Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Jízdní dojmy s Hondou CR-V Hybrid: Tichý společník uspoří hlavně ve městě

Na silničkách v okolí španělské Sevilly jsme si dali dostaveníčko s hybridní Hondou CR-V a zjišťovali, jak funguje první elektrifikované SUV značky pro Evropu.
Zpět na článek
3. 12. 2018 15:42
Re: dokonale
Pravda je, ze ma z objemu docela vysoky vykon.

U Civicu je v Evrope naladen vys nez v USA..
Avatar - .StenLi.
3. 12. 2018 10:33
Re: Věrohodné informace
Naopak, medzery mas ty, v kazdej vete nezmysel:
- Pohanane napravy su v pripade AWD obe a prave pre rozdelenie sily posielanej z motora sa pouzivaju medzinapravove spojky.
- Motor nedava ziadny krutiaci moment iba ak je odpojeny (vodic nestlaci "plynovy" pedal), to si si poplietol s posielanim vsetkeho momentu na prave preklzujuce koleso/napravu.
- Zakon akcie a reakcie je prave vyuzivany pri diferencialoch ktore sluzia na rozdelenie otacok a krutiaceho momentu a pri preklzovani jedneho kolesa napravy sa toto koleso pribrzdi a tato akcia vyvola reakciu na druhom kolese napravy ktoreho trenie o povrch vytvara mensi odpor ako brzda a teda sa zacne otacat - zaberie.
Toto si musis uvedomit, inak nikdy nepochopis ako mohla CR-V v prilozenom videu bez problemu prejst testom krizenia naprav. ;-)
Avatar - speedfred
3. 12. 2018 07:58
Re: dokonale
Aká vytunená 1.5 ? Však je to normálna séria.
2. 12. 2018 17:39
Re: Věrohodné informace
Za temi 6% byla jeste veta: "tu by to malo byt menej"

"tu" chapej jako CR-V. ;-)

Doufam, ze to jako upresneni staci.
2. 12. 2018 15:23
Re: Věrohodné informace
Promiň ale máš velké mezery v mechanice pohonů vozidel. Pokud hnací náprava ztratí trakci tak motor nedává žádný moment. Funguje tady zákon akce a reakce. Tohle si musíš uvědomit jinak problematiku nikdy nepochopíš
2. 12. 2018 15:21
Re: Věrohodné informace
Reaguji na : To nie je pravda, ICE sa ku kolesam (a stalemu prevodu) pripaja cez dodatocny prevod ktory ma stratry navyse, u prevodoviek bezne cca 6%..

Bavíme se pořád o CRV, jaký dodatečný převod máš tedy na mysli ? V článku o něm není ani zmínka a já bych ho taky považoval za zbytečný. Prosím o upřesnění
Avatar - .StenLi.
2. 12. 2018 12:03
Re: Věrohodné informace
Nie, on pise nezmysel. Spojka dostane od elektromotora 100% a z nich posle 60% na zadnu napravu. 60% z nuly by nastalo iba keby sa pokazil/odpojil elektromotor. Ziadny preklz na prednej naprave nesposobi ze tam pojde 100% a neostane ziadny vykon na zadnu napravu, takto nefunguje ziadna medzinapravova spojka na trhu :-)

Tu je jasny dokaz ze k ziadnym 0% nedojde, kalousek sa jednoducho a zbytocne povysuje nad chudakov nevzdelanych klukov sikmookych ktori vraj nevedia co robia, mal by ich zaucit ako sa stavia najpredavanejsie SUV..
[odkaz]
Avatar - .StenLi.
2. 12. 2018 11:47
Re: Věrohodné informace
Zaujimava diskusia, ale zda sa mi ze tam mate par nepresnosti:
Motor na volnobehu nema spotrebu 1l na 100km, kedze auto sa nepohybuje a nespravi ani 1km, spotreba na volnobeh je bezne okolo 1l na hodinu. Hybrid vsak skoro uplne eliminuje volnobeh, stale ma zataz a dobija baterku, jedine ze by motor musel ist kvoli zohriatiu alebo kureniu a bateria by bola plne nabita, to sa mi ale este nestalo.
"naproti tomu přímý pohon motorem má účinnost 100%
stálý převod nepočítám, ten je v obou případech stejný"
To nie je pravda, ICE sa ku kolesam (a stalemu prevodu) pripaja cez dodatocny prevod ktory ma stratry navyse, u prevodoviek bezne cca 6%.. tu by to malo byt menej.

Vyhoda rozjazdu s elektromotorom spociva v okamzitom a plynulejsom zatahu bez vibracii motora fungujuceho v neoptimalnych otackach a v naaasobne vyssej efektivite elektromotora v nulovych alebo nizkych otackach + absencii strat v preklze spojky.
Pri rychlostiach do 80km/h je CR-V hybrid vlastne EV s REX ako u i3. Nie je mi uplne jasne ako moze byt prevadzka s vami spominanymi stratami ucinnejsia ako pohanat cez efektivnu planetovu prevodovku priamo kolesa a ukladat vsetku prebytocnu energiu do baterii - narazam na test Camry hybrid vs Honda Accord s rovnakym i-MMD ako v CR-V a obrovsky rozdiel v spotrebe/efektivite systemu: Honda 17,4 km na liter a Toyota 14,1km na liter.
[odkaz]
Avatar - Beefcake
2. 12. 2018 11:14
Re: Věrohodné informace
Ved ti to napisal, to su tie hratky s percentami.
Avatar - .StenLi.
2. 12. 2018 11:06
Re: Věrohodné informace
A preco si myslis ze by mal tento system posielat 0Nm na zadnu napravu?
2. 12. 2018 09:29
Re: Věrohodné informace
Ano, mělké cykly akumulátorům moc nevadí. Tady ale nejde o mělké cykly

A v čem by měla spočívat ta vysoká efektivita rozjezdu na elektriku ? V nízkých otáčkách má elektromotor taky dost nízkou účinnost. A v nulové rychlosti podobně jako spalovák taky zcela nulovou
Souhlasm ale že elektrika jede plynuleji a je někdy konstrukčně jednodušší
Avatar - woody-alien
2. 12. 2018 07:21
Re: 130 tisíc příplatek za 1 litr ušetřené spotřeby
Možná je to jen snaha aktivně zapojit čtenáře do hry. Hry ve stylu Najdi chybu nebo [odkaz] >:-[]
Avatar - _Karel_
1. 12. 2018 23:33
Re: 130 tisíc příplatek za 1 litr ušetřené spotřeby
Teda já jsem poslední, kdo by mohl říct, že se nikdy nesekne, ale tohle už je moc. Kdekdo se občas splete, tady se občas nespletou.
Avatar - Doupik
1. 12. 2018 23:05
Re: 130 tisíc příplatek za 1 litr ušetřené spotřeby
Ajo, oni si popletli řádky v ceníku o jeden!!!, takže vypsali ceny Elegance, Lifestyle a Executive pro hybrid 4x4, ale narovnali to k řádku Comfort, Elegance, Lifestyle 4x2.
Tak to už taková krize v ceně není. Každopádně stejně si myslím, že připlatit za něco, co se mi nikdy nevrátí, asi nemá smysl :-) Leda, že bych to chtěl do Prahy a parkovat zadara, než tuhle vyhlášku zas změní.
Avatar - woody-alien
1. 12. 2018 22:55
Re: 130 tisíc příplatek za 1 litr ušetřené spotřeby
To máte, pánové, z toho, že ještě věříte údajům v článku auto.cz. ;-)

Tak za prvé, že je hybrid o 130t dražší než 1.5T, není pravda. Rozdíl činí 100t a ještě ke všemu při porovnání hybrid e-cvt vs. 1.5T manuál. Pokud vezmeme stejnou výbavu a pro 1.5T automat (CVT), je doplatek za hybrid 45t.

A za druhé - 130t za 4x4 je taky nesmysl. Totiž 4x4 se dodává až od výbavy Elegance, za kterou se připlácí oproti Comfortu 80t, neboli za AWD oproti 4x2 doplatíte jak u 1.5T tak u hybridu 50t.

Že zdravím redakci. Kdo umí číst, je ve výhodě. >:-[]
[odkaz]
Avatar - Beefcake
1. 12. 2018 22:30
Spotreba
Spotreba fajn, "dizlova", takze nie je co riesit.
Ale " Vůbec poprvé je nasazena technologie aktivního řízení zvuku, která prý má přinést intenzivnější zážitek z jízdy zprostředkováním přirozeného zvuku akcelerace." ???!?!!!? Toto je fakt hnus, vsade. Ale ked to moze robit Audi v top modeloch, tak sa necudujem.
1. 12. 2018 20:31
Re: Věrohodné informace
Nevsimnul jsem si, ze by melke cykly akumulatorum nejak zvlast vadily.. Jsou na to dimenzovane. Toyota Prius :yes: pres tebou zminovane nevyhody patri k nejspolehlivejsim a nejtrvanlivejsim autum vubec.
[odkaz]

Jak pises.. nic neni cernobile :-)

PS Honda ma sice jen jeden prevod, ale jinak pracuje jako seriovy hybrid. Coz neznamena nutne nevyhodu. Za prve mas naprosto plynuly rozjezd jako s EV a za druhe (ale o tom uz byla rec) rozjezd na elektriku je mnohem efektivnejsi..
1. 12. 2018 20:17
Re: Věrohodné informace
Nic není černobílé. Možná se trochu paliva v součtu ušetří, ale zase jako protiváha k těm dvěma výhodám je i několik nevýhod. Takový cyklický režim velmi malého akumulátoru představuje pro něj vysokou zátěž, a stejně tak časté spouštění a vypínání nesvědčí ani spalováku. Hybrid je těžší, provedení s jedním pevným mechanickým převodem bude omezující a neefektivní pro vyšší rychlosti atd..
1. 12. 2018 19:29
Re: dokonale
Tak PHEV je neco jineho, ale porovnani prodeju samozrejme zajimave byt muze.

Honda ma z tohoto hybridu v USA taky PHEV..

Jinak ja jsem se na tuhle verzi taky uz dlouho tesil. CR-V je samo o sobe vyborne auto. A s timhle pohonem temer dokonale.
Ale auta do zasuvky muzou mit samozrejme na kratke vzdalenosti navrch..
Avatar - _Karel_
1. 12. 2018 19:28
Re: 130 tisíc příplatek za 1 litr ušetřené spotřeby
Když pomineme, že autor článku slevnil základní čtyřkolkový hybrid o 300t. (ne, 599t určitě nestojí), pak mi ceny přijdou celkem ok. Ale souhlasím, že 130t. za 4x4 je absolutní nesmysl.
Avatar - Hammunasakra
1. 12. 2018 19:24
Re: 130 tisíc příplatek za 1 litr ušetřené spotřeby
To neni normální = německá ;-)

Ani to neni = jen Honda. Když už to chceš nutně rozdělovat = tak spíš německá vs japonská = o desetinu horší zrychlení má i 4x4 LS Lexus = u nás se teda prodává jen 4x4 = což je další anomálie ale nebudeme to komplikovat :-)
Avatar - Hammunasakra
1. 12. 2018 19:21
Re: Věrohodné informace
Kolman vs inženýři Hondy? Mám tip :-)
Avatar - Doupik
1. 12. 2018 19:17
130 tisíc příplatek za 1 litr ušetřené spotřeby
Nějak ten ceník nechápu.
Oproti 1.5 VTEC Turbo CVT je hybrid dražší 130 tisíc, což je samo o sobě naprosto neospravedlnitelné vzhledem k malé úspoře paliva, ale zatímco u VTECu je příplatek za 4x4 50 tisíc, u hybridu celých 130 tisíc. OMG. Aspoň že ta 4x4 akcelerace není o tolik horší než v porovnání VTEC verzí. To jsem opravdu nikdy nepochopil, proč normální auta (Německá) s 4x4x zrychlí, jen Honda vždy zpomalí.
1. 12. 2018 19:13
Re: Věrohodné informace
Pises to srozumitelne :-) Dokonce bych rekl, ze jsi na to kapnul. Ta vyhoda je tam dokonce dvakrat. Nejdriv mas vyssi ucinnost. A pak spalovak vypnes uplne, coz je pro spotrebu nejlepsi >:D

Ale tezko muzes pri tve ustalene jizde na nejvyssi prevod vyuzit motor v obycejnem aute "smysluplneji".
To prave dela hybrid, tak jak je popisovano a ty to oznacujes za neverohodne ;-)

A muzes si byt jisty, ze to efektivnejsi je..
Ver tomu, ze hybrid bude mit i pri te ustalene rychlosti nizsi spotrebu.
Avatar - 3_diamanty
1. 12. 2018 19:13
dokonale
priznavam ze tato kombinacia mi sedi pre nove CR-V daleko viac ako ta vytunena 1,5tka ....

tento hybrid ma podla mna dokonale parametre a tesim sa uz na vzajomny pomer sil s novym outlanderom PHEV pre rok 2019 aj novou hybridnou RAVkou :yes:
1. 12. 2018 18:54
Re: Věrohodné informace
Tak bezpochyby se účinnost spalováku průběžně mění v závislosti na aktuálním provozním režimu, tedy zatížení, otáčkách atd. V režimu velmi nízké zátěže bude účinnost taky velmi mizerná, to nijak nerozporuju. Ale na druhé straně právě při minimální zátěži je i minimální spotřeba (ta na 100 km), takže tento režim se na celkové spotřebě a tedy provozní efektivitě tolik neprojeví. Topten píše spotřeba 1 ltr./100 km jen proto že se motor točí naprázdno, možná to je i trochu víc

Takže se sice nabízí přidat trochu plynu a pracující motor využít smysluplněji, ale nejsem si jistý, jestli se transformováním takto získané mechanické energie na elektrickou, uložením do aku a zase zpětným převodem nakonec neztratí víc.

Asi to bude záviset zase na konkrétních podmínkách. Doufám že to píšu srozumitelně
1. 12. 2018 18:38
Re: Věrohodné informace
Ano v podstatě máš pravdu, 99% z nuly je opět nula, Nicméně v praxi se ta procenta projeví trošku jinak. Protože případy kdy jedna náprava ztratí trakci úplně jsou u silničních aut dost vyjímečné, tak i prokluzující náprava vždy aspoň trochu síly přenese. Přitom síla na druhé nápravě bude záviset právě na tom poměru.

Ale pak bude hodně veliký rozdíl jestli ta druhá náprava zatáhne 99x víc (poměr P/Z 1:99), anebo jen 1,5x víc (poměr 40:60 co se udává u toho CRV)
Samozřejě se můžeme bavit jestli je systém v CRV udělaný skutečně tak nešikovně, anebo se pouze jedná o dezinformaci v článku. Proto jsem na to upozornil
1. 12. 2018 17:41
Re: Věrohodné informace
Ahoj kalousku.

Hezky vypocet. A ted to zkus porovnat s tvymi "100%" :-)

A jestli je 100% pri tretinovym zatizeni porad 100%...

Zkus si projit odkaz nize, pak snad pochopis ;-)
V zelenem grafu treba vidis ze tvych 100% alias 35% ucinnosti muze byt pri nizsi zatezi treba 20% alias misto tvych 100% je to 57%..

[odkaz]

PS V tom poslednim odstavci se take pletes. Hybridy dobijeji baterku dle potreby (mimo jine) prave za ucelem dosazeni co nejvyssi ucinnosti spalovaku. S brzdenim mas samozrejme pravdu. Ale ten algoritmus je mnohem slozitejsi.
Avatar - _Karel_
1. 12. 2018 17:22
Re: Věrohodné informace
Zní to věrohodněji, než zpráva, že jacísi (pražští?) úředníci , kteří nafasovali hybridy, jezdí čistě na elektřinu cca 80% všech ujetých kilometrů.
Poslední větu jsem moc nepochopil. Kdyby šlo na zadek 99%, pořád bys mohl říct, že 99% z nuly je pořád nula.
1. 12. 2018 15:26
Re: Věrohodné informace
Ty čísla asi doložit můžu. Pokud bude mít elektromotor-generátor účinnost cca 95 % a akumulátor cca 90, výkonová elektronika řekněme 97% tak nám vychází celková účinnost cyklu
0,95 x 0,97 x 0,9 x 0,97 x 0,95 = 0,76

naproti tomu přímý pohon motorem má účinnost 100%
stálý převod nepočítám, ten je v obou případech stejný

Samotný spalovák tedy může pracovat napřímo v cca o čtvrtinu méně efektivním režimu a stále to nebude horší než s elektromotory a cyklováním baterky

A na rozdíl od tebe se domnívám, že takhle běžné hybridy nepracují. Ty totiž aku nenbaíjejí spalovákem, ale využívají energii brzdění která by stejně přišla vniveč.
Výjimkou je nucený režim dobíjení aku spalovacím motorem třeba kvůli vjezdu do bezemisní oblasti. Ale tam je opět nutné počítat s výše uvednými ztrátami
1. 12. 2018 13:18
Re: Věrohodné informace
Muzes tve tvrzeni o ztratovosti cyklickeho nabijeni a vybijeni dolozit nejakymi cisly?

Takto totiz funguje kazdy normalni (ne plug-in) hybrid. :-)
A zda se, ze to ucinejsi je.
To co pise topten to jen potvrzuje ;-)

Toto je naopak nejvetsi vyhoda hybridu, ze nechaji pracovat spalovak pouze v nejefektivnejsim rezimu. Potlacuji neefektivni rozjezdy, treni spojek a jak pise topten jizdu (nebo stani..) s neefektivne nizkym vykonem.

Hybridu zdar

PS Jestli jezdis ustalenou rychlosti po rovine, tak se vyhoda hybridu snizuje. Ale pak pro tebe plati to, co jsem psal o off-road vlastnostech a mizivych procentech :-)
1. 12. 2018 12:45
Re: Věrohodné informace
DonVito.: jednak po rovině jezdím ustálenou rychlostí poměrně často, ostatně proto máme v autech tempomaty
A za druhé tebou popsaný provoz že "..spalovaci motor jede 2/3 doby pri 100km/h namisto na 40% vykonu na 60% vykonu. Tema 20% navic dobiji..."
by znamenal neustálé cyklické nabíjení aku spalovákem a zase jeho vybíjení. Což samozřejmě fungovat může, nicméně je to daleko ztrátovější než trvalý přímý pohon kol spalovákem při sníženém výkonu. A to navzdory pásmu horší účinnosti, jak správně píše Topten
Takže mi tvoje vysvětlení ani trochu nesedí
1. 12. 2018 12:44
Re: Věrohodné informace
pri ustalene rychlosti 100km/h motor u standardne vykonnyho auta tlaci jen cca 10-15% vykonu, tedy bezi ve velmi neefektivnim rezimu, kdy napr spotreba benzinu jen na to, aby se motor tocil, je cca 1 litr/100km. takze v tomhle rezimu, jak pises, motor s vyssi ucinnost nabije AKU, ktery pak zajistuje energii v dobe, kdy spalovak muze byt vypnuty. a jestlize ma AKU 1.3kWh, tak pri vyuziti 1kWh by to melo stacit na 5km jizdy, ne jen na 2 km, tedy v rezimu jizdy po okreskach na prujezdy vetsiny obci.

spotreba 5.5l/100km je paradni, a vynikne v porovnani s jen o neco malo vetsim kodiaqem, kde to je vyssi aspon o 3 litry, nebo s vyrazne mensim karoqem, kde je vyssi cca o 2 litry.
samozrejme, v dalnicnim rezimu se spotreby budou priblizovat, ale tyhle auta nejsou urceny jako dalnicni stihacky, ale prave na popojizdeni po okreskach..
1. 12. 2018 12:38
Re: Věrohodné informace
ad 60% - jestli mluvíš o čtyřkolce tak tahle nová verze má se starou společněho naopak velmi hodně. V obou je zadek poháněný přes vícelamelovou spojku a kardany. Staré verze to měly určitě a o nové se to píše v článku taky
Avatar - .StenLi.
1. 12. 2018 12:08
Re: Věrohodné informace
Pri 80km/h sa motor spojkou spoji s kolesami cez jednostunovu prevodovku s ekvivalentom 5. prevodu. Elektromotor pomaha len pri zosliapnuti plynu na podlahu.
60% z vykonu elektromotora je 60%, toto ustrojenstvo je v CR-V prvy krat, nema to nic spolocne so starsimi verziami.
1. 12. 2018 10:48
Re: Věrohodné informace
Ty dve tretiny nemaji primou souvislost s velikosti aku.

Predstav si to tak, ze spalovaci motor jede 2/3 doby pri 100km/h namisto na 40% vykonu na 60% vykonu. Tema 20% navic dobiji. Zbyvajici tretinu plachti nebo je pohaneny elektricky a vyuziva tech predchozich 20% navic. Ke vsemu v realu malo kdy jedes ustalenou rychlosti po rovine. Tzn. ze vypne spalovaci motor z kopce, kdyz brzdis atd.

Chapes?

K off-road vlastnostem se vyjadrovat podrobneji nebudu. Myslim, ze s tim co popisujes, bude mit problem mizive procento uzivatelu. Ti spise oceni zvysenou svetlou vysku oproti predchudci. ;-)

PS Je mi jasny, ze jsi zvykly na neverohodne informace od jinych vyrobcu, ale tohle je Honda :-) A CR-V je po zasluze nejprodavanejsi SUV..
1. 12. 2018 10:04
Nevěrohodné informace
Přijde mi poněkud odvážné tvrdit, že v rychlostech kolem stovky jede hybridní CR-V třetinu doby na elektrický pohon. Je to nevěrohodné v kontextu s informací, že ta nepatrná kapacita baterie vydrží na pouhé 2 kilomety (a to nejspíše jen při pomalé jízdě)

Stejně tak by mě zajímalo kde udělali kluci šikmooký chybu, pokud i po softwarové aktualizaci čtyřkolka umožňuje přenést stále jen 60 % točivého momentu na zadní nápravu. Problémy s tím měly i starší verze CRV.
V praxi to znamená, že pokud přední náprava ztratí výrazně trakci, moc nepomůže ani ta zadní. V extrému bude platit, že 60% z nuly je stále nula