Typické Volvo je bezpečné, komfortní, kvalitní a se skvělou ochranou proti korozi. A pod kapotou mu tluče vznětový přeplňovaný pětiválec. Jak funguje po letech?
Tyto pětivalce se měly vyrabet do dnes..,auta by vydržela statisice a planeta by se nezisarala od absurdit a zbytecností konstrukterskych katastrof zbytku automobilek sveta..Vsechny zbyvajici dizly az na tri povedene typy ,jsou omyl a nemely se nikdy vyrabet..Ulevilo by se vsem a hlavne dnes zminovane ekologii nadvyrobou uplne vseho..blbost vladne a stado kupuje
Pan Dusil pise kraviny..Volvo bylo dobre..a dobre je za tri.v dobach kdy pouzivalo petivalce audi,ci sestivalce vw.samozrejme dizl,protoze automobilka co neumi vyrobit dizl na milion km,bez vetsich oprav by se mela zavrit..Benzin umi vyrobit i renolt..Volvo bylo dobre diky temto motorum,jinak kara nic extra,a interier se rozlepoval vcetne sedacek.brr..Dnes je volvo promiskujitni cinska sracka,co bere dily z podvratneho neumetelskeho p.s.a.Tvari se nadpozemsky,ale to umi i hundaj..
Jak zeny. Ano mate ji hezkou, ale nejlepsi je samozrejme ta moje. Takze driv M119 a dneska OM656 ;-) Popisovany Volvo je samozrejme fajn a opravdu proti nemu nereknu kriveho slova. Ale to nova 1.6 nafta od Hondy, Sky Activ a par dalsich take.
koupili, je původem z Audi 100 resp. LT. Používal se ve Volvu 850, S/V70 I.gen, a v S80/V70 do roku 2001. Tyto motory jsou u Volva označovány jako TDI (850) resp. 2.5D. Pozdější motory D5 (2.4D atp.) jsou vývojem od Volva, vznikly přepracováním benzinového pětiválce.
R5 2.5 TDI se poprvé objevil v Audi 100/C3, následně v Audi 100/C4 a A6/C4.
Volvo dávalo R5 TDI do modelu 850, později S70/V70.
Že sis myslel, že tam Volvo dávalo V6 2.5 TDI mě vlastně ani nepřekvapuje, prostě ses zrovna neměl možnost poradit s Vaculíkem... 8-s >:-[]
Velky pozor, obchodni oznaceni je stejne, ale jedna se o naprosto odlisne motory.
2.5TDI napriklad v Audi A6 generace C4 byl opravdu drzak a jezdil velmi slusne :yes:
2.5TDI napriklad v jednickovem Superbu, pokus omyl, spis teda omyl 8-s
Zas oproti 1.9TDI 96kW PD je to tichoslapek. A to VSICHNI redaktori tehda lhali a psali jen, ze je mirne hlucnejsi, ale po zahrati dobry. Jooo, cela ulice probuzena. Volvacky petivalec zadny dravec neni, subjektivne to jede trosku min jak 270CDI, ale je opravdu bezkonfliktni s moznosti aspon trosku slusneho najezdu. Za me slusny motor, nestydel bych se na nej podepsat :yes:
Pane redaktore Dusile, nevím odkud jste čerpal, ale specifikace oleje ve vaší radě ohledně výměny oleje - Olej SAE 0W-30, ACEA A5/B5 je pro benzínové motorya/dieslové motory, a divil bych se , že Volvo obzvlášť pro motory vybavené DPF nepředepisuje specifikaci bezpopelných olejů C2/C3/C4?
To je myslím v čase charakteristika všech naftových pětiválců. Co si vybavim asi nejběžnější, tak traktorový volnoběh má 2.4D, 2.4JTD i 2.5TDI, příčemž první TDI byly tedy monstrózně hlučné. Postupně pak všechny R5 celkem ztichly a vlastně i všechny lze považovat za zajímavé a spolehlivé motory.
"Následující verze nabízená do roku 2010 byla koncipována pod diktátem Euro 4"
>:D To je jak vystřižené od toho zmr.da Okamury
Jinak to tvrzení o nejlepším dieselu všech dob v nadpisu... já D5 136kW měl. Zvuk měl nádherný, ale to je charakteristikou chodu pětiválce. Ale jinak jel o něco hůře než soudobé čtyř a šestiválce podobných objemů od D3 (zoufale líný Geartronic tomu příliš nepomáhal) a za cenu vyšší spotřeby. Spolehlivost až na odpálené turbo při 96t v pohodě.
Spíš než nejlepší diesel všech dob bych psal o šťastné kombinaci V70/XC70 D5 Geartronic, kde k sobě všechno prostě pasovalo. Houpavý podvozek, lodní zvuk motoru, líný automat, pomalý převod řízení, obrovská sedadla, tlačítková palubka Ikea, už nikdy jsem neměl vůz natolik vhodný pro dlouhé cesty.
Spolahlivost posudit neviem, ale urcite by som sa nerozplyval nad tichostou motoru. V nizsich rychlostiach dost intenzivne prenika do interieru a nastartovanie za studena tiez nie je hitparada tichosti. Proste robustny, traktorovy motor (xc60 d5)