Neviem teda, z čoho sa robí interier europskych modelov ale minulý výkend som bol vo VW vyskúšať pár modelov a nič extra som tam nevidel. Pravdupovediac, taký Tiguan allspace je príkladom šetrenia za každú cenu. Nikde okrem vrchu prístrojovky nenájdete mekčené plasty a aj ten stredový tunel tlačí vodiča do nohy dosť nepríjemne. Vrcholom sú plasty na zadných dverách, ktoré sú kompletne tvrdé- toto som ešte nikde nevidel aby automobilka montovala rozdielnu kvalitu materiálov dopredu a dozadu. A to som testoval vrcholnú verziu. Motor 2 liter turbo benzín so svojimi 187 koňmi je vyslovene slabý na takéto auto, takže keď som po teste presadol späť do maželkinho Cherokee (3.2V6), myslel som že sedím v rakete. Inak môj Grand Cherokee s 3.6 benzínom, vážiaci skoro 2.5 tony robí stovku o dve sekundy skôr ako ten Tiguan, priestorovo je na tom tiež niekde inde, terénne vlastnosti z inej galaxie a cenový rozdiel je menej ako môj mesačný plat.
Grand Cherokee je auto z roku 2009 reálně, kdy bylo připraveno do výroby Cerberusem, ale krize a nástup fiatu reálné spuštění výroby odsunuly. Takže to auto ze na jaře přístího roku v podstatě 10 let staré.... ;-)
ako píše wp , v kolónach či meste to kľudne prepnem do eko pretože ten motor nie je až tak ostrý ako v otvorenom režime. A občas aj zaševelím na 3 válce (bavím sa o mojom motore + manuál). >:-[]
Ale tak vsak jo ... rikam, ze se vzdycky najde nejakej blazen, kterej tohle dela :-) Jen mi pak prijde divny kupovat Hemi nebo SRT, o kterych jsme se s Martinem bavili. Ja to napriklad nedelam ani u dieselu :-)
A proč jo? Jako že bych mel neustale zapinat a vypinat eko mod? To je stejna blbost, jako neustale zapinat a vypinat start/stop :-) Ja to v kolonach rozhodne delat nebudu, ale urcite se najde nejakej silenec, kterej jo :-)
Kdepak, musí se tam vejít pohodlně pes a pravděpodobně v budoucnu i dva. Nejsilnější motory nechám být, gazíka mám fakt na cestování a mimo komunikace. R6 je zcela OK, přemíšlel jsem nad hybridem, ale tam není ta hluboká propast na spoustu věcí pod podlahou. ;-)
hele netrpíš nespavostí? :-) co jít o třídu níž(rozměrově), do Macana jsme naložili dokonce agregát, v Turbo verzi je to už solidní svezení anebo ještě Levante.. jinak v motoru bych měl jasno (benzin), ale zase záleží jakej máš postoj k nákladům na provoz, vím, že se dá sranda užít i se silným dieslem, no ale jedinej ospravedlnitelnej důvod proč nechtít do auta benzin v6 je diesel v8 :-)
Uconnect 7 a hlavně 8.4 má co je potřeba vše, ano co mu schází je virtuální kokpit jak má Audi/Porsche, ale pokud je lepší výbava a 7" TFT mezi budíky zobrazuje se tam mraky všech potřebných věcí
Uconnect má Apple car play, Android auto a se svým atypickým BlackBerry Passport se spojím v komplet FCA koncernu se vším kupříkladu
Co Ti v konektivitě schází?
Když jsem například zkoušel C-HR s jejich Toyota Touch 2, tak jsem nechápal, že toto dělají Japonci, totálně retro konektivita
... hele asi máš pravdu, ale prodejně Jeep funguje, včetně toho Compasu a Renegadu které mají ty interiéry taky takové americké.... takže ačkoliv objektivně asi horší jsou, zákazníkům to evidentně nevadí, naopak to někteří možná považují prostě za vyhraněný styl.....
Jedno mame v rodine tak v prvom rade by som urcite nedal do plusov vnutorny priestor lebo ten je tak nanajvys priemerny skor podpriemerny na svoju triedu, mam vyse 2m a vo svojom o triedu mensom SUV za seba sadnem nevravim, ze uplne v pohode ale zmestim sa u jeepu ani nahodou, v predu ale super aj sirka tam nemam vytky. Kufor ma velmi daleko od 780l to teda ani nahodou skor tak 450-500l max co je tiez na take velke auto dost malo aj ked Touareg uz predchadzajucej generacie tiez na tom nie je ovela lepsie aj co sa tyka priestoru na zadnych sedadlach. Motor absolutne v poriadku dostatocna dynamika, automat zf radi optimalne, ok spotreba by mohla byt nizsia hlavne ak novy turek a aktualna q7 3.0 tdi vedia jazdit do 8 l a nezriedka aj menej, ale s tym sa musi ratat pri tom rozdiele cenovom ale ako vravim majitela to asi nezruinuje ale da sa to aj lepsie. Jazdne vlastnosti dobre spicka to neni ale zase to iste ako pri motore ak chces lepsie tak si priplat. Hlavne plus je jazda v terene v tejto triede jediny porovnatelny asi len starsi turek terrain tech alebo nejaky range rover ale to sme zase niekde inde cenovo. Je to proste take klasicke poctive americko-talianske SUV pre toho kto nechce ale nema na nemecku premiu. A v benzinoch je to hodne zaujimave hlavne verzia trackhawk je slusne psycho aj na americke pomery. Este by som mozno pripomenul, ze xenony v tejto triede a cenovej kategorii su dost velky technologicky pravek a fail ajked jednym dychom dodavam, ze radsej spickove xenony ako priemerne alebo podpriemerne ledky. :yes:
pre sucasne GCH mi pride ze je konkurent dnes uz skor ford edge a sorento ( v amerike je s V6 ) ako nejaky touareg alebo XC90 ktore zda sa su uz proste dalej ( o D3 premii uz ani nevravim .. tam to bude uz uplne o level inde ) .... ale verim ze nova generacia GCH dostane GCH opat tam kam patri a nasledujuce nove GCH bude porovnatelne kludne aj s RR sport aj s D3 ... jeep na to ma :yes:
sa mi vzdy pacil... ale nedavno som tu spominal ze po modernizacii defakto celej palety jeepu ( renegade wrangler compass aj cherokee ) by to chcelo uz aj nejake "vyraznejsie" zmeny prave aj na velkom GCH.. teda co mozno najlepsie spravit od piky uplne novu generaciu ktora by bola dostojnym superom aspon pre RR sport. ked uz nie pre velky RR ....
velkostne je podla mna GCH idealny a dokonaly aj taky aky je teraz .. skor len by to uz chcelo za mna hlavne modernejsi interier.... prepracovanejsi celkovy look aj podvozok no a klasika konektivita .. asistenty a podobne .... teda novy model sa za mna nemusi nutne zvacsit ( 4,8m je az az ) .. hlavne len nech bude proste celkovo lepsi a kvalitnejsi ... :yes:
ano a ten eko mód se vyplatí >:D Pokud budeš jezdit na "klobouka" tak nemá smysl pořizovat SRT, který je navíc tvrdý, tam stačí V6 :-) Benzíny se stejně u nás moc nevyplatí... zmizí na Ukrajinu nebo do Ruska :-)
Jinak proč ne, auto to není úplně špatný, jen je na něm vidět uvnitř ta "zastaralost" a "amarické" pojetí luxusu a zpracování ... s evropanem se to nedá srovnat.
Kdyby si měl 20tky, neměl by si létající koberec >:D Nebo né takový >:D
Jo, technicky máš asi pravdu, my měli třeba na VW Jettě barvu modrý antracit a byla to tmavě modrá >:-[] [odkaz]
Já vím, že dám 17tky na zimu, ale barvu jsem ještě nevybral, ta šedá je skvělá, ale jak víš, mam stejně barevné i auto >:D Stříbrná je prostě klasika no.. uvidím, už by to chtělo začít řešit >:-[]
Na Octavii jsem měl šedé Gemini a ty byly super [odkaz]
Škodovka má Gemini jak lesklé černé, tak šedé... a vlastně by bylo správnější, kdyby se antracit říkalo těm lesklým černým. No nic...
Na Insi jsou dvoubarevné, antracit + stříbrná... [odkaz] ... ty jsou ok. Na Insi vypadají tak akorát důstojně, žádná dominanta auta to není... ale mně se ani ty 20" kdovíjak extra nelíbily, takže jsem s 18" ok.
Myslím, že to není jenom stářím, ale tím, že to dělají jinak. Procházel jsem ta auta v době ,kdy byla uvedena na trh (GC této generace, nebo Cherokee), tak i docela nedávno jak Renegade, tak Compass a ta auta prostě jsou jiná a ač to říkám hodně nerad, tak i ta Škodovka má interiér lepší ve srovnatelných třídách. Velké masy tvdého plastu, tvar palubky v některých částech. Nicméně kde ta auta ztrácí v interiéru, tam zase sbírají body v exteriéru, teda alespoň mne se GC či Compass líbí.
Nechci proti sobě poštvat Barika a ostatní, ale troufnu si tvrdit, že v další generaci ten interiér zase nebude takový, jako to bouchá evropský mainstream a o prémii nemluvě.
Ano, tam mi smysl dává. Bohužel by to už chtělo novou generaci a nevím, že by něco podobného Fiat chystal. Je to pořád pohledné auto, ale uvnitř už jsou leta znát.
Jo, něco na tom pravdy je... já ten mínus chápu, jen mi to, že auto mluví alespoň anglicky příjde jako plus, ještě může mluvit německy, nebo francouzsky, nebo vůbec >:-[]
Ty máš ta kola jsem koukal taky ale dvoubarevná ne? To vypadá taky dobře.. Teď mi akorát došlo, že na neorigo kola musím sehnat ty z**é ventily co hlídají tlak :/ U menších kol to vydá na stejnou cenu, jako za jedno kolo..
K té barvě:
Protože černé uhlí se šedě leskne ? Možná ? Nevím, laicky si to tak vysvětluji, co si pamatuji, když jsem jako malý kluk s tátou skládal uhlí >:D [odkaz]
Tomu rozumím, já bych SUV vůbec nevyužil, ale když už, tak tohle splňuje moji představu na to, na co bych si ho já koupil - tahání, terén, mít chatu v horách a karavan/koně/loď...
Chápu, že silničně ho X5 a nejen ta, strčí do kapsy :-) Myslím, že reálný konkurent těch základnějších modelů v ČR bude spíš nadupaný Kodiaq, Tiguan Allspace, Velké SUV od K/H nebo základní Touareg, právě díky té ceně.
Minulý týden jsem vyzkoušel novou generaci X5 a její jedinou vadou je to, že v základu začíná tam, kde vybavené Grandčíro končí.
Mám naprosto jasno o tom, čím nahradím stávajícího gazíka. Vzduch, natáčení zadní nápravy, jen motor zatím nevím.
Grandčíro nemá kupodivui tolik prostoru (obzvlášť vzadu) kolik bych čekal. Jinak pohodlné a poměrně tiché auto, na nenáročný cruising, náročnější terén nebo tahání přívěsů fajn. Já bych ho neužil.
Volume a navigation asi jo, ale v moderním infotainmentu je toho mnohem víc. Pro mě to problém není a jak říkám... vadí spíš to hlasové ovládání nebo naopak hlasová navi.
Antracitová je dobrá, ta se mi líbí, vlastně asi nejvíc ze všeho.
PS: mimochodem, antracit je černé uhlí a je černé, nevím přesně, proč se antracitová u kol spojuje s šedou :-O
Tak přece mínus neznamená, že je to překážka ke koupi. To by člověk nekoupil nic. To jen říká, že většina konkurenčních vozů to dělá jinak a líp.
Já s těmi omílanými slovíčky typu volume částečně souhlasím, jenže pak tam na někoho bafne "engine failure" a on pojede dál. Nebo jakákoliv jiná závada (pneumatiky, brzdy). Dnešní vozy jsou natolik chytré, že odhalí závadu, ale k čemu to je, když o ní nedovedou řidiče informovat.
Tak mám příklad, kdy nám přijel zákazník ve Fiatu 500X což je brácha mého René a potom jsem mu radil kam se má dostat, natož mi pán s paní důchodci řekli že v autě nemají navigaci. Nevěřil jsem, tak jsem s nimi šel do auta a byla tam :-) po 1.5 roku vlastnictví slušné že, tak jsem jim nastavil cestu a vzhledem k angličtině, ať koukají na mapu a šipky :-)
No za 1,9 až 2 mega je k dispozici Tahoe a Suburban s osmiválcem a potom určitě i evropská auta s benzíny. Ale cena, která by činila 1,6 M je dobrá, jak jsi psal, rozhodně 8 válec je velké lákadlo.
Jistě, že je to výhoda, nejsem také kdovíjak znalý, ale třeba základnější funkce auta, co používám, jsou v angličtině tak omílané slovíčka, které si myslím zná každý, nebo skoro každý a pro mne by to nebyla překážka ke koupi... beru argument Emela k ovládání navigace hlasem... to je v Aj, docela peklo u některých aut >:-[]
Ok, hlasové ovládání beru jako argument... když jsem se snažil nadiktovat autu, že chceme do Zoo v (Ústí :D, což je taky to krásné Ú), ujel sem 20 km a stejně nic >:D Tady je bezkonkurenční google maps.
Myslím, že dnes už používá mobil a počítač 90 % lidí a slovíčka jako "volume" "temperature" "menu" "navigation" snad zvládnou.... ale chápu, spíše já osobně bych to asi jako problém neviděl.... míval sem Lagunu v němčině a taky jsem měl problém >:D
Ty jsi opravdu na ty kola pes >:D Mne z té fotky opticky příjde, že přední kolo je větší i když to tak není. Jo, je to ta šedá - antracitová a na šedém autě... konečně vidím tu kombinaci, možná do toho půjdu i když tohle je světlejší barva.
>:-[]
To SRT začínalo na 2 milionech a Hellcat za 3 mega. Mně spíš šlo o to, že za 1,5 milionu máš solidní auto s osmiválcem a i když provozní náklady jsou docela vysoké, tak počáteční cena to celkem vykompenzuje. Jinak GCH má v konfigurátoru jen benzín 3,6, to podle mne je lepší už i ten diesel.
Nejsem si jistý, jak je na tom s angličtinou starší generace.
Potom... pokud jezdíš s navigací primárně podle hlasových pokynů, tak je dost pruda, pokud ta navi neumí česky a pokouší se české názvy ulic vyslovovat s afektovaně britským přízvukem... a nemusí to být ani má oblíbená ulice U Úlů.
Ad kola - kola jsou šedý, to je v pohodě. Horší je to s těma podběhama, přímo z profilu kola moc nesedí na prostředek podběhu (tenhle problém má ale víc aut)... a navíc je tam to přední lízatko trošku navíc [odkaz]
Mínus za chybějící lokalizaci je podle mě naprosto v pořádku. Když dodávají produkt na český trh, měl by umět česky. Zas takový náklad to není. Já anglicky umím a můj pracovní počítač jiným jazykem ani nehovoří, přesto jsem rád, že na mě auto mluví česky.
Pořád ale jde v ČR koupit Číro v SRT a TrackHawk verzi, kde je i interiér víc luxusní včetně audia a multimediálního systému s 3 obrazovkami a výkon až 710 koní
Mám Reného s paketem s auto denním svícením a xenony jako zmiňovaný Grand Cherokee.Citlivost senzoru sepnutí hlavních světel vs denní vs palubka se nastavuje v menu Uconnect stejně jako hromada dalších věcí (asistent v pruzích, automatické brždění, denní svícení, přísvit do zatáček, audio výstrahy při zamčení, světlo při zamčení,...) na autě, sám jsem si s nastavením a vyzkoušením hrál pár dnů, než jsem našel citlivosti dle sebe
Absenci češtiny v celém koncernu FCA beru jako obrovský fail, přitom polština tam je. Čeština lze dohrát přes jednu místní firmu, ale není to levná věc a pokud se aktualizuje software pc, ucconect a navigace tak je čeština pryč
Vím, že v ČR, potažmo v Evropě tohle auto nikdy nebude platit za etalon velkých SUV, ale pro mne jím je. GC definoval vlastně svou kategorii, nabízí to, co od takového auta čekám. Když už bych někdy potřeboval SUV jako jediné auto do rodiny, tak tohle přesně splňuje mé požadavky.
Exteriér je moderní, dosti hranatý a prostě vypadá jako SUV a né jako MPV, Crossover, Kupé...
Interiér třeba nemá nejlepší zpracování ( v nejnovější verzi GC jsem neseděl, ale třeba Compass jsem zkoušel nedávno a nic, co by mi extra vadilo, tu a tam nějaký plast není uplně top..), ale zase má auto obrovský kufr, což se u mne počítá.
Motor ideální, silná nafta, kdo jí nechce, at si klidně jezdí za 25/sto, má možnost >:D a v základu se dá sehnat skladovka za 1.2M. Takové auto má pro mne vše potřebné.
Jsem rád, že taková auta ještě jsou v nabídce mimo té klasické konkurence, která je ve srovnávačce. A že nejezdí nikterak sportovně a je to spíše auto na pohodu? Je to SUV... :-)
Chci se zeptat na ten mínus ohledně mult. systému pouze v angličtině. Chápu, že je to možná pro někoho otrava, ale v dnešní době informačních technologií, kdy snad těch pár základních věcí anglicky už rozumí všichni, by mi toto vůbec nevadilo.
Myslím si, že největší sok byl donedávna Touareg. Cena, motorizace, výkon a užitní hodnota byla srovnatelná. Nynější Touareg ale míří výš a Jeep GCH na něho nemá, výhodou je nižší cena. Takže vlastně Jeep GCH zůstal jakýmsi předělem mezi auty typu Sorento, Edge a GrandSantaFé a dražšími luxusními vozy typu Touareg, XC90, Q7 a X5. Deisgn je dobrý, ale určité stáří jde poznat. Shodou okolností jsem se zrovna díval na Dodge Durango, což je jeho levnější dvojče a v ČR se dá koupit už s V8 za méně než 1,5 mil. korun.