Ty jseš fakt tragéd. Za 40 let 250 biliónů. A za posledních 30 let jen 2 bilióny. Kam na ta čísla chodíš? Jseš v nějaké sektě? Byl jsi už někdy venku a díval se kolem sebe? A tu úroveň vzdělání by jsi pochopil, kdyby jsi zvedl * ze židle a šel něco dělat.
A teď kritika = za to že si různý věci překrucuješ. Nebo neznáš = ale trváš na svym vidění = trochu jako to děcko na ZŠ. A že za děcka vidíš vzdělaný lidi = který docházej k jinejm názorum než ty
Pokud začneš používat tu hlavu = víš že moc jinak to prostě nešlo. Sme holt v době postsocialistický = krásnej příklad je Škodovka. VW do ní okamžitě vrazil 100 miliard = na to neměl ani celej stát = už to chápeš? Stát neměl na to postavit na nohy ani jednu firmu!
My ale v roce 89 nebyli bez dluhů! To je přece ten problém! My měli skrytej dluh = nějakejch 250 bilionů = kterej dodnes doháníme! To sou ty chybějící silnice a všechno
A že dnešní dloužek je necelý 2 biliony = je celkem pohoda. Kdyby politici míň kradli = jen majetek předsedy vlády se motá kolem 80 miliard = nebo Klausova privatizace a další porevoluční perly byly asi 400 = mohlo by to bejt eště lepší. Je to setina dluhu ze socialismu = a výkonnost ekonomiky i vybavení domácností včetně počtu aut = je na zcela jiný úrovni. Jestli si pamětník náměstí v ´89 = tak to víš
Menší přidaná hodnota a odliv zisků = je prostě důsledek socialismu. Ne že by to nešlo po listopadu trochu líp = ale těch 99% = to je socialismus
Nemůžeš dělat věci s vysokou přidanou hodnotou = když na to nemáš lidi = a jak víš komunisti vzdělání totálně zazdili [odkaz]
Takže = pracuješ s pár špatnejma pár správnejma faktama = ale úplně blbě si je skládáš dohromady. To co sem napsal na začátku = a ty se snažíš popírat = je prostě blbost. Z úrovně základní školy na to koukáš ty = a jako bonus vysokoškolský znalosti a závěry = popíráš
Konec komoušů byl důležitej i kvůli ekonomice = a oni sami to pustili = jen kvůli ekonomice. Asi si neuvědomuješ = ale komouši zkrachovali. Ne politicky, nebo nejen politicky = ale hlavně ekonomicky!
Začni tím, že začneš používat hlavu a nebudeš lhát. Realita je taková, že si svou životní ůroveń a HDP zvyšujeme díky dluhům a díky pomoci vyspělejších států. Za socialismu to bylo naopak. A pokud se podíváš na strukturu naší ekonomiky, tak je to celkem logické. Malá přidaná hodnota a odliv zisků do zahraničí tě nikam jinam nepustí. V roce 1989 jsme bez dluhů byli i dle toho tvého HDP na 28. místě na světě. To je skoro stejně jako před válkou za První republiky. Pak nastal propad. Vždycky jsem byl proti socialismu u nás a v listopadu jsem byl na náměstí první. Konec komoušů jsem vždy chtěl, ale z jinejch důvodů než kvůli ekonomice. Život není jen o penězích.
Ty mě svym blábolenim popíránim odbornejch závěrů a uráženim nebavíš od začátku = a co mám dělat :-O
Ta kombinace popírání a zároveň osočování že já to vidim na úrovni ZŠ je sice zábavná = ale vocaď pocaď :-)
K těm dluhum = to neumíš okecat? Nebo přiznat = že si napsal totální blbost? ;-)
Zatim jen na data a fakta a odbornou veřejnost křičíš: Ne Ne Ne tomu odmítám věřit >:D
Ale když zpochybňuješ čísla = tak na základě čeho tvrdíš opak? Svýho pocitu? Nebo přání :-)
Nejsi ani na úrovni komunistů v 80. letech = který věděli že sou v * = na to umíš odpovědět? >:-[]
Nejsi ani na úrovni komunistů v 60. letech = který když začali srovnávat s děnim za ostnatym drátem = pochopili že takhle to nejde
Já sem holt spíš na ty čísla a data = jak si tvoje odmítání reality poradilo s porovnánim = počtu aut nebo výbav domácností atp? ;-)
Nebo s těma nepostavenejma dálnicema a okruhama měst? Na to je taky nějaká ideologie? Co to zaostání ca 250 bilionů?
I když popíráš několik různejch oborů a vymejšlíš na úrovni základní školy = asi víš, že stát lidi atd. = je na tom dneska nejlíp v historii
Že by moh bejt líp = kdyby nebyl socialismus = o tom žádná. Ale 17. listopadu 1989 sme byli asi na 10% Rakouska = před komančema nastejno. A dneska sme už asi na 1 třetině
Nedovedeš se smířit s tim jak moc to komanči podělali? Oni sami to moc dobře věděli = proto přece stříleli po lidech který pod nima nechtěli sloužit. Aspoň to snad víš ne?
Nejhorší je = že takhle to ekonomicky nejde = si uvědomila už rozumnější část komunistů v 60. letech
Neuvěřitelný = fakt neskutečný co si lidi vymyslej = jen dotaz: Tomu co píšeš fakt věříš = nebo to je boj za Stranu? Fakt si nejsem jistej :-)
Už mě přestáváš bavit. Podle tebe se bankovnictví, pojišťovny, zdravotnictví, sociální oblast,.... v socialismu promítne do HDP stejně jako v kapitalismu. Jseš normání? Začni používat hlavu, když už jsi neměl štěstí na učitele.
Že nelze srovnávat ekonomiku státu = za různejch období = to vymyslí fakt jen.. >:-[]
Boha = proč by to nešlo? Cos to vymyslel? >:D
Ale to jak zcela jinak se za socíku promítala ekonomika do HDP = to si fakt rád přečtu :yes::-)
K těm dluhům = a tim si chtěl říct co? Kde sakra bereš odvahu = nerespektovat odborný názory = a vymejšlet si tyhle blbosti = že sme zaostalejm pomáhali a teď už ne? I tehdy sme z pohledu vyspělejch zemí = byli zralý na pomoc ;-)
No tak otevřenim hranic = pro ty kdo to fakt netušili = prasklo že sme finančně v pr.eli
Všichni komunisti ve vedení to věděli už desetiletí dopředu = proto přece do čela strčili myslitele [odkaz]
Ale ty řeči o vzdělanostní politice atd. = to bohužel jo. Drtivě tu vítězí kecy žvásty populismus = mohli bysme bejt asi o dost dál. Tak uvidíme co kdo po multimiliardářskym slovákovi bez názoru
Odpověděl jsem ti hned. Nemůžu za to, že nerozumíš psanému textu. Zkusím to ještě jednou.
".... Kde v sobě vůbec bereš tu odvahu chtít hodnotit, jak se žilo lidem dřív v porovnání s námi....."
A srovnávat HDP ve dvou různých režimech snad může děcko na prvním stupni ZŠ nebo demagog tvého kalibru. Ten růst byl ze zcela nesrovnatelných čísel. Reálná ekonomika se do HDP za socialismu promítala zcela jinak než dnes.
K těm dluhům snad jen to, že dříve jsme chudším a zaostalým zemím pomáhali, dnes jsme příjemci pomoci. Dříve jsme prodávali finální produkty, investiční celky. Dnes jsme většinou jen subdodavatelé s malou přidanou hodnotou. Úroveň vzdělanosti a kvalifikace pracovníků také upadá. To se samozřejmě také časem projeví a bude možná problém udržet i ty subdodavatelské firmy. Řeči o vzdělanostní ekonomice a výrobě s větší přidanou hodnotou jsou jen fantasmagorie dnešních politiků a ekonomických mluvících hlav, které zcela ignorují fakt, že se tady 30 na školství a vzdělávání totálně kašlalo. A tuhle díru bude hodně těžké zacelit. Určitě ne kecama a čekáním na další dotace.
Tak to neni už ani úzkostlivě = prostě neumíš odpovědět :-)
To za a) nejsou moje čísla b) dluhy? To si děláš * žejo = nebo si až tak neznalej? >:D
Tohle je současnost [odkaz] autorem je [odkaz]
Dluh komunistů se poměrně těžko vypočítává = protože jak plně zhodnotit že okruhy měst a dálnice = když se bavíme na autech = maj 50-60 let zpoždění? Můžeš dát cenu = ale jak započítat to že miliony aut nejezděj ty roky po dálnici nebo skrz město místo po okruhu žejo. Jak započítat že nebyly léky atd. a každej člověk z rozhodnutí Strany = umřel o roky dřív
Nicméně odhady celkovýho zaostání = sou okolo 250 bilionů korun. Proto máš přes obrovskej růst a zlepšení všeho v posledních 3 desítkách let = furt menší plat a majetek = než třeba Rakušák. S kterym sme měli staletí společnej stát = a rakousko-uhersko poměrně dost dbalo na to aby na jeho území bylo všude stejně = když se něco postavilo ve Vídni tak i v Pešti a Praze atd.
Takže hrdino = že se máme nejlíp v historii = ti potvrdí každej trochu znalej = ale cos vymyslel ty = řekneš to už konečně? ;-)
To je právě tvůj problém. Na zhodnocení spokojenosti lidí používáš jen čísla. Víc lidí chodí déle do školy, tak je dle těch tvých příruček větší vzdělanost. Lidé se dožívají vyššího věku, tak jsou spokojenější. Je to pořád dokola. Při tomto pohledu budou lidé pořád víc spokojení. Bez ohledu na to v jakem režimu zrovna žijí. Chtít po nějakém účetním, aby se zamyslel třeba nad tím, jak funguje rodina, jak se dovedeme postarat a starší lidi a pod., by bylo asi trochu moc. A i v těch tvých číslech jsou ta, kterými se moc nechlubíš. A jedním z nich jsou dluhy. A zrovna dluhy vedou ke ztrátě svobody a spokojenosti víc než cokoliv jiného. Další zajímavé číslo je třeba porodnost.
Přítel a 4K televize je skoro stejně tak dobrej jako příručka a školení >:-[]
Muj přítel [odkaz] a já máme totiž 8K bednu >:D
Když se měli dobře = tak proč tvrdý "y"? >:-[]
Ze všech možnejch hledisek se my stát my češi = máme nejlíp v historii. Jedno jestli bereš to HDP který nevim proč popíráš = vysvětlíš? = je to docela dobrej ukazatel [odkaz] nebo zdravotnictví a věk dožítí atd. Že [odkaz] to je jiná věc
A hodnotit = to v mym oboru i dalších = je celkem normální ;-)
Tohle na tebe bude asi moc [odkaz] ale platí to = i pro nás malý Česko :-)
Ale furt se úzkostlivě vyhýbáš tomu hlavnímu = podle všech úhlů hodnocení = se dneska máme drtivě nejlíp = kdy podle tebe?
Už jsem ti psal, že to jsou žvásty. Kde v sobě vůbec bereš tu odvahu chtít hodnotit, jak se žilo lidem dřív v porovnání s námi. To chceš hodnotit dle toho, že si večer se svým přítelem pustíš 4K televizi a dřív si ti chudáci museli v noci se svými šesti dětmi jen povídat? A pokud mohu hodnotit život svých předků, tak moji rodiče i prarodiče se měly dobře a svým dětem a tedy i mně dokázaly umožnit prožít krásné dětství. Dokonce si myslím, že moje dětství bylo lepší než dětství mých dětí. A pokud to chceš hodnotit dle HDP, tak je to nesmysl.
A kde jsi na to přišel, že se máme my jako stát nebo i jednotlivci nejlépe v historii? V jaké příručce jsi to četl? Nebo jsi to slyšel na nějakém školení?
Kam na ty žvásty chodíš? A pokud jde o tebou kritizovaný populismus, tak ta tvoje papouškovaná hláška, že se máme nejlépe v historii, je ten nejčistší populismus.
hele ze ty ses alterego WinaDiesela? pamatuju si jak mlez ze v USA je diesel na vzestupu a jak se mu tam zvedaj prodeje........tesne pred tim nez tam prodeje klesli na dno
Indie mela diesel taky na vzestupu, ale tamni pochopili ze je to svinstvo, a tak ho zakazali mnohem radinalneji nez kdekoliv jinde ve svete, takze v neketerych tamnich mestech si starsi diesel pri prodeji jiz znovu neprihlasis, jo takovej tam je vzestup dieselu ;-) treba v Dilli jiz pred 2 lety dokonce soudne naridili vyradit z provozu vsechny diesely starsi 10 let ;-) a vis co to zhruba znamenalo ohledne prodeju novejch dieselu?
Indie ma dokonce jiz schvaleny plan na snizovani nakladu na dovoz ropy do koru 2030, kdy se maji ropne produkty omezit na polovinu dovozu roku 2016, to znamena ze lide s auty na ropna paliva muzou narazit v te dobe i na nedostatek paliva, a je tedy na nich pro jake auto se rozhodnou ;-)
>:D tolik slov, ani jedno k tématu. Hodně hustá kouřová clona. Ale tak jasan, přece nepřiznáš, žes plácal kraviny a Vaculík má pravdu.
A stejně těžký by bylo napsat, že Vaculík nemá pravdu.
Já napsal to, co Vaculík v tebou mimořádně oceňovaném technickém speciálu SM.
Ty ses do mě pustil, že dementně odsuzuju časté změny norem.
Jak z toho ven pěkně po křivácku, po hamunasakrovsku? Napíšeme tisíc slov o něčem úúplně jiném. :-)
De.mentní asi nejsi = jen si myslíš že vždycky všemu rozumíš líp = dokonce autum než třeba ten Vaculík = nebo i MT ;-)
Preferuju vzdělání = ale tvoje nejspíš ruskejma hoaxama nakukaný navážení se do Evropy = to naopak tvrdě odsuzuju. Nikdy nebylo líp = a velmi snadno může bejt hůř
Jestli je šéf sněmovky jako tuhle u nás traktorista a je fakt úplně blbej, nebo sice se vzdělánim ale eště větší blbka Jermanová = je pro to jak poslanci hlasujou = naprosto fuk. Uvědomuješ si to? :-)
Nevim jakej je Schulz člověk = jestli bystrej nebo blbej. Vim že sis chtěl šťouchnout = řekneš proč?
Po Thatcherový byl 2x premiérem Británie John Major = myslim že měl jen základku = a byl dobrej premiér. A tam už inteligence vzdělání důležitá je
A naopak máme premiéry Británie s excelentnim vzdělánim = který odcházeli se sklopenou hlavou
Odboráři nejsou kouřová clona = sou tupý jak ty když zpochybňuješ všechny vysoko nad tebou = Škodovka je pro česko dar z nebes a po stomiliardový investici aby fungovala tak jak dneska funguje = je to i celý roky jeden z nejlepších plátců daní a velmi slušně platí i zaměstnance = a ty platěj daně a celý je to skoro na 1 s hvězdičkou
A teď nestíhá = což je vlastně obrovský plus = a odboráři jako obvykle = to co skvěle funguje = svou blbostí chtěj narušit. Trochu jako ty EU ;-)
Že neumíš ocenit úroveň psaní typu Vaculík si dobře pamatuju = od vašeho excesu kde vysvětloval proč V8 v naftě ne do osobního auta. Jedna věc je žes to možná fakt nepochopil = druhá tvrzení že problematice určitě rozumíš líp :-)
Takže važ si doby kdy se máme nejlíp = protože když to ruskejm hoaxum vyjde = tak se brzy budeme mít hůř než si dovedeš představit
Zatimco kdo řídí jednání EP je pro hlasování fuk = pro nás má dopad ožralej prezident a ufňukanej malej slovák s miliardovym majetkem nakradenym v 90. letech = co už roky upravuje pravidla hry aby vyhovovaly jemu = ne státu
To jak populismem promrháváme dlouhý léta konjunktury je trestuhodný [odkaz]
Asi to bude tim že hodně lidí je jako ty = neroznaj co je důležitý = a všechny schopný a znalý = dokonce popíraj případně urážej ;-)
"De.mentní je bez znalosti proč se teď měnily pravidla = odsuzovat."
Vaculíkův článek :"....Kolegyně studuje ty stohy papíru, které z EU chodí a u nichž nikdo neřeší, zda jsou srozumitelné a obsahují nějaké shrnutí s jasným závěrem a úkoly pro vývoj.Naše pracovnice to tak musí převézt do srozumitelných tabulek s časovými osami, a když jí to konečně vyleze hotové z tiskárny, koukne do pošty a rovnou to zmuchlá, vyšel nový předpis." Odsuzuje to Vaculík? Podle mě jednoznačně.
Tak teď nevím, je podle tebe de,mentní? Nebo je to stále ten Vaculík, na nějž dáš? Nebo zase vytáhneš nějakou kouřovou clonu typu odboráři ve VW?
Jinak pokud je podle tebe ok, že jednu z nejvyšších funkcí EU zastával donedávna knihovník bez maturity, protože "o tom to není", pak seš prostě Hamuna.
Náš 1. místopředseda vlády, ministr vnitra a současně zahraničí = je středoškolák z Bolky
O tom to neni = blbost je cos napsal. Současnej předseda EP je právník
Ale o tom to neni = víš že je to o hlasování. Takže sis zkusil jen šťouchnout
V Praze totálně podělal všechno na co sáh radní pro dopravu Dolínek = středoškolák z Přerova. A nepodělal to že je středoškolák = ale protože to je křivej haj zl = co peníze sváděl do firem a projektů z kterejch něco měl
De.mentní je bez znalosti proč se teď měnily pravidla = odsuzovat. A neni totalita = koho zvolíš ten tam je. A současný změny sou kvůli * Dieselgate = a samozřejmě i všem dalšim podobnejm
A oblíbená blbost je svádět to na Brusel = je to na celý planetě
Ne, VW není Porsche a Bentley. VW je VW a nikdy to nebude jinak. Je to nejmasovější značka v Evropě a věř mi, že boj o TDI nevzdá do posledního dechu.
Porsche a Bentley jsou okrajové značky s jinou image, ale masy musí rozhýbat masová značka.
Re: Tak hybrid francouz znamená hlavně konec značek, protože
Myslíš, že by nám za to snížili daně? >:D:-) Hele na politiku jsi celkem dobrej, tak víš snad, jak by to dopadlo i při narovnání daně... jak jsem napsal
Re: V poloarabské Francii by měli mít raději auta jen na vzd
Jako, že by kamion s najezdem kolem 2 mil. Km měl nějakou velkou hodnotu se mi nezdá, u vyhrkaných dodávek stejně tak.
Zkus si spočítat náklady na 1 dieselový a 1 CNG kamion, budeš se hodně divit, o kolik je levnější. Nezapomeň započítat i to, že do CNG neliješ močovinu a nemáš tam filtr pevných částic.
Re: V poloarabské Francii by měli mít raději auta jen na vzd
Vidíš a není to výhodnější? Jistě, že to je spotřební daní, ale co je komu po tom? Jednou je to levnější a častější způsob dopravy, tak proč ho nevyužít?
Re: V poloarabské Francii by měli mít raději auta jen na vzd
Nojo to sem už někde slyšel = ale víš v čem je takovej malinkej rozdíl žejo? ;-)
Za vlády komanče = bylo přání volit někoho jinýho trestnej čin. Teď tam sedí ten koho si zvolil. A příště bude = zase ten koho zvolíme. Že zrovna ty si volil jinak = no to je demokracie
Porušuje základní komunistický pravidlo = když 9 lidí chce doprava a já doleva = všichni deme doleva >:D >:-[]
Je mi výrobců docela líto. De.menti v bruselu mění pravidla každou chvíli, něco se vyvine s investicí miliard, a oni si za rok usmyslí něco novýho. A přitom jsou to obyčejní joudové, jediná jejich kvalifikace je, že mají díru do ***.(čest výjimkám). Viz předseda evropského parlamentu - knihovník. 8-s
Re: Tak hybrid francouz znamená hlavně konec značek, protože
Jenže takhle od stolu by ta kalkulace nedopadla a jen by to byl důvod pro zdražení. Takže rohlík by nestál 2,01Kč (mimochodem, co to je za rohlik? To musí bejt dobrota :D), ale 3 - 4 Kč, protože multiplikační efekt v celém NH a ropu potřebuješ ve všech odvětví i v těch dodavatelských a odběratelských, pak začnou jako obvykle křičet potravináři a zemědělci, že je nafta dražší, tak se k tomu ještě zadotuje či zvýhodní něco, aby zdražení nemuselo být tak drastické (stejně se zdraží) a ještě se jim nasypou peníze z rozpočtu na kompenzace..... to se děje každý rok se suchem, vlhkem, neúrodou i nadúrodou...
A to ti jen říkám dopady na to základní - jídlo...
S podmínkami to je pravda, třeba pro katalyzátory a filtry pevných částic to je plus. Žel ta spolehlivost se s nástupem maloobjemových často jenom tříválců s přeplňováním a přímým vstřikem v posledních letech povážlivě kloní na stranu vznětových motorů, které nejsou tepelně až tak namáhané a jsou přeci jen na srovnatelný požadovaný výkon větší-robustnější a lépe se chladí.
Re: V poloarabské Francii by měli mít raději auta jen na vzd
nejedná se o poruchy aut, ale bránit inžovi z lodi zapálit auto je rasismus. Současná politika EU mi připomíná dobu minulou, kterou nenávidím. Překrucování a zákaz pravdy.
s dyzlem je problem jak s budoucim provoze diky omezenim, tak s udrzovanim diky slozitejsi technice a ne ze ne
to ze benzinak ma uz vetsinu komponentu podobnejch jako naftak neznamena, ze pracuji v podobnejch podminkach
bude to o tom, kdo a kolik lidi si to koupi
na zapade je velkej upadek dyzlu, tam nikdo u malyho nebude riskovat, ze ho brzo nikam nepusti a takou usporu naftak v malym aute proti benzinaku nema, aby se to v realu zaplatitlo
a pro tech par pripadne prodanejch dyzlu u nas to asi zas automobilce nevyplati, res. by museli nasadit takovou cenu, ze to nekoupi nikdo
Re: V poloarabské Francii by měli mít raději auta jen na vzd
Myslím, že se mýlíš. PPL, DPD, DHL, Pošta, Elit, Auto Kelly a plno jiných firem alespoň z části přešli na CNG a zatím to moc nevypadá na to, že by furt stáli v servisu nebo u pumpy. O MHD a kamionech ani nemluvě. V okolí máme spediční firmu o zhruba 120kusovém vozovém parku, původně jen diesel, teď, po obměnách 45ks CNG, zbytek ještě staré diesely (každý rok jich berou 10, jen první jich bylo 5 na zkoušku).
Všetko je o nastavení, prečo je diesel o toľko drahší ako benzín? Veď ma už skoro všetko to isté, u volva snáď aj blok motora. Keby stali tie motory rovnako, tiež by ľudia prahli po benzíne?
Honda civic je o pár eur lacnejšia s dielom, ako s benzínom.
V poloarabské Francii by měli mít raději auta jen na vzduch,
protože až macronek udělá Paříž nogo zónou, tak budou auta bezpečněji hořet. K těm hybridům, dovedete si představit firemní Peugeot Boxer v benzínovém hybridu. Většina by jich stála buď v servise nebo u pumpy.
Re: Tak hybrid francouz znamená hlavně konec značek, protože
Jako fakt? Přes vysvětlení = až takhle omezeně? >:D
I když ti to hlava nebere = je fuk jestli něco dotuješ, nebo to daňově zvýhodníš = konečnej efekt je = a teď se soustřeď: Stejnej :-)
A protože naftu chybně zvýhodňujeme = proto si tolik lidí koupilo naftový auta = i když nedávaly logiku = ale ta vlastně dotace = jejich provoz zvýhodnila natolik = že si naftu lidi v Evropě eště nedávno kupovali i do malejch aut
Přitom při rovnejch podmínkách = má nafta smysl leda do těžkejch SUV případně na lítání obrovskejch náloží kilometrů
Dotace = je dar úhrada = v zájmu snížení ceny [odkaz] = to snížení ceny = to je podstata!
Neskutečný jaký blbosti lidi řešej = a jak serou na = podstatu :-)
To není trend, to je připravovaná motorová paleta. :-! O.K. už bude jenom jeden, ale bude, jenom se jim nevyplatilo s ohledem na blížící se konec stávajícího modelu řešit tentokráte drahou adaptaci na novou emisní normu.
Re: Tak hybrid francouz znamená hlavně konec značek, protože
Už prestaň blbnúť, nafta proste nie je dotovaná, to slovo má presný význam a nie je ním nižšie zdanenie. Dotovaná by bola keby štát na jej výrobu alebo predaj finančne prispieval.
Že jo = protože = tak i tak = pojmy nejsou = dojmy = >:-[]
jo v malym aute mozna, ale diky dyzlu bude stal minimalne o 100tis vic, takze ho koupi jenm blazen, protoze se nikdy nezaplati…
podivej se na skodovku, nejmensi auto, do ktereho jeste daj dyl v blizke budoucnosti je Octavia, ani fabia, ani rapid ne
Re: Tak hybrid francouz znamená hlavně konec značek, protože
nafty se u nas proda 5mld litru, ctvrtinu projedou dejme tomu firmy co rozvazej ty rohliky a sukynky a odvazej odpadky, tedy kdyz se SD zvedne o 3Kc, zdrazi se to o 1.2ml*3=3.6mld, at to je kulaty, o 5 mld.
kazdej clovek v prumeru utrati 10tis za zradlo, obleceni, lednicky, televize atd, ted za rok 10tis*12*10mega = 1.2bln
tech 5mld ve vyssich nakladech teda delaj 0.4%, teda rohlik za 2kc by stal 2.01kc, pracka za 20tis by zdrazila diky drazsi nafteno 20080kc atd.
to by za ten cistsi vzduch snad stalo.
a nejlepe by bylo, aby to bylo danove neutralni, tedy SD na naftu zvednut o korunu, a o benzin o 2kc, takze by ti co jezdi cistym benzinovym autem nebyli byti vyssim zdanenim
Ty to asi nechápeš. Renault nebo Peugeot se dieslu vzdávají z donucení. A stejně tak k tomu budou donuceni i ostatní. To není o tom, že se najednou rozhodli, že budou dělat elektroauta nebo hybridy.
Re: Tak hybrid francouz znamená hlavně konec značek, protože
o "zeleny nafte" pro jezedaky se taky pise jako o dotovany nafte, pritom i jezedaci maj tu naftu porad zdanenou, jen plati o nejaky 4kc min na spotrebni dani, ale tech 6-7kc z litru porad plati
Dvojtaktný diesel tejto veľkosti bude mať problém s tesnosťou valcových jednotiek = spotřeba oleja to je problém pre emisie. Ale idea to nie je zlá, ale skuor by to mohlo byť štvortaktný maloobjemový trojvalcový diesel (alebo malá 1,4D v takej Corolle) a tomu by pomáhala hybridná jednotka...
Re: Tak hybrid francouz znamená hlavně konec značek, protože
Podle této na hlavu padlé logiky stát dotuje prakticky 99% procent komodit, služeb, prostě všeho, protože téměř všechno má nižší daně než benzín nebo i než nafta. To je asi tak stejná logika jako tvrdit, že odsouzený co dostal 40 let nepodmíněně je vlastně osvobozený, protože jeho komplic dostal 45 let.
No áno. To sú len reakcie na vyjadrenia Európskeho parlamentu a Európskej komisie ohľadom sprísnenia emisných limitov. Čakali menej prísne emisné limity ako boli navrhované - a prišli ešte prísnejšie. Už dlhšie automobilky vravia že štandardné spaľováky a asi hlavne dízle sú na fyzikálnych limitoch. Skonštruovať do budúcna vyhovujúci dízlový motor zrejme už výhľadovo nedokážu, respektíve nie za "normálnu" cenu. Pochopili, že hybridy a elektroautá majú v tomto smere väčšie "rezervy", tam ešte je kam uhnúť - a vrhnú sa na ich zdokonaľovanie. Nedá sa čurať proti vetru.
A to že nieje pripravená infraštruktúra? No a oni čo s tým majú akože robiť? Keď začne padať elektrická sieť, euroúradník upraví možno späť emisnú normu a oni len vytiahnu "staré" technológie z archívu. Možno. Proste si povedali - stačilo. V kontexte s tým že aj miernejšie normy zvládali obvykle len s klamaním pri testoch a samozrejme nikto nechce platiť nejaké ohromné pokuty za prípadné odhalenia podvodov.
Pořád to nejsou značky, které by udávaly masový trend. Dokud se toho nechytne VW, budou se všichni tvářit, že vlastně konec dieselu vůbec nehrozí. A VW se bude bránit do poslední chvíle, v elektrosvětě zatím není ani druhořadý.
Re: Tak hybrid francouz znamená hlavně konec značek, protože
Takže slovíčkaření :-)
Dotace je dar nebo úhrada = ve veřejném zájmu. Takže dotace multimiliardářovi předsedovi vlády = sou veřejnej zájem >:D
Naftu = i když to chceš vidět po svym = prostě dotujeme. Zvýhodňujeme = jestli přímou dotací = nebo daňovym zvýhodněnim = je v celkovym smyslu = total buřt žejo ;-)
Tak zrovna ten diesel si u menších lehčích aut na homologační spotřebu 3,5L/100km umí šáhnout už dnes. Dnešní hybrid tahající zbytečně do měřící cyklu právem prázdné baterie a benzín s menší energetickou hustotou a účinností, bude mít s 3,9L větší problém. Podle mne to není takovým tempem realistické bez dopadu na funkčnost ekonomiky a osobní svobody. A to ani s moderním hybridem v autě velikostí Yarise.
Dalo by se k tomu dojít i jinak. Třeba by bylo lepší udělat atraktivnější a kvalitnější veřejnou dopravu. Ale pro úředníka je lepší pořád nutit automobilky do ohromných investic, které na pár let pomohou splnit nějaké nesmyslné normy, které stejně za pár let zase někdo změní. Za komunistů mohla mít každá rodina své auto. Víc jich ani nebylo potřeba. Skoro nikdo do práce a do školy nemusel autem dojíždět.
Re: Tak hybrid francouz znamená hlavně konec značek, protože
Menej zdanena (stale nie dost malo) je nafta kvoli tomu, ze vsetko co žereš, nosíš oblecenie na sebe, ti do obchodu vozia naftove nakladne vozidla a potom tie tvoje eko odpady z domacnosti odvažaju takisto dieslove vozidla....
Uz si viem predstavit ake mudrosti tu budes trepat, ked ti zdania elektriku spotrebnou danou, ked uz pre nic ine tak na likvidaciu akmulatorov, podobne ako platime za likvidaciu odpadu z atom elektrarni.
Re: Tak hybrid francouz znamená hlavně konec značek, protože
Dotované je to na co stát přispívá, tam kde vybírá daně (benzín, nafta) a to docela drakonické, je nesmysl mluvit o dotacích. Ve státním rozpočtu není žádná kolonka dotace na naftu, naopak jsou tam šťavnaté kolonky na příjmy z daní jak z nafty, tak z benzínu.
Tak budu jezdit s hybridem za 7l/100 km a všichni budou spokojeni, jak na papíře zachraňují planetu. Mezitím skončí spalováky a přijde řada na hybridy. Někdo přijde se senzačním zjištěním, že hybridy mají reálnou spotřebu větší než 2l a nějakou další normou je zakáže. Cíl je jasný. Znemožnit velké části lidí vlastnit auto. To bude jen pro vyvolené.
aj peugeot uz tusim s dizlami do buducna moc nepocita ... a tesim sa na jeho nove hybridy .. a snad aj nova 208 ( o rok ci dva ) by uz mohla byt aj v hybride ( a ak pojde v dizajne stylom vacsej 508 ) ... tak do buducna to este moze byt zaujimave aj z mojho pohladu ... kedze peugeoty sa mi kedysi skutocne pacili..... mam taky citak zeby sa ta "zlata era" z 90 rokov mohla prave teraz opat vratit ... a lev opat bude kralom a bude konkurenciu pekne hryzt :yes:
uz za 3 roky bude platit limit na flotilovy emise 95g co2/km, coz u dyzlu znamena spotreba cca 3.5l/100km, coz ani tyhle motory ve WLTP nedaj ani nahodou, a za dalsich 5 let dalsi omezeni na 76g CO2/km, tedy lehce pod 3l/100km a to pujde dosahnout jen s hybridem,
a jestlize pokuty za prekroceni flotilovych emisi si muzou dovolit platit automobilky vyrabejici luxusni auta, francouzskej mainstream ani nahodou
Tak hybrid francouz znamená hlavně konec značek, protože to
Země kde tě zavřou za to, že se ti někdo vkradl do auta je předurčena k sebezničení. Nové HDI je tak čisté i v reálu, že snahy o zničení dieslu jsou pouze politickoekonomické (rozkrádání peněz pomocí dotací).
Mají novou generaci hned u několika vznětových motorů, mohou být životní cyklus v klidu. A dovolit si taková prohlášení. A pak se za pár let uvidí.
Protože až se rozmůžou trochu elektromobily a plug-in hybridy a zjistí se, že to není kde a z čeho nabíjet, to teprve bude prča. A snad to lidi politikům vrátí.
bude ale trvat nejmin 20 let, nez dyzly zmizej i z nasich silnic
tahle populisticka vlada StBaka babise na dyzly nesahne ani nahodou, takze tady na ukor zdravi bude vic a vic dovezenejech starejch dyzlovejch plecek ze zapadu
a ani s tim skoncovanim zvyhodnovani nafty na ukor benzinu to zatim nevypada
pritom od 2018 se benzin a nafta mely danit podle CO2, tedy benzin by mel mit o 15% mensi spotrebni dan nez nafta, tedy jestlize nafta ma 10.95, benzin by mel mit 9.30 misto 12.84, nebo kdyby benzinu zustalo 12.84, nafta by mela mit 15.11 misto 10.95.
kazdopadne by to vedlo k tomu, ze benzin by byl na stojanu tak o 3-4kc levnejsi nez nafta a lidi by snad zacali premejslet, jestli ma cenu jezdit smradlavym naftakem, kterym je v zahranici brzo nikam nepusti ....
renault byl vzdycky jedomet, protoze pouzival jen LNT, narozdil od peugeotu, ktery mel SCR.
zrejme tem novejm dyzlum s SCR moc neverej
peugeot ma s SCR mnohem vetsi zkusenosti a taky od dyzlu davaj ruce pryc
asi ne bezduvodne