Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Citroën 2CV: Kachna měla premiéru před 70 lety

Citroën po druhé světové válce motorizoval Francii legendární 2CV. „Kachna“ se představila na autosalonu v Paříži 1948 a rodila se až do konce července 1990.
Zpět na článek
26. 10. 2018 18:22
Re: Kachna DéŠeVó
s tím střepem bych byl opatrný.
Myslím, že dávala přesně to co slibovala při levné ceně a nízkých provozních nákladech. Prostě základní služba produktu ořezaná na dřeň.
Když se podíváte do doby vzniku, tak službou i cenou byla kachna ojedinělá.
Když se podíváte na cenovky v tehdejší kategorii vozíků, anglicky microcars, tak jste blízko kachny, ale dostáváte už pořádný kus auta.
V 70. letech byla ve Francii nejlevnější na trhu, jen Škoda 100 byla levnější.
Kdo se o kachnu staral, tak mu i vydržela. V 90. letech jezdily na francouzském venkově ty z prvních ročníků. Pak nabraly na ceně.
Avatar - Jerry.Gunman
24. 10. 2018 08:15
Re: Krásne spomienky
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - maxi!
24. 10. 2018 03:38
Krásne spomienky
V deväťdesiatych rokoch som mal dve kačice a podľa mňa som tvoril svetový rekord lebo som na nej chodil do garážového domu pre svoje druhé auto a myslím si že nikto ne striedal dve také rozdielne auta za deň ako ja!
:-) :-) :-)
cesta do garáže na kačici a z garáže Dodge Viper
Veľmi ťažko prekonateľný kontrast v rámci jedného dňa :-!
23. 10. 2018 22:50
Re: Dnešní konstruktéři by si měli kachnu dobře prohlédnout!
Aký máš problém, dudlo?
Avatar - Jerry.Gunman
23. 10. 2018 21:25
Kachna DéŠeVó
alias Citroën 2 CV byla objektivně hrozný střep, ale byla na tehdejší dobu dostatečně laciná, dostupná, vybavená, komfortní i opravitelná - a pro Francouze (a další statisíce až miliony uživatelů t=měř po vcelém světe) poskytovala za málo peněz celkem hodně muziky.

A člověk československý ji má v paměti vrytou a spojenou s francouzskými komediemi, Louisem de Funesem, jeptiškami, létem - a vůbec tou půvabnou dobou mládí, kdy holky byly mladší, méně upejpavé a kdy se "prezervativy ještě neohejbaly"

Takže, je to sice střep, ale KRÁSNEJ
23. 10. 2018 17:04
Spodní zavěšení kol Kachny a McPherson
Není bez zajímavosti, že "Lefébvrovou fajfkou" z Kachny obešly u Tatry pro T603 na začátku 50.-ých let čerstvý patent McPhersona (p.Popelář?. Ing. Mackerle?), který zněl na tlumičovou vzpěru a široce rozvidlené spodní rameno. A tak - když samotný p. McPherson opustil bez realizace svého závěsu GM - byla T603 možná první sériový vůz, který měl McPhersona.
A z něho pak vyplývající nulový poloměr rejdu a horní uchycení závěsu mírně nad těžištěm vozu a i z toho dobré jízdní vlastnosti. Samozřejmě taky široký zavazadelník mezi závěsy př. kol.
23. 10. 2018 16:49
Lefébvre a Bertoni
byli taky hlavní tvůrci Citroenu DS19. O ostatních nevím.
23. 10. 2018 14:02
Re: Dnešní konstruktéři by si měli kachnu dobře prohlédnout!
ale dnes sú oveľa lepšie a hustejšie cesty a každé prdítko v pohode mastí 150 kmh, a s kačicou si sa v každej zákrute prežehnával jak funesova mníška.
23. 10. 2018 12:51
Re: Dnešní konstruktéři by si měli kachnu dobře prohlédnout!
Nemôžeš chcieť všetko naraz...
Ale inak má trochu pravdy. Napr. niektoré crossovery sa tvária priam terénne, pritom majú problém s obrubníkom pri parkovaní.
Avatar - wakantanka
23. 10. 2018 10:58
Re: Dnešní konstruktéři by si měli kachnu dobře prohlédnout!
A coto, zrazu absencia diela nevadí?
Avatar - Ada je zase tady
22. 10. 2018 21:16
Dnešní konstruktéři by si měli kachnu dobře prohlédnout!
Snad by potom pochopili, jakou má mít praktický osobní automobil světlou výšku! :yes: