoliv Škodovky chtěl dělat supersport :-)
Tolik povyku pro nic, Kodiaq srovnal krok s Tiguanem. Dostal motor, co už je dávno na trhu u bratříčka, velká kola, jinou barvu a sedačky a jistě dostane o to vyšší cenu... Tj je to jen vyšší výbava a dofouknutý motor... Nic světoborného :-|
Větší brzdy jsou u silnějších verzí spíš výjimečně. Například takové Mondeo ST druhé generace má brzdy shodné s běžnou verzí. Octa RS TSI má ty brzdy jako jediná, i RS TDI má menší... a všechny ostatní verze (1.8TSI, Scout) taky.
Cupra je trošku vyšší liga, s 300k a tak... ale v principu je to totéž. GGTI je přesně totéž.
je krasny.... a ako RS-ko bude urcite este krajsi aj ked zmysel mi tu uz moc nedava ( klasicke 2.0tsi je stejne ideal ) ...ono nebdue to uz ani do terenu taketo RS u a ani realne sportove ale inak chapem ok ... ( ved nepochybne aj maly UP gti bude tu daleko rychlejsi na okruhu kedze aj stare male lupo gti ma vyrazne!!! lepsie casy na ringu ako kodiaq RS ) ... kazdopadne klasicky kodiaq sa vydaril... a nadalej krajsi za mna ako tigi allspace alebo tarraco :yes:
Možná vypadají zu viel, ale jsou to celkem normální sedadla. Jen hlavová opěrka je dost vzadu, ale to asi u všeho, co ji nemá podélně polohovatelnou. Jsou docela pohodlný a nijak sportovní (naštěstí).
Já tam teda proti stávajícím verzím nevidím jiný rozdíl, než motor a lakovaný brzdový třmeny. Jsem vedle?
Ne že by mě to trápilo, pořád to je Škoda, tj. rodinné auto, RS v tomto případě znamená dostatečně silný motor a pěknou výbavu.
dochádzame x km do hlavného mesta, on do školy, my do práce. Školu máme po ceste. Zvládol by to aj sám, ale nepôjde tú istú cestu vlakom, len aby išiel sám. Nie som ten typ rodiča, ktorý vozí decko aj na záchod.
No stalo sa to aj mne pár krát že som ich odviezol,ale iba z dôvodu že som v tom čase niekam išiel autom tak som to zobral za horšieho počasia aj okolo školy. I nak nie,to sme ale malé mestečko kde je všade blízko.
Pokud budu přemýšlet jako ty, tak není na tom ten Golf R, nebo Cupra vlastně stejně jako Octávka? Ty jsou taky vlastně jen standartní verze s jiným motorem, "uzpůsobenými brzdami a podvozkem", trochu jiným vzhledem,..
Je to pěkné, to se škodovce povedlo. Není to německy chladné. Jen by to chtělo i pěkný motor pod kapotu...a odpovídající. Takže 6 válec. A to už se ale nerozšoupnou..
Záleží jak moc chceš dopřát komfort svému "body-kitu" :-) Alcantara je určitě fajn. V létě nepálí, v zimě zahřeje. Pokud kůži tak rozhodně s klimatizovanou a vyhřívanou funkcí předních sedaček. ANO, je potřeba se o ni starat, zakoupit si profi sadu na čištění (1x 3měsíce kůži vyčistit, naimpregnovat), ale podle mého názoru to za ten komfort stojí. Zejména, když jsou teď takové dlouhé letní pařáky není na klimatizovaná sedadla.
Tak je to klasický obchodní model, jak přilákat další kupující, kteří chtějí mít něco "extra" a né tuctovou výbavovou linii. To je v pořádku a rozdíly ve výbavě jsou skutečně zásadnějšího charakteru odpovídající RS.
Nicméně "krabicoidní Kožak" v mé preferenci designu mě nikdy nezaujal, ale to už je zase na jinou debatu...
Jak to čtu, každý už interier kodaqu rs viděl pětkrát, já ne, musím říct, že se mi líbí, jednak designový styl palubky, ty sedačky i volba materiálů. A dokonce to má i výplně dveří potažené alcantarou, na škodovku gut. :-):yes:
To je bohužel běžná věc, včera jsem na křižovatce čučel na zadek giulietty, pěkné dva laufy, bohužel jedna koncovka černá jak bota, druhá se leskla jako nová.
Ja by som tiez alcantara za kozu v aute nevymenil. Pride mi prijemnejsia nieje na nej zima ani teplo(ano viem ze kozene sedacky maju vyhrev aj vetranie) a nelietam v nich ako by som lietal v kozenych.
Že se silnějším motorem se zvětší brzdy a přizpůsobí podvozek, tak to by měla asi dělat každá slušnější automobilka. Možná teď hodně teoretizuji, ale nemá jiné brzdy a podvozek i 1.0 TSI než třeba 2.0 Tdi ?
Chápu kam tím míříš, benzinová ORS je ostřejší, než klasická Oktávka, ale nevnímám to jako HH na úrovni Golfa R, Cupry a tak..jako zdejší stěžovači.
Ale já RS TDI vůbec nekritizuji, naopak pro mne je to nejideálnější verze Oktávie >:D Ale není to sportovní auto... o to jde :-) Což mne neva, já velmi vážně pokukoval i po Fokusu ST TDCi ... a chvíli po tom co jsem koupil, ho Ford Kačmáček zlevnil >:D
Tak je to věc vkusu. Já mám Alcantaru raději. Sice vím, že je to umělina, ale i po letech ty sedačky vypadají dobře, je to stálobarevný, odolný chemii...
Celokožený sedačky vypadají krásně jen ve chvíli, kdy se o ně někdo pravidelně stará. A takových lidí moc neznám...
Co myslíš výkřikem "Brzdy a podvozek - přizpůsobení motoru"? :-)
Octa RS má jiný motor, jiné brzdy, jiný podvozek... to je základ každé sportovní mutace.
Interiér - a co jiného by to mělo být :-)? Prostě výbavový stupeň RS má hliníkové pedály, sportovní sedačky (i když o hodně civilnější než třeba FoFoSt), sportovní volant, černý strop, zvláštní dekory, jiné budíky, upravenou grafiku MaxiDot vč. dodatečných funkcí (stopky apod.).
RS TDI do toho netahejme, to je pro mě jiné auto... ačkoli mi přijde zvláštní, že to kritizuješ zrovna ty :-)
Jako... RS u Octavie má kromě silného motoru a bodykitu:
- lepší podvozek, snížený, vždy víceprvek (ten mají i jiné verze), jiné tlumiče
- větší brzdy než jakákoli jiná verze
- vlastní interiér (černý strop, jiné sedačky, volant)
- upravené progresivní řízení... ale nejsem si jistý, jestli tohle nešlo koupit i mimo RS
- RS230 a 245 měla samosvor
Když to tak vidím... co jiného by vlastně ještě mohl HotHatch mít jinak :-)?
Ja zase poznám pani s GLS, ktorej deti povedali, aby parkovala o ulicu ďalej, nie rovno pred školou. Ale skôr platí to, čo píšeš, dnes býva na parkoviskách pred školou malý autosalón, hlavne SUV.
Proč je to tu pořád dokola? Lidi chtějí SUV a chtějí, aby vypadalo dravě a mělo silný motor, ničím jiným RS není, není ničím jiným ani u Oktávie a nikdy nebylo ani u Fabie... jen stupeň výbavy a motorizace. Asi by bylo pro kupce výhodnější mít možnost jakéhosi RS paketu i ke slabším motorům, ale to by Škodovce zas tolik neneslo.
Má to skoro každý, jak prémie (Mpakety, AMG, Sline), tak i třeba Renault a jeho GTline, Ford a ST line (ti to dovolí dát i na slabší auta) a podobně..
Mne se třeba Kodiaq Sportline líbí víc, než klasický a když už, tak bych si zvolil něco takového, pokud RS bude mít ještě lepší motor, pak super.
RS neznamená, že je auto závodní... proberte se... všichni.
jasné, pred školu sa dnes vyberajú káry jak pred hrad. Známa chvíľu vozila dcéru starou feldou, ale parkovali o dve ulice pred školou, aby ich nikto nevidel. rs suv môžeš zaparkovať aj priamo pred zborovňou >:D
zaujme sedačkami a tam to končí. Záber na sedačky jak z astonu a k tomu vysoká ťažkopádna užovka. RS jak sviňa. Tak ako som kritizoval kabrio S (chcem kabrio, ale nesmie mi ofúknuť prehadzovačku), tak je suv rs symbolom nezmyselnosti. Ale samozrejme dodám obligátne, proti gustu žádná a hurá objednávať, čakačka možno rok a to sa opla.
Tak áno, to PR okolo jednej verzie dávno známeho modelu aj mne príde trošku prehnané, vrátane "rekordu na Ringu", trošku to už ide Vošického smerom >:-[] (ale nie, tam je ešte hodne ďaleko).
Myslim, ze mathew spis narazi na to, ze z toho delaji novinku, viz "zaujme sedadly", a ona to novinka neni ( interier). Mmch, kuze ala karbon, to je hrozna chujovina. Co bude priste- kuze ala drevo?
Ja nevidím žiadny problém. Sportline je len línia, teda výbava a výzor, RS má aj výkonný motor (plus podvozok, brzdy, kolesá atp.).
A osobne sa mi RS páči, predsalen trochu zušľachťuje inak účelový základ.