No nevím, jestli bych zrovna od Octavie čekal, nějaký požitek z jízdy, za tu cenu jsem si na [odkaz] koupil krásného mustagna, kterého je vyloženě radost řídit, tudíž většině řidičům raději doporučuji jít spíše touto osvědčenou cestou.
Mám tuto SW úpravu řídící jednotky od BSR v Superbu 162kw a musím potvrdit, že na předokolku už je to výkon, který u tohohle auta dalece přesahuje možnosti takto hnané nápravy.
Rozjezd na jedničku je trochu “horor”, i při citlivé práci s plynem auto velmi často hrabe. Paradoxně je to auto na rozjezd pro mne nebezpečnější než před úpravou >:D
Od dvojky a cca 40km/h však začíná pořádné tóčo a oproti předůpravové verzi to je prostě mazec. Výkonu pocitově ubývá až kolem rychlosti zhruba 190.
Největší přínos opravdu vidím na dálnici, přesně jak jsi psal. Od stovky můžete prohánět takřka všechny normální auta na českých silnicích. Co mě překvapilo, tak že na dálnici mi nestačil Civic Type R. Oba jsme jeli úplnou pilu a na rovinkách jsem mu velmi mírně ;-) ujížděl.
Celkově tu úpravu hodnotím jako přínosnou, ale jak píšou v článku, zásadně pak schází samosvor...
"Výkonnější provedení RS 245 se samosvorem a 180 kW (245 k) se přitom přejmenovalo na prosté RS."
Hele, tohle je dost odvážné tvrzení. Minimálně teda aktuální RS nemá v základu 19" a tak... ale budiž, to není to hlavní. Ale není to tak, že aktuálně RS samosvor nemá a mít nemůže?
IC je zbytečnost, která má nějaký smysl pouze u vyšších úrovní úprav (výfuk, sání, IC), a to ještě ideálně s příslušným upgrade SW. Při "normálním" provoze je přínos minimální, protože motor už je elektronicky seškrcen na požadované hodnoty a průběh křivek. Podle mne pouze s jiným IC rozdíl i kdyby pár PS v tom stádu nepoznáš.
Pokud ti jde o výkon, tak tam hoď SW od nějakého solidního úpravce a budeš se pohybovat někde okolo 220kW/450Nm.
Na převodovce ani omezovači nezáleží, protože Vmax. dosahuje Oktávka v sérii okolo 5.500 ot., tam, kde je (i po úpravě) max. výkon. Aby to jelo 300, tak to odpovídá asi tak 6.600 ot. a v článku máš graf z brzdy, kolik tam ten motor má (230kW).
Jinak, v těchto rychlostech roste potřeba výkonu vzhledem k Vmax se třetí mocninou Takže pokud 180kW auto roztáhne na 250, tak na 300 km/h těch kilowatt potřebuješ 310.
A pokud je 330 koní na rozpohybování na 300 dost, tak vysvětli borcům v Porsche, že dělají něco blbě, když u čistě sportovních aut, kde je jde o co nejvyšší Vmax. a které mají mj. výrazně lepší aerodynamiku než Okta, na dané rychlosti sladěnou převodovku atd., jejich Cayman se 350PS jede jen 285 a 911-ka se 370PS stále jen 290-295km/h dle verze ...
U moderních aut klidně tu "cihlu na plyn" dát můžeš, protože "cihlu pod plyn" ti dává už automaticky elektronika (TCS či ASR) a cihla na plynu nemá žádný zvláštní efekt. I běžné předohraby s 350 Nm mají automaticky omezený točivý moment na jedničku i na dvojku, protože elektronika ví, že jinak by auto i na suchu hrabalo. A na vlhku nebo na odskakujícím povrchu jako jsou kostky pak škrtí motor ještě víc (to jsou pak ty rázy a cukání) protože z rozdílu otáček předku a zadku vyhodnotí, že je to stále moc a zatne tipec motoru úplně. Takže v té překoňované Octávii ti může připadat, že se nic neděje a jak se to plynule rozjíždí, ale je to jenom díky tomu, že elektronika seškrtí motor třeba na 200Nm. Takže si těch 330 šemíků může řidič namalovat na zeď a v nějakých běžných rychlostech ve městě nebo na okresce někde mezi 0-120 mu je elektronika vůbec nedovolí použít i kdyby plyn prošlápl až na silnici.
Kam ty na ty úvahy čoveče chodíš. V sérii to jezdí 250, tak proč by to s 330 koňma mělo jet jen 265? Podle mě záleží hlavně na převodovce a o tom jestli to má omezovač nastavený stejně jako sériovka. Já teda nevím jak to má nový RS s převodama jestli je 6 dostatečně dlouhá, tak výkonu na to rozpohybovat auto ke 3 kilům je dost.
Tak mě to třeba smysl dává. Taky jsem si myslel, že takový TypeR je přemotorovaný a je nesmysl do předohrabu dávat 310 koní. Pak jsem se s tím svezl a zjistil, že ten výkon je akorát a i na okresce člověk co chvíli stojí na podlaze ;-)
Přesně to mě napadlo. Jak ta poddimenzovaná převodovka udrží 470 kroutec o spojce nemluvě. To půjde asi rychle do kytek. Spojka se dá ještě vyřešit výměnou za lepší, ale co ta převodovka? Ta bude zřejmě spotřební zboží jako třeba kapalina do ostřikovačů >:D
1. jo seš = proč to najednou popíráš? Se za ty kecy proti = konečně stydíš? ;-)
2. jo je to nepodstatnej detail = vytáh sem to protože si použil stejnej typ argumentu = a tebe to fakt nezajímá = tobě fakt stačí to co ví každej jak si napsal = že V8 je lepší než R4
A opakuješ to = že tenhle text ve Speciálu napsal jinej Martin = neni podstatný
3. takže co = už nepopíráš Vaculíka? :-)
4. nebo Freie a včera zakladatele a a šéfredaktora Autíčkáře? ;-)
5. tak si kategorie [odkaz] ? >:-[]
6. za to že sis koupil Speciál ale :yes:
A kterej z tamních textů popíráš = všechny nebo jen některý >:D
Chápu, vzpoměl jsem si na něho, když jsem předjížděl na dlažbě takový ten autobus co jede 20 a vozí turisty, rychlá změna směru na takovém mokrém povrchu udělala své společně s plynem na podlaze >:D To se ti prostě s AWD nestane, ale jinak je to k ničemu >:D
Jenže nemůžeš srovnávat projev kopaveho dieselového motoru s plochým projevem benzínu. S benzínovou predokolkou 450/500Nm mám najeto asi 160tkm, a situaci, kdy má člověk v běžném provoze problém s trakci, je minimum. Ano, jednička je na dva metry a pouhe rozpohybování, dvojka při dupnuti a plném hrabe kdykoliv, kdy kola nejsou rovně. Což je situace, která v běžném provoze nastává velmi zřídka.
Proč solventního? RS se dá koupit reálně někde od 700tKc a minimalne 2/3 výkonového nárůstu udělá jen upgrade SW, ve středních otáčkách tipnu okolo 90%.
Dá sa to vyjadriť aj tak. Takéto auto beriem skôr ako hračku pre schopného a zároveň dosť solventného jazdca. Zábava je zábava, nič iné by som tu veľmi nehľadal.
X krát mu ujo doktor povedal, že najprv spapaj lieky a až potom choď na internet. Ale on nie, zase to poradie zamenil, alebo tie lieky vynechal. Asi mu ich nepredpísal Vaculík :-!
Čítal som príspevok diskutéra kari.laz viackrát a nevšimol som si žiadnu adoráciu na premotorovanú octaviu. Zato o kúsok vyššie vidím tradične porovnávanie neporovnateľného a autorom si tradične ty :-! . Ale nevadí, misia napíš aspoň niečo za každú cenu je splnená
Oba víme že jeho závěry popíráš ty = jedno jestli je to o motoru Audi, Mercedes nebo jen 18 nebo kolik jich bylo doporučenejch aut = vždycky si proti. Hele odpovíš? Fakt by mě to zajímalo = myslíš že máš lepší znalosti nebo přehled nebo oboje nebo jak si to pro sebe vysvětluješ = že s jeho závěrama nesouhlasíš?
Vtipný = tobě odpovídající = ty ses ozval že muj odkaz je blbost ;-)
Pokud potřebuješ číst jestli...? Tuhle kravinu si už psal tuhle o Vaculíkovi = a jeho srovnání V8 5.0 vs R4 2.3Turbo :yes: >:D
Jak si v obou případech správně napsal = to fakt ví každej. Pak sou ty co nechtěj jako ty zůstat u primitivní základní znalosti = a chtěj k tomu ty další mraky informací = který tebe nezajímaj + a vtipně očekáváš že tam maj informace a znalosti končit :-)
Další snížení a u obrubníku parkovat už jen zadem.Mám před fl verzi a ty aerolizatka pod předním nárazníkem už taky nemám.Z té úpravy přemýšlím jen o tom intercooleru
Vaculíka popíráš ty, když se ti to hodí.
Pokud si potřebuješ číst Autíčkáře, abys zjistil, jestli je zadokolkový roadster zábavnější než Oktávka, pak čti. Ale buď té lásky a neobtěžuj s tím mě. Já se tě na nic neptal.
Mimochodem, ty ses přestěhoval? [odkaz]
Tak ber to tak, že je to v podstatě jen zrychlený rodinný dostavník, takže 18kg navíc nehraje roli. Pořád to má velkou záď na nějaký sportovní dovádění ;-) Takže by mi to asi ani nevadilo, případně se určitě dá vybrat i jiný design kol - je to přece jen tuning na zakázku a člověk za to vysype pěknou hromádku peněz, tak si i může říct, co chce :yes:
Aktuálně jsem ujel pár set km s FWD s nikterak zázračnými 350NM a 170 hp a 1. a 2. Na tom mokru co bylo v Česku a Rakousku dnes to prostě poskakuje a ustreluje, hlavně teda dlažba v Praze. Takže takhle výkonná Oktavie musí zákonitě na první stupně být opatrná a cihla na plynu se nekoná >:D
Jo, ta octa asi bude mít na nižší kvalty problém plný výkon přenést, ale i tak mě osobně přijde smysluplnější, protože se přece jen dá použít na jakous-takous sportovní jízdu. Výkoné SUV doma máme, ale mě osobně přijde v relativně lehké Atece těch 300k zbytečných. Samozřejmě jen můj pohled.
Myslím, že je to hlavně o individuálním chápání každého jednotlivce vzhledem k tomu k jakému účelu auto bude používat. Mě předohrab s 330 hp smysl nedává a je jedno zda se jedná o Octu nebo jinou předokolku. Naopak 300 hp v Atece nebo jiném 4x4 nebo RWD mi smysl dává, protože výkonu není nikdy dost. U FWD je od určité meze prostě výkonu moc a já tu hranici vidím někde pod 300hp. Ale když někomu stačí, že auto dobře jede mezi 100 a 200 za sluníčka někde na suché silnici, tak proti gustu žádný dišputát.
Smysl je jednoduchý, budu mít o něco lepší RS než "každej druhej" a konečně mám výkon, které k RS má prostě patřit ;-)
Mě je počin od BSR sympatický, slušný výkon, menší HW úpravy, minimální tuzing exteriéru, černý čumák včetně zamaskování Kabaňové pomsty předních světel. Jen ty kola mi tam tak nějak nesedí, můžou být lehounký, ale jsou tuctový. Originální 19 jsou sice těžký, ale pěkný ;-)
Můžeš porovnat například toyobaru a Z4 ve verzi s třílitrem a říct, jestli je zábavnější "slabé" toyobaru, nebo silná Z4. Věřím, že tam by možná byl i výsledek právě pro tayobaru. Porovnávat Fiat 124 a Octavii a to za jakýmkoli účelem je prostě mimo. Ta auta nebudou mít nic společného.
takže někdo srovná naprosto nesrovnatelné, malý lehký roadster se zadním pohonem a rodinný Lift se silnějším motorem a ty jsi vymletý jak břeh pod splavem, že tohle dáváš za příklad? >:-[]
PS: tím neříkám, že u žádného auta není výkon dostačující a chtělo by ho to víc.
Auta, která zvládnou 300 si drží určitý status výjimečnosti, i když v dnešní "překoňované" době už to není extrémně ojedinělé. Sportovní vozy potřebují zhruba 400k, Octavia by musela mít cca 450k...
Cílem BSR bylo Octavii RS vylepšit po stránce ovladatelnosti a dynamiky, přitom ale ponechat co nejvíc originálních komponentů hnacího traktu (například turbodmychadlo, vstřikovače paliva, spojkový komplet či převodovku) - no neviem pri zvyseni vykonu o 100 koni a viac ako 120 Nm by sa asi ziadalo posilnit aj tieto "HW" komponety ci to tak seriove veci dobre zvladaju? Tak ci onak na predokolku uz je to podla mna celkom dost ked to hrabe aj na trojke samozrejme ak je to zamerane na pruznost tak v poriadku na nejaky autobahn v pohode. Mne by uplne stacila aj seriova RS.