Citroën po druhé světové válce motorizoval Francii legendární 2CV. „Kachna“ se představila na autosalonu v Paříži 1948 a rodila se až do konce července 1990.
s tím střepem bych byl opatrný.
Myslím, že dávala přesně to co slibovala při levné ceně a nízkých provozních nákladech. Prostě základní služba produktu ořezaná na dřeň.
Když se podíváte do doby vzniku, tak službou i cenou byla kachna ojedinělá.
Když se podíváte na cenovky v tehdejší kategorii vozíků, anglicky microcars, tak jste blízko kachny, ale dostáváte už pořádný kus auta.
V 70. letech byla ve Francii nejlevnější na trhu, jen Škoda 100 byla levnější.
Kdo se o kachnu staral, tak mu i vydržela. V 90. letech jezdily na francouzském venkově ty z prvních ročníků. Pak nabraly na ceně.
V deväťdesiatych rokoch som mal dve kačice a podľa mňa som tvoril svetový rekord lebo som na nej chodil do garážového domu pre svoje druhé auto a myslím si že nikto ne striedal dve také rozdielne auta za deň ako ja! :-):-):-)
cesta do garáže na kačici a z garáže Dodge Viper
Veľmi ťažko prekonateľný kontrast v rámci jedného dňa :-!
alias Citroën 2 CV byla objektivně hrozný střep, ale byla na tehdejší dobu dostatečně laciná, dostupná, vybavená, komfortní i opravitelná - a pro Francouze (a další statisíce až miliony uživatelů t=měř po vcelém světe) poskytovala za málo peněz celkem hodně muziky.
A člověk československý ji má v paměti vrytou a spojenou s francouzskými komediemi, Louisem de Funesem, jeptiškami, létem - a vůbec tou půvabnou dobou mládí, kdy holky byly mladší, méně upejpavé a kdy se "prezervativy ještě neohejbaly"
Není bez zajímavosti, že "Lefébvrovou fajfkou" z Kachny obešly u Tatry pro T603 na začátku 50.-ých let čerstvý patent McPhersona (p.Popelář?. Ing. Mackerle?), který zněl na tlumičovou vzpěru a široce rozvidlené spodní rameno. A tak - když samotný p. McPherson opustil bez realizace svého závěsu GM - byla T603 možná první sériový vůz, který měl McPhersona.
A z něho pak vyplývající nulový poloměr rejdu a horní uchycení závěsu mírně nad těžištěm vozu a i z toho dobré jízdní vlastnosti. Samozřejmě taky široký zavazadelník mezi závěsy př. kol.
Re: Dnešní konstruktéři by si měli kachnu dobře prohlédnout!
Nemôžeš chcieť všetko naraz...
Ale inak má trochu pravdy. Napr. niektoré crossovery sa tvária priam terénne, pritom majú problém s obrubníkom pri parkovaní.